Trzeba zdjąć ,odkręcić szybę póżniej krawat między lampami i zobaczysz tył lamp kostki i pod gumami żarówki.
wystarczy, jeżeli podłączę fazę i zero, a drugą fazę owinę szczelnie taśmą izolacyjną Tak będzie dobrze
W czasie gdy piszesz posty 09 Cze 2016 10:02 - 09 Cze 2016 11:21 już byś miał to dawno złożone. Tak jak koledzy radzili wcześniej. Żarówka jedną stroną do masy. Zapalasz pozycyjne i szukasz napięcia Zapalasz mijania, zapalasz drogowe i kierunkowskaz Po temacie
Teraz raczej już wszyscy używają złączek wago. Te są w drugiej klasie. Ale jeśli chodzi o pytanie to raczej tak. Podłączenie jest poza lampa a druga klasa dotyczy lampy.
Nie wstawiaj miniaturek bo schematy są nie wyraźne. a muszą być identyczne? nie znam się na tym kompletnie jak widać Wskazane aby były takie same.
Przewody górne, w górnej puszce zaizolować i nie używać. Dolne brązowy -faza, niebieski i żółto zielony (niestety niewłaściwe)korespondencyjne. W dolnej puszcze niebieski i żółto zielony na przełącznik schodowy, a faza z przełącznika bezpośrednio do lampy na schody. N i Pe do lampy kostki z dolnej puszki.
Brak masy, bądź w kostce połączeniowej lampy są przewody zamienione. Sprawdzałeś napięcia w kostce względem prawej lampy?
Brązowy to masa. Bierzesz miernik, żarówkę, próbnik i -załączasz postojowe i szukasz gdzie pojawi się napięcie -załączasz mijania i szukasz gdzie pojawi się napięcie -ten jest od drogowych i po co tu schemat.
To i tak nie tłumaczyłoby tego, że świecą obie na raz. Podaj zasilanie bezpośrednio na kostkę lampy. Podaj dodatkową masę bezpośrednio na kostkę lampy. I jak Manta pisze - połączenia wewnętrzne lamy do sprawdzenia.
Prawdopodobnie brak masy w kostce od lampy, różne cuda się dzieją a minusowy jako wspólny biegun w kostce lampy najbardziej się wytapia bo ma największe obciążenie jak jest kilka świateł włączone.
Zielony-mijanie Biały-drogowe Czerwony-pozycja
Kostka, w starej lampie ma trzy wejścia, a ta w nowej tylko dwa. Trzeba dołożyć jedną kostkę pojedyńczą.
Sprawdź masę na lampie. Przypatrz się dokładnie kostce.
Ustal czy bezpiecznik przepala się nawet w przypadku jak masz odpiętą kostkę od lampy. Jeśli tak to szukaj wizualnie uszkodzeń wiązki od kostki w kierunku wiązki.Jeśli sama lampa jest źródłem zwarcia to szukaj w lampie zwarcia. Najczęściej kostka lampy ulega stopieniu lub przewody blisko tej kostki przepalają izolację i zwierają się z masą.
a jak wygląda takie w wersji natynkowej do montażu na podłożu drewnianym? Pokaż mi proszę Nie wiem Kolego, nigdy nie szukałem - napisałem na zasadzie: nawet gdybym zainstalował w Corsie 1,2 nitro to i tak nie pojechałbym 250km/h. Gdzieś tam widziałem niepalne puszki natynkowe, do których można zainstalować osprzęt do montażu podtynkowego. Nie wiem,...
Brązowy wtyczki podłącz pod 230 statecznika. Czerwonym połącz wyjście statecznika(opisane jako D ZRM-a) z zciskiem D układu zapłonowego. Brązowy oprawki podłącz pod LA układu zapłonowego, a niebieski oprawki pod N razem z niebieskim wtyczki. Kondensator- jeden przewód razem z brązowym wtyczki, drugi pod N układu zapłonowego. Eskę możesz pominąć-chyba,...
Pokaż nowe i stare lampy.
