Lutowałem elektryczną i gazową, czymś podobnym do tej na zdjęciu. Grunt, to żeby miała jako grot grubszy kawałek miedzi jako swego rodzaju akumulator ciepła. Szczotki do rozrusznika też taką polutujesz, tylko najpierw trzeba ładnie pobielić miejsce lutowania i trzymać plecionkę od szczotki kombinerkami, żeby cyny nie zaciągnęła. https://obrazki.elektroda.pl/9152546300_...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Czy można lutować przewody wychodzące ze stojana? Jakie techniki i narzędzia są potrzebne, aby zrobić to bezpiecznie i skutecznie?
OK rozebrałem cały i rzeczywiście na odcinku przy przewodzie stojana a szczotką ( ten kawałek był w dodatkowej izolacji koszulce i wewnątrz był przerwany .czyli sprawa się wyjaśniła. Dziękuję Wszystkim za okazaną pomoc i serdecznie Was pozdrawiam. Dodano po 45 Kurcze jest problem otóż stojan jest wykonany z przewodu alu, natomiast konektory od zasilania...
Ta sama historia: brak obrotów, ułamany drucik uzwojenia stojana (trzeba poruszyć bo naprawdę nic nie widać), lutowanie i sprzęt kręci aż miło!
Witam. ... napięcie dochodzi do szczotek ... ... natomiast w uzwojeniu stojana jest przerwany przewód ... Jedno drugiemu w zasadzie zaprzecza. To jest silnik szeregowy, i jedna szczotka jest przyłączona w szereg przez jedno uzwojenie "stojana", a druga przez drugie, więc musi być przerwa w obwodzie do jednej ze szczotek. Lutowanie punktowe nie wystarczy....
Tak to pracuje Stojan jest połączony w szereg z wirnikiem (czy stojana przypadkiem nie ominąłeś)? Szczotki dolegają właściwie do komutatora, komutator czysty? Inna możliwość to uszkodzony wirnik...
W LG-160 średnica 10 mm. LG-200 mają grot 12 mm. Tak dla orientacji, lutowanie uzwojeń stojana z łącznikiem w rozruszniku R-11 idzie dość sprawnie.
Cześć wszystkim, mam pytanie do szanownego grona odnośnie wymiany szczotkotrzymacza w toyocie corolli 2002 1.6 vvti. Dnia pewnego rozjebusznik odmówił posłuszeństwa i po wygrzebaniu go z auta mam zonk. Upalił się przewód od szczotkotrzymacza do automatu rozrusznika, więc idzie szczotkotrzymacz do wymiany i tu jest mały problem. Uzwojenie stojana jest...
Te zagięcia można poodginać ostrym śrubokrętem i wtedy oczyścić lub pocynować . Te zagięcia są zagniatane na prasie. ostrym śrubokrętem można co najwyżej pokaleczyć lamelki komutatora a nie naprawić nie-kontaktu (o ile tam w ogóle występuje usterka). pocynować - mimo wszystko to nie to samo co polutować - a lutowanie mogłoby pomóc, ale tylko wykonane...
ech drogi wiesławieP7. Czemu zgrzewa?Bo szybciej i taniej.Wiesz ile ton cyny by poszło w procesie produkcyjnym danej serii rozruszników?A tak to maszyna -siup-zgrzeje i już.Sam widzisz (sądzę) co się dzieje.Nawet alternatory masz wykonywane metodą "bez kropli cyny".Końcówki mostka zgrzane do stojanu.Mam obawy twierdzić że to Ty,jegomościu nie nabliżałeś...
Nic nie puści jak jest dobrze zrobione a te rozruszniki to bajeczka do roboty. Najlepiej cewki odkręcić i wyjąc ze stojana.
Możesz połączyć przerwę cyną,jednak radziłbym (jeżeli jest możliwość) obskrobać z lakieru troszkę więcej drutu (po ok.2 mm).Robiłem kiedyś tak samo i działa do dzisiaj (pod warunkiem że nie ma innych uszkodzeń)
Kolego (at)Xantix skoro to Twój ciągnik to wypadałoby zrobić to porządnie (swoją drogą dla klienta też należy robić porządnie), a nie jakieś druciarstwo. Ten przewód jest normalnie lutowany do cewek stojana, więc po prostu wymień go na nowy. Oczywiście wymaga to zastosowania lutownicy kolbowej o mocy 400W, ale może uda Ci się gdzieś taką pożyczyć jak...
Nie będzie problemu jak dosztukuję kawałek takiego samego drucika? Nie będzie, tylko trzeba zaizolować miejsce lutowania i zabezpieczyć tak aby wirnik nie wciągnął tego drutu.
