...CZOŁGI mają silniki elektryczne napędzane paliwem... Lokomotywy "spalinowe" także.
Wskazowki? Zacznij od sprawdzenia, czy nie ma jakis uszkodzen mechaniczych a potem bierz sie za sprawdzanie tranzystorow.
A moze zasilacz uniwersalny do laptopa nastawiony badz przerobiony na napiecie wyjsciowe 12V czy jakie bedzie potrzebne. Wiekszosc z nich jest przystosowana do pracy przy napieciu zasilania 90-240V i zbudowana tak ze mozna je od razu zasilac napieciem stalym. Z ciekawosci: stonke przerabiasz?
Nie podałeś co to za licznik, wygląda że silniczek prądu stałego napędza mechanizm zegarowy i do jakiego napięcia podłączasz, jeżeli jest to napięcie stałe odpowiednie dla tego zegara musi chodzić.
Witam Nie spotkałem się żeby energia hamowania lokomotyw elektrycznych była oddawana do baterii akumulatorów, zazwyczaj jeżeli jest zwracana to na sieć, lub tracona na oporach, bo ilość energi jaka jest zwracana jest dość duża , nawet kilka MW. Akumulatory w pociągach raczej używane są do zasilania automatyki, np opuszczanie podnoszenie pantografu,...
To może uściślę: bez zewnętrznego zasilania. Też się na turbinach nie znam, ale gdybym ja projektował system sterowania łopatami to bym zrobił to hydrauliką aby w przypadkach awaryjnych powrót łopat do położenia jałowego odbywał się samoczynnie - przy utracie ciśnienia. Nie sądzę, że do napompowania takiego układu potrzeba więcej energii niż na przykład...
Dzisiaj przywraca się do ponownej eksploatacji nawet silniki z lokomotyw spalinowych albo sprawne podzespoły, tak całe podzespoły z samolotów pasażerskich. Przemysł remontowo-stoczniowy pewnie by upadł gdyby nie elastyczne podejście do tego co można ponownie wykorzystać :) .. No nie wiem - dzisiaj ??? - akurat silniki lokomotyw spalinowych od lat 60-tych...
Nie słyszałem o gereratorze w układzie Sulzera ale słyszałem o generatorze Sulzera(szwajcarska firma) zasilającym silniki elektryczne w lokomotywach spalinowych.
Jakby trochę to nagiąć i użyć silnika spalinowego+alternatora 24 V tylko jako generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu, ale będzie służył za "Akumulator" do zasilania silnika elektrycznego. Prawa fizyki będziesz naginał? Jeśli znasz sposób na przekazanie energii z "generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu",...
lokomotywy spalinowe
Może zrobi kolega tak, jak w lokomotywie spalinowej? Silnik spalinowy napędza prądnicę a ta przekazuje energię do silników elektrycznych napędzających koła. Pozostają jeszcze sprzęgła hydrodynamiczne i elektromagnetyczne, tylko te koszty...
Może sygnał lokomotywy spalinowej lub elektrowozu.
Problem rozwiązał się sam, zarzuciłem ideę wykorzystania gotowego agregatu, buduję projekt jednak na podstawie silnika diesla i prądnicy prądu stałego - czyli jak w tradycyjnej lokomotywie spalinowej z przekładnią elektryczną. Tak czy siak wiedza zdobyta w temacie prostowników przydała się do zaprojektowania obwodu wzbudzenia prądnicy - to wciąż 220V...
Witam Do prób dynamicznych generatorów w lokomotywach spalinowych dużej mocy stosowane są w stacjach prób rezystory wodne dużej mocy. Stosowane śa też w stacji prób PKP Cargo w Warszawie. Może tam uda się wypożyczyć bądź uzyskać potrzebne informacje. Napięcia generatorów w lokomotywach spalinowych są zbliżone do 0,4kV. Pozdrawiam
Przeróbka całkiem bez sensu. Silnik jazdy musiał by mieć przynajmniej 2kW. Przy 12V to potężne prądy, ponad 150A. Uśredniając pobór to wyjdzie ze 100A ciągłego prądu w czasie pracy. Akumulator litowo jonowy 100Ah 12V będzie kosztował tysiące i starczy na niecałą godzinę koszenia. Przyda się też prądnica, która zasili silniki napędowe Techniczne możliwe,...
Takie coś to chyba od dawna się stosuje w lokomotywach spalinowych, samochody hybrydowe chyba też podobnie działają.
Elektrit- Z tego co się oriętuje to diesle dwusuwowe też są na wtrysku ,a silnik taki jest stosowany w Lokomotywach spalinowych St 44 (Gagarin) Pozdrawiam.
