Samochód z silnikiem spalinowym to np 60kzł taki sam elektryczny to prawie 140kzł. A elektryczna lokomotywa kosztuje parę milionów, i co z tego :?: Jest mniej ekologiczna od dieslowskiej :?: :D
Mostek Graetza (lub cztery diody), dwa rezystory (może być jeden) i dwie diody led. Zmiana zasilania silnika nie wpłynie na świecenie diod. Prościej się już nie da.
może by tu wmontować jakiś napęd elektryczny ? :)
Witam Nie spotkałem się żeby energia hamowania lokomotyw elektrycznych była oddawana do baterii akumulatorów, zazwyczaj jeżeli jest zwracana to na sieć, lub tracona na oporach, bo ilość energi jaka jest zwracana jest dość duża , nawet kilka MW. Akumulatory w pociągach raczej używane są do zasilania automatyki, np opuszczanie podnoszenie pantografu,...
Najwyższy czas zakończyć temat: Proponuję przeredagować zadanie do ostatecznej formy: W ogródku jordanowskim jest model pociągu. Lokomotywa wykorzystuje silnik elektryczny prądu stałego o nominalnej mocy (takiej z którą może pracować ciągle) wynoszącej 2,4kW. Zabawka jest zasilana napięciem stałym 24 Volty ze źródła o pomijalnej oporności wewnętrznej....
lokomotywa spalinowa jak sama nazwa wskazuje napedzana jest silnikiem ..... elektrycznym :D silnik spalinowy napedza pradnice, a dalej to juz wiadomo tyle ze dla mnie prezentowany pojazd z silnikiem spalinowym to przekombinowanie wzrosnie waga, wymiary, koszt ...... lepiej zrobic wymienny pakiet akumulatorow
Muszę się nad tym zastanowić, chciał bym aby przynajmniej jeden silnik był w jednym członie. Lokomotywa w oryginalne ma 8 silników ale to tylko ciekawostka chociaż im bliżej tym ciekawiej.
Akumulatory (przynajmniej te kwasowe) przy dużych prądach rozładowania mają niską sprawność, nawet ładunkową - oddają dużo mniej ładunku, niż przy rozładowaniu małym prądem. W przypadku opisanym przez robbo2k ładunku zamiast na 40 minut wystarcza na 15 - czyli sprawność 37.5%. Chyba zbyt wielkiego skrótu myślowego użyłem. Oczywiście to wynika z rezystancji...
oczywiście jakieś ładowanie będzie natomiast jest ono stałe bez względu na obroty Chyba właściwiej byłoby napisać, że prąd ładowania jest nieregulowany (a to coś innego) :D Dodano po 1 zdejmij ten alternator, otwórz go i sprawdź, gdzie są podłączone te dodatkowe przewody. Bo możliwe, że jest to jakieś dodatkowe uzwojenie, np. tachoprądniczka do obrotomierza...
Ludzie, dajcie już spokój. Wróciłem przed chwilą od kuzyna, z którym weekendami pijam piwo (niekoniecznie jedno). On przepracował na kolei ponad 30 lat, jeżdżąc lokomotywą elektryczną (różnymi typami). Chyba nikt nie powie że tam jest słabe pole EM :-), zaryzykowałbym tezę że trudno w codziennym życiu znaleźć silniejsze, przy którego źródle tak długo...
a nie bylo by prosciej wykozystac czegos co juz istnieje http://wojsko.com.pl/agregat-pradotworcz... pradnica gotowa często te wojskowe są juz na prad stały w malucha to spakować plus kilka akumulatorów działało by to zawsze jak by baterie sie wyczerpaly mozna odpalic agregat Już dawno temu wymyślono i od dawna jeździ, zwłaszcza...
Atom w piecu czy węgiel albo jakieś inne śmieci to nie problem.Elektrownia jest nadal prymitywną konstrukcją jak lokomotywa parowa.Od czasów Edisona sposób wytwarzania prądu w końcowym etapie się nie zmienił,zmieniło się jedynie paliwo do wytwarzania pary wodnej która napędza turbiny generatorów takich samych jak w elektrowniach wiatrowych czy wodnych.Problem...
Również myślałem nad hamowaniem za pośrednictwem rezystora tylko jak dobrać odpowiednią moc. Dzisiaj wygrzebałem 2 rezystory 10r 50w i podłączyłem je do roweru przyznam że siła hamowania była żadna ledwo było czuć załączenie rezystorów. Wiec jaka oporność jest mi potrzebna aby prąd był równy ok 15a? Wracając do lokomotyw to takie hamulce chyba mogą...
