Sam nic nie zrobisz. Poszukaj ogłoszenia o naprawie liczników, wyjmij i wyślij.
Ja bym zaczął od licznika. Wyjąć, przemyć w alkoholu, przelutować wejścia (gniazda wtyków).
W tym modelu immobiliaser jest zaszyty w liczniku. Tak działa ta blokada w VW odpala i gaśnie. Skoro licznik wariuje to albo ona padł albo komunikacja z i do niego (CAN) albo inny moduł sieje na linii głupotami (nie odblokowuje sterownika silnika). Tak czy inaczej zaczął bym od poprawienia wtyczek licznika (wyjąć obejrzeć czy nie ma stykach "zieleniny"...
Jak wyjąć licznik nie demontując całej deski rozdzielczej? Licznik po prostu się wysuwa , można ew. podwarzyć śrubokrętem z boku. Jeżeli wysunie się tylko fragment i koniec to należy odkręcić linkę prędkościomierza od skrzyni.
Wyjmij licznik jeśli jest żaróweczka wyjmij jak dioda wylutuj.
jest w samym obrotomierzu-rozebrac licznik,wyjąć obrotomierz,za jego cyferblatem powinna byc płytka,obejrzeć lutowania elementów i poprawic miejsce lutów.Jak nieznasz sie na elektronice,to zanieś wymontowany obrotomierz gdzies do serwisu RTV to ci go przelutują od ręki-=jak bedzie płytka na wierzchu.to powinno pomóc
tam sa takie plastykowe zatrzaski do odblokowania po przekreceniu na glebokosci 60mm, nie wystarczy tylko ciagnac.wyjmuje ich setki Dodano po 52 ale sa dwa otworki fabryczne po obu stronach?bo jak nie to plastik otaczajacy zdejmujesz przycisk wyciagasz do siebie i odkrecasz 4 torxy
Wyjąć licznik i sprawdzić wszystkie punkty lutowań,oraz poprawić te kiepskie.
trzeba zdjąć zaślepkę nad osłoną kierownicy na dwa zatrzaski i wykręcić dwie śrubki mocujące zegary opuścic kolumnę kierownicy i wyciągnąć zegary z tyłu są dwie kostki które musisz odpiąć
Po co będziesz zdejmował kierownicę, żeby wyjąć licznik:?: opuszczasz kierownicę na sam duł i licznik wychodzi bez problemu:D
np jakiś spadek napięcia itp. Trzeba wyjąć licznik i ustawić wskazówkę.
jak wyjmiesz licznik to po prawej stronie ,koło włącznika awaryjnych
Na 100 % masz spalona zarowke. Wyjmij licznik i ja wymien. Jest to zarowka bezgwintowa bezcokolowa 1,2 W. Pozdrawiam.
nie wiem czy w wito ale np E lub C klasa, ma taki efekt jak masz radio nieorginalne. idzie tam przewód od licznika i śmieszne ale jak radio wyjmiesz to licznik działa.
Wyjmij licznik i sprawdz na jego pinie czy masz przejście na wtyk zbiorniczka i masę na wtyku. Powyżej masz wszystkie dane.
1. Ustawić prawidłowe kodowanie sterownika silnika 2. Problem z czujnikiem temperatury powietrza w dolocie. (Sprawdzić kable oraz sam czujnik) Co do licznika to trzeba wyjąć rozebrać i sprawdzić co tam nawyprawiali poprzednicy. Ale licznik do polo 9n kupisz za 50-100 pln . Tylko trzeba będzie powalczyć z immobliaserm bo jest w liczniku i to z niego...
czy w końcu ktoś ogarnął, że zdechnie te liczniki? Swój wyjąłem, jak podpiąłem, raz się włączył, zawiesił, musiałem zdjąć klemy, i ten dziad znów czarno ponury.
Należy wyjąć licznik i sprawdzić diody.
wyjmij i rozbierz licznik. Wyjmij z niego wskaźnik poziomu paliwa/temperatury, popraw zimne luty kostki połączeniowej licznika, dojście będzie właśnie po wyjęciu w/w wskaźnika.
