Witaj co na to?
Problemem jest tu operator %, który przyjmuje wyłącznie wartości całkowite. Musisz go zastąpić funkcją fmod() z pliku <math.h>.
Poczytaj to: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
Napisałem ci kompletny prog losowania lotka i multi.Dla tych którzy mają wątpliwości że użyłem fcję goto "label" mam propozycję aby prog poprawili bez użycia dodatkowych fcji np bool. Sądzę że nikomu się nie uda. Plik losowania plik.txt umieściłem na dysku D:,ale możesz zmienić na dowolny. Odpowiada za to linia kodu: plik_zap.open("d:\\plik.txt",fstream::ou...
To sprawdź tutaj: http://ideone.com/
Np: #define rozmiar_gry 6 #define rozmiar_tablicy(a) ((sizeof a)/(sizeof a[0])) const int rolka[] = {1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 2}; int stan_gry[rozmiar_gry][rozmia... void losuj_nowe(void) { int i = 0; for (i = 0; i < rozmiar_gry; ++i) { /* losuj...
Rekord powiniej być tablicą sześciu liczb całkowitych, wtedy posortujesz normalnie jak tablicę. Losowań masz wykonać 1000 a nie 49 jak to robisz. Losowanie bez powtórzeń możesz ułatwić sobie nieco korzystając z tablicy haszującej - poczytaj sobie o tym wynalazku. :)
Tu znajdziesz rozwiazanie http://blog.actuary.pl/2010/01/zegarek-n...
To trochę inaczej wygląda. Pomocne mogą być rysunki z wikipedii. Zawartość rejestru przesuwasz w lewą lub w prawą strone o 1 bit, a drugi koniec rejestru uzupełniasz wartością będącą wynikiem XOR bitów pobranych z odpowiednich odczepów rejestru (poszczególne bity rejestru). Skąd bierzesz bity do XOR - określa wielomian. Przykładowy kod: dla wielomianu...
Ponieważ dla komputera nie ma prostego sposobu, żeby wygenerować liczbę z dowolnie wybranego rozmiaru. Losowana jest zawsze liczba o stałej długości. Reszta z dzielenia, uzyskiwana operatorem %, ma bardzo ciekawą właściwość, nigdy nie uzyska się reszty większej, niż dzielnik (pomniejszony o jeden). Dlatego ta sztuczka jest powszechnie wykorzystywana...
to może losuj jedną liczbę a pozostałe wyświetlaj ?:)
Witam. Do generowania liczb pseudolosowych w Javie mozna uzyc klasy Random z pakietu java.util . Trzeba stworzyc instancje tej klasy, po czym, w zaleznosci od potrzeb, wywolac odpowiednia metode. Dla twojego przypadku moze to wygladac w ten sposob: import java.util.Random; ... int los; Random r = new Random(); los = r.nextInt(101); //przedzial...
Witam, Czy użycie tego kodu dla M32 z wew. 2 MHz da mi pożądany efekt czyli losowanie liczb? Kod C - To jest jakaś inna wersja tej funkcji powinno być tak: [syntax=c] //---Poczatek generatora------------------------------... uint32_t stan_poprzedni=7; //Przy inicjalizacji bedzie to 'seed' const uint32_t a=22695477, c=1; uint16_t losuj() { stan_poprzedni=(a*stan_poprzedni+c);...
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
Jeśli ŚREDNIA i ODCHYLENIE.STANDARDOWE dla skończonej liczby losowań mają wyjść dokładnie takie jak założono, to już nie będą wartości losowe, najwyżej losowe "na smyczy". Ponieważ są to dwa parametry, można obliczyć dwa wyniki rozwiązując odpowiedni układ równań. Czyli jeśli potrzebujemy n liczb, losujemy n-2, a dwie obliczamy. Ponieważ wychodzi z...
