Poprawiona wersja: [syntax=cpp] #include <iostream> #include <ctime> #include <cstdlib> #include <cmath> using namespace std; int main() { int n; srand(time(NULL)); n=rand()%20+0; //////////////////// przy użyciu swich swich(n) case 5: cout<<"piec"; break; case 6: cout<<"szesc"; break; case 7: cout<<"siedem";...
[syntax=cpp]... tablica[ile] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[ile] <<endl; ...[/syntax] Powinno być chyba [syntax=cpp]... tablica[i] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[i] <<endl; ...[/syntax] Inaczej (losowo) program będzie "szedł w maliny" przy indeksie tablicy=ile. Poza tym, tabele indeksujemy od wartości 0, a nie od...
Wylosuj liczbę od 1 do 100 i sprawdź, czy jest ona równa 1. Szansa na to jest 1%. Tu [url=https://stackoverflow.com/questions... masz przykład funkcji random.
Witaj co na to?
http://www.egrafik.pl/kurs-c-plus-plus/3... Dodano po 41 Najsmutniejsze, że się szukać nawet nie chce...
#include <windows.h> #include <iostream> #include <ctime> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow) { srand(static_cast<int>(tim... char losuj[] = { ((rand()%6)+49), '\0'} ; MessageBox...
Problemem jest tu operator %, który przyjmuje wyłącznie wartości całkowite. Musisz go zastąpić funkcją fmod() z pliku <math.h>.
Napisałem ci kompletny prog losowania lotka i multi.Dla tych którzy mają wątpliwości że użyłem fcję goto "label" mam propozycję aby prog poprawili bez użycia dodatkowych fcji np bool. Sądzę że nikomu się nie uda. Plik losowania plik.txt umieściłem na dysku D:,ale możesz zmienić na dowolny. Odpowiada za to linia kodu: plik_zap.open("d:\\plik.txt",fstream::ou...
Poczytaj to: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
To sprawdź tutaj: http://ideone.com/
To samo zamieściłeś w KFD. Dobre postępowanie. Masz tą samą odpowiedź którą dałem w KFD, jednak troszkę zmodyfikowaną: #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,suma=0,tab[10]; time_t t; srand((unsigned) time(&t)); cout<<"zawartosc tablicy:"<<endl;...
Np: #define rozmiar_gry 6 #define rozmiar_tablicy(a) ((sizeof a)/(sizeof a[0])) const int rolka[] = {1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 2}; int stan_gry[rozmiar_gry][rozmia... void losuj_nowe(void) { int i = 0; for (i = 0; i < rozmiar_gry; ++i) { /* losuj...
Co do zadania jak najbardziej sie zgadzam, że rozwiazanie nie jest odpowiedzią na problem. Tu mi sie nasuwa kilka spostrzeżeń. Ile ma byc tych liczb od 1 - 20 - nie sprecyzowane. Z jaka dokładnością maja być losowane te liczby, bo jak całkowite i ma ich być 20 to po co losować? A tak na marginesie to ŻADEN program komputerowy nie ma w 100% działającego...
Random(100);
Wylosowana liczba musi być postaci: 3*x + coś, wtedy będziesz miał co 3
Tu znajdziesz rozwiazanie http://blog.actuary.pl/2010/01/zegarek-n...
Nie bardzo rozumiem czemu ? (..) I za każdym razem liczby wychodzą posortowane. Myślę, ze warto trochę teorii wspomnieć, bo może ja coś pokręciłem i dlatego nie bardzo rozumiem. (..) Kiedy profesor taki własnie sposób na sortowanie nam podał ;) Moje kondolencje. Tak po prostu się nie powinno robić - nie chodzi koniecznie o kwestię działa/nie działa,...
Ponieważ dla komputera nie ma prostego sposobu, żeby wygenerować liczbę z dowolnie wybranego rozmiaru. Losowana jest zawsze liczba o stałej długości. Reszta z dzielenia, uzyskiwana operatorem %, ma bardzo ciekawą właściwość, nigdy nie uzyska się reszty większej, niż dzielnik (pomniejszony o jeden). Dlatego ta sztuczka jest powszechnie wykorzystywana...
