sprawdź czy nie jest luźny pasek alternatora, klemy i sam akumulator...masz w nim jakiś system alarmowy?
Jakie auto - ale to może też piszczeć luźny pasek klinowy alternatora i reszty.
Myślę, że dostaje się woda na (luźny) pasek alternatora. Wtedy pasek ten przez chwilę ślizga się po kole alternatora a nie napędza go w 100 %. Alternator przez to nie generuje pełnego napięcie - sygnalizuje to właśnie ta kontrolka.
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Jest jeszcze możliwość że masz luźny pasek na alternatorze.
Luźny pasek napędu alternatora.
Tak, opór zależny od obciążenia. Jak masz luźny pasek objawia się to np. piszczeniem podczas dodawania gazu.
Luźne paski alternatora
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
Witam ,mam B3 1.9 u mnie kontrolka oleju zaczyna migać tylko po w jechaniu w kałuże.Później zaczyna piszczeć i po pewnym czasie samo przechodzi .Miganie kontrolki lub piszczenie nie jest spowodowane usterką związaną z olejem. Mogą być po zamieniane przewody na czujnikach,brak masy,niski poziom któregoś z płynów,luźny pasek alternatora a nawet któraś...
Sprawdź ładowanie czyli napięcie przy alternatorze powinno być 14-14,4V także pod obciążeniem czy występuje znaczny spadek. Może być zaśniedziała klema przegrzany przewód, słaby styk do masy albo luźny pasek. Dlatego sprawdź przy alternatorze i przy akumulatorze. Przewody jak sprawdzić jest filmik na YT. https://youtu.be/pZHEcUhCeE4
Myślę że jedynie porada w warsztacie uchroni cię przed niepotrzebnymi wydatkami. Pomysł z akumulatorem może być trafiony a może nie, dlatego już niejeden żałował wymiany gdy po dwóch dniach sytuacja usterki powracała a np. był tylko luźny pasek na alternatorze itp. P
Pasek który jest zamontowany jest o 8mm dłuższy niż powinien być. Widać że pasek napina się alternatorem, więc jeśli dało się go napiąć i nie jest luźny to może taki być jak jest.
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
Mierzyłem kiedyś na swoim,nigdy nie było więcej jak 14V i nie miałem problemów z akumulatorem.Może masz zbyt luźny pasek.
No ale na alternatorze mam zwykłe koło i było ok do momentu rozsypana się starego koła pasowego, po wymianie dzieją się takie cuda. Dodano po 2 Dziwne piski jakby pasek ślizgał z przerwami napinacz podskakuje pasek skacze jakby luźny byl.
No jak nic się nie zmienia. Częstotliwość się powinna zmieniać. Jeżeli się nei zmienia, naczy że alternator kręci się cały czas z tymi samymi obrotami -> problem mechaniczny w napędzie alternatora - luźny pasek ? luźne kółko pasowe ?
Luźny pasek, uszkodzony obwód wzbudzenia alternatora, lub sam alternator.
Wiem że alternator ma mało wspólnego ze wspomaganiem ale życie weryfikuje takie przypadki. Luźny pasek przy suchym, uszkodzonym łożysku alternatora daje właśnie taki efekt. Oczywiście łożysko pompy wspomagania też jest do weryfikacji ale to już chyba normalne.
Musisz zrobić pomiar na alternatorze - plus i minus, może to da więcej wiedzy. Przypuszczam - za luźny pasek, bądź łożyska. Pozdrawiam.
Alternator Denso (te lata produkcji) powinien mieć koło pasowe na pasek klinowy a nie wielorowkowy. Po objawach też podejrzewam coś innego- luźny pasek wspomagania i ten jest wielorowkowy.
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
Sorry,a co mocno naciągnięty pasek ma do piszczenia?Bo piszczał będzie luźny pasek.
Witam pacjent audi a4 b5 00r. 90km Od jakiegoś miesiąca zaczęło mi piszczeć wspomaganie przy skręcie kierownicy w miejscu oraz na niskich obrotach, na wysokich obrotach oraz podczas jazdy piszczenie zanika. Auto stoi u mechanika pompa nowa, lecz piszczenie nie znikło, jest możliwość, że to luźny pasek od alternatora bądź sprzegiełko się wyrobiło? Jeśli...
