Jak dobrze ustawisz to będą stabilniejsze wolne a moc w zakresie niskich to już w zasadzie miękkość membrany.
Witam, gdzie mogę dostać oryginalne membrany do reduktora Lovato ? Pozdrawiam,
Odkręciłem filtr podczas odpalania i to samo. Przy odpalaniu zimnego silnika wchodzi na obroty i zdycha. Dopuszczenie gazu ręcznie przyciskiem nic nie zmienia.
Kolego, chyba nie włożyłeś sprężyny pod śrubę regulacyjną głównej membrany (w Lovato ta duża, z tworzywa sztucznego), przez co zaworek klapkowy jest cały czas otwarty. Wykręć tą śrubę i zobacz, czy jest sprężyna lub czy dobrze leży.
Witam wszystkich. Mam problem ze swoją białą pszczółką . Słuchajcie, Kupiłem nowy zestaw naprawczy do parownika LOVATO (membrany ,filtr itp) Wymieniłem wszystko elegancko wyczyściłem i normalnie jak z salonu. Problem polega na tym że mimo tego że przed wymianą gaz już nie działał to i teraz po wymianie w ogóle nie działa , nie wiem czemu tak się dzieje...
Cześć. Jeśli chodzi o oszroniony reduktor to na pewno albo brakuje ci plynu w ukladzie chlodzenia albo reduktor jest zapowietrzony. Uzupelnij poziom plynu a odpowietrzysz reduktor poprze zdjęcie jednego z przewodów zasilania plynu do reduktora tak by plyn dostal się i wypelnil komorę wodną reduktora. Jeżeli reduktor zamarzal to nie moglo być mowy o...
Reduktor "elektroniczny", najtańsze g..... Lovato. Wymiana membran jak dla mnie mija się z celem. Lepiej kupić nowy reduktor, niewiele drożej, a mniej stresu i nerw przy regulacji. Żeby to działało po wymianie membran musiałbyś wymienić oprócz membran osie zaworów klapkowych i ich grzybki, a także grzybek elektrozaworu. Dokładne oczyszczenie obudowy,...
Jak w temacie Lovato Smart Ople Zafira 1.8 125kM po wymianie membrany nie można zejśc poniżej 2 bar ciśnienia. Może ktoś spotkał sie z podobnym problemem???
Mam to samo na Escorcie 1,4 monowtrysk. Parownik po wymianie membran (Lovato orginalne) i dalej to samo.
A sam te membrany wymieniłeś ? Pozdr.J.
Ja po 100tys wymienilem lovato na rzekomo to samo LOVTEC i teraz zaluje, ze nie wymienilem samych membran oryginalnych lovato tylko dalem sie naciagnac na lovtec'a, wczesniej odpalalo mi autko po 1 sek a teraz 10sek trzeba krecic zeby zaskoczyl zadne regulacje nie pomagaja. Polecam oryginalne membrany ow oryginalnym parowniku
Jak to jest? Mam lovato elektornika i są 2 śruby: jedna z boku czarna plastikowa a druga mosiężna z góry. Która jest od wolnych a która od napięcia membrany???
Na wstępie... chyba to nie kryzys sprawił, że wybrałeś ten... hmmm... pojazd (?) Musisz kupic ten do gaznika. Lovato jest w tym momencie przodownikiem w sprawie sprawności podzespołów instalacji gazowych... najprawdopodobniej już zesztywniały membrany w Twoim reduktorku... Wymiana to najkorzystniejszy wybór. Ekipa BMW... Serdecznie pozdrawiamy :)
Witam. W skład zestawu naprawczego do parownika LOVATO wchodzą trzy membrany( tracą elastyczność) oraz kilka elementów gumowych, które podczas DŁUŻSZEJ eksploatacji ulegają odkształceniom. W Twoim przypadku zestaw nic nie da. Jeżeli wszystkie trzy parowniki były nówkami, to raczej skłaniał bym się,żebys zmienił nie parownik, tylko gazownika.
Ile lat ma instalacja i jaki orientacyjny przebieg? W zimę było palone na PB czy tylko na gazie ? jeżeli membrana ma trochę czasu to na pewno nie zaszkodzi rozebranie parownika - oczyszczenie i sprawdzenie stanu membran
Mi pomogła regeneracja reduktora (dokładne mycie i wymiana membran ), reduktor lovato. Golf pali okolo 12 litrów w cyklu mieszanym ale w ostrej jeździe. Przy spokojnej spalanie spada.