Kondensatora nie potrzeba. Z tego to już nic nie rozumiem Smile Chodzi o to że miernik magnetoelektryczny o zakresie 300Vdc podłączony za mostkiem pod 230V pokaże 207V. Dla wyjaśnienia dodam, że jest to woltomierz LUMEL M15 ze skalą pionowo (z lokomotywy elektrycznej). Jakiego rodzaju to miernik możesz sprawdzić powinien tam być odpowiedni znaczek na...
Zainteresuj się stycznikami niskiego napięcia ze starych lokomotyw elektrycznych. Tam w obwodzie NN jest 110V DC.
taka jest wada mocnych kart graficznych że pobierają dużo pradu i ten prąd muszą zamienić na coś bo to są układy elektroniczne a jak wiadomo w układach elektronicznych prąd musi być kompensowany przez coś jak ciepło czy energia mechaniczna czy jeszcze inny rodzaj energii jak jakieś piszczenie.Tak samo lokomotywa pociągu elektrycznego zużywa dużo prądu...
GTO czyli tyrystory z wyłączaną bramką są stosowane w falownikach lokomotyw elektrycznych a tam jest 3.3kV na trakcji. Nie tak dawno pojawiły się IGBT na 4.5kV i 250...350A. Również przeznaczone do zastosowań kolejowych. Typ GTO mogę podać od razu bo z takim czymś miałem styczność: TOSHIBA 4.5kV/3kA: SG3000GXH24 4.5kV/4kA: SG4000GXH26, SG4000GXH26G...
W lokomotywach spalinowych stosuje się przekładnie elektryczną tzn. silnik spalinowy napędza generator a ten napędza silniki elektryczne poruszające lokomotywę. IMHO jeszcze lepsze rozwiązanie od napędu hydraulicznego. Od 3 lat jeżdzę takim do szkoły ;) Ja wiem czy lepsze... Silnik hydrauliczny ma chyba najlepszą charakterystykę momentu do predkości...
W takim razie pozostaje ci klasyka. Idziesz do sklepu z kolejkami i kupujesz izolatory do dzielenia torów na odcinki zasilające. Kazdy odcinek ma swoje zasilenie, które po prostu włączasz i wyłączasz i regulujesz poziom napięcia. I tak się robi to w klasycznych kolejkach, bez żadnych sterowań drogą radiową. Lokomotywa wjeżdza na dany odcinek, wyłączasz...
Może być stosowany jako element falownika w lokomotywach elektrycznych. Trakcja kolejowa to 3kV=.
nastawnika To lokomotywa elektryczna czy tramwaj z korbami ? :D Staraj się wyrażać poprawnie, skoro już za taką robotę się wziąłeś. I na pewno nie jest to problem kondensatora zmiennego służącego do strojenia radia.
A po co lokomotywy wodorowe? Przecież elektryczne są lepsze, tańsze, mniej zatruwają środowisko i są bezpieczniejsze.
Sprężarka ta była montowana w Lokomotywie elektrycznej 303E. Mam gdzieś instrukcję, znajdę, napiszę. Olej LDAA100 lub samochodowy, mineralny 20W40 lub 15W40 wlejesz przez spust przekręcając do góry dnem lub wykręcając górne oczko. Poziom oleju, ma być pełne dole oczko z małym bąbelkiem w jego górnej częsci. Kierunek obrotów dowolny. Dane katalogowe:...
Do hamowania lokomotywy elektrycznej ;-) Tak to jest, jak się nie podaje konkretów. Albert
Nie wiem, po co roztrząsać te sprawy. Te kilkadziesiąt kW pociągu nie napędzi. Ale w tym pomoże. Niech tylko 10%, ale pomoże i takie też będą z tego powodu oszczędności. W lokomotywach elektrycznych stopa zwrotu nie będzie wielka, ale w przypadku spalinowych już mocno zadowalająca.
... przy budowie lokomotyw elektrycznych, tramwai. Czy ktos wykonuje taka prace w Polsce? Jezeli tak to w jakich miastach jak wyglada praca czy jest dobrze platna? Prosze o odpowiedzi.
Radiotelefony odporne na zapylenie stosuje się w kopalniach węglowych,posługiwalii się tym pracownicy oddziału przewozowego w lokomotywach elektrycznych,bardzo odporne na wstrząsy i uderzenia ale na jakim paśmie to pracowało to niestety nie wiem,może idż tym tropem,poszukaj w necie.