Gdy pojawiła się kolej elektryczna, też ludzie myśleli że lokomotywy spalinowe to przeszłość. Tymczasem co? Lokomotywy spalinowe mają się świetnie i są eksploatowane na całym świecie tam gdzie trzeba przejechać długie dystanse albo tam gdzie trzeba ciągnąć długie, ciężkie składy. Auta elektryczne będą miały przyszłość gdy będą jeździły po torach i będą...
To jest BY100/05 , produkowana w DZL - , czyli 100A/500V ... :!: :idea: :shock: ... znam te diody jak swoją dziurawą kieszeń w starych spodniach ... :rofl: Dodano po 1 A nie jest to BY100? Wówczas 05 oznaczałoby 50V. . Brednie ... :!: ... patrz wyżej ... :idea: Nowe oznaczenie: D10-100 oraz odpowiednia grupa napięcia wstecznego; - 01 -> 100V - 02 ->...
Tylko co z tego jeśli kilka podłożonych we właściwych miejscach ładunków wybuchowych zniszczy infrastrukturę i możliwość przesyłu energii? Z drugiej strony kopalnie bez prądu też nic nie wydobędą, elektryczna trakcja kolejowa też stanie (nieliczne już lokomotywy spalinowe wymagają paliwa). Transport kołowy również wymaga paliw płynnych. Z praktyczne...
W lokomotywach spalinowych stosuje się przekładnie elektryczną tzn. silnik spalinowy napędza generator a ten napędza silniki elektryczne poruszające lokomotywę. IMHO jeszcze lepsze rozwiązanie od napędu hydraulicznego. Od 3 lat jeżdzę takim do szkoły ;) Ja wiem czy lepsze... Silnik hydrauliczny ma chyba najlepszą charakterystykę momentu do predkości...
Odcinek taki został by odłączony od zasilania a pociągi stanęły w miejscu Gorzej gdyby skład prowadziły lokomotywy spalinowe.
mozna uzyc pradnicy z dowolnej lokomotywy spalinowej (70V ok 300Hz) przy 500stet obrotach na minute. Idz do jakiejs lokomotywowni albo do zakladow naprawczych koleji
Witam [url=http://zeus.krb.com.pl/?energoelekt... Zjedź w dół strony, do "Tabeli 1". Pozdrawiam
Stosowane jest też w lokomotywach spalinowych(nazywa się to pompa wstępnego olejenia) np.SM-30,SM-31,SM-42 dodatkowo nie odpalisz silnika jeśli wcześniej ciśnienie oleju nie osiągnie określonego ciśnienia na wale.Dodatkowo w zimie stosuje się też podgrzewanie chłodziwa w silniku.
lokomotywa spalinowa jak sama nazwa wskazuje napedzana jest silnikiem ..... elektrycznym :D silnik spalinowy napedza pradnice, a dalej to juz wiadomo tyle ze dla mnie prezentowany pojazd z silnikiem spalinowym to przekombinowanie wzrosnie waga, wymiary, koszt ...... lepiej zrobic wymienny pakiet akumulatorow
No tak, ale do tego wystarczy zwykły akumulatorek 12 V a nie szeroko reklamowane urządzenie z którego na reklamie odpalają lokomotywę spalinową :D A i kosztował bedzie ze trzy razy mniej. Pozdroofka Piotrek
posiadają napęd spalinowo-elektryczny. Posiadają napęd czysto elektryczny, silnik spalinowy służy wyłącznie do napędu generatora, nie pojazdu. Identyczna zasada jest w lokomotywach spalinowych. Powód jest praktycznie jeden, silnik elektryczny ma max. moment obrotowy praktycznie od samego włączenia go i stąd przy napędzaniu kilkuset i więcej ton, napęd...
Wszystkie większe lokomotywy spalinowe są pojazdami elektrycznymi z generatorem. Gdyby silnik spalinowy użyć jako napęd to ciekaw jestem jak kolega zamierzałby sprzęgać silnik z kołami? Sprzęgłem? Starłoby się przy jednej próbie ruszenia, i ciekaw jestem czy lokomotywa pokonałaby jakąś większą odległość.
Wiele lat temu naprawiałem pompę wtryskową do silnika WOLA 3X6AP.Silnik ten był stosowany w lokomotywach spalinowych i w spychaczach HARWESTER montowanych w HUCIE STALOWA WOLA a przeznaczonych na rynek ZSRR.Pompa była stosowana do przepychu rury wodnej pod ulicą.Średnica rury była bardzo duża może 1,5m.Po uruchomieniu silnika dżwignia gazu była uruchamiana...
samochód osobowy, kombajn, traktor, ciągnik siodłowy, lokomotywa spalinowa, tankowiec morski i inne konstrukcje na bazie silnika spalinowego czterosuwowego to nie są zupełnie inne konstrukcje. Bardzo trafnie porównałeś uC różnych producentów. Pisałeś o różnicach w programowaniu, ja dodam jeszcze o różnicach w narzędziach. Dragon, J-LINK, BitBlaster...