Mosiężną na razie zakręć. Odkręć tą na wężu tak, aby dobrze się "wkręcał". Potem dużą w parowniku tak, żeby obroty biegu jałowego były stabilne. Najlepiej przekręć w lewo, aż zacznie nierówno pracować, potem w prawo, aż zacznie nierówno pracować, a potem ją wypośrodkuj, żeby było optymalnie. Rób to powoli. Potem znowu koryguj śrubą na wężu "wkręcanie"...
nowy reduktor kupisz na allegro ale zestaw naprawczy za 75 zł tylko napisz że chcesz kompletny ogłasza się membrany do parowników lovato za 58 zł ale ma do różnych typów sam u niego kupiłem
Wymieniałem membrany przy mieszalniku lovato i go czysciłem rozpuszczalnikiem nitro wszystkie srubki musiałem wykrecić i też tą mosiężną teraz nie wiem ile musze ją wkrecic zeby było dobże .Mysle ze to przez to tak dużo mi pali bo wcześniej tyle mi nie palił.
W wyliczance nie podałeś ile km przejechałeś na parowniku, bo może z gumowych membran zrobiły się membrany blaszane.
wszystko zależy od tego jaki to parownik -jeśli to lovato to dasz radę zobacz co to za parownik a jeśli to lovato to jak chcesz mam membrany odrazu a inne też mogę mieć za rozsądną kasę a od zmrożonego parownikwa membrana wodna nie pada bo jest za mocna.
Pewnie membrany są już z kartonu. Jjak reduktor stary to wymień membrany albo najlepiej kup nowy Lovato za ok.150zł.
Jaka instalacja tego na teraz nie wiem wiem na pewno że parownik tomasetto taki mi polecał gazownik podobno ma jakieś wzmacniane membrany lepsze niż te lovato czy brc
Witam Posiadam reduktor/parownik Lovato taki jak na obrazku poniżej. I jestem zmuszony wymienić mu membrany czy zestaw naprawczy będzie pasował od reduktora LOVATO RGE92,RGE090,RGE140? http://obrazki.elektroda.pl/4434727800_1... Marcin
Lovato lub brc, ale to sie da na at07 opanować, za mala czułość membrany i nawet na lovato będzie tu jakas dziura lub dolot wchodzi w rezonans i moze trzeba w air boxie malutka zwezke dac. Na tych reduktorach robiłem różne auta, nie szarpal zaden chyba że już wypada zapłon od za dużego wyprzedzenia bo sporo zrobiłeś wg mnie za dużo - uważaj na stukowe.
W zasadzie to sam sobie dałeś odpowiedź na postawione pytanie ( pięć lat nic nie robione ) . To co się zbiera w parowniku to parafina która zastyga i usztywnia membrany dla tego nie możesz uruchomić zimnego silnika . Zesztywnienie membran jest też wynikiem czasu i dla poprawy pracy parownika należy je co jakiś czas wymieniać . Na początek proponuję...
bez urazy ale trudno się zgodzic z kolegą Raven'em.Nowy parownik np Lovato to koszt 200-300zł a zestaw naprawczy oryginalny Lovato (memranki + uszczelki) to koszt 44 zł.
Od czego zalezy wydajnosc parownika?? Jego wielkosci, skoku membrany??
wymiana membran moze nie pomóc - pokrywka może być jeszcze do wymiany
tylko że u mnie ta śrubka do regulacji składu mieszanki biegu jałowego jest plastikowa i niebieska... i nie mogę jej odkręcić....a na zdjęciu jest mosiężna.... to nią mam kręcić żeby łatwiej odpalał na samym gazie i żeby obroty były stabilne? kurde a ja regulowałem tą od regulacji czułości membrany:( tą koło elektrozaworu....
Twoje oczekiwania są zbyt wygórowane . PIerwszy rozruch robisz na " wyczucie" reszte korygujes analizatorem, bądż podglądem na pracę sondy .Wszelkie podanie w milimetrach wykręcanie śrub , wkręcanie oraz jak przykręcić zawór na wężu , jaką pozostawić szczelinę jest idywidualne dla auta i instalacji lpg.
