http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t... = w C
no to jeszcze mała optymalizacja wynikająca częściowo z założeń autora (tylko czemu pierwiastek, a nie połówka? To nie sito!), przy okazji znacznie wydajniejsza: function Czy_Liczba_pierwsza( x: integer) : boolean; var idx : integer; begin if x in [0,1] then {sprawdzamy czy podana liczba to 0, 1} begin Czy_Liczba_pierwsza:=false;...
// w tym miejscu stoję, wymyśliłem pewien algorytm ,że liczba pierwsza to taka która (a mod 2) będzie <> 0 oraz ,że liczba a nie jest podzielna przez żadną z liczb aż do a-1.. Pomyślałem ,żeby zwiększać i=i+1 i znowu sprawdzić czy a mod i=0 Ten pomysł jest dobry, sprawdź taki kod (spróbuj to dokładnie zrozumieć): readln(n); a:=2;...
funkcja random generuje tzw. liczby pseudolosowe wg wzoru (tzw. generator kongruencyjny) : function Random:real; begin seed:=(A*SEED+B) mod C; Random:=seed; end; Gdzie SEED - wartość początkowa, po włączeniu komputera zwykle inicjowana odczytem zegara sytemowego. A, B, C - duże liczby pierwsze mod - reszta z dzielenia. Okres takiego generatora (po tylu...
Tak zapisana funkcja ma wadę, na moim komputerze sprawdzenie czy 2.000.000.011 jest pierwsze zajęło minutę i 22 sek. długo...., podobnie długo trwało sprawdzenie liczby 2.000.000.012, a przecie już po chwili wiemy że liczba ta pierwsza nie jest. Pewnym ulepszeniem będzie: . pier:=false; . if not odd(L) then EXIT; . for i:=2 to L-1 do . . if L mod i...
A nie, przepraszam... Za szybko by ten algorytm działał ;) Chyba jednak musisz porównywać kolejne elementy tablicy na zasadzie "każdy z każdym", bo np. taka para: 102030404142 202130404142 spełnia warunek 5 jednakowych liczb, mimo że dwa pierwsze elementy się różnią. Niemniej dalej wystarczy sprawdzać, ile elementów jest różnych, i przerywać kiedy licznik...
Program ma wypisywać liczby pierwsze od podanej x do n Problem w tym, że wypisuje tylko cztery pierwsze, następne wypisuje dopiero po wcisnieciu enter. Nie wiem o co chodzi. Nastepna rzecz, że nie chce wypisywac ich w rządku, mam na mysli 1 2 3 4... a wypisuje 1,2,... potem enter musze wcisnac i znowu 1,2 albo tylko 1dna wypisze. Ktos wie moze gdzie...
a po co record? wystarczy typ. Ponadto - widzę niezgodność typów tablicy z n i for n:=z to n do - zagrożenie pętlą nieskończoną! uzywasz tej samej zmiennej po obu stronach. nie ja uzywam tylko przerobilem ten program co byl, autor powinien sam popracowac - ja podpowiadam....
Dzięki za zainteresowanie się tematem andy1955. Właśnie wczoraj się dowiedziałem, że do mojego sterownika można po konwersji wgrywać programy napisane w C++ (lub jakimś C). Dzięki temu wiem o co Ci chodzi. Chcę również powiedzieć, że problem rozwiązałem podobnie do Ciebie, tylko że używając jedynie zasobów sterownika. Nie jest to takie straszne obszerne(przy...
Witajcie, miałem do napisania program, który miał odczytać liczby z pliku dane.dat, następnie wybrać z nich tylko liczby pierwsze i zapisać wynik do pliku wynik1.txt, a na sam koniec posortować liczby pierwsze od największej do najmniejszej a wynik zapisać do pliku wynik2.txt. Kodzik mam, i działa on do momentu wybierania liczb pierwszych, niestety...