Przecież to jest MK1 więc licznik można zupełnie wyjąć i nie będzie to przeszkadzać. Jak wyżej napisali trzeba od nowa douczyć kluczyk bo przy słabym Aku się wysypał. Miałem identyczną awarie do naprawy zarówno w focusiejak i w mondeo mk3
Witam. Mam pytanie co do demontażu licznika golf II. Czy żeby wyjąć licznik musze wyjąć wszystkie zaślepki, przełaczniki, panel od nawiewu i radio? Prosze o pomoc.
Przewody prawym progiem bo tam dużo wolnego miejsca, środkiem nie bo zostaną zadeptane, przygniecione kanapą itp. Do anteny dostaniesz się jak wyjmiesz licznik żeby wymienić żarówkę podświetlenia.
Po kolei - po pierwsze zdemontuj przednią pokrywę , po drugie 2 śruby od tej brązowej obudowy , po trzecie odłącz licznik i wyjmij obudowę . Po czwarte odkręc blaszaną osłonę lasera ( 2 śruby ) i odepnij przewody i taśmę sygnałową . Nastepnie odkręc 2 śruby u dołu modułu lasera i wyciągnij go. Nastepnie 4 śruby u góry puszki lasera i 2 zatrzaski i gotowe...
Jeżeli nawali ten bezpiecznik, to jednak zestaw wskaźników świeci. Jestem za odlutowaną bkaszką w potencjometrze ściemniacza. Nie będę bliżej opisywał: wyjmij licznik, obejrzyj potencjometr i będziesz wiedział o co chodzi.
Chodzi o osłonę licznika, jak rozumiem? Musi Kolega wyjąć zaślepkę obok włącznika świateł, włącznik świateł oraz zaślepkę po prawej stronie licznika lub włącznik grzania siedzeń - jeśli jest. Ukażą się wówczas dwa wkręty trzymające osłonę licznika. potem już tylko trzyma się na zatrzaskach w górnych rogach osłony.
Kto podpowie jak zmienić żaróweczki od podświetlenia licznika,bo sprawdzałem już bezpieczniki są dobre,zostało mi najgorsze wyjąć licznik TYLKO JAK???
Warto napewno spróbować, ale nie wiem czy dasz radę sam to ogarnąć. Trzeba licznik wyjąć i zobaczyć co się dzieje.
Dzisiaj licznik padł już chyba do końca, nie ma FISa, podświetlania ani komunikacji OBD. Kontrolki działają. Czy ktoś się orientuje czy mogę ten licznik wyjąć z auta i podłączyć na stole bo mam kostki porobione pod licznik z A8 bo sprawdzałem inne i w razie jak się okażę, że to coś z instalacją nie będzie później problemu z Immo? Tak jest łatwiej sprawdzić...
Należy sprawdzić ścieżki łączące się z poszczególnymi LED-ami w tablicy licznika. Aby wyjąć licznik, musisz opuścić kierownice jak najniżej ,wysunąć ją - jak masz taką opcję. Pod zegarami za zaślepką masz 2 śróbki torx, odkręcasz je, odpinasz 2 kostki i wyjmujesz licznik.
Żaden elektryk tego nie zrobi będą sprawdzać wszystko i bezpieczniki i wszystko będzie sprawne. Masz zwarcie.Ja też to mialem.A zwarcie mialem w tablicy licznikowej odkręć licznik i odlącz kostkę od licznika powinno pomóc.Calego licznika nie wyjmiesz musisz odchylić licznik i wsadzic rękę za licznik i wyjąć kostkę.Żarówki podświetlenia miaem przepalone...
A szkiełko , raczej szybke od zegarów ?? tam jakas czarna uszczekla jest czy co ? mozna to na siłę ? Hmm, co za uszczelka ?! Odkręć 2 śrubki, wyjmij cały licznik i od strony druku z zatrzasków zdejmiesz osłonę z szybką.
Witam -jezeli masz benzynkę to obrotomierz jest podłączyc bardzo prosto , a zegarek LCD. w liczniku jest zasilany napięciem stałym z akumulatora. najpierw sprawdz czy masz dobre wszystkie bezpieczniki, jak masz dobre to wyjmij licznik i zobacz która sciezka jest "+" a która "-" i podłącz napiecie a obrotomierz potrzebuje trzy przewody do działania(+...
Brak zasilania lub uszkodzony licznik co skutkuje tym że immo nie pozwala na pracę silnika i przez to go gasi. Wyjąć licznik i sprawdzić czego brakuje: "15", "30" czy masy.