A tego nie zrozumiałem. Potrzebuję uC do inteligentnego sterowania innym odbiornikiem zasilanym z przetwornicy. Nie każdy używa uC do sterowania lokomotywą elektryczną ;-) Albert
Do radom20: Ta sprężarka wygląda na wziętą z jakiejś lokomotywy elektrycznej, w której służyła do podnoszenia pantografu. Tak mi się wydaje jak ją porównuje z tymi które pracują w moim kompresorze (mam takie 4 które pochodzą z EP-08)
Czy w silnikach prądu stałego muszą być zabezpieczenia przeciążeniowe? Oczywiście. Co zaś do doboru rezystora hamującego, to pierwotnie - eksperymentalnie użyj zwykłej żarówki 220 V / 100 W. Da to obraz, jakie moce tam występują. Nie sugeruj się 50 krotnością prądu rozruchowego - to nie lokomotywa elektryczna :D
Jak taki reaktor mógłby napędzać bezpośrednio powietrze? Śmigła napędzane mechanicznie przez zespół turbin lub z dodatkową przekładnią elektryczną jak w lokomotywie.
Widzę lekki chaos, więc na początek przydało by się zapoznać w jaki sposób funkcjonują przyciski lokomotywy inteligentnej, aby nie wyciągać błędnych wniosków. W tym celu zapraszam na moją stronę: http://www.marcinosoft.yoyo.pl/duplo_poc... Potem polecam otwarcie lokomotywy i przeczyszczenie styków. W tym celu zapraszam na tą stronę: http://www.marcinosoft.yoyo.pl/duplo_poc...
A dlaczego lokomotywy skoro mowa o silniku elektrycznym wykonującym ruch obrotowy podczas gdy lokomotywa porusza się ruchem prostoliniowym? Ale skoro łopatologicznie to widać, że moment obrotowy rośnie wraz ze wzrostem pobieranego przez silnik prądu, ze wzrostem obrotów spada pobierany prąd a sprawność silnika w głównym zakresie użytkowania jest prawie...
Nadal aktualne. Nie kasować. ANUBIS Kupię amperomierze i woltomierze Lumel M15 o dowolnym zakresie skali, ale raczej z możliwością podświetlenia z zewnątrz (bez też, lecz po niskich cenach). Poniżej zdjęcia poglądowe przedstawiające przykładowe mierniki tego typu (na pierwszym zamontowane w lokomotywie elektrycznej - montowane były m.in. w EU07, EP07,...
Taniej Cię wyjdzie wykorzystanie przetwornic kolejowych z Polskich lokomotyw elektrycznych (zresztą coś mi mówi że właśnie z trakcji elektrycznej będzie pochodziło zasilanie :D). Robią 110VAC a stąd do 230VDC już niedaleko. Moc raczej duża bo to zasila całe sterowanie lokomotywy (na stycznikach) i oświetlenie więc myślę że kilka kW ma. Jako że nie jest...
Nie słyszałem o gereratorze w układzie Sulzera ale słyszałem o generatorze Sulzera(szwajcarska firma) zasilającym silniki elektryczne w lokomotywach spalinowych.
W pełni obciążona lokomotywa elektryczna pobiera ~5...8MW a należy doliczyć jeszcze straty przesyłu i transformacji z magazynu. To jest najlepszy opis masakrycznej wielkości owych przepastnych magazynów. Można też dać inne porównanie, uzasadniające przydatność magazynu. Pomijam ekonomiczny aspekt inwestycji. Małe gospodarstwo domowe potrzebuje ok 5...
Ja zadam koledze pytanie : czy do pionu można podłączyć elektrowóz ( mam na myśli lokomotywę elektryczną) dając odpowiednie zabezpieczenie przedlicznikowe ? Jakie będą efekty, czy pozytywne ? Ten sam tekst kieruję do twórcy tematu. Który jest pewien, że do pionu wszystko można podłączyć. Jak twórca tematu ma wątpliwości, to niech pójdzie do działu technicznego...
Ja pracuję nad projektem motocykla elektrycznego. Chciałbym w nim zamontować silnik od hondy hybrydy. Mam falownik trójfazowy 10kW i chciałbym wykorzystać z niego końcówkę mocy a do sterowania arduino uno. Piszczenia się nie pozbędziesz. Wystarczy "posłuchać" współczesnych tramwajów i lokomotyw elektrycznych. ES64 (EU44 i EU45) to nawet fajne melodyjki...
