Poprawiona wersja: [syntax=cpp] #include <iostream> #include <ctime> #include <cstdlib> #include <cmath> using namespace std; int main() { int n; srand(time(NULL)); n=rand()%20+0; //////////////////// przy użyciu swich swich(n) case 5: cout<<"piec"; break; case 6: cout<<"szesc"; break; case 7: cout<<"siedem";...
[syntax=cpp]... tablica[ile] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[ile] <<endl; ...[/syntax] Powinno być chyba [syntax=cpp]... tablica[i] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[i] <<endl; ...[/syntax] Inaczej (losowo) program będzie "szedł w maliny" przy indeksie tablicy=ile. Poza tym, tabele indeksujemy od wartości 0, a nie od...
http://www.egrafik.pl/kurs-c-plus-plus/3... Dodano po 41 Najsmutniejsze, że się szukać nawet nie chce...
Witaj co na to?
Poczytaj to: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
Problemem jest tu operator %, który przyjmuje wyłącznie wartości całkowite. Musisz go zastąpić funkcją fmod() z pliku <math.h>.
Wylosuj liczbę od 1 do 100 i sprawdź, czy jest ona równa 1. Szansa na to jest 1%. Tu [url=https://stackoverflow.com/questions... masz przykład funkcji random.
#include <windows.h> #include <iostream> #include <ctime> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow) { srand(static_cast<int>(tim... char losuj[] = { ((rand()%6)+49), '\0'} ; MessageBox...
Napisałem ci kompletny prog losowania lotka i multi.Dla tych którzy mają wątpliwości że użyłem fcję goto "label" mam propozycję aby prog poprawili bez użycia dodatkowych fcji np bool. Sądzę że nikomu się nie uda. Plik losowania plik.txt umieściłem na dysku D:,ale możesz zmienić na dowolny. Odpowiada za to linia kodu: plik_zap.open("d:\\plik.txt",fstream::ou...
To sprawdź tutaj: http://ideone.com/
Np: #define rozmiar_gry 6 #define rozmiar_tablicy(a) ((sizeof a)/(sizeof a[0])) const int rolka[] = {1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 2}; int stan_gry[rozmiar_gry][rozmia... void losuj_nowe(void) { int i = 0; for (i = 0; i < rozmiar_gry; ++i) { /* losuj...
Random(100);
Co do zadania jak najbardziej sie zgadzam, że rozwiazanie nie jest odpowiedzią na problem. Tu mi sie nasuwa kilka spostrzeżeń. Ile ma byc tych liczb od 1 - 20 - nie sprecyzowane. Z jaka dokładnością maja być losowane te liczby, bo jak całkowite i ma ich być 20 to po co losować? A tak na marginesie to ŻADEN program komputerowy nie ma w 100% działającego...
To samo zamieściłeś w KFD. Dobre postępowanie. Masz tą samą odpowiedź którą dałem w KFD, jednak troszkę zmodyfikowaną: #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,suma=0,tab[10]; time_t t; srand((unsigned) time(&t)); cout<<"zawartosc tablicy:"<<endl;...
Tu znajdziesz rozwiazanie http://blog.actuary.pl/2010/01/zegarek-n...
Rekord powiniej być tablicą sześciu liczb całkowitych, wtedy posortujesz normalnie jak tablicę. Losowań masz wykonać 1000 a nie 49 jak to robisz. Losowanie bez powtórzeń możesz ułatwić sobie nieco korzystając z tablicy haszującej - poczytaj sobie o tym wynalazku. :)
Wylosowana liczba musi być postaci: 3*x + coś, wtedy będziesz miał co 3
Wykonaj 8 pomiarów "wiszącego" ADC i ostatni bit traktuj jako zmienną losową - po prostu sklej z nich 1 bajt. Jakiś stan może sie próbować ustalić, ale ostatni bit pomiaru i tak będzie "szumić". Oprócz tego możesz do kodu programu wrzucić tablicę liczb pseudolosowych wygenerowanych na PC i taki pomair z ADC wykorzystywać jako swoiste ziarno.