Typowo uszkadzał się kawałek rurki gumowej do czujnik ciśnienia wewnątrz sterownika silnika. Niestety aby tam się dostać trzeba wyjąć licznik bo pod nim jest sterownik.
Trzeba licznik wyjąć bo tam musi być zwarcie a na pierwszym miejscu sprawdziłbym diodę przy kontrolce od ładowania, może się mylę ale może być ona na zwarciu i dlatego pali bezpiecznik
Zapłon za licznikiem to muszę wyjąć cały licznik aby odciąć zapłon Dodano po 52 Zapłon za licznikiem to muszę wyjąć cały licznik aby odciąć zapłon Dodano po 5 Rozwiązała problem akumulator się rozładować całkowicie. Lafdowalam cała noc podłączyłem i auto odpalilo😊
w jezyku niemieckim ale sa fotki takze dasz rade http://blauetachos.de/doc/opel/omega-b/a...
Masz uszkodzony kabel Tacho i Windows go nie widzi, przez to nie możesz się połączyć tym kablem z licznikiem. Wyraźnie widać na jednym ze zdjęć że program nie widzi interfejsu - Interface Not Found. Może nie łączyć wtyczka USB lub coś innego. Na zdjęciu widać że jest komunikacja z licznikiem za pomocą VAG tylko masz pustą pamięć w liczniku. Gdybyś nie...
Wystarczylo wyjąć licznik, wyjąć i włożyć diodę - w vw passat diody nie są lutowane tylko na wcisk... może tylko ja o tym nie wiedziałem:( Dzieki za liczną pomoc
Najczęściej pali się żaróweczka w desce. W sumie to będzie ci łatwiej znaleźć przyczynę jak wyjmiesz licznik i przy samej kontrolce posprawdzasz czego tam brak, czy "+" (tzw 15), czy brak połączenia z alternatorem. Przed tą czynnością możesz zewrzeć do masy przewód cienki niebieski przy alternatorze, sprawna lampka powinna się zaświecić. Przy problemach,...
Moim zdaniem licznik do naprawy. Wyjmij licznik i sprobuj przelutowac. Powodzenia
Kolego rozmontować deskę i wyjąć licznik to nie problem ale go "rozebrać" tu jest problem.
Widełki napięcia zasilającego przy którym układ TTL-LS działa prawidłowo to 4,75-5,25V. TTL'e są układami wykonanymi w technice bipolarnej, więc wymagają sterowania prądowego, natomiast C-MOS'y są wykonane w technologii unipolarnej i wymagają sterowania ładunkowego (napięciowego) Bezmyślne mieszanie takich układów w jednym urządzeniu zawsze odbija się...
Prawdopodobnie gdzieś przy samym liczniku. Proponuję wyjąć licznik i sprawdzić stan połączeń przy kostkach jak i na samej płycie (tzw. zimne luty).
Musisz wyjąć licznik i wyjąć tarcze z zegarem,i włóż w tedy linkę podnieś na podnośniku i zobacz co przeskakuję ja stawia,że była źle korekta robiona.
Jeśli zabezpieczenie główne był by na topikach lub WTNH -00 , to po każdym zadziałaniu bezpiecznika , trzeba by było zgłaszać do oplombowania.Jeśli piony i wlz-ty są nazwijmy to " starego typu " to , żeby zmierzyć Riso wlz , musisz rozplombować licznik , wyjąć druty z progu i dopiero mierzyć.
Da się bez trudu zdjąć samą przednią część obudowy, trzeba tylko wyciągnąć przycisk od zerowania licznika dziennego i odchylić 4 zatrzaski, 2 z dołu 2 z góry. A jak chcesz cały licznik wyjąć to musisz odkręcić najpierw linkę przy skrzyni biegów bo jest za krótka żeby sięgnąć za licznikiem.
Dużo info jak dla mnie 😂 wychodzi na to, że najlepiej wyjąć licznik i wymienić na nowy?
Wygląda na to że poluzowała się kostka zasilająca zegary, musisz wyjąć i sprawdzić.