Większość języków używa generatora kongruencyjnego liczb pseudolosowych (różnice mogą być w stałych): x_{n+1}=(a*x_n+b) mod (c) gdzie a,b i c duże liczby pierwsze xn - poprzednia liczba losowa przechowywana np. w zmiennej SEED Pascala mod - reszta z dzielenia
Po pierwsze, to z tego co zrozumiałem, to potrzebujesz kod źródłowy, a nie plik wykonywalny, tak? Bo jeżeli tak, to jest to post w stylu: Napiszcie mi taki program, bo ja sam nie umiem. Pozatym nie wiem czy dobrze zrozumiałem problem... Potrzebujesz program, który uporządkuje zbiór liczb, np rosnąco bądź malejąco? Napisz dokładniej, o co chodzi w tym...
Witam! Dopiero zacząłem przygodę z Pascalem i mam problem z pewnym zadaniem. " Napisz program rozkładania dowolnej liczby na liczby pierwsze, który po wczytaniu liczby z klawiatury wyprowadzi komunikat - liczba pierwsza/liczba złożona - stosownie do sytuacji. Wykorzystaj pętlę while". Z góry dziękuję za wszelką chęć pomocy :) Obrazki wstawiamy wg
Wygląda dobrze :) Można tylko nieco zoptymalizować wyszukiwanie liczb pierwszych - wystarczy szukać do połowy z badanej liczby.
A nie można użyć własnego algorytmu do losowania. Trochę tego jest, głównie oparte o liczby pierwsze. Sam generator może już zapewnić wylosowanie bez powtórzeń.
Po pierwsze, jeżeli stosujesz własne funkcje do dokonywania obliczeń, to możesz sprawdzać właśnie w tych funkcjach, czy ich argumenty "są odpowiednie". Zamiast : function pierwiastkowanie(a:real):... begin pierwiastkowanie:=sqrt(a); end; Zrób coś takiego : function pierwiastkowanie(a:real):... begin if...
program tablica; uses crt; var t:array[1..10] of integer; i:integer; begin clrscr; writeln ('Wpisz 10 liczb'); for i:=1 to 10 do readln (t[i]); writeln('liczby podzielne przez 2 to '); for i:=1 to 10 do begin if t[i] mod 2 =0 then writeln(t[i]); end; readln; end; tak wygląda...
Witam Proszę o pomoc w zadaniu: Muszę w Pascalu napisać program, w którym na początku program pyta o wielkość tablicy ... liczby:(array[1..x, 1..y] of integer; ... a następnie wprowadzam dane do tablicy. I ostatni krok to liczby te muszę do siebie dodać lub odjąć. koniec zadanie pierwszego. Następne zadanie już sobie poradzę analizując to pierwsze....
Użyj procedury Str albo funkcji IntToStr . Napisal w pierwszym poscie ,ze nie moze tego uzyc. wydaje mi sie ,ze rozwiazanie ,ktore podalem wyzej spelni oczekiwania nauczciela :P Mozna tez obliczas calosciami jako ze wiemy licza bedzie sie skladac z max 3 cyfr : cyfra=liczba div 100 cyfradruga=(liczba-cyfra*100) div 10 cyfratrzecia=liczba-cyfra*100-cyfradruga...
Sprawa jest prosta składnia if wygląda tak if warunek then instrukcja_1 else instrukcja_2; jeżeli masz więcej instrukcji do wykonania piszesz tak if warunek then begin instrukcja_1; instrukcja_2; instrukcja_n; end; po prostu instrukcje mające się wykonać w "if" bierzesz w znaczniki "begin" i "end;" kod wygląda tak po poprawieniu program imitCalc; uses...
Problem nie jest z Free Pascalem, tylko z twoim kodem ! Wpisz taki kod i zobacz czy działa : [syntax=pascal]VAR liczba1:longint; liczba2:longint; BEGIN writeln; writeln('Podaj pierwszą liczbę'); readln(liczba1); writeln('Podaj drugą liczbę'); readln(liczba2); writeln('Ich suma wynosi: ',liczba1+liczba2); writeln('Nacisnij ENTER, zeby zakonczyc.'); readln;...
