Poprawiona wersja: [syntax=cpp] #include <iostream> #include <ctime> #include <cstdlib> #include <cmath> using namespace std; int main() { int n; srand(time(NULL)); n=rand()%20+0; //////////////////// przy użyciu swich swich(n) case 5: cout<<"piec"; break; case 6: cout<<"szesc"; break; case 7: cout<<"siedem";...
[syntax=cpp]... tablica[ile] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[ile] <<endl; ...[/syntax] Powinno być chyba [syntax=cpp]... tablica[i] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[i] <<endl; ...[/syntax] Inaczej (losowo) program będzie "szedł w maliny" przy indeksie tablicy=ile. Poza tym, tabele indeksujemy od wartości 0, a nie od...
http://www.egrafik.pl/kurs-c-plus-plus/3... Dodano po 41 Najsmutniejsze, że się szukać nawet nie chce...
Witaj co na to?
Poczytaj to: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
Problemem jest tu operator %, który przyjmuje wyłącznie wartości całkowite. Musisz go zastąpić funkcją fmod() z pliku <math.h>.
Wylosuj liczbę od 1 do 100 i sprawdź, czy jest ona równa 1. Szansa na to jest 1%. Tu [url=https://stackoverflow.com/questions... masz przykład funkcji random.
#include <windows.h> #include <iostream> #include <ctime> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow) { srand(static_cast<int>(tim... char losuj[] = { ((rand()%6)+49), '\0'} ; MessageBox...
Napisałem ci kompletny prog losowania lotka i multi.Dla tych którzy mają wątpliwości że użyłem fcję goto "label" mam propozycję aby prog poprawili bez użycia dodatkowych fcji np bool. Sądzę że nikomu się nie uda. Plik losowania plik.txt umieściłem na dysku D:,ale możesz zmienić na dowolny. Odpowiada za to linia kodu: plik_zap.open("d:\\plik.txt",fstream::ou...
To sprawdź tutaj: http://ideone.com/
Np: #define rozmiar_gry 6 #define rozmiar_tablicy(a) ((sizeof a)/(sizeof a[0])) const int rolka[] = {1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 2}; int stan_gry[rozmiar_gry][rozmia... void losuj_nowe(void) { int i = 0; for (i = 0; i < rozmiar_gry; ++i) { /* losuj...
Random(100);
Co do zadania jak najbardziej sie zgadzam, że rozwiazanie nie jest odpowiedzią na problem. Tu mi sie nasuwa kilka spostrzeżeń. Ile ma byc tych liczb od 1 - 20 - nie sprecyzowane. Z jaka dokładnością maja być losowane te liczby, bo jak całkowite i ma ich być 20 to po co losować? A tak na marginesie to ŻADEN program komputerowy nie ma w 100% działającego...
To samo zamieściłeś w KFD. Dobre postępowanie. Masz tą samą odpowiedź którą dałem w KFD, jednak troszkę zmodyfikowaną: #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,suma=0,tab[10]; time_t t; srand((unsigned) time(&t)); cout<<"zawartosc tablicy:"<<endl;...
Tu znajdziesz rozwiazanie http://blog.actuary.pl/2010/01/zegarek-n...
Rekord powiniej być tablicą sześciu liczb całkowitych, wtedy posortujesz normalnie jak tablicę. Losowań masz wykonać 1000 a nie 49 jak to robisz. Losowanie bez powtórzeń możesz ułatwić sobie nieco korzystając z tablicy haszującej - poczytaj sobie o tym wynalazku. :)
Wylosowana liczba musi być postaci: 3*x + coś, wtedy będziesz miał co 3
Wykonaj 8 pomiarów "wiszącego" ADC i ostatni bit traktuj jako zmienną losową - po prostu sklej z nich 1 bajt. Jakiś stan może sie próbować ustalić, ale ostatni bit pomiaru i tak będzie "szumić". Oprócz tego możesz do kodu programu wrzucić tablicę liczb pseudolosowych wygenerowanych na PC i taki pomair z ADC wykorzystywać jako swoiste ziarno.