To trochę inaczej wygląda. Pomocne mogą być rysunki z wikipedii. Zawartość rejestru przesuwasz w lewą lub w prawą strone o 1 bit, a drugi koniec rejestru uzupełniasz wartością będącą wynikiem XOR bitów pobranych z odpowiednich odczepów rejestru (poszczególne bity rejestru). Skąd bierzesz bity do XOR - określa wielomian. Przykładowy kod: dla wielomianu...
Ponieważ dla komputera nie ma prostego sposobu, żeby wygenerować liczbę z dowolnie wybranego rozmiaru. Losowana jest zawsze liczba o stałej długości. Reszta z dzielenia, uzyskiwana operatorem %, ma bardzo ciekawą właściwość, nigdy nie uzyska się reszty większej, niż dzielnik (pomniejszony o jeden). Dlatego ta sztuczka jest powszechnie wykorzystywana...
Uwierz mi że losuje liczby tak jak powinno losować tylko nie pozwalasz wyjść z pętli jeśli wylosujesz liczbę np 23, 29 itp. Warunek źle skonstruowałeś powinno być tak: [syntax=cpp]while (!(((res >= 1) && (res <=10)) || ((res >= 20) && (res <=30))));[/syntax]
to może losuj jedną liczbę a pozostałe wyświetlaj ?:)
Ja mysle,z e nalezy zrobic to tak, zdefiniowac JEDNA tablice, ktora bedzie zawierala dane, czy dana liczba juz byla losowana. Czyli mozna to zrobic na minimalnym rozmiarze (ilosc_liczb/8) i zapisac to bitowo. Napisac raz fkcje, ktora bedzie losowac liczbe, sprawdzac, czy juz byla wylosowana. A losowanie dwoch liczb roznych, to po prostu dwa razy losownie...
Pierwszy raz się spotykam z * w C++. Jak i gdzie dokładnie się jej używa? To wręcz śmietanka w C/C++. ;) Operator wyłuskania może nie jest obszernym tematem do opisania, ale na pewno ciężkim do zrozumienia dla początkujących. Tutaj temat ten jest bezpośrednio związany ze wskaźnikami, a co za tym idzie również i z operatorami new, delete. Musisz poczytać...
Nie znam takie wbudowanej funkcji. Ale można to obejść, możesz losować liczby i sprawdzać czy wylosowana to 5 jeżeli tak to powtarzasz. To ma jedną wadę wyobraź sobie że cały czas będziesz losował 5 ... Druga opcja to wykonanie 2 losowań pierwsze dla liczb z przedziału np. <2,5) drugie (5,n>. Trzecie co przychodzi mi na myśl to wrzucasz konkretne...
Wystarczy stworzyć tablicę dla histogramu - będziesz ją indeksowała wylosowaną liczbą zwiększając wartość tej pozycji o 1 (1 wylosowana). Na koniec wystarczy znaleźć największą wartość i wyświetlić na którym jest indeksie - to bedzie najczęściej losowana liczba.
poszukuje ukladu losujacego ktory po podaniu liczby wylosuje jedna z liczb zawierajacych sie w przedziale od 1 do tej podanej liczby. ma ktos jakies pomysly lub zna taki uklad? projekt - 2 wyswietlacze [jeden z podana liczba-swieci sie caly czas, drugi - swieci sie po wylosowaniu liczby] . klawiatura z numerkami :) , i przycisk aby wylosowalo jedna...
Witam. Do generowania liczb pseudolosowych w Javie mozna uzyc klasy Random z pakietu java.util . Trzeba stworzyc instancje tej klasy, po czym, w zaleznosci od potrzeb, wywolac odpowiednia metode. Dla twojego przypadku moze to wygladac w ten sposob: import java.util.Random; ... int los; Random r = new Random(); los = r.nextInt(101); //przedzial...
