Tak Stoneridge był montowany właśnie w tga,sam osobiście jeździłem od nowości takim TGA.Wystarczy że zalogujesz kartę Polskiego kierowcy i będziesz miał język Polski,to samo jak zalogujesz kartę ukrainca,wtedy tacho automatycznie przestawi się na ukrainski.Co do przebiegu to robisz wydruk z wszystkimi legalizacjami i będziesz tam widział czy tacho siedzi...
szymonnww, a masz tacho? Bo jeśli tak to czas na desce jest związany z czasem w tacho. Przynajmniej u mnie tak jest. A "wpadłem" na to jak pojechałem na legalizację tacho i mi przy okazji na nim czas ustawili. Patrzę, a tu na desce też się właściwy pojawił. Tak że tak... 🙂
Witam udało się rozwiązać problemem był zasiedziały kabel we wtyczce przy impulsatorze ale i tak skończyła się legalizacja tacho po zrobieniu legalizacji błąd zginął
legalizacja tacho?? opony nie byly wymieniane??
Nie jest na kilometry. Czy nie trzeba zrobić legalizacji tacho.
Ja również popieram przedmówce . Wystarczy zrobić nową legalizacje tacho i będzie ok.
Kolego marpog może poradzisz gdzie szukać albo chociaż jak zrobić żeby chociaż zjechać na bazę. .. auto dopiero co było na legalizacji tacho i nic nie wykryli...
W jaki sposób to tacho było ustawiane, legalizacja włącznie z rzeczywistym pomiarem odległości czy tylko np wg rozmiaru opon ? Tak duża różnica może wskazywać na jakieś duże zmiany w przeniesieniu napędu, np zmiana mostu lub rozmiaru opon na mniejsze.
A jednak ktoś to zrobił. Dodano po 9 No właśnie tacho działa A legalizacja aktualna?
tak jak napisali koledzy. trzeba się udać do firmy która ma uprawnienia do legalizacji tacho i zaprogramować VIN. I tu napotyka się problem. jeśli był tachograf cyfrowy i był sparowany z przetwornikiem to już nie sparujesz żadnego tachografu z tym przetwornikiem.
witam. mam pytamie odnosnie scani 113 z 1995r o kody. zajmuje sie legalizacja tachografów. wyciągłem tacho do legalizacji i po włożeniu wyswietla mi kod 11. edc cały czas swieci auto jeździ wszystko ok. prosze o przetłumacznie kodu. z góry dzieki
ja jestem z Kobyłki z pod Wołomina. muszę poszukać kogoś kto mi to zrobi. Jakbyś miał kogoś tu w okolicy to z chęcią bym prosił o namiary. A jakie są koszty legalizacji tacho i tej odcinki?? Czy muszę jeszcze coś zrobić aby się całkiem legalnie poruszać po Polsce? No oczywiście jeszcze winietki. Pozdrawiam.
Nie zamknąłem tematu i z tąd moja ponowna obecność tutaj.Wszystkie styki przeczyściłem i usterka jak dotąd nie powróciła.Ciągnik pojechał do legalizacji tacho które dostało nową plombę i jest dobrze.Wszystkim zaangażowanym w temat bardzo dziękuję i przepraszam za tak póżne zamknięcie.Pozdrawiam.
Zatem można meć tachograf w pojeździe który tego nie wymaga i w dodatku bez legalizacji ? Jeżeli auto oprócz barku konieczności posiadania tacho nie ma również obowiązku posiadania ogranicznika prędkości to jest takie coś dopuszczalne.
kolego jeżeli nie robiłeś liczników to tego nie zrobisz sam, 1. nie napisałeś czy jest tam sam licznik czy licznik z tachografem, 2. różnica może być spowodowana złym rozmiarem kół oraz ktoś już mógł zamienić mechanizm tylnego mostu, możesz się udać do kogoś kto profesjonalnie zajmuje się licznikami i wgra odpowiednią zawartość do licznika, w przypadku...
Moja ma normalny "cyngiel" i oddzielnie przełacznik 45/75W Moja ZDZ ma tak samo. Lutuję nią przeważnie na 75W, a 45W wykorzystuję do pobielania nowego grota. Z supermarketowym wytworem opartym o transformator To supermarketowe to jest wyrób lutownicopodobny, zwłaszcza te z długim grotem których cyna nie chce łapać i nadają się do topienia plastików...
