Wylosuj liczbę od 1 do 100 i sprawdź, czy jest ona równa 1. Szansa na to jest 1%. Tu [url=https://stackoverflow.com/questions... masz przykład funkcji random.
[syntax=cpp]... tablica[ile] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[ile] <<endl; ...[/syntax] Powinno być chyba [syntax=cpp]... tablica[i] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[i] <<endl; ...[/syntax] Inaczej (losowo) program będzie "szedł w maliny" przy indeksie tablicy=ile. Poza tym, tabele indeksujemy od wartości 0, a nie od...
#include <windows.h> #include <iostream> #include <ctime> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow) { srand(static_cast<int>(tim... char losuj[] = { ((rand()%6)+49), '\0'} ; MessageBox...
Wylosowana liczba musi być postaci: 3*x + coś, wtedy będziesz miał co 3
To samo zamieściłeś w KFD. Dobre postępowanie. Masz tą samą odpowiedź którą dałem w KFD, jednak troszkę zmodyfikowaną: #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,suma=0,tab[10]; time_t t; srand((unsigned) time(&t)); cout<<"zawartosc tablicy:"<<endl;...
Uwierz mi że losuje liczby tak jak powinno losować tylko nie pozwalasz wyjść z pętli jeśli wylosujesz liczbę np 23, 29 itp. Warunek źle skonstruowałeś powinno być tak: [syntax=cpp]while (!(((res >= 1) && (res <=10)) || ((res >= 20) && (res <=30))));[/syntax]
Ponieważ dla komputera nie ma prostego sposobu, żeby wygenerować liczbę z dowolnie wybranego rozmiaru. Losowana jest zawsze liczba o stałej długości. Reszta z dzielenia, uzyskiwana operatorem %, ma bardzo ciekawą właściwość, nigdy nie uzyska się reszty większej, niż dzielnik (pomniejszony o jeden). Dlatego ta sztuczka jest powszechnie wykorzystywana...
Witaj co na to?
to może losuj jedną liczbę a pozostałe wyświetlaj ?:)
Wystarczy stworzyć tablicę dla histogramu - będziesz ją indeksowała wylosowaną liczbą zwiększając wartość tej pozycji o 1 (1 wylosowana). Na koniec wystarczy znaleźć największą wartość i wyświetlić na którym jest indeksie - to bedzie najczęściej losowana liczba.
Znaj moje dobre serce ;-) [syntax=bash]#! /bin/bash los=`shuf -i 1-100 -n 1` until [ "$los" = "$liczba" ];do clear echo 'podaj liczbe 1-100' read liczba if [ "$liczba" -gt "$los" ] then echo -e 'za duzo \n' elif [ "$liczba" -lt "$los" ] then echo -e 'za malo \n' fi sleep 1 done [/syntax]
Co do zadania jak najbardziej sie zgadzam, że rozwiazanie nie jest odpowiedzią na problem. Tu mi sie nasuwa kilka spostrzeżeń. Ile ma byc tych liczb od 1 - 20 - nie sprecyzowane. Z jaka dokładnością maja być losowane te liczby, bo jak całkowite i ma ich być 20 to po co losować? A tak na marginesie to ŻADEN program komputerowy nie ma w 100% działającego...
Pierwszy raz się spotykam z * w C++. Jak i gdzie dokładnie się jej używa? To wręcz śmietanka w C/C++. ;) Operator wyłuskania może nie jest obszernym tematem do opisania, ale na pewno ciężkim do zrozumienia dla początkujących. Tutaj temat ten jest bezpośrednio związany ze wskaźnikami, a co za tym idzie również i z operatorami new, delete. Musisz poczytać...
Nie znam takie wbudowanej funkcji. Ale można to obejść, możesz losować liczby i sprawdzać czy wylosowana to 5 jeżeli tak to powtarzasz. To ma jedną wadę wyobraź sobie że cały czas będziesz losował 5 ... Druga opcja to wykonanie 2 losowań pierwsze dla liczb z przedziału np. <2,5) drugie (5,n>. Trzecie co przychodzi mi na myśl to wrzucasz konkretne...