Witam, Czy użycie tego kodu dla M32 z wew. 2 MHz da mi pożądany efekt czyli losowanie liczb? Kod C - To jest jakaś inna wersja tej funkcji powinno być tak: [syntax=c] //---Poczatek generatora------------------------------... uint32_t stan_poprzedni=7; //Przy inicjalizacji bedzie to 'seed' const uint32_t a=22695477, c=1; uint16_t losuj() { stan_poprzedni=(a*stan_poprzedni+c);...
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
W Pascalu funkcja Random(x) losuje liczby całkowite z przedziału Zepsułeś całą niespodziankę :)
Po pierwsze powinieneś działać w zakresie 0-7. Po drugie Rnd losuje liczby według algorytmu pseudolosowego - warto na starcie załadować generator jakimś seedem. Po trzecie nie lepiej: PORTD = Rnd(255) PORTB = Rnd(255)
Masz przykład losowania bez powtórzeń wybranej ilości liczb z liczb od nn=1 do 80; nn też ustalasz.Możesz to przerobić na własne potrzeby. #include <time.h> #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int k,i,j,n,nn,los[80]; int losuj() { do { k=rand()%nn+1; for(j=0;j<=i-1;j++) { if(los[j]==k)losuj(); } los[i]=k;...
ehh.. Teraz w ogóle się nie chce skompilować. Dam cały kod może coś wymyślisz. [/spoiler]
Czyli rand() % 4 oznacza, że ma losować z liczb 0,1,...3 ???? Tak rand() % 4 oznacza że losuje liczbę 0 lub 1 lub 2 lub 3 a int JakasZmienna JakasZmienna=rand() % 4 że wartość tej zmiennej to ta losowa liczba. Liczby często losują się te same ale uruchamiając mój kod ileś tam razy wylosuje każdą z możliwych liczb, jedną więcej razy inna mniej, jedna...
bascomowa funkcja Rnd() potem zapisujesz wylosowane liczby w tablicy i przy kolejnym losowaniu sprawdzasz czy się nie powtarza jeśli się powtarza to losujesz jeszcze raz i znowu sprawdzasz, jeśli się nie powtarza to dopisujesz do tablicy wylosowanych i wyświetlasz na lcd
Dzień dobry wszystkim ;-) Szukam rozwiązania kilku problemów z oprogramowaniem Arduino, konkretnie MEGA2560, zacznę od pierwszego, które na tą chwilę blokuje pozostałe. Losowanie: Aktualnie program losuje liczby w zakresie 1-12, funkcja random wspomagana przez randomSeed. Jest OK, funkcja zwraca wartość 1-12. Następny etap zakłada wylosowanie kolejnej...
Co prawda PHP to nie moja bajka, ale algorytm mogę zaproponować: - utwórz tablicę a z n liczbami do losowania; - utwórz pustą tablicę b na p wylosowanych liczb; pętla (oczekuj na naciśnięcie przycisku) - losuj liczbę z zakresu n tablicy; - zapisz tą liczbę w tablicy b; - wykasuj tą liczbę z tablicy a; - przesuń pozostałe liczby o jedną pozycję w lewo...
A wracając do podstawowego problemu - warunek na sumę zmniejsza o 1 dostępną liczbę stopni swobody - po prostu losujesz o 1 mniej liczbę, sumujesz to, a na końcu tablicy wpisujesz obliczoną wartość zapewniającą wymaganą sume.
Zdawalo mi sie ze juz czytalem kiedys na ten temat ale przeszukalem forum i niestety nie znalazlem podobnego zagadnienia. Wie ktos moze jak wykonac losowanie przypadkowych liczb w '51? Z poczatku myslalem zeby wykorzystac rozne wskazniki czy rejestry w procesorze ale to chyba nie byla by zupelnie losowa generacja liczb (?) Ma ktos jakis pomysl? Chocby...
