Wylosowana liczba musi być postaci: 3*x + coś, wtedy będziesz miał co 3
Poprawiona wersja: [syntax=cpp] #include <iostream> #include <ctime> #include <cstdlib> #include <cmath> using namespace std; int main() { int n; srand(time(NULL)); n=rand()%20+0; //////////////////// przy użyciu swich swich(n) case 5: cout<<"piec"; break; case 6: cout<<"szesc"; break; case 7: cout<<"siedem";...
[syntax=cpp]... tablica[ile] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[ile] <<endl; ...[/syntax] Powinno być chyba [syntax=cpp]... tablica[i] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[i] <<endl; ...[/syntax] Inaczej (losowo) program będzie "szedł w maliny" przy indeksie tablicy=ile. Poza tym, tabele indeksujemy od wartości 0, a nie od...
http://www.egrafik.pl/kurs-c-plus-plus/3... Dodano po 41 Najsmutniejsze, że się szukać nawet nie chce...
Witaj co na to?
Moim zdaniem, losowanie zawsze wymaga czynnika zewnętrznego, jakim jest działanie gracza lub zegar czasu rzeczywistego. W przeciwnym wypadku, po uruchomieniu gry będzie sie losować taki sam ciąg liczb, więc będzie można powtórzyć przebieg danej gry (przy założeniu, że poczynania gracza będą te same przy każdej rozgrywce). Mam na myśli to, że generator...
Poczytaj to: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
Problemem jest tu operator %, który przyjmuje wyłącznie wartości całkowite. Musisz go zastąpić funkcją fmod() z pliku <math.h>.
Wylosuj liczbę od 1 do 100 i sprawdź, czy jest ona równa 1. Szansa na to jest 1%. Tu [url=https://stackoverflow.com/questions... masz przykład funkcji random.
#include <windows.h> #include <iostream> #include <ctime> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow) { srand(static_cast<int>(tim... char losuj[] = { ((rand()%6)+49), '\0'} ; MessageBox...
Napisałem ci kompletny prog losowania lotka i multi.Dla tych którzy mają wątpliwości że użyłem fcję goto "label" mam propozycję aby prog poprawili bez użycia dodatkowych fcji np bool. Sądzę że nikomu się nie uda. Plik losowania plik.txt umieściłem na dysku D:,ale możesz zmienić na dowolny. Odpowiada za to linia kodu: plik_zap.open("d:\\plik.txt",fstream::ou...
To sprawdź tutaj: http://ideone.com/
Np: #define rozmiar_gry 6 #define rozmiar_tablicy(a) ((sizeof a)/(sizeof a[0])) const int rolka[] = {1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 2}; int stan_gry[rozmiar_gry][rozmia... void losuj_nowe(void) { int i = 0; for (i = 0; i < rozmiar_gry; ++i) { /* losuj...
Random(100);
Co do zadania jak najbardziej sie zgadzam, że rozwiazanie nie jest odpowiedzią na problem. Tu mi sie nasuwa kilka spostrzeżeń. Ile ma byc tych liczb od 1 - 20 - nie sprecyzowane. Z jaka dokładnością maja być losowane te liczby, bo jak całkowite i ma ich być 20 to po co losować? A tak na marginesie to ŻADEN program komputerowy nie ma w 100% działającego...
To samo zamieściłeś w KFD. Dobre postępowanie. Masz tą samą odpowiedź którą dałem w KFD, jednak troszkę zmodyfikowaną: #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,suma=0,tab[10]; time_t t; srand((unsigned) time(&t)); cout<<"zawartosc tablicy:"<<endl;...
Tu znajdziesz rozwiazanie http://blog.actuary.pl/2010/01/zegarek-n...
Rekord powiniej być tablicą sześciu liczb całkowitych, wtedy posortujesz normalnie jak tablicę. Losowań masz wykonać 1000 a nie 49 jak to robisz. Losowanie bez powtórzeń możesz ułatwić sobie nieco korzystając z tablicy haszującej - poczytaj sobie o tym wynalazku. :)
Wykonaj 8 pomiarów "wiszącego" ADC i ostatni bit traktuj jako zmienną losową - po prostu sklej z nich 1 bajt. Jakiś stan może sie próbować ustalić, ale ostatni bit pomiaru i tak będzie "szumić". Oprócz tego możesz do kodu programu wrzucić tablicę liczb pseudolosowych wygenerowanych na PC i taki pomair z ADC wykorzystywać jako swoiste ziarno.
