Wylosowana liczba musi być postaci: 3*x + coś, wtedy będziesz miał co 3
Poprawiona wersja: [syntax=cpp] #include <iostream> #include <ctime> #include <cstdlib> #include <cmath> using namespace std; int main() { int n; srand(time(NULL)); n=rand()%20+0; //////////////////// przy użyciu swich swich(n) case 5: cout<<"piec"; break; case 6: cout<<"szesc"; break; case 7: cout<<"siedem";...
[syntax=cpp]... tablica[ile] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[ile] <<endl; ...[/syntax] Powinno być chyba [syntax=cpp]... tablica[i] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[i] <<endl; ...[/syntax] Inaczej (losowo) program będzie "szedł w maliny" przy indeksie tablicy=ile. Poza tym, tabele indeksujemy od wartości 0, a nie od...
http://www.egrafik.pl/kurs-c-plus-plus/3... Dodano po 41 Najsmutniejsze, że się szukać nawet nie chce...
Witaj co na to?
Poczytaj to: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
Moim zdaniem, losowanie zawsze wymaga czynnika zewnętrznego, jakim jest działanie gracza lub zegar czasu rzeczywistego. W przeciwnym wypadku, po uruchomieniu gry będzie sie losować taki sam ciąg liczb, więc będzie można powtórzyć przebieg danej gry (przy założeniu, że poczynania gracza będą te same przy każdej rozgrywce). Mam na myśli to, że generator...
Problemem jest tu operator %, który przyjmuje wyłącznie wartości całkowite. Musisz go zastąpić funkcją fmod() z pliku <math.h>.
Wylosuj liczbę od 1 do 100 i sprawdź, czy jest ona równa 1. Szansa na to jest 1%. Tu [url=https://stackoverflow.com/questions... masz przykład funkcji random.
#include <windows.h> #include <iostream> #include <ctime> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow) { srand(static_cast<int>(tim... char losuj[] = { ((rand()%6)+49), '\0'} ; MessageBox...
Napisałem ci kompletny prog losowania lotka i multi.Dla tych którzy mają wątpliwości że użyłem fcję goto "label" mam propozycję aby prog poprawili bez użycia dodatkowych fcji np bool. Sądzę że nikomu się nie uda. Plik losowania plik.txt umieściłem na dysku D:,ale możesz zmienić na dowolny. Odpowiada za to linia kodu: plik_zap.open("d:\\plik.txt",fstream::ou...
To sprawdź tutaj: http://ideone.com/
Np: #define rozmiar_gry 6 #define rozmiar_tablicy(a) ((sizeof a)/(sizeof a[0])) const int rolka[] = {1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 2}; int stan_gry[rozmiar_gry][rozmia... void losuj_nowe(void) { int i = 0; for (i = 0; i < rozmiar_gry; ++i) { /* losuj...
Random(100);
Co do zadania jak najbardziej sie zgadzam, że rozwiazanie nie jest odpowiedzią na problem. Tu mi sie nasuwa kilka spostrzeżeń. Ile ma byc tych liczb od 1 - 20 - nie sprecyzowane. Z jaka dokładnością maja być losowane te liczby, bo jak całkowite i ma ich być 20 to po co losować? A tak na marginesie to ŻADEN program komputerowy nie ma w 100% działającego...
To samo zamieściłeś w KFD. Dobre postępowanie. Masz tą samą odpowiedź którą dałem w KFD, jednak troszkę zmodyfikowaną: #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,suma=0,tab[10]; time_t t; srand((unsigned) time(&t)); cout<<"zawartosc tablicy:"<<endl;...
Tu znajdziesz rozwiazanie http://blog.actuary.pl/2010/01/zegarek-n...