W Pascalu funkcja Random(x) losuje liczby całkowite z przedziału Zepsułeś całą niespodziankę :)
Po pierwsze powinieneś działać w zakresie 0-7. Po drugie Rnd losuje liczby według algorytmu pseudolosowego - warto na starcie załadować generator jakimś seedem. Po trzecie nie lepiej: PORTD = Rnd(255) PORTB = Rnd(255)
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
Poprawiona wersja: [syntax=cpp] #include <iostream> #include <ctime> #include <cstdlib> #include <cmath> using namespace std; int main() { int n; srand(time(NULL)); n=rand()%20+0; //////////////////// przy użyciu swich swich(n) case 5: cout<<"piec"; break; case 6: cout<<"szesc"; break; case 7: cout<<"siedem";...
Najprościej - wywołać srand(....) tylko raz. A potem generować już liczby kolejno. Przykład: [syntax=c]#include <stdlib.h> #include <time.h> #include <stdio.h> main() { srand(time(NULL)); int x,i=0; while(i<10) { i++; x=rand()%101; printf("Liczba wylosowana to %d\n", x); } }[/syntax]
Czyli rand() % 4 oznacza, że ma losować z liczb 0,1,...3 ???? Tak rand() % 4 oznacza że losuje liczbę 0 lub 1 lub 2 lub 3 a int JakasZmienna JakasZmienna=rand() % 4 że wartość tej zmiennej to ta losowa liczba. Liczby często losują się te same ale uruchamiając mój kod ileś tam razy wylosuje każdą z możliwych liczb, jedną więcej razy inna mniej, jedna...
program losowanie; uses crt; var a:real; begin clrscr; randomize; a:=random(101); write('Wylosowano ',a); readkey; end.
chcialbym zrobic uklad ktory bedzie losowac liczbe 0-9... dopiero zaczynam programowanie w vhdl i nie wiem jak to zrealizowac... jakby ktos bylby w stanie pomoc bylbym wdzieczny...(moze kod??) gotowe funkcje RND: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=rand... http://www.janick.bergeron.com/wtb/packa... najprościej...
Formatowanie kodu poprawiłem dondu
Witam, Czy użycie tego kodu dla M32 z wew. 2 MHz da mi pożądany efekt czyli losowanie liczb? Kod C - To jest jakaś inna wersja tej funkcji powinno być tak: [syntax=c] //---Poczatek generatora------------------------------... uint32_t stan_poprzedni=7; //Przy inicjalizacji bedzie to 'seed' const uint32_t a=22695477, c=1; uint16_t losuj() { stan_poprzedni=(a*stan_poprzedni+c);...
http://www.egrafik.pl/kurs-c-plus-plus/3... Dodano po 41 Najsmutniejsze, że się szukać nawet nie chce...
Ja bym to zrobił tak: Niestety to nie działa tak jak bym sobie życzył :) ale dziękuję za pomoc :) for (i=0; i <z_ilu; i++) a Oj kolega by mi zepsuł zabawę jak bym sobie tego wcześniej napisał :D Trochę to inaczej rozwiązałem ale kolegi rozwiązanie losuje liczby ale według mnie nie eliminuje duplikatów. Aczkolwiek mogę się mylić Pozdrawiam Kod który...
A wracając do podstawowego problemu - warunek na sumę zmniejsza o 1 dostępną liczbę stopni swobody - po prostu losujesz o 1 mniej liczbę, sumujesz to, a na końcu tablicy wpisujesz obliczoną wartość zapewniającą wymaganą sume.
if liczba=(r) then begin begin writeln('Gratuluje zgadłeś za ',licznik,' razem'); znak:=readkey; until znak=#27; {<--------------- error podany w temacie} end; Sama ta budowa pokazuje na krzyżowe bloki. Proponuję zamieścić kod w znacznikach [syntax = pascal] i zadbać o wcięcia, to sam zobaczysz, gdzie jest za dużo lub...
