LifePo4 w przeciwieństwie do Lion czy LiPo są nie palne. Do tego bardzo odporne na przeładowanie i na temperatury ale nie można ich ładować w temperaturze poniżej 0 +5 stopni też nie jest za dobre, powinno być trochę więcej do ich ładowania, rozładować możesz ale jak zaczniesz je ładować w temperaturze ujemnej to niestety ale je zniszczysz stracą pojemność...
Do akumulatorów: AGM, GEL, LiFePO4 Napięcie BOOST: 14~14,8/28~29,6 V (25°C) Napięcie Equalization: 14~15,0/28~30 V (25°C) Napięcie Float: 13~14,5/26~29 V (25°C) Odłączenie odbiorników przy niskim napięciu: 10,8~11,8 V/21,6~23,6 V Napięcie ponownego podłączenia: 11,4~12,8 V/22,8~25,6 V Generalnie ładowarka nie powinna dawać napięcia 16 V, parametry z...
Warunki możliwości naładowania baterii: 1. Maksymalne napięcie dopasowane do baterii. 2. Prąd ładowania dopasowany do baterii. 3. Identyczne czujniki temperatury, jeśli są. Zagrożenia: Przeładowanie (za wysokie napięcie) i odcięcie baterii przez jej układ zabezpieczający. Ładowanie zbyt dużym prądem i przegrzanie akumulatorów. Jak możesz, to zajrzyj...
mam nadzieję, że to 4,3 dla tych o max V 4,35 bo tak to by SEI się powiększała i rosły kryształki z przemianą fazową + powlekanie anody litem ze słabszą interkalacją w graficie. Nie wiem jaką masz chemię, ale dla NCA nawet przeładowanie do 4,45 V można odwrócić i spowodować rekrystalizację (mam o tym literaturę fachową). Musiałbyś je ładować niskim...
Jestem poczatkującym, a nawet zielonym w tematyce PV :(, Mam jakiś chiński MPPT 12/24V (do 100A) popularny na Allegro i do tego akumulator VOLT AGM 12V 100Ah, też z Allegro. W tym MPPT, w jego ustawieniach są trzy opcje do wyboru: 1. B01 Gel battery 2. B02 Lithium battery 3. LiFePo4 battery no i teraz pojawia się pytanie, czy dam radę używać tego MPPT...
Przyda się usystematyzowanie wiedzy o ogniwach cylindrycznych Li-Ion, np. takich od laptopów, czy od kamer. Pierwsza sprawa: ładowanie ładujemy najpierw stałym prądem, maksymalnie odpowiadającym pojemność i ogniwa (np. ogniw 2,2Ah ładujemy max 2,2A), gdyby się grzało to znaczy że trzeba ładować mniejszym prądem. Po osiągnięciu napięcia 4,2 V / ogniwo...
Jestem załamany, podłączyłem na odwrót bieguny. Poza tym, że po czasie padł inwerter, to przebiegunowałem ogniwa LIFEPO4. Jak to odwrócić? Pakiet 16S 48 volt. Przecież strzelę sobie w ten durny łeb. Chwilowo było bez BMS-a i mam teraz... POMOCY!
Witam, problem dotyczy rozładowania i uszkodzenia pojedynczego ogniwa LIFEPo4 w baterii z BMS DALY przeznaczonego do pakietu 8s Instalacja i zabezpieczenia Falownik easun 3.6 kw z najważniejszych ustawień ( bulk i floating 28 i 27,5 - prąd ładowania max 30A napicie odcięcia 25v, normalizacja wyłączona ) pakiet 8 ogniw z bmw daly zabezpieczony ( ochrona...
Hej, czy może wie ktoś, jakie są optymalne parametry ładowania i rozładowywania pakietu baterii, które posiadam? 8 sztuk o napięciu 3.2V i pojemności 150Ah. Baterie są połączone szeregowo. Baterie to LiFePO4.
Akumulatory lifepo4 są dosyć drogie i warto zapewnić solidna ładowarkę wyposażona we właściwe zabezpieczenia przciwzwarciowe, przeciw przeciążeniowe, przeciw przeładowaniu itd. Przykładowa charakterystyka ładowania https://obrazki.elektroda.pl/5744061500_...
Rezystorem. Lub obciążeniem. Ale balanser musisz mieć. Dobra wiadomość jest taka. Że baterie odporne na przeładowanie.
