Po pierwsze zanim zaczniesz cokolwiek robić, ustaw rozrząd i zmierz sprężanie, na 99% go nie będzie ale lepiej dmuchać na zimne.
Kolego a nie jest czasami wałek przytarty trochę ?? Sprawdzałeś ??
jak ma szczęście to nic się nie stanie i miałem wiele takich przypadków Ale nie w matizie i nie w Tico. Tam zapałki pomiędzy zawór i tłok nie włożysz na zamkniętym zworze w GMP.
Po mojemu rozleciał się wałek rozrządu. Za używkę na szrocie wiele nie zapłacisz. Poskładaj rozrząd do kupy wg instrukcji którą masz w załączniku. Spróbuj uruchomić silnik. Jeśli się nie uda sprawdź kompresję na cylindrach. W najgorszym wypadku remont głowicy lub kupno używki. Jeśli sam spróbujesz powinieneś się zamknąć w 600. W warsztacie dopłacisz...
A zwróciłeś uwagę na prawidłowe ustawienie tego elementu ? http://obrazki.elektroda.net/90_12809534...
Doszedł bo tam urwał się rozrząd, pompa stała. Połamało koniki, zawory itp. remont wyszedł wtedy kilka tys zl.
No jakie te jaja kolego ?
temat zakończony !! Powodem okazał się za luźny pasek rozrządu :D przeskoczyła pompa o ząbek ! pozdrawiam ! :D
Podpiąłem komputer i takie błędy: https://obrazki.elektroda.pl/2616908000_... Po dostaniu się do rozrządu zobaczyłem całkowicie luźny pasek rozrządu... Okazało się że w napinaczu pękła sprężyna. Jadę jutro na pobliski szrot i wykręcę taki napinacz, nie będę kupował nowych części bo wysoce prawdopodobne że była kolizja tłoków z zaworami.
Jeśli jest paliwo i iskra to zostaje do sprawdzenia kompresja. ,..... która zniknela w ciagu jednej nocy :D Luźny pasek rozrządu przeskoczył o parę zębow i widać efekty.
ak wymieniałem termostat to zauważyłem że trochę luźny pasek rozrządu jest i dało by się go zsunąć z rolki bez problemu ??? Pasek rozrządu absolutnie nie może być luźny, samą wymianę pompy raczej zleć doświadczonemu mechanikowi ( przed zdjęciem paska trzeba włożyć blokady). Nie powinna to być droga usługa.
Jak padnie czujnik wałka to nie zapalisz. Działa na zasadzie czujnika halla. Ja też miałem w swoim problem z odpaleniem zwykle po przejechaniu kilku km i zgaszeniu juz nie zapalał. Problemem okazał się luźny pasek rozrządu który później przeskoczył 2 zęby. Po ustawieniu problem znikł:D Na kompie pokazywał błąd wolnej reakcji wałka rozrządu z wałem korbowym
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Witam wszystkich mam problem z moim opelkiem astrą . Gdy jechałem coś strzeliło auto jednak dalej jechało lecz nie miało mocy przestało reagować na gaz. gdy zgasiłem to już nie odpaliło. gdy otworzyłem maskę zobaczyłem że jest urwany jakiś przewód rurka (to gdzie jest zaznaczone na czerwono). Chcę się dowiedzieć też co to jest to co zaznaczyłem żółtym...
No tak pewnie pasek rozrządu zbyt luźny ale autor tzryma tajemnice dla siebie ( Common problem)
Błąd tkwił w rozrządzie luźny pasek nie czytało obrotów
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
Witam. Nie napisałeś jakie to jest szarpanie czy występuje przez cały czas hamowania silnikiem czy tylko w pierwszym momencie hamowania i na jakich obrotach występuje. Mogą być przyczyny mechaniczne, takie jak nadmierne luzy w zawieszeniu silnika lub/i przeniesieniu napędu, luźny pasek rozrządu. Może być też coś w układach sterowania silnikiem np. uszkodzony...
oko pod maskę i... cholera widzę spod osłony rozrządu wystającą rolkę i luźny pasek To rozwaliło osłonę??