Co za problem zmienić przewody we wtyczce masy tylko nie zmień
zle laczy w lampie biala kostka z pinami. byc moze bedzie potrzeba w razie duzego utlenienia polutowac to na stale
Nie. Sprawdź kolego tę wiązkę, chyba już wiesz, że masz zwarcie. Może przy lampach, na kostce jak sugeruje kolega "krzysiek7", po długości aż do zabezpieczeń
Zasilanie do światła na szybie to skąd jest wzięte ( domniemywam że to nie jest oryginalnie zamontowane światło) Wypnij kostkę od lampy i sprawdź na kostce nie na stykach od żarówki.
zanienione są przewody w kostce do ktorej podpinasz silniczki od lamp, zamien biegunowosc w kostce w jednym z silniczków Pozdrawiam.
https://centrumaudio.pl/konektory/6730-k...
Sprzedający twierdzi że nie może pojawiać się masa załączam screen dodam że gdy odepne od jednej lampy kostkę to na pinach kostki też mam masę. https://obrazki.elektroda.pl/8898115000_...
Gerri Koledze pewnie długie nie działają, jak na nie przełączy to tylko postojowe świecą. Pytanie czy działają w funkcji mignięcia czyli jak przyciąga manetkę do siebie. Bo jeśli tak to przełącznik pod kierownicą do wymiany. Jeśli nie, to trzeba szukać usterki od gniazda przełącznika przez bezpieczniki i kostki reflektorów a na żarówkach kończąc. Tanie...
Próbnikiem sprawdziłem i na obu bolcach w lampie miałem napięcie, na jednym paliło się jaśniej na drugim trochę słabiej. Zdjąłem całkiem lampę, odkręciłem kostkę i sprawdziłem napięcie na samych przewodach wychodzących z sufitu, na jednym napięcie jest na drugim nie ma (są tylko dwa, starszy typ instalacji) 1. chyba tak powinno być czy nie? Jeśli chcesz...
Obciążenie neutralnego będzie największe przy zasilaniu jedną fazą. Daruj sobie liczenie mocy czynnej. Sprawdź jaki cos fi posiada jedna oprawa, zwróć uwagę jaki prąd pobiera przy rozruchu. Od siebie dodam że instalacje elektryczne w szklarniach to udręka. Głównie ze względu na wilgoć, brud i robactwo. Bierz jedynie osprzęt wodoszczelny (oprawy, puszki,...
Jeśli połączenie kostką to lampę podłączam razem z kablem w tej samej kostce? Dokładnie tak. Wszystkie niebieskie żyły ze sobą, tak samo fazowe czarne czy tam brązowe oraz ochronne ze sobą czyli zielono-żółte.
Ja bym jednak skupił się na lampie do powieszenia na haku bo tam jest jakieś oryginalne rozwiązanie połączenia kostki przyłączeniowej z hakiem, lepiej tego nie rozdzielać chyba... A i wnioskując z tej kostki - lampę musisz kupić w 2 klasie ochronności https://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_ochr... (niewymagającej podłączenie przewodu ochronnego...
Wychodzi na to że byś musiał posprawdzać, oscyloskopem przebiegi napięcia na jednej i drugiej kostce, dla porównania. Ale pewnie nie posiadasz. Jeszcze do pytam, czyli jak tą drugą dobrą lampę podłączysz po ta złą kostkę to też mruga
Problemem będzie kostka połączeniowa lampy, wypalony styk...
Witam. Proponuję zacząć od odłączenia lampy (kostkę zostaw przy kablu, który wychodzi z sufitu). Rozłącz wyłącznik, ułóż przewody tak, że każdy przewód był osobno. Po czym wskaźnikiem neonowym sprawdź, na którym przewodzie jest faza. I zaznacz sobie te przewody. Zrób to przy wyłączniku i przy kostce na suficie. Do dalszego działania przyda się zdjęcie...
Reasumując dwa kabelki z fazą ( bo dotknięciu miernikiem zapali się żarówka w mierniku) podłączam do L1 lub L2 bez różnicy ? Tak
Przecież jest jasne - tradycyjny wypust na oprawę L, N, PE. Brakuje jednej żyły na sterowanie dwuobwodowe. Na trzech żyłach może być tylko zasilanie jedno-obwodowe. Koniec, kropka. Nie ma co roztrząsać i szukać alternatywnych rozwiązań przez wykorzystanie żyły ochronnej do innych celów, niż jest przeznaczona.