To w takim razie tak, musisz wrócić do rozwiązania z tablicą. Chodzi tu o dwie proste sytuacje: Pierwszą, jeżeli kilkukrotnie kopiujesz i wklejasz ten sam kod po czym modyfikujesz poszczególne kopie. Drugią jest pisanie "identycznego" kodu parokrotnie. Nie tylko masz więcej kodu do ogarnięcia, ale też ryzykujesz przeoczeniem jakiejś zmiany którą powinieneś...
Bolek: 1.Żeby nie było przesunięcia tak jak mówisz, to musisz użyć liczb ujemnych. Bo jak masz liczby -20 i 20, to skalowanie x3 zamieni to na -60 i 60 - wszystko ok Jak masz liczby 10 i 20, to skalowanie x3 zamieni na 30 i 60.. środek kwadratu jest już zupełnie gdzie indziej 2.Żeby otrzymać dobrą płynność powinieneś użyc wyników z mnożenia/dzielenia...
masz odpowiedź na pierwsze: uses crt; var liczba: word; temp, wynik: string; begin clrscr; randomize; liczba := random(255); writeln('Liczba do prztlumaczenia: ', liczba); repeat str(liczba mod 2, temp); wynik := wynik + temp; liczba := liczba div 2; until liczba = 0; temp := wynik; for liczba :=...
W zasadzie w kodzie widać żę to: " {1.} i:=random(1)+40; {max 79} M:=((i*i)-(79*i)+1601);{obliczanie pseudo losowe liczb pierwszysch}" da zawrotną liczbę pierwszą = 41 a to chyba nie jest za wielka liczba piwerwsza do działań. To coś innego :(
Gory (bez obrazy) lecz z ifami to troszeczkę przesada .Wyobraź sobie program który dla liczby z np 50 zerami robi to poprzez if . Po pierwsze zauważmy że np 2 to"dwa" a 2000 to "dwa"="tysiące" . do tego dochodzą "dwadzieścia ,dwieście itp" oraz "miliony ,tryliony" lecz to też są np. "dwa miliony" Automatycznie liczba ifów nam spada . Pozostaje nam tylko...
Co do samych początków to ja chyba mimo wszystko poleciłbym Turbo Pascala. C++ w drugiej kolejności. Grębosz do świetna pozycja zarówno Symfonia C++ jak i Pasja C++ (dla bardziej zaawansowanych). Wracając do TP to osobiście od niego zaczynałem. Wydaje mi się że jest lepszy do zrozumienia podstaw takich jak podstawowe operacje na liczbach, stringach...
Tak zwykle komputery liczą liczby "losowe" wg wzoru (generator kongruencyjny): Xn = (A*Xp+B) MODULO C gdzie Xn - liczona liczba losowa Xp - poprzednia liczba losowa (tzw. SEED) A,B,C - duże liczby pierwsze (te podzielne tylko przez siebie i 1 ) w Pascalu funkcja Randomize oblicza początkową wartość SEED na podstawie odczytu czasomierza. Im większe A,B,C...
i ja się dołączam: program tablice; var x,y: byte; //współrzędne kom. w tabeli min, max: integer; //wartości max i min tab: array[1..4,1..4] of integer; //tablica suma: array[1..4] of integer; //tablica sum kolumn suma2: integer; //na potrzeby średniej sr: real; //średnia begin randomize; //dzięki temu losowane...
W pierwszym poście Wwrroobbeell napisał "aby ta suma przekroczyła podane n", w drugim "aby suma tych liczb byla wieksza lub rowna podanej liczbie". Ceil, a owszem tyle, że wujek Wirth nie przewidział
Chodzi o wprowadzanie liczb w postaci hex do programu, np. piszesz "0fe" i chcesz otrzymać 254 dziesiętnie, czy chodzi o kody klawiszy w postaci hex? Raczej o to pierwsze, więc np.: 1. Obracasz pobrany string z klawiatury (z "0fe" zobisz "ef0") i mnożysz każdą cyfrę { (ord(znak)-32)*waga } przez wagę odpowiadającą jej pozycji. Dla hex będzie to 1, 16,...