Nie znasz teorii wymiany rozrządu w tym silniku. Jestem pewien że za chwile pojawi sie post z cyklu "mondeo nie ma mocy, nierówno pracuje" Ten rozrząd ustawia się za pomocą blokad a nie ścisków. Koła wałków w trakcie montażu paska powinny być luźne
Witam serdecznie. Sprawdź w jakim masz stanie pasek rozrządu. Ten błąd również wyskakuje przy braku synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału. Luźny pasek może być temu winny. Pozdrawiam.
zrobiłem jak było wyżej opisane i to samo dziś był u mnie kolega z taki samym autem i też ma luźny pasek wychodzi na taki luźny musi być
Witam, może mi ktoś podsunie jakiś problem bo powoli kończą mi się koncepcje co dalej robić. Problem dotyczy opla vectry c20ne rok 89 sterownik prawdopodobnie ml4.1 skrzynia automat Problem jest taki że po włączeniu zapłonu i próbie odpalenia auta silnik albo ledwo załapuje i gaśnie albo też popracuje chwilkę tak jakby na 3 cylindrach i gaśnie momentalni...
Nikt po VIN-ie nie powie CO uległo uszkodzeniu :( Jeśli jest luźny pasek rozrządu, to żadne kręcenie silnikiem nie naprawi w cudowny sposób silnika. Aby sprawdzić - co uległo uszkodzeniu trzeba tak, jak kol. sylwek737 napisał - odkręcić 2 nakrętki "kapelusze" na pokrywie zaworów http://obrazki.elektroda.pl/8396483800_1... - oznaczone...
http://obrazki.elektroda.pl/5303906700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5303906700_1...
Myślicie że jak kapał olej i kapał on na pasek rozrządu, wyciek zlikwidowany, ale ten pasek przez jakiś czas mokry był. Dla świętego spokoju warto wymienić rozrząd czy to może nic strasznego? Czy jak to ocenić? Luźny nie jest niby taki jak był, ale kumpel straszy że się rozleci skoro był stale zalewany olejem
Nie mam praktyki z wymianą czujnika obrotów wału korbowego ale znam niepochlebne opinie o zamiennikach (niefirmowy czujnik). Elektronika - trop poszukiwań słuszny, powinno być wszystko sprawdzone + diagnostyka, ew. odczyty błędów. Z mojego doświadczenia - automatyczna skrzynia biegów łapała błędy pod wpływem drgań na nierównościach - przyczyna dosyć...
Mam problem chciałem wymienić pasek rozrządu w moim audi, ale pasek był za luźny i poprzestawiały mi się wszystkie koła zębate jak je ustawić z powrotem. Czekam na odpowiedź pozdrawiam.:idea::?:
na ostatnim zdjęciu pasek jest na kołach, czyli nastąpiło przeskoczenie, najczęściej spowodowane za luźnym napięciem paska.
Sprawdź rozrząd, bo na moje oko masz pasek conajmniej luźny.
Witam. Przeskoczył pasek rozrządu, czy mogło się coś uszkodzić? Rozrusznik chodzi, ale silnik nie kręci się. Po ściągnięciu obudowy od paska rozrządu, widać że pasek jest bardzo luźny, chyba rolka dociskowa popuściła się. Czy jeśli rozrusznik chodzi a silnik nie obraca się, to czy jest jakaś poważna usterka?
będzie jęczał jak diabli i w szybkim tempie padnie pompa wodna i znowu trzeba będzie głowicę robić na zimnym silniku pasek jest tylko minimalnie naciągnięty a wręcz sprawia wrażenie luźnego
Po wstępnej analizie logów, widać, że ciśnienie i masa powietrza wygląda prawidłowo, turbo nie co później osiąga założone ciśnienie doładowania, to z racji braku, dynamiki spalin, co jest spowodowane brakiem paliwa w cylindrach. Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Sprawdź również czy w kolektorze...
Oczywiście blokady nasz i pasek napinany na luźnych/nie skręconych kołach? Nie pasuje ten opis do koła kzfr bo ono najczęściej hałasuje zaraz po uruchomieniu i od najniższych ibrotów. Chyba nie pozostaje ci nic innego jak zrzucić pasek i sprawdzić czy kzfr nie ma luzu.