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Obstawiam że pasek alternatora jest luźny jak gumka w majtkach dziadka ;)
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
witam pomierzyłem tylko napięcie :? i przy max. obciążeniu z 14,08V spadło do 13,5V ale zauważyłem dość luźny pasek zębaty napędu alternatora po zdjęciu - zużyte zęby i popękany troszkę..poza tym piszczy trochę zobaczymy- dzisiaj wymienię i zobaczę jak jest 8) pozdrawiam
Jak masz napięty pasek alternatora? Nie jest luźny? Możliwe, że kończy Ci się alternator.
To że zapala się kontrolka po wjechaniu w kałużę,przyczyną może być luźny lub zużyty pasek :D
Podjedz do elektryka niech sprawdzi napięcie ładowanie na obrotach jałowych i na wysokich z zapalonymi światłami. Podwyższone obroty chyba inna kwestia, nie zasilania tylko czujników temperatury itd. Może pasek alternatora za luźny, ślizga lub nie działa prawidłowo wzbudzenie.
Zmień pasek wraz z napinaczem. Zobacz z tyłu alternatora czy wtyczka nie luźna i połączenie plusa ok. Kapturek na śrubce. Jeżeli nie pomoże wymiana alternatora.
Witam. Jeżeli żarzy się kontrolka od ładowania to może to być albo luźny pasek klinowy, albo spalona dioda w alternatorze. Sprawdź
Witam serdecznie, jakiś czas temu założyłem tu temat o padających alternatorach właśnie w tym silniku. od wymiany regulatora w alternatorze minęło prawie 35tyś. Niedawno na forum pytałem się ile mogę przejechać bez ładowania... W dzisiejszy słoneczny dzień jadę sobie po mieście i przy ruszaniu ze świateł usłyszałem dziwny dźwięk i od razu zapaliła się...
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Kolego, musisz działać szybko, bo godziny Twojego akumulatora są policzone. To co u Ciebie się dzieje wskazuje na możliwe: 1. Uszkodzenie regulatora napięcia 2. Uszkodzenie szczotek na alternatorze. 3. Uszkodzenie uzwojenia w alternatorze (mało prawdopodobne). 4. Nieprawidłowość w napędzie alternatora. To rzadkie, ale objawy pasują. Może być luźny pasek....
Wszystko wyglada dobrze To ma nie tylko dobrze wyglądać ale musi też dobrze działać! W tym wypadku pasek osprzętu i rolka napinacza do sprawdzenia, pasek jest luźny, popękany i nie przekazuje napędu do alternatora.
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
Witam albo nowy regulator do bani albo masz po prostu pasek za luźny. Po drugie sprawdź masę alternatora i diody pod obciążeniem. ewentualnie styki w alternatorze najlepiej pilniczkiem oczyścić.
Sprawdź naciąg paska, może jest za luźny. Widziałeś kiedyś pasek w T5 2.5 TDI ?
Luźny pasek, zużyte szczotki - to chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie luźne kabelki przy regulatorze i szczotkotrzymaczu.
proponuję do elektryka niech sprawdzi ładowanie,prawdopodobnie padł alternator lub pasek jest za luźny
, strasznie gorace te kółeczko co pasek jest. I wystarczyło tyle napisać na początku i każdy by udzielił dobrej podpowiedzi że pasek luźny lub spalony ewentualnie koło alternatora do wymiany.P
Skoro to jest elegant to napewno masz alternator , czy sprawdzałeś naciąg paska klinowego , może jest zbyt luźny i to on piszczy. Alternator gdy otrzyma wzbudzenie stwarza większy opór niż prądnica i pasek w tym przypadku trzeba bardziej pilnowac. A akumulator Jenox ? , miałem dwa takie w ciężarówce w pracy i ani roku nie wytrzymały.
Sprawdź pasek klinowy do alternatora, może być za luźny i nie obraca alternatorem a jak dostał wody to całkiem zaczął ślizgać się do puki nie wytopił wody.
A nie piszczy Ci przypadkiem pasek napędzający alternator?Może jest trochę za luźny i kiedy jest namarznięty to się ślizga po kole pasowym.