Nie bardzo rozumiem czemu ? (..) I za każdym razem liczby wychodzą posortowane. Myślę, ze warto trochę teorii wspomnieć, bo może ja coś pokręciłem i dlatego nie bardzo rozumiem. (..) Kiedy profesor taki własnie sposób na sortowanie nam podał ;) Moje kondolencje. Tak po prostu się nie powinno robić - nie chodzi koniecznie o kwestię działa/nie działa,...
Problemem jest tu operator %, który przyjmuje wyłącznie wartości całkowite. Musisz go zastąpić funkcją fmod() z pliku <math.h>.
(at)cisowianka1219 FFT rozkłada sygnał na sinusoidy, które jak wiadomo oscylują wokół osi X od -1 do 1. Na widmie widać je jako prążki. Jeżeli sinusoida oscyluje od 0 do 1 to znaczy, że masz sinusoidę od -0.5 do 0.5 i składową stałą 0.5. Wtedy na widmie będą dwa prążki, jeden dla sinusoidy a drugi w zerze dla tej wartości stałej. rand losuje liczby...
Napisałem ci kompletny prog losowania lotka i multi.Dla tych którzy mają wątpliwości że użyłem fcję goto "label" mam propozycję aby prog poprawili bez użycia dodatkowych fcji np bool. Sądzę że nikomu się nie uda. Plik losowania plik.txt umieściłem na dysku D:,ale możesz zmienić na dowolny. Odpowiada za to linia kodu: plik_zap.open("d:\\plik.txt",fstream::ou...
Poczytaj to: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
Ogólnie funkcja rnd działa na zsadzie pseudolosowej tzn.gdy procek działa cały czas programowo bez restertu lub wyłączenia zasilania to losuje różne liczby,jednak zawsze po restercie losuje je takie same w takiej samej kolejności,doputy działa programowo jest wrażenie że każda jest inna ale po restarcie "losuje" je znów takie same i w takiej samej kolejności,może...
No cóż, wiesz jak zmienna char przechowuje znaki? Raczej nie zapiszesz w pamięci komputera np 'A' albo 'C'. Zmienne typu char przechowują znaki własnie w postaci liczb (Tu poczytaj trochę o ASCII). Wiec wniosek jest proty, losujesz liczbę z odpowiedniego przedziału (jesli rzuciłeś okiem na tablice ascii to bedziesz wiedział o co chodzi :) ), zamieniasz...
To sprawdź tutaj: http://ideone.com/
Np: #define rozmiar_gry 6 #define rozmiar_tablicy(a) ((sizeof a)/(sizeof a[0])) const int rolka[] = {1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 2}; int stan_gry[rozmiar_gry][rozmia... void losuj_nowe(void) { int i = 0; for (i = 0; i < rozmiar_gry; ++i) { /* losuj...
Zmienna rozmiar mówi jak duż ma być tablica a min i max to zakres z jakiego ma losować. Więc niema problemu aby z zakresu od 2 do 2 wylosowało 9 pozycji o wartosci 2 debbuger mówi że pętla wykonuje sie w nieskonczoność Właśnie nie - masz/miałeś tą pętle eliminującą powtórzenia. Raz wylosujesz 2 i potem program w nieskończonej pętli losuje liczbę z...
A helpa do bascoma nie ma?? RND(9) Dodam tylko ze jest to liczba pseudolosowa.
Random(100);
Tu znajdziesz rozwiazanie http://blog.actuary.pl/2010/01/zegarek-n...
Co prawda PHP to nie moja bajka, ale algorytm mogę zaproponować: - utwórz tablicę a z n liczbami do losowania; - utwórz pustą tablicę b na p wylosowanych liczb; pętla (oczekuj na naciśnięcie przycisku) - losuj liczbę z zakresu n tablicy; - zapisz tą liczbę w tablicy b; - wykasuj tą liczbę z tablicy a; - przesuń pozostałe liczby o jedną pozycję w lewo...