Podaję kod w C++, zamiana na C jest banalna. Jest to losowanie zadanej przez Ciebie ilości liczb, z zadanej również ilości liczb, np 6 z 49. [syntax=cpp] #include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,ile,z_ilu; cout<<"podaj z ilu liczb chcesz losowac "; cin>>z_ilu; cout<<"podaj ile liczb...
bascomowa funkcja Rnd() potem zapisujesz wylosowane liczby w tablicy i przy kolejnym losowaniu sprawdzasz czy się nie powtarza jeśli się powtarza to losujesz jeszcze raz i znowu sprawdzasz, jeśli się nie powtarza to dopisujesz do tablicy wylosowanych i wyświetlasz na lcd
Sporo niewiadomych. Nie wiadomo gdzie jest 'Activecell', a w związku z tym 'C[-1]' oraz wszystkie "offsetowane". Jedyna wskazówka, że wynik *5% zapisujesz w B3. Trzeba policzyć :) W przykładzie losowanie 5% unikatowych liczb z kolumny "C". Oczywiście wartość 'ile' możesz zapisać w B3 ;) itd
Dzień dobry wszystkim ;-) Szukam rozwiązania kilku problemów z oprogramowaniem Arduino, konkretnie MEGA2560, zacznę od pierwszego, które na tą chwilę blokuje pozostałe. Losowanie: Aktualnie program losuje liczby w zakresie 1-12, funkcja random wspomagana przez randomSeed. Jest OK, funkcja zwraca wartość 1-12. Następny etap zakłada wylosowanie kolejnej...
Co prawda PHP to nie moja bajka, ale algorytm mogę zaproponować: - utwórz tablicę a z n liczbami do losowania; - utwórz pustą tablicę b na p wylosowanych liczb; pętla (oczekuj na naciśnięcie przycisku) - losuj liczbę z zakresu n tablicy; - zapisz tą liczbę w tablicy b; - wykasuj tą liczbę z tablicy a; - przesuń pozostałe liczby o jedną pozycję w lewo...
Zdawalo mi sie ze juz czytalem kiedys na ten temat ale przeszukalem forum i niestety nie znalazlem podobnego zagadnienia. Wie ktos moze jak wykonac losowanie przypadkowych liczb w '51? Z poczatku myslalem zeby wykorzystac rozne wskazniki czy rejestry w procesorze ale to chyba nie byla by zupelnie losowa generacja liczb (?) Ma ktos jakis pomysl? Chocby...
Jeśli użyjesz S-Funkcji, to możesz zapisać w języku C. Nieco o tym tutaj: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
Jak się nie wytłumaczysz, to napisz sobie sam. 1) musisz zapamiętać liczby, które możesz wylosować. 2) musisz losować jedną z nich 3) musisz ją usunąć z liczb możliwych do wylosowania. Najprostszy i najbardziej nieefektywny algorytm umieszczałby wylosowane liczby w tablicy. Przy wylosowaniu nowej liczby przeglądałby tablicę i sprawdzał, czy już taką...
W tym miejscu na mój gust jest lipa: if(!bPowtarzaSie) i++; bo owe "i" jest przecież zmienną petli. W ogóle to bym przerobił losowanie na do-while: int i; i=0; do { //wylosowanie liczb aLiczby[i]=rand() % MAKSYMALNA_LICZBA+1; //sprawdzenie czy ona nie powtarza sie bool bPowtarzaSie = false; for(int j=0; j<i ; j++)...
4 piętra to chyba jeszcze nie wieżowiec?? :D Jest wiele możliwości na stworzenie tego programu, ciężko jedną wybrać... Możesz tworzyć kontrolki "dynamicznie", jak pisałaś (do tego bym wykorzystał TableLayoutPanel). Dlaczego uważasz, że to "za duuuużo kodu i obliczeń" ?? Deklarujesz dwuwymiarową tablicę z losowymi liczbami, dwie zagnieżdżone pętle for......
Jak to nie wiesz? Utwórz sobie drugą tablicę, wypełnij ją zerami, zwiększaj pole o 1 za każdym razem kiedy liczba równa jego indeksowi zostanie wylosowana.
