DF058 wskazuje na błąd sondy lambda za katalizatorem. Może to być np. brak napięci na sondzie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Nowa sonda załatwi sprawę.
Nie zgasną.
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Sonda pracuje w granicach 0,5V gdy nie ma masy, czyli odniesienia. Podłącz masę do obudowy sondy i sprawdż...
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
tak moze
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
Taki jak dla sondy cyrkonowej. Czy też Motorola jakąś zasadzkę tam zrobiła?
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
Tak sonda była nagrzana, LPG nie mam
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Czym dokonywałes pomiaru sond?
cisnienie paliwa jest ok bo sprawdzalem wtryskiwacze wszystkie dzialaja tez sprawdzilem ....
wracając do zwykłej sondy i jej dokładności, czy jest ona na tyle dokładna żeby uzyskać powtarzalność pomiarów na poziomie setnych części wolta? Czy ktoś ma pomysł gdzie wpompować powietrze odniesienia (domyślnie 21 % tlenu) wg mojego wcześniejszego pomysłu? I ostatecznie czy znacie jakieś sklepy gdzie można kupić tanio same sondy szerokopasmowe. Pozdrawiam
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Przy całkowitym odłączeniu kostki sondy lambda od napięcia dalej to samo.Odlaczenie klemy akumulatora też nie zmienia sprawy.Hmm.... Może przyjdą takie czasy że odłączenie klemy będzie lekarstwem na wszystko. Czego się spodziewałeś że grzałka samoczynnie się naprawi ? Po pierwsze robi się to co widać, więc WYMIENIA się sondę, a potem szuka się dalej.
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
Cześć. Moja Skoda z silnikiem 1.2 HTP zaczęła ostatnio wyrzucać błąd P0420. Jak sprawdziłem interfejsem, to na sondzie lambda jest prawidłowe napięcie (0.1-0.9V), natomiast na drugiej niezależnie od obrotów i obciążenia silnika jest 1.42-1.43V. Czy błąd jest winą sondy, czy raczej walniętego katalizatora?
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
Daj masę sygnału sondy do masy auta.
witam. mam pytanko może trochę nie na temat ale nie chciałem zakładać nowego topica. również mam problem sondą lambda (vag pokazuje błąd 525 czyli niskie napięcie na sondzie). jakim programem zarejestrowałeś ten przebieg napięcia na sondzie lambda?
Masa drugiej sondy OK? Sprawdził bym jeszcze MAF/IAT. w/g toyoty P0170- fuel trim malfunction - bank 1
Witam ostatnio pojawił mi się błąd sondy lambda kod błędu P0135-Ogrzewanie sondy lambda napięcie za niskie. Stwierdziłem że uszkodzona sonda więc wymieniłem na nową ale błąd pozostał. Proszę o szybką pomoc co może być nie tak.
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
Odświeżam temat. Volvo S60 2,4 benzyna. Sonda 4 kable - 2 czarne, niebieski, biały. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd sondy przez katalizatorem. Błąd usunięty. Pomiar napięcia na wolnych obrotach 0,3 - 0,5 V na kablach niebieskim i białym. Na grzałce napięcie to samo. Gdy grzałka się załącza napięcie na białym i niebieskim 3,8 volta. Na grzałce...
Podmienione bsm pomogło
Mechanik który to robił twierdzi że nic nie jest przesunięte a to że spalanie sięga 14,5 l mówi że on tak ma bo zrobiło się zimno.Podłączył przy mnie komputer i nie było błędów. Teraz jeździ nim żona powiedziała że zdażyło się że w czasie postoju na światłach obroty zaczęły wariować rosły do 2000 i spadały , czy to może wina krokowego albo czujnika...
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
a moze pozmieniac cos w ustawieniach emulacji sondy lambda (np.czasy)?
Czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy, że daje fałszywie duże napięcie ? Jest możliwe ....
No i co? Sprawdziłeś ten obwód? Sprawdziłeś na grzałce sondy napięcie?
Raczej nie możliwe aby sonda była podłączona przez przekaźnik, a sprawdzić ją można przez pomiar napięcia w czasie pracy slnika tzn jeśli jest dobra to napięci wacha się od 0,1 do 0,8V.