Wykonaj 8 pomiarów "wiszącego" ADC i ostatni bit traktuj jako zmienną losową - po prostu sklej z nich 1 bajt. Jakiś stan może sie próbować ustalić, ale ostatni bit pomiaru i tak będzie "szumić". Oprócz tego możesz do kodu programu wrzucić tablicę liczb pseudolosowych wygenerowanych na PC i taki pomair z ADC wykorzystywać jako swoiste ziarno.
To trochę inaczej wygląda. Pomocne mogą być rysunki z wikipedii. Zawartość rejestru przesuwasz w lewą lub w prawą strone o 1 bit, a drugi koniec rejestru uzupełniasz wartością będącą wynikiem XOR bitów pobranych z odpowiednich odczepów rejestru (poszczególne bity rejestru). Skąd bierzesz bity do XOR - określa wielomian. Przykładowy kod: dla wielomianu...
Dodaj do pętli wyrażenie sprawdzające czy dana liczba się nie powtórzyła. Nie mam niestety teraz czasu żeby taki kod napisać ale jak robisz pętlę to zrób sobie tablicę liczb czyli w pętli: tablica(i) = komorka_value I wtedy kolejne liczby będą zapisywane w tablicy w pamięci komputera. Jak to już będziesz miał, to potem w tej samej pętli dajesz drugą...
Jeśli ŚREDNIA i ODCHYLENIE.STANDARDOWE dla skończonej liczby losowań mają wyjść dokładnie takie jak założono, to już nie będą wartości losowe, najwyżej losowe "na smyczy". Ponieważ są to dwa parametry, można obliczyć dwa wyniki rozwiązując odpowiedni układ równań. Czyli jeśli potrzebujemy n liczb, losujemy n-2, a dwie obliczamy. Ponieważ wychodzi z...
Dzień dobry wszystkim ;-) Szukam rozwiązania kilku problemów z oprogramowaniem Arduino, konkretnie MEGA2560, zacznę od pierwszego, które na tą chwilę blokuje pozostałe. Losowanie: Aktualnie program losuje liczby w zakresie 1-12, funkcja random wspomagana przez randomSeed. Jest OK, funkcja zwraca wartość 1-12. Następny etap zakłada wylosowanie kolejnej...
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić takie urządzenie które będzie losowało Liczby z przedziału od 1 do 25 i wyświetlało na wyświetlaczu bądź ekranie??
Nie wiem co trzeba mieć aby zrobić komputer świetlny. Jeżeli byś się zdecydował na mój "pomysł" to składa się on z 3 części: 1. Czujnik bassu, daje on impulsy na mikoprocesor. 2. Mikroprocesor losuje jakąś liczbę i uruchamia daną sekwencję z tablicy. 3. Układ wykonawczy na optotriakach i triakach (ten z discoliteza) steruje parami. Trzeba tylko użyć...
a obecnie jak generujesz?
to że randomy mogą się powtórzyć to musisz sprawdzać czy już taka liczba nie została wylosowana j=1+rand()%49; losujesz tylko jedna liczbę i porównujesz ją ze wszystkimi, zrób 6 takich zmiennych i losuj im liczby czy nie podałeś 2 liczb takich samych też musisz sprawdzić, rób to w pętli najlepiej
Tylko jak losować liczbę 7-bitową? Tak?: (losuj()&0x7F) Może być :)
Chcę zrobić program który będzie mi losował liczbę zakresie 1-10 i zapisywał mi to w zmiennej log. Mam już to: for /l %%i in (1,1,100) do start sebsus.bat timeout 5 > NUL pause
Proszę przykład losuje liczbę.
bascomowa funkcja Rnd() potem zapisujesz wylosowane liczby w tablicy i przy kolejnym losowaniu sprawdzasz czy się nie powtarza jeśli się powtarza to losujesz jeszcze raz i znowu sprawdzasz, jeśli się nie powtarza to dopisujesz do tablicy wylosowanych i wyświetlasz na lcd
Treść zadania brzmiała: Szukanie minimum 1. Nalezy stworzyc tablice o 10 losowych elementach i wyswietlic ja na ekranie 2. Nalezy wyswietlic zawartosc tablicy 3. Nalezy znalezc najmiejsza liczbe i ja wyswietlic ja ma coś takiego: program minimum; uses crt; const N = 10; var t: array[1..N] of integer; var tmp: integer; var i, j: byte;...