Wyjmij licznik i sprawdź luty
Licznik trzeba wyjąć i rozebrać. Jeżeli wyświetlacz jest ciekłokrystaliczny, to może być problem z jego połączeniem do płytki lub kabli. Zawsze należy najpierw wykluczyć usterki mechaniczne!
po kolei ci nie powiem bo dawno to rozbierałem ale musisz napewno licznik cały wyjąć a potem go tozebrać nie ma z tym żadnej filozofii
Klocki i tarcze z przodu sprawdzane z tyłu wymieniłem klocki rok temu. W tamtym roku miałem już taki problem z licznikiem zrobiłem to samo czyli akumulator odłączyłem licznik wyjąłem rok był spokoju ale nie miałem wtedy problemu z kontrolką taki błąd mi nie wyskoczył.
Nie działa mi obrotomierz w bmw e34 520i 1990. Obrotomierz tylko drgnie przy zapalaniu i gasnieciu silnika. Świeci się też ikona inspection. Licznik podaje jeszcze benzynę i temperaturę wody i nic więcej. Czytałem, że może być to wina baterii licznika, więc wyjąłem licznik ale z tyłu były tylko dwie kostki, niebieska i pomarańczowa. Przypomnę, że licznik...
Żeby rozebrać licznik trzeba wyjąć wskazówki i później z powrotem je zamontować i nie wiem czemu akurat te dwie przestały działać. Obrotomierz i prędkościomierz działają poprawnie
wczoraj w trasie włączyłem ciepły nawiew na 4 skierowany na twarz i po około 30 minutach fis zaświecił, pozniej raz działał raz nie kontrolka od ręcznego też nie działała. Licznik wyjąłem potraktowałem cały hot airem i problem zniknął fis świeci :)
Ja rozkręcałem zegary w audi 80 i wcale nie musiałem odkręcać kierownicy. A co do zegarów to nie radze ściągać wskazówek w tych zegarach bo bardzo łatwo jest uszkodzić te zegary
nie można skasować inspekcji , prawdopodobna przyczyna to zużycie akumulatorka który jest zamontowany gdzieś pod licznikiem , ale gdzie dokładnie? wyjąłem licznik i nic nie znalazłem?
Na początek wyjąć licznik.
A te białe kwadratowe wypustki to nie żarówki? Obrócić o 90 stopni wyjąć i wymienić na nowe.
wyjmij liczniki, przelutuj końcówki wskaźników, w większości jakie robiłem pomaga :-)
Przedlift ma podświetlane tarcze od góry. Wyjmij licznik i sprawdź żarówki czy nie są przepalone - 2szt na górze licznika.
Witam wszystkich, Mam dziwny problem z erką. Dziś rozebralem przód motoru, żeby dostać się do licznika, wyjąć go i rozebrać i wyczyścić. Miałem problem z obotomierzem więc rozebralem zegary wyczyściłam z wierzchu i złożyłem. Po połączeniu do motoru i odpalenie bez żadnych problemów zauważyłem, że obrotomierz nadal szwankuje. Więc wziąłem zegary znów...
Jak chcesz bez VAGa wymienić licznik? Żeby odczytać nr licznika to albo podłączyć pod VAGa albo wyjąć licznik i odczytać nr z naklejki.
Tam są 2 żarówki 1,2W. Jeśli dobrze pamiętam musisz odkręcić/wyjąć plastik pod licznikiem. Tam po prawej masz 2 śrubki od panelu. http://obrazki.elektroda.pl/4950565100_1... Odkręcasz je i odchylasz panel. Jest ciasno i mi akurat nie chciało się bawić w wyjmowanie bo trzeba odczepiać linki. Musisz włożyć palce i wyciągnąć mocowania żarówek...
Więc teraz działa lepiej? Uważaj, objawy mogą być mylące, ale problem leży tutaj na 100% . PowerSave 1 czasami może nie działać dla Ciebie, ale tak naprawdę nie możesz wtedy stwierdzić, czy dzieje się tak dlatego, że nie jest to spowodowane brakiem PS, czy może kondensator już uległ degradacji... Oto pokaz szybkiej naprawy kondensatorów w urządzeniu,...
Ale ja nie mówię że to jest dużo czy mało, chodzi mi o to że dla mnie to jest za dużo. :) Wiem że takie liczniki można wyjąć ale to nie będzie problemem, nikt tu żadnego wałku nie będzie robił.