Da się jakoś zrobić LOSOWANIE liczb w C++ ?? Proszę pomóżcie, albo podajcie jakiś przykład...
funkcja random generuje tzw. liczby pseudolosowe wg wzoru (tzw. generator kongruencyjny) : function Random:real; begin seed:=(A*SEED+B) mod C; Random:=seed; end; Gdzie SEED - wartość początkowa, po włączeniu komputera zwykle inicjowana odczytem zegara sytemowego. A, B, C - duże liczby pierwsze mod - reszta z dzielenia. Okres takiego generatora (po tylu...
a gdzie jakaś pętla na całość od momentu zresetowania położenia wksaźnika pliku do momentu odczytu?
Poprawiona wersja: [syntax=cpp] #include <iostream> #include <ctime> #include <cstdlib> #include <cmath> using namespace std; int main() { int n; srand(time(NULL)); n=rand()%20+0; //////////////////// przy użyciu swich swich(n) case 5: cout<<"piec"; break; case 6: cout<<"szesc"; break; case 7: cout<<"siedem";...
Dzięki za odpowiedź. Moja "potrzeba" jest raczej próbą odpowiedzenia na pytanie czy i jak się da. Mam jeden plan na zastosowanie tego, ale na razie jestem na etapie tego jak w ogóle da się wykluczyć liczby z funkcji losującej. Rozwiązanie jakie pokazujesz też sam mniej więcej robiłem, ale sam wiesz, że nie jest to sposób w jaki powinno to wyglądać....
Witam, oj, podstawy się kłaniają... :roll: Losujesz liczbę z zakresu 0-99 (oczywiście rozkład jednostajny) i jeśli wylosowana liczba jest z zakresu 0-19 (mniejsza od 20) to masz swoje 20%. Pozdrawiam, GSM
Mam zrobić program który losuje 10 liczb a następnie porządkuje je. Tak by funkcja void main() miała jak najmniej elementów. Napisałem trochę tego programy, ale niestety zamiast liczb uporządkowanych podaje 0, 0, 0.... Dołączam moje wypociny:/ #include <iostream> // dolaczenie biblioteki iostream.h using namespace std; const int n = 10; int tab[n];...
Wylosuj liczbę od 1 do 100 i sprawdź, czy jest ona równa 1. Szansa na to jest 1%. Tu [url=https://stackoverflow.com/questions... masz przykład funkcji random.
http://www.egrafik.pl/kurs-c-plus-plus/3... Dodano po 41 Najsmutniejsze, że się szukać nawet nie chce...
Kolego, fajnie, że piszesz post w oderwaniu od tematu. Fajnie, że przeczytałeś parę stron na temat generatorów pseudolosowych. Tylko jeszcze koniecznie przeczytaj co to takiego ziarno i skąd go wziąć.
#include <windows.h> #include <iostream> #include <ctime> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow) { srand(static_cast<int>(tim... char losuj[] = { ((rand()%6)+49), '\0'} ; MessageBox...
[syntax=cpp]... tablica[ile] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[ile] <<endl; ...[/syntax] Powinno być chyba [syntax=cpp]... tablica[i] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[i] <<endl; ...[/syntax] Inaczej (losowo) program będzie "szedł w maliny" przy indeksie tablicy=ile. Poza tym, tabele indeksujemy od wartości 0, a nie od...
#include <stdlib.h> #include <time.h> #include <stdio.h> main() { srand(time(NULL)); int x; x=rand()%101; printf("Liczba wylosowana to %d\n", x); } To jest mój kod, nie raz używałem funkcji losowania, ale dzisiaj we wszystkich programach, które napisałem jest taki problem, że: losuje jakąś liczbę x, następnie po odpaleniu ponownym...
Random(100);
dosyć dobrym rozwiązaniem jest też np użycie niewielkiego ROM'u z losowymi wartościami jednocześnie losowo go adresując, ostatnio potrzebowałem generator liczb pseudolosowych i co prawda zakończyło się na rejestrach przesuwnych, ale szczerze powiedziawszy lepszą losowość dawało rozwiązanie z ROM'em, na rejestrach przesuwnych zdarzyło się, że otrzymaliśmy...