Ogólnie funkcja rnd działa na zsadzie pseudolosowej tzn.gdy procek działa cały czas programowo bez restertu lub wyłączenia zasilania to losuje różne liczby,jednak zawsze po restercie losuje je takie same w takiej samej kolejności,doputy działa programowo jest wrażenie że każda jest inna ale po restarcie "losuje" je znów takie same i w takiej samej kolejności,może...
No cóż, wiesz jak zmienna char przechowuje znaki? Raczej nie zapiszesz w pamięci komputera np 'A' albo 'C'. Zmienne typu char przechowują znaki własnie w postaci liczb (Tu poczytaj trochę o ASCII). Wiec wniosek jest proty, losujesz liczbę z odpowiedniego przedziału (jesli rzuciłeś okiem na tablice ascii to bedziesz wiedział o co chodzi :) ), zamieniasz...
Zmienna rozmiar mówi jak duż ma być tablica a min i max to zakres z jakiego ma losować. Więc niema problemu aby z zakresu od 2 do 2 wylosowało 9 pozycji o wartosci 2 debbuger mówi że pętla wykonuje sie w nieskonczoność Właśnie nie - masz/miałeś tą pętle eliminującą powtórzenia. Raz wylosujesz 2 i potem program w nieskończonej pętli losuje liczbę z...
Najprościej - wywołać srand(....) tylko raz. A potem generować już liczby kolejno. Przykład: [syntax=c]#include <stdlib.h> #include <time.h> #include <stdio.h> main() { srand(time(NULL)); int x,i=0; while(i<10) { i++; x=rand()%101; printf("Liczba wylosowana to %d\n", x); } }[/syntax]
Jeśli ŚREDNIA i ODCHYLENIE.STANDARDOWE dla skończonej liczby losowań mają wyjść dokładnie takie jak założono, to już nie będą wartości losowe, najwyżej losowe "na smyczy". Ponieważ są to dwa parametry, można obliczyć dwa wyniki rozwiązując odpowiedni układ równań. Czyli jeśli potrzebujemy n liczb, losujemy n-2, a dwie obliczamy. Ponieważ wychodzi z...
Odpowiedź pozostaje ta sama. Liczby nie muszą być po kolei, RANDBETWEEN losujesz tylko numer wiersza w kolumnie A. Jeżeli umieścisz w niej te czasy, spośród których chcesz losować, to będziesz de facto "losował" czasy.
Ja bym to zrobił tak: Niestety to nie działa tak jak bym sobie życzył :) ale dziękuję za pomoc :) for (i=0; i <z_ilu; i++) a Oj kolega by mi zepsuł zabawę jak bym sobie tego wcześniej napisał :D Trochę to inaczej rozwiązałem ale kolegi rozwiązanie losuje liczby ale według mnie nie eliminuje duplikatów. Aczkolwiek mogę się mylić Pozdrawiam Kod który...
program losowanie; uses crt; var a:real; begin clrscr; randomize; a:=random(101); write('Wylosowano ',a); readkey; end.
witam musze napisac program w c a nie mam pojecia jak sie za to zabrac, zadanie wglada nastepujaco: "Napisz program. ktory losuje szesc liczb w zakresie od 1 do 49. Losowanie powtarza zadana przez uzytkownika ilosc razy. Wszystkie wyniki losowan przechowuje w tablicy struktut pod kolejnymi pozycjami. Po zakonczeniu losowan program powinien pokazywac...
(at)cisowianka1219 FFT rozkłada sygnał na sinusoidy, które jak wiadomo oscylują wokół osi X od -1 do 1. Na widmie widać je jako prążki. Jeżeli sinusoida oscyluje od 0 do 1 to znaczy, że masz sinusoidę od -0.5 do 0.5 i składową stałą 0.5. Wtedy na widmie będą dwa prążki, jeden dla sinusoidy a drugi w zerze dla tej wartości stałej. rand losuje liczby...