Ja kupiłem z wymienionym rozrządem.Pasek wygląda jak nowy tylko jak sie rozbuja to dotyka nawet do osłony i to jest prawdopodobnie przyczyna urywania paska w tych silnikach-kijowy system napinania a właściwie jego brak.Wychodzi na to że trzeba wymienić pompę żeby naciągnąć pasek, ale jak tu naciągać stary pasek.Trzeba kupić nowy a tylko idiota nie kupi...
niestety nikt nie wie co może być przyczna problemów nissana :/ może być ich wiele- za duże napięcie ładowania, lużny pasek rozrządu, zwarcie na kablach pomiędzy sterownikiem a silnikiem, czujnik położenia wału itp... szok :O
Auris 2014 rok 1.6 benzyna Dwa pytania: 1) Czy to auto ma tak zawansowany system czujników, że kontrolka check engine jest w stanie wykryć problem z rozrządem, za luźny pasek czy coś. 2) Wciskam sprzęgło obroty normalnie spadają wrzucam bieg ale cały czas trzymam wciśnięte sprzęgło do końca i obroty leciutko mimo to rosną tak z 0,5 czyli tam z 1 do...
Witam Peugeot w czasie silnych mrozów odpalił - przejechał 1km i zgasł . Od tamtej pory kaput.Bezpieczniki ok. Iskra jest,wtryski paliwo dają. Wymieniłem czujniki położenia wału i rozrządu. Wtedy zaczął tak jakby na początku łapać ale tylko trochę . Wtedy zajrzałem do rozrządu a tam pasek luźny (strzałka napinacza poza skalą). Duże prawdopodobieństwo...
Niedawno umarł podobny temat o zgaśnięciu, tyle że silnik już nie odpalił, nawet na kilka sekund. Mod się chyba zdenerwował bo "program" pokazywał że silnik kręcił, a nie było widocznych zmian na map sensorze. Nie wiem, iskra jest, na innych zapasowych świecach. Wtryski niby dostają zasilanie - nie wiadomo tylko czy puszczają paliwo, czy nie, zalewają...
Temat rozwiązany. Zdjąłem osłonę rozrządu i okazało się, że pasek jest luźny. Przyczyną był niewłaściwy montaż rolki napinającej. U mechanika okazało się, że rozrząd przeskoczył o ząbek, ale na szczęście nic sie nie stało. Rozrząd miał 2,5roku i okolo 35tys km. Ale nie to było przyczyną, przyczyną był zatkany katalizator. Po usunięciu nie to auto......
Witam Proponowałbym jeszcze sprawdzić ustawienie rozrządu a co za tym idzie napięcie paska. Silniki X18XE i X20XEV były dość czułe na te sprawy. Czasami wystarczył zbyt luźny pasek i były problemy. Co do wtyczek(okrągła i prostokątna) to czujniki były zamienne bez żadnych problemów. Powodzenia
Aha właśnie, tak jak koledzy wyżej napisali sprawdź ustawienie rozrządu. Może pasek zbyt luźny?
Sprawdź czy pasek rozrządu nie jest zbyt luźny, bo jeżeli tak to możesz nie dojechać do kolejnej wymiany.
Witam serdecznie. To niekniecznie musi być czujnik. Miałem kiedyś przypadek, że w serwisie wymienili czujnik i błąd się powtarzał. Do wymiany był pasek rozrządu. Był luźny i powodował błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu. Innym razem wystarczyło wyczyścić czujnik i skasować błąd. Pozdrawiam.
Witam. Może masz lużny pasek rozrządu lub koła rozrządu. Nie zaszkodzi sprawdzić. Pozdrawiam.
Co to za mechanik który nie wie co sprawdzać przy takich objawach? Jak można mieć tak zaniedbane auto: luźny pasek, zużyty napinacz (pasek rozrządu i napinacz to komplet, który wymienia się za jednym razem)? Zdaje się, że to auto jest nieźle zaniedbane i naprawiane metodą "gospodarską": aby było jak najtaniej i jego stan jest na poziomie umiejętności...
