Moim zdaniem to różnica w rezystancji wewnętrznej tych ogniw powoduje takie różnice.
Jaki tam jest scalak?
domku jednorodzinnego/letniskowego Ważne jest jaka temperatura jest w tym domku zimą w przypadku LiFePO4 nie można ładować przy ujemnych temperaturach.
Kolego baterie LiFePo4 wymagają dodatniej temperatury do ładowania, poniżej zera nie naładujesz bo zniszczysz baterię. To raczej chybiony pomysł. Ogniwa o różnych pojemnościach w jednym pakiecie będą sprawiać problemy.
Witam Prąd 1/10 C, dotyczy bardziej akumulatorów kwasowo ołowiowych. Ty masz LiFePo4. Jeśli dane, które pokazałeś wcześniej, dotyczą Twojego akumulatora, to możesz go ładować jak i rozładowywać prądem o wartości - patrz post wyżej. Osobiście, przy ładowaniu nie przekraczałbym prądu 0,5C, ale to zależy jak kto chce "dbać" o akumulator. PozdrawiaM.
w ogólności LiFePO4 nie tolerują ładowania w temperaturach <0°C, więc do pracy cyklach w zimie to one na działkę się nie specjalnie nadają To mnie mocno interesuje. Nie znalazłem wytłumaczenia tej przyczyny a jedynie informację kopiowaną jeden od drugiego. Co stoi na przeszkodzie aby ogniwa litowo-żelazowe ładować przy ujemnych temperaturach?
Ogranicz prąd ładowania. 100C dla ferromagnetyka nie powinno być za dużo, ale gdyby był kiepskiej jakości to traci wtedy właściwości cewki i staje się zwykłym drutem. Inna możliwość to nastawy BMS. Tutaj może dochodzić do odłączania ale brakuje informacji co i jak jest ustawione.
(at)beo A ile kolega by chciał? BMS odcina prawidłowo 14,1 V to prawie 98% pojemności.
To nie taka prosta sprawa i wynika głównie z krzywej ładowania akumulatora. Ładowarka oprócz regulatorów prądu i napięcia posiada logikę sterującą, którą może opisać jakiś algorytm. Zwykle jest tak, że najpierw ładowane jest stałym prądem i mierzone jest napięcie, gdy osiągnie ono jakaś tam wartość, ładowane jest stałym napięciem. Nie wiem jak to jest...
Optymalne dla trwałości baterii czy dla .... właśnie, co ma zasilać bateria?
Ogólnie float nie używa się do LFP ze jak można wyłączyć ten tryb to wyłączyć. Jeśli się nie da to ustawić go ~ -0,5V od ładowania absorpcyjnego.
Autorze pisałem ci już o zwykłym przekażniki sterowania z D+ drugi koniec dajesz do 50. Tak to jest zrealizowane w autach VW. Można dać przekaźnik większej mocy np 70A zamiast 30A.
Wideo rejestrator nie pobiera tak dużo energii aby taką 'elektrownie' podpinać. W mojej kamerę nie ma funkcji parkingowe ale dodałem jej dodatkowe zasilanie z 16 ogniw rozmiaru 18650 które ładuje podczas jazdy zasilaczem 12V/ 5V z ogniczeniem prądu do 9A i starcza na tydzień nie jeżdżenia.
Ale każdy indywidualny BMS kończy ładowanie po osiągnięciu napiecia końcowego. Gdy takie dwa połączymy szeregowo to jeden się naładuje i prąd przestanie płynąć. Balanser bocznikuje już naładowaną sekcje umożliwiając kontynuacje ładowania kolejnych sekcji.
Kawałek opisu ze strony polskiej firmy sprzedającej takie akumulatory . https://primado.pl/akumulator-LifePo4.ht... Akumulator LifePO4 12V 100Ah Napięcie nominalne 12.8V Pojemność znamionowa 110Ah Ciągły prąd rozładowania 250A Zalecany prąd ładowania do 50A Waga 15,7 kg Akumulator LifePO4 12V 200Ah Napięcie nominalne 12.8 Pojemność znamionowa 220Ah Ciągły...