Witam. Czy można zasilić laptop (w tym przypadku Acer na 19V) bezpośrednio z akumulatorów na lokomotywie spalinowej ? Na lokomotywie akumulatory są połączone w szereg i jest dojście do każdej z cel, czyli można w pewnym momencie dostać napięcie trochę niższe niż 19V, lub trochę wyższe (nie mierzyłem jeszcze tego, więc może i równe 19V jest). Interesuje...
http://zeus.krb.com.pl/tiw/1980/2/energo... Kwestia informacyjna - po porządkach na stronce nowy adres tej podstrony: http://zeus.krb.com.pl/?energoelektronik...
podobne silniki byly stosowane w lokomotywach spalinowych produkcji radzieckiej w latach 70 ich prostota konstrukcji dawala duza bezawaryjnosc na liniach syberyjskich w polsce oznaczenie ST44 w tych silnikach sprezarke zastepowala tzw dmuchawa rottsa napedzana z walu silnika minus-duze spalanie oleju i on
Imitacja dźwięku dość kiepska, brzmi trochę jak, za przeproszeniem, puszczanie bąków w wannie z wodą. Chyba lepiej zastosować jakiś 'mądrzejszy' ukłąd i zrobić to na µC... A tak na marginesie to lokomotywy spalinowe troszkę inaczej brzmią. :arrow: [url=http://www.youtube.com/watch?v=0g-c... z majstersztyków w tej kwestii, oczywiście z...
Przeróbka rozrusznika też nie będzie najprostsza, bo trzeba będzie mu odizolować zespól szczotek, poprzełączać cewki... Ale po co ?. Wystarczy odwrócić biegunowość zasilania, będzie się znakomicie kręcił w druga stronę. Rozrusznika od Syrenki nie widziałem już z 15 lat, ale z tego co pamiętam to wielkości np. 125p, tylko bez uzwojeń wciągających chyba....
Dzięki za pozytywne "wibracje" odnośnie tematu. Cieszy mnie odpowiedź kolegi smakismaki, o którego widać spore doświadczenie na tym polu. Kolejnym moim schodkiem jest budowa testowej w zasadzie kolumny o tunelu długości 12m z wzmacniaczem aktywnym o odcięciu przy 60 Hz. Dam fory wszystkim wielbicielom "hipermarketowego" kina domowego, którzy uważają...
Jeżeli zamarzł to znaczy że w oleju jest woda, rozmrozić i zrobić podstawowe wymiany : olej, separator , filtr powietrza i oleju. Na zdjęciu zbiornik separatora - odkręcisz śruby z pokrywy zobaczysz separator. Dla większości sprężarek temperatura min. oleju aby mogła wystartować to 5 stopni. Kondensat generalnie osadza się w zbiorniku powietrza ( o...
Podobnie to działa w lokomotywach spalinowych. Silnik diesela tak naprawdę napędza ogromny alternator o mocy 300000kW, z którego prąd idzie do 6 silników w wózkach podwozia. Dodano po 20 Tak teraz pomyślałem, że zamiast robić coś od zera, to można by 'stuningować' wózek który ma kolega aktualnie. Lepszy silnik, większe akumulatory (albo te, które są...
Czyli pomysł dokładnie z kolei, gdzie lokomotywy "spalinowe" są tak na prawdę napędzane silnikiem elektrycznym (a ten dostaje energię z prądnicy napędzanej silnikiem diesla). Nie trzeba stosować żadnych specjalnych obliczeń do doboru mocy silnika. Wszystko zależy od tego, jakich osiągów oczekujemy (czy ma to mieć przyspieszenie "malucha", Lancera EVO,...
No właśnie Darku, ten kto pół dniówki spędza w korkach w samochodzie potrafiącym spalić wtedy ponad 10l/100km potrafi to docenić. Szkoda tylko, że rozwiązania te są jeszcze kosztowne, ale do nich przyszłość należy. Sa tacy co kombinują aby skonstruować samochód elektryczny napędzany silnikiem zasilanym z prądnicy napędzanej tym silnikiem a akumulator...
Wiatr jest napędzany ciepłem z Ziemi ogrzewanej przez Słońce. Chyba, że za energię rozproszoną uznasz dopiero ciepło rozprowadzone równo po całym Kosmosie... W zasadzie tak. Podam bardziej obrazowy przykład. Jedzie długi na kilometr skład kolejowy ciągnięty przez lokomotywę spalinową i ciągnie wagony wypełnione węglem. W trakcie tej jazdy posiada zgromadzoną...
Chłopie boisz się zamienników tak jak ja kilka lat temu... Wal co masz i będzie działać!!! To taki prosty układ że tu się nie bardzo da s********ć! Diodę wsadz jakąkolwiek masz, możesz wymontować z jakiegoś telewizora czy radia. Może to być jakaś mała germanowa 20mA/20V albo duża prostownicza 1000A/1000V z lokomotywy spalinowej. (że ze spalinowej to...
