Generalnie jeśli ustrojem pomiarowym jest cewka Rogowskiego to mierniki maja tendencję do zawyżania wskazań. Znacznie lepsze są licznik wyposażone w czujnik z efektem Halla.
Te piny są domyślne, żeby tamte działały trzeba ustawić ich w kodzie.
Znalazłem fotkę takiego licznika bez halla i już teraz wiem jak to wygląda. Jeśli koniecznie chcesz z nim jeździć to zostaje zamontowanie czujnika na lince. 982628644 - to numer aukcji allegro żebyś wiedział o jaki czujnik chodzi Jescze dodam że na prędkościomierzu masz podane oznaczenie W=???? i jeśli nie będzie się ono zgadzać z oryginalnym licznikiem...
impuls do licznika idzie z czujnika Halla. licznik można przeskalować. Będzie nawet dokładniej pokazywał.
Jak najbardziej. Wystarczy umieścić na kole magnes i zbliżyć czujnik halla, aby mierzyć czas obrotu. Dokładnie tak samo, jak w licznikach rowerowych.
... I mam pytanie, czy jest on z cewką Rogowskiego czy czujnika Halla ? ... Nie posiada cewki Rogowskiego ani czujnika Halla.
Witam dwa tygodnie temu, Tauron także u mnie zamontował ten typ licznika. Oczywiście, nadal nie mogę zainstalować eLicznika - komunikaty jak w kolegów w postach. Mam zaś inne pytanie do Szanownych kolegów w temacie "Licznik Ningbo Sanxing". W dużym skrócie: czy wiadomo, w oparciu o jaki element wewnatrz licznika, opiera się pomiar? Konkretnie chodzi...
Heja! Płytka elektroniki w prostych licznikach to najczęściej mały płatek druku wielowarstwowego, montaż powierzchniowy z dodanymi dobrymi zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi. W licznikach do pomiarów przemysłowych płytka jest dużo większa: więcej funkcji, większy wyświetlacz, ma miejsce dodatkowe moduły, itp. Prąd w elektronicznych licznikiach energii...
1. Co to jest ten "kontaktor"? 2. Skoro chcesz się podłączać do komputera, to czemu z pośrednictwem jakiś liczników? Czujnik Halla załatwi sprawę. Masz takie choćby w wiatraczkach komputerowych.
Były taki układy publikowany w Radioelektroniku lub innej gazecie o elektronice. Był to licznik osób przebywających w pomieszczeniu. Czujnikami były fotokomórki, ale to bez trudu można zamienić na czujniki Halla. Cała logika oparta o bramki.
Uszkodzony czujnik halla w przednim kole lub problem z przewodami pomiędzy licznikiem a kołem, sprawdź przewody i kostki , jeśli tam jest wszystko OK to wymiana czujnika w silniku.
Oglądałem akumulatory u Chińczyków ale trafiają się okazje z rozwalonych aut na olx. Na razie chcę nabyć doświadczenia w tym temacie i to przetestować żeby zaraz nie iść w duże koszta. Akumulatorów nie braknie jest takie parcie na auta elektryczne że będzie tego coraz więcej. Podskoczyło zużycie ???? . Według mnie stary licznik był ok bo wskazania...
est to prawdo podobnie czujnik Halla ... na pewno nie ma tam magnesu Nawet Yamaha nie byłaby w stanie skonstruować hallotronu działającego bez pola magnetycznego. Sprawdź więc dobrze na tę okoliczność - także sam czujnik, o ile masz taką możliwość. Jeśli rzeczywiście śladów magnesu nie stwierdzisz, był to raczej indukcyjny czujnik zbliżeniowy. Poszukaj...
Coś w trawie piszczy. Jeśli nie ma linki prędkościomierza, to jest przewód, którym biegną impulsy do licznika od czujnika Halla (Hallgeber). Tym sposobem i małym generatorkiem niektórzy i np. NE 555 ........ ale tylko do przodu.
Nie, są w 99% wszystkich wiatraków, sterują odpowiednim załączaniem uzwojeń silnika. Przyczepienie magnesu do Halla czy kontaktronu jest prostsze niż dbanie o czystość układu optycznego i montaż jego elementów.