Wykonaj 8 pomiarów "wiszącego" ADC i ostatni bit traktuj jako zmienną losową - po prostu sklej z nich 1 bajt. Jakiś stan może sie próbować ustalić, ale ostatni bit pomiaru i tak będzie "szumić". Oprócz tego możesz do kodu programu wrzucić tablicę liczb pseudolosowych wygenerowanych na PC i taki pomair z ADC wykorzystywać jako swoiste ziarno.
To trochę inaczej wygląda. Pomocne mogą być rysunki z wikipedii. Zawartość rejestru przesuwasz w lewą lub w prawą strone o 1 bit, a drugi koniec rejestru uzupełniasz wartością będącą wynikiem XOR bitów pobranych z odpowiednich odczepów rejestru (poszczególne bity rejestru). Skąd bierzesz bity do XOR - określa wielomian. Przykładowy kod: dla wielomianu...
dzięki:) A tak przy okazji... w jaki sposób można losowac liczbę z przedziału np 5-15?
Uwierz mi że losuje liczby tak jak powinno losować tylko nie pozwalasz wyjść z pętli jeśli wylosujesz liczbę np 23, 29 itp. Warunek źle skonstruowałeś powinno być tak: [syntax=cpp]while (!(((res >= 1) && (res <=10)) || ((res >= 20) && (res <=30))));[/syntax]
to może losuj jedną liczbę a pozostałe wyświetlaj ?:)
Pierwszy raz się spotykam z * w C++. Jak i gdzie dokładnie się jej używa? To wręcz śmietanka w C/C++. ;) Operator wyłuskania może nie jest obszernym tematem do opisania, ale na pewno ciężkim do zrozumienia dla początkujących. Tutaj temat ten jest bezpośrednio związany ze wskaźnikami, a co za tym idzie również i z operatorami new, delete. Musisz poczytać...
Wystarczy stworzyć tablicę dla histogramu - będziesz ją indeksowała wylosowaną liczbą zwiększając wartość tej pozycji o 1 (1 wylosowana). Na koniec wystarczy znaleźć największą wartość i wyświetlić na którym jest indeksie - to bedzie najczęściej losowana liczba.
Problem w tym ze bascom funkcją rnd będzie losowac zawsze te same liczby po odpaleniu procka i bedzie zonk bo kostka zawsze bedzie losowac te same liczby w tej samej kolejności ale jak użyjesz do losowania np wejścia adc + rnd() to juz coś z tego będzie widziałem coś takiego gdzieś na elektrodzie szukaj w dziale mikrokontrolery.
Chciałbym napisać mały programik( symulator LOTTO), taki żebym mógł losowac liczby w różnych kombinacjach. Liczby wylosowane nie powtarzają sie w kolejnym losowaniu,czyli:np. losuję 5 liczb z 50, póżniej kolejne pięć wyłączając pięć poprzednich czyli:5 z 45 itd. Mój problem polega na tym,że nie mam pojęcia jak się pisze programy. Czy trzeba mieć inny...
Nie znam takie wbudowanej funkcji. Ale można to obejść, możesz losować liczby i sprawdzać czy wylosowana to 5 jeżeli tak to powtarzasz. To ma jedną wadę wyobraź sobie że cały czas będziesz losował 5 ... Druga opcja to wykonanie 2 losowań pierwsze dla liczb z przedziału np. <2,5) drugie (5,n>. Trzecie co przychodzi mi na myśl to wrzucasz konkretne...