To trochę inaczej wygląda. Pomocne mogą być rysunki z wikipedii. Zawartość rejestru przesuwasz w lewą lub w prawą strone o 1 bit, a drugi koniec rejestru uzupełniasz wartością będącą wynikiem XOR bitów pobranych z odpowiednich odczepów rejestru (poszczególne bity rejestru). Skąd bierzesz bity do XOR - określa wielomian. Przykładowy kod: dla wielomianu...
Ponieważ dla komputera nie ma prostego sposobu, żeby wygenerować liczbę z dowolnie wybranego rozmiaru. Losowana jest zawsze liczba o stałej długości. Reszta z dzielenia, uzyskiwana operatorem %, ma bardzo ciekawą właściwość, nigdy nie uzyska się reszty większej, niż dzielnik (pomniejszony o jeden). Dlatego ta sztuczka jest powszechnie wykorzystywana...
Hmm, nie wiem może coś źle robię ale każda wylosowana liczba ma tą samą wartość i nie trzyma się zadanego zakresu, tutaj kod: [syntax=cpp]#include <iostream> #include <conio.h> using namespace std; int my_rand() { int res; srand ((int) time(NULL)); do{ res = rand() % 31;} while (((res >= 1) && (res <=10)) || ((res >= 20)...
to może losuj jedną liczbę a pozostałe wyświetlaj ?:)
Ja mysle,z e nalezy zrobic to tak, zdefiniowac JEDNA tablice, ktora bedzie zawierala dane, czy dana liczba juz byla losowana. Czyli mozna to zrobic na minimalnym rozmiarze (ilosc_liczb/8) i zapisac to bitowo. Napisac raz fkcje, ktora bedzie losowac liczbe, sprawdzac, czy juz byla wylosowana. A losowanie dwoch liczb roznych, to po prostu dwa razy losownie...
Mam taki problem: Chcę losować liczbę i pokazywać ją w Label, ale chciał bym aby ostateczny wynik losowania poprzedzony był innymi wynikami, które pojawiać się będą na coraz krótszy czas. Coś takiego: liczba czas liczba2 krótszy czas liczba3 jeszcze krótszy czas liczba4 - koniec Skleciłem coś takiego: czas=500; while(czas>0) { los=rand()%zakres+1; Label3->Caption...
Szybki kursik PHP (i jakieś tam minimum podstaw MySql) i łatwo coś takiego napisać. Rozbijamy problem na mniejsze i każdy po trochu robimy (w necie masz kawałki kodów PHP). Przykładowo można to zrobić tak: 1. Sprawdzamy w folderze ile jest plików (lub ograniczamy tylko do plików jpg, jped, png, gif). Mamy w zmiennej ile jest plików. Da się to też zrobić...
Pierwszy raz się spotykam z * w C++. Jak i gdzie dokładnie się jej używa? To wręcz śmietanka w C/C++. ;) Operator wyłuskania może nie jest obszernym tematem do opisania, ale na pewno ciężkim do zrozumienia dla początkujących. Tutaj temat ten jest bezpośrednio związany ze wskaźnikami, a co za tym idzie również i z operatorami new, delete. Musisz poczytać...
Jesteś ignorantem. Wytłumaczyłem dlaczego liczba nie może się powtarzać. Ja doskonale rozumiem użyte instrukcje. Mogą się losować nawet same jedynki. Ty nie rozumiesz działania programu. Dołączam program który losuje 6 liczb z 10. Losuj tak długo, aż liczby się powtórzą. Przez ten czas tak się schleję piwem przegranym przez Ciebie, że zakład Ci daruję....
Nie znam takie wbudowanej funkcji. Ale można to obejść, możesz losować liczby i sprawdzać czy wylosowana to 5 jeżeli tak to powtarzasz. To ma jedną wadę wyobraź sobie że cały czas będziesz losował 5 ... Druga opcja to wykonanie 2 losowań pierwsze dla liczb z przedziału np. <2,5) drugie (5,n>. Trzecie co przychodzi mi na myśl to wrzucasz konkretne...
