Przyjąć można że do 0,5 jest ok. przy 0,8 już może być nieciekawie- ogólnie wszystko zależy od średnicy pierścienia.
https://obrazki.elektroda.pl/9717112000_...
Wygląda jakby piasek się dostał do cylindra lub zeskrobany nagar. Gdzie kupiłeś olej silnikowy ?
To bardzo zły objaw. powodów może być kilka: któraś świeca nie ma iskry i mieszanka dostaje się do miski olejowej poprzez nadmierny luz na pierścieniach tłokowych (spadek mocy silnika, powiększający się stan oleju.
Sprawdź jaki luz mają pierścienie tłokowe na tzw. zamkach (dopuszczalny chyba do ok. 0,3 mm). Aby sprawdzić powyższe, zdejmij ostrożnie pierścionki z tłoka i po włożeniu do cylindra (w środkowej wysokości cylindra) kolejno zmierz wielkość szczelin. Ponadto sprawdź miarką jaki jest poziom oleju w sprężarce i czy otwór odpowietrzający nie jest częściowo...
To coś to silnik na bazie 139FMB? Jeżeli tak to luzy zaworowe do poprawy, IN 0,05, EX 0,08. Co z tą regulacją gaźnika? Domyślam się, że głowica dokręcona kluczem dynamometrycznym? Jaki jest teraz luz na pierścieniach tłokowych? Jaki luz tłok - cylinder? Prosiłem o pomiar ciśnienia sprężania.
Obowiązkowo wymień pierścienie oporowe wału korbowego do montażu nadają się tylko oryginalne zrobione przez BIMET Gdańsk, nie zakładaj azjatyckich podróbek. Do sprawdzenia pompa oleju jak ma luzy to też do wymiany. Warto przy takim demontażu wymienić pierścienie tłokowe, oryginał to PRIMA Łódź. Silnik zalewamy olejem 20W50. Jaki masz uszczelniacz z...
Z tego co wyczytałem wynika że honowanie ma sens po szlifie cylindra i wymianie tłoków i pierścieni , nie ma sensu i wręcz nie wskazane przy wymian tłoka i pierścieniach o wymiarach nominalnych -po dotarciu zwiększą się luzy.
Witam! . Jaki jest dopuszczalny luz pierścieni tłokowych w rowkach tłoka? Odpowiedź na to pytanie potrzebne jest do podjęcia decyzji czy kupować nad wymiarowe pierścienie i przetaczać rowki w tłokach. Nadwymiarowe pierścienie są chyba większe średnicą nie grubością.Po kupnie nowych nie trzeba przetaczć rowków w tłokach
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Kolego Kobra, sprawdź przy okazji jak masz skompletowane cylindry z tłokami - czy są z tej samej grupy selekcyjnej. Ja miałem malucha z 78 roku, głośno chodził, niska kompresja, też lubił olej. Jak zdjąłem cylindry, żeby sprawdzić przyczynę głośnej pracy silnika i porównałem grupy selekcyjne to się okazało, że tłoki były o dwie grupy selekcyjne mniejsze...
Jakie powinny być luzy między pierścieniami przy zamku w cylindrze ?
Czy były sprawdzone luzy na prowadnicach zaworowych? Pierścienie tłokowe założone poprawnie? Pierścień ma oznaczenie które powinno być na górze. Nie licz na to że się ułoży. Masz problem w głowicy lub źle założone pierścienie o ile pomiary tulei są poprawnie wykonane.
Witam. Posiadam samochód marki VW Polo IV (9N,9A) 1.2 6V (AWY) z 2003roku. Vin: WVWZZZ9NZ4Y093753. Chciałbym zrobić remont, gdyż nie ma ciśnienia sprężania na jednym cylindrze (przyczyna to dziura w zaworze) ale odrazu chce sprawdzić pierścienie itd.. Czy byłby ktoś tak miły i poratował mnie momentami dokręcania całego silnika? Czyli momenty dokręcenia...