Rekord powiniej być tablicą sześciu liczb całkowitych, wtedy posortujesz normalnie jak tablicę. Losowań masz wykonać 1000 a nie 49 jak to robisz. Losowanie bez powtórzeń możesz ułatwić sobie nieco korzystając z tablicy haszującej - poczytaj sobie o tym wynalazku. :)
Wykonaj 8 pomiarów "wiszącego" ADC i ostatni bit traktuj jako zmienną losową - po prostu sklej z nich 1 bajt. Jakiś stan może sie próbować ustalić, ale ostatni bit pomiaru i tak będzie "szumić". Oprócz tego możesz do kodu programu wrzucić tablicę liczb pseudolosowych wygenerowanych na PC i taki pomair z ADC wykorzystywać jako swoiste ziarno.
To trochę inaczej wygląda. Pomocne mogą być rysunki z wikipedii. Zawartość rejestru przesuwasz w lewą lub w prawą strone o 1 bit, a drugi koniec rejestru uzupełniasz wartością będącą wynikiem XOR bitów pobranych z odpowiednich odczepów rejestru (poszczególne bity rejestru). Skąd bierzesz bity do XOR - określa wielomian. Przykładowy kod: dla wielomianu...
Ponieważ dla komputera nie ma prostego sposobu, żeby wygenerować liczbę z dowolnie wybranego rozmiaru. Losowana jest zawsze liczba o stałej długości. Reszta z dzielenia, uzyskiwana operatorem %, ma bardzo ciekawą właściwość, nigdy nie uzyska się reszty większej, niż dzielnik (pomniejszony o jeden). Dlatego ta sztuczka jest powszechnie wykorzystywana...
Hmm, nie wiem może coś źle robię ale każda wylosowana liczba ma tą samą wartość i nie trzyma się zadanego zakresu, tutaj kod: [syntax=cpp]#include <iostream> #include <conio.h> using namespace std; int my_rand() { int res; srand ((int) time(NULL)); do{ res = rand() % 31;} while (((res >= 1) && (res <=10)) || ((res >= 20)...
to może losuj jedną liczbę a pozostałe wyświetlaj ?:)
Ja mysle,z e nalezy zrobic to tak, zdefiniowac JEDNA tablice, ktora bedzie zawierala dane, czy dana liczba juz byla losowana. Czyli mozna to zrobic na minimalnym rozmiarze (ilosc_liczb/8) i zapisac to bitowo. Napisac raz fkcje, ktora bedzie losowac liczbe, sprawdzac, czy juz byla wylosowana. A losowanie dwoch liczb roznych, to po prostu dwa razy losownie...
Mam taki problem: Chcę losować liczbę i pokazywać ją w Label, ale chciał bym aby ostateczny wynik losowania poprzedzony był innymi wynikami, które pojawiać się będą na coraz krótszy czas. Coś takiego: liczba czas liczba2 krótszy czas liczba3 jeszcze krótszy czas liczba4 - koniec Skleciłem coś takiego: czas=500; while(czas>0) { los=rand()%zakres+1; Label3->Caption...
Szybki kursik PHP (i jakieś tam minimum podstaw MySql) i łatwo coś takiego napisać. Rozbijamy problem na mniejsze i każdy po trochu robimy (w necie masz kawałki kodów PHP). Przykładowo można to zrobić tak: 1. Sprawdzamy w folderze ile jest plików (lub ograniczamy tylko do plików jpg, jped, png, gif). Mamy w zmiennej ile jest plików. Da się to też zrobić...
Pierwszy raz się spotykam z * w C++. Jak i gdzie dokładnie się jej używa? To wręcz śmietanka w C/C++. ;) Operator wyłuskania może nie jest obszernym tematem do opisania, ale na pewno ciężkim do zrozumienia dla początkujących. Tutaj temat ten jest bezpośrednio związany ze wskaźnikami, a co za tym idzie również i z operatorami new, delete. Musisz poczytać...
Jesteś ignorantem. Wytłumaczyłem dlaczego liczba nie może się powtarzać. Ja doskonale rozumiem użyte instrukcje. Mogą się losować nawet same jedynki. Ty nie rozumiesz działania programu. Dołączam program który losuje 6 liczb z 10. Losuj tak długo, aż liczby się powtórzą. Przez ten czas tak się schleję piwem przegranym przez Ciebie, że zakład Ci daruję....