To trochę inaczej wygląda. Pomocne mogą być rysunki z wikipedii. Zawartość rejestru przesuwasz w lewą lub w prawą strone o 1 bit, a drugi koniec rejestru uzupełniasz wartością będącą wynikiem XOR bitów pobranych z odpowiednich odczepów rejestru (poszczególne bity rejestru). Skąd bierzesz bity do XOR - określa wielomian. Przykładowy kod: dla wielomianu...
Ponieważ dla komputera nie ma prostego sposobu, żeby wygenerować liczbę z dowolnie wybranego rozmiaru. Losowana jest zawsze liczba o stałej długości. Reszta z dzielenia, uzyskiwana operatorem %, ma bardzo ciekawą właściwość, nigdy nie uzyska się reszty większej, niż dzielnik (pomniejszony o jeden). Dlatego ta sztuczka jest powszechnie wykorzystywana...
Uwierz mi że losuje liczby tak jak powinno losować tylko nie pozwalasz wyjść z pętli jeśli wylosujesz liczbę np 23, 29 itp. Warunek źle skonstruowałeś powinno być tak: [syntax=cpp]while (!(((res >= 1) && (res <=10)) || ((res >= 20) && (res <=30))));[/syntax]
to może losuj jedną liczbę a pozostałe wyświetlaj ?:)
Ja mysle,z e nalezy zrobic to tak, zdefiniowac JEDNA tablice, ktora bedzie zawierala dane, czy dana liczba juz byla losowana. Czyli mozna to zrobic na minimalnym rozmiarze (ilosc_liczb/8) i zapisac to bitowo. Napisac raz fkcje, ktora bedzie losowac liczbe, sprawdzac, czy juz byla wylosowana. A losowanie dwoch liczb roznych, to po prostu dwa razy losownie...
Pierwszy raz się spotykam z * w C++. Jak i gdzie dokładnie się jej używa? To wręcz śmietanka w C/C++. ;) Operator wyłuskania może nie jest obszernym tematem do opisania, ale na pewno ciężkim do zrozumienia dla początkujących. Tutaj temat ten jest bezpośrednio związany ze wskaźnikami, a co za tym idzie również i z operatorami new, delete. Musisz poczytać...
Nie znam takie wbudowanej funkcji. Ale można to obejść, możesz losować liczby i sprawdzać czy wylosowana to 5 jeżeli tak to powtarzasz. To ma jedną wadę wyobraź sobie że cały czas będziesz losował 5 ... Druga opcja to wykonanie 2 losowań pierwsze dla liczb z przedziału np. <2,5) drugie (5,n>. Trzecie co przychodzi mi na myśl to wrzucasz konkretne...
Wystarczy stworzyć tablicę dla histogramu - będziesz ją indeksowała wylosowaną liczbą zwiększając wartość tej pozycji o 1 (1 wylosowana). Na koniec wystarczy znaleźć największą wartość i wyświetlić na którym jest indeksie - to bedzie najczęściej losowana liczba.
poszukuje ukladu losujacego ktory po podaniu liczby wylosuje jedna z liczb zawierajacych sie w przedziale od 1 do tej podanej liczby. ma ktos jakies pomysly lub zna taki uklad? projekt - 2 wyswietlacze [jeden z podana liczba-swieci sie caly czas, drugi - swieci sie po wylosowaniu liczby] . klawiatura z numerkami :) , i przycisk aby wylosowalo jedna...
Witam. Do generowania liczb pseudolosowych w Javie mozna uzyc klasy Random z pakietu java.util . Trzeba stworzyc instancje tej klasy, po czym, w zaleznosci od potrzeb, wywolac odpowiednia metode. Dla twojego przypadku moze to wygladac w ten sposob: import java.util.Random; ... int los; Random r = new Random(); los = r.nextInt(101); //przedzial...