Do wymiany gum cylindra trzeba odkręcić głowicę, ale ich plastyfikacja ze starości i luz w żeberkach cylindra praktycznie nie mają wpływu na hałas silnika. Dzwonienie jest spowodowane głównie zbyt grubymi pierścieniami w tłokach standardowych i luzami w układzie korbowo-tłokowym. Głośność pracy zależy też od kilku innych powodów, m.in. kąt wyprzedzenia...
Mniejszy luz grozi zatarciem tłoka.
Mogą też występować zbyt duże luzy tłoka w cylindrze ( zużyty silnik) albo zużyte pierścienie tłokowe. Ile dolewasz oleju na 1000 km?
Witam rozebrałem silnik od kosiarki w celu wymiany pierścieni i oglądając wałek rozrządu widzę tam taką sprężynkę i nie wiem jakie ona ma zadanie czy ona bierze udział w czym w kosiarce z samoregulatorem obrotów (bez manetki gazu). bo wydaje mi się ze mam pęknietą tą sprężynkę bo jest zahaczona tylko z jednej strony. Ps ile wynosi prawidłowo luz stykowy...
witam szanownych forumowiczów! naprawiam mojego ruska i potrzebuję paru wiadomości takich jak: -momenty dokręceń w silniku, skrzyni, w tylnym moście i w zwolnicach -luz zaworowy, luz w zamku pierścieni tłokowych -ustawienie rozrządu(wiem że są znaki na kołach) - ciśnienie oleju nominalne -porady dotyczące uszczelek - porady jak ściągnąć zbiornik na...
Witam wszystkich, mam problem z Renault Master 3, silnik to 2.3, 165 koni, bi turbo. Mianowicie potrzebuje danych odnośnie szczeliny pierścieni tłokowych (luz przylgni zamka) czy znajdzie się tu jakaś Dobra duszyczka co podpowie, średnica otworu cylindra to 85,4 mm a średnica tłoka to 84,8 mm. Już przejrzałem chyba cały internet i nic a w serwisie nie...
Witam, jak w temacie - poszukuję katalogów z danymi pomiarowymi silników aut osobowych i dostawczych. Aktualnie potrzebuję luzu stykowego pierścieni w silniku 2.5 td 8140.27 sofim. Przydałaby się też informacja jaką uszczelkę zastosować przy jakim wystawaniu tłoków. Oraz gdzie mogę dostać takie katalogi.
Goldwinger niewiem co tworzysz ale za bardzo nie czujesz tematu ! Sprawa wygląda tak : po fabrycznym honowaniu uzyskuje sie strukture "plateau " czy jakos tak ma ona krzyżującą się siatkę rys która doprowadza olej do smarowania pierścieni tłokowych , gdy się zużyje są niekożystne warunki dla pracy pierścieni (szybsze zużycie ) Nie zakładaj żadnych nadwymiarów...
Tak jak w temacie auto to vw touareg 3.0 tdi kod silnika bks pytanie to jaki powinien być luz na zamku poszczególnych pierścieni tłokowych ?
Na prowadnice się uwziąłem bo mają duży luz. Ale fakt mimo luzów mogą być szczelne, pomierzę te luzy i zrobię próbę szczelności to się okaże co i jak. A pierścienie tłokowe mam nadzieje dobiorę z jakiejś osobówki, najwyżej lekko się podszlifuje na zamkach- płacić za oryginały 40-60 zł to bezsens.
To znaczy, że ten cylinder nie pracuje. Przyczyn może być kilka: - nieszczelność kolektora ssącego w okolicy tego cylindra (uszkodzona uszczelka?), - złe luzy zaworowe (brak?), - zużyte pierścienie tłokowe, - nadpalony zawór, - pęknięta sprężyna zaworu, - utarta krzywka wałka rozrządu. Jeżeli wykręcona z tego cylindra świeca jest jaśniejsza od pozostałych,...