Mój program konsolowy (w bashu) ma losować liczbę od 0 - 100 i nie pokazywać jej. Nakierowuje użytkownika pisząc za dużo za mało (w konsoli) w zależności od tego jaką cyfrę user wpisze. Korzystamy z VIM i .sh program ma sie uruchomić w comand linie w LInuxie. los=`$((RANDOM/327))` echo „podaj liczbę od 0 -100” read liczba...
Wystarczy stworzyć tablicę dla histogramu - będziesz ją indeksowała wylosowaną liczbą zwiększając wartość tej pozycji o 1 (1 wylosowana). Na koniec wystarczy znaleźć największą wartość i wyświetlić na którym jest indeksie - to bedzie najczęściej losowana liczba.
To że będzie się losować ta sama liczba jest bardzo mało prawdopodobne, ale jak najbardziej mozliwe jest , tak że kolega ed-ek co do użycia swap() ma świętą rację; Dzięki za wyjasnienie, człowiek sie całe życie uczy, Pozdrawiam
Dzieki za zainteresowanie. Niestety nie wiem jak na tą bramke wprowadzic połączenia żeby było dobrze... Wogóle problem mam taki że ma ten układ to ma być tak jakby ruletka ma losować liczbę od 0-31 , ma to być w pełni losowe tzn. niezależnie od momentu wciśnięcia przycisku liczba ma być inna. Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Symulację muszę pokazać...
Witam. Do generowania liczb pseudolosowych w Javie mozna uzyc klasy Random z pakietu java.util . Trzeba stworzyc instancje tej klasy, po czym, w zaleznosci od potrzeb, wywolac odpowiednia metode. Dla twojego przypadku moze to wygladac w ten sposob: import java.util.Random; ... int los; Random r = new Random(); los = r.nextInt(101); //przedzial...
mam taką zagwozdkę wiem że w excelu są funkcje LOS i RANDBETWEEN za pomocą których można użyć funkcji losowych natomiast co w przypadku kiedy trzeba spełnić kilka warunków czy jest to wogóle możliwe do zrealizowania chcę przeprowadzić takie oto losowanie które spełniało by pewne warunki zarówno w pionie jak i w poziomie tj. wartości w kolumnach i wierszach...
Witam, Czy użycie tego kodu dla M32 z wew. 2 MHz da mi pożądany efekt czyli losowanie liczb? Kod C - To jest jakaś inna wersja tej funkcji powinno być tak: [syntax=c] //---Poczatek generatora------------------------------... uint32_t stan_poprzedni=7; //Przy inicjalizacji bedzie to 'seed' const uint32_t a=22695477, c=1; uint16_t losuj() { stan_poprzedni=(a*stan_poprzedni+c);...
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
Dowolne 7 liczb oznacza, że ma je losować z tablicy? Jeśli tak, to zerknij na funkcje srand i rand. Czy chodzi Ci bardziej o sposób poradzenia sobie z tym, żeby dana liczba mogła być wylosowana maksymalnie jeden raz? Zapis do innej tablicy to przecież proste przypisanie, np. tablica2[x] = tablica1[y] * tablica1[z];
Do generowania napisałem taki programik w Tcl-u: Dodano po 2 Wersja z losowaniem (o ile jest odpowiednia biblioteka): Dodano po 54 Przypuszczam, że w Polsce rodziło się dziennie około 1400 dzieci - mniej więcej tyle trzeba, by było nas 35-40 milionów. Czyli w czterech cyfrach (po tych sześciu, które zawierają datę urodzenia) powinna być liczba w zakresie...
W przykładzie który podałeś konieczny jest rezystor do przycisku. Wyskakuje błąd. Przycisk pod GDN,+5 i A0. w żadnym wypadku. Mam 10 k kilka rezystorów a myślałę że potrzebny 1 k ale tych miałem 7. Potpołem tak jak tu.http://akademia.nettigo.pl/starter_ki... Te djęcie z prziciskiem tylko 2 pin mam wykożystany i dałem na 12. Tu masz przykład dla...