Po napięciu nominalnym to są chyba ogniwa LiFePO4. Teoretycznie zdecydowanie bezpieczniejsze i dużo rzadziej puchną od LIPo. Sprawdzałeś tę sekcję balansera? Może nie działa i został przeładowany. Nieźle spuchł. Ja mimo mniejszej gęstości energii wolę LiFePo4 cylindryczne.
Parzy łączeniu wszystkiego razem istnieje ryzyko zarówno nadmiernego przeładowania jak i rozładowania. Nie podany został typ aku ale przyjmując typowe mokre Pb grozi im szybkie zużycie. Natomiast gdyby to były LiFePO4 to zadziałanie BMS ów sprawi że jedynym obciążeniem będzie sąsiedni falownik.
Tabelka dotyczy akumulatorów LiFePO4. Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że tabela, o której mowa, dotyczy akumulatorów LiFePO4. To istotna informacja, ponieważ akumulatory LiFePO4 (litowo-żelazowo-fosforanowe) mają specyficzne właściwości, które różnią się od innych typów akumulatorów litowo-jonowych. W szczególności ich...
AVE... Problem z Twoim pytaniem jest taki, że pakiety bez jakiejkolwiek formy balansowania czy zabezpieczenia ogniw przed przeładowaniem zwyczajnie nie są stosowane ze względów bezpieczeństwa. Jak rozładujesz pakiet nadmiernie, to najwyżej stracisz pojemność i wzrośnie Ci rezystancja wewnętrzna. Przeładujesz ogniwo, bo nie ma zabezpieczenia i masz pożar....
https://obrazki.elektroda.pl/3234398600_... LiFePO4wered/Pi+ to finansowany za pośrednictwem serwisu Crowdsupply projekt nakładki zasilacza akumulatorowego dla Raspberry Pi firmy Silicognition LLC. Nakładka występuje w dwóch wariantach: z akumulatorem LiFePO4 14500 o pojemności 600mAh i wydajności 0.75A lub akumulatorem typu 18600...
Dlatego ci pisałem żebyś się z tym zaznajomił. Li-ion, czy li-po. Są dość rygorystyczne pod względem napięcia da się je naładować wyższym napięciem zyskałem na pojemności ale stracą na trwałości A powyżej pewnych napięć prądów grożą wybuchem. Natomiast lifepo4 są bardzo odporne na przeładowanie. Ale zimą w temperaturze 0 stopni lub nawet trochę większej...
Przerabiałem kilka takich lamp. W środku pod koszulką są 2 ogniwa cylindryczne LiFePO4 najprawdopodobniej w rozmiarze 32700 połączone równolegle. Możesz podłączyć moduł TP4056 bo bateria ma mały BMS. Nie przeładują się. Ogólnie te podawane 50..80 czy 100W to wielkie oszustwo. Może zaraz po letnim słonecznym dniu lampa generuje strumień ekwiwalentny...
Ja bym się wogole bał je trzymać w obrębie domu czy z BMS czy bez. Nie znasz przeszłości tych ogniw. Li-io w przeciwieństwie do lifepo4 są nie stabilne termicznie. Zapłon może nastąpić w skutek przeładowania, przegrzania, podwyższonego napięcia ładowania, zwarcia czy awarii BMS. W przeciwieństwie do Lifepo4 które stają się nie stabilne termicznie dopiero...
Tam sa ogniwa lifepo4 -inne (mniejsze) napięcia niż 18650 z głośnika bluetooth. Taka ładowarka przeładuje ogniwo.
Dziękuję. Też tak myślę, ale martwi mnie to, że w lampie brak jakichkolwiek zabezpieczeń przed przeładowaniem. Panel solarny ma dość dużą wydajność prądową i np. przy ok. 3,4V na ogniwie, będzie płynął prąd ok. 2A. Znalazłem takie ogniwa 32700 o pojemności 6Ah. Połączone równolegle dadzą 18Ah. Przy np. 10 godzinach ładowania w słoneczny dzień, ogniwo...
Ogniwo LiFePO4 mają napiecie nominalne chyba 3,2V. Do zestawu potrzebny jest balanser, który będzie pilnował żeby nie przeładować żadnego ogniwa. Twój sterownik ma opcję pracy z takim akumulatorem?
Wg. producenta powinno się akumulatory ładować do 2x14.5V=29V. Tyle ustawiłem Jeśli tylko minimalnie się akumulator rozładuje albo nie jest całkowicie naładowany to napięcia na nich są identyczne. Mnie to wygląda na włączanie się w jednym z nich zabezpieczenia przez przeładowaniem i z tego powodu napięcie na nim rośnie.