Jeśli nowy pierścień ma 0,3 mm luzu, to silnik nadaje się jedynie do szlifu. Czyli nowe tłoki, pierścienie. Czemu piszesz półsłówkami, tak by coś napisać, ale żeby mało z tego wynikało? Co to za rada, że silnik do szlifu i nowe tłoki z pierścieniami ? Najprościej oddać cały silnik do fachowców, ale nie o to mi przecież chodzi. 0,3 mm na zamku to nie...
Brak kompresji świadczy o nieszczelności układu sprężania, przyczyna - zużyte pierścienie tłokowe lub nieszczelne zawory ssący i wydechowy, i od tego trzeba zacząć. Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdź luzy na zaworach na klawiaturze. Poczytaj jakie luzy mają być na zimnym silniku dla Twego modelu. Po prawidłowym ustawieniu...
a wyjmowałeś tloki Kolego ten samochód to zamierzchla historia ja z niego wszystko wyjmowałem to był taki produkt że kiedy kupiło się nowy silnik to aby prawidłowo pracował trzeba było go rozebrac i złożyć. Jeśli mialbys pierscienie do kitu to do miski olejowej przedostawałyby się gazy spalinowe i odmą by tobie sadziła kompresja. Plułby także olejem....
Jak rozebrali silnik to gość mówi że jest duży luz na tłoku ok 2mm. Tylko pytanie czy tłok tak się dojechał? Czy cylinder? A te ciśnienie to u mechanika sprawdzę co? Bo ten tego nie zrobił Przy luzie tłoka wielkości 2mm kompresji prawdopodobnie wcale nie będzie lub będzie bardzo niska. No chyba, że założone są jakieś nad wymiarowe pierścienie tłokowe.
Witam, Wszystko zależy od zużycia tulei, jeżeli nie ma progu a luz na zamku pierścieni jest w granicach normy to tak. Często przyczyną przedmuchów są źle ustawione pierścieni tłokowe.
wymiana ..... pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały.] Ręcznej honowniczki nie chciało się użyć? Co da wymiana pierścieni bez uszorstnienia gładzi? Luz jaki miały w rowkach tloków? Bo pierścień może ładnie pompować olej. :) A co da wymiana uszczelniaczy jak zawory mają luz w prowadnicach?
Emocjonalnie to nie co raczej finansowo. Za 2 stówki nie kupię ani sprawnej kosiarki, ani silnika. Wał prosty nie wytarty, reszta osprzętu i elementów też nie najgorsza. Tłok nosi ślady przytarcia dołu płaszcza, główka nie ruszona, może poza powiększonym luzem pierścieni. Gładź cylindra też wygląda nieźle. Z całości najgorsze wrażenie robi zawór wydechowy...
To złożenie się przeciągnie bo w trakcie wyszło że jeden pierścień jest pęknięty a za uszczelniaczami będę musiał czekać aż przyjdzie przesyłka. Dołączam filmik na którym jest nagrany luz na sworzniu tłokowym i nie wiem czy tak powinno być .? https://www.youtube.com/watch?v=TkZCPP7O...
Witam, sporo jest materiałów pisanych na temat doboru materiałów do budowy takiego silnika, tylko ty zaczynasz od d....y strony, po pierwsze ,jaka moc, jakie obroty max, wyjdzie ci jakie parametry musi mieć układ korbowo-tłokowy, obciażenia termiczne ,dynamiczne, dopiero wtedy jaki materiał, kuty czy odlewany wał wykorbiony, czy korbowy, chłodzony powietrzem...
Zmierzyłem szczeliny zamków pierścieni tłokowych: Cylinder 1 - pierścień 1 uszczelniający - 0,40 mm,2 - pierścień uszczelniająco -zgarniający - 0,40 mm, 3 - pierścień olejowy - 0,30 mm.Średnica tłoka - 79,82 mm, średnica cylindra 79,99 mm = luz 0,17 mm Cylinder 2 - pierścień 1 - luz - 0,30 mm,pierścień 2 - luz - 0,40 mm,pierścień 3 - luz - 0,15 mm.Średnica...