Autor zamiast podłączyć jak "Bóg przykazał' czyli L i N do lampy z kabla wystającego ze ściany rozcinając go i łącząc odpowiednie jego przewody wg kolorów ze sobą i do kostki lampy(prawdopodobnie brązowy i niebieski) z kostką lampy (brązowym i niebieskim) kombinuje jak "koń pod górę" aby stworzyć nieistniejący problem. Prawdopodobnie dzięki Waćpanów...
Pokrętło regulacji świateł to opornik regulowany (zwykle 4-5 zakresów oporności) a sterowanie to zwykła rezystancja względem masy. W silniczku lampy jest elektronika z potencjometrem który zmienia oporność wraz z pracą silniczka, elektronika porównuje obie oporności i przestawia lampę do momentu aż oba parametry będą jednakowe
brak masy w lampie, wygrzany styk w kostce
Teoretycznie komputer zgłasza usterkę prawej żarówki światła postojowego/pozycyjnego. Na zdjęciu wygląda jednak jakby świecił się lewy kierunkowskaz (ale może się mylę i to właśnie jest postojówka). Może być też problem (korozja, przegrzanie) z kostką połączeniową lampy.
To najpierw sprawdź probówką, na których pojawia się faza po przełączeniu przełączników. Powinna się pojawiać przy lampie faza na 2 żyłach oddzielnie, jeżeli tak będzie to ten trzeci to przewód zerowy. Następny krok to zlokalizowanie i połączenie w kostce przewodów lampy. Zwykle jest tak w lampach 3 żarówkowych, że do jednego złącza kostki są podłączone...
Witam. Potrzebuję oznaczenia kolorów kostki 5pin tylnej lampy Fiat Fiorino, QUBO. Z góry dziękuję za pomoc.
tylko gdzie jej szukać? W tylniej lampie w kostce.
Ile przewodów(żył ) wychodzi z kabelka ze ściany i w jakich kolorach, bo zdjęcie nie jest najlepszej jakości. Jak podłączone są przewody od lampy w kostce, bo bardziej widać od góry niż wprowadzone przewody od dołu. Czy lampa ma zacisk(śrubę) ochronny na obudowie ?
Po odpięciu kostki tylnej, lewej lampy co się dzieje? Usterka znika?
A gdzie w temacie, oprócz tytułu są dwa włączniki? Żółtozielony z sufitu połącz z żółtym w kostce lampy. Czarny, lub brązowy - L , a szary-z N. Zakładam, że szary to N, bo tak się przyjmuje w takiej kolorystyce żył. Żyłę, której nie podłączasz zaizoluj.
Troche małe te trafa.....Co do zamocowania końców drutu oporowego, doskonałe są starego typu ceramiczne kostki do podłączania lamp wiszacych. Z podwójnej kostki wyjmuje się jedno złącze, wykorzystując pusty otwór do zamocowania sprężyny napinającej drut oporowy, bo jak się nagrzewa, to się wydłuża. Co do transformatora, to minimum toroid 220/12VAC 100W...
Panowie prawa lampa w kostce na 1 pinie jest prąd a w lewej lampie na kostce na 2 pinach jest prąd . Dlatego lampa nie świeci migacz jest postojowa jest a światło nie świeci.
Zamontuj go w lampie pod sufitem. Wepnij w kostkę do L i N i tyle
Czy ktoś może podpowiedzieć, który pin w kostce lampy przedniej, jest od doświetlania zakrętów? Auto Hiundai Tucson 2018 https://obrazki.elektroda.pl/9040135200_...
Do ponownego sprawdzenia bezpieczniki F4,F9 i F19. Następnie sprawdzić żarówką , a nie miernikiem , napięcie na kostce lewej lampy.
Sprawdź masę w lampach. Czasami kostka nie ma styku i tak się to objawia.
Płynna taśma izolacyjna w teorii "ideał" jak w praktyce ? Czy nadaje się do "domowych" instalacji elektrycznych ? Jak znosi warunki atmosferyczne do np. lamp ogrodowych ? ps. w niektórych lampach "kostki" niczym nie zabezpieczone przed wilgocią, taka "pasta" je zabezpieczy czy coś innego ?
Ten kabelek ma sobie leżeć, czy go odwinąć i też do kostki ... ? W lampach, które montowałem tego akurat nie było, ale jeśli tu jest, to również należy go podłączyć do zacisku ochronnego.