EDIT: Problem już rozwiązałem. Siema Mam problem taki że pokazuje mi liczby: 17 0 33 0 22 0 kod: #include <cstdlib> #include <iostream> #include <cmath> using namespace std; const unsigned ILOSC_LICZB = 6; const int MAKSYMALNA_LICZBA = 49; int main(int argc, char *argv[]) { unsigned aLiczby[ILOSC_LICZB];...
chcialbym zrobic uklad ktory bedzie losowac liczbe 0-9... dopiero zaczynam programowanie w vhdl i nie wiem jak to zrealizowac... jakby ktos bylby w stanie pomoc bylbym wdzieczny...(moze kod??) gotowe funkcje RND: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=rand... http://www.janick.bergeron.com/wtb/packa... najprościej...
Jeśli użyjesz S-Funkcji, to możesz zapisać w języku C. Nieco o tym tutaj: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
if liczba=(r) then begin begin writeln('Gratuluje zgadłeś za ',licznik,' razem'); znak:=readkey; until znak=#27; {<--------------- error podany w temacie} end; Sama ta budowa pokazuje na krzyżowe bloki. Proponuję zamieścić kod w znacznikach [syntax = pascal] i zadbać o wcięcia, to sam zobaczysz, gdzie jest za dużo lub...
to że randomy mogą się powtórzyć to musisz sprawdzać czy już taka liczba nie została wylosowana j=1+rand()%49; losujesz tylko jedna liczbę i porównujesz ją ze wszystkimi, zrób 6 takich zmiennych i losuj im liczby czy nie podałeś 2 liczb takich samych też musisz sprawdzić, rób to w pętli najlepiej
Witam. Mam pewien problem dotyczący losowania liczb. Mam przedział liczb od 3 do 16. Muszę wylosować liczby z poszczególnych zakresów: 3-4 5-6 7-8 9-12 13-16 Problem polega na tym, że każdy przedział chciałabym losować OSOBNO tak, aby już wylosowany przedział nie zmieniał się. Np. Wylosowałam pierwszy przedział i mam taką kolejność: 4,3 Teraz chcę wylosować...
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić takie urządzenie które będzie losowało Liczby z przedziału od 1 do 25 i wyświetlało na wyświetlaczu bądź ekranie??
Dodaj do pętli wyrażenie sprawdzające czy dana liczba się nie powtórzyła. Nie mam niestety teraz czasu żeby taki kod napisać ale jak robisz pętlę to zrób sobie tablicę liczb czyli w pętli: tablica(i) = komorka_value I wtedy kolejne liczby będą zapisywane w tablicy w pamięci komputera. Jak to już będziesz miał, to potem w tej samej pętli dajesz drugą...
Da się jakoś zrobić LOSOWANIE liczb w C++ ?? Proszę pomóżcie, albo podajcie jakiś przykład...
Sporo niewiadomych. Nie wiadomo gdzie jest 'Activecell', a w związku z tym 'C[-1]' oraz wszystkie "offsetowane". Jedyna wskazówka, że wynik *5% zapisujesz w B3. Trzeba policzyć :) W przykładzie losowanie 5% unikatowych liczb z kolumny "C". Oczywiście wartość 'ile' możesz zapisać w B3 ;) itd
Skoro ma być wylosowana liczba z tablicy, to losujesz indeks i zwracasz wartość która znajduje się w tablicy od tym indeksem.
Witam, otóż muszę napisać program, który będzie losować 5 liczb bez powtórzeń z zakresu <100;999>. Używam do tego tablicy jednowymiarowej oraz pętli for. Ogólnie kryteria dosyć drastyczne, bez żadnych funkcji oraz innych udziwnień. Losowanie 5 liczb jest banalne, jednak jak ująć w kodzie ponowne losowanie lub pominięcie tej liczby, gdy wylosuje...
A helpa do bascoma nie ma?? RND(9) Dodam tylko ze jest to liczba pseudolosowa.