Witam. Tłuste być musi w końcu działa na mieszance. A luz pokazany przez ciebie to norma. W mojej jest taki sam. A dodam ze robiłem te wynalazki już dziesiątki razy. Ja radził bym ci rozebrać wszystko, sprawdzić uszczelniacze., możesz tez zmienić pierścienie tłokowe. Złożyć wszystko na nowych uszczelkach. Jeżeli reszta podzespołów jest sprawna to powinna...
Jak dodaję gazu to dymi na bardzo czarno, a jeśli wejdzie na obroty jest ok. Ciągnik mam około 22 lata i nie kopcił (przy dodawaniu gazu był błękitny dymek). Czarny dym pojawił się około 3 lata temu,a remont robiłem 2 lata temu i nie wiem co jest przyczyną tego czarnego diabła:cry: Z instrukcji serwisowej na temat czarnego dymu - jeśli pojawia się...
Podobny problem mieliśmy z uszczelnieniem siłownika w prasie do makulatury (ciśnienie robocze 20 MPa)- poszły pierścienie z tworzywa działające jak np. tłokowe w silniku. Dorobiliśmy tłok z brązu z rowkami na O-ringi o głębokości o 0,2 mm mniejszej niż grubość pierścienia, tłok miał luz rzędu 0,1 mm. Siłownik zapracował dwa razy i .... przepchnął O-ringi...
Witam, od dawna mam problem z moim maluchem, gdyż po krótkiej jeździe na świecach osadza się suchy nagar. Pierścienie tłokowe wymienione, głowica zrobiona. Kupowałem już świece Bosch Iskra, NGK, teraz kupiłem NGK BP8HS o większej cieplności. Dodam też, że po zrobieniu kilku krótkich przejażdżek jedna świeca nie działa (pali na jeden gar). Podejrzewam,...
Witam jak w temacie .Chłodnica wymieniona ,dalej się grzeje .Głowice zdjęte może kamień się osadził,ale nie widać oznak dużego zakamienienia tuleja wyjęta też nie widać aby kamień aż tak się osadził .Czy pierscienie na tłokach mogą miec winę ze silnik się grzeje? Luz na zamku 0.55 czy prawidłowy?.Następna sprawa jakim momentem dokręcić korbowody, głowice...
Takie wpisy jak box.mena to czysta herezja i powinno się za to odbierać dożywotnio prawo wykonywania zawodu mechanika :D , kol. kopaczak takie naprawy jak opisałeś (nie widziałem tylko dedykuje z opisu) zalatuje macgaywerem :D on też spawał monetą z aku korbowód :D , silnik trzeba rozebrać sprawdzić (pomierzyć) złożenie tłok cylinder i naprawa to szlif...
Witam, podpinam się pod temat, bo mam podobny problem, tylko że u mnie są stuki z okolic głowic, w okolicach tu co jest wał, jest cisza silnik pracuje normalnie, rozrząd tak samo pracuje normalnie, jedynie w okolicy głowic do tego od momentu tych stuków zaczął pracować tak jakby nie do końca na 4 garach, dodam że zmieniałem pierścienie tłokowe, a głowice...
Właśnie najgorzej jest z pierwszym uruchomieniem z rana. Temperatura nie gra tutaj chyba roli bo działo się też tak w lecie. Na ciepłym już pali ok. Ale powiedzmy że rano go się zapali o 8 potem jak stoi od 9 do np. 17 godz. to jest to samo dalej trzeba kręcić tyle i dalej jest biały dym. Co wogóle może oznaczać biały dym? (Ten władymirec mojego znajomego...
Kolejny krok to wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych gdyż zabieg ten, nawet przy zużytych i tak pierścieniach tłokowych, znacząco ogranicza konsumpcję oleju silnikowego. W jaki sposób ma ograniczyć konsumpcję jeżeli olej przelatuje przez pierścienie? Wtedy taki zabieg nic nie da. Jeżeli są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy...