Straty na tych wszystkich ustrojstwach będą spore i będziesz się wściekał, że krótko będzie działać. Ładowanie jednego aku drugim (nie ważne jakim) to dopiero strata energii. Lepiej dokup drugiego AGM i kontroler ładowania z solarów (odepnie odbiór przy bezpiecznej wartości) - opcja tańsza ale bez komplikowania. Opcja druga zmień całość na LiFePO4....
Więc wygląda na to, że są to ogniwa LiFePO4 i Twoja ładowarka się do nich nie nadaje. Nie potrafię dotrzeć do specyfikacji tych baterii...
Skąd pomysł ładowania tych ogniw tą ładowarką? To pierwsze pytanie, drugie jest raczej prośbą o wstawienie jakiegoś zdjęcia bmsa, przy takich wartościach prądu jakie dają ogniwa lifepo4 warto szukać bezpiecznika, w innym wypadku jeśli go nie ma to sprawdza się diody i tranzystory mosfet
W zasadzie to może stać wieki. Byle nie przekroczyć napięcia minimalnego. Teraz powiedz z ilu cel się składa akumulator z 8 czy z 9. Jak z 8 to minimalne napięcie to 20V. Z 9 to 22,5V
Powinno działać, bez kombinowania z dwoma bateriami i oddzielnymi ładowarkami. Mogą być jakieś interakcje między ładowarkami, ale nie ma co do tego pewności. Bateria akumulatorów będzie pracować jak układ filtrujący. Wzajemne oddziaływanie ładowarek może mieć miejsce w końćowej fazie ładowania. Można ustawić ładowarki tak, żeby kończyły ładowanie niejednocześnie,...
akumulator AGM Działało około roku Zależy jak go rozładowywałaś i ładowałaś. To nie są aku do cyklicznej pracy. Wymień na LifePo4, teraz już są w przystępnej cenie. Taki 100Ah za 600-700zł
Polecam zastosowanie do zasilania awaryjnego https://greencell.global/pl/inwertery-so... Lub klon https://sanyu.eu/produkt/falownik-solarn...
Przetwornica boost ma połączenie wejścia z wyjściem przez diodę i jeśli na wejściu będzie wyższe napięcie niż na wyjściu popłynie prąd w żaden sposób nie kontrolowany. https://obrazki.elektroda.pl/6058047900_... a
...zamiast standardowego połączenia dwóch akumulatorów 12v 9ah szeregowo, dać dwa akumulatory lifePO4... To urządzenie jest przystosowane do pracy z akumulatorami AGM. Te, które zamierzasz stosować, wymagają zupełnie innych parametrów ładowania. Łączna suma podłączonych wszystkich urządzeń nie powinna przekraczać 300W Jesli mówimy o zasilaczu awaryjnym...
Ogólnie nie jest dobrze utrzymywać LFP pod ładowarką na postoju, dłuższe przechowywanie to optymalnie rozładować do 80% i tak zostawić. Jeśli dasz float 13,5V to też krzywdy nie zrobisz ale ładowanie będzie trwało dłużej.
On nie ma osobnego trybu dla Lifepo4. Dedykowana ładowarka może być lepszym wyborem. Ale jest opcja własnych nastawów i jeśli przejrzysz youtube'a znajdziesz różne osoby, które używają tracerów do baterii Li-on/LiPo przy własnych nastawach. W tym wypadku najlepiej byłoby jednak zwrócić się do producenta akumulatora, żeby wskazał nastawy dla konkretnej...
Nie ma czegoś takiego jak każdy ma swoje sprawdzone bo nie ma się nawet do czego odnieść kiedy napięcie zależy od ustawień napięcia celi. Ustawiasz tylko do swoich własnych ustawień w BMS a nie kierujesz się tym co ci napiszą na forum bo to jest największa głupota ! np. mam w BMS ustawione dla celi 3.4V to napięcie magazynu jest 54,4 V , napięcie ładowania...