Skoro ma być wylosowana liczba z tablicy, to losujesz indeks i zwracasz wartość która znajduje się w tablicy od tym indeksem.
Nie rozumiem:(. Czyli co muszę wstawić konkretnie w tablicy żeby grało i losowało liczby?
Tak, rozumiem, że losowanie liczby, ale o jaki klucz chodzi? Uwierzytelniający? To wszystko również da się obejść.
Zrobiłbym to tak... W kolumnie A (od A1 do np. A20) wpisujesz liczby. W kolumnie B wpisujesz "x" dla liczb, których już nie chcesz losować (bo np. były wylosowane wcześniej). W C1 wpisujesz: =JEŻELI(B1="x";"";A1) i kompujesz tę formułę w dół. W dowolnej innej komórce wpisujesz: =INDEKS(C:C;ZAOKR.DO.CAŁK(LOS()*MAX(C:C)... W tym momencie będzie Ci losował...
narazie musi to być zwykła kostka :] dopiero po zaliczeniu będe mógł sie dalej bawić. Ojciec stwierdził że mam mu z tego zrobić losowanie liczb do totolotka :D teraz można też ustawić losowanie liczby 0-9 ale programowo, myślałem też żeby tam jakąś zworke dać do ustalania przedziału losowania :)
Jakiś czas temu znalazłem opis układu będący popularną grą hazardową. Ten opis dokładnie pokazuje, jakie są znaczki, rozmieszczenie ich na bębnach i układy przyznające wygrane. http://ep.com.pl/files/6877.pdf Postanowiłem taką grę zaimplementować właśnie w Cobrze i się udało w wykorzystując kompilator SDCC. Wewnętrzny Basic jest za wolny do realizacji...
A ile ten PIC kosztuje? BO maly atmelek jakies 5zl. I moze byc latwo programowany w byle w sumie czym :D Ntomiast mozna zrobic jakis wiekszy bajer z tym procem - dodac jakies miganie, losowanie liczby czy cos :D Na przyklad zrobic tak: Podlaczyc dipswitcha (powiedzmy 6), maly wyswietlacz 7seg (2 pozycje) i niech losuje liczby od 2 do 63 (wybierane z...
Odpowiedź pozostaje ta sama. Liczby nie muszą być po kolei, RANDBETWEEN losujesz tylko numer wiersza w kolumnie A. Jeżeli umieścisz w niej te czasy, spośród których chcesz losować, to będziesz de facto "losował" czasy.
Witam, oj, podstawy się kłaniają... :roll: Losujesz liczbę z zakresu 0-99 (oczywiście rozkład jednostajny) i jeśli wylosowana liczba jest z zakresu 0-19 (mniejsza od 20) to masz swoje 20%. Pozdrawiam, GSM
Wiem ale nie powiem. Tu masz linka, i zapoznaj się z tą stroną bo naprawdę warto: http://4programmers.net/Delphi/Random (podpowiem tylko że należy losować liczbę z zakresu 0-19 i odjąć od niej 9) pozdrawiam Wily.
int liczba = (rand() % 100) -10; (losowanie od -10 do 100) int liczba = rand() % 100 (losowanie od 0 do 99) ale potrzebny jest warunek dla parzystych. if(liczba%2!=0) // jesli liczba wylosowany modulo 2 rozna od 0 losuj jeszcze raz { int liczba = rand() % 100//(losowanie od 0 do 99) }
To zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Jeżeli mają to być tylko proste działania matematyczne, to możesz się pokusić o wygenerowanie ich losowo. 1. Losujesz znak działania. 2. Losujesz pierwszą liczbę. 3. Losujesz 2 liczbę. 4. Wykonujesz wylosowane działanie pomiędzy liczbami. 5. Pytasz użytkownika o ten wynik. 6. Porównujesz obliczony i podany wynik.