Kolego ufo000000 zapomniałem dodać że sondę lambda też wymieniłem. Mierzyłem napięcie i sonda lambda podaje do urządzenia sygnał napięciowy,który waha się w granicy 450 mV ,zależnie od stężenia tlenu w spalinach .według instrukcji napięcie jest prawidłowe. Co do komputera zaświecił by się mi check engine ,również mogę wywołać sekwencje kodem błyskowym...
Brak możliwości obydwie były takie same.
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Carot , jeżeli masz 12 v na drucie sygnałowym po włączeniu grzałki , to sondę można wyrzucić przez okno , tylko je otwórz , bo wybijesz szybę!!!
Za 130, to taka śmieszna "lambda"
sprawdz sobie czy nie masz przebicia na przewodach wysokiego napięci. Czy nie zalewają się świecę. Czy mają odbrą iskrę (ew. wymien). Jesli to nie pomoze to proponuje sprawdzic sondę lambda
Jeszcze chcę zapytać, co może oznaczać komunikat błędu sondy (napięcie poza zakresem).
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Witam. Posiadam carismę 1.8 gdi z 98r. Auto zaczęło dużo spalać. Za dużo.. Komputer pokazuje minimum 20l. Poczytałem o sondzie i zacząłem pomiary. Sonda 40 przewodowa. Choć to dosyć dziwne wychodziły ujemne, ok. -80mv do 0, czasem niewiele coś ponad 0. Czy sonda jest uszkodzona? 2. Jak jest z tymi uniwersalnymi sondami? Niby każda pasuje do każdego...
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. Mam pytanie: błąd 13 to "Brak sygnału sondy lambda" czy "Niewłaściwy poziom napięcia sondy lambda"? Bo wygląda na to, że jednak (nawet, jeżeli niepoprawnie) to sonda działa.
"Zmierzyłeś napięcie" -chyba na sondzie lambda? Oto opis pomiaru: podłączyć odpowiedni oscyloskop lub woltomierz do przewodu próbkowania sondy lambda. Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500...3000 obr. / min na okres 3 minut w celu nagrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora. Pozostawić silnik na szybkim biegu jałowym i sprawdzić próbkowanie...
Witam co prawda posiadam Astrę I (F) ale problem był podobny a sprawcą okazała się sonda lambda podjedź do gazownika i powiedz zeby sprawdził sondę powinien mieć przyrząd ale nie jestem pewien czy nie wystarczy do tego zwykły miernik napięci jeden koniec do - a drugi do sondy i napięcie w określonym przediale się musi mieścić ale to można sprawdzić
W powyższym poście dodałem jeszcze filmik z przebiegu sond lambda.
Witam wymieniłem dziś sondę lambdę w swojej bravie i po diagnozie programem fiatecuscan wszystko jest dobrze, nie ma już błędów sonda oscyluje normalnie na benzynie a na gazie tak samo jak na tej niedobrej sondzie czyli skacze między 800mV a -200mV ;/ czy sonda na gazie jest emulowana czy jak? co zrobić by oscylowała tak samo jak na benzynie? dorzucam...
Nie ma sensu płacenie 50 zł za kawałek kabla z mini jackiem. Program zmieniający kartę dźwiękową w oscyloskop jest w dziale download tego forum i można go sobie ściągnąć za darmo
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Zmieniłem kable .Sterownik w czsie nauki wywala komunikat-błąb sondy lambda-.Napięcie odniesienia sondy ustawione na 0,52.Skąd ten problem.
Po co wywarzać otwarte drzwi.Na forum jest schemat takiego testera. Wpisz w szukajkę - tester sondy lambda.
Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać między 200mV i 800mV,średnie wskazanie powinno wynosić ok.450mV.(100mV mieszanka uboga, 800mV mieszanka bogata)
Sonda lambda-napięcie zbyt wysokie.
Mam nadzieję że tutaj się dowiesz co Cię interesuje http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... Pozdro
4 to zwykła No nie zawsze , są 5v , 1V zwykłe i odwrócone. :) Do hondzi raczej tylko typowa pod model ale mozna spróbować, ale użyj rurek do łączenia przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/9007449200_1...
Sprawdź napięcie na grzałce sondy.
Czy napięcie na sondzie lambda mierzone multimetrem cyfrowym, przy zasilaniu gazem może być podczas jazdy chwilowo ujemne.