Załóż magnes i kontrakton od licznika rowerowego. 😊
Dwa miesiące temu pytałeś się dokładnie o to samo. Dostałeś kilka pomysłów jak to w praktyce zrealizować. Jeśli chodzi o rozwiązanie jakie masz na myśli to tylko wydaje się najbardziej oczywiste. W rzeczywistości jego praktyczna realizacja będzie trudna i kosztowna. Choć oczywiście jego jeden z elementów czyli licznik z czujnikiem Halla będzie tani.
1 - doprowadź sygnały z czujników do trzech wejść jednego z portów 2- każdy z tych sygnałów doprowadź do wejścia przerwania INT0 ( odseparowane diodami lub przez transoptory np. CNY-17 ) Każde pojawienie się impulsu na jednym z wejść wyzwoli przerwanie INT0 W obsłudze przerwania sprawdzasz stan wejść i porównujesz z poprzednim stanem W zależności od...
Najlepiej wg schematu elektrycznegpo auta. Jeśli nie masz linki szybkościomierza tylko przewód od czujnika Halla do licznika, to podłączasz do tego przewodu. Czujnik Halla ma 3 wyprowadzenia. Zasilanie(+), masa(-) i sygnał podlegający zliczaniu. Masa układu połączona z masą auta.
Ma to być instalacja off-grid?
Osobiście uważam że najlepiej sprzedać dopuki nie jest za stary i styrany pracą, kupić off-grid z małym magazynem dopasowanego do potrzeb. :) Sposoby z licznikiem nie zawsze wychodzą ale w większości przypadków działają. Jednym ze sposobów jest zastosować dwa liczniki dwukierunkowa z czujnikami halla założonymi na kable w odpowiednich miejscach i kierunkach...
Licznik chyba otrzymuje sygnał prostokąt halla 12v. A ABS albo wysyła swój (inny )albo info leci po sieci CAN. Sprawdzałeś to?
Witam Czy ktoś jest zorientowany jakim napięciem jest zasilany czujnik halla przy skrzyni biegów sterujący szybkościomierzem w Peugeocie 106 i skąd jest brane to napięcie bo nie chodzi licznik a czujniki halla były zasilane napięciem 5V i 12V ja nie mam schematu a we tyku brak jest napięcia jest masa i przewód sygnałowy do licznika też nie ma przerwy....
Kolego, jeżeli chodzi o inne wyskalowanie prędkościomerza, to nie ma problemu. Wskazówki już od dość dawna wychlane są za pośrednictwem czujnika halla. Osobiście to przerabiałem u siebie w A4. Stary licznik był wyskalowany do 220 km\h a nowy do 260 km\h. Po podłączeniu nowego dokonałem prób dynamicznych i okazało się ,że prędkość którą teraz pokazuje...
Cześć. Chciał bym wykonać licznik obrotów silnika 4suwowego Programując w ArduinoIDE płytkę ESP32, Zastanawiałem się nad sposobem pobrania sygnału o obrocie wału. Wpierw pomyślałem by czujnikiem halla zamontowanym przy magneto zbierać impulsy. Ale trzeba go jakoś zamontować pewnie do obudowy silnika i jakiś uchwyt wykonać z drukarki 3D nie wiem jak...
Przecież tego nie wspinasz do halla, tylko pomiędzy. Licznik potrzebuje tylko sygnału. Zasilanie z kontrolera. Więc tu masz sygnał i zasilanie. Masa z zbocza sygnału.
Tam nie ma żadnego halla
Problem rozwiązany, przyczyną był czujnik Halla... Dziękuję za rady, Panowie... Pozdrawiam serdecznie
Proponuję kupić gotowy licznik mechaniczny. Po co pchać zawodną elektronikę tam gdzie nie jest potrzebna? Pozdrawiam.
Zastosuj zamiast kontaktronu czujnik Halla z wyjściem cyfrowym.
kontaktron Odpada, nie będzie wyrabiał. Potrzebny wg mnie mikrokontroler + czujnik Halla.
Nie prościej licznik od diesla?
To ja akurat wiem, pytałem retorycznie po co rozmawiać z elektrykiem/elektronikiem skoro trochę ludzi na tym portalu ogarnia takie tematy. Oczywiście sytuacja jest do rozwiązania. W najprostszym rozwiązaniu możesz założyć jedną mocniejszą pompkę - no ale to wydatek. Inne metoda: U mnie zajmuje się tym samodzielnie sterownik. Rozwiązanie wygląda tak,...