Witam! Chciałbym wymienić sobie membrany w parowniku i mam pytania: Mam reduktor LOVATO i na model jest taki "C R82" czy zestaw naprawczy od R80 będzie pasował? Bo nie ma nigdzie takiego modelu, jak R82
U mnie regularnie co 2 latka zestaw membran i po kłopocie. Dla porównania LOVATO jest trwalsze,mój ojciec ma LOVATO już 9 lat i raz dopiero regenerowałem parownik. Pozdrawiam. Mariusz:. :D
W moim autku jest Lovato RGE 92 -przejechane ponad 100tyś km w 7 lat głównie na gazie .Ostatnio go rozebrałem ( i mimo że nie były mocno zniszczone )wymieniłem membrany dla zasady ale spokojnie mogłyby jeszcze drugie tyle zrobić.
Witam. Kable, świece i kopułka mają ok. 5tys.km. Membrany (oryginalne Lovato) w parowniku i filterek wymienione miesiąc temu. Akumulator odłączałem (potem jeszcze gorzej). Objawy były już dawno, dlatego regenerowałem parownik. Nic nie pomagało:cry:. Jak jest zimno i odpalam na benzynie to na początku pracuje nierówno na wolnych obrotach jak traktor...
hmm co do tego przebiegu to ciezko określi ale przypuszczam ze ze 4 lata juz jeżdzi.. kupilem golfika w sierpniu tego roku. w passku miałem 2 letnia lovato i od tykniecia palił. czyli wymiana membrany powinna pomóc? a moze zmienic cąły parownik np na innej firmy?
Witam Chciałbym się Was zapytać czy wielozawór ma wpływ na jakość jazdy samochodem, tzn. chodzi mi o to czy może mieć wpływ na powolne wchodzenie na obroty? Do 2-3tyś obrotów ładnie wchodzi dalej się męczy tak jak by mu gazu brakowało i dzieje się to tylko na 2,3,4,5 biegu. Na 1 i na jałowym nie ma tego problemu. A i jeszcze jak depnę mu za dużo gazu...
Górna to regulacja biegu jałowego (odkręcanie powoduje przepuszczanie gazu z komory I stopnia do drugiego bez pośrednictwa membrany gazowej, czyli nie zmienia obrotów biegu jałowego) plastikowa niżej to regulacja czułości membrany gazowej, jeśli odkręcasz to zwiększasz czułość, czyli mniejsze podciśnienie będzie bardziej odchylać membranę i zwięszać...
Moim zdaniem to wina membran w parowniku...
Witam.zawur gazowy lovtec. wielozawur tomasetto. jak dobrze rozumuje;) to mam sterownik typu Stag-L-plus. instalacja przez trzy lata działała bez zarzutu. ile wyniusł by koszt regulacji i wymiany membran oraz filtra gazu? :?: co do odłączania silniczka krokowego nic się nie zmienia. niema rzadnej reakcji na silniku. :| Czyli jednak masz sterownik Stag,...
To jest kompensacja(nie ta dziura zalepiona izolatką tylko połączenie komory membrany z dolotem za przepywomierzem)...i bardzo dobrze! Odpada zmiana podciśnienia związana ze wzrostem oporów przepływu zużytego filtru powietrza. Są wersje reduktorów do silników doładowanych z nagwintowanym otworem na króciec ciśnienia odniesienia. Tu jak widać ktoś zastosował...
gazownik wyregulował mi obroty przez zmniejszenie naprężenia membrany i teraz jest O.K.
witam kiedy dodam gazu silnik zaczyna się dławić ,na wolnych obrotach chodzi dobrze nie przerywa , kiedy zdejmę pokrywę od filtra powietrza i dodaje gazu wszystko jest ok chodzi normalnie w czym może być problem? może to być wina regulacji? wymieniałem membrany w parowniku i sam ustawiałem reduktor reduktor lovato elektryk samochód fiesta 1.1 gaźnik...
Spore to zuzycie gazu przy tym silniku chyba ze kierowca ma ciezka prawa noge. Jesli styl jazdy jest nie agresywny a regulacja nie pomoze podejrzewam uszkodzone membrany w reduktorze. Pozdrawiam.
pojechałem do innego gazownika który wyregulował mi obroty przez zmniejszenie naprężenia membrany , teaz wszystko jest O.K.
ss721: tak, zwykle plastikową, choć one też bywają mosiężne, zależy jaki parownik, jaki rok produkcji... ta mała śrubka na górze to dodatkowy "lewy gaz" nieregulowany, zazwyczaj ona powinna być wkręcona na max poza tym jak już inni wspomnieli membrany parownika mogą już być twarde jak skała (ile ma lat parownik?) no i ogólnie Lovato (pewnie RGE92 ?...