Witam mam iveco daily 2.5d z 97r to samo co ducato .Problem polega ,że pożyczyłem znajomemu auto i po próbie odpalenia w mroźne noce ,nie odpalił .Okazało się ,że pasek rozrządu jest luźny .. Na plaka nie chciał zagadać (zanim sprawdziłem ,że rozrząd przeskoczył ) Kręcić ,kreci normalnie . Kwestia czy głowica moglą dostać po pupie ? Mógłbym prosić o...
Sprawdż pasek rozrządu czy nie jest luźny , jak nie jest naciągnięty mógł przeskoczyć o jeden ząb , i wtedy samochód nie ma mocy i spowodowane są tym stuki. Pozdrawiam
jak nie możesz ustawić znaków na lampie stroboskopowej(znaki gonią ) to sprawdź napęd rozrządu może być pasek luźny i nie ustawisz lampą a co to jest za pojazd
Siema, Sprawdziłem wszystko poza ciśnieniem na cylindrach. Im zimniej tym ciężej odpala. Cofanie paliwa wykluczam bo jak auto stoi w garażu do pali od strzała. Synchronizację wałka mam trochę dziwną Po odpaleniu skacze -0,3, -1,7, -2.0, myślałem że może pasek rozrządu luźny ale jak naciągnę mocniej do zaczyna być go słychać. Jakieś pomysły ???? Ps jak...
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem a mianowicie chodzi o reklamacje. Zakupiłem w sklepie Inter Cars rozrząd do busa, co sie okazało po zamontowaniu go przez mechanika to to, ze od razu po uruchomieniu silnika ściąga pasek w stronę bloku silnika. Nic nie pomogło np napięcie mocniej paska. Po zdjęciu nowego rozrządu i założeniu starego wszystko...
Witam krótko i zwięźle. 1. Czy da sie go wymienić? 2. Czy jak pasek rozrządu był luźny przez zepsuty napinacz, mogła się przestawić pompa ? 3. Wczesniej zepsuty był nastawnik dawki wyczyściłem zmontowałem, wszystko chodziło idealnie teraz jest błąd VAGA 01269 - Commencement of Injection Valve (N108) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Zastanawia...
Poluzowałem pasek rozrządu, przestało jęczeć i piszczeć. Ale, rozrząd jest na tyle luźny że na granicy bezpieczeństwa ponieważ dość łatwo wyginam go w najdłuższym miejscu o 90 stopni. Przy okazji zauważyłem że pasek jest dziwnie ustawiony na znakach ale o tym w następnym poście. Temat został dzięki waszej podpowiedzi rozwiązany , dziękuję, zamykam i...
Miałem na myśli ustawienie i sprawdzenie paska rozrządu ( zdarza się, że rozrząd się przestawi z winy luźnego paska) Pozdrawiam.
Jak się nie zdejmie jak się zdejmie? Z wałków zwal i masz luźny. Nie ma żadnych blokad, po drugie blokady nie służą do odkręcania koła rozrządu. Gwint jest prawy. Pneumat albo jedynka wbita i wciśnięty pedał hamulca. Blokować wał blokując wałki rozrządu w aucie na pasku to tylko desperat z elektrody może wymyślić.
Trzeba tylko kupić pompę oryginalną lub dobrej firmy. Ja ojcu w tico(chyba rozwiązanie jest to samo) wymieniłem cały komplet i po kilkuset km od nowa rozbierałem żeby wsadzić starą pompę(nowa była firmy "JC"). Ta nowa zaczynała dziwnie szumieć-jęczeć. Na którymś forum czytałem, że pompę zaleca się wymieniać co 2gi pasek. Wymienić pompę nie zaszkodzi...