Auto stało około 14 dni na warsztacie był wyciąganay silnik po naprawie została zrobiona legalizacja tacho i od twgo momentu jest kłopot, ale tacho sprawdzone 2 krotnie. Sprzęgło kalibrowane. Wartość jaką teraz pokazuje to 91% przy nowej tarczy nie pamiętam dokładnie jak zmieniają się wartości przy naciskaniu na pedał sprzęgła. Dodano po 4 Właśnie w...
Nigdy nie mierzyłem tych napięć bo od sopawdzania mam LTT. Teoretycznie powinno tam być około 5V . Może napisł byś jakie masz objawy usterki i jaki to tachograf. Jezeli twierdzisz że tacho jest sprawne to zostaje tylko instalacja i czujnik inpulsów, Ale żeby to sprawdzić konieczne jest usunięciem plomb, a związane z tym jest później legalizacja. Dodano...
Jak ktoś nie ma pojęcia jak to zrobić lub nie ma interfejsu do auta to później dziwne teorie wymyśla lub dokłada jakieś moduły. grala1 Nie o to chodzi - po prostu założeniem było nie modyfikować oprogramowania samochodu. Podmiana tacho na symulator z parametrami tacho tak aby w razie potrzeby szybko do niego powrócić. I takie też było podejście polskiego...
No szkoda, myślałem że to twoja inicjatywa, ale jeżeli to klient przywiózł licznik to nie masz wyboru. Ja w takim przypadku zakładałem (to było z 10 lat temu) liczniki opracowane i sprzedawane przez p. Cieślika z CB Elektronics jako zamienne za tachograf 1319 (taki jak pokazałeś na zdjęciu). Przykręcało się go w miejsce tachografu na 4 wkręty, podpinało...
Panowie akurat opony mają tu najmniejsze znaczenie, chociaż nie można powiedzieć, że nie. Główna przyczyna problemu leży po stronie różnych tzw. stałych K licznika i tachografu. Podczas legalizacji tacho robiony jest pomiar, żeby przekonać się, czy licznik nie oszukuje oraz żeby dopasować go do opon, skrzyni biegów itp. Później ustawia się tachograf...
Jeśli chodzi o kartę kierowcy to też są niejasności. Są karty KIEROWCY (około 180zł) i karty przedsiębiorstwa (280zł). Która jest dla jedosobowego podmiotu gospodarczego? Obydwie bo jedna dla kierowcy druga dla firmy, firma musi zgrywać z tachografu dane i trzymać minimum rok . A karta służy celem odblokowania tachografu. Co do ceny urządzenia (nowe)...
Witam Ja zakladalem navi do Iveco ale mam tam 12 V instalacje Ten plus po zaplonie mozesz sobie pominac bo jest nie potrzebny. Sygnal predkosci mozesz wyciagnac sobie z Tachografu z pinu B7 zółta kostka w tacho 7 pin. musisz niestety zerwac plaby od tacha i czeka cie nowa legalizacja. Nie wiem tylko i musisz sobie to sprawdzic czy z pinu B7 wychodzi...
Kostka A to ta biała. Jak otworzysz wtyczkę to piny są numerowane. Żółtej nie ruszaj. Aha, i jeszcze jedno: te wtyczki są w "18" pod dekielkiem, a dekielek musi być zaplombowany. Zamiast przerabiać samemu lepiej jedź do serwisu tacho żeby go podłączyli poprawnie bo i tak muszą złączki zaplombować. Jak ma jeszcze ważną legalizację to najlepiej tam gdzie...
nie tylko sam nie naprawisz to też nie możesz, jest coś takiego jak legalizacja i plomby na liczydle w skrzyni których nie możesz naruszyć. Tylko serwis tacho
Więc prawdopodobnie w skrzyni nie ma wieńca zębatego do sterowania impulsatorem. Podjedź do serwisu aby to obejrzeli, bo trudno gdybać nie widząc tego, a producenci samochodów czasami stosowali w jednym modelu z tego samego roku 2 lub 3 rodzaje skrzyń. Ja już od 4 lat nie zajmuję się legalizacjami, kalibracjami i naprawami tachografów (emeryturka) i...
