Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Myśle że tu znajdziesz odpowiedź :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44...
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Rozwiązanie zagadki: Zamów otulinę taka jak była, a do tego czasu jeździj tak jak teraz masz. Ps Przy samej sondzie ma być luźno, bo ona "oddycha"
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
fioletowy -sygnałz sondy lambda (czarny przewód) szary- emulacja na sterownik benzynowy
Witam ! Pracę sondy ( jeżeli jest dobra) , można zaobserwować po pracy przesłony wstępnej gaźnika - często nazywanej przesłoną ssania . Po rozgrzaniu silnika , na wolnych obrotach widać wyraźnie jak przesłona pracuje . W miarę zubożania mieszanki przesłona się przymyka gdzie po chwili uchyla się . Podłączając tester sondy w układ można to ładnie porównać...
Przecież przewody są kolorowe... Poza tym jest tam masa, sygnał i zasilanie grzałki (masa i 12V po stacyjce). Zasilanie grzałki to dwa przewody w tym samym kolorze (grzałka jest odizolowana od masy pomiarowej, nie ma znaczenia na który dasz masę, a na który zasilanie), masę sondy bez problemu ustalisz (połączona z masą nadwozia), ostatni przewód to...
Która wtyczka jest ucięta? Ta od strony sondy czy auta? W grupie VAG brązowy to masa. Tutaj masa robi za ekran dla przewodu sygnałowego. Przewód sygnałowy z sondy podpięty jest pod 38 pin sterownika silnika.
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
Witam. Musisz połączyć je kolorami(jeżeli się zgadzają). Wszsystko powinno być OKI!!
Pewnie tak, jakie masz kolory przewodów sondy? Od sondy do wtyczki?
Witam, szukam podpowiedzi. Jak podłączyć (kolory) emulator sondy? https://obrazki.elektroda.pl/1669117900_...
Sprawdź chociaż wzrokowo stan przewodów do sondy.Odłącz wtyczkę przy sądzie i sprawdź na lini sygnałowej jakie napięcie podaje ecu.Powinno być około 0.41-0.46v.przy włączonym zapłonie.
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
:D Szczegółowy opis sondy lambda i zasada pracy oraz zastosowanie oraz numeracja producentów itd... + tester do sondy lambda Polecam !!! Jeszcze dokładny opis do schematu: Układ scalony - LM3914 Dioda - D1 dowolna krzemowa 1A służy do zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem do źródła zasilania. Diody LED LD1- czerwona (uboga mieszanka) LD2,3- żółta...
Hejka Problem może być spowodowany uszkodzoną sondą lambda lub problemem z układem sterowania wtryskiem paliwa. Sonda lambda jest elementem, który monitoruje ilość tlenu w spalinach i przesyła te informacje do sterownika silnika, który na podstawie tych danych reguluje ilość wtryskiwanego paliwa. Jeśli sonda jest uszkodzona lub przewody prowadzące do...
Pokaż jeszcze raz te wykresy na biegu jałowym, silnik nagrzany, nie dotykasz pedału gazu. Ile przewodów mają obie sondy? Trochę dźwine te twoje pomiary - mógłbyś je odnieść do kolorów przewodów sondy? Wygląda jakbyś mierzył do masy auta - w jednym z tych przewodów powinna być masa a ty tu masz 3V na 3 przewodach - chyba że masz tam sondę tytanową. Wtedy...
Tutaj znajdziesz opis przewodów w twojej sondzie https://www.ngk.de/en/products-technolog... Co prawda jest to sonda NGK 6-przewodowa, a nie 8 http://obrazki.elektroda.pl/6371081000_1... NTK NOx lambda sensors have six cable connections. The heating element is supplied with...
To nie jest żaden ekran. Tutaj (3 przewodowa) masa dla sygnału idzie przez układ wydechowy. Jak wiadomo połączenia tam rdzewieją i ta masa nie jest pewna przez to dołożyli osobny (czwarty) przewód z masą by nie było przekłamań na odczycie z przewodu sygnałowego. Czy te sondy się różnią to tego nikt Ci nie powie. Gdyby sondy różniły się tylko przewodami...
Daj wtórnik napięciowy na jakimś wzmacniaczu operacyjnym... Jakie kolory przewodów masz na sondzie ?
3797 Highside - stopień końcowy sondy lambda Kontrola stopnia końcowego pod kątem zwarcia do masy lub +Uak, przerwanie przewodów FMI 4: Brak sygnału (brak obciążenia), przerwanie przewodu pin B05 lub pin B08 3850-Odchylenie pozycji - zamknięty nastawnik odprowadzenia spalin AGR Adaptacja punktu zerowego nieprawidłowa FMI 1: Adaptacja punktu zerowego...
