Jak koło zamachowe przykręciłeś ?? Na obwodzie powinien być znak, tłok u góry i znak u góry.
Między stalowe zębatki pompy a boczne aluminiowe pokrywy nie ma prawa nic się dostać, za mały luz, a nawet gdyby zazębienie tam coś wcisnęło na siłę to byłby po tym ślad na aluminium w pokrywie. Jeżeli słychać było dźwięk zaraz po uruchomieniu silnika ewidentnie to świadczy o winie tego co do tej pompy zaglądał. Przyjrzyj się dokładnie bocznym aluminiowym...
czyli najlepiej czujnikiem i śrubokrętem odginać wał w jedną i drugą stronę i ta różnica to będzie luz osiowy a szczelinomierzem jak dokładnie , pomiędzy pokrywę a wagę wału ?
Sprawdź jaki luz osiowy ma wał korbowy. Może odstęp od koła fonicznego do czujnika położenia wału zmniejsza się po wciśnięciu sprzęgła.
A może luz osiowy wału korbowego???
Należałoby przeanalizować: - grubość tarczy sprzęgłowej - łapa może mieć regulację zakresu pracy - system wysprzęglania też może mieć regulację - luz osiowy wału korbowego - przetoczone koło zamachowe - luz pomiędzy łożyskiem oporowym a tuleją, czy łożysko nie kantuje
Sprawdź luz osiowy wału korbowego.
Trzy milimetry??? Luz osiowy wału korbowego powinien być niewyczuwalny, a zmierzalny czujnikiem zegarowym.
Sprawdź jeszcze luz osiowy wału korbowego, robiłem kiedyś silnik m54 w bmw w którym rozpadła się panewka oporowa, efekty podobne.
Świetnie, malutki luzik 1 mm. Powiedz mi chłopie gdzie jest taki osiowy luz wału?? Luz konstrukcyjny po osiowy wału korbowego od 0,1 - 0,34 mm. Gratuluje wiedzy, elektroda promuje takie osoby, dlatego otrzymałeś 6 pkt. Wiadomość generowana automatycznie :) Pozdrawiam
Zmień olej na 20W50 jest gęściejszy w wyższych temperaturach. Przy wytartych panewkach ciśnienie oleju na zimnym też jest niskie. Sprawdź luz osiowy wału korbowego. Rozetnij filtr oleju i sprawdź czy nie ma śladów po panewkach.
Sprawdź luz osiowy na wale korbowym i ewentualnie wymień pierścienie oporowe.
Źle zrobiona pompa, spr. kąt ustawienia i kontrola wtryskiwaczy. Proszę sprawdzić luz pół osiowy wału korbowego.
Ile masz luzu osiowego wału?
Koło sygnałowe dla czujnika położenia wału jak jest skonstruowane w tym silniku ? sprawdź luz osiowy walu korbowego.
Sądząc po oznaczeniu SL 1P60F może to być silnik Loncin lub jego jakiś brand. Jeżeli tak jest, to ma on 118 ccm pojemności i max 2,0 kW mocy przy 3600 obr./min. W żadnych specyfikacjach nie znalazłem poszukiwanych przez Ciebie danych. Mam natomiast takie dane dla starych silników Tecumseh o zbliżonej pojemności 127 ccm. Otóż dla nich te wartości to:...
ja bym powiedział że jak 4-ty cylinder,i poza tym jak ten czujnik nawali to ford jedzie dali,ale nie ma jedynie wtrysku sekwencyjnego,a przechodzi na sterowanie grupowe. Ja twierdze z uporem maniaka ze czujnik znajduje sie w/w miejscu, czyli przy 1-szym cylindrze od strony kolektora wydechowego. Moze również byc luz osiowy na wale korbowym który bedzie...
Założyłem nowy rozrusznik do Renault Master 2.5TD, po całym dniu jeżdzenia (firma kurierska), klapa, rozwalony bendix tak jak by się rozrusznik nie wyłączał. Wymieniłem bendix, wyeliminowałem stacyjkę (gdyby kleiło styki) - chodzi. Po paru dniach rozsypana przekładnia planetarna, znów objaw jakby bendix nie wysprzęglał i chodził z silnikiem. Ponowna...
Na wał korbowy i wałek balansera trzeba patrzeć jak na dwa układy korbowe, gdzie osie cylindrów są umieszczone równolegle do siebie. W DMP (lub też GMP) muszą się znajdować w tych samych pozycjach. Piszę tak, aby ktoś nie pomyślał żeby ustawić w dół swojego wzroku, czyli balanser wg grawitacji, bo oś cylindra rzadko jest w pionie czy poziomie. Rotax...