W Pascalu funkcja Random(x) losuje liczby całkowite z przedziału Zepsułeś całą niespodziankę :)
Po pierwsze powinieneś działać w zakresie 0-7. Po drugie Rnd losuje liczby według algorytmu pseudolosowego - warto na starcie załadować generator jakimś seedem. Po trzecie nie lepiej: PORTD = Rnd(255) PORTB = Rnd(255)
Czyli rand() % 4 oznacza, że ma losować z liczb 0,1,...3 ???? Tak rand() % 4 oznacza że losuje liczbę 0 lub 1 lub 2 lub 3 a int JakasZmienna JakasZmienna=rand() % 4 że wartość tej zmiennej to ta losowa liczba. Liczby często losują się te same ale uruchamiając mój kod ileś tam razy wylosuje każdą z możliwych liczb, jedną więcej razy inna mniej, jedna...
Więc co powinienem zrobić? Bo nie potrafię wymyślić jak ma losować gdy k<=0. Może zacznę od polecenie żebyście wiedzieli o co chodzi: 1. Losowanie 40 dodatnich liczb rzeczywistych i wyznaczanie średnia arytmetyczną z liczb skrajnych + podanie ilości liczb podzielnych przez 11. Tutaj próbowałem coś z powtórnym losowaniem, ale nadal nie działa. [syntax=cpp]#include...
Masz przykład losowania bez powtórzeń wybranej ilości liczb z liczb od nn=1 do 80; nn też ustalasz.Możesz to przerobić na własne potrzeby. #include <time.h> #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int k,i,j,n,nn,los[80]; int losuj() { do { k=rand()%nn+1; for(j=0;j<=i-1;j++) { if(los[j]==k)losuj(); } los[i]=k;...
bascomowa funkcja Rnd() potem zapisujesz wylosowane liczby w tablicy i przy kolejnym losowaniu sprawdzasz czy się nie powtarza jeśli się powtarza to losujesz jeszcze raz i znowu sprawdzasz, jeśli się nie powtarza to dopisujesz do tablicy wylosowanych i wyświetlasz na lcd
Witam. Zamierzam zastosować SSN w popularnej grze Warcaby jako SI. Sieć typu MLP, warstwa wejściowa, 1 warstwa ukryta, i warstwa WY. Zasady gry są następujące: * Plansza ma rozmiar 8x8 * Dama porusza się o wiele pól * Istnieje obowiązek bicia dowolnego pionka * W wypadku, gdy istnieje wybór pomiędzy zbiciem różnych ilości warcab przeciwnika, to obowiązkowe...
Dzień dobry wszystkim ;-) Szukam rozwiązania kilku problemów z oprogramowaniem Arduino, konkretnie MEGA2560, zacznę od pierwszego, które na tą chwilę blokuje pozostałe. Losowanie: Aktualnie program losuje liczby w zakresie 1-12, funkcja random wspomagana przez randomSeed. Jest OK, funkcja zwraca wartość 1-12. Następny etap zakłada wylosowanie kolejnej...
Co prawda PHP to nie moja bajka, ale algorytm mogę zaproponować: - utwórz tablicę a z n liczbami do losowania; - utwórz pustą tablicę b na p wylosowanych liczb; pętla (oczekuj na naciśnięcie przycisku) - losuj liczbę z zakresu n tablicy; - zapisz tą liczbę w tablicy b; - wykasuj tą liczbę z tablicy a; - przesuń pozostałe liczby o jedną pozycję w lewo...
A wracając do podstawowego problemu - warunek na sumę zmniejsza o 1 dostępną liczbę stopni swobody - po prostu losujesz o 1 mniej liczbę, sumujesz to, a na końcu tablicy wpisujesz obliczoną wartość zapewniającą wymaganą sume.
losować liczba przedział losować liczba zbiór excel losować liczba
schemat miernik m830b webasto zasilanie kalkulator liczba zespolić
podtrzymanie pamięci kenwood podtrzymanie pamięci kenwood
Zmiana kanału w Samsung, LG, TCL bez pilota – aplikacje, przyciski, IR Blaster Obciążalność portów mikrokontrolera ATmega32