Witam, Czy użycie tego kodu dla M32 z wew. 2 MHz da mi pożądany efekt czyli losowanie liczb? Kod C - To jest jakaś inna wersja tej funkcji powinno być tak: [syntax=c] //---Poczatek generatora------------------------------... uint32_t stan_poprzedni=7; //Przy inicjalizacji bedzie to 'seed' const uint32_t a=22695477, c=1; uint16_t losuj() { stan_poprzedni=(a*stan_poprzedni+c);...
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
W Pascalu funkcja Random(x) losuje liczby całkowite z przedziału Zepsułeś całą niespodziankę :)
Po pierwsze powinieneś działać w zakresie 0-7. Po drugie Rnd losuje liczby według algorytmu pseudolosowego - warto na starcie załadować generator jakimś seedem. Po trzecie nie lepiej: PORTD = Rnd(255) PORTB = Rnd(255)
Masz przykład losowania bez powtórzeń wybranej ilości liczb z liczb od nn=1 do 80; nn też ustalasz.Możesz to przerobić na własne potrzeby. #include <time.h> #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int k,i,j,n,nn,los[80]; int losuj() { do { k=rand()%nn+1; for(j=0;j<=i-1;j++) { if(los[j]==k)losuj(); } los[i]=k;...
ehh.. Teraz w ogóle się nie chce skompilować. Dam cały kod może coś wymyślisz. [/spoiler]
Czyli rand() % 4 oznacza, że ma losować z liczb 0,1,...3 ???? Tak rand() % 4 oznacza że losuje liczbę 0 lub 1 lub 2 lub 3 a int JakasZmienna JakasZmienna=rand() % 4 że wartość tej zmiennej to ta losowa liczba. Liczby często losują się te same ale uruchamiając mój kod ileś tam razy wylosuje każdą z możliwych liczb, jedną więcej razy inna mniej, jedna...
bascomowa funkcja Rnd() potem zapisujesz wylosowane liczby w tablicy i przy kolejnym losowaniu sprawdzasz czy się nie powtarza jeśli się powtarza to losujesz jeszcze raz i znowu sprawdzasz, jeśli się nie powtarza to dopisujesz do tablicy wylosowanych i wyświetlasz na lcd
Co prawda PHP to nie moja bajka, ale algorytm mogę zaproponować: - utwórz tablicę a z n liczbami do losowania; - utwórz pustą tablicę b na p wylosowanych liczb; pętla (oczekuj na naciśnięcie przycisku) - losuj liczbę z zakresu n tablicy; - zapisz tą liczbę w tablicy b; - wykasuj tą liczbę z tablicy a; - przesuń pozostałe liczby o jedną pozycję w lewo...
Dzień dobry wszystkim ;-) Szukam rozwiązania kilku problemów z oprogramowaniem Arduino, konkretnie MEGA2560, zacznę od pierwszego, które na tą chwilę blokuje pozostałe. Losowanie: Aktualnie program losuje liczby w zakresie 1-12, funkcja random wspomagana przez randomSeed. Jest OK, funkcja zwraca wartość 1-12. Następny etap zakłada wylosowanie kolejnej...
A wracając do podstawowego problemu - warunek na sumę zmniejsza o 1 dostępną liczbę stopni swobody - po prostu losujesz o 1 mniej liczbę, sumujesz to, a na końcu tablicy wpisujesz obliczoną wartość zapewniającą wymaganą sume.
Zdawalo mi sie ze juz czytalem kiedys na ten temat ale przeszukalem forum i niestety nie znalazlem podobnego zagadnienia. Wie ktos moze jak wykonac losowanie przypadkowych liczb w '51? Z poczatku myslalem zeby wykorzystac rozne wskazniki czy rejestry w procesorze ale to chyba nie byla by zupelnie losowa generacja liczb (?) Ma ktos jakis pomysl? Chocby...
Ogólnie funkcja rnd działa na zsadzie pseudolosowej tzn.gdy procek działa cały czas programowo bez restertu lub wyłączenia zasilania to losuje różne liczby,jednak zawsze po restercie losuje je takie same w takiej samej kolejności,doputy działa programowo jest wrażenie że każda jest inna ale po restarcie "losuje" je znów takie same i w takiej samej kolejności,może...