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
W Pascalu funkcja Random(x) losuje liczby całkowite z przedziału Zepsułeś całą niespodziankę :)
bascomowa funkcja Rnd() potem zapisujesz wylosowane liczby w tablicy i przy kolejnym losowaniu sprawdzasz czy się nie powtarza jeśli się powtarza to losujesz jeszcze raz i znowu sprawdzasz, jeśli się nie powtarza to dopisujesz do tablicy wylosowanych i wyświetlasz na lcd
Po pierwsze powinieneś działać w zakresie 0-7. Po drugie Rnd losuje liczby według algorytmu pseudolosowego - warto na starcie załadować generator jakimś seedem. Po trzecie nie lepiej: PORTD = Rnd(255) PORTB = Rnd(255)
chcialbym zrobic uklad ktory bedzie losowac liczbe 0-9... dopiero zaczynam programowanie w vhdl i nie wiem jak to zrealizowac... jakby ktos bylby w stanie pomoc bylbym wdzieczny...(moze kod??)
Witam, Czy użycie tego kodu dla M32 z wew. 2 MHz da mi pożądany efekt czyli losowanie liczb? Kod C - To jest jakaś inna wersja tej funkcji powinno być tak: [syntax=c] //---Poczatek generatora------------------------------... uint32_t stan_poprzedni=7; //Przy inicjalizacji bedzie to 'seed' const uint32_t a=22695477, c=1; uint16_t losuj() { stan_poprzedni=(a*stan_poprzedni+c);...
Witam. Do generowania liczb pseudolosowych w Javie mozna uzyc klasy Random z pakietu java.util . Trzeba stworzyc instancje tej klasy, po czym, w zaleznosci od potrzeb, wywolac odpowiednia metode. Dla twojego przypadku moze to wygladac w ten sposob: import java.util.Random; ... int los; Random r = new Random(); los = r.nextInt(101); //przedzial...
Dzień dobry wszystkim ;-) Szukam rozwiązania kilku problemów z oprogramowaniem Arduino, konkretnie MEGA2560, zacznę od pierwszego, które na tą chwilę blokuje pozostałe. Losowanie: Aktualnie program losuje liczby w zakresie 1-12, funkcja random wspomagana przez randomSeed. Jest OK, funkcja zwraca wartość 1-12. Następny etap zakłada wylosowanie kolejnej...
Co prawda PHP to nie moja bajka, ale algorytm mogę zaproponować: - utwórz tablicę a z n liczbami do losowania; - utwórz pustą tablicę b na p wylosowanych liczb; pętla (oczekuj na naciśnięcie przycisku) - losuj liczbę z zakresu n tablicy; - zapisz tą liczbę w tablicy b; - wykasuj tą liczbę z tablicy a; - przesuń pozostałe liczby o jedną pozycję w lewo...
Czyli rand() % 4 oznacza, że ma losować z liczb 0,1,...3 ???? Tak rand() % 4 oznacza że losuje liczbę 0 lub 1 lub 2 lub 3 a int JakasZmienna JakasZmienna=rand() % 4 że wartość tej zmiennej to ta losowa liczba. Liczby często losują się te same ale uruchamiając mój kod ileś tam razy wylosuje każdą z możliwych liczb, jedną więcej razy inna mniej, jedna...
Jeśli ktoś zna tematyke kanałó radiowych i mołby napisać taka funkcje opsac w jaki sposob mozna losowac liczby o rozkladzie gausa z tym ze prosze nie wysylac linkow z wikipedi bo doskonale je znam Jeżeli dysponujesz generatorem liczb losowych o równomiernym rozkładzie losowanych liczb w zakresie 0-1 (zwykły random w komputerze), wystarczy że wylosujesz...
Zdawalo mi sie ze juz czytalem kiedys na ten temat ale przeszukalem forum i niestety nie znalazlem podobnego zagadnienia. Wie ktos moze jak wykonac losowanie przypadkowych liczb w '51? Z poczatku myslalem zeby wykorzystac rozne wskazniki czy rejestry w procesorze ale to chyba nie byla by zupelnie losowa generacja liczb (?) Ma ktos jakis pomysl? Chocby...