Trzebatylko wiedzieć jaki masz czujnik czy indukcyjny czy halla. Reszta to proforma.
Z artykułu w PDFie wynika, że wszystkiemu są winne pieniądze (jak zwykle)... Stosowane rozwiązania do pomiaru prądu w licznikach cyfrowych to: cewka Rogowskiego, czujnik Halla oraz (najdroższy) przekładnik prądowy. Miernik z przekładnikiem jest najbardziej dokładny, czujnik Halla przy zniekształconych przebiegach zaniża a cewka pokazuje kosmos, w szczególności...
Może autor dał przed NE555 jakiś filtr dolnoprzepustowy - może taki filtr jest wbudowany w czujniku Halla - a może ten licznik daje słabsze impulsy przy szybkich obrotach, wskutek prądów wirowych, bo jest metalowy?
poczytaj trochę tutaj... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... i uważaj z tymi magnesami.... a jeśli chodzi o te kontaktrony to były stosowane w starszych licznikach(teraz czujniki Halla) jako nadajniki impulsów do zewnętrznych urządzeń zliczających energię (koncentratorów), można jeśli jest cicho usłyszeć charakterystyczne tykanie...
Tylko że przy silniku jak już zauważyłeś będzie sporo więcej Hz. Ja bym nie ryzykował montażu kontaktronu przy silniku, gdzie są spore wibracje i duże prędkości obrotowe z którymi kontaktron zapewne będzie miał problemy. Do tego to raczej jakieś czujniki Halla.
Witam. Zrobiłem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... licznik, obudowę za ekranowałem jak i kabel do czujnika halla ale po odpaleniu simsona s51 licznik wariuje nie wiem co jest nie tak. Na "sucho" licznik działa poprawnie. Pozdrawiam.
Jak w tytule sprawdzony czujnik halla na slimaku rocznik 1998 licznik na sagemach
kabelki z zabkami do lapki miernik i jedziesz po kolorach od czujnika do licznika!
Witam. Mam problem. 2 dni temu podczas jazdy około 40 km/h prędkościomierz kilkakrotnie wychylił się nawet do 160 km/h. Potem wszystko wróciło do normy. A dziś od rana zarówno prędkościomierz jak i licznik kilometrów umarły całkowicie. Podobno tam jest elektroniczne przekazywanie informacji o prędkości. A w skrzyni podobno jest czujnik HALLA (ale gdzie...
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
Czujnik halla - napięcie zasilania ,masa,sygnał wyjściowy (prostokątny)
W zależności od pojazdu: 1. bierzesz sygnał z impulsatora prędkościomierza w liczniku. 2. Bierzesz sygnał z czujnika prędkościomierza na skrzyni lub lince predkosciomierza. 3. Bierzesz sygnał z ABS. 4. Montujesz na półosi magnes a obok czujnik Halla. 5. Metoda ekstremalna - prędkość pojazdu pobierasz z GPS.
dokładnie. W ostateczności można skorzystać ze stronki www.fsoautoklub.pl tam w dziale "Warto wiedzieć" jest opisane jak zamontować licznik rowerowy do samochodu. Nas interesuje tylko czujnik (halla) i on nam będzie dawał informacje o prędkości (to dla tych, którzy mają mechaniczne liczniki)
Masz dwa sposoby przerobienia tego pierwszy ktory opisujesz , czyli zalozyc impulsator na skrzynie i wywalic linke , dobrze by bylo zebys zalozyl impulsator do tego wlasnie silnika (skrzyni) bo inaczej predkosciomierz moze pokazywac ci glupoty . Gdzie go podlaczyc masz tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... . Mozesz jeszcze zastosowac...