A skąd bierze się prad w kontrolerze napieć? Może tak: ułamek energii (kilka procent) generowanej przez maszynę elektrycznyą tracą do niej jako prąd wzbudzenia. Czasami w niektórych przypadkach - na przykład lokomotywy spalinowe z przekładnią elektryczną czy w elektrowniach - do wytwarzania energii wzbudzenia stosuje się mały, pomocniczniczy generator...
Spalinowe lokomotywy, które w czasie mrozów nie były gaszone, zasilane były mazutem (cięższa frakcja od oleju napędowego), który był podgrzewany ciepłem pracującego silnika. Po ostygnięciu w ujemnych temperaturach zamieniał się w maź.
Witam! Uznałem, że ten dział jest stosowny do mojego pytania. Interesuję się ostatnio elektryką i koleją. Ale do rzeczy: Hamulec elektrodynamiczny - hamulec wykorzystujący pracę prądnicową silników elektrycznych w elektrowozach, tramwajach i lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną. Zasada działania polega na przekształcaniu części energii...
Duże maszyny prądu stałego o mocy kilku MW to na pewno górnictwo, silniki główne maszyn wyciągowych, huty, napędy układów walcowniczych oraz prądnice główne zasilające ww. silniki, ale w obu tych branżach od wielu lat na dużą skalę następuje wymiana prądnic na zasilanie przekształtnikowe, lub silników wyciągowych i walcowniczych DC na synchroniczne...
A tam gdzie nie ma trakcji najczęsciej mało co jeździ. Głównie towary, gdzie tu sens lokomotyw na wodór? mieszkam około 800m od linii Wągrowiec, Poznań, Wolsztyn, na której jeżdżą składy spalinowe na regularnej linii oraz 4x dziennie parowozy w ramach atrakcji turystycznej, śmiało mogą zastąpić spalinowe wodorowymi. IMHO tańsze byłoby zelektryfikowanie...
Właśnie stary i do niczego się nie nadaje ... myślisz ze 60kg będzie na pewno ?? a co z wirnikiem bo z nim mi się wydaje ze nie będzie tak łatwo .... bo zastanawiam się czy go rozbierać czy całego wywieść.... Dokładnie nie powiem. Myślę, że ok 60 kg miedzi powinno być. Jak jest to silnik klatkowy to na wirniku powinno być ok 80 kg aluminium, reszta...
w kopalniach zagrożonych wybuchem metanu w latach 60;70;80 główną siłą pociągową pod ziemią były lokomotywy z napędem na sprężone powietrze . część z nic zapewne jeszcze pracuje , zasilane z butli o ciśnieniu 20 MPa i o sile uciągu 10 kN obrazowo , praktycznie ok. 20-30 wozów z urobkiem po 2 t. znam wiele przypadków wykolejenia się takiej lokomotywy...
A myślałeś na rozwiązaniem z lokomotyw kolejowych silnik spalinowy + generator i silnik elektryczny z przekładnią i jakimś softstartem żeby nie obciążać za bardzo rębów przekładni było by to rozwiązanie bez przewodowe ??
Mówiąc" niema sensu teraz" nie wiem za bardzo co miałeś na myśli teraz:P . Stare lokomotywy spalinowe np SM-42 mają potężny silnik tłokowy (800KM) i do niego podłączona jest równie ogromna prądnica(generator elektryczny). na wózkach za to są silniki elektryczne( nie pamiętam już jakiej mocy) Tylko że to rozwiązanie było już znane od dawna z tym że robiono...
Amerykanie zakładają, że skoro są w stanie zapewnić dostawy paliwa to powinno być ono ujednolicone. Czyli to samo tankujemy do czołgu, samolotu, śmigłowca. Zakładają nie bez słuszności, że walczyć nie będą na swoim terenie tylko np. na Środkowym Wschodzie czy Europie. Nie bez słuszności jest też fakt, że Amerykanie mają bardzo duże doświadczenie w sprawie...
Tyle wiem jak się odcina paliwo awaryjnie. Ale nie spotkałem klap odcinających dopływ powietrza. Agregatów widziałem i instalowałem oraz serwisowałem już sporo. W lokomotywach spalinowo-elektrycznych tez nie spotkałem a oglądałem już też troszkę, nie wszystkie oczywiście. Pięciokrotnie byłem świadkiem rozbiegnięcia się silnika wysokoprężnego, dwa razy...
Koncepcje wykorzystania napędu nuklearnego powstawały z ogólnego entuzjazmu co do energii atomowej. Od połowy XX wieku elektrownia jądrowa pozostawała: „najbardziej ekologicznym” źródłem energii. Jednocześnie zdecydowanie przewyższała elektrownie słoneczne i wiatrowe pod względem stabilności wytwarzania elektryczności. Wiele rodzajów transportu zostało...