Naucz się człowieku czytać. Wyraźnie napisałem, że jeżeli silnik jest po remoncie zalecam nalanie lepszego oleju. Gdy silnik jezdzi kilka lat to oczywiste jest, że pierścienie tłokowe robią się cieńsze i pod pierścieniami zbiera się nagar z syfiastego miksola(zresztą w całej skrzyni korbowej). Gdy naleje oleju o dobrych właściwościach myjących wszystkie...
Witam. Kupiłem niedawno claasa cometa z padniętym silnikiem. Wymieniłem w nim pierścienie tłokowe, końcówki wtrysków zostały założone nowe, pompa została sprawdzona, zawory dotarte pastą, luz na zaworach wyregulowany, cały układ paliwowy został sprawdzony, rozrząd ustawiony na nowo i jak nie chciał zapalić tak dalej nie chce. Rozrusznik kręci, paliwo...
Witam. Ta pompa , to może być typu NG6 f-my NEWCO. Pomierz średnicę tłoków; może być pomocna przy identyfikacji pompy i ewentualnym zamawianiu uszczelek. Sprawdź, czy dolne osłony panewek mają "szpilki" do rozbryzgiwania oleju. Do sprawdzenia pierścienie, z jakim luzem zamykają się w cylindrze, czy sam cylinder nie jest porysowany no i czy korbowód...
Witajcie, Skuter to Romet 747, 4T, silnik 139QMB. Wymieniłem cylinder kit 50 ccm oraz głowicę do 50 ccm z uwagi na wcześniejsze spalanie oleju silnikowego. Obecnie założony budżetowy zestaw od Moretti. W czasie remontu - tłok założony prawidłowo, luz na zamkach pierścieni tłokowych sprawdzany. Nowa głowica rozbierana, zawory były docierane. Rozrząd...
Witam. Bashan 250cc na cieczy, skrzynia manualna, puszczał dymka, czuć spalany olej z rury wydechowej. Wymieniłem pierścienie tłokowe, były już wymęczone. Tłok jak nowy, cylinder bez śladów honowania ale bez najmniejszej ryski, progu, przebarwień i tym podobnych rzeczy. Wszystko złożone, luzy zaworowe ustawione, przed założeniem pokrywy zaworów zakręciłem...
Do sprawdzenia tego luzu potrzebujesz średnicówkę i mikromierz , pomiar tłoka poniżej sworznia tłokowego jak i pomiar cylindra w kilku miejscach da ci prawidłową odpowiedź . Tak jak teraz mierzysz zawsze wyjdzie ci duży luz , ponieważ korona tłoka - powierzchnia boczna od denka do pierwszego pierścienia jest narażona na szybkie zużywanie się . Tłok...
Czy działka jest płaska ? Jeżeli nie - praktycnzie możesz wykluczyć klasyczną kosiarkę z popularnie dostępnych. Tylko drogie Hondy itp maja klasyczne pompy oleju zapobiegające zatarciu silnika. 1. Sprawdź producenta silnika B&S robi w Chinach (99% kosiarek ma stamtąd silniki) oraz w USA i to zuuupełnie co innego. Np Husqvarna stosuje silniki B&S made...
Off topowo odpowiadam że w cywilizowany sposób nie ma. Dodano po 8 Tak według mnie to silnik był kręcony do odcięcia i palona guma na każdym skrzyżowaniu. Lub bez wody jeżdził z tydzień, lub poszła ciecz chłodząca na tuleję. Wynikiem tego było, że tłok pękł czego nie zauważyliście podczas rozbiórki. Lub pęknięty sworzeń tłokowy, lub znaczny luz na tłoku...