Witam, Czy da cię usprawnić jakoś taki zestaw? Silnik z wielopunktowym wtryskiem 8 zaworowy, 100KM. Instalacja zakładana jakieś 10 lat temu, najprostszy model. Reduktor - LOVATO ELE RGE 92, Elektrozawór fazy ciekłej z filtrem, Mikser n/n - zamontowany na przewodzie dolotowym powietrza, Zero elektroniki (silniczków krokowych) - wszystko ustawiane ręcznie...
membrany i filtr jak rozebrałem to cześć od strony wody nie była oryginalna Jeszcze nie odwiedziłem gaziarza.
stawiam na reduktor pewnie ma przejechane 50-70 tyś membrany są sztywne i reduktor nie pracuje płynnie - wymień na lovato i po kłopocie a jak zejdziesz ze spalaniem do 10-12 l to i tak inwestycja ci się zaraz zwróci
Tomasetto AT07 poza ceną jest chyba najgorszym parownikiem z jakim miałem styczność. Miałem nową instalację w poldku i już po 4 miechach od założenia psiuczał. Generalnie spuszcza on do filtra gaz zmagazynowany w przewodzie butla<->parownik. Przez to skutecznie zalewa silnik. Lovato będzie dobrym wyborem!! Zamieniałem sobie tomasetto na lovato...
(at)psooya Co jakiś czas wraca, po wykasowaniu regularnie błąd sondy lambda. Czasem autko szarpnie. Teraz przy wilgotnych dniach zdarzyło mi się to kilkakrotnie. Wcześniej miałem podobne objawy, ale wymieniłem świece (NGK), filtr powietrza, olej, filtr oleju i problem ustał. Wyczyściłem przepustnice też i zrobiłem adaptację i było w miarę oki. Zrobione...
Wg. mnie powodem takiego zachowania byl olej w parowniku który sie tam zbiera (chyba jest to odpad z gazu). Po odkręceniu pokretła ktore znajdowało sie na dole parownika wyleciało troche oleju. Podejrzewam ze olej ten jak był zimny to powodował nieprawidłowa pracę membran w parowniku. Taka jest moja interpretacja
Mosiężna reguluje się mieszankę na biegu jałowym z tego co pamiętam tzw. bajpas, powinna być odkręcona na ok. 1 obrót książkowo. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Co do odpalania miałem podobny problem, pomogła regeneracja elektrozaworu przy parowniku podczas wymiany membran, widocznie puszczał gaz. Tak też mam wykręconą to mosiężną, o ok 1 do...
Aż nieprawdopodobne że masz taką instalacje w mondeo! Z mojego skromnego doswiadczenia podpowiem- Nie naprawiaj tego badziewia jakim jest TOMASETTO i kup porządny reduktor np. LOVATO. Obawiam się że strojenie takiej instalacji przez internet skończy się rozerwaniem kolektora!:cry:
Tutaj masz opis regeneracji, przedstawiający budowę Lovato. http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-reg... Jeżeli jest stosowany filtr siatkowy, to na wlocie parownika, ale nie zawsze jest on montowany. Innego sobie nie przypominam. Lovato ma zazwyczaj problem ze zużyciem membrany reduktora fazy ciekłej LPG (gruba membrana i sterowany nią zaworek...
Zmień emulację sondy na masę, bo w po pewnym czasie będziesz mieć na tyle rozjechaną mapę paliwa, że nie będziesz mógł odpalać na zupie. Jeżeli na jałowych obrotach faluje to delikatnie kręć o ćwierć obrotu-maksymalnie o 1 pełen obrót śrubę regulacji napięcia membrany(w większości reduktorów lovato jest to większa plastikowa śruba, nie wiem jak w innych...
No do parownika jest podlaczona jakas jak by niebieska wtyczka wiec nie wiem parownik mam lovato ze sruba u gory i na dole jedna do regulacji membrany i jedna do spustu syfu. wszelka instalacje kabelki itd mam podlaczone do roznych czujnikow itd tylko poprostu silniczek krokowy zostal zastapiony sruba do regulacji czy w takmi wypadku pod komputerem...