Jeśli dobrze zrozumiałem, musisz za każdym (poza pierwszym) losowaniem liczby sprawdzać czy nie znajduje się już w tablicy, i w zależności od wyniku tego sprawdzenia powtarzać losowanie lub nie.
[syntax=pascal] tablica[25]:=0; for l1 := 1 to 24 do begin write('Podaj liczbe nr ',l1,': '); readln(tablica[l1]); tablica[25]:=tablica[25]+tablica[l1]; end; [/syntax] to dla pierwszego przypadku, z drugim już chyba sam se poradzisz ;] Zwróć uwagę jeszcze na to, że w tablicach masz elementy typu byte, jeżeli podasz 24 liczby większe od 10 to wynik "nie...
Witam, mam do napisania program, ktory w pierwszej kolejnosci losuje 10 roznych,mogacych sie powtarzac liczb, nastepnie gdy uzytkownik wpisze jedna musi wyskoczyc na ktorym miejscu ta liczba sie znajduje. Program po czesci jest napisany, ale brakuje mi tej ostatniej informacji. np, gdy uzytkownik wpisze 5, a zostaly wylosowane liczby w kolejniosci 2,5,3,4,1,0,5,2,1,9...
Witam! Na początek wstawiam kod: [syntax=pascal]Var tablica:array[1..10] of integer=(20,6,28,496,656,86,37,379,65,24... a:integer; b:integer; d:integer; j:integer; w:integer; begin j:=1; d:=2; for a:=1 to 10 do begin w:=(j+d)*d; if w=a then writeln('liczba ',a,' jest doskonala!') else j:=j+d; d:=d*2; end; readln; end. [/syntax] j to liczba 1, d to 2,...
Witam Panow. A slyszeliscie kiedys o skladaniu wartosci? Dlaczego koniecznie chcecie operowac na jednej zmiennej? Drobny przyklad: jak zapisac liczbe 728 przy uzyciu tylko zmiennych typu byte? Pierwszy bajt = 728 div 256, drugi bajt = 728 mod 256 - i operujemy na dwoch bajtach, a nie na wordzie. Takie rzeczy mozna robic dla dowolnie duzych liczb (limitowane...
Witam. Potrzebuję programu, a oto jego parametry: - musi zsumować liczby z 5 tablic (pierwsze musi poprosić o wpisanie 5 dowolnych liczb, dopiero potem je zsumuje) - musi "segregować" rosnąco liczby (od najmniejszej do największej) - wynik wygląda następująco: "Suma liczb to: #, a ich kolejność w porządku rosnącym to #" Na razie wymęczyłem tyle: Proszę...
Zacznij od rzeczy prostszych: Dla podanych liczb należy wypisać słowo "sprawdzam" Wejście W pierwszej linjce wejścia podana jest liczba naturalna N (1 <= N <= 100000). W następnych N znajduja się liczby naturalne X (2 <= X <= 1000000). Wyjście Dla każdej liczby naturalnej X na wejściu należy wypisać w jednej linii tę liczbę, dwukropek i...
po co ten while? o instrukcji warunkowej if się słyszało? Przecież to spełnienie warunku braku reszty z dzielenia ma skutkować wypisaniem dzielnika. Mają być wypisane wyłącznie dzielniki będące liczbami pierwszymi? Jeśli tak, to proponuje napisać funkcję sprawdzającą, czy dana liczna jest pierwszą i dorzucić ją do warunku na wypisanie w przypadku spełnienia...
Po pierwsze jaki język c++, delphi, pascal, asm co my wróżki!!!! Jak w c++ poszukaj info o funkcji random, rand, randomize
Po pierwsze, to nie ma czegoś takiego jak reszta z dzielenia liczby rzeczywistej. Trzeba najpierw dokonać konwersji na całkowitą, a nastęnie można co najwyżej dopisać część ułamkową. Po drugie - Twój zapis w poście nie bardzo pokrywa sie z zapisem w kodzie.