Nie znam takie wbudowanej funkcji. Ale można to obejść, możesz losować liczby i sprawdzać czy wylosowana to 5 jeżeli tak to powtarzasz. To ma jedną wadę wyobraź sobie że cały czas będziesz losował 5 ... Druga opcja to wykonanie 2 losowań pierwsze dla liczb z przedziału np. <2,5) drugie (5,n>. Trzecie co przychodzi mi na myśl to wrzucasz konkretne...
Mój program konsolowy (w bashu) ma losować liczbę od 0 - 100 i nie pokazywać jej. Nakierowuje użytkownika pisząc za dużo za mało (w konsoli) w zależności od tego jaką cyfrę user wpisze. Korzystamy z VIM i .sh program ma sie uruchomić w comand linie w LInuxie. los=`$((RANDOM/327))` echo „podaj liczbę od 0 -100” read liczba...
Wystarczy stworzyć tablicę dla histogramu - będziesz ją indeksowała wylosowaną liczbą zwiększając wartość tej pozycji o 1 (1 wylosowana). Na koniec wystarczy znaleźć największą wartość i wyświetlić na którym jest indeksie - to bedzie najczęściej losowana liczba.
To że będzie się losować ta sama liczba jest bardzo mało prawdopodobne, ale jak najbardziej mozliwe jest , tak że kolega ed-ek co do użycia swap() ma świętą rację; Dzięki za wyjasnienie, człowiek sie całe życie uczy, Pozdrawiam
Dzieki za zainteresowanie. Niestety nie wiem jak na tą bramke wprowadzic połączenia żeby było dobrze... Wogóle problem mam taki że ma ten układ to ma być tak jakby ruletka ma losować liczbę od 0-31 , ma to być w pełni losowe tzn. niezależnie od momentu wciśnięcia przycisku liczba ma być inna. Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Symulację muszę pokazać...
Witam. Do generowania liczb pseudolosowych w Javie mozna uzyc klasy Random z pakietu java.util . Trzeba stworzyc instancje tej klasy, po czym, w zaleznosci od potrzeb, wywolac odpowiednia metode. Dla twojego przypadku moze to wygladac w ten sposob: import java.util.Random; ... int los; Random r = new Random(); los = r.nextInt(101); //przedzial...
mam taką zagwozdkę wiem że w excelu są funkcje LOS i RANDBETWEEN za pomocą których można użyć funkcji losowych natomiast co w przypadku kiedy trzeba spełnić kilka warunków czy jest to wogóle możliwe do zrealizowania chcę przeprowadzić takie oto losowanie które spełniało by pewne warunki zarówno w pionie jak i w poziomie tj. wartości w kolumnach i wierszach...
Witam, Czy użycie tego kodu dla M32 z wew. 2 MHz da mi pożądany efekt czyli losowanie liczb? Kod C - To jest jakaś inna wersja tej funkcji powinno być tak: [syntax=c] //---Poczatek generatora------------------------------... uint32_t stan_poprzedni=7; //Przy inicjalizacji bedzie to 'seed' const uint32_t a=22695477, c=1; uint16_t losuj() { stan_poprzedni=(a*stan_poprzedni+c);...
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
Dowolne 7 liczb oznacza, że ma je losować z tablicy? Jeśli tak, to zerknij na funkcje srand i rand. Czy chodzi Ci bardziej o sposób poradzenia sobie z tym, żeby dana liczba mogła być wylosowana maksymalnie jeden raz? Zapis do innej tablicy to przecież proste przypisanie, np. tablica2[x] = tablica1[y] * tablica1[z];
Do generowania napisałem taki programik w Tcl-u: Dodano po 2 Wersja z losowaniem (o ile jest odpowiednia biblioteka): Dodano po 54 Przypuszczam, że w Polsce rodziło się dziennie około 1400 dzieci - mniej więcej tyle trzeba, by było nas 35-40 milionów. Czyli w czterech cyfrach (po tych sześciu, które zawierają datę urodzenia) powinna być liczba w zakresie...