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
A błędy są takie: 668 525 639 chyba bo nie wyraźnie napisał 588 532
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Na początek sprawdź napięcie sondy lambda. Zerowe napięcie oznacza dla komputera ubogą mieszankę, stąd wzbogacenie mieszanki fizycznej. Ewentualnie uszkodzenie czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym. Jaki system wtrysku?
Szukanie przyczyny należy rozpocząć od odczytania błędów w sterowniku silnika. Jak mierzyłeś napięcie pracy sondy lambda? Podane wartości nie maja większego sensu.
W tych silnikach klinów nie obrywało, a przeskoczony pasek to już fantastyka. Prędzej się zerwie całkiem. Jeśli ktoś, kiedyś za luźno napiął, to różnie może być...
Problem z grzałką lub z obsługującym miernik. Sonda powinna falować przy stałych obrotach, przy schodzeniu z obrotów gdy sterownik odcina wtryski powinno pokazać 0V a prz gwałtownym dodaniu gazu powinno pokazywać ok 0,8-1V
kontrolki (z logo silnika i samochodu z kluczem) oraz inne po przekręceniu stacyjki zapalają się no i oczywiście gasną po jakimś czasie więc wykluczam przepaloną żaróweczkę. Dlatego w sumie zadziwiło mnie, że jak odłączyłem sondę to nie zapaliła się żadna, no ale taki widocznie jego urok :)
To nie jest wartosc Lambda, a napięcie sondy. Sprawdź wartosc lambda analizatorem spalin. Wypnij emulatory i sprawdź jeszcze raz. Wzbogac skład sprawdź reakcje sondy.
Witam! mam golfa3 1.4 AEX i podobny broblem a raczej wiekszy. Początkowo silnik wrecz siezalewał jak był zimny nie wiem jaki byl wtedy czas wtrysku ale nie mały. Wywalił wtedy Vag błąd czujnika Map (wydaje sie że byla o nim mowa ten z czterema pinami) Czujnik byl zmieniany błedu nie ma ale problem jest caly czas jak zimny teraz ma czas wtrysku ponad...
Błędne załozenie, nic z tego nie bedzie. Zrób emulator sondy na 555. Pozdrawiam
Szukałem na forum ale nie znalazłem. Jakie napięcie powinien "wystawić"sterownik na przewodzie sygnałowym sondy lambda bo mam ok.0,15V?
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
Prawdopodobnie sonda okopcona i przewodzi. Panowie, jest tak-z odpięta sondą albo do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy ( 68st) jest podawane napięcie 450mV. Po tych warunkach napęcie to wynosi 1096mV . Sonda poprzez zmianę rezystancji to napięcie tłumi.
Dzisiaj zczytałem kody błędów i wyskoczyły następujące: 13 - Sonda lambda - Brak zmian napięcia / obwód otwarty 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków 44 - Sonda lambda - mieszanka uboga 45 - Sonda lambda - mieszanka bogata 53 - Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - wysokie napięcie
Ok ale czy to falowanie napiecia na benzynce to normalne?Wyglada to tak jakby probkowanie. PS Chyba juz znalazlem odpowiedz cytat: "W prawidłowo działającej sondzie lambda napięcie powinno zmieniać się w zakresie 0...1V ok 30 razy na minutę. Napięcie sondy lambda zmieniające się tylko w zkresie 0...0,5V (napięcie niskie) świadczy o pracy silnika na...
A oscyluje ta sonda?
miernik wpinamy w sondę lambdę odczytujac napięcie.
Dziś podpiąłem pod VAG-a i mam następujące błędy 561 - regulacja składu mieszanki,kontrola dodawania mieszanki 537 -regulacja z sondą lambda,kontrola czujnika tlenu 525-sonda lambda niskie napięcie Co mam zrobić?
Cześć, Sonda lambda przed katalizatorem nie wysyła napięcia. Zmieniłem na nową bo myślałem, że jest martwa. Po wymianie problem cały czas jest. Czy ktoś z was miał podobny problem albo ma pomysł od czego można zacząć sprawdzanie?
Z tego, co napisałeś to sonda nie pracuje na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, wymiana sondy powinna pomóc.
napiąć sonda lambda sonda lambda wysoki napiąć napiąć drugiej sonda lambda
rezystor hamowania falownika wskazania obrotomierza porównanie string
wyszukiwanie parametryczne brother zacięcie papieru
Schemat podłączenia przejściówki przepustnicy Iveco Daily 30 Świeca zapłonowa Demon RQ 580 a Oleo-Mac 937