Najprościej - wywołać srand(....) tylko raz. A potem generować już liczby kolejno. Przykład: [syntax=c]#include <stdlib.h> #include <time.h> #include <stdio.h> main() { srand(time(NULL)); int x,i=0; while(i<10) { i++; x=rand()%101; printf("Liczba wylosowana to %d\n", x); } }[/syntax]
program losowanie; uses crt; var a:real; begin clrscr; randomize; a:=random(101); write('Wylosowano ',a); readkey; end.
Masz przykład losowania bez powtórzeń wybranej ilości liczb z liczb od nn=1 do 80; nn też ustalasz.Możesz to przerobić na własne potrzeby. #include <time.h> #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int k,i,j,n,nn,los[80]; int losuj() { do { k=rand()%nn+1; for(j=0;j<=i-1;j++) { if(los[j]==k)losuj(); } los[i]=k;...
EDIT: Problem już rozwiązałem. Siema Mam problem taki że pokazuje mi liczby: 17 0 33 0 22 0 kod: #include <cstdlib> #include <iostream> #include <cmath> using namespace std; const unsigned ILOSC_LICZB = 6; const int MAKSYMALNA_LICZBA = 49; int main(int argc, char *argv[]) { unsigned aLiczby[ILOSC_LICZB];...
witam musze napisac program w c a nie mam pojecia jak sie za to zabrac, zadanie wglada nastepujaco: "Napisz program. ktory losuje szesc liczb w zakresie od 1 do 49. Losowanie powtarza zadana przez uzytkownika ilosc razy. Wszystkie wyniki losowan przechowuje w tablicy struktut pod kolejnymi pozycjami. Po zakonczeniu losowan program powinien pokazywac...
OK już poprawiłem ale jest inny problem: Dlaczego mój program po podaniu przedziału ładnie wyświetla z tablicy N a przy tablicy B wyświetla dużą liczbę, poproszę o wskazanie błędu w kodzie to mnie urządzi. [code][syntax=c]#include <iostream> #include <cmath> #include <stdlib.h> #include <time.h> using namespace std; void losowanie(int...
if liczba=(r) then begin begin writeln('Gratuluje zgadłeś za ',licznik,' razem'); znak:=readkey; until znak=#27; {<--------------- error podany w temacie} end; Sama ta budowa pokazuje na krzyżowe bloki. Proponuję zamieścić kod w znacznikach [syntax = pascal] i zadbać o wcięcia, to sam zobaczysz, gdzie jest za dużo lub...
Witam. Mam pewien problem dotyczący losowania liczb. Mam przedział liczb od 3 do 16. Muszę wylosować liczby z poszczególnych zakresów: 3-4 5-6 7-8 9-12 13-16 Problem polega na tym, że każdy przedział chciałabym losować OSOBNO tak, aby już wylosowany przedział nie zmieniał się. Np. Wylosowałam pierwszy przedział i mam taką kolejność: 4,3 Teraz chcę wylosować...
Jeśli użyjesz S-Funkcji, to możesz zapisać w języku C. Nieco o tym tutaj: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
Ja bym to zrobił tak: Niestety to nie działa tak jak bym sobie życzył :) ale dziękuję za pomoc :) for (i=0; i <z_ilu; i++) a Oj kolega by mi zepsuł zabawę jak bym sobie tego wcześniej napisał :D Trochę to inaczej rozwiązałem ale kolegi rozwiązanie losuje liczby ale według mnie nie eliminuje duplikatów. Aczkolwiek mogę się mylić Pozdrawiam Kod który...
Zaciekawił mnie ten programik. Oto moja wersja lotto ;) [syntax=cpp]#include <iostream> #include <stdlib.h> using namespace std ; int main () { int gra=0; cout <<"Siema wszystkim w programie symlujacym losowanie\n\n\t\tLOttO \1\n"<<endl; cout <<"Jaka wersje gry wybierasz ? Wcisnij:\n1 - Duzy Lotek (6 z 49)\n2 - Joker (1...
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić takie urządzenie które będzie losowało Liczby z przedziału od 1 do 25 i wyświetlało na wyświetlaczu bądź ekranie??