15s to masz 54V Sterowniki nie tanie,no ale są Do pakietu BMS.Nie możesz liczyć że wszystko będzie OK.przy ładowaniu i rozładowaniu,choć rozładowanie odetnie ci sterownik silnika. Balansera bym sobie odpuścił,Balans możesz jak piszesz raz na jakiś czas sprawdzić poziom poszczególnych ogniw czy nie ma rozjazdów. 15s co to za poj. to lichota i to chcesz...
To może zastosuj opornik z wentylatora (nawiewu). W niektórych autach występują jako "goły" drut oporowy - jego długością wyregulujesz sobie napięcie ładowania.
Inwerter SOFAR HYD6KTL hybrydowy trójfazowy Wifi&DC SWITCH Dane baterii wejściowej: Typ baterii - Litowo -jonowa, Liczba wejść baterii - 1 Zakres napięcia baterii - 80V-800V Zakres napięcia baterii dla pełnego naładowania - 240V-800V Nominalna moc ładowania/rozładowania - 6000W Maksymalny prąd ładowania/rozładowania - 25A Szczytowy prąd ładowania/rozładowania...
Trwałość można poprawić zmniejszając maksymalne napięcie ładowania i głębokość rozładowania (dlatego większy pakiet będzie trwalszy). jest to nieliniowa zależność i niewielka zmiana napięcia daje dużą zmianę w liczbie cykli.
Czy opłaca się przejść na LiFePO4? Moim zdaniem nie. No ale to mogłeś przewidzieć. Bateria jak patrzę mają średnio 1400 - 1600mAh. Akumulatory nie przekraczają 500 - 600mAh. Czy się opłaca to raczej kwestia indywidualna, zwrot kosztów nastąpi po pewnie 3 latach. Gdyby mieć w takiej czujce gniazdo do ładowania, że podciągam kabelek na 2h i pociągam...
Czy mogę ładować akumulator lifepo4 za pomocą alternatora używając kontrolera solarnego mppt? Może głupie pytanie, ciężko mi znaleźć odpowiedź w internecie. Czy podczas jazdy mogę odpinać panele i wpinać akumulator samochodowy do mpt, zamiast używać osobnej ładowarki Dc to dc? Domyślam się, że nie, inni by tak robili, tylko dlaczego? Ciężko mi jest...
Co zaleca producent akumulatora?
Bo to nie jest balanser a BMS czyli zabezpieczenie ogniw. Czasem mają funkcję balansera ale prąd bansowania to 60mA czyli po osiągnieciu 4.2V na którejs sekcji prąd ładowania spada do 60mA. Ogniwa które były poniżej 4.2 się ładują. A ogniwo czy ogniwa z 4.2 V zostają puszczone przez rezystor tak że prad 60 mA nie ładuje ogniwa ale wytraca moc na rezystorze...
Nie powinno być problemów ładować z alternatora czy innego źródła jak tylko skonfiguruje się odpowiednio BMS. Działanie zależy tylko od alternatora bo nie ze wszystkimi typami chcą współpracować BMS LiFePO4, zależy od producenta i modelu. Na wyjściu alternatora wystarczy tylko regulator napięcia ewentualnie najlepiej separator jak podłącza sie ładowanie...
Z tego, co wyczytałem, taki akumulator można ładować prądem 30 A, ale tu zacząłem się gubić... Zalecany prąd ładowania akumulatora LiFePo4 do 0,5C czyli akurat twego to 100A choć może też być ładowany większym prądem dochodzącym do 1C czyli 200A . Rozważył bym też dołożyć jeden panel o takich samych parametrach i połączyć równolegle .
Nic, najwyżej będzie niedoładowane. Li-Ion ładujesz do 4,1-4,2V a LiFePO4 do 3,55-3,65V. Jeżeli jest to faktycznie LiFePO4, można go ładować prądem nawet 1A, ale nie mamy pewności. Dla świętego spokoju ustaw prąd ładowania na jakieś 100mA i ogniwo będzie zrelaksowane.
Tylko że właśnie podłączenie aku Lifepo4 powoduje że przy rozładowanym akumulatorze Lifepo4 prąd ładowania plus prąd potrzebny na odbiorniki przekracza to co może dać alternator.