A dlaczego miały by nie być prawidłowe ? Dwa wąskie, uszczelniające, jeden szeroki ( składany) zgarniający. Spore luzy na rowkach tłoków przy tych rozmiarach, a nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów wysokości pierścieni nominalnych. W dwóch źródłach książkowych podają nadwymiarowe dla tłoka zwiększonego o 0,4mm średnicy, dla którego wysokość pierścieni...
Kilka dni temu zdobyłem wskaźnik do pomiaru ciśnienia sprężania, bo się okazało że nikt tego wcześniej nie mierzył. Licząc od skrzyni biegów: 13, 13, 4, 6. Wcześniej myślałem że tego uniknę, ale po pomiarze wziąłem się za rozpołowienie silnika. Werdykt: cylinder skrajny (ten co miał pomiar 6) ubita termicznie, ale jeszcze na oko szczelna uszczelka pod...
Witam Pierścienie dorabiane na nominał? Czy nominał? Jeśli to drugie to nie ma co sprawdzać , jeśli od tego silnika , jeśli dorabiane / w co wątpię ale różne cuda ludziska robią / to wsuń pierścień w miejsce gdzie nie pracują pierścienie w tłoku / po uprzednim dokładnym wyczyszczeniu / i musi w szczelinę wejść POLSILVER / pomiary poniżej tej linii przy...
napisałeś dwa razy to samo uszczelnienie tłoczyska oring i podkłądka chciałeś chyba napisać ze w starszych wersjach był same podkładki zgarniajace u mnie jest ich sporo i tylko same podkładki stalowe a w nowszych był oring i taki plastik podkładka i jeszcze na to ludzie zakładali kilka podkładek stalowych zgarniających i ja chyba zastopię poare tych...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Dziękuje za podpowiedzi i komentarze, kolego Krissbum śledzę Twoje posty i podziwiam wiedzę na temat Dafa potocznie zwanego Roburem. I wiem ze odma jest odpowietrzeniem skrzyni korbowej i w tym aucie jest odprowadzona na zewnątrz silnika. U mnie diagnoza postawiona mam nadzieje ze na 100% trafna, :( na początek padło turbo( jeszcze nie do końca ) ale...
Witam Zabrałem się dziś za wymianę pierścieni w swoim pugu, wczoraj doszły do mnie części i mam małą zagwozdkę. W orginalnie zapakowanym pudełku dedykowanym do tego modelu (Goetze Engine 08-154200-00) znjduje się 5 pierścieni: 1 szt. olejowy 2 szt. kompresyjno olejowe 2 szt. kompresyjny W olejowym brakuje sprenżynki (mimo że na obrazku jest namalowana)....
Witam, mam problem z Obrotami oraz Szarpaniem silnika. Silnik 1.6 16v BCB , Samochód Seat Leon 1M. Ogólnie opisując problem: Od jakiegoś czasu 2/3 miesiace nie mogę utrzymać obrotów w jednym miejscu "na luzie" mimo trzymania nogi w jednej pozycji. Po puszczeniu nogi z gazu jest kangurek (jedno mocniejsze szarpnięcie i drugie lekkie). Przy dojazdach...
Musisz zmierzyć kompresję , nieschodzenie z obrotów w dizlu, połączone ze znacznym zużyciem oleju i kopceniem to typowy objaw zużycia pierścieni tłokowych. olej silnikowy przedostaje się do komór spalania i tam jako dodatkowe paliwo jest spalany, dlatego niechce schodzić z obrotów. stuki w trakcie przyspieszania (głośniejsze na ciepłym silniku) świadczą...
Tak nagle się to stało czy narastająco? Może rozrząd się kończy i przeskoczył łańcuch. Super, że napisałeś rocznik samochodu. Były ze trzy poprawki rozrządu. Zmiany w łańcuchu i zacinającym się napinaczu, który przestawał napinać i ... Też fajnie, że napisałeś jakie paliwo. Na LPG trzeba 3 x częściej sprawdzać i regulować luzy zaworowe, objawia się...