Czujnik halla ma wyjście typu OC (open collector) w liczniku jest rezystor pull-up, który "podciąga" wejście do potencjału +, a czujnik kluczuje impulsy masą
Witam, Żaden, zastosowałem kontaktron. Ale na PCB nadajnika przewidziałem też miejsce na czujnik Halla. Toteż można zamiennie zastosować czujnik Halla w SOT23 lub kontaktron. KT
Przyjąłem dość logiczne założenie że na te z Hallem nie będzie klientów. Wydaje mi się że większość liczników w PL jest z czujnikami Halla. Oczywiscie cenowo aktualnie lepiej wypada Hall. A to w PL jest najważniejszym kryterium... :)
Na to czujnik Halla do czytania magnesu z wirnika Zmiany pola magnetycznego są za słabe - sprawdzałem w kilku licznikach. To czujniki halla stosujesz 'za mocne'. Ja kiedyś popędziłem sygnał z wodomierza z wirnika do KMZ10B (ma zakres +/-2kA/m), plus opamp/komparator. Jakby i to bylo Ci za wysoko, to KMZ10A. Ma zakres natezenia pola +/- 0,5kA/m. Tyle...
dodatkowy czujnik halla i sprawa rozwiazana
Który łatwo dostępny moduł z czujnikiem Halla ma wystarczającą czułość do podłączenia do licznika wody, tak, jak poniżej: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Najchętniej kupiłbym gotową nakładkę informującą, że nieprzerwany pobór wody jest dłuższy niż np. 60 minut.
Dobrze by było wysymulować działanie czujnika halla jeżeli taki tam wystepuje, takim sposobem już byś wiedział czy licznik czy czujnik. Mógłbyś mi podpowiedzieć w jaki sposób mógłbym wysymulować działanie czujnika halla ?
1. Czy VAG pokazuje jakieś błędy? 2. Czy ktoś robił diagnostykę w momencie gdy nie pali? 3. Czy był zmieniany przebieg licznika?
Jarkon2, nad układem pomiarowym to się napracowałeś, ale wirnik to pozostawia wiele do życzenia ;) Oto moje stawowisko, ja mierzę obroty np. z poziomu kontrolera, podając impulsy z Halla na sprzętowy licznik i odczytuję go np. co sekundę. Mam 3 magnesiki więc pomiar dzielę na 3 i wychodzi dość dokładnie. Dodatkowo mam cyfrowy tachometr/licznik. Dziś...
Dzięki :) Czytałem , że najbardziej stabilny jest czujnik halla. Nawijarka jest fabryczna z czasów PRL Oryginalnie był licznik mechaniczny, ale ponieważ go nie mam spróbuję nowszych rozwiązań. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku !
Jeśli przodem, to nie kontaktron. Może też być czujnik halla unipolarny. Ale wtedy szły by trzy przewody.
a mógłbyś dokładnie powiedzieć co do tego czujnika halla było by potrzebne? jakies magnesy itp
Chciałem zbudować symulator działania czujnika Halla. Wymagania: zasilanie układu 12V. Symulacja czujnika na 5V i na 12V. Częstotliwość 1Hz -20 Hz regulowana np. potencjometrem. Z tego co wyczytałem, to niektóre czujniki dają sygnał - a niektóre + tak że przydałoby się, żeby układ też miał możliwość zmiany wychodzącego sygnału np. przełącznikiem albo...
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Jak dokładnie działa timer w trybie input capture ? Liczy cały czas od momentu ustawienia bitu TIM_CR1_CEN czy od momentu wykrycie impulsu ? Od włączenia. Ale zdaje się ze jest możliwość by capture jednocześnie zerował licznik.
Nie ma nic takiego, może coś niejasno napisałem. W moto usunąłem analogowy licznik z fizycznym licznikiem na ślimak i linkę. Zamontowałem cyfrowy czujnik (prędkość i odległość) i mam sygnał z czujnika Halla dla obrotomierza. W silniku jest tylko jednopunktowy czujnik biegu jałowego (nie ma obrotowego styku, do którego wystarczy dorobić dodatkowe piny...
Mam prędkościomierz do skutera. Oryginalnie, linka napędza coś w rodzaju silniczka, działającego na zasadzie miernika chyba magnetoelektrycznego - prawdopodobnie obracający się magnes indukuje SEM, co powoduje wychylenie się wskazówki. Z tego samego wału, co ów silnik, napędzany jest również licznik przebiegu. Chcę to przerobić w ten sposób, że silnik...
nie myl esp z abs, mówie ze po 1999 r 64km diesel, odczytuje już z abs Poczytaj sobie o wyposażeniu kangurów, jeszcze w 2002 roku były diesle(benzynowe treż) bez ABSu, jeżeli nie ma ABSu to czujnik prędkości musi być na skrzyni. Jeżeli jest ABS to rzeczywiście prędkość leci z jego sterownika, jak go brak to jedynym elementem pomiaru prędkości jest...