Za wiele z c++ nie pamiętam ale używałem kiedyś takich instrukcji: { Randomize(); int random(int num); } komenda losuje liczby w zakresie od 0 do num-1
Witam, Z całym szacunkiem qrdel, ale to co proponujesz może i zadziała, ale nie ma większego sensu. To tak jakbyś rozwiązywał problem rozdawania kart do gry poprzez losowanie liczby 1..52 i sprawdzanie, czy taka karta już została rozdana, a jak nie, to losowanie jeszcze raz... Pozdrawiam, Dr.Vee
0. Ustawiasz się na początku pliku (plik.seek lub coś w tym stylu - nie pamiętam obecnie) 1. losujesz liczbę x <= n 2. wykonujesz czytanie tylu liczb ( for (int licznik = rand%n; licznik >= 0; licznik--) plik >> liczba ) 3. Ostatnia czytana jest tą wylosowaną. 4. Powtarzasz punkty od 0 do 3 tyle razy, ile chcesz wylosować liczb.
Witam. Mam pytanie czy zna ktoś schemat układu który po naciśnięciu przycisku wyświetlał by losował liczbę i pokazywał ją na wyświetlaczu led. liczba ta powinna być zakresu 1-32. zależało by mi aby nie było to na uc ponieważ nie mam dostępu do programowania.
Witam. W jaki sposób mogę wylosować liczbę z zakresu <0,256>. Próbowałem takiej instrukcji: [syntax=c]cou = 0 + rand() % 256;[/syntax] Lecz wywala mi jakieś błędy odnośnie funkcji rand() mimo iż dołączyłem bibliotekę stdlib.h Czy w programowaniu ARM-ów jest jakaś funkcja odpowiadająca za losowanie liczby?
1. Robisz tablice typu booleanz wszystkimi możliwymi do wylosowania elementami (tb:array[1..N] of boolean) i na początek wpisujesz do niej "false" (for i:=1 to N do tb[i]:=False) Nastepnie losujesz liczbę i sprawdzasz jaka wartość tablicy jej odpowiada: k:=random(N+1); if tb[k] then //losujesz jeszcze raz else .... tb[k]:=True .... // dalej robisz co...
która będzie losować liczbę z zakresu od 1 do 10. którą będę dodawał do czasu wysłania danych z czujników A czemu losowo? A może użyj std::vector zamiast tablicy? Pierwsze słyszę o takim czymś. Musze się zapoznać. Pamiętaj, że ja z forum arduino się wywodzę :D No, tak. Poczytaj sobie: [url=https://cpp0x.pl/kursy/Kurs-STL-C++...
Napisałem taka instrukcję: PORTA=random(255); Wyświetla warning: MainUnit.c:192: warning: implicit declaration of function `random' ale to działa :) działa, ale źle działa. Jak zrobiłem random(4) to losuje liczby z większego przedziału niż podany w nawiasie.
Napisałem szybkie demo odnośnie wątku. Wyświetlany jest zegar a jednocześnie możemy korzystać z aplikacji głównej (przy użyciu buttona losujemy liczby). Co do Sleep to wpisujesz: Sleep(20); Pozdrawiam...
Jeśli jest dopuszczalne skorzystanie z makr, to można napisać taką prostą funkcję w VBA: [syntax=vbnet]Function los2(e1 As Integer, e2 As Integer) As Integer Do los2 = Int(5 * Rnd + 1) Loop Until (los2 <> e1) And (los2 <> e2) End Function[/syntax] Przyjmuje ona dwa parametry (wartości z sąsiednich dwóch komórek, które należy wykluczyć w...