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Nie napisałeś, ile sonda ma przewodów (myślę, że 5), oraz roku produkcji samochodu (przyjąłem, że jest to '99r.). Po błędach wychodzi, że sonda się skończyła (uszkodzona grzałka). Dodaję małe pomoce dydaktyczne.
W zależności czym to było odczytywane to błąd P0130 z identyfikatorem 04 ma znaczenie : P0130 Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 1) lub P0130 Sonda lambda O2 1 rząd 1 do sondy lambda O2 2 rząd 1 Dane nieprawdopodobne i p0136 z identyfikatorem 04 P0136 Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 2) lub P0136 Sonda lambda...
tutaj masz schemat sprawdzonego przeze mnie emulatora, poskładaj sobie, koszt max 10z ł, a w większości aut działa. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Dodano po 1 czy tylko ciachanie przewodów przy mini i podłączanie do STAG? Nie, tylko odciąć przewody, dolutować kostkę do nowego modułu i tyle.
Ale ty odpisujesz kolory przewodów od samej sondy czy w wiązce samochodu? Jeśli od sondy to pod żółty. Tu masz opis do sondy https://obrazki.elektroda.pl/8476146900_... A tu masz schemat od silnika https://obrazki.elektroda.pl/66_12554144...
Wybrał bym pewnie coś z Boscha (np 0 258 010 032) żeby było w miarę pewne i tanio, ale nie koniecznie identyczną jak oryginalnie, bo one w większości są takie same tylko długością przewodów się różnią, aby tylko rezystancja grzałki się zgadzała.
Polecam interfejs OBD2 na bazie ELM327 , pełno tego na każdym portalu aukcyjnym, obejrzysz nim pracę sondy czy korekty zasilania . Oznaczenia przewodów w Twojej sondzie typowe : Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście Na biegu jałowym sonda może nie oscylować, najlepiej jej działanie sprawdzać na...
Katalog podaje np NGK 0448 co za różnica jakie kolory przewodów , montujesz zapinasz wtyczkę i po kłopocie .Inna sprawa to czy trzeba tę sondę wymieniać , najlepiej podłączyć oscyloskop .
Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
Jak mniemam pytasz o sondę diagnostyczną (za katalizatorem). Znalazłem takie numerki: NGK OZA659-EE5, BOSCH 0 258 006 172, DELPHI HES20315-12B1. Znalazłem również BOSCH 0 258 986 615 uniwersalna, którą zaznaczono jako regulacyjną i diagnostyczną, więc wynika z tego że pewnie są jednakowe ale 100% pewny nie jestem :) Oczywiście jest różnica w długości...
witam mam sondę pięcioprzewodową o kolorach: czerwony, biały,żółty, czarny i szary - pytanie brzmi który kolor do czego, muszę ją zaadoptować do czteroprzewodowej obydwie są 5 voltowe
Po wymianie sondy powinno się zdejmować kleme minusową - reset kompa. Termostat: 1.Jeśli jest wskaźnik temperatury to należy zaobserwować czy w czasie jazdy nie spada za nisko - poniżej właściwej temperatury pracy czyli około 88stopni , albo gdy wskaźnika nie ma sprawdzić czy normalnie działa ogrzewanie czy przy pokrętle ustawionym na max. jeśli powietrze...
Sonda szerokopasmowa musi być dopasowana do ecu silnika. Nie ma niestety tanio
Ustawienie potencjometrami podanych progów napięcia będzie właściwe jedynie dla przypadków sondy lambda pracujących w zakresie 0,1-0,9V. W niektórych samochodach spotyka się sondy z "podciągniętym" napięciem o 0,7V, co oznacza że zakres ich pracy będzie w przedziale 0,7-1,6V. Wówczas układ ten będzie musiał mieć ustawione inne progi napięć. Co do samego...
Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby podgrzewanie działa tylko w początkowej fazie pracy silnika i przyspiesza działanie sondy ,niemniej po rozgrzaniu silnika i wzrostu temperatury spalin około 300 stopni praca grzałki niema znaczenia jedyny problem jest gdy dostaje przerwy i generuje błąd .Proponuję rozwiązanie...
Nie ma żadnego czujnika we wtyczce, po prostu tlen dostaje się od sterownika do sondy wewnątrz przewodu, dlatego min nie można tych przewodów lutować żeby zbytnio nie uszczelnić.