Co to jest CVR? Wydaje mi się, że przy temperaturze 0 stopni i mniej baterie LiFePo4 nie powinny być ładowane czyli powinno być NO.
Cześć Wszystkim Temat generalnie już wałkowany ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Chciałem sobie zrobić prowizoryczną stację ładowania z dodatkowego akumulatora do którego będzie podłączona ładowarka na gniazdo zapalniczki zużywająca średnio 40-50W , maksymalnie do 70W, chciałbym żeby około 8-10h był w stanie dodatkowy akumulator wytrzymać...
To że się przełączył na bypass to normalne, tak samo że podaje sumę napięć wszystkich ogniw prawidłowo mimo uszkodzenia jednej, nie będzie tylko działał bo jest rozłączone rozładowanie i czasami ładowanie. Możesz podpiąć zasilanie do tej jednej celi i ją naładować do poziomu innych. Możesz też załączyć balanser z ustawieniami do działania poniżej napięcia...
Chciałbym móc wykorzystać ten zasilacz również jako ładowarkę baterii Lifepo4 4s 230Ah z BMS-em, a ceny dedykowanych 30A powalają. Pozdrawiam Spotyka się zabezpieczenie nadprądowe dwóch rodzajów, wyłączające zasilacz lub ograniczające prąd, do ładowania musimy mieć to drugie. Jakie ma twój zasilacz?
Witam. Poszukuje jakiegoś systemu EMS czy HEMS który jest w stanie zarządzać ładowaniem baterii LiFePO4 w nowej dynamicznej taryfie godzinowej. Nie piszę pod jaki inwerter, ponieważ szukam uniwersalnego rozwiązania który będzie radził sobie z różnymi inwerterami (komunikacja Modbus lub SunSpec). Możecie coś polecić.
Witam, pytanie odnośnie połaczenia ogniw LiFePO4 3.2V 15000mAh, potrzeubję napięcia 6-6.4V. Czy wystarczy je połączyć szeregowo? możesz połączyć dwa ogniwa szeregowo, uzyskując pakiet 2S. Powinieneś jednak sprawdzić w dokumentacji Twoich ogniw skrajne wartości napięć, zazwyczaj napięcie rozładowanego ogniwa jest około 2.5 V, napięcie naładowanego ogniwa...
LiFePO4 Taki zapewniłby więcej energii na kilogram wagi i można go mocno obciążać. Ja bym poszedł tą drogą, ale nie wiemy, jak autor tematu używa tego wózka. Może ten wózek jest lekki, jeździ powoli i silnik pracuje na 30% mocy znamionowej? Nie znamy budżetu, jaki chce przeznaczyć. Jeżeli 100 złotych, to starczy tylko na cztery wskaźniki napięcia....
Bardzo ciekawa alternatywa. Jak mocno grzeją się ogniwa podczas ładowania?
banki mają zbliżone napięcia, LiFePo4 16S, LTO 22S4P....napięciem ładowania się nie przejmuje, przecież pisze ze ładuje nim...bez zmian parametrów, tylko raz ten, raz drugi.. Chodzi mi czy ktoś próbował podłączać równolegle te dwie różne technologie.
Akumulator samochodowy jest akumulatorem rozruchowym. Nie nadaje się do głębokiego rozładowania. Te odpowiednie w tym zastosowaniu to akumulatory właśnie podtrzymujące czy trakcyjne. Stosowane od zasilaczy buforowych przez łodzie i kampery. Wspomniane akumulatory LiFePO4 mają tą zaletę, że mogą byś ładowane i rozładowywane wielkimi prądami bez szkody...
Podłączyłem do niego magazyn LIFEPO4 200 Ah. Sprawdź ustawienia BMS jakie są dopuszczalne prądy ładowania / rozładowania. Może to BMS ma niskie ustawienia. W menu falownika: program 27 ustaw napięcie 58,4V program 29 ustaw napięcie 42V
Bo masz błędy od przeładowania celi 1 i 2, i to one tylko odcięły. Tylko powinny odcinać ładowanie, więc stąd moje pytanie, czy nie zamieniłeś podłączeń ładowania z rozładowaniem.
