Nowa sonda załatwi sprawę.
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Nie zgasną.
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
Tak sterownik podaje takie napiecie,sonda leży.
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
Opcje mogą być dwie - uboga mieszanka na biegu jałowym czyli np ciągnie lewe powietrze lub uszkodzona sonda. Delphi to jakiś zamiennik. Przy sondach nie opłaca się kupować taniego zamiennika bo wychodzi to drożej. Tutaj powinno być to co w oryginale czyli Bosch, Siemens ewentualnie NGK i taka sonda to będzie koszt ok 300zl. Na zdjęciu z wartościami...
tak moze
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Taki jak dla sondy cyrkonowej. Czy też Motorola jakąś zasadzkę tam zrobiła?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
Daj masę sygnału sondy do masy auta.
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
cisnienie paliwa jest ok bo sprawdzalem wtryskiwacze wszystkie dzialaja tez sprawdzilem ....
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
sond w autach jest kilkanaście rodzajow pod względem dzialania.generalnie mozna je podzielic na aktywne(generuja napięcie) i pasywne (muszą być zasilane).sondy aktywne generują napięcie ok.0,2V-lambda mniejsza od 1 i0,7V lambda powyzej 1.Roznią się tez rezystancją grzalki i to jest wazne,gdy grzanie przechodzi przez sterownik,bo wtedy sterownik przez...
Czym dokonywałes pomiaru sond?
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Carot , jeżeli masz 12 v na drucie sygnałowym po włączeniu grzałki , to sondę można wyrzucić przez okno , tylko je otwórz , bo wybijesz szybę!!!
Tak sonda była nagrzana, LPG nie mam
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Przy całkowitym odłączeniu kostki sondy lambda od napięcia dalej to samo.Odlaczenie klemy akumulatora też nie zmienia sprawy.Hmm.... Może przyjdą takie czasy że odłączenie klemy będzie lekarstwem na wszystko. Czego się spodziewałeś że grzałka samoczynnie się naprawi ? Po pierwsze robi się to co widać, więc WYMIENIA się sondę, a potem szuka się dalej.
wracając do zwykłej sondy i jej dokładności, czy jest ona na tyle dokładna żeby uzyskać powtarzalność pomiarów na poziomie setnych części wolta? Czy ktoś ma pomysł gdzie wpompować powietrze odniesienia (domyślnie 21 % tlenu) wg mojego wcześniejszego pomysłu? I ostatecznie czy znacie jakieś sklepy gdzie można kupić tanio same sondy szerokopasmowe. Pozdrawiam
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy, że daje fałszywie duże napięcie ? Jest możliwe ....
Cześć. Moja Skoda z silnikiem 1.2 HTP zaczęła ostatnio wyrzucać błąd P0420. Jak sprawdziłem interfejsem, to na sondzie lambda jest prawidłowe napięcie (0.1-0.9V), natomiast na drugiej niezależnie od obrotów i obciążenia silnika jest 1.42-1.43V. Czy błąd jest winą sondy, czy raczej walniętego katalizatora?
Odświeżam temat. Volvo S60 2,4 benzyna. Sonda 4 kable - 2 czarne, niebieski, biały. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd sondy przez katalizatorem. Błąd usunięty. Pomiar napięcia na wolnych obrotach 0,3 - 0,5 V na kablach niebieskim i białym. Na grzałce napięcie to samo. Gdy grzałka się załącza napięcie na białym i niebieskim 3,8 volta. Na grzałce...
Witam ostatnio pojawił mi się błąd sondy lambda kod błędu P0135-Ogrzewanie sondy lambda napięcie za niskie. Stwierdziłem że uszkodzona sonda więc wymieniłem na nową ale błąd pozostał. Proszę o szybką pomoc co może być nie tak.
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
Nie ma sensu płacenie 50 zł za kawałek kabla z mini jackiem. Program zmieniający kartę dźwiękową w oscyloskop jest w dziale download tego forum i można go sobie ściągnąć za darmo
kolego zastanów się na drugi raz zanim napiszesz takie bzdury o powietrzu!!!!!!!!!!!!!!!! sonda lambda na podstawie zawartości tlenu w spalinach wytwarza napięcie do 1V (w zależności od sondy bo są 5V) a jak do sondy może iść powietrze przewodem elektrycznym i po co?????
Prawdopodobnie sonda okopcona i przewodzi. Panowie, jest tak-z odpięta sondą albo do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy ( 68st) jest podawane napięcie 450mV. Po tych warunkach napęcie to wynosi 1096mV . Sonda poprzez zmianę rezystancji to napięcie tłumi.