A czy taka duża lutownica oporowa jaką używam do lutowania przewodów stojana od alternatorów . Ma chyba coś 150 wat . Bartek
Jeżeli ni e pomoże to co pisze Janusz.P sprawdź Main Motor, "robi" się zimny lut na płytce od silnika, lutowanie uzwojeń stojana. '
Dzieki koledzy za pomoc. wszystkie przejscia prawidłowe problem byl w tym ze przy lutowaniu przewodow od stojana na pierscienie pomyliłem się i tam gdzie faza 2 wlutowalem 0 i oderotnie przepiolem kable i wszystko
Zauważcie panowie że ten alternator ma sześć punktów lutowania uzwojeń stojana w każdym punkcie dwa przewody a więc połączenie w trójkąt . I pewnie nie ma znaczenia z pod którego wyprowadzisz przewód do obrotomierza.
Stojan lutowany a pod łozyskiem brak plastikowego "słoneczka". Ktoś już zmieniał pierścienie i pewnie drut nie jest dobrze przylutowany. Spróbuj wydłubać ten klej w miejscach lutowania, może gorącą lutownicą się podda. Poprawić luty i obejdzie się bez wymiany pierścieni. Łozysko trzeba ściągnąć żeby się tam dostać.
fakt jak komutator wytarty to moze dlugo nie pochodzic, tylko trzeba rozlutowac sory oderwac diody od stojanu ;) Nie o pierścienie chodzi a pękający drut uzwojenia i stojan nie lutowany a zgrzewany.P
Co dymiło ? Sprawdż mostek czy przewodzi tylko w jedną stronę . Omomierzem lub żarówką z zasilaniem (zmieniaj biegunowość ). Jeden przewód do zacisku prądowego M6 , drugi do drutów stojana lutowanych do diód .
Bierzesz zwykłe diody 3-amperowe (np 1N5404) anody kazdej lutujesz do wyprowadzeń stojana,katody (kreska na obudowie) łaczysz ze sobą,i to jest to połaczenie co jest ten przewód z końcówką.
Reasumując do sprawdzenia: Silnik: wirnik, stojan na przebicie; szczotki silnika lub (jeszcze po oglądnięciu dokładnym dotrzeć pumexem naturalnym) i oczywiście tachoprądnica. Elektronika: czyli płytka PCB: przekaźniki silnika; wszelakie "zimne" lutowania na PCB. http://obrazki.elektroda.pl/9884170200_1...
Jesli wąsy stojana miales lutowane to znak że ktoś mogł wczesniej go rozbierać i nie będąc w temacie założyć zwykłe 6003 i wirnik na złom
W oryginale masz 3 cieńkie przewody L kontrolka , S stały plus , IG plus po zapłonie. Zastanawia mnie brak kontrolki po włączeniu stacyjki. Powinna być. Jej przewód powinien iść na obwód mostek(diody wzbudzenia)-regulator-szczotki. Nie powinno być tam napięcia po podłączeniu akumulatora. Może składająć wąs stojana lutowany dotknął płyty diodowej i stąd...
No dobrze kombinujesz, druty(końce uzwojeń stojana) są zgrzane razem z prostownikiem diodowym. Musisz to rozdzielić mechanicznie, np szczypcami otworzyć te krawedz zgrzaną i odczepić zgrzane druty, jednak jesli nie wiesz jak sie za to zabrac to sadze,ze mozesz dalej sobie nie poradzić z pomiarami itd. Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator? Pamiętaj,ze...
Masz 2 pojedyńcze i jeden podwójny (chyba) w koszulce jako odczep. Zmierz opornośc każdego z każdym. Podejrzewam, że miedzy podwójnym a kazdym z pojedyńczych będzie ok 40 ohm, między pojedynczymi będzie 2x więcej. Jesli tak - podwójny to wspólny (siwy lub niebieski), pozostałe to kierunkowe (czyli brąz i czarny). I spakuj te wiszące ze stojana przewody...
Niedawno kupiłem taką lutownicę i jestem z niej bardzo zadowolony w moich sporadycznych pracach przy elektronice. Jest to OSS T-12 X Plus, wersja z zasilaczem oznaczonym na płytce drukowanej V5. Niestety lutownica ma wadę fabryczną - przy pełnym obciążeniu po 30 sekundach się pali. Już mam trzecią sztukę, bo każdą spaloną odsyłałem i w kilka minut...
No nie wiem. Ostatnio leczyłem silnik jakiegoś Electroluxa i moje zdziwienie było wielkie, bowiem koniec uzwojenia stojana nie dal się lutować pomimo zdarcia lakieru. Okazało się, że drutem aluminiowym nawinięto uzwojenie.
