PO wszystkim ma pryskać bo na klawiaturę jest magistrala olejowa.
Nie napisałeś co to za MAN . Pompy wtryskowe w manie są smarowane olejem z magistrali olejowej silnika i ta nieszczęsna pompka też.
Nigdy w żadnym nie regulowałem, nie było takiej potrzeby. Natomiast zdarzało się, że zatkała się magistrala olejowa, która jest w tym silniku pod postacią metalowej rurki umieszczonej nad wałkiem. Krzywka bez smarowania wytarła się i zniszczyła płytkę
niepokoi mnie te popiskiwanie na wałku rozrządu, Piszczenie wałka, ma zawsze tylko jeden koniec. Sprawdź drożność magistrali olejowej w głowicy.
Armadon silnik 1,8 Rovera to nie do konca to samo co 1,4. Tam występują problemy z przegrzaniem, krzywieniem głowicy i bloku oraz osiadaniem tulei w bloku, wymagana jest wymiana szpilek oraz magistrali olejowej na nowy typ oraz przerobienie termostatu żeby uniknąć problemów w przyszłości. To że ty głowicę "przepolerowałeś" nie oznacza że naprawiłeś...
2 cylindrowy gaźnik inny/ teraz jest poziomy przeróbki to najmniejszy problem magistrala olejowa będzie nie wyrabiać li źle działać/ smarowanie rozbryzgowe oleju, kanały olejowe, wałek też będzie musiał być inny itp/ chłodzenie będzie gorsze wg mnie to krok w tył Jeśli występuje wersja pozioma B&S to taniej wyjdzie kupić takowy albo pionowy z kowersją...
Głowice dokładnie umyłeś po regeneracji? Duża szansa, że były wiórki w magistrali olejowej i zrobiły rysy.
Posiadam HS-18, rozłożyłem ją na części pierwsze, wykonam "dekiel" jeżeli wszystko będzie dobrze pracować, trzeba byłoby zmienić wejście magistrali olejowej, gdyż w oryginale jest z przodu - albo odwrócić wał. Zastanowię się nad tym tematem w maju.
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
Witam, ostatnio miałem taki przypadek że wydmuchało wkład filtra oleju :cry: rozerwało bo kawałki tego elementu filtrujacego szwendało sie po magistrali olejowej, filtr marki optima! niby jest to szędziszów ? ale kto to wie co toto jest, oleje zgęstnieją jak wkład gó.......y to jest możliwość wycieku jak zawór w filtrze stanie(zapcha go ) ale jak jest...
W barach to może być mało dokładny. Do ilu bar wyskalowany. Najlepiej do 6 żeby był. Jak długi przewód do zegara. Czasem powietrze w grubym i długim przewodzie może zafałszować wynik. Jeśli jest możliwość wkręć bezpośrednio. Kolejna rzecz. Umiejscowienie czujnika ciśnienia oleju w każdym aucie jest różne i jego lokalizacja nie jest odpowiednia do pomiaru...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Ja nigdy nie spotkałem się z superolem 15W- 40. Oleje pod tą " marką " zawsze były sezonowe czyli na lato/zima i zawsze marnej jakości tak wcześniej jak i teraz.Olej 10W-40 jest olejem półsyntetycznym ,ciężarówki robia na nim przebieg ok. 60 tyś. kilometrów . W ujemnych temperaturach szybko " rozchodzi " się po magistrali olejowej więc lampka od ciśnienia...
Witam w Scania r400 w magistrali olejowej znalazłem kulkę łożyskowa i sprężynkę skąd może być
Zapchana magistrala olejowa. Wałki do wyciągnięcia i wszystko do płukania.
Panowie o czym Wy piszecie, przecież to standardowa usterka w mazdach. Lepiej sprawdź ciśnienie oleju i czy nie masz zapchanej magistrali olejowej. Tą pompę doszczelnia olej. Brak ciśnienia oleju powoduje takie anomalia. Podkładki pod wtryskami wymianiałeś kiedyś? Czyściłeś smok olejowy?