Żyrandol jest po prostu boski hehe typowy dla elektryka ;) Rozumiem że nie działą ta żarówka z przewodem w czarnej izolacji ? Jeśli tak to odłącz ten niebieski przewód który teraz masz podłączony do żółto zielonego i podłącz go do niebieskiego od drugiej żarówki.
Przy samej lampie masz kostkę, po co ci jakaś 24pinowa?
A jak się zmienia te połączenia , bardzo trudne czy potrzebuje elektryka do tego?? Nie mam przed soba twojej lampy, jeśli kostka połączona jest z oprawkami przy pomocy przewodów to zapewne starczy w odpowiedni sposób je przelutować. Jeśli zaś połączenia są wykonane przy pomocy paków blachy zatopionych w korpusie lampy to czeka cię precyzyjna praca...
Więc dokładam dodatkowy od kostki w nowej lampie do kostki z trzema starymi przewodami i podpinam cienki niebieski, oraz brązowy do kostki w nowej lampie wyciągając je z białego kabla . Dzięki jeszcze raz.
http://www.bmw-planet.com/diagrams/relea...
Udało się rozwiązać temat. Pod siedzeniem jest wiązka, do której idą kable na tylne lampy, są tam kostki. Za kostką, która leci do lampy, przecinamy przewód kierunkowskazu. Pod bakiem jest wiązka, która ma podłączony przed nimi gracz, tam przewód musimy przeciągnąć do tylnej wiązki. Kolory się zgadzają, więc nie da się pomylić.
Matka boska czuwa nad tobą jak masz fazę w aucie, miernik oszukuje.. . Zapinasz jeden koniec kabla z żarówki do masy - nadwozia../ drugim końcem sprawdzasz czy jest prąd. Potem pytasz żarówkę czy świeciła.
Omijasz go mostkujesz styk 30 i 87 oraz 30 i 86 ,co do kostek przy lampach to też zwróć na to uwagę czy nie powytapiane.
W lampie kolory to 2x czarny od włącznika, brązowy, niebieski i żółto-zielony. Prądowe to żółto-zielony, niebieski i brązowy 1. lampa żółtozielony - kostka żółtozielony. 2. lampa niebieski - kostka niebieski. 3. lampa brązowy - wyłącznik czarny (obojętnie który). Tu musisz dać jakąś łączówkę lub kostkę aby to połączenie się gdzieś nie zwarło. 4. wyłącznik...
Pokaż zdjęcie kostki lampy. Musisz znaleźć w syficie przód N czy to szary. wczesniej była już tu jakaś lampa?
Na początek odepnij kostki od obu lamp i zobacz czy usterka występuje. Zapewne problem tkwi w masie prawej lampy.
Witam Tylko słaba masa na lampach ,kostkach do lamp.
Proponuję sprawdzić, czy faza jest na "bolcu" czy na gwincie oprawki. Ja tak miałem z żarówkami energooszczędnymi - faza była na gwincie i po wyłączeniu wyłącznikiem w ścianie żarówki w jednej z lamp delikatnie świeciły. Cała instalacja była dobra. Po zmianie fazy z zerem w kostce w lampie jest już dobrze.
Na tą chwilę samochód odpala normalnie grzanie krótkie ,zabiegi jakie wykonałem to czyszczenie bezpieczników pod maską przelutowany start stop ale te zabiegi raczej nie pomogły ,po długim odłączeniu aku dpopiero wróciło wszystko do normy.Ponieważ uszkodzenia chodzą parami wiem to z doswiadczenia to mam jeszcze do zrobienia swiatła mijania lewe nie świeci...
Właśnie sprawdziłem prąd w kostce od lampy. Do dziennego LEDa idą dwa kable. Jeden daje prąd jak są tylko włączone LEDy, a jak włączę światła mijania, to jest zamiana prądu - idzie z drugiego kabla i w lewej kostce od lampy nie ma prądu. Czyli jest gdzieś jakiś rozdzielacz? Czy to może być uszkodzony włącznik świateł?