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Pasek był trochę luźny ale wczoraj do naciągnąłem i teraz jest napięty jak "barani wór"
Ewidentny brak ładowania. Jeśli nie świeci kontrolka, to trzeba ją sprawdzić. Może być spalona albo odłączona. Istnieje druga ewentualność i chyba pewna w 90%. Luźny jest pasek klinowy. Obraca on wirnikiem alternatora, jednakże po włączeniu obciążenia nie daje rady utrzymać obrotów alternatora i tenże ślizga się. Jedynie lampka ładowania gaśnie. Rada:...
Powinno być 14.0V a 14.5V . Przyczyną mogą być : luźny pasek, szczotki, brak masy lub sam mostek prostowniczy (któraś dioda uszkodzona).
pasek orginał i rolki napinacza ma ok 20tkm dzwięk słychac z górnej części przy alternatorze wymieniłem już pompę wody boteż juz zaczynał wychodzic smar otworkiem,i luźne koło-prowadzące paska pod alternatorem.został mi tylko alternator i ewentualnie jeszcze raz pasek. Ciężko na 100% wsłuchać się gdzie piszczy . Pasek nowy ok 100zł alternator uzywany...
Może ładował a wszystkiemu winna może być stacyjka, luźny przewód na bezpieczniku itp. Zgasły światła, zgasł silnik, rozrusznik nie chciał kręcić a jednocześnie nic się nie spaliło i napięcie na akumulatorze było prawidłowe (tak przynajmniej pisze autor tematu). Ciekawi mnie tylko, w którym momencie je mierzył, czy w trakcie trwania awarii, czy dopiero...
[quote="Shel" ale przejechałem ponad 100km i znowu akumulator rozładowany i doszedłem po czasie, że alternator ładuje poprawnie tylko na wolnych obrotach silnika do 1,5 tyś/min, a powyżej wcale nie ładuje - czy to możliwe??[/quote] możliwe jak jest luźny pasek , sprawdzi na dużych obrotach silnika(dodawaj równomiernie gaz)
Objawy - przy skręcaniu kierownicy na postoju dziwne dźwięki i wibracje. Diagnoza serwisu - rolka alternatora. Z moich oględzin wynika, że to raczej rolka napinacza paska wieloklinowego jest luźna. Czy miał ktoś podobny problem ? Jak zdemontować alternator i napinacz przy silniku AUY ?
Sprawdź pasek, może jest luźny i po opryskaniu wodą ślizga się na kółku.
Taki że jak koło się rozkleja to pasek robi się luźny i piszczy. Dasz gazu to szybciej kręci i wzbudza się alternator i już ładuje normalnie a piszczy bo ma obciążenie.
wiatraka nie rozpinałem z paska tylko jest chyba zbyt luźny pasek i nie porusza wiatraka, a więcej naciągnąć nie mogę wiec chyba pora na nowy paseczek
Luźne kółko na alternatorze.
Witam, widzę że zostałem po raz kolejny przeniesiony :( Problem z alternatorem rozwiązany. Alternator jest sprawny, problem tkwił w zbyt luźnym pasku. W felicii 1.9D jeden pasek napędza sporo urządzeń: pompę wody, wspomaganie i alternator. Pasek nie był markowy (Super Star - Korea) założyłem Contitecha na razie działa (pasek ze 3X grubszy od tego Koreańskiego)....
Witam Zaznaczę najpierw, że przeglądałem inne podobne tematy ale nie znalazłem odpowiedzi pasującej do mojego przypadku. Otóż od jakiegoś czasu mruga mi kontrolka ładowania akumulatora. Pojawia się to głownie kiedy hamuję silnikiem, albo toczę się na biegu. Na luzie nic nie świeci się. To mruganie ustępuje w momencie kiedy dodam gazu, więc to tak jakby...
na pewno alternator sprawdź ładowanie pewnie pierścienie się kończą albo szczotki ,pasek luźny , złe polutowane uzwojenie
Na wolnych obrotach obecne napięcie masz 14.1V do 14.3V bez żadnego obciążenia - są to za duże skoki napięc ponieważ nie ma obciążenia a spadki występują. Napięcie ma byc stabilne czyli np jeśli u kogoś jest 13,9V to pod obciążeniem wszystkich odbiorników nie może spaśc niżej niż o 0.5V. Jeśli ktoś ma 14,2V również ma byc ono stabilne a pod obciążeniem...