Naciśnij na sprzęgło i sprawdź jaki wał korbowy ma luz osiowy.
(at)piotrek8505 Jeśli to luz osiowy wału, to panewki oporowe zużyte. Ciekawe, jak reszta (główne i korbowe) i czy kanały olejowe w wale nie są pozaklejane.
Czytałem gdzieś, że przyczyną zakłóceń pracy silnika może być za duży osiowy luz wału korbowego silnika, który powoduje błędy odczytu czujnika. Ma to sens w moim przypadku, kiedy usterka uaktywnia się podczas skrętu, czy podjazdu po górę. Możliwe to?
Odnośnie ciągnięcia chodziło mi o typowy dla ETZ problem ze znalezieniem luzu na postoju. Chyba że ktoś zalał Hipolem, wtedy, z racji na spore obroty (bezpośredniu na czopie wału korbowego) zachowywało się wręcz jak wiskotyczne... Kwestia osadzenia piasty sprzęgła na czopie wału to też ciekawy temat. Mając nowy wał DDR i taką samą piastę nie było problemu....
Zrób tak jak pisałem i załóż misę, wtedy sprawdź czy wał się kręci. Wał ma zawsze luz osiowy.
Łożysko pilotujące walka sprzegłowego w wale korbowym, no i warto sprawdzić luz osiowy wału, czy nie są wytarte pierścienie oporowe.
Czołem, Jak w tytule, Opel Astra F-klasa, 1997 rok, benzyna z gazem, kombi. Parę lat temu przywaliłem w coś miską olejową, wymieniona w "zwykłym" warsztacie na używkę, było szczelnie o ile dobrze pamiętam. Później po wymianie sprzęgła w serwisie Opla miska ciekła, założona była nieoryginalna uszczelka plus bodajże uszczelniacz. Naprawa w ramach gwarancji...
Luz osiowy jak i liniowy powinien być raczej wcale nie odczuwalny.
Z komentarza wynika że musi być zachowany luz osiowy wału rzędu 0,2-0,3mm, oraz możliwość ruchu osiowego suwaków obrotowych (zołotnki) przy każdym osiowym położeniu wału. Wodę musisz podawać na dole płaszcza wodnego, a odprowadzać na górze, odbiór mocy nie może napierać osiowo na czop wału korbowego. Kąt wyprzedzenia zapłonu przy obrotach mocy maksymalnej...
cd.: 66cm3 - zalany gaźnik... zatarty silnik... Wydam kolejne 500 zł i znowu z byle powodu zatrę silnik? Muszę docieć co się dzieje tj przyczynę problemów... Bruzdy: https://obrazki.elektroda.pl/7444869800_... Dziwne uszkodzenie jak od jakichś zębów - poprzeczne ryski - od nowości chyba bo ja nie uszkodziłem, przynajmniej tak myślę...
Może jednak za ciasno zmontowałeś pompę na kardanie. Tam idzie spora moc i możliwe, że pod obciążeniem to się napina. Może tu również mieć wpływ luz osiowy na wale korbowym, twój silnik pewnie nie pamięta kiedy miał remont i ten luz jakiś tam już jest. Tak trochę jedno z drugim jak się doda to skutki mogą być jak opisałeś.
Ja rozumiem że chodzi o luz osiowy. W takim przypadku dwie opcje: 1. Wybite czopy na wale korbowym - często to występowało w wałach DDR które były spasowany na niezbyt ciasny wcisk. Obecne wały korbowe mają dużo bardziej ciasny wcisk. 2. Wybite gniazda łożysk w karterach, dodatkowo spowodowane brakiem prawidłowego zdystansowania podkładkami. Wówczas...
Ale jeżeli jest zbyt mały luz między wałem a panewką, to po uruchomieniu silnika dojdzie do gwałtownego zużycia panewki, co nie jest zdrowe dla silnika. Być może wał nie jest osiowo przeszlifowany, albo gniazda w bloku nie są w osi. Najlepiej było by pomierzyć wał i panewki, i zobaczyć czy jest odpowiedni luz.
To tzw. odrzutnik oleju. Z tego co widać został on już pogięty... Kiedy pojawią się luzy na czopach wału lub gniazdach łożysk, bez tego elementu wał zacznie przesuwać się osiowo. Może to spowodować np. zakłócenia w pracy zapłonu. Przy montażu silnika luz pomiędzy łożyskiem a podkładkami i segerem powinien być ustalony na 0.10 mm. Tak na prawdę nie rozumiem...