Witam, kolego wiązkę napraw, impulsator do wymiany - jak wiesz musisz go skalibrować z czytnikiem karty tacho- czyli masz procedurę legalizacji do przeprowadzenia, jeżeli robisz to pierwszy raz, po założeniu nowego impulsatora będzie wyświetlał Ci się dalej błąd!. wiązkę sprawdz od tacho do pierwszego zakrętu w ramie przeważnie pierwsze 50-100 cm ulega...
Witam, Sam raczej nic nie zrobisz, ponieważ kostki zasilania tachografu zabezpieczone są deklem plombowniczym, a później plombą serwisową. Po zdjęciu zabezpieczenia legalizacja tachografu straci ważność. Co do tego czy tacho posiada swój przekaźnik to nie wiem, ale posiada na pewno bezpiecznik. Do tachografu musi dochodzić stały "+" zasilania. Pewnie...
Obawiam się że bez komputera i legalizacji nic nie zrobisz bo możesz mieć tacho ustawione razem z ogranicznikiem. Jeżeli zmienisz tylko wartości w ograniczniku to tacho nie będzie dobijać kilometrów lub będzie wyświetlało błąd.
Nie mnie oceniać, zresztą jak siedzi tacho od nowego to robisz wydruk wszystkoch legalizacji i wszystko jasne. Z kartonikiem nie zaszkodzi spróbować w razie błędu zrzucisz kleme.
A czy stało się to może po legalizacji tachografu, pytam bo miałem kiedyś taki przypadek. Serwisant od tacho nie wpiął brązowej kostki pod tachograf i tak się działo. Rozkręć deskę i sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu. Pozdrawiam
a mi wybija teraz kod 28 i skanka pije tak samo, tacho było na legalizacji i niby ok Dodano po 4 jak skasować ten bład EDC 28? Dodano po 53 i dlaczego ten bład się pojawia?
Borykam się z tym problemem już prawie rok, deska była kilka razy wysyłana i robiona, nic to nie dało. Na polskich forach nic o tym nie znalazłem, ale na rosyjskich jest sporo i piszą, że to coś z tachografem. I moje pytanie co może być z nim nie tak ? Jak autobus był sprowadzony to tacho było na legalizacji, było na stole bo z szufladą były problemy...
Problem wystąpił przed samą legalizacją . Będziesz się orientował czy sygnał jest podawany z tego samego czujnika co tacho, czy ten któryś kolo niego?
A tak na poważnie, to jesteś w stanie sam sprawdzić tachograf, zalegalizować go później i zaplombować? Niestety czeka cię wizyta w specjalistycznym serwisie. Może dla odmiany zmień punkt napraw... Zawsze te same mądrości... każdy transportowiec wie, że urządzenia pomiarowe muszą być zalegalizowane, wie o tym również każdy kierowca. Nikt natomiast nie...
Witam serdecznie forumowiczów. Zwracam się do Was z ogromną prośbą o pomoc przy wymianie licznika w busie Renault Master 2.8 z 1999 roku. Samochód fabrycznie wyposażony jest w licznik z tachografem. Mi tachograf jest niepotrzebny a wg Inspekcji Transportu Drogowego mimo że nie podlegam po przepisy transportu drogowego, tacho musi być z ważną legalizacją...
Panowie cyfrówki są dawno rozpracowanę !!!! Wszyscy to więdzą !!! Ja szukam takiej osoby interesuje mnie długa i owocna współpraca dla tej osoby !!! Proszę odezwij się do mnie na petrys-go(at)o2.pl Przestańcie wciskać że na legalizacjach (kalibracjach) coś znajdą !!! Powiedz im że masz ponad 20 aut i żadne nie przyjedzie do nich to oni są już ślepi!!!
Witam. Na zapłonie wciskasz klawisz OK (klawisze od sterowania radiem pod kierownicą) klawiszami "+" i "-" zjeżdżasz na sam dół do menu "Zaawansowane" klawisz OK następnie wchodzisz w "Przeglądy" ok i tu pojawiają się inspekcje. Na danej inspekcji trzymasz klawisz OK tak długo aż pojawi się zapytanie czy chcesz ją skasować, jeśli tak potwierdzasz OK....