Czyli to taki losowy przypadek, teoretycznie jeśli by rozerwało obudowę w czasie puchnięcia to jest opcja. Myślałem z wcześniejszego wpisu że aku po prostu się wylało. W poprzedniej robocie zaczęły spływać reklamacje na psujące się akumulatory (orientacja: położone na krótszym boku), kilka nawet wyciekło, ale w większości puchły. Przyczyna? Przegrzewały...
Chcę połączyć ołowiowe aku z superkondensatorami ale w jaki sposób mam je przeładować? A skąd naładujesz konda, i jak go włączysz do instalacji? Po drugie masz szeregowo podłączonych kilka kondów i muszą mieć dokładnie takie samo napięcie, co do 1 miejsca po przecinku inaczej te mniej naładowane szybciej się przeładują powyżej napięcia bezpiecznego.
Tak, tylko właśnie problem jest taki, że wszystkie, co widziałem, są na 12 V albo więcej, a u mnie musi być to napięcie z ogniw 3,2 V, co daje 6,4 V. Wiem, że te ogniwa się ładują do napięcia około jakoś 3,7 V. Jakim bezpiecznym napięciem ładować je, aby nie przeładować ogniw i aby było bezpieczne?
Trochę pojeździłem. Niestety błędy wywoływane przez nie sprawną baterię uniemożliwiają eksploatację samochodu. Moduły Lifipo4 tam gdzie są zastępują moduły Nimh, przeładowują się, są szybsze i dla tego często albo na samym dole albo na samej górze. Teraz próbuję wprowadzać do takiego modułu 5s (16v) równolegle moduł Nimh (8v) połączony szeregowo z modułem...
To mało ważne że była stara ale nie powinieneś tak nigdy łączyć żadnych baterii bez odpowiednich zabezpieczeń. Widziałem raz jak strzelają baterie przeładowane po połączeniu dwóch identycznych baterii od hulajnogi 36V , dokładana była tylko bateria o 4x większej pojemności , mniejsza po chwili została dosłownie rozerwana a kilka cel fruwało jak fajerwerki...
To taka rekuperacja energii po przez akumulator i obecnie wiele jak nie większość pojazdów to posiada . Jednak włączenie choćby świateł pozycyjnych a lepiej mijania blokuje taką pracę . Utrzymuje ciągle 14,4v . Ładowanie musiałbyś podłączyć gdzieś z obwodu gniazda zapalniczki . Obwód akumulatora jest nadzorowany i się zacznie buntować że do naładowania...
Chyba się nie rozumiemy bo np. na allegro są ale bzdury sa napisane bo napiecie minimalne to 2.8V a maksymalne 4V a w opisach a allegro " - przeznaczony do ogniw 1S LiFePO4 wariant 3MOS (4,5A) prąd rozładowania: 4,5A napięcie ładowania: max. 3,7V zabezpieczenie przed przeładowaniem: 3,7V ±0,1V zabezpieczenie przez nadmiernym rozładowaniem: 2,0V ±0,1V...
Bo masz błędy od przeładowania celi 1 i 2, i to one tylko odcięły. Tylko powinny odcinać ładowanie, więc stąd moje pytanie, czy nie zamieniłeś podłączeń ładowania z rozładowaniem.
Mam tak połączone od dwóch sezonów i działa, więc wyobrażać można sobie różne rzeczy... Po pierwsze jeśli AGM połączony jest równolegle z LiFePo4 to nigdy na AGMie nie jest wyższe napięcie, tylko niższe (więc te miliony Amper nie popłyną). Po drugie jak LiFePo4 ma BMS, który odłącza , żeby nie przeładować i nie rozładować "do końca", to też tej sytuacji...
A co chcesz korbą kręcić ten alternator musisz mieć jeszcze silnik a ja ci mówiłam gotowcach prosto z Chin z worka mu stawiasz napięcie ewentualnie Chińczyk ci skonfiguruje takie i takie napięcie wyjściowe. Zresztą lLiFePo4 są dość odporne na przeładowanie. https://obrazki.elektroda.pl/9141987000_... Masz silnik spalinowy który jest...