Dzięki za odpowieź, wszystkie złączki, styki i połączenia masy wyczyściłem i zabezpieczyłem kontaktem 61 już jakiś czas temu, niestety nie pomogło. Czujnik położenia jest umieszczony jak piszesz na obudowie sprzęgła przy kole zamachowym tylko niestety w trudno dostępnym miejscu (z tyłu silnika patrząc od przodu samochody) i nie przyglądałem mu się jeszcze,...
Od nowości nie rozkręcana pilarka i taki luz poosiowy był także od nowości? Bo ten luz powinien wynosić około 0.50 mm, a wynika z wymiarów długości czopa wału korbowego, plastikowej zębatki napędu pompy oleju i bębna sprzęgła. Każdy chińczyk produkuje części o innym wymiarze i po wymianie części mogą pojawić się problemy. Przy dużym luzie osiowym zębatka...
Chińska jakość. Jak trafisz, to będziesz miał zero luzu, albo tak jak widać na video. Na wstępie sprawdź czy czop wału korbowego w miejscu złożenia igiełkowego nie nosi śladów zużycia, bo często jest miękki i się wyrabia. Wały korbowe mogą być produkowane z różną tolerancją średnicy czopu pod łożysko sprzęgła, a także z różną długością montażową czopu....
Nie mam zdjęć ale z tą łopatką spróbuj przypiłować ostre krawędzie tak żeby miała co najmniej 1mm płaskiej powierzchni .Taka ostra będzie ,,ciąć '' olej jak nóż i nie będzie wytwarzać mgły olejowej . Odpowietrzenie musi być ,owszem tłoki chodzą naprzemiennie i to kompensuje ciśnienie w komorze korbowej ale ciśnienie z komory sprężania zawsze przedostanie...
Witam. Mam pacjenta subaru legacy 2012rok Diesel 2.0. Wymieniłem kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym, bo już slizgalo i klient prosił o diagnozę stukania w silniku. Dzieje się tak przy wcisnietym sprzęgle. Po odpuszczeniu w miarę cisza. Wał korbowy ma minimalny luz osiowy, czytałem że to problem tych silników. Robił ktoś takie coś? Jakich uszkodzeń...
jakiś czujnik to wychwytywał. Jedyny czujnik wchodzący tu w rachubę to czujnik położenia wału korbowego - zbiera sygnał z koła zamachowego. Dozwolony luz osiowy w tym silniku to tylko 0,3mm, ale indukcyjny czujnik położenia nawet odsunięty o dwa razy większą odległość będzie podawał sygnał. Nie przesądzam sprawy, ale EPIC wymaga specjalistycznych testerów...
Witajcie. Trochę trwało, zanim udało mi się znaleźć czas do dalszej pracy. Dziś poskładałem silnik, pozostanie jeszcze tylko jego osprzęt. Bardzo starannie podszedłem do tematu, bo ja nie z tzw."paproków" :) Głowica dokręcana momentem 20Nm, miska olejowa 15Nm, niestety zbyt późno przyniosłem klucze dyn. i korbowodu nie skręciłem za ich pomocą, zrobiłem...
Witam. Czy na łożyskach wału korbowego z luzem C3 dopuszczalne są jakiekolwiek luzy na zimnym silniku? Przy poruszaniu góra-dół za koło magnesowe na zimnym silniku da się wyczuć luz. Luzów osiowych nie wyczułem. Na gorącym silniku na razie nie bardzo jestem w stanie sprawdzić. Simson S51/1 jest z 89 r, silnik prawdopodobnie nie był nigdy rozbierany,...
Może i wbijał młotkiem łożysko z luzem standardowym i ono zablokowało ise pod wpływem temp. ??? :D Kto to wie? To czy ma być C3 czy C4 lepiej sprawdzić w serwisówce, ale żaden luz konstrukcyjny łożyska nie zapobierze wydzielaniu się ciepła od tarcia w zaciśniętych osiowo przez zły montaż łożyskach. Tu akurat młotek i to solidny się bardzo przydaje....
Zwykle przyczyną ciągnięcia sprzęgła jest pofałdowanie tarcz metalowych sprzęgła (przekładkowych) wskutek wcześniejszego przegrzania, a także pofałdowanie tarcz ciernych, deformacja końcowych tarcz dociskowych/zabieraka i nierówne charakterystyki sprężyn sprzęgła. Pofałdowanie nie może być większe od 0,10 mm, ponieważ takie tarcze rozprężają się po...