Tak. Zasilanie świateł w środku jest właśnie sterowane ze świateł pozycyjnych. W oryginale kabel z wyłącznikiem wychodzi z kostki wchodzącej do lampy (żółta). Starsze SKO24 miały pod przednim "parapetem" schowaną skrzynkę rozdzielającą i w niej był przekaźnik sterujący oświetleniem wewnątrz. Podeślij mi VIN to może dokopie się do schematów.
1.sprawdź czy nie zaśniedzialy kostki złączki przy magnecie, 2 zdejmij osłonę górnej czaszy, i sprawdź przy wlacznikach to samo.. 3 .zdejmij czasze dolna i sprawdź miernikiem czy jest zasilanie na kostce lamp. 4, jeden bezpiecznik masz przy akumulatorze. Jak piszesz że kierunkowskazy są,to ten jest cały. Drugi masz pod czasza z lampami,przy stacyjce....
Dzień dobry, kupiłam wczoraj żyrandol i chciałam dzisiaj podłączyć, ale napotkałam problem. Z sufitu mam trzy kable, w lampie kostka na 2. Rozumiem, że czarny to faza, niebieski neutralny, a żółty uziemienie. Czarny powinnam podłączyć do L, niebieski do N, ale co z żółtym, skoro nie ma dla niego miejsca w kostce? Czy po prostu zdemontować kostkę z lampy...
L i N są tylko na żyłach wychodzących z jednej lampy. W kostce z lampy wygląda to tak: 2 żyły z pierwszej lampy+żyła L. później zielono-żółta, później 2 żyły z kolejnej lampy+żyła N.
Ja to bym zaczął od sprawdzenia "masy" przy lampie,kostki, łączenia, styki itp:
Witam Przejscia sprawdzilem z modulu Rec z kostki xr1 do lampy _( kabel zolty czarny) sprawdzilem woltomierzem na funkcji dioda - przejscie nastepnie z Rec z kostki xr5 do nastepnej kostki x1 pod kierownica przejscie jest Dodano po 3 po odlaczeniu kostki od lampy
Zawsze wytapia masę w wtyczce i nieważne czy samochód stary czy nowy. Lutuję do ścieżki masowej lampy przewód z kostki wycinam przewód masowy łącze normalnymi konektorami i święty spokój, i nie ma żadnej reguły po prostu styk zbyt obciążony słaby styk i więcej nie trzeba.P
Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
Potrzebuję nową kostkę (do lamp typu H7+H7) ale ciężko ją dostać, może ktoś ma pomysł gdzie mogę ją kupić. Każdy dobry sklep motoryzacyjny, cena uśredniona około 7zł, kostka razem z konektorami ;-) Przeczytaj PW
Więc jak ? lampa działa na niebieskim i popielatym, czy nie? A możesz tą lampę pokazać?, bo może faktycznie lampa nie wymaga przewodu ochronnego, albo trzeba taki przewód poprowadzić od obudowy lampy do zacisku tego na dole najbardziej w prawo.
Brak masy w lampie, sprawdź złącze lampy i kostkę połączeniową, podoginaj piny w kości, psiknij kontaktem
Kto robił tę instalację? W takim połączeniu nie podłączysz dwóch łączników schodowych. Jesteś pewien, że ten przewód 4-żyłowy biegnie od jednej puszki poprzez wyprowadzenie lampy do drugiej puszki? Tzn. teoretycznie by się dało, ale będziesz mieć przy lampie kilka kostek łączeniowych. Jeżeli rozeta jest duża to może się pomieścić.
Typowa angielska puszka laczeniowa pod lampa. Po prostu zastosuj kostki wagao Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/3488613900_... Dosłownie angielska :D
Pewnie brak masy lampy, musisz wyczyścić kostkę lampy i sprawdzić masę do karoserii.
Potrzebuję schemat podłączenia przednich lamp przed i po lifcie. schemat kostek lamp zwykłych nie xenonowych
sprawdź kostkę pod lampa łącząca może kable zgniłe,
To co? Nie możesz odpiąć przewodów od żarówek i miernikiem na teście zwarcia wyłapać, który przewód - który pin?
sprawdź w lewej tylnej lampie kostki pewnie jakaś będzie podtopiona
Ten LED to w istocie kilkadziesiąt małych na płytce. Kondensator podłączyłem pomiędzy fazą a przewodem neutralnym w samej lampie, na kostce łączącej samą lampę z zasilaniem z budynku.