W silnikach Caterpillar (były one montowane na początku lat dwutysięcznych np. w niektórych modernizowanych lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną) stosowano sterowanie procesorowe z wyłączeniem grupy cylindrów przy pracy na biegu jałowym ponad 2 minuty. Chociaż nie stosowano odprężników to jednak dawało to oszczędność na zużyciu paliwa....
No jak takie tematy były... ale - profesor u którego projektowaliśmy tą lokomotywę spalinowo-akumulatorową, powiedział kiedyś 'wie pan jakby tak zrobić taki sterownik (były to czasy z80) i tak z 1000 razy ładować i rozładować akumulatory... to by nam dało jakiś obraz jakości akumulatora i charakterystyki byśmy poznali, wie pan moglibyśmy dokładniej...
Stoi na stacji lokomotywa - ciężka, ogromna i spod nie spływa tłusta oliwa.... para buch, koła w ruch... Tseba precyzować czy lokomotywa była parowa, elektryczna, czy spalinowa? W parowozie taki amperomierz to rzadkość taka sama ciśnieniomierze pary w elektrowozach czy spalinowozach.
Witam ponownie w cyklu Wakacje z Komputerem. :) Tylko że istnieją silniki do których dobiera się parametry urządzenia napędzanego, a nie silnika. Np. silnik Stirlinga służący do zasilania prądnicy w systemach kogeneracji energii. Zupełnie nie da się sterować w wygodny sposób jego obrotami bo reakcja na zamiane ilości dostarczanego ciepła to jest kwestia...
Witam. Nikt nie pisze jak wiatraki przeżyły ostatni wiatr. U nas w sobotę około godz. 14 nwiedził nszą miejscowość szkwał. Niebyło mnie w domu w tym czsie.Po powrocie zobaczyłem że jeden z płatów został do połowy obdarty z płótna [ płaty oklejone są dakronem z naszej motolotni ]. poza tym wszystko działało sprawnie.Mechanizm nastawiania łopat działał...
Jako chemik wiem, że po przejściu przez rozżarzony węgiel wszystko się zredukuje do CO i H2. A we współprądowej zgazowarce jaką miał znajomy (w odróżnieniu od twojej instalacji niezmyślony ) ostatni etap to gorący węgiel - już dodałeś 2 do 2? Dlatego zdziwiłem się skąd do diaska wziąłeś spirytus drzewny ze swojej zgazowarki? Co prawda są instalacje...
Tak jak napisał kolega wyżej. Przy takim samym tarciu kołowy czy gąsienicowy będzie jechał prosto. Szpera jest po to by wymusić napęd na obie osie za pomocą blokady układu różnicowego. Zwykle z bagna wyjeżdżasz na wprost. Układ mechaniczny przeniesienia napędu ma pewne ograniczenia dlatego we współczesnych pojazdach gąsienicowych sięga się coraz częściej...
Jest grom urządzeń które nie zniosą takiego zmniejszenia częstotliwości i są to silniki asynchroniczne właśnie i transformatory. Bo powinno się też zmniejszyć napiecię a tego zaś styczniki nie zniosą. Bajki kolego opowiadasz. Regulacje obrotów silnika asynchronicznego przeprowadza się poprzez zmianę częstotliwości. Po drugie, jeśli używasz słowa, to...
Oczywiście, że o sprawności nie decyduje stosunek mocy do masy, lub odwrotnie. Ale o powodzeniu technicznym decyduje, ile materiału i robocizny zostało włożone, i jaki rezultat osiągnięto, aby nie było, że GÓRA URODZIŁA MYSZ. Dla WSZYSTKICH znanych rozwiazań Perpetuum Mobile stosunek uzyskanej mocy do ciężaru jest równy ZERO, i to powoduje brak sukcesu...
Sorry. To się kupy niestety nie trzyma, i to z paru przyczyn.Zacznę może od prozaicznej i nieelektrycznej(!). Znam doskonale ten chinski generatorek, i jak Ty, Kolego, wytrzymasz (i otoczenie) z jego jazgotem ??? Rozumiem, że chcesz zbudować ,,hybrydowy" pojazd inwalidzki, ale nie tedy chyba droga. Teraz do rzeczy: Moc silników elektrycznych takiego...
(at)cefaloid - straty skrzyń biegów nie są związane z oporami tarcia, ale z tym, że przy przełożeniach skokowych optimum pracy silnika uzyskujesz tylko przez krótką chwilę, w pozostałych momentach silnik masz zbyt obciążony lub niedociążony. Wyjątkami są przekładnie bezstopniowe. To są w takim razie straty wynikłe z niedopasowania skrzyni do silnika....