Witam posiadam Audi a3 96r. Mam problem z wyjęciem licznika z deski rozdzielczej. Miałem alternator w naprawie i dowiedziałem się że przez lampek w liczniku od akumulatora on nie ładuje. Potrzebuję szczegółowy opis jak wyjąć licznik. PROSZĘ O POMOC
najpierw trzeba wyjąć licznik a pózniej sie martwić:)
A czy można ten "dzyndzel" wyjąć bez odkręcania całego licznika??
Mnie też to się zdarzyło z obrotomierzem i wystarczyło wyjąć licznik i nim obrócić a wskazówka wróciła na swoje miejsce.
Jest taka kontrolka najlepiej wyjąć licznik
Trzeba otworzyć licznik, odgiac blaszki z tyłu które trzymają wyświetlacz, wyjąć go, wyczyścić złącze po obu stronach i zmontować jak było. Tam powinny być takie gumki i to pewnie one nie łączą. Nie stety do zrobienia tego trzeba ściągać tarcze i wskazówki czyli potem trzeba je poprawnie zamontować. Ogólnie to godzina pracy przy tym.
Wyjąłem licznik i widzę tylko komputer a z lewej u dołu widać półki z przekaźnikami, na których jak już wcześniej pisałem nie ma tego 109 ani nawet gniazda po nim
Nie liczyłem dokładnie, ale to będzie trochę ponad 130W Liczysz dobrze.
Witam. Myślenie ma przyszłość. Po wgraniu fixa nie mogłem zresetować toneru oraz całkowitego licznika wydruków. Wyjąłem chipa i zrobiłem reset wszystkich ustawień. Liczniki 0, toner 100 %. W tonerze był chip i blokował restart . Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o cofanie licznika to wszystko zależy od marki / modelu. W niektórych samochodach przebieg zapisany jest w pamięci eeprom w liczniku i licznik ma port komunikacyjny . Wystarczy podpiąć wtyk , czytnik i nic nie trzeba rozbierac tylko licznik wyjąć z deski (4-6 wrkętów). Śladów żadnych się nie zostawi robiąc co dokładnie. A przecież w liczniku...
nie wiem z których rąk masz to autko ale prawdopodobnie nie łączą styki na kostkach przy liczniku , może to być efektem grzebania (cofania licznika) i poprostu ktoś za słabo wcisnoł kostki jest z tym problem bo żeby to sprawdzić trzeba wyjąć licznik
Serio to mi chodzi o podświetlenie licznika i chcę go wyjąć jakoś.
Styki na alternatorze są wyczyszczone i zakonserwowane preparatem do styków elektrycznych, to samo zrobiłem z masą regulatora jak i samymi końcówkami do niego wkładanymi. Żeby wyjaśnić wszystko- żarówki sprawdziłem na krótko i są sprawne,licznik wyjąłem i prześledziłem ścieżki z tyłu w celu zweryfikowania przepaleń/nadtopień i nic nie widać. Plus do...
Prościej wyjąć licznik i za pomocą Dasheditora zmienić zawartość eeproma.
Trzeba najpierw wyjąć licznik, przeczyścić wtyczki, sprawdzić przewody, pod deską, pozniej przejscie z licznika do czujnikow.
A gdyby naszła cię ochota wyjąć licznik to nie zapomnił wyjąć kluczyka ze stacyjki, a najlepiej odłączyć akumulator ponieważ przez przypadek przekręcisz kluczyk bez licznika i immo zablokuje ci sterownik i nie odpalisz Bez opowiadania głupot na forum. możesz sobie nawet 100 razy włączyć i wyłączyć zapłon i nie będzie negatywnych skutków poza błędami.
Jeśli wcale nie świeci to widziałem dużo razy, że po prostu kontrolka jest zaklejona klejem, gumą czyli trzeba wyjąć licznik, rozebrać przód licznika (wskazówki itp aż do plastiku) i zobaczyć czy nic nie ma w miejscu tej diody.
Przewody mam Beru , sprawdziłem też na przewodach Janmora to samo . Podłączyłem Vag-a - brak błędów. dzisiaj zdemontowałem licznik wyjąłem kostkę i przeczyściłem styki Kontakt Spray-em. Od znajomego dowiedziałem się ,że układ zabezpieczenia immobilajzera przechodzi przez licznik i jeżeli na kostce licznika jest zły styk to dokładnie takie są objawy.Stwierdził...