Witam, mam taki problem. Kupiłem okazyjnie Seicento od dziadziusia, buda zdrowiutka bez rdzy jak by z salonu wyjechał. Natomiast silnik był do remontu. Auto ogólnie miało zerwany klin na kole zębatym na końcu wału które napędza rozrząd. Auto szarpało, gasło na wolnych obrotach, chodziło jak by nie na wszystkie cylindry. Postanowiłem zrobić małą kapitalkę...
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem tuleje tłoki panewki na korbowodzie i pierścienie tłokowe. Resztę złożyłem jak była, przy głowicy nic nie ruszałem tylko dałem nową uszczelkę. Po całkowitym złożeniu i zalaniu płynem i olejem spróbowałem odpalić traktor. układ paliwa odpowietrzyłem i poszedłem uruchamiać. Akumulator nowy rozrusznik...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Wydaje mi się, że proces docierania (czy raczej "doklepywania") się pierścienia do dolnej powierzchni rowka jest raczej drugorzędny. Obie płaszczyzny są dość dobrze obrobione i współpracują bardziej uderzeniowo niż ciernie. Pierścień w silniku tłokowym (może nawet szczególnie w dwusuwie) poza funkcją uszczelniania, pełni drugą, nie mniej istotną funkcję,...
Silnik nie daje się uruchomić Dodano po 4 Hyundai H1 2,5 crdi 125 kW przebieg 82000 km przywieziony ze Szwajcarii na lawecie, rozrusznik kręci, silnik nie zapala, po podłączeniu ST9000 brak istotnych błędów silnika. Ciśnienie sprężania na 3 cylindrach w normie, na 2 cylindrze poniżej dolnej granicy. Dodano po 1 Objaw niepokojący spaliny w odmie na pokrywie...
Po krótkiej, szybkiej jeździe na autostradzie, na krótko zaczął zwalniać i przyspieszać samoczynnie, po czym puścił niebieskiego bąka, że świata nie było widać, po zrzuceniu na luz zgasł, po odpaleniu nierówna praca i ciągłe dymienie na niebiesko z wydechu (smród dwusówowego diesla),po wystudzeniu objawy nierównej pracy nieustąpiły, znikł natomiast...
Witam ! Bardzo prosił bym o pomoc w znalezieniu usterki w aucie : Auto odpala ale trzeba dodac gazu troszke w momencie odpalania, obroty faluja (skaczą od 1100 do nawet 200 !! ) silnik czasem gasnie po wrzuceniu na Luz w czasie jazdy na zakretach itp szarpie silnikiem podczas jazdy dodam że silnik jest po remoncie i dzieje sie to zarówno na gazie jak...
Witam wszystkich. Jakiś czas temu zrobiłem ruraka z malucha, ładnie wszystko działało tylko trochę brał olej i dymił spalinami z korka oleju i z gniazda bagnetu ( silnik był w nie najlepszym stanie gdy kupiłem malucha - dawcę :) za 100 zł :) Ostatnio postanowiłem wymienić domniemana przyczynę czyli pierścienie tłokowe, dziś od południa wytrwale pracując...
A co sądzicie o ceramizerach. Przeglądałem różne fora i opinii sporo. Poprzedni silnik próbowałem ratować Motor Life. Raczej nie zaszkodził, wydaje mi sieę, że spadło zużycie paliwa. Klen Flo raczej także nie zaszkodził ( ale luzów naturalnie skasować nie mógł jedynie zamortyzować "bicie"), czego nie można powiedzieć o Motor Spec. Stary silnik stukał...
Witam Miesiąc temu miałem awarię (urwanie grzybka zaworu) w golfie 4 TDI ASV (przebieg licznikowy 212 tys km, rocznik 2000. Uszkodziła się głowica, wałek rozrządu, tlok nr3, korbowód i wtrysk sterujący. Głowicę kupiłem używkę w okolicy z powypadkowego Audi A3 90kM (te same numery głowicy co w moim ASV), tłok z pierścieniami, korbowód i wtrysk także...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Witam ponownie! Dziękuje za poprzednie odpowiedzi. Posiadam jeszcze jedną sprężarkę którą rozebrałem. Nie wiem dokładnie jaki to model ponieważ tablica znamionowa już nie istnieje. Jest to konstrukcja praktycznie taka sama jak poprzednia z tym że głowica chłodzona jest powietrzem. Jest ona w zdecydowanie lepszym stanie. Na cylindrach widoczne są niedoskonałości...