A wracając do podstawowego problemu - warunek na sumę zmniejsza o 1 dostępną liczbę stopni swobody - po prostu losujesz o 1 mniej liczbę, sumujesz to, a na końcu tablicy wpisujesz obliczoną wartość zapewniającą wymaganą sume.
No cóż, wiesz jak zmienna char przechowuje znaki? Raczej nie zapiszesz w pamięci komputera np 'A' albo 'C'. Zmienne typu char przechowują znaki własnie w postaci liczb (Tu poczytaj trochę o ASCII). Wiec wniosek jest proty, losujesz liczbę z odpowiedniego przedziału (jesli rzuciłeś okiem na tablice ascii to bedziesz wiedział o co chodzi :) ), zamieniasz...
(at)cisowianka1219 FFT rozkłada sygnał na sinusoidy, które jak wiadomo oscylują wokół osi X od -1 do 1. Na widmie widać je jako prążki. Jeżeli sinusoida oscyluje od 0 do 1 to znaczy, że masz sinusoidę od -0.5 do 0.5 i składową stałą 0.5. Wtedy na widmie będą dwa prążki, jeden dla sinusoidy a drugi w zerze dla tej wartości stałej. rand losuje liczby...
Zmienna rozmiar mówi jak duż ma być tablica a min i max to zakres z jakiego ma losować. Więc niema problemu aby z zakresu od 2 do 2 wylosowało 9 pozycji o wartosci 2 debbuger mówi że pętla wykonuje sie w nieskonczoność Właśnie nie - masz/miałeś tą pętle eliminującą powtórzenia. Raz wylosujesz 2 i potem program w nieskończonej pętli losuje liczbę z...
Da się jakoś zrobić LOSOWANIE liczb w C++ ?? Proszę pomóżcie, albo podajcie jakiś przykład...
A helpa do bascoma nie ma?? RND(9) Dodam tylko ze jest to liczba pseudolosowa.
Ogólnie funkcja rnd działa na zsadzie pseudolosowej tzn.gdy procek działa cały czas programowo bez restertu lub wyłączenia zasilania to losuje różne liczby,jednak zawsze po restercie losuje je takie same w takiej samej kolejności,doputy działa programowo jest wrażenie że każda jest inna ale po restarcie "losuje" je znów takie same i w takiej samej kolejności,może...
Jeśli ŚREDNIA i ODCHYLENIE.STANDARDOWE dla skończonej liczby losowań mają wyjść dokładnie takie jak założono, to już nie będą wartości losowe, najwyżej losowe "na smyczy". Ponieważ są to dwa parametry, można obliczyć dwa wyniki rozwiązując odpowiedni układ równań. Czyli jeśli potrzebujemy n liczb, losujemy n-2, a dwie obliczamy. Ponieważ wychodzi z...
A nie można użyć własnego algorytmu do losowania. Trochę tego jest, głównie oparte o liczby pierwsze. Sam generator może już zapewnić wylosowanie bez powtórzeń.
Jak się nie wytłumaczysz, to napisz sobie sam. 1) musisz zapamiętać liczby, które możesz wylosować. 2) musisz losować jedną z nich 3) musisz ją usunąć z liczb możliwych do wylosowania. Najprostszy i najbardziej nieefektywny algorytm umieszczałby wylosowane liczby w tablicy. Przy wylosowaniu nowej liczby przeglądałby tablicę i sprawdzał, czy już taką...