No cóż, wiesz jak zmienna char przechowuje znaki? Raczej nie zapiszesz w pamięci komputera np 'A' albo 'C'. Zmienne typu char przechowują znaki własnie w postaci liczb (Tu poczytaj trochę o ASCII). Wiec wniosek jest proty, losujesz liczbę z odpowiedniego przedziału (jesli rzuciłeś okiem na tablice ascii to bedziesz wiedział o co chodzi :) ), zamieniasz...
Zmienna rozmiar mówi jak duż ma być tablica a min i max to zakres z jakiego ma losować. Więc niema problemu aby z zakresu od 2 do 2 wylosowało 9 pozycji o wartosci 2 debbuger mówi że pętla wykonuje sie w nieskonczoność Właśnie nie - masz/miałeś tą pętle eliminującą powtórzenia. Raz wylosujesz 2 i potem program w nieskończonej pętli losuje liczbę z...
Najprościej - wywołać srand(....) tylko raz. A potem generować już liczby kolejno. Przykład: [syntax=c]#include <stdlib.h> #include <time.h> #include <stdio.h> main() { srand(time(NULL)); int x,i=0; while(i<10) { i++; x=rand()%101; printf("Liczba wylosowana to %d\n", x); } }[/syntax]
Jeśli ŚREDNIA i ODCHYLENIE.STANDARDOWE dla skończonej liczby losowań mają wyjść dokładnie takie jak założono, to już nie będą wartości losowe, najwyżej losowe "na smyczy". Ponieważ są to dwa parametry, można obliczyć dwa wyniki rozwiązując odpowiedni układ równań. Czyli jeśli potrzebujemy n liczb, losujemy n-2, a dwie obliczamy. Ponieważ wychodzi z...
Odpowiedź pozostaje ta sama. Liczby nie muszą być po kolei, RANDBETWEEN losujesz tylko numer wiersza w kolumnie A. Jeżeli umieścisz w niej te czasy, spośród których chcesz losować, to będziesz de facto "losował" czasy.
Ja bym to zrobił tak: Niestety to nie działa tak jak bym sobie życzył :) ale dziękuję za pomoc :) for (i=0; i <z_ilu; i++) a Oj kolega by mi zepsuł zabawę jak bym sobie tego wcześniej napisał :D Trochę to inaczej rozwiązałem ale kolegi rozwiązanie losuje liczby ale według mnie nie eliminuje duplikatów. Aczkolwiek mogę się mylić Pozdrawiam Kod który...
program losowanie; uses crt; var a:real; begin clrscr; randomize; a:=random(101); write('Wylosowano ',a); readkey; end.
witam musze napisac program w c a nie mam pojecia jak sie za to zabrac, zadanie wglada nastepujaco: "Napisz program. ktory losuje szesc liczb w zakresie od 1 do 49. Losowanie powtarza zadana przez uzytkownika ilosc razy. Wszystkie wyniki losowan przechowuje w tablicy struktut pod kolejnymi pozycjami. Po zakonczeniu losowan program powinien pokazywac...
(at)cisowianka1219 FFT rozkłada sygnał na sinusoidy, które jak wiadomo oscylują wokół osi X od -1 do 1. Na widmie widać je jako prążki. Jeżeli sinusoida oscyluje od 0 do 1 to znaczy, że masz sinusoidę od -0.5 do 0.5 i składową stałą 0.5. Wtedy na widmie będą dwa prążki, jeden dla sinusoidy a drugi w zerze dla tej wartości stałej. rand losuje liczby...
liczba zwojów kalkulator liczba gigantyczny liczba
wtryskiwacze benzyna astra chrysler voyager wentylator pralka łożysko wymienny
Jak znaleźć IP drugiego routera podłączonego przez Wi-Fi? Głośne huczenie na luzie na nierównej drodze - przyczyny i diagnostyka