Witam kupiłem niedawno autko wszystko w porządku silnik pracuje cicho itd. Mechanik sprawdzał mi stan rozrządu,okazało się,że pasek jest zbyt luźny,po odpowiednim naciągnięciu paska pojawiło się dosyć głośnie brzęczenie z okolic rozrządu ale tylko w zakresie 1800-2000obr, bez znaczenia czy na luzie czy na biegu,przy dodawaniu gazu lub schodzeniu z obrotów...
nie wszystkie auta sa wygospodarzone w takie cudo ale niestety automatycznym też idzie przecholować a nawet za słabo naciągnąć miałem ostatnio kilka takich przypadków z luźnym paskiem rozrządu
Przyjechał do mnie escort , auto nagle straciło moc, przy dodawaniu gazu buczy jakby był przytkany dolot. Podejrzewałem że może katalizator zatkany lub rozrząd przestawiony, zaglądam a tam pasek luźny wiec stwierdziłem że wymiana.(ciekawostka pasek zdjąłem bez popuszczania napinacza ! ale nie przeskoczył) Niestety brak poprawy rozrząd nowy , ustawiony....
Znalazłem przyczynę. Padł napinacz paska rozrządu. Wymieniałem kompletny rozrząd SKFa w październiku. W napinaczu pękła sprężyna i pasek luźny. Mam nowy napinacz. Tylko pojawia się inny problem - mianowicie jak ustawić koło wału ? Gdzie znajdują się oznaczenia ? Z resztą nie ma problemu. No i okaże się czy nie wyrządziło to innych szkód...
albo luźne koło od wałka rozrządu :D
No tak, pół samochodu porozbierałem a do rozrządu się nie chciało zajrzeć, pasek luźny jak szmata. Biorę się za ustawianie i poinformuję czy wróciło sterowanie wtrysków i zapłonu. Na pewno on jest bezkolizyjny?
Zdjąć obudowę rozrządu i zobaczyć ( o ile to nie popychacze klekoczą). Może być pasek za luźny, może być łożysko rolki/ napinacza / pompy wody. W tym klamocie zdjęcie obudowy to 5 min roboty.
Witam wszystkich. Przeglądam neta już drugi dzień i nigdzie nie mogę spotkać się z opinią na 100% pewną. Uszkodzeniu uległ pasek rozrządu, najprawdopodobniej za luźny (ocena mechanika). Czy w silniku Renault Laguna 2.0 8v po zerwaniu paska ulega uszkodzenia głowica? Doradzono mi żeby sprawdzić stan zaworów bez demontażu głowicy tj. ustawić tłoki w równym...
Potrzebuje moment i kolejność dokręcania wałków rozrządu w kia sorento 2.5 crdi 170 km Dzień dobry, Zgaduję, że pracujesz nad silnikiem D4CB 2.5 CRDi, który jest powszechnie stosowany w Kia Sorento i innych modelach. Proces, którego wymagasz, jest dość szczegółowy i wymaga precyzji. Oto szczegółowe instrukcje: 1. W pierwszej kolejności upewnij się,...
Przy wymianie rozrządu uczul mechanika na to co było powodem przestawienia znaków. Jeżeli luźny pasek to pół biedy, jeżeli luz na klinie to trzeba zdjąć koło pasowe i zobaczyć jak wygląda "nuta"(nacięcie na klin)na wale. Bądź dobrej myśli bo najczęściej jest to tylko luźny pasek a przy wybitym klinie też da się to opanować choć roboty więcej.
2.0 HDI po 130000 potrzebuje jakiś 2-3sekund na pierwszy rozruch, przy 60000 potrzebował 1-2 sekund. Ponoć pompy HDI wytrzymują 250000 - 300000Km, A jak tam rozrząd ? nie jest zbyt luźny pasek, albo przestawiony ? wtedy rozruch też może byc utrudniony.
JAk rozbierzesz to musisz sprawdzić czy jest poprawnie ustawiony rozrząd. Może będzie widać że któraś rolka jest luźna lub pasek jest poluźniony.
A co z paskiem rozrządu nie za luźny jak napinacz ... dławienie to nie tylko gaźnik ale i zapłon. Miałem tak jak mi się pasek rozrządu zaczynał rozpadać. Czy dźwignia ssania prawidłowo odpuszcza przysłonę gardzieli Czy przysłona nie lata. Bo może podciśnienie panujące pociąga ją i przydławia silnik.