Nie wiem co trzeba mieć aby zrobić komputer świetlny. Jeżeli byś się zdecydował na mój "pomysł" to składa się on z 3 części: 1. Czujnik bassu, daje on impulsy na mikoprocesor. 2. Mikroprocesor losuje jakąś liczbę i uruchamia daną sekwencję z tablicy. 3. Układ wykonawczy na optotriakach i triakach (ten z discoliteza) steruje parami. Trzeba tylko użyć...
Jak się nie wytłumaczysz, to napisz sobie sam. 1) musisz zapamiętać liczby, które możesz wylosować. 2) musisz losować jedną z nich 3) musisz ją usunąć z liczb możliwych do wylosowania. Najprostszy i najbardziej nieefektywny algorytm umieszczałby wylosowane liczby w tablicy. Przy wylosowaniu nowej liczby przeglądałby tablicę i sprawdzał, czy już taką...
a obecnie jak generujesz?
Bardziej chodziło mi, że makro jest przygotowane na sortowanie nawet stu wartości w wierszu, Ty masz to do lotto, specyficznie do 6 liczb, więc Const MaxX możesz zmienić na 6 spokojnie, wtedy będzie brało pod uwagę tylko kolumny od A do F. Jeśli będziesz chciał sortować losowania z innych gier, gdzie załóżmy jest losowane 20 liczb, to wtedy można to...
narazie musi to być zwykła kostka :] dopiero po zaliczeniu będe mógł sie dalej bawić. Ojciec stwierdził że mam mu z tego zrobić losowanie liczb do totolotka :D teraz można też ustawić losowanie liczby 0-9 ale programowo, myślałem też żeby tam jakąś zworke dać do ustalania przedziału losowania :)
Proszę przykład losuje liczbę.
Tylko jak losować liczbę 7-bitową? Tak?: (losuj()&0x7F) Może być :)
Witam wszystkich, mam następujący problem: Mam projekt w którym muszę wczytać plik tekstowy w którym są zapisane cyfry i spośród tych cyfr wylosować kilka liczb(np.5), a następnie wynik zapisać w nowym pliku. Mam jedno wymaganie które utrudnia mi to zadanie bo nie mogę korzystać z TABLIC. Przeczesałem wiele stron i na każdej jest robione z tablicami....
Jak losowanie działa to teraz spróbuj zrobić okienko które będzie zaczytywać ile liczb ma generować (to "n" z zadania) Później wystarczy dodać dzielenie przez 3 i 4, jeżeli liczba całkowita to wpisujesz ją jak nie to wyrzucasz. Zrób sobie to na tablicach.
Jak to nie wiesz? Utwórz sobie drugą tablicę, wypełnij ją zerami, zwiększaj pole o 1 za każdym razem kiedy liczba równa jego indeksowi zostanie wylosowana.
Witam, oj, podstawy się kłaniają... :roll: Losujesz liczbę z zakresu 0-99 (oczywiście rozkład jednostajny) i jeśli wylosowana liczba jest z zakresu 0-19 (mniejsza od 20) to masz swoje 20%. Pozdrawiam, GSM
Chcę zrobić program który będzie mi losował liczbę zakresie 1-10 i zapisywał mi to w zmiennej log. Mam już to: for /l %%i in (1,1,100) do start sebsus.bat timeout 5 > NUL pause
Zrobiłbym to tak... W kolumnie A (od A1 do np. A20) wpisujesz liczby. W kolumnie B wpisujesz "x" dla liczb, których już nie chcesz losować (bo np. były wylosowane wcześniej). W C1 wpisujesz: =JEŻELI(B1="x";"";A1) i kompujesz tę formułę w dół. W dowolnej innej komórce wpisujesz: =INDEKS(C:C;ZAOKR.DO.CAŁK(LOS()*MAX(C:C)... W tym momencie będzie Ci losował...