W przykładzie który podałeś konieczny jest rezystor do przycisku. Wyskakuje błąd. Przycisk pod GDN,+5 i A0. w żadnym wypadku. Mam 10 k kilka rezystorów a myślałę że potrzebny 1 k ale tych miałem 7. Potpołem tak jak tu.http://akademia.nettigo.pl/starter_ki... Te djęcie z prziciskiem tylko 2 pin mam wykożystany i dałem na 12. Tu masz przykład dla...
W Pascalu funkcja Random(x) losuje liczby całkowite z przedziału Zepsułeś całą niespodziankę :)
Po pierwsze powinieneś działać w zakresie 0-7. Po drugie Rnd losuje liczby według algorytmu pseudolosowego - warto na starcie załadować generator jakimś seedem. Po trzecie nie lepiej: PORTD = Rnd(255) PORTB = Rnd(255)
Czyli rand() % 4 oznacza, że ma losować z liczb 0,1,...3 ???? Tak rand() % 4 oznacza że losuje liczbę 0 lub 1 lub 2 lub 3 a int JakasZmienna JakasZmienna=rand() % 4 że wartość tej zmiennej to ta losowa liczba. Liczby często losują się te same ale uruchamiając mój kod ileś tam razy wylosuje każdą z możliwych liczb, jedną więcej razy inna mniej, jedna...
Więc co powinienem zrobić? Bo nie potrafię wymyślić jak ma losować gdy k<=0. Może zacznę od polecenie żebyście wiedzieli o co chodzi: 1. Losowanie 40 dodatnich liczb rzeczywistych i wyznaczanie średnia arytmetyczną z liczb skrajnych + podanie ilości liczb podzielnych przez 11. Tutaj próbowałem coś z powtórnym losowaniem, ale nadal nie działa. [syntax=cpp]#include...
Masz przykład losowania bez powtórzeń wybranej ilości liczb z liczb od nn=1 do 80; nn też ustalasz.Możesz to przerobić na własne potrzeby. #include <time.h> #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int k,i,j,n,nn,los[80]; int losuj() { do { k=rand()%nn+1; for(j=0;j<=i-1;j++) { if(los[j]==k)losuj(); } los[i]=k;...
bascomowa funkcja Rnd() potem zapisujesz wylosowane liczby w tablicy i przy kolejnym losowaniu sprawdzasz czy się nie powtarza jeśli się powtarza to losujesz jeszcze raz i znowu sprawdzasz, jeśli się nie powtarza to dopisujesz do tablicy wylosowanych i wyświetlasz na lcd
Witam. Zamierzam zastosować SSN w popularnej grze Warcaby jako SI. Sieć typu MLP, warstwa wejściowa, 1 warstwa ukryta, i warstwa WY. Zasady gry są następujące: * Plansza ma rozmiar 8x8 * Dama porusza się o wiele pól * Istnieje obowiązek bicia dowolnego pionka * W wypadku, gdy istnieje wybór pomiędzy zbiciem różnych ilości warcab przeciwnika, to obowiązkowe...
Dzień dobry wszystkim ;-) Szukam rozwiązania kilku problemów z oprogramowaniem Arduino, konkretnie MEGA2560, zacznę od pierwszego, które na tą chwilę blokuje pozostałe. Losowanie: Aktualnie program losuje liczby w zakresie 1-12, funkcja random wspomagana przez randomSeed. Jest OK, funkcja zwraca wartość 1-12. Następny etap zakłada wylosowanie kolejnej...
Co prawda PHP to nie moja bajka, ale algorytm mogę zaproponować: - utwórz tablicę a z n liczbami do losowania; - utwórz pustą tablicę b na p wylosowanych liczb; pętla (oczekuj na naciśnięcie przycisku) - losuj liczbę z zakresu n tablicy; - zapisz tą liczbę w tablicy b; - wykasuj tą liczbę z tablicy a; - przesuń pozostałe liczby o jedną pozycję w lewo...