- zakładasz konto na Aliexpress - wyszukijesz 'ładowarka lifepo4 samochodowa' - czytasz opinie czy są pozytywne - kupujesz i za kilka tygodni przychodzi Cena dużo niższa jak to co napisałeś. Tylko trzeba poczekac
Witajcie, zakupiłem ostatnio nowy akumulator i ładowarkę do silnika elektrycznego od łódki. Akumulator to Volt LiFePO4 12V 100Ah (100A) BMS, a ładowarka to Victron Blue Smart IP22 Charger 12/30. Podpowiedzcie teraz proszę na jakich ustawieniach ładować akumulator, aby ładował się do pełna, ale żeby jednocześnie posłużył jak najdłużej, bo jednak swoje...
Pytanie już ostatnie, czy ktoś łączył i z jakim skutkiem kwasiaki i LiFePo4? W teorii niby można, bo jest podobne napięcie, ale w praktyce ograniczy to pojemność, bo kwasiaki mają mniejszy zakres napięć ładowanie-wyładowanie. To odpowiedź jest jasna: nie można. Aku mokry naładowany w 80% to (około) 12,8V tym czasem LiFePO4 mają wtedy 13,4V. Co do filmów...
Jaki był prąd ładowania tych akumulatorów?
A iloma Amperami ładujesz ten magazyn 🤔
Jak dla mnie będzie to LiFePo4 jak w większości starterów tego typu. 4 ogniwa w serii. A skąd ta pewność? Przecież widać że nie. Autorze przecież na pierwszym zdjęciu masz podane napięcie pakietu. 14,8V jak podzielisz to na typowe Li-ion 3,7V to wychodzi 4 cele. Przewody skrajne są zdublowane bo muszą. Tam odbywa się ładowanie i balansowanie. Skoro...
Nie jestem pewien, ale LiFePo4 nie można ładować z alternatora w aucie - choć z tym się mogę mylić
Myślałem że zalecany prąd ładowania i rozładowania akumulatora LiFePO4 to 0,5C a tu 1/3C :)
Szczególnie, jeśli uzupełni je dobry i trwały akumulator LiFePO4. Ogniw LifePo4 nie można ładować w ujemnych temperaturach, producenci podają zakres temperatur ładowania od 0 do 55st.C. Optymalnie jest rozpoczynać ładowanie gdy temperatura celi LifePo4 ( temperatura celi, nie otoczenia) wzrośnie powyżej +3 st.C . Na działce w altanie/domku takie warunki...
Witam - najlepiej oryginalną czyli ; https://www.urbanride.cz/sxt-nabijecka-4... To jest bateria Li-ion napięcie naładowanej do pełna 54,6V maksymalny prąd ładowania 6A . Dodano po 4 https://obrazki.elektroda.pl/3583113300_...
Mój wincong sl02B podaje na Load napięcie takie jakie ustawiłem dla akumulatora. Aczkolwiek pod load przetwornicy nie podepniesz bo się włącza i wyłącza zapewne kondensatory. Żarówka zapewne będzie działać. Wiecie jak działa PWM. On podaje napięcia z panela tylko z przerwami więc te np 14V to napięcie uśrednione. Przy okazji ten wincong sl02 czy 03...
Tylko ma dziwne parametry: Ne przyjrzałem się dokładnie, parametry ma poprawne ale dla LiFePo4 nie nadaje sie dla LiIon. Podobne moduły w wersji dla LiIon https://allegro.pl/oferta/ladowarka-bala...
Witam wszystkich Muszę złożyć akumulator LiFePO4 z dwóch ogniw 3,7V/25 Ah, bo takie napięcie potrzebuję uzyskać. Czym to ładować, jakim napięciem, jaką ładowarką i jakim prądem? Nie zależy mi na żadnej szybkiej ładowarce, chcę po prostu, aby to ładowała.
Problem udało się rozwiązać. Zakupiłem cztery akumulatory LiFePO4 w rozmiarze 18650 z blaszkami plus balanser z układem zabezpieczenia ładowania oparty o BM3451BHDC-T16A. Całość połączona w jedną baterię działa idealnie z robotem sprzątającym. Zatem temat do zamknięcia.