Nie jestem elektrykiem, nie wiedziałem, że pojemność pozostaje taka jak przy jednym. Pytanie: czy układ elektroniczny może zostać uszkodzony przez podniesienie Ah? Nie wiem, jakie będzie lepsze rozwiązanie: montaż 2 sztuk 12 V czy jednej sztuki 24 V https://obrazki.elektroda.pl/2278529900_... DANE TECHNICZNE Symbol: JLFP24-20B Napięcie:...
Postaram się mniej teoretyzować a bardziej praktycznie podejść :D Jeszcze spytam jak się sprawa ma z bateriami LiFePO4? Dadzą się ładować niskim prądem? Co z układem zabezpieczającym przed nadmiernym ładowaniem (przeładowaniem) baterii?
Nie tak znowu sporo wodoru, jak nie przeładować żeby zagazował akumulator nie ma problemu. Układ ładowania z fotowoltaiki odłącza panele, wiatrak ma zrzut energii na opornik. Problem jest tylko jak ktoś chce zrobić "tanio" i nie ma zabezpieczeń. Na ołowiówki wystarczy żeby na nich nie padło.
czy w systemach alarmowych Satel można stosować akumulatory LiFePO4 zamiast AGM? Tak, można stosować akumulatory LiFePO4 (litowo-żelazowo-fosforanowe) w systemach alarmowych Satel zamiast tradycyjnych akumulatorów AGM (kwasowo-żelowych). Jednakże, warto wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii związanych z zastosowaniem tego rodzaju akumulatorów: 1. Napięcie...
Na ile problemem dla ogniw LiFePO4 jest "niedoładowanie do końca"? Z lektury na forum wiem, że dla aku żelowych jest to duży problem, ale wydaje mi się że dla ogniw które chce wykorzystać nie ma to aż tak dużego znaczenia Zgadza się, jakby nie patrzeć to odmiana ogniw Li-Ion i dla nich najgroźniejsze jest zbyt głębokie rozładowanie lub przeładowanie....
Kolega może wszystko, ale trzeba się liczyć z konsekwencjami. Akumulatory LiFePO4 ładowane są do napięcia 3.6-3.65V. Akumulatory litowo jonowe ładowane są do napięcia 4.15-4.25V. W związku z tym bateria LiIon będzie trochę niedoładowana, ale nie będzie groziła zapłonem z przeładowania. Z drugiej strony napięcie końcowe rozładowania to 2.3V dla LiFePO4...
Normanie pod baterie podpinasz dopinasz alternator alternator przez jakiś system np. separator. Przykład z obrazu niżej w sumie wystarcza na tyle by naładować, nie przeładować i rozładować akumulatora dodatkowego podłączonego do MPPT. https://obrazki.elektroda.pl/9911744400_...
Ja to wiem, mam inwerter Easun ISolar SMG-III 4.2KW, bardzo podobny model. Ustawiłem wyższe i były ciągłe problemy z BMS z przeładowaniem. Po dostosowaniu najęcia inwerter sam steruje ładowaniem odcinając ładowanie po uzyskaniu odpowiedniego napięcia, potem tylko doładowywane co jakiś czas. Niestety komunikacja Easun ( iSolar ) z większością BMS jest...
Raczej tak chociaz sa akumulatory ktore maja 15 lat żywotności Angielskie Powersafe SBS. Żywotność aku zależy w dużej mierze od dwu czynników - zastosowanej w akumulatorach technologii oraz sposobowi ich eksploatacji. Ja powiedziałbym, że w szczególności ta druga kwestia jest bardziej niż istotna. I jeszcze jedno - określenia "AGM", "kwasowy / płynny",...
Z tego co wiem na te akumulatory zawsze narzekano wiadomo cena robi swoje. Możesz zrobić eksperyment i otworzyć korki pod wieczkami (na pewno klejone) nalać destylowanej wody do jakieś celi, poszelątać i wylać... jeśli woda będzie jak kakao lub podobnego koloru akumulator był przeładowany i nastąpił opad płyt dodatnich, jeśli szaro grafitowy to opadły...
Powód jest poniekąd bardzo prosty a jest nim przeładowany akumulator. Po pierwsze akumulator jaki posiadasz to marka z tych najtańszych więc tam się rewelacji nie ma co spodziewać. Ale załatwiły go jak piszesz ampery 5-7A :) Tak jak zawsze piszę ze akumulatory AGM czy lifepo4 nie puchną bez powodu i nie trzeba nic kompresować :) Jak z tego wyjść albo...