A wracając do podstawowego problemu - warunek na sumę zmniejsza o 1 dostępną liczbę stopni swobody - po prostu losujesz o 1 mniej liczbę, sumujesz to, a na końcu tablicy wpisujesz obliczoną wartość zapewniającą wymaganą sume.
Zdawalo mi sie ze juz czytalem kiedys na ten temat ale przeszukalem forum i niestety nie znalazlem podobnego zagadnienia. Wie ktos moze jak wykonac losowanie przypadkowych liczb w '51? Z poczatku myslalem zeby wykorzystac rozne wskazniki czy rejestry w procesorze ale to chyba nie byla by zupelnie losowa generacja liczb (?) Ma ktos jakis pomysl? Chocby...
Ogólnie funkcja rnd działa na zsadzie pseudolosowej tzn.gdy procek działa cały czas programowo bez restertu lub wyłączenia zasilania to losuje różne liczby,jednak zawsze po restercie losuje je takie same w takiej samej kolejności,doputy działa programowo jest wrażenie że każda jest inna ale po restarcie "losuje" je znów takie same i w takiej samej kolejności,może...
No cóż, wiesz jak zmienna char przechowuje znaki? Raczej nie zapiszesz w pamięci komputera np 'A' albo 'C'. Zmienne typu char przechowują znaki własnie w postaci liczb (Tu poczytaj trochę o ASCII). Wiec wniosek jest proty, losujesz liczbę z odpowiedniego przedziału (jesli rzuciłeś okiem na tablice ascii to bedziesz wiedział o co chodzi :) ), zamieniasz...
Zmienna rozmiar mówi jak duż ma być tablica a min i max to zakres z jakiego ma losować. Więc niema problemu aby z zakresu od 2 do 2 wylosowało 9 pozycji o wartosci 2 debbuger mówi że pętla wykonuje sie w nieskonczoność Właśnie nie - masz/miałeś tą pętle eliminującą powtórzenia. Raz wylosujesz 2 i potem program w nieskończonej pętli losuje liczbę z...
Najprościej - wywołać srand(....) tylko raz. A potem generować już liczby kolejno. Przykład: [syntax=c]#include <stdlib.h> #include <time.h> #include <stdio.h> main() { srand(time(NULL)); int x,i=0; while(i<10) { i++; x=rand()%101; printf("Liczba wylosowana to %d\n", x); } }[/syntax]
Jeśli ŚREDNIA i ODCHYLENIE.STANDARDOWE dla skończonej liczby losowań mają wyjść dokładnie takie jak założono, to już nie będą wartości losowe, najwyżej losowe "na smyczy". Ponieważ są to dwa parametry, można obliczyć dwa wyniki rozwiązując odpowiedni układ równań. Czyli jeśli potrzebujemy n liczb, losujemy n-2, a dwie obliczamy. Ponieważ wychodzi z...
Odpowiedź pozostaje ta sama. Liczby nie muszą być po kolei, RANDBETWEEN losujesz tylko numer wiersza w kolumnie A. Jeżeli umieścisz w niej te czasy, spośród których chcesz losować, to będziesz de facto "losował" czasy.
program losowanie; uses crt; var a:real; begin clrscr; randomize; a:=random(101); write('Wylosowano ',a); readkey; end.
witam musze napisac program w c a nie mam pojecia jak sie za to zabrac, zadanie wglada nastepujaco: "Napisz program. ktory losuje szesc liczb w zakresie od 1 do 49. Losowanie powtarza zadana przez uzytkownika ilosc razy. Wszystkie wyniki losowan przechowuje w tablicy struktut pod kolejnymi pozycjami. Po zakonczeniu losowan program powinien pokazywac...
(at)cisowianka1219 FFT rozkłada sygnał na sinusoidy, które jak wiadomo oscylują wokół osi X od -1 do 1. Na widmie widać je jako prążki. Jeżeli sinusoida oscyluje od 0 do 1 to znaczy, że masz sinusoidę od -0.5 do 0.5 i składową stałą 0.5. Wtedy na widmie będą dwa prążki, jeden dla sinusoidy a drugi w zerze dla tej wartości stałej. rand losuje liczby...