Witam serdecznie, potrzebuję zrobić program w pascalu, który będzie liczył wartości tylko zero-jedynkowe w dodatku LOGICZNIE. Wiem jak funkcjonują poszczególne bramki etc. Ale nie wiem jak zdefiniować by program np liczył and z dwóch liczb binarnych. Czyli po dodaniu dla przykładu 0001 and 0110 poda wynik. Na tej samej zasadzie nand, nor, or i xor....
Witam jako poczatkujaca osba , mam problem z zadaniem narazie chodzi o to by w tablicy 5x 5 wpisac w miejsca krzyzyjacych sie kratek liczby losowe od 10 do 20 a w pozozstale losowe od 1 do 10 i ta czesc zrobilem ale teraz potrzebuje obliczyc sume liczb jakie ida po pierwszej przekatnej i tutaj ugrzezłem, nastepnie bede mial obliczyc sume na 2 przekatnej,...
Witajcie. Mam problem ze stworzeniem schematu blokowego do programu poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/2841827400_1... Mógłby ktoś przedstawić schemat dalszej części? Proszę pamiętać o używaniu znaczników syntax . Opcja Listing kodu . Proszę poprawić. - arnoldziq
Po pierwsze napisz szkielet programu wyliczającego poszczególne elementy liczby (miliardy, miliony,tysiące,setki ...) Rozpisz sobie końcówki w poszczególnych grupach zależnie od 2 ostatnich cyfr mnoznika 1 - tysiąc 2,3,4,22,23,24 - tysiące 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,... -tysięcy itd. i na podstawie tego rozpisz warunki....
Funkcja Random również zwróci za każdym razem ten sam wynik (w Windowsie). Dopiero Randomize (pascal) powoduje zainicjowanie generatora liczbą związaną z czasem systemowym. Jako, że wzory na liczby są nieskończone w obie strony, konieczne jest określenie warunków startowych, a więc pierwszej liczby. Dalej idzie już swoim życiem. Opisałem to (a dokładniej...
właśnie napisałem swoją funkcje do zmieniania liczby longint na string [załącznik]. z tego co przeczytałem w pierwszym poście właśnie o takie coś chodzi. (nie zmiana np. z 600 na "600" ale na "sześćset") Chyba wszystkich błędów sie pozbyłem (Ach ten J.Polski i liczebniki :) )
Witam, w szkole na zaliczenie mam zadanko z Pascala. Nie byłem na wszystkich zajęciach stąd wiedza jest troche ograniczona (niestety taka praca). Zadanie mam takie : program ma przeczytać 10 liczb, policzyć liczby ujemne i dodatnie, a nastepnie wypisać te których jest więcej. Drugie zadanie (nieobowiązkowe) mam takie: macierz dwuwymiarowa 3x4, program...
Po pierwsze, Word w Pascalu ma 2 bajty, natomiast typ Char, w zależności od kompilatora i jego wersji od 1 do 2 bajtów, w zależności czy kompilator jest "Unicode ready" czy nie. Jeżeli chcesz wyświetlić jakąkolwiek informację w MessageBox, to raczej należy ją podać jako PChar a nie Char. Co za tym idzie, proponuję zastosować taką składnię : [syntax=delphi]var...
Witam, otóż posiadam dwie tablice liczb całkowitych. Potrzebuję jakieś nakierowanie, gdyż do jednej losuję z pewnego zakresu liczby, znajduję minimum... Teraz potrzebuję te minimum wpisać do drugiej tablicy(wskaźników) tyle razy(bez powtarzania sie wartosci), aby ona była posortowana od najmniejszego do największego. [syntax=delphi]for j:=1 to 10 do...
tablica pascal liczby pierwsze liczby pascal pascal pierwsze
napięcie żarówki projektora samsung wymiana płyty głównej ładowarka automatyczna laptop
rozdzielnica natynkowa bateria parkside styki
Zmywarka Amica błąd 666 - nietypowy kod błędu Instrukcja naprawy motopompy Honda WB 20XT