Chociaż nie mam Audi ,ale tez mam auto z tej epoki Peuegota 309 86 r też na gaźniku i też z Lovato .Miałem problem ,że po odpaleniu i krótkiej jeździe regularnie gasł.Po wymianie kompletu membran i uszczelek problem znikł (membrany straciły elastyczność chodziły 5lat) .Moje pytanie do Ciebie ,czy kupowałeś membrany bardzo tanie ,czy oryginalne włoskie?.Może...
Wiec jest niezle.Teraz ustaw tak naprezeniem membran zeby sonda ocylowala na wolnych i srednich obrotach i aktuator tez oscylowal w podobnych polozeniach.
zastanawiam sie nad zmianą reduktora np. na Lovato RG92.Będzie to to w ogóle chciało działać prawidłowo? Raczej RGE92.Bardzo dobry wybór.Lovato to najbardziej rozpoznawalna marka i najprostsze reduktory idealne do regulacji, mają najmniej części regulujących. W tym tygodniu z powodu zużycia się membran zastanawiałem się czy naprawiać OMVL-a i ostatecznie...
witam. Mam podobny problem. Wymienilem juz swiece, przewody membrany w reduktorze, wyregulowalem instalacje i dalej strzela mi do filtra powietrza ;/ Jeżdze nubira 1,6 na instalacji lovato elektronic i problem pojawil sie niedawno doradzcie cos.
Zwykłe, najzwyklejsze Lovato, silnik wprost idealny do zagazowania. Czasami ( wyjdzie w praniu ) trzeba dołożyć do sterownika emulator lambda, choć przy dobrych nastawach nie będzie konieczny. Będzie podpinana do lambdy, czujnika położenia przepustnicy, czujnika obrotów masy i zasilania oraz odcinanie wtrysku więc nie bezpośrednio do ECU Pompki się...
Witam. Mam Hondę Accord z 96' ze zwykłym gazem 2 lub 1generacji-(reduktor i pokrętło do regulacji, bez krokowca). Mam taki problem, że gdy opalam auto na zimnym reduktorze gaz elegancko się przełacza i chodzi w porządku. Ale gdy np silnik sie już nagrzeje to gdy daje gazu i mam obroty, gaz się przełącza i samochód od razu gaśnie. Pytanie, czy to sama...
Witam ponownie. No i nic z tej regulacji, to samo przy odpalaniu. Na samym początku pierwsza, próba odpalania silnik zaskakuję na sekundę jakby chciał wejść na obroty i gaśnie. A potem to już męka próbuję załapywać i gaśnie a jak już zaskoczy to kilka sekund tak kanciasto chodzi aż wskoczy na prawidłowe obroty. Ręczne dopuszczanie gazu do gaźnika pomaga...
wiflux: Z twoich screenów wynika że sonda lambda nie działa lub jest odwrotnie podłączona (ja tak miałem, nawiasem mówiąc nieźli "fachowcy" zakładają gaz), zrób porządek z sondą. Nie napisałeś jaki masz reduktor, jak Lovato lub Lovtek to zakręcasz mosiężną (to taki baypass do regulacji wolnych obrotów) i regulujesz plastikową (czułość membrany).
Mam problem z autem przez ostatnie 3 lata nawet nie próbowałem jechać na benzynie bo zapalał na gazie nawet w mrozy. Ostatnio jechałem i usłyszałem lekkie puknięcie w okolicy silnika lub tłumika i skoczyły duże obroty i przestał reagować na pedał gazu. Jedynie mogę zmniejszyć je śróbą przed mieszalnikiem ale są nie równe i nie reaguje na otwarcie przepustnicy...
(at)DJ_Opornik 1. A co z regulacją śrubą wolnych obrotów na reduktorze (jest chyba w Lovato coś takiego?)? Jak daje za dużo gazu, to attuator tu nie pomoże. 2. Najlepiej jest, jak attuator na wolnych obrotach ma podobne otwarcie co pod obciążeniem (wtedy są mniejsze skoki). U ciebie różnica jest spora 50 do 100 kilkunastu. Można to uzyskać tylko przy...
No to wszystko jasne.. trzeba zregenerowac parownik bo jest w nim pełno syfu i membrany ktore sa w środku zrobiły się sztywne i dlatego dużo pali i głupieją wolne obroty ;) na nowych parownikach lovato mozna przejechac tylko 100.000 km a poźniej regeneracja.. zestaw naprawczy do parowników lovato to koszt 70zl + mechanik który go zregeneruje, chyba...