Czy ktoś doradzi jak zdjąć/luźno zapiąć pasek do alternatora? Czy do poluzowania wystarczy odkręcić tylko jedną śrubę przy rolce (mam nadzieję, że to ta rolka od strony szyby, bo do tej od strony zderzaka jest nieciekawy dostęp)?
Witajcie. Potrzebuję pomocy ! Mianowicie pewnego razu jechałem autem ( Citroen Saxo 1,5D 2001 r. na pompie firmy "BOSCH" ) i nagle zgasło. Po przekręceniu kluczyka zaczęła migać kontrolka immobilisera ( immo czytane z kluczyka ). Po szybkim sprawdzeniu okazało się że pasek na alternatorze jest luźny i nie ma odpowiedniego ładowania. Auto odpaliło na...
Kolego myślę że przyczyną takiego stanu rzeczy może być luźny pasek lub powycierane powierzchnie kółka na alternatorze miałem kilka już takich przypadków -objawy były podobne jak u Ciebie,drugą przyczyną mogą być uszkodzone łożyska /zaczynają się przycinać /szczególnie na włączonych światłach i wysokich obrotach silnika , w obu przypadkach zaczyna najpierw...
piszczy pasek to nie jest przyczyną rozładowań chyba ze jest zbyt luźny. sprawdziłeś kolego ładowanie alternatora?? może alternator nie wystarczająco ładować akumulatora i to może być przyczyną rozładowań. Sprawdź kolego czy masz dobre ładowanie-po zapaleniu auta alternator powinien podawać prąd ok 14V. pozdrawiam
Witam ... Mam problem ze swoim passat-em, wymieniłem napinacz, pasek od alternatora, rolkę jego (lecz była używana bo moja się rozsypała ) i cały czas się robi luźny pasek. Piszczy i cały czas silnik wchodzi mi na bardzo dziwne drgania i ma dziwne rotacje. Pasek ma odchyły do około 2 cm jak się patrzy na niego... nie wiem co jeszcze może być dlatego...
chlopie:), o sprawdzeniu paska to nawet nie pisalem bo wiadomo. Pozatym jakbym nie zauwazyl to bym uslyszal dzwiek luźnego paska, ale dzieki za chęci
Aku ma 12,4 v, po zaplonie ,,Zapłonietym" :D Silnik pracuje ? dzisiaj uruchomiłem silnik i odpiąłem aku i zgasł, a pamietam dawniej nie gasł, podejrzewam alternator, pozdrawiam Słusznie podejrzewasz, tylko odłączanie akumulatora przy pracujacym silniku jest najprostszą metodą prowadzącą do zniszczenia elektroniki auta. Wymontować alternator i zawieźć...
To możliwości dwie; albo za luźny pasek albo brak dobrego połączenia z akumulatorem. Sprawdź naciąg paska i czy jest pewne połączenie na grubym przewodzie przy alternatorze. Pozdrawiam.
Pasek wymieniony , i niestety pomogło tylko trochę , tzn. ładowanie jakby jest cały czas , ale na obrotach poniżej 2 tyś. świeci się kontrolka , powyżej tych obrotów gaśnie , jeśli nie są włączone jakieś odbiorniki prądu . Brak mi już pomysłów , może jakiś przewód masowy łączący akumulator z karoserią jest luźny ? :(
Piszesz że wspoma ciężej chodzi. Pompa wspomagania i alternator są pędzone z tego samego paska. Może jest luźny bądź zużyty i się ślizga
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
Przewód od masy może być, ale miałem takie coś w Astrze i kontrolka świeciła caly czas bez względu na obroty. Jeśli przerwa między rozrusznikiem i alternatorem, to wtedy też świeci cały czas. Może luźny pasek? Jeśli nie, to trzeba wymontować i sprawdzić wszystko- najczęściej siada któraś dioda i wtedy mostek do wymiany
Witam posiadam Opla Vectre 2000 turbo diesla.Potrzebuję informacji jak samemu wymienić alternator i jak naciągnąć pasek od niego by nie był za sztywny i nie za luźny.Czekam na odpowiedz.