Nie wiem czy to zostało już Tu jednoznacznie określone, że z czujnika Halla impulsy w ogóle wychodzą, zakładam że tak, jeśli zastosowałeś negator. Z tego co pamiętam, biały przewód to czujnik kadencji czyli LICZNIK obrotów na minutę, hall to MIERNIK prędkości obrotowej koła. Nie powinny działać równolegle. Odłącz biały przewód, zostaw tylko halle. Jeśli...
Niewiele wiemy na temat Twojego licznika, a według noty HAL503 ma wyjście latch. Jak miałoby się odbywać zliczanie impulsów zatrzaskiwanym czujnikiem? ;)
Witam Auto jak w temacie : SEAT IBIZA 2 6k 1.6 1F Auto podczas jazdy zgaslo i nie odpala. Sprawdzona iskra na swiecy - jest Wymieniona kopulka na nowa, podmieniona cewka zaplonowa bez zmian. Kable WN - nowe. Auto ma gaz - nie odpala na PB jak i na LPG. Po prysnieciu autostartem w dolot nawet nie zaskoczy na pół obrotu./ Wcześniej auto mialo objawy :...
Nie wiem czy warto- oryginalny impulsator kosztuje 60-70 zł. Służy do sterowania tablicy wskaźników z licznikiem przebiegu na LCD a prędkościomierz ze wskazówką. Pozdr.J.
Witam, zrobiłem taki licznik parę lat temu. Wykorzystałem licznik wody Metronu, mały magnes w kształcie koła - grubości ok 5mm i czujnik Halla. magnes przykleiłem na osi licznika wody(obraca się razem ze wskaźnikiem przepływu licznika) hallotron- w odpowiedniej odległości od magnesu. podałem napięcie na hallotron i wyskalowany sterownik (np. easy) zczytuje...
Kontaktron od razu sobie odpuść. Przy motocyklowych prędkościach i warunkach, może on długo nie pożyć. Ja podstawiałem tam czujnik Halla. Tylko trzeba wziąć zasilanie 12V z zasilania licznika po stacyjce. Działał mi też przemysłowy czujnik zbliżeniowy. Ważne, by w momencie impulsu na wyjściu pojawiała się masa.
Witam Kontaktron - dobre choć, nie nowe rozwiązanie. Mogły by być też czujniki Halla (Hallotrony). Tylko że nie sam Kontaktron czy też Hallotron, jeszcze coś powinno być i to coś co nazwałbym pamięcią zdarzeń(a).
Trochę stary post, ale może ktoś nie wie jak podłączyć prędkościomierz elektroniczny do motocykla, który oryginalnie miał podłączoną linkę do prędkościomierza. Należy wymienić ślimak napędu linki od prędkościomierza zamontowanego na kole, na czujnik halla, np taki: https://allegro.pl/oferta/czujnik-predko... PS. chciałem...
A jaka może być odpowiedź, jeśli zimą ktoś zakłada konto żeby się spytać w dziale dotyczącym pomiarów w jaki sposób ZE monitoruje swoje liczniki? Potem ludzie kombinują, owijają liczniki foliami aluminiowymi, śnią o jakichś „zagłuszaczach” czy innych aparatach mających w sumie jedno zadanie- przy takim samym poborze energii sprawić że rachunek...
Jak zwykle, istnieje wiele możliwości realizacji takiej funkcji. Najprostsza z nich to chyba kątowy przetwornik położenia z czujnikiem Halla. Zależnie od wersji daje on na wyjściu albo sygnał analogowy proporcjonalny do położenia wału albo jakąś formę informacji cyfrowej o aktualnym położeniu. Inna możliwość to enkoder szczelinowy podłączony do licznika...
Potrzebowałbyś programowalny licznik impulsów ale większość tańszych konstrukcji ma ograniczenie częstotliwości do 100Hz
Dlaczego nie dałeś licznika do wykodowania immo? Masz teraz bajzel w wiązce który powoduje powyższy problem. Możliwe że ten emulator też coś zepsuł. Spróbuj podmienić czujnik Halla na inny.