Mimo tego i tak muszę rozpracować jak tam działa zmiana kierunku jazdy ?? Oglądnij dokładnie lokomotywę, poczytaj i poszukaj http://forum.modelarstwo.info/threads/ma...
To mam jeszcze jedno pytanie: a co z siecią wysokiego napięcia i kilkoma dzrzewami w pobliży punktu nadawczego? Na pewnym odcinku mam i tory i druty od wysokiego napięcia i dzrzewa.... to już pewnie jest przeszkodz nie do przebicie... chciałem zastosowac antene sektorową bo ewentualni "odbiorcy" są w kącie około 100 stopni. Jaki jest pobur mocy takiej...
"Lokomotywa" do wymiany czyli cewka a właściwie obwód ładownia zespół się.
... Co do wysokich cen w Danii to ostatnie dane Eurostatu nie są jednoznaczne: jedne mówią o remisie z Niemcami, a inne o zwycięstwie Belgii gdzie OZE ze świecą szukać (w 2016 mieli 8.7% podczas gdy Polska 11.3%). Z całą pewnością ceny energii elektrycznej dla dużych odbiorców w Dani są jednymi z najniższych... Zapewne największą trudnością jest sprawdzenie...
Jakby trochę to nagiąć i użyć silnika spalinowego+alternatora 24 V tylko jako generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu, ale będzie służył za "Akumulator" do zasilania silnika elektrycznego. Prawa fizyki będziesz naginał? Jeśli znasz sposób na przekazanie energii z "generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu",...
Silne pole magnetyczne (poduszkę magnetyczną) zastosowano do pociągu (prod. niemieckiej), który łaczy centrum Szanghaju z lotniskiem - 42 km, pociąg jedzie 8 minut. Najsilniejsze pola magnetyczne są stosowane w aparaturze do badań jądrowych. Na codzień mamy do czynienia z silnymi polami magnetycznymi wytwarzanymi w silnikach elektrycznych - w końcu...
Stoi na stacji lokomotywa - ciężka, ogromna i spod nie spływa tłusta oliwa.... para buch, koła w ruch... Tseba precyzować czy lokomotywa była parowa, elektryczna, czy spalinowa? W parowozie taki amperomierz to rzadkość taka sama ciśnieniomierze pary w elektrowozach czy spalinowozach.
Obawiam się, że przy dużych obrotach wałka magnes i kontaktron mogą gubić co nie co obrotów. Może lepiej zastosować diode świecącą i fototranzystor przesłonięty tarczą obracającą się na wale. Na skraju tarczy można wywiercić otwór (lub kilka), które co obrót będą przepuszczać światło z diody do fototranzystora, a z tąd już tylko zliczać impulsy i ewentualnie...
posiadają napęd spalinowo-elektryczny. Posiadają napęd czysto elektryczny, silnik spalinowy służy wyłącznie do napędu generatora, nie pojazdu. Identyczna zasada jest w lokomotywach spalinowych. Powód jest praktycznie jeden, silnik elektryczny ma max. moment obrotowy praktycznie od samego włączenia go i stąd przy napędzaniu kilkuset i więcej ton, napęd...
Problem rozwiązał się sam, zarzuciłem ideę wykorzystania gotowego agregatu, buduję projekt jednak na podstawie silnika diesla i prądnicy prądu stałego - czyli jak w tradycyjnej lokomotywie spalinowej z przekładnią elektryczną. Tak czy siak wiedza zdobyta w temacie prostowników przydała się do zaprojektowania obwodu wzbudzenia prądnicy - to wciąż 220V...
no dobra ale niestety przy 220V urządzonko pobierze ok 200W a nie 12W Przeczytaj dokładnie: Oba urządzenia pobierają 1A druga sprawa jeżeli liczycie to na waty to ile tych watów może oddać ups? Je W przypadku UPS-a jak i innych urządzeń elektrycznych podaje się moc znamionową. UPS ma dane obciążenie maksymalne. Druga sprawa to pojemność akumulatorów....
instalacja elektryczny lokomotywa schemat lokomotywa sprężarka lokomotywa
jasny czarny wydruk oporność głośnik immergas resetuje
Viessmann Vitodens 222 WS2 2003 – instrukcja serwisowa, kodowanie, diagnostyka Sharp LC22CFF4041E, Vestel 17MB95-S – typowe usterki, firmware, naprawa mainboardu