Niestety nawet to mi nie wychodzi, dla małych przedziałów Niekoniecznie - bo istnieje prawdopodobieństwo że losowane liczby nigdy nie dadzą wymaganej sumy. Jeśli wystąpiło powtarzaj/losój wszystko od nowa inaczej nie moze jezeli ma być losowo. Jezeli byś pomógł losowi to już by nie było losowo.
Jeśli już chcesz sprawdzać parzystość liczby, to musisz to po prostu zrobić w pętli, której warunkiem wyjścia będzie nieparzysta liczba. Ty sprawdzasz raz i losujesz drugi raz i na tym koniec. A jeśli nie, to można po prostu zastosować ogólny wzór na liczbę nieparzystą jako 2x-1 , dostosowując teraz do tego tylko zakres losowania (zmniejszony i połowę...
Witam Rozumiem, że przedstawione rozwiązanie dotyczy zadania nr 4. Chciałem zwrócić uwagę na pomyłkę w kodzie. Funkcja random (X) losuje liczby naturalne z przedziału jakas_zmienna := random (11); gdy to miałby być zakres np. od 1 do 10 wpisujemy jakas_zmienna := random (10)+1; funkcję random można użyć również bez parametrów...
Jesli chcesz rozwinac ten projekt to wez jakiegos procka seri 8051 lub AVR-a i w bascomie masz komende "RND" jest to losowanie liczby pseudo-losowej z zaznaczonego zakresu. Do tego dodajesz wyswietlasz LCD albo LED kawałek klawiatury i masz urzadzenie gotowe.
czyli mam zrobić tablice jedno wymiarową i sprawdzać czy dana liczba się powtórzyła? Dr.Vee podał Ci funkcję lotto(...) dokonującą losowania. Jest to najlepszy algorytm jaki znam. Ale to tylko fcja, dodaj główne ciało programu wywołujące tą fcję, zatrzymywanie ekranu po wyświetleniu wyniku i jeżeli chcesz aby za każdym razem prog. losował inne liczby,...
Myślimy że jest to takie jak cała reszta czyli do niczego. Zmniejsz sobie tablice do 10 elementów, losuj liczby z przedziału <0,20> (łatwiej będzie sprawdzić czy program działa dobrze czy źle) i zapoznaj się z kursem!! http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?ti...
Ja bym to zrobił przy pomocy tablicy boolean gdzie jeden element oznacza że określona karta byłą już wylosowana albo nie. Do tego licznik ile zostało kart i za każdym razem losujesz liczbę z zakresu 1 do "licznik" i wybierasz n-tą kartę która jeszcze istnieje do rozdania. Powinno to działać znacznie wydajniej niż algorytm losujący do oporu.
To widzę ,że nie rozumiesz procedury random. chcesz mi powiedzieć że nie jest możliwe wylosowanie 2 x jedynki ? a chcesz się założyć ? nr_los:=random(50-i)+1; -i oznacza ,że w 2 cyklu pętli będą losowane liczby z mniejszego zakresu czyli od 1 do 48 więc w tym zakresie też się znajduje liczba 1
Ta zmienna z przerwania może być typu uint8_t skoro mieści się w liczbie 255, docelowo, na razie zostaw jak jest. Testuj, to zależy co tam teraz masz na pinie. Jak nic to na wydruku SEQUENCE zobaczysz dużą liczbę. Gdzieś też powinieneś ją zerować, od jakieś wartości zawijać znowu do 0. Może być od razu w przerwaniu if (SEQUENCE>=16) SEQUENCE=0;. Bez...
Witam, mam do zrobienia program który polega na losowaniu 4 liczb z przedzialu i podaniu tych liczb od najmniejszej. Zrobilam program ktory ładnie losuje liczby ale nie wiem jak napisać żeby mi te liczby wyświetliły się od najmniejszej. [syntax=pascal]uses crt; var a:longint; begin textbackground(0); clrscr; textcolor(12); randomize; for a:=1 to 4 do...
witam musze napisac program w c a nie mam pojecia jak sie za to zabrac, zadanie wglada nastepujaco: "Napisz program. ktory losuje szesc liczb w zakresie od 1 do 49. Losowanie powtarza zadana przez uzytkownika ilosc razy. Wszystkie wyniki losowan przechowuje w tablicy struktut pod kolejnymi pozycjami. Po zakonczeniu losowan program powinien pokazywac...