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
NIe wiem czy to pomoże, ale mam Golfa III 1,8 CL , Jak migą kontrolka to masz problem z cieśnieniem oleju, u mnie były to przytarte panewki wąłka rozrządu. Lampka też migała i paliła sie 2 inspekcja. Kumpel mi powiedział że to może być albo lużny pasek rozrządu albo paneki na wąłku rozrządu albo czujnik coś broi. Metodą eliminacji doszedłem po naciągnięciu...
Zastanawia mnie ten wariator, czy faktycznie ma taką możliwość przestawienia się wałka aby nastąpiła kolizja tłoków z zaworami. Nie możliwe. luźny pasek/Stary/błąd montażu/olej/uszkodzone rolka,pompa.
Jak śruby odkręcone, to zwaliłbym głowicę, sprawdził zawory, dal nowa uszczelkę pod głowicę. Przy okazji sprawdził czujnikiem zegarowym GMP, wystawanie tłoków i czy sa już duże pęknięcia miedzy zaworami 😉 Pompę wtryskowa i wal się ustawia na znaki, a walek rozrządu na znak ( ale to orientacyjnie, bo kolo walka rozrządu nie ma klina) i przy...
W moim Polonezie Caro z 1992 roku pasek stracił kilka zębów ponieważ był za luźny i w efekcie rozrząd się przestawił. Na szczęście nic się nie stało ponieważ silnik jest bezkolizyjny. Teraz mam Bravo 1.4 12V, rozrząd był wymieniany przy 70000 km, obecnie mam przejechane około 118000 km, zastanawiam czy warto wymienić po około 50000 km od ostatniej wymiany.
A ja to się zastanawiam, czy nie łomocze mu koło zmiennych faz rozrządu. Chyba nigdy nie słyszałeś . :-? TM85 - oddaj wreszcie ten alternator do naprawy - skoro jesteś 101% pewny że to on , bo coraz ciekawsze teorie się tu pojawiają - myślę że w tym co pisze "kortbis" jest ziarenko prawdy :wink: Przychodzą mi jeszcze do głowy luźne rolki paska akcesoriów...
ale jakby się powyginały to słychać by było jakieś obciążenie aa.pasek był za luźny bo po kilku tys kilometrów po remoncie ni był sprawdzany i nie jest to chińszczyzna
Takiego mi przyprowadzili. Wymieniali termostat bez zdejmowania rozrządu. Wczoraj późnym wieczorem sprawdziłem rozrząd no i okazało się że jest przestawiony. Pasek luźny jak szmata. Jak tak można wymieniać termostat i nie zobaczyć że pasek nie napięty. dzisiaj wezmę z pracy blokady i to ustawię.
spoczatku był za mocno napiety popusciłem troche i juz było dobrze ale zaczała jeczec. Jak ustawiłem na napinaczu w tej szczerbince to pasek był luźny wiec jest troche za nia. Wkurze sie kupie nowy pasek i to samo od nowa i napinacz tez
Stary rozrząd czy nowy nie powinno być różnicy, chyba że pasek już jest luźny i przeskoczył np o 1 ząb. Jak przeskakuje to zawsze na wale (mniejsze koło) czyli wal przyśpiesza w stosunku do wałka rozrządu i aparatu. Czyli reszta zwalnia i jest muł. Miałem takie coś w passacie nie wiem jakim cudem ale przeskoczył a pasek był napięty, rozrząd był przestawiony...
Jestem po odbiorze auta. Okazało się -mam nadzieję że usterka nie powróci- że przyczyną był luźny pasek na napinaczu który powodował drgania i rozregulował 2 wtryski. Mechanik ustawił rozrząd i kąt wtrysków. Czy możliwe jest, żeby śruba trzymająca napinacz sama się poluzowała czy raczej przy wcześniejszej wymianie rozrządu ktoś musiał uszkodzić gwint?
Sprawdź jeszcze poziom napięcia paska rozrządu, czy nie jest za mocno naciągnięty. Podobnie miałem w Oplu. Wymieniłem pasek bez popuszczania napinacza, nowy okazał się dosyć ciasny i coś wyło tak jak by z pompy lub któryś z rolek. Jeżeli nie masz mechanizmu w trudnodostępnym miejscu, poluzuj go. Oczywiście zgodnie z zaleceniami serwisowymi, żeby pasek...