Ja mysle,z e nalezy zrobic to tak, zdefiniowac JEDNA tablice, ktora bedzie zawierala dane, czy dana liczba juz byla losowana. Czyli mozna to zrobic na minimalnym rozmiarze (ilosc_liczb/8) i zapisac to bitowo. Napisac raz fkcje, ktora bedzie losowac liczbe, sprawdzac, czy juz byla wylosowana. A losowanie dwoch liczb roznych, to po prostu dwa razy losownie...
narazie musi to być zwykła kostka :] dopiero po zaliczeniu będe mógł sie dalej bawić. Ojciec stwierdził że mam mu z tego zrobić losowanie liczb do totolotka :D teraz można też ustawić losowanie liczby 0-9 ale programowo, myślałem też żeby tam jakąś zworke dać do ustalania przedziału losowania :)
Dodaj do pętli wyrażenie sprawdzające czy dana liczba się nie powtórzyła. Nie mam niestety teraz czasu żeby taki kod napisać ale jak robisz pętlę to zrób sobie tablicę liczb czyli w pętli: tablica(i) = komorka_value I wtedy kolejne liczby będą zapisywane w tablicy w pamięci komputera. Jak to już będziesz miał, to potem w tej samej pętli dajesz drugą...
Proszę przykład losuje liczbę.
Tylko jak losować liczbę 7-bitową? Tak?: (losuj()&0x7F) Może być :)
Chcę zrobić program który będzie mi losował liczbę zakresie 1-10 i zapisywał mi to w zmiennej log. Mam już to: for /l %%i in (1,1,100) do start sebsus.bat timeout 5 > NUL pause
a obecnie jak generujesz?
Odpowiedź pozostaje ta sama. Liczby nie muszą być po kolei, RANDBETWEEN losujesz tylko numer wiersza w kolumnie A. Jeżeli umieścisz w niej te czasy, spośród których chcesz losować, to będziesz de facto "losował" czasy.
Nie wiem co trzeba mieć aby zrobić komputer świetlny. Jeżeli byś się zdecydował na mój "pomysł" to składa się on z 3 części: 1. Czujnik bassu, daje on impulsy na mikoprocesor. 2. Mikroprocesor losuje jakąś liczbę i uruchamia daną sekwencję z tablicy. 3. Układ wykonawczy na optotriakach i triakach (ten z discoliteza) steruje parami. Trzeba tylko użyć...
A jakiś może kod ilustrujący to? n to ilość liczb do wylosowania. [syntax=cpp] for (int i=0; i<n; i++){ while(!plik.eof()) { plik >> liczba; cout << liczba << endl; fout << liczba << " "; } [/syntax] W taki sposób ma być dodany for czy w while? jeśli wrzucam w while to mi wyświetla w słupku pojedyńcze cyfry.. A potem...
Tak, rozumiem, że losowanie liczby, ale o jaki klucz chodzi? Uwierzytelniający? To wszystko również da się obejść.
Jak to nie wiesz? Utwórz sobie drugą tablicę, wypełnij ją zerami, zwiększaj pole o 1 za każdym razem kiedy liczba równa jego indeksowi zostanie wylosowana.
Jak losowanie działa to teraz spróbuj zrobić okienko które będzie zaczytywać ile liczb ma generować (to "n" z zadania) Później wystarczy dodać dzielenie przez 3 i 4, jeżeli liczba całkowita to wpisujesz ją jak nie to wyrzucasz. Zrób sobie to na tablicach.
Nie rozumiem:(. Czyli co muszę wstawić konkretnie w tablicy żeby grało i losowało liczby?
Witam, oj, podstawy się kłaniają... :roll: Losujesz liczbę z zakresu 0-99 (oczywiście rozkład jednostajny) i jeśli wylosowana liczba jest z zakresu 0-19 (mniejsza od 20) to masz swoje 20%. Pozdrawiam, GSM
A, sorry, nie zauważyłem, że chodzi o Excela... Rozwiązanie proste: zrób z 6 pomocniczych komórek, w których będziesz losował liczbę z zakresu 0-90 (RANDBETWEEN), następnie w kolejnej pobierz wartość z wiersza określonego tą właśnie wartością (WYSZUKAJ PIONOWO lub WYBIERZ). Teraz pozostanie kombinowanie, jak uniknąć powtórzeń, ale może wystarczy przeliczanie...