EDIT: Problem już rozwiązałem. Siema Mam problem taki że pokazuje mi liczby: 17 0 33 0 22 0 kod: #include <cstdlib> #include <iostream> #include <cmath> using namespace std; const unsigned ILOSC_LICZB = 6; const int MAKSYMALNA_LICZBA = 49; int main(int argc, char *argv[]) { unsigned aLiczby[ILOSC_LICZB];...
chcialbym zrobic uklad ktory bedzie losowac liczbe 0-9... dopiero zaczynam programowanie w vhdl i nie wiem jak to zrealizowac... jakby ktos bylby w stanie pomoc bylbym wdzieczny...(moze kod??) gotowe funkcje RND: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=rand... http://www.janick.bergeron.com/wtb/packa... najprościej...
Jeśli użyjesz S-Funkcji, to możesz zapisać w języku C. Nieco o tym tutaj: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
if liczba=(r) then begin begin writeln('Gratuluje zgadłeś za ',licznik,' razem'); znak:=readkey; until znak=#27; {<--------------- error podany w temacie} end; Sama ta budowa pokazuje na krzyżowe bloki. Proponuję zamieścić kod w znacznikach [syntax = pascal] i zadbać o wcięcia, to sam zobaczysz, gdzie jest za dużo lub...
to że randomy mogą się powtórzyć to musisz sprawdzać czy już taka liczba nie została wylosowana j=1+rand()%49; losujesz tylko jedna liczbę i porównujesz ją ze wszystkimi, zrób 6 takich zmiennych i losuj im liczby czy nie podałeś 2 liczb takich samych też musisz sprawdzić, rób to w pętli najlepiej
Witam. Mam pewien problem dotyczący losowania liczb. Mam przedział liczb od 3 do 16. Muszę wylosować liczby z poszczególnych zakresów: 3-4 5-6 7-8 9-12 13-16 Problem polega na tym, że każdy przedział chciałabym losować OSOBNO tak, aby już wylosowany przedział nie zmieniał się. Np. Wylosowałam pierwszy przedział i mam taką kolejność: 4,3 Teraz chcę wylosować...
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić takie urządzenie które będzie losowało Liczby z przedziału od 1 do 25 i wyświetlało na wyświetlaczu bądź ekranie??
Dodaj do pętli wyrażenie sprawdzające czy dana liczba się nie powtórzyła. Nie mam niestety teraz czasu żeby taki kod napisać ale jak robisz pętlę to zrób sobie tablicę liczb czyli w pętli: tablica(i) = komorka_value I wtedy kolejne liczby będą zapisywane w tablicy w pamięci komputera. Jak to już będziesz miał, to potem w tej samej pętli dajesz drugą...
Da się jakoś zrobić LOSOWANIE liczb w C++ ?? Proszę pomóżcie, albo podajcie jakiś przykład...
Sporo niewiadomych. Nie wiadomo gdzie jest 'Activecell', a w związku z tym 'C[-1]' oraz wszystkie "offsetowane". Jedyna wskazówka, że wynik *5% zapisujesz w B3. Trzeba policzyć :) W przykładzie losowanie 5% unikatowych liczb z kolumny "C". Oczywiście wartość 'ile' możesz zapisać w B3 ;) itd
Skoro ma być wylosowana liczba z tablicy, to losujesz indeks i zwracasz wartość która znajduje się w tablicy od tym indeksem.
Witam, otóż muszę napisać program, który będzie losować 5 liczb bez powtórzeń z zakresu <100;999>. Używam do tego tablicy jednowymiarowej oraz pętli for. Ogólnie kryteria dosyć drastyczne, bez żadnych funkcji oraz innych udziwnień. Losowanie 5 liczb jest banalne, jednak jak ująć w kodzie ponowne losowanie lub pominięcie tej liczby, gdy wylosuje...
A helpa do bascoma nie ma?? RND(9) Dodam tylko ze jest to liczba pseudolosowa.