Co do zadania jak najbardziej sie zgadzam, że rozwiazanie nie jest odpowiedzią na problem. Tu mi sie nasuwa kilka spostrzeżeń. Ile ma byc tych liczb od 1 - 20 - nie sprecyzowane. Z jaka dokładnością maja być losowane te liczby, bo jak całkowite i ma ich być 20 to po co losować? A tak na marginesie to ŻADEN program komputerowy nie ma w 100% działającego...
witam musze napisac program w c a nie mam pojecia jak sie za to zabrac, zadanie wglada nastepujaco: "Napisz program. ktory losuje szesc liczb w zakresie od 1 do 49. Losowanie powtarza zadana przez uzytkownika ilosc razy. Wszystkie wyniki losowan przechowuje w tablicy struktut pod kolejnymi pozycjami. Po zakonczeniu losowan program powinien pokazywac...
https://obrazki.elektroda.pl/7393623100_... Witajcie, dziś dla odmiany mała zabawa programistyczna. Przedstawię tu jeden prosty trik na oszczędzanie pamięci przy zapisie typu integer w języku C i nie będzie to po prostu rada w stylu "użyj typu 8-bitowego zamiast 32-bitowego". Pokazany tu typ sam dobierze sobie potrzebną ilość bajtów...
To samo zamieściłeś w KFD. Dobre postępowanie. Masz tą samą odpowiedź którą dałem w KFD, jednak troszkę zmodyfikowaną: #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,suma=0,tab[10]; time_t t; srand((unsigned) time(&t)); cout<<"zawartosc tablicy:"<<endl;...
Zaciekawił mnie ten programik. Oto moja wersja lotto ;) [syntax=cpp]#include <iostream> #include <stdlib.h> using namespace std ; int main () { int gra=0; cout <<"Siema wszystkim w programie symlujacym losowanie\n\n\t\tLOttO \1\n"<<endl; cout <<"Jaka wersje gry wybierasz ? Wcisnij:\n1 - Duzy Lotek (6 z 49)\n2 - Joker (1...
Wylosowana liczba musi być postaci: 3*x + coś, wtedy będziesz miał co 3
Wykonaj 8 pomiarów "wiszącego" ADC i ostatni bit traktuj jako zmienną losową - po prostu sklej z nich 1 bajt. Jakiś stan może sie próbować ustalić, ale ostatni bit pomiaru i tak będzie "szumić". Oprócz tego możesz do kodu programu wrzucić tablicę liczb pseudolosowych wygenerowanych na PC i taki pomair z ADC wykorzystywać jako swoiste ziarno.
Chcesz losować 5 liczb od 1 do 80 - więc w drugim wierszu poziomo umieszczasz 80 liczb od 1 do 80. W pole ile pozostało wpisujesz 80. Pole D3 kopiujesz w prawo min. 80 razy. Później kopiujesz cały trzeci wiersz minimum 5 razy "w dół". Wylosowane liczby odczytujesz z kolumny B. Pozdrawiam, Dr.Vee
Witam, otóż muszę napisać program, który będzie losować 5 liczb bez powtórzeń z zakresu <100;999>. Używam do tego tablicy jednowymiarowej oraz pętli for. Ogólnie kryteria dosyć drastyczne, bez żadnych funkcji oraz innych udziwnień. Losowanie 5 liczb jest banalne, jednak jak ująć w kodzie ponowne losowanie lub pominięcie tej liczby, gdy wylosuje...
losowanie liczb excel losowanie liczb zbioru excel losowanie liczb
sygnalizator syrena schemat syrena alarmu diode switching
przekaźnik sprzęgła dobry dwubiegunowy tester
Drukarki igłowe Epson, OKI – porty LPT, RS-232, USB, Ethernet – współpraca i kompatybilność Peugeot Partner I – obsługa radia Philips 22RC462, Clarion RD3, kod PIN, emulator AUX