Pchasz się w koszta... W agregatach z AVR jest inny stojan. Zobacz czy w Twoim nie rozlutowały sią diody i kondensator na wirniku, czy połączenia stojana są ok, bo chinole "lutują" alu. A uzwojenia na bank masz alu, pomalowane na kolor miedzi. pzdr
Żeby sprawdzić diody wystarczy mieć: żarówkę 12V, 10W, trochę przewodu i akumulator. Mostek sprawdzamy z odłączonym regulatorem, jak będzie przejście w dwie strony to mostek do wymiany. SPrawdzenie beż odłączania mostka od stojana jest miarodajne, jeżeli chcemy określić która dioda jest spalona trzeba odłączyć mostek od stojana. Dioda spalona dużym...
Przetarty drucik jest zlokalizowany, dodałem zdjęcie jak się dobrze przyjrzysz, to go widać w prawej dolnej części stojana, od wewnętrznej strony. Ale jak się zabrać za to lutowanie, on przecież jest zaizolowany lakierem. Jak oczyścić go z tego lakieru żeby go nie urwać, bo będzie po zawodach.
Właśnie jestem po wymianie i kilka uwag dla tych którzy będą to robić w przyszłości. Jeżeli macie kanał to niepotrzebne jest wykręcanie czegokolwiek oprócz samego alternatora no i oczywiście napinacza - sprzęt wychodzi dołem trzeba troszkę pokombinować. U mnie pękły dwie obudowy - ale najważniejsze jest to aby przygotować się na "regenerację" ośki twornika....
Byłem właśnie u elektryka i powiedział, że to trzy te same fazy, więc można lutować jak idzie. Nie ma znaczenia, który do którego. Temat do zamknięcia
jednak lutowanie to najgorsza rzecz jaką możesz zrobić. Temperatura topnienia lutu o tym świadczy. Może mnie oświecisz i wytłumaczysz dlaczego np. w przezwajaniu silników poza zgrzewaniem przewodów, stosuje się tylko jeszcze lutowanie, a przecież złączki wago też by się pewnie nieraz zmieściły, między czołem, a blachami stojana.
Zrób tak-zmierz napięcie bespośrednio na zacisku 30 alternatora (ta śruba)Jeżeli nie osiąga 14V to zmierz rezystancję wirnika-powinno być od 3 do 4 om.Jeżeli jest ok ,a diody prostownicze i wzbudzenia sprawne to problem w stojanie-skrót w cewce fazy,lub niepewny lut końca uzwojenia fazy do mostka prostowniczego.Jeżeli te lutowania nie budzą zastrzeżen-do...
Witam. Jest taki problem. Padł mi rozrusznik, nie kręcił. Po rozkręceniu okazało się że szczotki zużyte do zera. Szczotki mam lutowane do stojana. Niema problemu dla mnie z ewentualną wymianą tylko z częściami bo auto muszę mieć na jutro zrobione do wieczora a części kolo by dostarczył dopiero na wtorek. Poza tym czy jest sens kupować nowe szczotki...
Teraz kumam - niestety nie widzę pęknięcia więc nie wiem czy tylko przód wystarczy ale serdeczne dzięki za podpowiedzi. Dodano po 4 Mam kupiony przód i tył z możliwością zwrotu elementu który okaże się nieuszkodzony.Co oprócz szczęścia mi potrzeba aby wszystko wyszło dobrze ? Te 3 pary drutów które wychodzą ze stojana lutuje się do diód?Czy wyjęcie...
Witam, Nagle padł w/w młot. Po rozebraniu okazało się, że pękła/upaliła się jedna z końcówek przewodu stojana - miedziana spirala z pierścieniowym metalowym drutem wewnątrz którą zakłada się na prowadnicę szczotki. Nie chcę tego lutować/dorabiać bo pewnie wytrzyma krótko, a nie łatwo wyjąć obudowę szczotkotrzymacza. Czy ktoś przerabiał temat i wie gdzie...
mam problem zdazający się cokilka rozruchow ,po przekręceniu kluczyka rozrusznik zrobi trochę obrotu i po sekundzie jagby niemiał siły obrucic robisię spadek napięcia że azkasuje się licznik kilometrów iwłącza się ponownie kontrolka imobilajzera.wymieniłem akmulator,bendix,tulejki,lutowałem połączenia przy komutatorze ina stojanie wyczysciłem,lubię...