Jak rozpoznać parownik lpg Lovato RGE090 a RGE140, skoro wielkość membran jest taka sama. Sprawdzałem niema żadnych oznaczeń zewnetrznych które mogłyby naprowadzić na rozpoznanie modelu, tylko nr. seryjny.
mam dalej problem bo rozebrałem parownik i okazało się że ja nie mam wo gule tej malej membrany w nim otwory są na przykręcenie jednak bez gwintów i nie ma tej sprężyny czy to możliwe żeby był włożony parownik elektronik czyli bez tej małej membrany na gaźniku bez elektroniki tylko śruba przepustowa gazu na przewodzie coś chyba nie tak mogę zrobić gwint...
Witam, posiadam instalację 1 generacji na reduktorze Lovato RGE92. Ostatnio samochód słabł i miał wyższe spalanie, okazało się że zsunęła się rura od filtra idąco do przepustnicy. Po zamocowaniu chciałem podregulować gaz, ale nie działa regulacja ani na wężu ani przy reduktorze, skręcenie na maksa nic nie powoduje silnik pracuje bez zmian. Obroty ma...
Moje "dziurze w obrotach" pomogła wymiana membran w parowniku. Czyszczenie parownika wykonałem sam (koszt membran i filtra to jakieś 50zł) ponieważ gazownicy mówili mi 150zł na start. Operację wykonałem wzorując się na tym opisie: http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-reg... Po czyszczeniu parownika gaz przestał być wyczuwalny wewnątrz auta.
W reduktorze który mam zamontowany nie ma fizycznego połączenia miedzy membraną a czynnikiem chłodniczym(jest aluminiowa przegroda), ale w popularnym reduktorze Lovato owszem płyn podgrzewa bezpośrednio membranę. Zwracam honor, ja nie spotkałem się jeszcze z takim reduktorem choć kilka już "regenerowałem".
Ja mam taki sam silnik ABK jeżdże na LANDI ale mam membranki sztywne i właśnie zakładam BRC ECO 100.dlamnie super.Polecam
no masz racje regulacje dokonuje sie takim wkretem jak to nazwałeś w parowniku blisko elektrozaworu ale nie da sie tego tak za bardzo na słuch zrobic bo mozna przesadzic z ilościa gazu które bedzie sie wtedy przedostawac i moga byc potem problemy z odpalaniem na gazie moze sie dławic przy dodawaniu gazu itp lepiej to zrobic w jakims warsztacie z uzuciem...
Tu problem jest z klasą reduktora. 1) Jeśli masz gazolinę w reduktorze (spust od spodu pokrętłem na gorącym silniku) to wolne obroty będą szwankowały. 2) Jeśli gazoliny nie ma to masz problem z końcowym stopniem redukcji, czyli pewnie wyciągnięta membrana gumowa. Wtedy też nie wyregulujesz. Apropo regulacji na analizatorze spalin: bzdura. Mamy analizator,...
Witam wszystkich. Mam problem ze swoim reduktorem. Myślę nad zmianą reduktora. Mam silnik 1,6 75KM. I tu pojawia się moje pytanie. Czy można założyć reduktor innej firmy i jaki ma być reduktor do tylu koni?? Obecnie mam reduktor firmy BIGAS. Czy mogę założyć reduktor z firmy LOVATO??? Chcę go zmienić ponieważ jest on już wyrobiony. Gdy silnik jest zimny...
Witam "Można też regulować ten reduktor małą mosiężną śrubką obok krućca wody - dawka minimalna, mało kto zwraca na to uwagę a jest taka możliwość regulacji dawki min." - czy Ty wiesz po co jest ta mosiężna śrubka? Chyba jednak nie. Śrubkę mosiężną wkręć tak jak była i reguluj tylko szarym pokrętłem. Wykręcając je zwiększasz ciśniebuie gazu na biegu...
Mogę jeszcze podsunąć że membrany w reduktorze możesz mieć do niczego często tak się dzieję i nawet objawy po części się zgadzają. Membrany można wymienić samemu wtedy koszt jest niski z tym że ja jednak zauważyłem że niema to jak nowy reduktor. Kupując samemu na aukcji jest dużo taniej warsztaty mają przebitkę nawet o 150 zł nieraz wiem bo w tym robiłem....