Odnośnie napinacza to tuż nad otworem na przyrząd do napinania masz szczelinę powinna zgrać się z kreska która powinna być na podstawie łożyska wygłąda na to że pasek jest faktycznie za luźny. Znak zrobiony farbą na pewno nie jest fabrycznym punktem odniesienia to powinno być "0" albo kreska na poprzednim zdjęciu. brakuje mi jeszcze wypustu na obudowie...
Zdecydowałem się na wymianę rozrządu. Okazało się, że był luźny napinacz paska - poprzednio przy wymianie uszkodzono gwint w bloku i niefachowo naprawiono. Obecnie mam rozrząd ustawiony przy użyciu blokad oraz gwint mocowania napinacza naprawiony helicoilem. Rozrząd kompletny INA + pompa wody HEPU. Auto jeździ jak nowe :) problem rozwiązany, temat zamykam....
troszke nie podoba mi się pasek bo za luźny O tym luźnym pasku rozrządu wspomniałem, ponieważ sam miałem problem z uruchomieniem i to nawet w tym samym roczniku. Świece były czarne, to je pięknie wypiaskowałem i po pozytywnym teście powtórnie założyłem. Odpalił ale tak jakby mu to zbytni się nie chciało. Natomiast po kontroli naciągu paska rozrządu...
Nie znam biegle niemieckiego od strony technicznej. Dobrze ująłeś wyregulowany naciąg paska nie ma wpływu na moc. Dziś ciągnąłem osłony to się okazało że pasek luźny można było kręcić wałem tam i powrotem druga rzecz to dopiero mnie zdziwiła aby zablokować wałek rozrządu musiałem cofnąć trochę wałem po poluzowaniu starego paska dopiero szło wał oprzeć...
Musisz ustawić rozrząd tzn... ustawiasz koło zamachowe na znak (u mnie to była kreseczka 3 mm długości, ledwo widoczna przez otwór w skrzyni), zdejmujesz pokrywę zaworów i wkładasz blachę na końcu wałka, zbijasz kółko pasowe z wałka rozrządu, wkładasz w pompę wiertło 6 mm i ustawisz rozrząd. po drodze zwalniasz napinasz paska. Masz luźne kółko na wałku,...
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem z ustawieniem rozrządu w renault megane 1.4. A mianowicie chodzi mi o to że nie mogę napiąć paska rozrzadu. Przy próbie napięcia rolka napinająca obraca sie w koło na mimośrodzie a pasek pozostaje luźny. Co może być tego powodem? Dodam jeszcze że zdejmowałem głowice (bo poszła uszczelka pod głowica)...
Przestawiony rozrząd oddziałuje w całym zakresie obrotów. Mam nadzieję, że kiedyś ten samochód jeździł dobrze i masz porównanie. Bardzo luźny pasek to też trochę prawdopodobne.
Sprawdź na język czy ciecz jest słodka - jeśli tak to padła ci pompa cieczy chłodzącej. Z tym się zgodzę, ale w tym silniku (jak dobrze pamiętam) pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu, prawdopodobnie łożysko w pompie się rozleciało,pompa się rozszczelniła, a przy okazji przestawił się rozrząd z powodu luźnego paska.
marszałekkom, racja, też tak wielokrotnie robiłem w innych autach, nawet blokad nie potrzeba przy takich prostych rozrządach. Jak wszystko jest na pewno ok, wystarczy zaznaczyć punkty i przenieść na nowy pasek... Ktoś, kto ma pojęcie, to o tym wie. A blokady, jak o 1 mm nie pasowały, naciągało się i wchodziły. Też miałem takie przypadki, tu jest za...
Jak łączyłeś się z autkiem tą zabawką "opel tech2 na PC" to tym samym interfejsem możesz też połączyć sie programem ABCOM. Też zabawka, ale umożliwia podgląd w wartości rzeczywiste. Ale coś mi mówi że u ciebie będzie raczej usterka mechaniczna - rozrząd się czasem nie przestawił ? Albo pasek dramatycznie luźny ?