Cefaloid, chcę tylko dać jasny obraz sytuacji: 2MW dałoby się schłodzić cysterną wody (dla porównania - taką moc ma silnik spalinowy w lokomotywie) Natenczas mamy do schłodzenia od 30MW w reaktorze nr 1 do 80MW w reaktorze nr 6 (pytanie brzmi, w jakim stanie jest ten wcześniej wyłączony). Jakby nie patrzeć to trochę inna kategoria wagowa.
Moc silnika spalinowego jest określana przy konkretnych obrotach(przejrzyj jakikolwiek katalog samochodów). Chyba oczywiste, że nie jest to wartość stała(wykres zależności momentu od prędkości nie jest linią prostą). Zobacz tę stronę(wykresy pod koniec): http://www.mototechnika.republika.pl/pli... ! Motocykle i samochody mają różniące...
A co myślicie o zrobieniu silnika czterocylindrowego z połączenia czterech silników z kos spalinowych? Czy ma to szansę dobrze działać? Wały korbowe byłyby obrócone względem siebie o 90°, przez co w każdej fazie obrotu któryś z tłoków wykonywałby ruch roboczy, bo to dwusuwy. Każdy cylinder miałby oczywiście swój własny gaźnik (były nawet kiedyś produkowane...
hej a jaki stosunek paliwo olej lejecie do niej???????? bo mi goście w sklepie muwili 1;25 a w gwarancji pisze 1;40 ?! ja bym był za tym Ja do podobnego wynalazku leje 1:40 oleju syntetycznego do skuterów. Nie dymi, problemów także brak. 1:25 to sporawo, tyle to lałem Mixolu do Ogara 200 w czasie docierania, dymił jak lokomotywa :)
Pomiędzy 2.1 lub 2.2 oraz 2.5 jest faktycznie 12V z drobnymi. Na zielonym niema nic konkretnego. Jeśli nie jest to tajemnicą, podaj szerokość bramy. To nie tajemnica. Na halę wchodzi tamtędy torowisko i może wjechać spalinowa lokomotywa z wagonem. TIR'em też spokojnie wchodzi z wystającymi gabarytami. Nie ma to jak naukowe podejście :) Można skorzystać...
Nie wiem, po co roztrząsać te sprawy. Te kilkadziesiąt kW pociągu nie napędzi. Ale w tym pomoże. Niech tylko 10%, ale pomoże i takie też będą z tego powodu oszczędności. W lokomotywach elektrycznych stopa zwrotu nie będzie wielka, ale w przypadku spalinowych już mocno zadowalająca.
Kolego, popatrz na to, co zrobił ten dżentelmen (bo w krawacie ;)) : https://www.youtube.com/watch?v=soxxPyaA... Na jego kanale jest pokazany cały proces "produkcji". 1. i 3. Tylko silniki spalinowe - elektryczne: raz, że drogie; dwa - stosunkowo małej mocy (do tego celu). Akumulatory - za ciężkie lub za krótki czas lotu. Przetwarzanie energii sprawdza...
slaff ! Rewelacja! Jesteś WIELKI! Że też nikt na to nie wpadł wcześniej ... A te głupole od kolejnictwa zamieniali lokomotywy parowe na spalinowe: po co? Aby zmniejszyć sprawność i zwiększyć spalanie? Trzeba było zostawić kocioł, i tylko zamiast węglarki dać zbiornik na olej opałowy (żeby tak nie kopciło), prawda? A poprawienie osiągów samochodu bez...
AVE... a samochody elektryczne to jest jakiś nieśmieszny żart... Powiedz to Elonowi Muskowi, który tak się śmieje teraz, że łzy studolarówkami ocierać musi. To niech pan Musk wyprodukuje samochód, na którego będzie stać przeciętnego człowieka, można naładować w pełni w 3 minuty i przejechać 600km. Jak na razie jego samochody używane są wyłącznie przez...
Cudze chwalicie, swego nie znacie: https://pesa.pl/kolejowa-premiera-roku-p... też mamy wodorową lokomotywę. Co do elektryków - nie są to obecnie pojazdy ani ekologiczne ani ekonomiczne. Kosztują majątek (zapraszam do wymiany aku po np pięciu latach) oraz nie mają absolutnie nic wspólnego z ekologią - smrodzą...
baju baju.... https://www.youtube.com/watch?v=hJYyJcce... wystarczy przypatrzeć się na poprzeczne linie namalowane na kołach zamachowych tego silnika. Dokładnie widać jak nierównomiernie narasta prędkość i nagle następuje wyhamowanie koła zamachowego. I na wysokich obrotach oczywiście widać to mniej, lub nie widać, ale te pulsy dalej tam są, niezależnie...