Jeśli ktoś ma podobny UPS firmy EVER, albo nawet jakikolwiek inny i zechciał zmierzyć co się dzieje po naładowaniu akumulatora do pełna to byłbym wdzięczny. Być może taki sposób ładowania to standardowa procedura, żeby akumulator Pb nie był non-stop naładowany na full, tego nie wiem. Ja sprawdzałem na aku LiFePO4, bo taki akurat mam i chciałbym go tutaj...
Jakie napięcie? 12 V?
Dzięki za odpowiedź. Możliwe, że trochę niejasno opisałem o co mi chodzi: - W kwestii prostownika - oczywiście chodzi mi o prostownik przeznaczony do akumulatorów LiFePO4, to jest jasna sprawa. - Zapis producenta: "NIE NALEŻY podłączać ani odłączać zacisków od akumulatora bez uprzedniego odłączenia obciążeń.", znajduje się w instrukcji akumulatora w...
To już AGM są zgrzewane w pakiety? Nie chcesz przerabiać układu ładowania, to zastosuj taką samą baterię.
To niby w tych godzinach będzie się miało pobór większy niż suma grzałka+zasilanie domu? Jak masz magazyn to patrzysz, aby jego naładować i gdy przyjdą pochmurne dni mieć z czego czerpać. Ja ładuje magazyn raptem max 30A bo tyle przewidział producent a nie sprzedawca który napisał ze mogę ładować co najmniej raz tyle albo i w moim przypadku 4 razy...
Podłączenie dwóch różnych magazynów równolegle. Podłączyłem razem magazyn energii Li-ion 50 V na 7 kWh i LiFePO4 2 kWh. Ładuję je falownikiem do 50 V. Ustawienia własne, czyli on nie wie, jaka to bateria. Zaobserwowałem ciekawe zjawisko. Przy 48 V i prądzie rozładowania 35 A napięcie szło z magazynu Li-ion. LiFePO4 dawał zaledwie 500 mA. W sumie błąd...
E, raczej nie. Nie ma tam oporników ustalających, co się ładuje. Trzeba szukać standalone LiFePO4 charger i coś tam się znajduje [url=https://www.google.com/search?q=sta...
Używam LiFePO4 i nie mam z tym problemu. A co się dzieje z LiFePO4 jak przekroczysz prąd, napięcie i ogólnie przesadzisz z parametrami podczas ładowania. Nic?
(at)bartekelektro1 Też jestem ciekaw ;D Balansuję z decyzją między LiFePo4 a LTO Nie wiem jak do końca w LTO jest z sprawnością cyklu ładowanie/rozładowanie, ile ona wynosi i jak to się ma do LiFePo4? Oglądając oferty na ogniwa lto66160 są z różnymi końcówkami np A , F , H nie znalazłem co te oznaczenia znaczą.
Napięcie ładowania LiFePo4 to 3.5v - 3.65v więc w żaden sposób obecna ładowarka nie jest w stanie naładować zarówno 24 ogniw jak i 22 w szeregu. Policz sobie 3.65 x24 i będziesz wiedział jakie napięcie musi mieć ładowarka. Można przyjąć że 3.5v też będzie ok. Więc 84V.
Od kilku dni w magazynie LiFePo4 mam szybkie ładowanie i rozładowywanie: ładowanie: 30%, 35%, 48%, 100%, rozładowywanie podobnie w dół. Przy bardzo małych prądach (ładowania i rozładowywania / poniżej 0,005 C /) jest niby ok, ale użyteczność żadna. Podglądając napięcia na poszczególnych ogniwach, zauważyłem, że ładowanie większym prądem (np. 0,2 C)...
24V tylko dla niskich mocy się nadają powyżej 4-5 kW nawet nie warto stosować. Większość pewnie ma tylko LiFePo4 że względu na większą efektywność ładowania i trwałość niż AGM. AGM są bardziej wymagające przy ładowaniu i do tego cięższe.
21422663 dobra podpowiedz, jak chcesz komplikować sprawę to oczywiście możesz.