Nie wiem co trzeba mieć aby zrobić komputer świetlny. Jeżeli byś się zdecydował na mój "pomysł" to składa się on z 3 części: 1. Czujnik bassu, daje on impulsy na mikoprocesor. 2. Mikroprocesor losuje jakąś liczbę i uruchamia daną sekwencję z tablicy. 3. Układ wykonawczy na optotriakach i triakach (ten z discoliteza) steruje parami. Trzeba tylko użyć...
Jak się nie wytłumaczysz, to napisz sobie sam. 1) musisz zapamiętać liczby, które możesz wylosować. 2) musisz losować jedną z nich 3) musisz ją usunąć z liczb możliwych do wylosowania. Najprostszy i najbardziej nieefektywny algorytm umieszczałby wylosowane liczby w tablicy. Przy wylosowaniu nowej liczby przeglądałby tablicę i sprawdzał, czy już taką...
a obecnie jak generujesz?
Bardziej chodziło mi, że makro jest przygotowane na sortowanie nawet stu wartości w wierszu, Ty masz to do lotto, specyficznie do 6 liczb, więc Const MaxX możesz zmienić na 6 spokojnie, wtedy będzie brało pod uwagę tylko kolumny od A do F. Jeśli będziesz chciał sortować losowania z innych gier, gdzie załóżmy jest losowane 20 liczb, to wtedy można to...
narazie musi to być zwykła kostka :] dopiero po zaliczeniu będe mógł sie dalej bawić. Ojciec stwierdził że mam mu z tego zrobić losowanie liczb do totolotka :D teraz można też ustawić losowanie liczby 0-9 ale programowo, myślałem też żeby tam jakąś zworke dać do ustalania przedziału losowania :)
Proszę przykład losuje liczbę.
Tylko jak losować liczbę 7-bitową? Tak?: (losuj()&0x7F) Może być :)
Witam wszystkich, mam następujący problem: Mam projekt w którym muszę wczytać plik tekstowy w którym są zapisane cyfry i spośród tych cyfr wylosować kilka liczb(np.5), a następnie wynik zapisać w nowym pliku. Mam jedno wymaganie które utrudnia mi to zadanie bo nie mogę korzystać z TABLIC. Przeczesałem wiele stron i na każdej jest robione z tablicami....
Jak losowanie działa to teraz spróbuj zrobić okienko które będzie zaczytywać ile liczb ma generować (to "n" z zadania) Później wystarczy dodać dzielenie przez 3 i 4, jeżeli liczba całkowita to wpisujesz ją jak nie to wyrzucasz. Zrób sobie to na tablicach.
Jak to nie wiesz? Utwórz sobie drugą tablicę, wypełnij ją zerami, zwiększaj pole o 1 za każdym razem kiedy liczba równa jego indeksowi zostanie wylosowana.
Witam, oj, podstawy się kłaniają... :roll: Losujesz liczbę z zakresu 0-99 (oczywiście rozkład jednostajny) i jeśli wylosowana liczba jest z zakresu 0-19 (mniejsza od 20) to masz swoje 20%. Pozdrawiam, GSM
Chcę zrobić program który będzie mi losował liczbę zakresie 1-10 i zapisywał mi to w zmiennej log. Mam już to: for /l %%i in (1,1,100) do start sebsus.bat timeout 5 > NUL pause
Zrobiłbym to tak... W kolumnie A (od A1 do np. A20) wpisujesz liczby. W kolumnie B wpisujesz "x" dla liczb, których już nie chcesz losować (bo np. były wylosowane wcześniej). W C1 wpisujesz: =JEŻELI(B1="x";"";A1) i kompujesz tę formułę w dół. W dowolnej innej komórce wpisujesz: =INDEKS(C:C;ZAOKR.DO.CAŁK(LOS()*MAX(C:C)... W tym momencie będzie Ci losował...
Wiem ale nie powiem. Tu masz linka, i zapoznaj się z tą stroną bo naprawdę warto: http://4programmers.net/Delphi/Random (podpowiem tylko że należy losować liczbę z zakresu 0-19 i odjąć od niej 9) pozdrawiam Wily.