Proponuję wymienić na nowego al-700 nie stag 50 al-700 jest dużo lepszy można go kupić razem z wiązką i silniczkiem krokowym a jeżeli chodzi o instalacje to nie jest taka sama jest podobna ale inna inne są kolory przewodów i inna kostka do al-700 po zamonownniu nowego al-700 i podłączeniu do komputera system sam rozpozna jaką sondę lambda pan posiada...
tak sonda ma stalowe przewody i nieda rady ich polutowac trzeba je połoczyc tulejkami zaciskowymi ,porostu z acisnoc 2 konce przewodów ,jak kupisz sonde uniwersalna to te tulejki bowiny byc w zestawie . ale uważaj bo są podruby sam sie spotkałem w pracy że wsrodku był układ kluczujocy zamiast ogniwa cyrkonowego i jak podałes na białe przewody od grzałki...
Mini lambda to nie komputer-to kawał ściemy niby działa ,ale wcale nie działa to jak "kruciak" reduktor brc może być ale eco od tecno jest zdecydowanie lepszy-a szarpanie to pewnie z przebicia lób słabej iskry świece NGK -są bardzo dobre ,a co do przewodów to tylko oryginał BERU.A co do spalania to zależy kto jak jeżdzi.
Witam. Podłącz się do sondy lambda i sprawdź czy jak schodzisz na wolne obroty to mieszanka jest za uboga czy za bogata. Ze zdjęć wnioskuję ż e za bogata. Jeżeli nie chcesz mocno przerabiać mixera to proponuje takie rozwiązanie: do przewodu gumowego idącego do silniczka biegu jałowego podłącz trójnik. do trójnika podłącz przewodem czarne kolanko z mixera...
ja nadal upieram się żebyś kupił sobie zwykły przełącznik gaz/benzyna jak z linku allegro i a to wywalił, ale jak tak straszliwie chcesz to możesz to podłączyć tak: tpsa lepiej nie podłączaj do tego gazokomputerka, bo to wpływa na odczyt pozycji dla komputera benzynowego (nie powinno, a jednak wpływa) i wolne obroty falują albo są w ogóle za wysokie...
Silnik pracuje dobrze , nic nie piszesz. Jest to prawdopodobnie ekran przewodu sygnałowego sondy.
Dzięki za pomoc ale to jednak było odcięcie zapłonu przez alarm o którym nawet właściciel nie wiedział że go posiada jeżdżąc nią ponad pół roku. Prawdopodobnie zadziałał po odłączeniu akumulatora.
dzieki. bo troszke sie obawialem. mierzac w stanie bez zaplonu na jednym bialym byla masa ale po ddpaleniu pojawil sie +12 i to mnie troszke zbilo z tropu. nie mam interfejsu musze ich skierowac do kasowania w stacji .dzieki jeszcze raz i pozdrawiam
Wymiana zaworu EGR nie pomogla. Bledu zaworu juz nie ma ale blad sondy pozostal. Sprawdzalem sonde i dziala poprawnie. Nie jestem pewien do konca podlaczenia jej. Ze sterownika ida cztery kable: czarny, czrno-rózowy, czarno-zólty, czerwony. Ktos moze mi pwoeidzic ktory z nich to masa, ktory sygnalowy, a ktore to grzalki ??
Gdyby zamienił kolejność przewodów bardzo by mu szarpał wiec raczej tego nie zrobił, jeżeli na PB ci nie szarpie i nie strzela to gaz do ustawienia. Dalej proponuję kupić kabla i samemu poobserwować co się dzieje z autem na gazie. Może komputer trza ponownie zaadaptować ,a jak sprawuje się na benzynie niema problemów? Jeżeli są to znaczy że trza zaadaptować...
Nie znam osobiście auta Twojego typu, ale z tego co patrze na kody błędów które podałeś nie bardzo format pasuje do tych z tabeli. Można je podpasować do tego format i wtedy wychodzi coś takiego: 0123 - Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania 0134 - Regulacja poza zakresem /brak sygnału sondy/ Nie wiem jakie efekty daje pierwszy...
lambda kolory przewodów sonda lambda oznaczenie przewodów sonda lambda kolor przewodów
attuator zakres praca fałszywy płomień arkusze egzamin zawodowy informatyk
Wkrętarka Parkside, Makita, Bosch – bateria z odwróconą polaryzacją, plus zamiast minusa Kod błędu FR 3402 w Mercedes Axor - diagnostyka i przyczyny