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Ale jak wyskoczył błąd sonda lambda to czemu nie mogli dojść ? Wymieniali ją ? Wystarczy sprawdzić komputerowo jakie jest napięcie na sondzie i już wiadomo. W więkoszości przypadku jak były objawy szarpania to zaczynało się : sonda przeowdy świece cewka
Masz uszkodzony MAP sensor lub przerwany gumowy przewód (wężyk) który go łączy z kolektorem dolotowym.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Nie, to tylko odczyt. 5V podaje ECU. Tam siedzi nietypowa sonda tytanowa, rezystancyjna, im bardziej obogo tym wyższe napięcie. Chyba tylko ten jeden silnik z Oplowskich taką miał.
No i co? Sprawdziłeś ten obwód? Sprawdziłeś na grzałce sondy napięcie?
a moze pozmieniac cos w ustawieniach emulacji sondy lambda (np.czasy)?
Jeszcze chcę zapytać, co może oznaczać komunikat błędu sondy (napięcie poza zakresem).
Podmienione bsm pomogło
Brak możliwości obydwie były takie same.
witam. mam pytanko może trochę nie na temat ale nie chciałem zakładać nowego topica. również mam problem sondą lambda (vag pokazuje błąd 525 czyli niskie napięcie na sondzie). jakim programem zarejestrowałeś ten przebieg napięcia na sondzie lambda?
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
napewno szary? jest taki typ ale z bialym niebieski - sygnal czarne - ogrzewanie bialy - masa jest to sonda 1v
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Sonda tylna nie ruszy tak od razu. Jak wszystko jest sprawne i nie ma błędów ,to na początku będzie te 0.45v. Dopiero po zagrzaniu będzie pokazywać. Wykres z początku może być podobny do pierwszej, a po nagrzaniu powinno być jakieś 0.7 volta. Te 0,7 będzie tylko przy sprawnym układzie i sprawnym katalizatorze. Jak będzie "skakać" jak pierwsza to po...
Tą nową kupiłeś , jak rozumiem , bez wtyczki , łączyłeś przewody. Sprawdz dobrze , czy masz przejścia na przewodach od sondy do wtyczki , bo wczesniej napisałeś , że na wtyczce masz napięcie referencyjne 0,45V.
czy wadliwe działanie sondy lambda naprawdę może zwiększyć spalanie o blisko 100% Tak, sonda Lambda ma zasadnicze znaczenie dla pracy silnika i ilości zużywanego paliwa. Ponadto proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tak jak napisali koledzy, do dobraj diagnozy potrzebny jest mechanik co zna VAG. Trzeba ocenić na podstawie wskazań,...
Ma być stałe napięcie na 2 sondzie.
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. . Ja cię pierniczę, nie ma ratnku dla tego forum. Co jest? 0,15V to cymeśny sygnał?
Witam. Posiadam carismę 1.8 gdi z 98r. Auto zaczęło dużo spalać. Za dużo.. Komputer pokazuje minimum 20l. Poczytałem o sondzie i zacząłem pomiary. Sonda 40 przewodowa. Choć to dosyć dziwne wychodziły ujemne, ok. -80mv do 0, czasem niewiele coś ponad 0. Czy sonda jest uszkodzona? 2. Jak jest z tymi uniwersalnymi sondami? Niby każda pasuje do każdego...
Za 130, to taka śmieszna "lambda"
W powyższym poście dodałem jeszcze filmik z przebiegu sond lambda.
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Sprawdź napięcie na grzałce sondy.
Witam! mam golfa3 1.4 AEX i podobny broblem a raczej wiekszy. Początkowo silnik wrecz siezalewał jak był zimny nie wiem jaki byl wtedy czas wtrysku ale nie mały. Wywalił wtedy Vag błąd czujnika Map (wydaje sie że byla o nim mowa ten z czterema pinami) Czujnik byl zmieniany błedu nie ma ale problem jest caly czas jak zimny teraz ma czas wtrysku ponad...
Sonda lambda-napięcie zbyt wysokie.
Ustawienie potencjometrami podanych progów napięcia będzie właściwe jedynie dla przypadków sondy lambda pracujących w zakresie 0,1-0,9V. W niektórych samochodach spotyka się sondy z "podciągniętym" napięciem o 0,7V, co oznacza że zakres ich pracy będzie w przedziale 0,7-1,6V. Wówczas układ ten będzie musiał mieć ustawione inne progi napięć. Co do samego...
Człowieku daj to komuś bo nie ogarniesz ty masz fizycznie zajrzeć pod maskę wziąć mierniki posprawdzać napięcia zasilania.
Witam mam problem z Sharanem Raz ma moc raz nie na komputerze są trzy błędy: sonda lambda za niskie napięcie na zacisku 30 i trzeci to coś z masą sonda wymieniona na nową i dalej to samo błędy i raz ma moc raz nie a to z tym napięciem to nie wiem co to może być
Szukanie przyczyny należy rozpocząć od odczytania błędów w sterowniku silnika. Jak mierzyłeś napięcie pracy sondy lambda? Podane wartości nie maja większego sensu.