Zostawię informację dla innych. Po przejrzeniu tematu najsensowniejszym wydaje się zastosowanie do tego celu akumulatorów LiFePO4 o pojemności 10-15Ah ze względu na stosunkowo duży prąd ładowania co znacznie skraca jego czas. Jest to ważne przy przejazdach dziennych np. na poziomie 30min w jedną stronę do pracy, łącznie dziennie daje to ok 1h ładowania....
Nie znam się na BMSie, ale mierzyłem prąd jaki "ciągnie" przez ogniwa i tak wychodzi. Bez BMSa prąd był by taki sam, BMS ma zabezpieczać przed przeładowaniem, nadmiernym rozładowaniem, czasem ma balanser, czasem przerywa prąd przekraczający określoną wartość. Ogniwa litowe mszczą się na tych co się nie znają, a robią jak im się wydaje. BMS standardowo...
Nie ma czegoś takiego jak każdy ma swoje sprawdzone bo nie ma się nawet do czego odnieść kiedy napięcie zależy od ustawień napięcia celi. Ustawiasz tylko do swoich własnych ustawień w BMS a nie kierujesz się tym co ci napiszą na forum bo to jest największa głupota ! np. mam w BMS ustawione dla celi 3.4V to napięcie magazynu jest 54,4 V , napięcie ładowania...
Niestety w tej dziedzinie sam jestem laikiem, To akurat widać bo (łącząc prostopadle 12 sztuk) akumulatory/ogniwa łączy się równolegle albo szeregowo a nie prostopadle. a elektryk jest starej daty i uznaje tylko Trojany To kto zbuduje taki pakiet? Pakiet powinien mieć balancer a lepiej nawet BMS z funkcja balancera bo niestety ta technologia jest mniej...
Nowy w układzie, witam wszystkich! Mam laser geodezyjny Quante 250 DI, wyprodukowany w latach 90. Do płyty głównej wchodzi zasilanie 12 V 3 A, po czym jest rozdzielane na dwa pakiety aku 1,2 V 1,2 V 1,2 V = 3,6 V 3000 mAh niklowo-kadmowe (są stare i bezużyteczne i szkodliwe dla środowiska). Postanowiłem zastąpić je dwoma pakietami 2x3,2 V LiFePO4. W...
System 12v akumulator Lifepo4. Przewody solarne 6mm2 Wstępna ocena dostępnych informacji Podane przez użytkownika dane: - Regulator solarny: Victron Energy MPPT 100/50. - Panele fotowoltaiczne: 2 x JAM54S31-400/MR (400 W), połączone równolegle. - System akumulatorów: 12 V LiFePO4. - Przewody solarne: przekrój 6 mm². - Obliczone zabezpieczenia: - Po...
Odnośnie LiFePO4 - słyszałem, że można je bezpiecznie naładować do 4.2 V, ale to nie ma żadnego sensu, bo między 3.7 a 4.2 V jest mniej więcej 1% ładunku, a trwałość się obniża. Nie pamiętam, jakie jest źródło tego twierdzenia. U mnie balansowanie zaczyna się przy 3.72 by design można to zapewne jakoś obniżyć, ale nie wprost z użyciem TL431 i LM385...
pawciu-85 namawia do tragedii. Akumulatory w domu to zalążek tragedii. Ten BYD ma właśnie w sobie niebezpieczne i niestabilne termicznie aku. Li-ion. Ja piszę o ogniwach lifePo4 które nie są tak niebezpieczne jak ogniwa li-ion. Są stabilne termicznie i nie pałoną w skutek przeładowania czy zwarcia a dopiero po uszkodzeniu mechanicznym ogniwa. Testów...
Ze względu na brak przestrzeni chciałbym zbudować mini zasilacz do części systemu alarmowego czyli z dość małym poborem prądu (a konkretnie to nawet tylko jednego okna) na bazie akumulatorka - najlepiej lifepo4, bo taki mam na stanie. Czy wystarczy, że wykorzystam do zrobienia tego taki układ: https://obrazki.elektroda.pl/4700852500_...
18650 przeładowanie przeładowanie kondensatora przeładowanie akumulatora
philips zamienniki głowic sterownik bloker bizhub zaciąć
zmieniarka pioneer radio internetowe
Dysk SSD Patriot P210 1TB widoczny w BIOS, niewidoczny w instalatorze Windows 10 Klucz pneumatyczny Parkside 310 Nm i kompresor 50 l z Lidla - czy warto?