Dzieki za odpowiedz -uzupelnie niektore rzeczy a wiec tak przebieg to 450tys km termostat zmieniony pracuje w temp 80-90st. ,ogumienie 315/70/22.5 na calym ciagniku a w specyfikacji powinno byc 305/70/22.5 ,emisja spalin euro3, 1400obr przy 90km/h ,tacho po legalizacji, kierowca to ja sam osobiscie nia jezdze a mam jeszcze scanie 4 i porownuje ja z...
Legalizacja , plomby i przeglądy to już inna sprawa - w Niemczech bardzo drogie są usługi motoryzacyjne i wolę sam podłączyć to co możliwe , a następnie dokonać w/w formalności. Za tachograf z okablowaniem zapłaciłem 30euro. Pierwszy mandat za brak tachometru wynosił 450euro , poinformowano mnie tylko że każdy następny to około 1200euro , godzina robocza...
Witam otóż mam problem z automatyczną skrzynią biegów, świeci się ostrzeżenie numer błędu 3265. Błąd komunikatu CAN czas i data, dodam że była robiona legalizacja tachografu. Za pomoc dziękuje
masz uszkodzony przewód od tacho do czujnika w skrzyni bym dodał że to mógł by być jeszcze impulsator ale u ciebie to jest jedna całość i niestety dość droga pozostaje ci zjazd albo do serwisu tacho albo do mercedesa tyle ze jak sam zmienisz ten przewód to zostawisz rozplombowany tachograf z tylu wiec i tak bedzie czekal cie zjazd na legalizacje
Witam, u mnie również po zmianie tacho na Stoneridge 2gen nie czyta SOPs z ICL. Scania 2015 rok. Ktoś miał taki problem i rozwiązał? Czego Ci nie czyta?? SOPSa z ICL czy czasów pracy kierowcy nie widać na ICL. Przy Stoneridge Smart2 w każdym przypadku czyta dane na wyświetlaczu. Trzeba zmienić opcje danych z SRE a ISO albo odwrotnie przyrządem do legalizacji...
Może tak, może nie. To zależy jak ten tachograf został zamontowany. Jeżeli jako "dokładka" to może tak być. Sprawdź czy po wyjęciu tacho licznik pokazuje stan kilometrów. Jeżeli stan znika to montaż spaprany, bo licznik (jak jest tacho podłączone) powinien pokazywać stan km z tacho i powinien być w takim przypadku identyczny, a jeżeli stan km nie znika,...
Zrób mostek z przewodu elektrycznego przy czujnikach- poza tym podpowiedzi które Ci tu udzielamy mają Ciebie lub innych naprowadzic na problem, a nie go rozwiązać - jeżeli masz uszkodzony przewód elektryczny będzie ten sam błąd mówiący o niskim cisnieniu w układzie - czy masz komputer do odczytu lub easy wtedy pojdziesz jak po nitce do celu. Czujnik...
błąd 423 --> Błąd w komunikacji danych kodowanych (nadajnik kodowany) lub przerwa w sygnale (nadajnika 4PIN), lub odłączenie nadajnika wymiana takiego impulsatora jest dość kosztowna ale cena hurtowa tego impulsatora KITAS jest około 350zł a ile liczą serwisy sami się dowiecie :D hehe za darmo nikt tam nie będzie skakał a nie wspomnę już że trzeba potem...
powidz Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho zasilanie z A5 do B2 i A3 do B1, dalej sygnał v z B3 na A8 (linia can-l). teraz we wtyce licznika wypinasz can od TCO (pin 8,9) ale z pinu 8 wpinasz w pin 12 (nasz v). Tyle:) Jeśli by ktoś chciał zamontować TCO w Sprinterze:...
TO CHYBa powinien byc ten nowszy model CDI..najpierw sprawdz czy sa impulsy w kostce ISO zasilajacej radio samochodowe.. wtyczka zasilajaca ostatni pin (zerknij na www.studio24.prv.pl ) jesli tam nie znajdziesz takiego przewodu.. powienien miec tacho.. z tylu za nim zółta wtyczka B pin 7 ..raczej powinien byc tu przewod..jak nie ma to wloz pin z przewodem....