Akumulator lifepo4 gren cell regulator ładowania victron energy 10 A pwn panel 160W Regulator ma opcje ładowania akumulatorów lifepo4 (nie mam jak tego sprawdzić czy wina jest po stronie BMS w akumulatorze czy regulatora) Na koniec najprawdopodobniej BMS odcina ładowanie i 14V napięcie spada do 13,4 gdzie w instrukcji jest napisano że w pełni naładowany...
tej ładowarki zupełnie nie znam, ale tego typu przetwornice (CC/CV) z Chin mają 3 potencjometry - jeden do regulacji napięcia, drugi do regulacji maksymalnego prądu, a trzeci to regulacja punktu zakończenia ładowania (jeśli prąd spadnie poniżej jakiejś wartości to zapala się lampka zakończenia ładowania). Być może te same funkcje mają trzy Twoje potencjometry,...
Ładowarka do LiFePO4 musi mieć ograniczenie prądu. Zasilacz z tematu albo się przegrzeje, albo będzie się wyłączał przy próbie ładowania LiFePO4.
Chętnie bym zaczą ładowanie do 100% I rozładować do 0% itd tylko nie wiem jak ustawić bms. Nie mogę znaleźć ustawień ?
Przejrzyj parametry tego PWM czy jest możliwość jakiejś korekty ustawień napięcia ładowania czy jest opcja LFP bo to nie to samo co żelowy czy kwasowy
GreenCell deklaruje w obu typach łączenie w szereg do 2 sztuk, to akurat sprawdziłem. Bardziej mnie interesuje, czy parametry ładowania, jakie zapewnia ups dla żelowych, będą odpowiednie dla LiFePO4. Zbadałem ładowanie w mniejszym: 13,65V, do 0,5A
A z drugiej strony może lepiej i bezpieczniej trzymać magazyn w garażu tylko zrobić skrzynkę z XPSa i jakąś niewileką nagrzewnicę żeby utrzymywać te 20 stopni przez cały rok i potem falownik wpiąć do istniejącego WLZ i nie kombinować za bardzo? Jak bardzo lifepo4 nagrzewają się same z siebie podczas ładowania/rozładowywania?
Polecam raczej ten akumulator: http://bit.ly/obv4hQ Ten, o którym piszesz może mieć trochę za wysokie napięcie. Akumulatory LiFePo4 są w zasadzie niezniszczalne i najlepsze tam, gdzie trzeba pobierać duże prądy i szybko ładować. Do tego najpopularniejsza ładowarka: http://bit.ly/oU72dt Ładowarka dobrze działa z zasilaczem komputerowym. Za 250 PLN (z...
Witam wszystkich. Zabieram się za dobór komponentów i złożenie instalacji do auta. Celuję w akumulator LiFePO4 o pojemności 100Ah. Do tego panel PV na dach. Zależy mi na jak najlżejszym panelu. Rozważam zakup giętkiego i bezramkowego. Samochód jest wąski, ograniczeniem jest 120 cm szerokości dachu. Nie planuję przetwornicy 230V, a raczej dobór sprzętów...
Ja bym się wogole bał je trzymać w obrębie domu czy z BMS czy bez. Nie znasz przeszłości tych ogniw. Li-io w przeciwieństwie do lifepo4 są nie stabilne termicznie. Zapłon może nastąpić w skutek przeładowania, przegrzania, podwyższonego napięcia ładowania, zwarcia czy awarii BMS. W przeciwieństwie do Lifepo4 które stają się nie stabilne termicznie dopiero...
W takim razie może to być akumulator LiFePO4. Napięcie maksymalne opisane jest jako 3,6-3,65V. [url=https://en.wikipedia.org/wiki/Lithi... akumulatora LiFePO4. Napięcie minimalne 2V-2,8V. Nie widzę informacji o maksymalnym prądzie ładowania. Baterie 12V można ładować prądem 5 godzinnym, więc w tym wypadku...