Chciałem sprawdzić u siebie działanie sondy, oczywiście nie posiadam profesjonalnego sprzętu. Do pomiaru posłużył mi zwykły miernik. Przy 2000tys obrotów napięcie (czarny sygnałowy) na mierniku falowało mniej więcej 0,2 - 0,8V. Po puszczeniu gazu schodziło w dół, aż w końcu na biegu jałowym wskazywało 0,00V, po dodaniu gazu znowu zaczęlo falować i spadać...
skasuj parametry wyuczone ( funkcja 10->kanał 00) Wiesz o tym że tam sonda pracuje z offsetem? Może być powód brak katalizatora.
"Zmierzyłeś napięcie" -chyba na sondzie lambda? Oto opis pomiaru: podłączyć odpowiedni oscyloskop lub woltomierz do przewodu próbkowania sondy lambda. Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500...3000 obr. / min na okres 3 minut w celu nagrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora. Pozostawić silnik na szybkim biegu jałowym i sprawdzić próbkowanie...
Po co wywarzać otwarte drzwi.Na forum jest schemat takiego testera. Wpisz w szukajkę - tester sondy lambda.
Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać między 200mV i 800mV,średnie wskazanie powinno wynosić ok.450mV.(100mV mieszanka uboga, 800mV mieszanka bogata)
Jak już o sondzie mowa to ja mam taki problem i niewiem czy jest związany z w/w ale zapytam: posiadam bmw 316 e30 i falują wolne obroty na rozgrzanym silniku,kiedy jest zimny - wszystko ok.Prędkość obrotowa zmienia silnika się do takiego stopnia ,że potrafi zgasnąć (co mnie bardzo irytuje , szczególnie dojeźdzając do świateł) .Czy ta usterka może być...
4 to zwykła No nie zawsze , są 5v , 1V zwykłe i odwrócone. :) Do hondzi raczej tylko typowa pod model ale mozna spróbować, ale użyj rurek do łączenia przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/9007449200_1...
witam Mam fiata uno 1.4. Zużywa za dużo benzyny, jest problem z uruchomieniem go na zimnym silniku. Podejrzewam uszkodzoną sondę lambda. Zrobiłem mały pomiar na rozgrzanym silniku. Ponieważ moja sonda jest 3 przewodowa (dwie wtyczki - jedna dwuprzewodowa, druga jedno) postanowiłem wpiąć się miernikiem w tą wtyczkę dwuprzewodową i sprawdzić jakie jest...
W miejsce grzałki sondy podłącz żarówkę H4 i sprawdź napięcie. Objawy wskazują na uszkodzoną wiązkę.
Cześć, Sonda lambda przed katalizatorem nie wysyła napięcia. Zmieniłem na nową bo myślałem, że jest martwa. Po wymianie problem cały czas jest. Czy ktoś z was miał podobny problem albo ma pomysł od czego można zacząć sprawdzanie?
Witam wymieniłem dziś sondę lambdę w swojej bravie i po diagnozie programem fiatecuscan wszystko jest dobrze, nie ma już błędów sonda oscyluje normalnie na benzynie a na gazie tak samo jak na tej niedobrej sondzie czyli skacze między 800mV a -200mV ;/ czy sonda na gazie jest emulowana czy jak? co zrobić by oscylowała tak samo jak na benzynie? dorzucam...
Niestety musisz sprawdzić na pinach wzmacniacza U4 jakie są napięcia
Ok ale czy to falowanie napiecia na benzynce to normalne?Wyglada to tak jakby probkowanie. PS Chyba juz znalazlem odpowiedz cytat: "W prawidłowo działającej sondzie lambda napięcie powinno zmieniać się w zakresie 0...1V ok 30 razy na minutę. Napięcie sondy lambda zmieniające się tylko w zkresie 0...0,5V (napięcie niskie) świadczy o pracy silnika na...
Mam problem od 3 lat z obrotami silnika a zaczęło się od kiedy mi grzebali w silniku i zrobili planowanie silnika. Od tamtej chwili obroty na jałowym czasami falują i kiedy zrzucam z biegu na jałowy mam 1,5 tysiąca a potem spada dopiero do 1 tysiąca. Dzisiaj odpiąłem ok 10 złącz elektryczych w silniku w tym czujnik temperatury przepustnicy, kostkę lambda...
napięcie sonda lambda sonda lambda napięcie sonda lambda napięcie spada
rozbiegnięcie silnika kondensator pobór prądu satel integra zasilanie czujek
simlock nokia konica minolta panel dotykowy
Regulacja szybkości odtwarzania w Unitra MDS432 Czy WD-40 jest odpowiedni do czyszczenia potencjometrów głośności?