Opisz jak zachowuje sią lampka od ładowania przed i po uruchomieniu silnika Jeżeli będzie luźny pasek tak jak pisze elektrit to po chwili pracy silnika z zapalonymi światłami koło pasowe od alternatora mocno się rozgrzewa. (ja się też raz nabrałem i wyciągnąłem z auta dobry alternator sprawdziłem naciągnąłem pasek i było ok)
1.Regulator napięcia znajduje się w alternatorze 2.Aby sprawdzić napięcie alternatora musiałbyś zapewne odłączyć układ prostowniczy od alternatora. 3.Nie mam pojęcia ile taka naprawa może kosztować ,ale ja bym kupił nowy alternator. Na twoim miejscu sprawdził bym naciąg paska alternatora(czy nie jest za luźny) i szczotki. Pozdrawiam
Pasek jak luźny to piszczy napiąć jak zauważył GALILEO – akumulator slaby zależy jak dużo jeździsz – warto sprawdzić alternator– to niema nic wspólnego, że nie odpala przy zimnym silniku.
Ostatnio sprawdzałem napięcie u ojca w Astrze II (bo robiłem mu automatyczny włącznik świateł) i przy zaświeconych światłach nawet przy mocnym przegazowaniu nie przekraczało 13,9V... Hmmm, to też za dobrze nie jest, pomijając kwestię możliwej niedokładności miernika, dolna granica przyjętej wartości. A sprawdzał kolega jak zmienia się napięcie po włączeniu...
Witam wszystkich, Chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną pisków zaraz po odpaleniu auta z okolic paska alternatora. Bylem u mechanika ze dwa miesiące temu i powiedział, że trzeba ów pasek naciągnąć, więc tak zrobił i było dobrze przez kilka tygodni, lecz teraz wygląda na to, iż znowu jest luźny. Co może być przyczyną tego, że tak łatwo u niego...
Witam. Kolega Los_sandalos dobrze i prosto wytłumaczył.Pasek klinowy przenosi napęd na wszystkie urządzenia które napędza za pomocą tarcia a sprawność jego zależy od właściwego jego naprężenia.Im luźniejszy tym sprawność przenoszenia napędu mniejsza a prócz tego następuje jego szybkie zużycie któremu często towarzyszy podczas gwałtownego dodawania gazu...
sprawdził bym jeszcze naciągnięcie paska alternatora jeżeli będzie zbyt luźny może się ślizgać i nie będzie pełnego ładowania a kontrolka się nie zapali Dodano po 4 no i troszkę za duży prąd w spoczynku ale gdy już jedziemy alternator powinien doładować akumulator i powinien on po tym odpalać
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
Napięcie powinno być od 13,5 do 14,5 Volta. Przy odpowiednio naładowanym akumulatorze będzie niższe. A i po założeniu zregenerowanego alternatora akumulator powinien być odpowiednio naładowany, w oplach czasami paliły się diody jeśli akumulator był rozładowany. Sprawdź naciąg paska klinowego, jak będzie za luźny to alternator przy obciążeniu będzie...
Może być inne, mniejsze koło na alternatorze. A drugie może nie wkłądasz paska na swoje miejsce. A trzecie może być coś luźne. W gre wchodzi koło spręzarki i alternatora bo pompa wody jak by sie zluzowała to by poszła w dół i napinacz by nie tarł o nią.
Samo naciągniecie paska to może nic nie dać ,auto nie odpala więc może się przestawił rozrząd . Sprawdzę wtryskiwacze czy to są krótkie siknięcia paliwa bo jak leja cały czas to dodatkowa coś z dawkowaniem paliwa przez komputer . Dodano po 5 sprawdzę czy się zgadzają oznaczenia na rozrządzie a potem ustawie rozrząd i naciągnę pasek napinaczami ,1 cm...
To że nie osiąga odpowiedniej temp to może być wina termostatu. Tzn za wcześnie otwiera albo nie domyka do końca. A kontrolka od ładowania działa na zasadzie różnicy potencjałów więc nie powinna świecić gdy odłączony jest alternator. Kiedyś wyładował mi się całkiem akumulator (luźny pasek, deszcz) i kontrolka również się nie zaświeciła nawet na moment,...
Nie lata nic tam? Przy alternatorze nasłuchiwałeś? Ja się kompletnie nie znam, wiem, że auto ma kierownice dwa koła i jeździ. ? Może to być np. luźny pasek? Bo wcześniej miałem tak, że było słuchać takie piski przez 2 min jak odpalałem auto, później to ustało na miesiąc i teraz słychać jakieś chrobotanie.
