Przecież widać że jest trudna i są inne rozwiązania. Największą trudnością jest napiąć pasek ta syfiasta pompą wody by napinacz ladnie ustawić. Silnik godny podziwu. Gdyby takie były w ubotach to wojna szybciej by się skończyła: -D
Nowa sonda załatwi sprawę.
Nie zgasną.
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Sonda pracuje w granicach 0,5V gdy nie ma masy, czyli odniesienia. Podłącz masę do obudowy sondy i sprawdż...
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
tak moze
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Taki jak dla sondy cyrkonowej. Czy też Motorola jakąś zasadzkę tam zrobiła?
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Czym dokonywałes pomiaru sond?
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Daj masę sygnału sondy do masy auta.
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Carot , jeżeli masz 12 v na drucie sygnałowym po włączeniu grzałki , to sondę można wyrzucić przez okno , tylko je otwórz , bo wybijesz szybę!!!
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Przy całkowitym odłączeniu kostki sondy lambda od napięcia dalej to samo.Odlaczenie klemy akumulatora też nie zmienia sprawy.Hmm.... Może przyjdą takie czasy że odłączenie klemy będzie lekarstwem na wszystko. Czego się spodziewałeś że grzałka samoczynnie się naprawi ? Po pierwsze robi się to co widać, więc WYMIENIA się sondę, a potem szuka się dalej.
Nie ma sensu płacenie 50 zł za kawałek kabla z mini jackiem. Program zmieniający kartę dźwiękową w oscyloskop jest w dziale download tego forum i można go sobie ściągnąć za darmo
0042 dotyczy obwodu sterowania nagrzewnicy sondy lambda, konkretnie czujnika 3 (Bank 1). Oznacza to problem z obwodem grzałki, który może prowadzić do nieprawidłowych odczytów spalin i wpływać na działanie silnika. Przejrzeć wpierw trzeba wtyczkę i instalację a samo mierzenie sondy może być omylne .
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Nie, to tylko odczyt. 5V podaje ECU. Tam siedzi nietypowa sonda tytanowa, rezystancyjna, im bardziej obogo tym wyższe napięcie. Chyba tylko ten jeden silnik z Oplowskich taką miał.
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
Odświeżam temat. Volvo S60 2,4 benzyna. Sonda 4 kable - 2 czarne, niebieski, biały. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd sondy przez katalizatorem. Błąd usunięty. Pomiar napięcia na wolnych obrotach 0,3 - 0,5 V na kablach niebieskim i białym. Na grzałce napięcie to samo. Gdy grzałka się załącza napięcie na białym i niebieskim 3,8 volta. Na grzałce...
Prawdopodobnie sonda okopcona i przewodzi. Panowie, jest tak-z odpięta sondą albo do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy ( 68st) jest podawane napięcie 450mV. Po tych warunkach napęcie to wynosi 1096mV . Sonda poprzez zmianę rezystancji to napięcie tłumi.
sonda lambda napiąć napiąć sonda lambda sonda lambda wysoki napiąć
przewód gruba cienki sprawdzić pobór prądu alarm kabel telekomunikacyjny rozszycie
diagbox peugeot bateria parkside
Honiton vs Hogert: Porównanie narzędzi ręcznych Ustawienie rozrządu w silniku Nissan YD25