Możes przy okazji wyjaśnic zwrot: (sygnał) ‘z halla/ przekaznika’? Czyżbyś impulsy z halla ‘puszczał’ jeszcze przez przekaźnik do wejścia processora? Nie proponowałem zastosowania tu ‘proxymity switch’ jako że te z reguły wymagają wyższych napięc zasilania Użyłem właśnie proxymity switch, a mógłbyś mi pokazać dla...
Wspominałem o napędzie licznika, nie liczniku. Może źle się wyraziłem, nie chodziło o czysto mechaniczny napęd, ale "brany" z talerzyka (optycznie, czujnikiem Halla, czy w jakiś inny sposób), co nie ma nic wspólnego z zawartością taśmy.
Probowales sie podpiac do impulsatora przy skrzyni biegow ? Chyba ze jest linka ? Jezeli jest linka to tzreba by zrobic impulsator , cos na ksztalt rozwiazania w golfie II w liczniku z komputerem pokladowym gdzie tez jest linka , a sa potzrebne impulsy do komputera aby przeliczyc rozne pierdoly , takie jak spalenie itp. Jest to altwy patent do przekopiowania...
Licznik zdiagnozowany-kilometrów ani zużycia paliwa nie liczył z powodu słabego styku na czujniku halla.natomiast temperatury zewnętrznej nie widzi bo gbzieś wcięło czujnik-została tylko wtyczka w błotniku.nie wiem nawet co tam można założyć.
Uklady serii TSOP generują na wyjściu impulsy nawet przy braku syganłu IR ! Użyj transoptora szczelinowego. To nie tak ! Te odbiorniki niczego nie "generują", natomiast mogą reagować na zakłócenia (opisane w tematach z linków). Są za to odporne na "oślepianie" ciągłym oświetleniem, itp. Ale w tym zastosowaniu użycie transoptora szczelinowego lub zespołu:...
Witam. Problem jest taki iż mam w samochodzie licznik na linkę a na wale napędowym czujnik halla który jest podłączony do uniwersalnego komputera pokładowego. Jest możliwość podłączenia jakiegoś prostego układu który na podstawie impulsów z wału obracałby linką prędkościomierza za pomocą silniczka krokowego? i zrobić to z regulacją żeby była możliwość...
Sprawdziłem napięcia na serowniku skrzyni i licznika jest w porządku jedynie napięcie zasilania czujnika Halla (prędkościomierz) jest 7,5V a teoretycznie powiano 12V ale prędkościomierz dział poprawnie. Sprawdzałem elektronikę licznika nie zmalałem uszkodzonych elementów oczywiście te które dałem radę sprawdzić chyba że uszkodzona jest ścieżka to będzie...
Dziękuje wszystkim za pomoc. Po prostu myślałem, że te 3 kable, które idą do czujnika działają tak, że z dwóch zasilanie "wchodzi" do halla, tam prąd ulega modyfikacją na impulsy i środkowym przewodem "wraca" do liczników. I dlatego myślałem, że jak prąd tam(w środkowym,impulsowym przewodzie) jest mimo odłączenia halla, to jest coś nie tak. Bo to hall...
obrotomierz pewnie pokazuje za dużo musisz rozpoznać co dostaje licznik z pin 6 i ten kabel można wysterować z czujnika HALLA lub przemienika magnetycznego na wale korbowym i obroty powinny być ok
Z tak dużym dzielnikiem nie próbowałem. Dziś mam chwilę czasu więc przewalczę rożne rozwiązania. Licznik jest elektroniczny, impulsy idą od czujnika halla 3 stykowego(masa, zasilanie ~12V i sygnał danych). Wchodzą do licznika na jednym pinie, a następnie z licznika są 2 wyjścia : Speed 1 i Speed 2, tyle udało mi się ustalić. Edit. Zacząłem od próby...
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Dzieki za podpowiedz. Juz wybebeszylem Halla z wentylatorka od PC i kombinuje z iloscia magnesow, a nie jest to latwe. Paliwo chyba tez troche zawyza. Obrotomierz podlaczony pod alternator tez fiksuje bo obroty sa X3 i prawie caly czas wskazowka jest przy koncu skali, slyszalem ze to kwestia przeprogramowania kosci pamieci 93c56 w liczniku pod katem...