Kolejowych Ale parowych, spalinowych, czy elektrycznych? Pierwsze dwa typy są raczej dość hałaśliwe, i to może wymagać ograniczeń czasu pracy maszynisty (i/lub słuchawek na uszach). Poza tym, kierowanie każdą lokomotywą wymaga skupienia się na dbaniu o bezpieczeństwo - więc jak maszynista ze zmęczenia przysypia, to nie powinien już jechać. Czy w elektrycznej...
Tak silnik spalinowy ma działać jako prądnica i ma pracować cały czas Absurdalne założenie. Po co w takim pojeździe przekładnia elektryczna? Przecież to nie lokomotywa. Po co generować straty na wytwarzaniu energii elektrycznej? Jeśli już, to silnik taki powinien załączać się celem doładowywanie akumulatorów. Czyli wydajność bloku silnik spalinowy...
https://obrazki.elektroda.pl/4127349100_... Nowa generacja firm koncentrujących się na kolejnictwie zaczyna wprowadzać ulepszenia w zakresie ważenia ładunków, a także poprawy stanu infrastruktury. Chociaż duzi producenci nadal dominują w globalnym przemyśle budowy pociągów, start-upy wkraczają do danej branży, dostarczając czujniki...
W przeciwieństwie do silników parowych znanych z lokomotyw czy rewolucji przemysłowej XIXw obecnie raczej wystepuje obieg zamknięty a nie "puszczanie pary w gwizdek" - para po wyjściu z silnika (czy turbiny) trafia do skraplacza a woda jest ponownie pompowana do kotła (czy wymiennika ciepła). Taki cykl termodynamiczny jest opisany jako cykl/obieg Rankine'a:...
Witam. Czy ktoś spotkał się z takim efektem jak na filmie niżej? Występuje to w Train Simulator 2013 i właściwie tylko przy lokomotywach parowych. Tu gdzie jest sporo animowanych elementów napędu, ich cienie latają jak głupie po całym modelu parowozu. Nie ma tego w spalinowych i ektrycznych. Próbowałem z różnymi ustawieniami, od minimalnych do maksymalnych...
"Łańcuszek" przetwarzania obniża sprawność, ale zwiększa ciężar! Jeśli już z silnika spalinowego mamy ruch (obroty), to wystarczy już tylko dać śmigło, a nie jeszcze prądnicę i jeszcze jeden silnik. A silniki lotnicze w głównej części swojej "służby" (poza startem i lądowaniem) pracują na stałych obrotach, dla których są optymalizowane (prawdopodobnie...
Witam chce zbudowac urzadzenie rozruchowe do uruchamiania lokomotywki spalinowej .Z zalozenia ma ono uruchamiac lokomotywe (rozrusznik 5,8kw 24v silnik S324) bez korzystania z akumulatorow ,ktore z powodu sporadycznej eksploatacji po prostu sie niscza.Mam pytanie w jaki sposob obliczyc max prad rozruchowy(wytrzymalosc diod) oraz czy zda sie wykonac...
Dzięki za odpowiedź, super że ktoś w ogóle przeczytał mój poemat :D oo, spróbuję znaleźć tą książkę ;-) ja bym raczej celował w pojazdy na metan (ten z biogazu) bo raczej mało realne żeby ludzie zrezygnowali z transportu i pracy maszynami spalinowymi. Mogą być też parowe. Podobno teraz są możliwości do budowy dużo sprawniejszych silników parowych niż...
Na takie sprzęty to potrzeba petardę wiatrak, do tego wielki bank akumulatorów no i przetwornica sinus wielkości lokomotywy ;-) w dodatku trójfazowa. A zamiast wiatraka jak bym dał do napędzania silnik spalinowy to też musiały by być akumulatory ? Druga sprawa, jak wyliczyć obroty na minutę po założeniu koła pasowego. Załóżmy, że mam silnik co kręci...
Mięliście w pełni racje, jak podłączyłem dwa akumulatory szeregowo wszystko ruszyło. Jedynie co dosyć mocno mnie zdziwiło to straszna ilość spalin, zrobiłem zadymę w garażu i poza nim większą niż sąsiad, który pali śmieci, z czym to może być związane, czy może to wynikać z tego, że kołniez spalinowy pracował w bok , a nie w dół. Przepaliłem je z 0,5...
Za 10 lat każdy będzie chciał elektryka, reszt abędzie żyła w slumsach i jeździł na gapę komunikacją publiczną..........!!!! Niestety muszę się z Tobą zgodzić. Nie bez powodu w pojazdach przenoszących duży moment obrotowy nie ma skrzyni biegów, a jest napęd elektryczny np. lokomotywy lub statki. Jest to dużo wygodniejsze rozwiązanie. Już gdzieś widziałem...