Witam Według tego co napisaliście jest to I generacja na gaźnik Pierburg 2 E-E, dokręciłem do końca pokrętło z boku chyba naprężenia membrany i żeby jechał na gazie to trzeba wcisnąć gaz w podłogę jak się popuści gazu to tzw. żabimi skokami jedzie a na wolnych obrotach nadal gaśnie
Z boku od strony membrany gazowej plastikowa śruba wciska sprężynke która naciska dźwigienkę a od podcisnienia zależy jak mocno otwiera się zawór dopuszczający rozprężony gaz a więc,wkręcasz zawór otwiera się przy większym podcisnieniu a jak wykręcasz to odwrotnie. Zaznacz pozycje śrub w razie co ustaw jak było
OK - to są regulacje blosa. A jak ma być ustawiony reduktor, który ma też dwie śruby regulacji (czułości membrany i biegu jałowego)? Mam BRC 90AT Eco 140kW i wyszłóby, że razem już są cztery śruby do regulacji właściwej lambdy. Pozdrawiam Ondraszek Poznań Volvo 850 2,5 20V LPG 1993 sedan
Witam. Chcę zregenerować sobie parownik (membrany uszczelki itp.), ale mam wątpliwości, czy parownik który jest zamontowany w moim aucie (Opel astra 1,6) jest napewno firmy DT System Gas pomimo napisów znajdujących się na obudowie. Moja niepewność wzięła się po tym jak zacząłem szukać kompletów naprawczych w necie, i stwierdziłem (wizualnie) że parowniki...
mam i elektronik i podciśnieniowy z jednym i drugim po podłączeniu miałem problemy co może być z tym elektronikiem że nie puszcza gazu ? wymieniłem w nim membrany więc powinno być ok elektrozawór na nim też wydaje się sprawny kiedy podam napięcie słychać jak się otwiera znowu podciśnieniowy jak pisałem wcześniej działa tylko jak dam napięcie na cewkę...
waldi08... ten gosc chyba z Chełma o ile pamiętam ma 3 rodzaje.na membranie gazowej jest napis LOVATO i data .
Witam, temat dotyczy samochodu Opel Astra 96r. X16SZR 8V DTGas Lovato RG92 (lpg założone w 2005) Samochód kiedyś palił max 10l lpg po mieście, a od dłuższego już czasu spalanie utrzymuje się na trasie 12, miasto 13 l/100km. Nie jestem ekspertem, ale to chyba trochę za dużo jak na silnik 1.6 (a jeździłem czasami Audi 2.3 , które jak się chciało to paliło...
jestem po wymianie membrany wodnej i gazowej ,stara membrana gazowa wcale nie była twarda ani brudna po 35tys km ,problem zapalania został ,znalazłem taką usterkę:elektrozawór na parowniku nie otwiera się odrazu tylko z opóźnieniem tak jakby potrzebowała się nagrzać cewka......Okazało się że tłoczek się klei ,przyszlifowałem gumę ,wyczyściłem dokładnie...
Problem tu tkwi w reduktorze...Polonez po założeniu instalacji pali na gazie nawet przy tem. -20. Ale trzeba umieć go odpalić. Tu w tym przypadku trzeba okręcić boczną klapkę (jeżeli jest to red LOVATO) i poprostu umyć membranę.Jakość gazu w Polsce nie odbiega jakości paliw. Po przejechaniu kilku tysięcy km, na membranie pojawia się smoła tzw. gazolina.Ona...
Dzięki za zainteresowanie. Udało się zakręcić zawór, rozebrałem parownik, elektrozawór z filtrem, ale oprócz syfu nie widzę tam uszkodzeń. Membrany ok. Spróbuję złożyć i zobaczę. Podejrzewam, że było wszystko ok z gazem, bo znalazłem uszkodzony elektrozawór benzynowy, nie zamykał. Pracując na gazie brał też benzynę, stąd może dławienie się przy próbie...