Czas płynie i baterie LiOn już maja spora konkurencje...LiFePo4 depcze po pietach bo 10x więcej cykli ładowania przetrwają a Lithium Titanate to już w ogole kosmos...totalnie niepalne, bezpieczne znoszą temperatury dodanie i ujemne bardzo dobrze można je rozładowywać ekstremalnymi prądami i maja przetrwać 10x więcej cykli lądowania i rozładowania niż...
Może kto wie jak się taki moduł nazywa ? Kojarzy się z jakąś odmianą bostera działającego w obu kierunkach w zależności od ustawianej opcji jako ładowarka czy wejście ładowania i finalnie jako łącznik baterii. Niestety nie ma okazji go rozebrać a na obudowie brak jakichkolwiek opisów poza opisami wejść i wyjść, wyprowadzone 2 przełączniki i blokada...
Też oczywiście będzie nowa, dla akumulatora LiFePO4, chcę mieć dwa zestawy akumulatorów 2x10ah i 2x20ah, dlatego ładowarkę bym wziął 6A-8A. Tylko zastanawiam się czy jedną 24V to dobry pomysł, czy lepiej ładować osobno.
VOLT SINUS PRO 1000 S. Witam forum szanowne Pytanie, czy można ładować (podłączyć) tym urządzeniem ; VOLT SINUS PRO 1000 S , akumulator LifePo4, napisano że prąd ładowania 13,8V a te akumulatory niby do 14,2, żeby BMS nie zablokował. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Ładuję od 3,5 h, cały czas jest 26,9 V, czy to normalne? Tak z ciekawości zapytam, co ustawić w falowniku hybrydowym wyspowym, napięcie ładowania 29,2 V czy 28,6 V?
Przy tych, które chcesz włożyć - zbędny, ale z balanserem wydłuży trochę życie baterii. Te akumulatory nie wybuchają. Jeśli będziesz je nieprawidłowo używał, to szybciej kupisz następne. Przeszukanie internetu na hasło "lifepo4 charakterystyka ładowania" zwraca wyniki, że płytka zabezpieczająca odcina baterię gdy ta się przegrzeje lub jest jej zbyt...
Podłącz prawidłowo i ładuj ale z ograniczeniem prądowym, sprawdzaj poszczególne sekcje i jak wystąpi różnica to doładowywać indywidualnie.
Przedstawione założenia obarczone są poważnym błędem. Napięcie instalacji przy pracującym silniku wynosi około 14,5V , a maksymalne napięcie pakietu 3S to 12,6V. Należy zastosować ogniwa LiFePO4 połączone szeregowo 4 sztuki. Końcowe napięcie ładowania takiego ogniwa to 3,6-3,7V zatem 4 sztuki to 14,4-14,8V. Popatrz sobie na karty katalogowe tych ogniw....
Nigdzie nie wyczytałem że ogniw Li-Ion, Li-Po, LiFePO4 nie można ładować w ujemnych temperaturach! Trzeba na to zwracać uwagę, ale są wyjątki. Niektóre - np. LiFePO4 mają rozszerzony zakres temperatur, takie np. A123 można ładować zmniejszonym prądem w temp. ujemnych. Ale większość baterii rzeczywiście nawet nie powinna być przechowywana/rozładowywana...
Niewiele to dało zarówno na ustawieniach USE z parametrami max ładowanie 29,2V i ładowanie spoczynkowe 29.2V a dedykowanym FLD ładuje tak samo.
Niestety to nie rozwiązuje sprawy bo jeśli nie będzie pobierać z aku to przełącza się w stan bypassu i wtedy w ogóle nie korzysta z paneli (te wtedy ładują tylko akumulator) tylko 100% z sieci AC. Kupiłem jednak LifePo4 bo jak naczytalem się o żywotności aku kwasówek w takich instalacjach to mi się odechciało w to wchodzić. Także pokładam nadzieję w...
restartuje ładowanie ładowanie ładowanie lifepo4 bashan ładowanie
forte transformator spalić lutownica immergas części zamienne
pralka głośno wiruje elektrolux pralka głośno wiruje
Mrugająca zielona dioda w Lexmark MS510dn - przyczyny i rozwiązania Demontaż rezystora wentylatora chłodnicy w Renault Laguna II