O jaką pokrywę ci chodzi?? 1. Ta która zakrywa przewody, 2. Ta która uniemożliwia dostęp do środka tacho? 3. Po co Ci to w ogóle rozbierać, przecież każda igerencja we wnętrze urządzenia i nieupoważnione zdjęcie plomb skutkować będzie w razie kontroli karą a w najlepszym przypadku KONIECZNA legalizacją.
Na chwilę obecną po wymianie czujnika ciśnienia mocy przybyło, spalanie spadło i jeszcze kierowca wykazał się inicjatywą i przejechał codzienną trasę nieco wolniej niż zazwyczaj tj. nie przekraczał 80 km/h i to dało dalsze zmniejszenie zużycia paliwa. Co do wiązki głowicy to jest ona do wymiany i tu nie ma co się oszukiwać, ale nie wydaje mi się, aby...
magnes w grę nie wchodzi, tacho jest zalegalizowane i sprane, diagnosta podpowiadał aby najpierw dojścia masy sprawdzić tak więc zrobiłem i wydaje mi się że przejście masy jest bynajmniej z kabiny, jedynie to pewnie ten kabel we wiązce w którymś miejscu tylko gdzie ta wiązka idzie, trzeba wszystko pruć i szukać, będę musiał jakiegoś speca do domu zaprosić....
Dziękuję za odpowiedź. Tego się spodziewałem. Komentaż odnośnie legalizacji mojego przypadku jakby nie dotyczy, gwoli wyjaśnienia. Przynajmniej tak twierdzi TÜV, który jest w tym wypadku organem decydującym. Ma pokazywać prędkość. Może nawe niedokładnie, co ciekawe - jest to sprawa właściciela i policji, która na podstawie wskazań legalizowanego sprzętu...
Kolego odnoszę wrażenie, że dla wielu z was "kultura techniczna" jest pustym zwrotem a określenie "poświadczenie nieprawdy" zostanie zrozumiałe dopiero wtedy gdy sąd w uzasadnieniu wyroku je wytłumaczy. Co jeszcze można podciągnąć pod ,,kulturę techniczną'? Stosowanie odpowiednich narzędzi w odpowiednich kolorach inne tego typu ,,bzdety"? Mnie uczono...
Auto ciężarowe ma ustawiony limiter prędkości na 89km/h - termin legalizacji tacha - czyli urządzenia które rejestruje czas pracy kierowcy to 2 lata - jeżeli kierowca jedzie na legalizację z ogumieniem w powiedzmy 50% zużytym i po kilku miesiącach czy dniach zmieni na nowe wysokie ogumienie pozwoli mu to zwiększyć prędkość powiedzmy do 91 czy 92km/h...
Witam Jest co najmniej 3 typy czujników tachografu. (baardzo ogólnie :-P) Pierwszy posiada element nadawczy (tworzący) impulsów wewnątrz samego czujnika. Typowy mechaniczny przetwornik obrotów z czujnikem halla i wyjściem impulsów o kształcie prostokątnym. Drugi jest podobny lecz zasada działania jest różna w części nadawczej (mechanicznej) taka sama...
a na stromie GUM szukałes??? http://www.gum.gov.pl/pl/site/tachografy... ale po co ktoś inny poszuka :P
Z mojego doświadczenia. Jedż do firmy gdzie zajmują się tachografami( kegalizacja- przede wszystkim) oni mają urządzenia bo muszą mieć i Ci zmierzą ile obrotów masz na kilomwetr, jak nie będe chciali to tylko ich wola ale zaręczam że mogą to zrobić. po tym będziesz wiedział jakiego impulasatora urzyć. A są różne, najpopularniejsze w autobusach, tirach...
licznik legalizacja legalizacja licznik legalizacja butli
instrukcja drukarki samsung integra wymiana klawiatura iskrzy pilarka
freddie chopin mikrokomputer cobra1
Candy Smart Touch - diody migają 21 razy - kod błędu E21 Migająca dioda "Aktiv" w pralce Bosch AquaStar WOL 247S