Jakiś czas temu znalazłem opis układu będący popularną grą hazardową. Ten opis dokładnie pokazuje, jakie są znaczki, rozmieszczenie ich na bębnach i układy przyznające wygrane. http://ep.com.pl/files/6877.pdf Postanowiłem taką grę zaimplementować właśnie w Cobrze i się udało w wykorzystując kompilator SDCC. Wewnętrzny Basic jest za wolny do realizacji...
Tak, rozumiem, że losowanie liczby, ale o jaki klucz chodzi? Uwierzytelniający? To wszystko również da się obejść.
A ile ten PIC kosztuje? BO maly atmelek jakies 5zl. I moze byc latwo programowany w byle w sumie czym :D Ntomiast mozna zrobic jakis wiekszy bajer z tym procem - dodac jakies miganie, losowanie liczby czy cos :D Na przyklad zrobic tak: Podlaczyc dipswitcha (powiedzmy 6), maly wyswietlacz 7seg (2 pozycje) i niech losuje liczby od 2 do 63 (wybierane z...
int liczba = (rand() % 100) -10; (losowanie od -10 do 100) int liczba = rand() % 100 (losowanie od 0 do 99) ale potrzebny jest warunek dla parzystych. if(liczba%2!=0) // jesli liczba wylosowany modulo 2 rozna od 0 losuj jeszcze raz { int liczba = rand() % 100//(losowanie od 0 do 99) }
Mam do rozwiązania coś takiego: Z 20 liczb ma zostać wylosowane 5. Ma być losowanie bez powtórzeń. Tutaj jest prosto, bo użyłem =los() w 5 komórkach pod sobą, a następnie =pozycja , co pozwoliło mi na wylosowanie bez powtórzeń. Drugim etapem jest dołożenie kolejnych 10 liczb i znowu losowanie 5 z tej puli (czyli 5 z zakresu 30tu), lecz liczby nie mogą...
Nie rozumiem:(. Czyli co muszę wstawić konkretnie w tablicy żeby grało i losowało liczby?
Co za problem dodać 7? x = rnd(5) + 7 Będzie {7, 8, 9, 10, 11, 12}. Oczywiście jeśli dobrze pamiętam, że losuje od 0 do x. ;)
Potrzebuje programu do losowania. Ma losować z przedziału 1-100, ja mam wybierać ile ma tych liczb wylosować (minimum 3), mają się nie powtarzać. Ma wystąpić zapis do tablicy: $tab[i]; oraz wyświetlenie posortowanych tych liczb.
http://absolwencinawalizkach.pl/losowani...
1. Dodajesz do listy (TList lub wygodniej: TList<integer> (tylko nowsze Delphi)) wszystkie liczby z zakresu (czyli pętla for, dodajesz licznik) 2. W kolejnej pętli o długości odpowiadające ilości do wylosowania losujesz indeks z podanego wcześniej przeze mnie zakresu. 3. Wyciągasz liczbę z wylosowanej pozycji z listy ( los := Integer(lista[i])...
dzięki:) A tak przy okazji... w jaki sposób można losowac liczbę z przedziału np 5-15?
dzięki działa a wiesz może jak zrobić losowanie liczb w zakresie od 9 do -9 :?:
Treść zadania brzmiała: Szukanie minimum 1. Nalezy stworzyc tablice o 10 losowych elementach i wyswietlic ja na ekranie 2. Nalezy wyswietlic zawartosc tablicy 3. Nalezy znalezc najmiejsza liczbe i ja wyswietlic ja ma coś takiego: program minimum; uses crt; const N = 10; var t: array[1..N] of integer; var tmp: integer; var i, j: byte;...
To zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Jeżeli mają to być tylko proste działania matematyczne, to możesz się pokusić o wygenerowanie ich losowo. 1. Losujesz znak działania. 2. Losujesz pierwszą liczbę. 3. Losujesz 2 liczbę. 4. Wykonujesz wylosowane działanie pomiędzy liczbami. 5. Pytasz użytkownika o ten wynik. 6. Porównujesz obliczony i podany wynik.