Piszesz,że dymi.Zobacz z skąd wychodzi dym.Sprawdź co się grzeje.Jeśli cewki w stojanie to sprawdź oporność cewek po winne mieć taką samą oporność.Gdyby wirnik to zobacz czy na komutatorze są zaciśnięta dobrze druty/mogą być lutowane/ omomierzem zobacz czy niema przerwę.Wracając do grzania i dymienia dokładnie ustal to ważne.Dymić może /kondesator/...
Witam! Dzięki wielkie za serwisówkę! Oczywiście śruba ukryta pod pokrętłem regulacji siły ciągu nie do odszukania bez wskazówki. Należy "na chama" wyszarpnąć pokrętło, zdjąć ozdobną miseczkę i tam jest śruba mocująca. Reszta poszła już łatwo. Uszkodzenie było w silniku. Po rozłożeniu całej "turbiny" okazało się, że nie było przejścia między konektorem...
witam ponownie problem jak w temacie siłownik proteco przy 2 - skrzydłowej bramie niepierwszy raz sie spotykam z uszkodzonymi przewodami zasilającymi silnik i jak to w życiu bywa upalone przewody oczywiście przy samej obudowie silnika :) Czy ktoś próbował naprawiać takie uszkodzenie może? problem w tym że stojan silnika jest tak spasowany że nie da...
Do diod prostowniczych w mostku. One nie mają się stykać one mają być przylutowane. Na zdjęciach nie widać tej części co której mają być przylutowane bo ciągle jest w niej wstawiony wirnik. Czyżby wirnik nie miał uzwojeń ? Czy ja źle widzę ? A jak rozbierałeś to nie odlutowałeś tych uzwojeń stojana ? Nie pamiętasz co lutowałeś ? Zrób porządne zdjęcia...
Witam możesz podać jak nawinąłeś na stojan(grubość drutu ilość zwoi jak połączyć te cewki) , jakie dałeś neodymy jaka szczelina między wirnikiem a stojanem i jaką moc wyciągłeś przy jakich obrotach, pozdrawiam W stojan to się ramki z drutu wsypuje (najpierw na nawijarce trzeba przygotować, podzielić i ułożyć). http://obrazki.elektroda.net/28_12088702...
Nie nie pisałem że nie daje rady ,lecz zanim odlutuję np. stojan z mostków to po nagrzewam wszystko dookoła. A tak rozrusznik np .do Zetora aby wymienić splot od automatu do stojana to prawie jak w czołgu( tam chyba jest rozruch powietrzny nie wiem) Mam taką stację którą oferowałem do sprzedaży a w niej jest wyjście na zgrzewarkę ,czy korzystając z...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... W tym temacie jest taki mostek. Ważne przy lutowaniu by cyna nie wleciała w dziurki;P tam gdzie dochodzą wyprowadzenia stojana. Dioda przewodzi w jednym kierunku, dobrze sprawdza się je kontrolką.
Trzeba zbic stojan. Delikatnie przecinakiem. Powinno powoli sie rozsuwać. Później dwa śrubokrety plaskie i poważamy. Stojan zejdzie z zewnetrzna obudowa. Trzeba poluzowac dlawik żeby przewód swobodnie sie wsuwal jak ściagasz stojan. Przewód gumowany jak do przedlużaczy budowlanych. Najlepiej 4x0.75. Nie bedzie problemu z wsunięciem w dławik. Grubsze...
witam, Panowie ja mam taki problem z tym badziewiem, 3kw 3 fazy, napięcia na wszystkich 3 fazach ponad 300V, wyglądało by na regulator ale, na zasilaniu regulatora mam 110V a na odczepie pomiarowym 3,8V, odczep pomiarowy ewidentnie ma przerwę a z tego co koledzy wyżej pisaliście jest to odczep z uzwojenia prądowego więc przejście być musi, po podaniu...
To jest takie coś https://obrazki.elektroda.pl/9461865700_... Stosowane od chyba ponad 20 lat. Przenieśli wentylator do wnętrza obudowy, zamienili miejscami ślizgi z łożyskiem, zmniejszyli szczelinę powietrzną między stojanem a wirnikiem i średnicę roboczą, żeby szczotki się tak nie wycierały. Poprawili wszystko i mod był dobry, bo...
nabiegunniki stojana uszkodzonego stojana regeneracja stojana
hamulec kosiarka elektryczny styki glosnika philips pulsuje dioda
podzielniki ciepła techem systemy grzewcze serwis
Mercedes W140 – schemat wiązki alternatora, trasa kabli, zdjęcia, typowe usterki Defro alarm A17 – jak usunąć błąd rozpalania lub czujnika spalin w kotle Defro?