Losujesz liczby, wypisujesz je na ekranie: void podaj_liczby() // utworzenie funkcji podaj_liczby(); { for (i=0; i<10; i++) printf("%d\t", 1 + rand() % 49); } i dziwisz się, że nie ma ich w tablicy! Zrób zatem tak: void podaj_liczby() // utworzenie funkcji podaj_liczby();...
EDIT: Problem już rozwiązałem. Siema Mam problem taki że pokazuje mi liczby: 17 0 33 0 22 0 kod: #include <cstdlib> #include <iostream> #include <cmath> using namespace std; const unsigned ILOSC_LICZB = 6; const int MAKSYMALNA_LICZBA = 49; int main(int argc, char *argv[]) { unsigned aLiczby[ILOSC_LICZB];...
Ale przecież ta procedura powinna losować pole tylko z tych w których nic niema :( Zastanów się :) Procedura losuje liczbę całkowitą z zakresu od 0 do 4 włacznie. Jeśli wylosuje 0, to nic się nie dzieje. Jeśli wylosuje np. 1, a w polu Wpis1 coś jest, to też zupełnie nic się nie dzieje. Chyba nie tak miało byc? Modyfikacja podana przez kolegę Jaro niczego...
Co za problem dodać 7? x = rnd(5) + 7 Będzie {7, 8, 9, 10, 11, 12}. Oczywiście jeśli dobrze pamiętam, że losuje od 0 do x. ;)
Jestem zielony w temacie próbuję sam napisać ten kod. On przecież losuje dwie liczby, tylko nie wiem co dalej.
http://ideone.com/e2jnEU
A nie można użyć własnego algorytmu do losowania. Trochę tego jest, głównie oparte o liczby pierwsze. Sam generator może już zapewnić wylosowanie bez powtórzeń.
Stosujesz funkcję Rnd(x) , gdzie x to wartośc do której będą losowane liczby, zakres od 0 do x-1 Dal przedziału zmiennej 10 do 200: I = Rnd(191) + 10 jakby się nie dało rady przekompilować to napisz: I = Rnd(191) I = I +10
Witam. Po raz kolejny zaczął mnie dręczyć sposób działania uC. W ciągu ostatnich 24h zrodziły się w mojej głowie 2 następujące pytania: 1. Jak wygląda losowanie liczby/bitu/czegokolwiek w uC? (czyli anatomia funkcji Radom(), Randomize; itede) 2. Załóżmy, że kod programu jest zapisany w pamięci uC, to jestem już w stanie sobie wyobrazić. Ale co go interpretuje?...
Mam taki problem: Chcę losować liczbę i pokazywać ją w Label, ale chciał bym aby ostateczny wynik losowania poprzedzony był innymi wynikami, które pojawiać się będą na coraz krótszy czas. Coś takiego: liczba czas liczba2 krótszy czas liczba3 jeszcze krótszy czas liczba4 - koniec Skleciłem coś takiego: czas=500; while(czas>0) { los=rand()%zakres+1; Label3->Caption...
i ja się dołączam: program tablice; var x,y: byte; //współrzędne kom. w tabeli min, max: integer; //wartości max i min tab: array[1..4,1..4] of integer; //tablica suma: array[1..4] of integer; //tablica sum kolumn suma2: integer; //na potrzeby średniej sr: real; //średnia begin randomize; //dzięki temu losowane...
excel losować liczba losować liczba przedziału losować liczba excel
odzysk danych nokia pomiar prądu przez opornik dekodowanie pliku
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Amica PG381.11 – obraz karty SD z firmware do piekarnika, dostępność i legalność ASRock P4VM900 – podłączenie Power LED, HDD LED i głośnika na PANEL1 i SPEAKER1