Podam kod dla lotka. Bardzo prosto można go przerobić na inne systemy. [syntax=pascal] uses Crt; type xx=array[1..49]of integer; var i,nr_los,n:integer; wylosowane:array[1..6]of integer; liczby:xx; swoje:xx; begin clrscr; randomize; for i:=1 to 49 do begin liczby[i]:=i; swoje[i]:=0;end; writeln('podaj swoje 6 liczb'); for i:=1 to 6 do begin write('podaj...
Witam, Z całym szacunkiem qrdel, ale to co proponujesz może i zadziała, ale nie ma większego sensu. To tak jakbyś rozwiązywał problem rozdawania kart do gry poprzez losowanie liczby 1..52 i sprawdzanie, czy taka karta już została rozdana, a jak nie, to losowanie jeszcze raz... Pozdrawiam, Dr.Vee
Za wiele z c++ nie pamiętam ale używałem kiedyś takich instrukcji: { Randomize(); int random(int num); } komenda losuje liczby w zakresie od 0 do num-1
Mam zrobić program który losuje 10 liczb a następnie porządkuje je. Tak by funkcja void main() miała jak najmniej elementów. Napisałem trochę tego programy, ale niestety zamiast liczb uporządkowanych podaje 0, 0, 0.... Dołączam moje wypociny:/ #include <iostream> // dolaczenie biblioteki iostream.h using namespace std; const int n = 10; int tab[n];...
[syntax=cpp]//deklaracja zmiencyh #include <iostream> #include <cstdio> #include <conio.h> #include <math.h> #include <cmath> #include <time.h> using namespace std; int main() { int tab[10]; srand(time(0)); for (int i=0;i<=10;i++) //dodaje elementy do tablicy { tab[i] = rand()%20+1; } for (int i=0;i<=10;i++)...
Wszystkie procedury losujące liczby przypadkowe pobierają dane np. z zegara komputera i wyczyniają cuda na tych danych, otrzymując w efekcie liczbę pseudolosową. Proponuję skorzystać z podobnej metody. Sposób opisany przez Tremolo jest ciekawy, ale dość trudny w realizacji. Może komuś się uda. Pozdrawiam.
1. Robisz tablice typu booleanz wszystkimi możliwymi do wylosowania elementami (tb:array[1..N] of boolean) i na początek wpisujesz do niej "false" (for i:=1 to N do tb[i]:=False) Nastepnie losujesz liczbę i sprawdzasz jaka wartość tablicy jej odpowiada: k:=random(N+1); if tb[k] then //losujesz jeszcze raz else .... tb[k]:=True .... // dalej robisz co...
Nie wiem czemu chcecie uzywac tutaj liczb losowych. Ja nie chcę losować liczb tylko wygenerowac wszystkie mozliwe kombinacje liczb od 1 do 49. Czyli np: 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4,5,7 1,2,3,4,5,8 i teraz chcialbym sie pozbyc powtórek typu 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4,6,5
Jaka jest instrukcja Random (tzn. losująca losową liczbę) w S7-1200 TIA Portal?
Chciałbym napisać mały programik( symulator LOTTO), taki żebym mógł losowac liczby w różnych kombinacjach. Liczby wylosowane nie powtarzają sie w kolejnym losowaniu,czyli:np. losuję 5 liczb z 50, póżniej kolejne pięć wyłączając pięć poprzednich czyli:5 z 45 itd. Mój problem polega na tym,że nie mam pojęcia jak się pisze programy. Czy trzeba mieć inny...
kalkulator liczba liczba zwojów gigantyczny liczba
ekspres krups evidence schłodzić laptopa ssące wydechowe
miernik sygnału satelitarnego gatolift sm600
Czyszczenie pieca Buderus Logano G124 - instrukcje i porady Oryginalna czy zamiennik grzałki do piekarnika Siemens?