Zacznij od wtryskiwaczy i regulacji luzów zaworowych (najmniejsze koszty), jak to nie pomoże to głowica w górę. Sprawdź czy nie ma rys wzdłuż cylindra (jak są do albo przytarty tłok, albo popękane pierścienie tłokowe). Oczyść górę tulei z nagarów i sprawdź czy jest wyczuwalny próg (jak tak to cylindry do wymiany) Oczywiście głowica też należy zregenerować....
Nie zgadzam się się z kolegą z postu wyżej gdyż głównym elementem uszczelniającym układu tłok-cylinder są niestety tylko i wyłącznie pierścienie tłokowe . A to dlatego że zużycie silnika na zasadzie zwiększenia luzów między cylindrem a tłokiem ( i powstawanie tzw. progu w cylindrze jest spowodowane przez tarcie a więc i skrawanie materiału między cylindrem...
Pierścienie mogą być powodem stuków jeśli np. są "zapieczone". Wtedy tłok nie ma właściwego "prowadzenia" i zaczyna stukać o ścianki cylindra. Ale wtedy silnikowi znacznie spada moc. Wszystko to i tak prowadzi w najmniejszym stopniu do demontażu cylindra i przynajmniej sprawdzeniu na "macanego" luzów całego układu tłokowo-korbowego i możliwa taka robota...
Witam. Potrzebuję porady w sprawie wysokiego ciśnienia w skrzyni korbowej bo usłyszałem już wiele sprzecznych opinii i już nie wiadomo czego się czepić. Silnik diesel 1.9 dCi, stan silnika nie do końca znany(kupiony do przekładki) jednak pracuje równo i dobrze. Turbina sprawna. Jednakże odma to praktycznie parowóz. Kopci jak szalona i przy okazji wypluwa...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ciśnienie wypchalo zalegający ojej w cylindrze? Jego nie powinno tam być. Olej był do koła otworu do wkręcania świecy. Tam są takie tulejki i w nich są świece i tam był olej. Dziwne żeby komuś się wlał bo wlew jest wcześniej. Oleju z cylindra raczej nie wypchało, bo go tam nie ma w takiej ilości, a poza tym musiałbyś mieć luźną świecę na tym cylindrze....
Witam. Załatwiłem sobie od znajomego uszkodzoną chińską pilarkę typu "3800", tak celem "nauki i zabawy" oraz zajrzeniu w układ korbowo-tłokowy. Pilarka była prawie nowa, podczas pracy straciła iskrę. Okazało się że pękł karter w miejscu gdzie zamontowany jest cewkomoduł. To typowa usterka w tych modelach, wynika z nieprawidłowego montażu cewkomodułu...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
BANANvanDYK - przede wszystkim dziękuję za fotki tulei i tłoka po dłuższym przebiegu, bo już wiem jak mogą i powinny wyglądać. To oczywiście daje do myślenia ale też nie wyjaśnia, jaka jest przyczyna złego stanu mojego tłoka itd. Ponieważ olej Mobil właśnie mi się skończył, to spróbuję Platinum Moto 2T, tylko pytanie dodatkowe: w jakim kolorze ma być...
podajnika tłokowego zapieczone pierścienia zamek pierścienia
wciąga kasete ploter wycinania zakodować kanał
sterownik ładowania paneli sterownik ładowania paneli
Odma silnika Renault Clio 2 1.2 16V 2003 – budowa, lokalizacja, typowe usterki Using Thomson 620 Remote with Telefunken Smart TV