Witam problem polega na tym, że nie działa prędkościomierz, oraz występują błędne wskazania poziomu paliwa, dodam że czujnik Halla przy skrzyni biegów został już wymieniony i działa prawidłowo(podaje sygnał do licznika).
Witam. Mam hulajnogę na której napisane jest że jest to po prostu Electric Scooter trochę grzebałem w internecie i wychodzi że to jest MegaWheels model S10. Mam mianowicie taki problem że wyświetla się błąd eE1 niby to jest od silnika tam był trochę ukręcony kabel przy silniku w ośce który naprawiłem. Wszystkie przewody przewodzą prawidłowo ale nadal...
a gdyby to samo zrobić, tylko zamiast czujnika Halla dać akcelerometr? Jak by to się miało w praktyce? Mamy dwa procki, więc z całkowaniem by nie było problemu. Pozdrawiam
To słabo szukałeś! Wystarczy zwykły obrotomiez samochodowy. Należy zmodyfikować stopień formowania impulsów na optyczny (transoptor szczelinowy lub refleksyjny) lub z czujnikiem Halla. Może też być programowalny elektroniczny licznik rowerowy. Większość ma funkcję przeliczania wymiarów kół i możliwe że uda sie go zaprogramować do wymaganych celów.
Można kupić licznik przepływu wody(wodomierz) z wyjściem impulsowym oczywiście za dopłatą, ale tu musisz zadzwonić do producenta.
Soltyk, pierwsza sprawa to to, że nie podałeś "wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum" (odpowiedni paragraf w regulaminie forum sam sobie poszukaj). Wszystkie potrzebne informacje trzeba z ciebie ciągnąc jak na przesłuchaniu na komendzie co jest marnowaniem i twojego i naszego...
do radia idzie sygnał halla lub jakoś tak( odpowiedzialny za zgłaszanie lub ściszanie radia wraz z wzrostem lub spadkiem prędkości) i bywa tak że licznik pokazuje prędkość a ECU samochodu już tego nie widzi-wiem to z własnego doświadczenia tyle że na zwykłej pompie auto
Jak dobrze pamiętam licznik jest elektroniczny a wyzwalanie impulsów do pomiaru prędkości jest realizowane za pomocą czujnika HALLA który jest umieszczony na piaście osi tylnej,z reguły one ulegają uszkodzeniu. Można go zakupić tutaj ale trzeba wiedzieć czy ma być z magnesem czy bez. http://sklep-czesci.pl
Witam. Chciałem zrobić sobie podświetlenie deski rozdzielczej zmieniane w zależności od obrotów silnika. Teraz pytanie czy Attiny da radę ? I czy lepiej sczytać sygnał prędkości obrotowej silnika bezpośrednio z czujnika halla czy lepiej z tego co wychodzi do licznika z ECU (jednostki sterującej) ? Jeśli chodzi o język wolałbym w Bascomie - szybciej...
Po podłączeniu do komputera, program pokazuje, iż uszkodzeniu uległ czujnik Halla... Czy to jest możliwe ? Czy taki czujnik ma wpływ na pracę licznika ? Nie ma żadnych innych ubocznych objawów. Dodano po 2 AAAA i najważniejsze, cały czas świeci czujnik oleju...
FIS w tym roczniku z którego mam auto (1995) wypalały się - to prawda. Ja miałem jeden licznik z FIS'em z 95 roku ale akurat ten egzęplarz nie miał tej wady. A co do FIS'a który zamontowałem to jest idealny a wnioskując po dacie produkcji, ma on przed sobą kilka lat życia :D Co do wskazań prędkościomierza to wskazuje o 2 km\h DOKŁADNIEJ niż oryginalny...
czujnik halla licznik licznik obrotów halla licznik impulsów halla
ariston płyta błąd mercedes stacyjki sprinter oświetlenie przez bluetooth
archiwizacja danych dysku naprawa obudowy kolumny głośnikowej
Głowice magnetofonowe: uniwersalne, zapisujące, odczytujące – zamienność, parametry, skutki Winkler – brak parkowania w piecu piekarniczym, diagnostyka czujnika i napędu