Przy przełączniku i przy liczniku wszystkie wtyczki są OK. Wyjąłem całą skrzynkę bezpieczników i przy bezpieczniku od kierunków jest tylko 1 kabel. 2 w ogóle nie ma. Tak ma być, czy gdzieś się urwał ? Ociz, włącznik awaryjnych jest raczej OK, bo wszystko działało dopóki nie wyjąłem licznika.
Trzeba zrobić nową adaptację programem Vag Andrzej
Dzięki za odpowiedź. Wyjąłem licznik, rozebrałem, poprawiłem luty na diodzie i gniazdach kostek i kontrolka zaczęła działać. Tak więc temat się rozwiązał.
Prawdopodobnie tylko żarówki. Jak ? Normalnie, wyjąć licznik, wymienić i złożyć.
Najpierw sprawdzenie we własnym zakresie. Czyli wyjąć z gniazdek wszystkie wtyczki i nie załączać żadnego obciążenia - licznik powinien " stać '' , czyli nie pokazywać zużycia. Następna próba : właczyć obciążenie o określonej mocy, np. grzejnik 1 kW przez okres 1 godziny - na liczniku powinno być dokładnie 1kWh więcej.
Mam taką małą prośbę do kolegów. Mam samochodzik jak w temacie i interesuje mnie modyfikacja zawartości EEPROM w liczniku kilometrów. Ale zanim zacznę cokolwiek robić chciałbym zapytać jaka kość tam siedzi i czy trudno do niej sie dostać tak aby ją wyciągnąć do ewentualnego programowania. Nie mam doświadczenia w tego typu sprawach więc wolę zapytać...
Jak już wyjąłeś to sprawdź punkty lutownicze (możliwe, że jest zimny lut).
.Skrzynka dwór: Ze słupa L1, L2, L3, PEN; Fazy podpięte do C32, każda do pojedynczego ; Z C32 kable do licznika, PEN do licznika; Z licznika kabel 5x6 czy 5x4 (dokladnie nie wiem) do domu, gdzie z zacisku licznika, gdzie zero jest wpięte wychodzą właśnie dwa z tego kabla 5-cio żyłowego (PE i N) - po prostu... Trzeba te trzy przedlicznikowe zastąpić...
wyjąłem licznik niestety nic nie widać wcześniej sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok , jadąc samochodem w momencie zegary przestały pokazywać tylko zostało światło na tablicy . jest to opel vektra b benzyna gaz 1,6 16v 1997 r
No skoro ktoś wyjął licznik żeby pozbyć się świecącej żarówki no to pod maską tego nie sprawdzisz.
Dzięki za podpowiedz, spróbuję wyjąć licznik i przejrzeć go.
Niestetytrzeba wyjąć licznik,jest przykręcony na trz srubki na klucz wewnętrzny (imbus)5mm,dwie sruby są pod osłonami stacyjki (trzeba odkręcić i zdjąć dolną i górną oraz jedna śruba z góry przy szybie jest przykryta taką gumową zaślepką,po odkręceniu trzeba odłączyć linke prędkościomierza i kostki elektryczne ,jest tam chyba 5 żaróweczek 1,2 Watt/12V
Witam Na początku chciałbym podziekować koledze za podpowiedz. Dopiero dziś udało mi się zakupić ten czujnik. Strasznie tam ciasno no ale stary wymontowałem przekręcilem kluczyk i wówczas na wtyczce czujnika na pinach 1 i 2 mam zasilanie myślałem ze już będzie ok. Zapiąłem wtyczkę przykręciłem obudowę filtra powietrza no i ja jedzie próbnej to samo...
Stacyjki nie, ale musisz immo dopisac , chyba ze wyjmiesz na działajacym silniku i sprzwdzisz samo paliwo, teoretycznie powinno pokazac paliwo, potem włozysz stary licznik
Możesz wyjąć licznik i sprawdzić połaczenia elektryczne? Ewentualnie nastawić się na zimne luty? Można by zrobić jakaś prowizorkę na zasilaniu licznika - żarówka jak świeci to znaczy, że nie tu szukać problemu.
wyjąć licznik peugeot programować wyjąć licznik wyjąć kluczyk świecić licznik
prawa strona ciemny nexen opony tonsil zg25c wzmacniacz
kalkulator simlock nokia kalkulator simlock nokia
Termistor NTC 886985101010 w ekspresach Saeco Silnik 1500 W do grubościówki: wybór i montaż