Nie wiem pisząc o modernizacji Mam na myśli na przykład radio stopy które pamiętają głęboką komunę a potem płacz że można zatrzymać pociąg krótkofalówką za 50 zł z AliExpress. Kiedy to w międzyczasie udało się zbudować cały system Viatoll łącznie z bramownicami, a następnie System ten zaorać. System który miał łączność satelitarną. Jest to chyba bardziej...
Nie wiem czy zauważyłeś - ale twierzisz że wpólczesny procesor opiera się na zupełnie innej zasadzie działania niż te stare. I od tego zaczeła się dyskusja. Ja twierdzę że czy ma potok czy go nie ma nie ma zadnego znaczenia na tym poziomie abstrakcji. I tak i tak rozkazy wykonują się sekwencyjnie, za to mniej części procesora się marnuje bezczynnie/...
Silnik spalinowy ma kolo zamachowe i ten kompresor poczatkowo jest stosowany z tym silnikiem. Natomiast przy zastosowaniu silnika elektrycznego nalezy zastosowac silnik o mocy minimum.... i tu sobie kolego prosbot sam odpowiedz. Milego wieczoru życzę.
Eksplozja benzyny może wystąpić dopiero po jej przekształceniu w opary. Samochód elektryczny jak się już nawet zapali to pożar obejmie może dwa metry kwadratowe. Zbiornik z wodorem wystarczy uszkodzić i podać iskrę - jak pie..prznie to trzeba pół dzielnicy odbudowywać. Owszem tak by było w przypadku oparów. Ale oparów nie będzie bo wodór jest zbyt...
Przepraszam za trochę obok dyskusji ale ja pamiętam oburzenie, w latach 50-tych, na palenie w lokomotywach i topienie w morzu kawy i zboża w USA, kilka dni temu widziałem jak szwagier pali w piecu (podajnik automatyczny) zbożem, w gorszym gatunku żyto już od 150zł tona, czyli taniej niż węglem, odnawialnie , mało popiołu, z komina czysta ekologia leci.
Byłby to motorower, więc trzeba to zarejestrować i opłacić OC. Nie zgodzę się z Tobą, bo co prawda w polskim prawie definicje odróżniające rower od motoroweru są nieostre, ale praktyka orzecznicza skłania się raczej do traktowania tego typu konstrukcji jak rowerów, co nie wymaga przeprowadzania badań technicznych, rejestrowania i opłacania OC. Temat...
Zimne dni i noce spowodowały konieczność intensywniejszego używania ogrzewania, szczególnie rano przed podróżą do pracy. Oczywiście, jeśli auto jest podłączone to nie ma o czym mówić. Ja jednak auto podłączam raz-dwa razy w tygodniu bo częściej nie ma potrzeby. Ogrzewanie pobiera do maksymalnie 4kW. No dobrze, nie samo ogrzewanie bo w to wpisują się...
Ja tam się tego trzymam i tym bronię: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia „pojazd mechaniczny”, jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie:...
Chyba jednak klub Dyzia Marzyciela. Tak, można je sprężać np. o 4 rano kiedy ludzie śpią. Bo sprężarki są bezgłośne i ich praca o 4 rano to marzenie każdego człowieka. Są zbiorniki niewybuchające. Pneumatyka jest znana i stosowana od dawna. Silników i siłowników pneumatycznych jest do wyboru i do koloru. A które widziałeś mobilne? Te o sensownych mocach...
A ja proponuje zrobić kontrolowane zwarcia na trakcji do ziemi (szyn).:D Najlepiej kilkumegawatowym rezystorem na spalinowej drezynie (i zawatować BM-my) to zaraz by się odlodziły przewody, tylko trzeba by znaleźć śmiałków, co się nie boją 3kV. Problem chłodzenia(rezystora) rozwiązuje się sam- to tylko kwestia prędkości drezyny...:D Ma ktoś bardziej...
OK, ale para wodna działała tak jak mieszanka paliwowo powietrzna w silniku tłokowym. Poza tym wtedy technologia produkcji nie była tak dokładna jak dziś. Lokomotywa musiała uciągnąć setki ton, a samochód waży 1,5 tony. Na dodatek funkcję kotła pełni silnik, więc ten element odpada. Parowóz musiał też chyba wozić ze sobą cały zapas wody do podgrzania....
akurat z tym brakiem skrzyni biegów w elektrykach, nie byłbym taki pewien czy to dobry pomysł. Skrzynia biegów w silniku spalinowym ma za zadanie lepsze wykorzystanie momentu obrotowego który jak wiadomo zmienia się wraz z obrotami. Silnik elektryczny ma stały moment obrotowy w całym zakresie obrotów więc skrzynia biegów nic nie zmieni i jest zbędna...
schemat lokomotywa sprężarka lokomotywa model lokomotywa
wieczna bateria wariuje klawiatura router talktalk
Błąd F703 w urządzeniach Panasonic - przyczyny i naprawa Jak zresetować hulajnogę elektryczną APRILIA ESR1?