Chodziło mi o to czy wywalając z kostki jedną lampę tzw. jarzeniówkę, mogę teraz do tej kostki, podłączyć w zamian dwie lampy LED, tak ja na tym rysunku. Nie ma pokazanego zasilania bo uznałem że skoro do tej pory działała tak połączona jarzeniówka to będą i działać LED. Chodziło mi tylko o to, czy można połączyć dwie lampy pod jedną kostkę.
Brak masy na tylnej lewej lampie . Sprawdz połączenie kostka/lampa
należą oryginalnie do tej lampy ? Też mam wątpliwości, powinna być jakaś kostka połączeniowa w zestawie lub zaciski w zasilaczu lub sterowniku do połączenia przewodów. Jakoś trudno mi uwierzyć, żeby klient musiał dokupić kostkę lub posiadać lutownicę + termokurcze... ale zobaczymy
Próbowałem zrobić też taki myk: wyjąłem środek z prawej lampy i podłączyłem do kostki lampy lewej i tam wszystko działa. Zmierzyłem napięcia w obu kostkach i do tej części lamy prąd nie dochodzi. Jutro sprawdzę czy obie strony nie są jakoś połączone. W ostateczności pociągnę prąd z lewej strony. Jednak wolałbym wiedzieć co się skopało... Pozdrawiam
Brak świateł cofania w Peugeot 206cc, 2005, 1.6, 16v. Czujnik sprawdzony, sprawny prąd nie dochodzi do kostki z tyłu przed lampą, światło stopu działa, a kierunkowskazy działają. Gdzie szukać problemu??
Jak dorwiesz ze złomu lampy z kostkami to tylko przewody dolutować (zmienić kostki w instalacji).
Sprawdż wiązke elektryczna pod lewą lampą i kostki pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika . Czesto są pognite
Kostka lampy podłączona dobrze? W samej kostce pojawia się zasilanie na pinach?
Czy możliwe jest, żeby w takim układzie kabli jeden zasilacz obsługiwał wszystkie oprawy? Jest to możliwe. Pytanie, czy tam grzebałeś, czy tylko odpiąłeś/odciąłeś lampy z kostek. Jak tylko odciąłeś lampki, to usuń te końce przewodów i podłącz nowe lampy.
Teoretycznie żółty/lub żółtozielony kabel to uziemienie, brązowy to faza, niebieski to przewód neutralny - teoretycznie, bo to jak jest podłączone wie tylko ten kto te kable zakładał - od tego jest miernik by to sprawdzić... Wynika z tego, że podłączyć można wyłącznik jednobiegunowy : faza na wyłącznik, potem przewód z wyłącznika do lampy, lampa ma...
Posprawdzaj czy z body komputera wychodzą sygnały prądowe na pinach jak niżej opisane. CZARNE ZŁĄCZE 40-STO PINOWE pin 3 tylni prawy kierunkowskaz przewód biały pin 12 tylni lewy kierunkowskaz przewód różowy NIEBIESKIE ZŁĄCZE 40-STO PINOWE pin 2 boczny lewy kierunkowskaz przewód biały pin 20 boczny prawy kierunkowskaz przewód biały pin 38 przedni lewy...
Odłącz kostkę od lampy tylnej, włącz przeciwmgielne i zobacz czy reszta prawych kierunkowskazów się świeci czy nie. Czy masz hak holowniczy? Bo możesz mieć zwarcie na gnieździe przy haku lub pomiędzy gniazdem a główną wiązką.
skoro przy kostkach zrobiłem obejście Obejście robisz na płytke lampy przy żarówce :)
W lampie trzeba by rozdzielić instalację na dwa obwody, czyli 2 białe dać do tej kostki, w której są obecnie, a pozostałe dwa włożyć do innej dodatkowej kostki. Jedną z kostek podłączyć do przewodu brązowego z sufitu, a drugą do tego przewodu, który jest zaizolowany.
schemat kostki lampy schemat kostki lampy przedniej schemat kostki lampy tylnej
magneśnic wirnik tuning telewizora daewoo programowanie
Trevi TV T.EME380.61 Firmware Dump for CX215LEDM Panel Pralka ładowana od frontu 1500 obr./min - wybór i porady