Warto by podjechać do sklepu z akumulatorami i poprosić o sprawdzenie stanu akumulatora oraz alternatora. Napięcia są w miarę prawidłowe ale pobór prądu za duży. Jak przegląd paska, nie jest za luźny, nie ma mikropęknięć, nie jest wyślizgany? Na wolnych obrotach pasek daje radę i ładuje akumulator ale w trakcie jazdy może się ślizgać lub mocno trzeć...
Po awarii alternatora wymieniłem go na właściwy (poprzedni mechanik wstawił na byle jaki - taki urok awarii na trasie) czyli Mitsubishi A5T06891. Po wymianie napięcie trzymało sie 14V (bez względu na obroty/obciążenie) wiec wydawało sie ze jest wszystko ok, poza niedziałającą kontrolka lądowania (po ustawieniu stacyjki na ON). Kontrolka po zmasowaniu...
witam regulator napięcia znajdujący się w alternatorze powinien utrzymywać napięcie na poziomie 14.4V twoje zmierzone napięcie 13.6V na akumulatorze może być spowodowane jak pisałem wyżej słabymi (skorodowanymi lub luźnymi połączeniami) przewodów, lub słabym naciągiem paska klinowego napędzającego alternator może również wystąpić zużycie szczotek lub...
Jeśli w Twoim Audi A6 C7 2.0 TDI słychać dziwne dźwięki na postoju i przy schodzeniu z obrotów, a silnik i skrzynia działają prawidłowo, to mogą być następujące przyczyny: Dwumasowe koło zamachowe – typowa przyczyna drgań i hałasów. Łożyska osprzętu – alternator, sprężarka klimatyzacji, lub napinacz paska mogą generować dźwięki. Poduszki silnika – uszkodzone...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Przyczyną może być za luźny któryś z pasków klinowych (alternator,wspomaganie) lub napinacz paska rozrządu :D Jeżeli sam nie umiesz "dodać gazu" przy podniesionej masce to poproś kogoś a sam posłuchaj gdzie piszczy :D :D
Jak schodzi z obrotów to mrugnie. ,ja niestety nic nie sprawdzałem. Alternator robił elektryk. Dziś po wizycie u niego powiedział że wszystko jest ok. Winny jest pasek który według niego jest za luźny. Kazał mi założyć krótszy. Z tymże ja tego ledwo co zakładam na rolki. Przy obrotach 2000 nie przekracza 13.5 V Znając życie mostka nie sprawdził. Postawił...
Witam.Widzialem takie przypadki i najczesciej to byl luzny pasek na alternatorze i na wolnych sie slizgal a jak mu sie dalo gazu to potrafil rozpedzic alternator.Naciagnij ten pasek albo wymien na nowy i sprawdz.Niekiedy akumulator tez robi taki objaw jak w srodku mu sie plyty pozwieraly i taki prad pobiera ze na wolnych nie mozna go naladowac.Podmien...
W mietku alternator jest b. nisko, łapie wilgoć i wszelki syf z podłoża.... Powinno pomóc gruntowne oczyszczenie, np. sprężonym powietrzem. No i naciąg paska, za luźny daje różne dziwne efekty, ja tak miałem. Dorywczo pomagał mi preparat w spraju do pasków. :D
Witam, Auto BMW 5 E34 M50b25 z pełnym komputerem i wyświetlaniem błędów i danych w liczniku (pewnie ma to znaczenie) Jak w temacie, opiszę w punktach ze szczegółami: - Jadę, szarpnięcie, silnik zgasł na dosłownie sekundę. Zgasły kontrolki przy tym. Po sekundzie jak tak dalej był na biegu odpalił i jechał dalej - zatrzymałem się sprawdzam wszystko pod...
luźny pasek magnetowidzie luźny pasek magnetofon luźny pasek napędowy
sprawozdanie prawa kirchhoffa baterie rowerowe połączenie pamięci starego komputera
najlepsze czaty delonghi caffe corso
Naprawa przycisku kompresora: nie trzyma, co robić? Szybkie spalenie świec żarowych w Ford Mondeo MK3