Najprawdopodobniej następuje za wczesne przełączanie na LPG. Parownik odrazu po odpaleniu samochodu nie jest jeszcze dostatecznie nagrzany. Pozatym nowe membrany przez jakiś czas wymagają "ułożenia się". Proponuję domontować czujnik temperatury na reduktor, dzięki któremu sterownik będzie przełączał na zasilanie LPG biorąc pod uwagę nie tylko obroty...
pierwsze pytanie, odpala i jeździ na benzynie? ja w swoim 124 2,3 też walczyłem z gazem :) gazownicy w większości nie mają pojęcia o tym. Powiem tylko tyle że od 9tys km żadnych strzałów, wcześniej to była porażka. Teraz tylko leję gaz i jeżdżę. Przyśpieszenie bdb jak na gaz. Spalanie 10-11 trasa, miasto 15-16 :) Wcześniej palił nawet 20l gazu w mieście,...
zibi70 Tak się składa że mam znajomych monterów lpg i rozmawiam czasem jakie reduktory najczęściej wracają do regeneracji itp Najczęsciej dostają do regeneracji lovato, sporo bylo tez tomasetto najmniej dostają emmegas i brc U mnie w mieście regeneracja reduktora emmegas ok 150zł W tej cenie jest wymiana zestawu naprawczego, czyszczenie i na końcu...
Tak wiec instalacja jest juz zalozona, niestety nie jest ona BRC tak jak wczesniej mowilem tylko LOVATO tzn. napewno reduktor i komp jest LOVATO. A co tego przeloczania sie automatycznego z benzyny na gaz to sie da zrobic tylko ze nie na dlugo bo po przelaczeniu auto bedzie zasilane jednoczesnie benzyna ktora jest w gazniku i gazem. Nie wiem czy tak...
Witam,mam astre GSI z silnikiem C20NE.A więc problem jest odkad kupilem samochod.Na gazie bez reguły czy zimny czy cieply niezejdzie mi ponizej 2 tys obr/min.strasznie uciazliwe z jezdzie.Zrobilem reduktor bo membrany była sztywka juz i wszystkie gumki(Lovato)niepomogło,był zalozony stozek zmienilem wiec na seryjny z obudowa-jeszcze gorzej(wtedy to...
Do wszystkich wypowiedzi kolegów dodałbym jeszcze jedną uwagę być może typ parownika jaki posiadasz poprostu zamarza bez względu na to czy jest w nim płyn chłodzący czy nie o ile płyn nie ma odpowiednio wysokiej temperatury ja jeździłem wyłącznie na gazie bez względu na temperatury przez 5 lat (był to parownik BRC pneumat) i nie było najmniejszych problemów...
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Ja mogę podać jak ja to robiłem w poldku - instalacja I generacji (reduktor chyba lavato) na "śrubę". - Śruba na wężu wykręcona na max. - Zdejmowałem wąż z miksera i wkładałem do naczynia z wodą, wąż zanurzałem w wodzie tylko tyle aby jego wylot był pod wodą. - Na elektrozawory podawałem napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora. - Śrubą na reduktorze...
Nie wiem czy temat już opanowany ale może komuś się przydać. Mój reduktor/parownik LOVATO RGE92 , instalacja LPG 1 generacji. Instrukcja typu "Zrób to sam". 1. Auto musi chodzić dobrze na benzynie 2. Czysty filtr fazy ciekłej 3. Jeżeli reduktor/parownik nieznanego stanu lub niepewny najlepiej zregenerować używając części zamiennych producenta reduktora/parownika,...
VOVATO od LOV. SUPER nie różni się membranami tylko budową korpusu, a dokładniej otworami przez które przechodzi większa ilość rozprężanego gazu w SUPER. Z zestawami naprawczymi na razie nie zaczynaj dokąd wolne obroty chodzą prawidłowo. Jeśli zaczną szwankować (pływać) to 1 znak wymiany membran w reduktorze. Wcześniej napisałem o wykluczeniu miksera...
Witam posiadam passata b3 1.8i z gazem. Parownik lavato proszę napisać tylko co da odkręcenie lub zakręcenie danej śruby bo nie mogę tego zrozumieć. Jeżeli dobrze rozumiem to: Śruba 1: spust zanieczyszczeń śruba 2: regulacja membrany ? jak tak w którą stronę kręcić aby zmniejszyć mieszankę gazu ? Śruba 3: regulacja mieszanki na biegu jałowym ? rozumiem...
lovato interfejs lovato wychylenie membrany malowanie membrany
prostownik dławik mocowanie alternatora wyciek pompy paliwa
siemens wm10e46apl corsa świeci kontrolka check
Przepalające się bezpieczniki Webasto w Manitou 2150 Filtr pompy cyrkulacyjnej w kotłach Termet: lokalizacja i czyszczenie