Odnośnie luzu zaworowego. W przypadku posiadania przez Poloneza hydraulicznych popychaczy regulacja luzu zaworowego na szczelinomierz jest bezzasadna. Ja bym spróbował go odpalić i zobaczyć co się będzie działo. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego wypadła laska popychacza, bo bez powodu to się nie dzieje. Po pierwsze należy sprawdzić rozrząd - jego...
Witam. Utrata mocy wystąpiła nagle - czy w długim okresie czasu ?. Jeżeli to popychacze, musiało by to trwać raczej bardzo długo. Ja bym sugerował sprawdzenie ustawienia rozrządu. Czy nikt przy nim nie dłubał? Jeżeli jest tam pasek, to czy nie jest luźny, czy nie "przeskoczył" o parę zębów? Pozdrawiam
Witam jakiś czas temu (11 tys km) zmieniałem rozrząd w samochodzie. Po przejechaniu 11 tys. zaczęła sie świecić podczas jazdy kontrolka z rysunkiem świec żarowych i jakimś wykresem przypominającym ekg :). Na początku zaświecała się czasem - jazda pod górkę na IV biegu z przyczepką. Wjazd na górkę, V bieg i gasła. Ostatnio zaczęła się świecić cały czas,...
Tak też ustawiłem , ale panowie powiedzcie czemu jest tak, że jak kręce wałem to jak trochę się cofnie w przeciwną stronę niż praca silnika to pasek robi się luźny i później jak kręce dalej zgodnie z pracą silnika to napinacz już nie wraca do tego położenia tylko trochę się napnie i pasek jest luźny, dodam że napinacz jest nowy. Może za mocno go przykręcam...
Ciśnienie paliwa sprawdzałem, sam (nie jestem mechanikiem, więc się nie śmiej, wszystkie usterki zlokalizowałem i naprawiłem sam) robiłem to tak- podłączyłem manometr do króćca przelewowego regulatora ciśnienia paliwa, włączyłem silnik, wskazanie 5bar, wyłączyłem spadło do 3bar i tak się utrzymywało. Na mój tok myślenia ciśnienie ok. lecz nie twierdze...
Na filmiku widać tylko koła pasków klinowych - nie wyglądają na luźne, to od paska jedno-klinowego jest chyba krzywe. Ale jeżeli koło paska rozrządu na wale korbowym ma luz na osadzeniu, to można to sprawdzić tylko próbując je obrócić przy zablokowanym wale korbowym, a to raczej wymaga zdjęcia paska rozrządu.
pasek jak jest za luźny to na pewno będzie się ślizgał, ale na to i też są sposoby wystarczy jakiś prosty napinacz, nawet stary napinacz od rozrządu w samochodzie. a łańcuch mimo że jest "długowieczny" potrzebuje serwisu i smarowania co może podnieść koszty. A palce można chronić osłoną.
naciecie na kole pasowym ustawić z pierwszym nacieciem na obudowie paska rozrzadu ( od lewej ) puźniej palec rozdzielacza na cylinder 1 ( to będzie ten przy termostacie? ) i jak poznam któru suw to suw pracy? tak ten przy termostacie nie poznasz który to suw (chyba że zdejmiesz pokrywę zaworów - cylinder który ma zapłon ma obydwa zawory luźne) więc...
Jeśli rzeczywiście sprawdziłeś to, o czym wyżej piszesz, to zbadaj jeszcze pod względem elektronicznym jako, że masz silnik z PD. Sprawdź też rozrząd tj. czy nie jest przestawiony np. z uwagi na luźny pasek lub jego "wiek". Takie sprawdzenia ocenią przed mrozami kondycję silnika.
luźny napinacz rozrządu luźny łańcuch rozrządu luźny pasek magnetowidzie
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot gramofon demontaż odbicie obrazu matrycy
pralka samsung ecobubble suszarka samsung dv90m5200qw
Opel Vectra C 1.8 2009: Moment dokręcania śrub chłodniczki oleju Wpływ mat wygłuszających z folią aluminiową na TPMS