A ile ten PIC kosztuje? BO maly atmelek jakies 5zl. I moze byc latwo programowany w byle w sumie czym :D Ntomiast mozna zrobic jakis wiekszy bajer z tym procem - dodac jakies miganie, losowanie liczby czy cos :D Na przyklad zrobic tak: Podlaczyc dipswitcha (powiedzmy 6), maly wyswietlacz 7seg (2 pozycje) i niech losuje liczby od 2 do 63 (wybierane z...
dzięki działa a wiesz może jak zrobić losowanie liczb w zakresie od 9 do -9 :?:
Mam do rozwiązania coś takiego: Z 20 liczb ma zostać wylosowane 5. Ma być losowanie bez powtórzeń. Tutaj jest prosto, bo użyłem =los() w 5 komórkach pod sobą, a następnie =pozycja , co pozwoliło mi na wylosowanie bez powtórzeń. Drugim etapem jest dołożenie kolejnych 10 liczb i znowu losowanie 5 z tej puli (czyli 5 z zakresu 30tu), lecz liczby nie mogą...
Bardziej chodziło mi, że makro jest przygotowane na sortowanie nawet stu wartości w wierszu, Ty masz to do lotto, specyficznie do 6 liczb, więc Const MaxX możesz zmienić na 6 spokojnie, wtedy będzie brało pod uwagę tylko kolumny od A do F. Jeśli będziesz chciał sortować losowania z innych gier, gdzie załóżmy jest losowane 20 liczb, to wtedy można to...
http://absolwencinawalizkach.pl/losowani...
Sporo niewiadomych. Nie wiadomo gdzie jest 'Activecell', a w związku z tym 'C[-1]' oraz wszystkie "offsetowane". Jedyna wskazówka, że wynik *5% zapisujesz w B3. Trzeba policzyć :) W przykładzie losowanie 5% unikatowych liczb z kolumny "C". Oczywiście wartość 'ile' możesz zapisać w B3 ;) itd
Treść zadania brzmiała: Szukanie minimum 1. Nalezy stworzyc tablice o 10 losowych elementach i wyswietlic ja na ekranie 2. Nalezy wyswietlic zawartosc tablicy 3. Nalezy znalezc najmiejsza liczbe i ja wyswietlic ja ma coś takiego: program minimum; uses crt; const N = 10; var t: array[1..N] of integer; var tmp: integer; var i, j: byte;...
1. Dodajesz do listy (TList lub wygodniej: TList<integer> (tylko nowsze Delphi)) wszystkie liczby z zakresu (czyli pętla for, dodajesz licznik) 2. W kolejnej pętli o długości odpowiadające ilości do wylosowania losujesz indeks z podanego wcześniej przeze mnie zakresu. 3. Wyciągasz liczbę z wylosowanej pozycji z listy ( los := Integer(lista[i])...
Jakiś czas temu znalazłem opis układu będący popularną grą hazardową. Ten opis dokładnie pokazuje, jakie są znaczki, rozmieszczenie ich na bębnach i układy przyznające wygrane. http://ep.com.pl/files/6877.pdf Postanowiłem taką grę zaimplementować właśnie w Cobrze i się udało w wykorzystując kompilator SDCC. Wewnętrzny Basic jest za wolny do realizacji...
Za wiele z c++ nie pamiętam ale używałem kiedyś takich instrukcji: { Randomize(); int random(int num); } komenda losuje liczby w zakresie od 0 do num-1
Potrzebuje programu do losowania. Ma losować z przedziału 1-100, ja mam wybierać ile ma tych liczb wylosować (minimum 3), mają się nie powtarzać. Ma wystąpić zapis do tablicy: $tab[i]; oraz wyświetlenie posortowanych tych liczb.