Tak, rozumiem, że losowanie liczby, ale o jaki klucz chodzi? Uwierzytelniający? To wszystko również da się obejść.
To twoim zdaniem arnoldziq powinienem zmienic typ danych? Operator MOD , nie będzie działał z liczbami typu real .... Przeczytaj dokładnie mój poprzedni post... zwłaszcza punkt 4.
A ile ten PIC kosztuje? BO maly atmelek jakies 5zl. I moze byc latwo programowany w byle w sumie czym :D Ntomiast mozna zrobic jakis wiekszy bajer z tym procem - dodac jakies miganie, losowanie liczby czy cos :D Na przyklad zrobic tak: Podlaczyc dipswitcha (powiedzmy 6), maly wyswietlacz 7seg (2 pozycje) i niech losuje liczby od 2 do 63 (wybierane z...
int liczba = (rand() % 100) -10; (losowanie od -10 do 100) int liczba = rand() % 100 (losowanie od 0 do 99) ale potrzebny jest warunek dla parzystych. if(liczba%2!=0) // jesli liczba wylosowany modulo 2 rozna od 0 losuj jeszcze raz { int liczba = rand() % 100//(losowanie od 0 do 99) }
Mam do rozwiązania coś takiego: Z 20 liczb ma zostać wylosowane 5. Ma być losowanie bez powtórzeń. Tutaj jest prosto, bo użyłem =los() w 5 komórkach pod sobą, a następnie =pozycja , co pozwoliło mi na wylosowanie bez powtórzeń. Drugim etapem jest dołożenie kolejnych 10 liczb i znowu losowanie 5 z tej puli (czyli 5 z zakresu 30tu), lecz liczby nie mogą...
Nie rozumiem:(. Czyli co muszę wstawić konkretnie w tablicy żeby grało i losowało liczby?
Co za problem dodać 7? x = rnd(5) + 7 Będzie {7, 8, 9, 10, 11, 12}. Oczywiście jeśli dobrze pamiętam, że losuje od 0 do x. ;)
Potrzebuje programu do losowania. Ma losować z przedziału 1-100, ja mam wybierać ile ma tych liczb wylosować (minimum 3), mają się nie powtarzać. Ma wystąpić zapis do tablicy: $tab[i]; oraz wyświetlenie posortowanych tych liczb.
http://absolwencinawalizkach.pl/losowani...
1. Dodajesz do listy (TList lub wygodniej: TList<integer> (tylko nowsze Delphi)) wszystkie liczby z zakresu (czyli pętla for, dodajesz licznik) 2. W kolejnej pętli o długości odpowiadające ilości do wylosowania losujesz indeks z podanego wcześniej przeze mnie zakresu. 3. Wyciągasz liczbę z wylosowanej pozycji z listy ( los := Integer(lista[i])...
dzięki:) A tak przy okazji... w jaki sposób można losowac liczbę z przedziału np 5-15?
Treść zadania brzmiała: Szukanie minimum 1. Nalezy stworzyc tablice o 10 losowych elementach i wyswietlic ja na ekranie 2. Nalezy wyswietlic zawartosc tablicy 3. Nalezy znalezc najmiejsza liczbe i ja wyswietlic ja ma coś takiego: program minimum; uses crt; const N = 10; var t: array[1..N] of integer; var tmp: integer; var i, j: byte;...
To zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Jeżeli mają to być tylko proste działania matematyczne, to możesz się pokusić o wygenerowanie ich losowo. 1. Losujesz znak działania. 2. Losujesz pierwszą liczbę. 3. Losujesz 2 liczbę. 4. Wykonujesz wylosowane działanie pomiędzy liczbami. 5. Pytasz użytkownika o ten wynik. 6. Porównujesz obliczony i podany wynik.
losować liczba przedział losować liczba zbiór excel losować liczba
podnośnik samochodu seicento przerywa pralka pokrywa
amplituner yamaha droga dojazdowa
Topografia wyprowadzeń tyrystora BT258 Dzwonienie spod maski Mercedesa GLE przy uruchamianiu