Sprawdź osiowość krzywek wałka rozrządu. Potrzebny będzie czujnik zegarowy (chyba najtańsze wyjście). Wkręć wałek w panewki bez popychaczy, dźwigienek czy co tam jest (nie wiem bo nie robiłem takiego) chodzi o to żeby się swobodnie obracał. Przy tej okazji może ręką wyczujesz czy nie jest podkrzywiony tzn ma się obracać jak wał korbowy tylko na głównych...
. Dawać blok do osiowania? Panewki główne były na swoim miejscu wyraźnie zużyte więc ciężko oceniać. Osiowanie jak osiowanie ale należy sprawdzić czy siedliska panewek nie są rozbite a w tych silnikach to dość częste zjawisko. 3. Tuleje mają minimalny próg wyczuwalny pod palcem. Nowe jakiego producenta? Ja zakładam Mahle, bez zarzutu. 2. Korbowód -...
Witam. Bardzo bym prosił o pomoc, na filmiku widać luz wzdłużny osiowego nie ma. Chodzi i o to że słychać klepanie w miejscu łączenia skrzyni biegów a miski olejowej. Koło dwumasowe wykluczam gdyż jest nowe, pod wałem korbowym znajdują się wałki wyrównoważające wraz z pompą oleju napędzane kołem zębatym wału korbowego. Luzów na panewkach nie wyczuwam....
Okazało się, że turbina walnęła. Jak turbine skrecałes po załozeniu głowicy? czy przelałes olej (metalową rurką doprowadzajaca smarowanie do turba) na rozruszniku (powinienes miec podstawiony 50ml pojemnik i zapełnic go olejem silnikowym). Wałek w niej ma bardzo duży luz Jaki jest ten luz : gora dół czy osiowy lewo prawo? Mechanik sprawdzał rozrząd...
Witam mam problem z biegami skrzynia biegów 3+1 125 jak się włącza bieg do tyłu to jedzie do przodu jak włącza się do przodu 1 to jedzie do tyłu nie ma 2 i 3 biegu i jak się włącza bieg na wyłączonym... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Biegi zachowują się odwrotnie i „giną” dlatego, że nowo zamontowana skrzynia 3 + 1 nie jest zsynchronizowana z mechanizmem...
Trzeba sprawdzić klin koła zamachowego , najlepiej wymienić na nowy. Jeżeli, klin uległ uszkodzeniu to jest przestawiony zapłon i silnik nie pracuje tak jak powinien. Może być skrzywiony wał, jeżeli słychać stuki to trzeba sprawdzić panewkę korbowodu. Osiowy luz wału zawsze jest w tych silnikach, wcześniej chyba nie zwróciłeś na to uwagi. Wał nie posiada...
Na moje to po prostu luzy... Pierścienie w rowkach tłoka, tłok w cylindrze, luz na sworzniu tłoka/główce korbowodu, luz na stopie korbowodu, luz osiowy korbowodu, albo i nawet luz przepustnicy gaźnika. Części do WSK 125 są tak niskiej jakości, że nie ma co liczyć na idealnie cichą pracę silnika.
No i co z tego ze silnik z Austrii, części są ogólnie dostępne. Przez to szlifowanie pewnie wał, a może cały silnik, na złom. Co to za fachowiec, coś pewnie wyrzeźbił i teraz są efekty. Wał, po dwukrotnym rozwaleniu korbowodu, pewnie jest nieźle pokrzywiony. Luz osiowy wału to normalne ale poprzeczny już nie. Daj zdjęcia, jeżeli masz rozebrany ten silnik.
To jest silnik z pionowym wałem, bez łożysk, więc taki luz osiowy wału, około 2-3 mm, jest rzeczą normalną. Korbowód ma jakiś luz na wale, sworzeń tłoka nie jest luźny?
Witam. Bardzo mało opisałeś gdzie słychać stukot. Sprawdż sprzęgło pompy olejowej. Pompa hydrauliczna zasilana jest od kola pasowego walu korbowego silnika poprzez sprzęgło wykonane z kwadratowej plastikowej płytki. A może po prostu pompa się poluzowała. No właśnie wszystko się zaczęło gdy wymieniłem to sprzęgło (tą płytkę). Pompa przykręcona. A czy...
frezarka osiowy bezpiecznik osiowy joystick osiowy
wyłączyć koszt połączenie schemat kenwood angielskie wtyczki
monitoring zewnętrzny kamery excel cennik automatyczny
Subwoofer Heco gra cicho z amplitunerem Onkyo Tonsil Altus 300 vs Voyager 350: Które kolumny są mocniejsze?