int liczba = (rand() % 100) -10; (losowanie od -10 do 100) int liczba = rand() % 100 (losowanie od 0 do 99) ale potrzebny jest warunek dla parzystych. if(liczba%2!=0) // jesli liczba wylosowany modulo 2 rozna od 0 losuj jeszcze raz { int liczba = rand() % 100//(losowanie od 0 do 99) }
Witam, Z całym szacunkiem qrdel, ale to co proponujesz może i zadziała, ale nie ma większego sensu. To tak jakbyś rozwiązywał problem rozdawania kart do gry poprzez losowanie liczby 1..52 i sprawdzanie, czy taka karta już została rozdana, a jak nie, to losowanie jeszcze raz... Pozdrawiam, Dr.Vee
To zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Jeżeli mają to być tylko proste działania matematyczne, to możesz się pokusić o wygenerowanie ich losowo. 1. Losujesz znak działania. 2. Losujesz pierwszą liczbę. 3. Losujesz 2 liczbę. 4. Wykonujesz wylosowane działanie pomiędzy liczbami. 5. Pytasz użytkownika o ten wynik. 6. Porównujesz obliczony i podany wynik.
która będzie losować liczbę z zakresu od 1 do 10. którą będę dodawał do czasu wysłania danych z czujników A czemu losowo? A może użyj std::vector zamiast tablicy? Pierwsze słyszę o takim czymś. Musze się zapoznać. Pamiętaj, że ja z forum arduino się wywodzę :D No, tak. Poczytaj sobie: [url=https://cpp0x.pl/kursy/Kurs-STL-C++...
Witam. Mam pytanie czy zna ktoś schemat układu który po naciśnięciu przycisku wyświetlał by losował liczbę i pokazywał ją na wyświetlaczu led. liczba ta powinna być zakresu 1-32. zależało by mi aby nie było to na uc ponieważ nie mam dostępu do programowania.
Napisałem taka instrukcję: PORTA=random(255); Wyświetla warning: MainUnit.c:192: warning: implicit declaration of function `random' ale to działa :) działa, ale źle działa. Jak zrobiłem random(4) to losuje liczby z większego przedziału niż podany w nawiasie.
Witam. W jaki sposób mogę wylosować liczbę z zakresu <0,256>. Próbowałem takiej instrukcji: [syntax=c]cou = 0 + rand() % 256;[/syntax] Lecz wywala mi jakieś błędy odnośnie funkcji rand() mimo iż dołączyłem bibliotekę stdlib.h Czy w programowaniu ARM-ów jest jakaś funkcja odpowiadająca za losowanie liczby?
Jesli chcesz rozwinac ten projekt to wez jakiegos procka seri 8051 lub AVR-a i w bascomie masz komende "RND" jest to losowanie liczby pseudo-losowej z zaznaczonego zakresu. Do tego dodajesz wyswietlasz LCD albo LED kawałek klawiatury i masz urzadzenie gotowe.
Napisałem szybkie demo odnośnie wątku. Wyświetlany jest zegar a jednocześnie możemy korzystać z aplikacji głównej (przy użyciu buttona losujemy liczby). Co do Sleep to wpisujesz: Sleep(20); Pozdrawiam...
I to są liczby pseudolosowe ? Z Wikipedii: Liczby pochodzące z generatora programowego zwane są liczbami pseudolosowymi, ponieważ faktycznie nie są dziełem przypadku, lecz wynikiem obliczeń matematycznych. Jak wypróbujesz ten kod - to znajdziesz jeszcze jedną jego wadę :cry: wynikającą z zastosowanego algorytmu - tzn. powtórzenia losowanych liczb :-o...
1. Robisz tablice typu booleanz wszystkimi możliwymi do wylosowania elementami (tb:array[1..N] of boolean) i na początek wpisujesz do niej "false" (for i:=1 to N do tb[i]:=False) Nastepnie losujesz liczbę i sprawdzasz jaka wartość tablicy jej odpowiada: k:=random(N+1); if tb[k] then //losujesz jeszcze raz else .... tb[k]:=True .... // dalej robisz co...
gigantyczny liczba liczba zwojów excel liczba
kodować airbag saeco filtr znajdować filtr paliwo
amica lodówka panel sterowania lutownica lutola
Ustawienia kotła Kostrzewa Pellets Fuzzy Logic 25kW na ekogroszku Brak regulacji głośności klawiszami - przyczyny i rozwiązania