Nie wiadomo czy naprężenia podczas kolizji nie uszkodziły wału,może być lekko wygięty lub mieć mikropęknięcia. Poza tym w magistrali olejowej mogą być opiłki.
Podczas sprawdzania czy magistrala olejowa jest drożna okazało się że dwie śrubki od tejże magistrali wyszły ręką[stąd pukanie popychacza]. Czy może ktoś to robił to przy tym Fiacie.Kolega mechanik polecił dorobić mi szpilki gdzie fi 8 szło by w głowice a do przykręcenia magistrali redukcja na fi 6.Tak podejrzewam ze śruba ta trzyma także panewkę wałka...
1.6 HDI 112KM, zacierające się turbiny. Co dziwne w wersji 90 KM problemu nie ma. Debilne sitka na magistrali olejowej
Dzięki za odpowiedź, już skręciłem. Jeśli chodzi o zdjęcie to nie wiedziałem, że nie można, wygląda na zdjęcie z książki, musiałem jakoś zaznaczyć ten element. Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam. Temat można zamknąć
Jeśli zaraz po uruchomieniu zimnego silnika przez kilka sekund słychać terkotanie które po chwili ustaje W silnikach V6 są zawory jednokierunkowe na magistrali olejowej, ich awaria też objawia się terkotaniem łańcucha zaraz po odpaleniu. Podejrzewam że w V8 jest to samo.
przyjechał do nas znajomy, któremu jego pracownik zatłukł silnik. Zrobiliśmy remont silnika, wymieniony został wał, panewki, głowica. Skąd wiesz co było przyczyną zatarcia??? Czyściliście magistrale olejowe z opiłków?
Za alternatorem masz czujnik przegrzania wkręcony w magistrale olejową. Zdejmij wsówki i napisz czy są dwie jednakowe czy raczej jedną jest 6,3 a druga 4,8.
Witam. Czy po planowaniu głowic były sprawdzane dźwigienki zaworowe (chodzi mi o tulejki)? Cudów nie ma, albo czujnik jest uszkodzony, zwierający przewód (czujnika) do masy, lub nieszczelność magistrali olejowej. Pozdrawiam
Temperatura jest ważna ale ciężko przy ostrej jeździe zejść poniżej 90 w standardzie ja mam zamontowany na stałe czujnik temp wystarczy kilka kilometrów autostradą i nagle zwolnić a kontrolka wraca za każdym razem w upalny dzień częstotliwość się zwiększa ,przeglądając internet jest mnóstwo postów w Polsce czy za granicą z tym problemem ale większość...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
Trafika kupiłem walniętego prawym przodem, lampa, skraplacz chłodnica klimy były zepsute i nie zakładałem nowych, tylko najpotrzebniejsze - lampę, maskę, atrapę, zderzak i do pracy, robię po 150 - 200 km dziennie, po wymianie chłodnicy (w wakacje) również. Czy przy pęknięciu bloku na zewnątrz nie ubywałoby płynu, lub jeżeli do cylindra to ciśnienie...
Czy ktoś z was wymienia zawór ciśnienia oleju w magistrali olejowej? czy tego nikt nie robi ?
Jeżeli wtryski przed naprawa były dobre, kompresja jest, to zostaje zle ustawiony rozrząd. Tyle ze to tłumaczy tylko brak mocy. Pekniecie głowicy do magistrali olejowej mało prawdopodobne, jeżeli już to olej idzie po uszczelce. Sprawdz gdzie masz magistrale olejową, może akurat w pierwszym cylindrze.
Zapchanie magistrali olejowej - może to być na skutek dużego przebiegu , rzadkiej wymiany oleju , i na dodatek słabej jakości oleju.
jeśli masz dostęp do vaga to sprawdz jakie jest cisnienie w magistrali olejowej w skrzyni po uruchomieniu silnika
Tam są hydrauliczne kasowniki luzu. Więc może w czasie prac została jakimś paprochem zatkana magistrala olejowa lub, jak jest wyżej napisane, uszczelka zasłania kanały lub po prostu popełniono "czeski błąd" i jakaś część jest założona trochę nie na swoim miejscu...
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Witam Wprowadziłem dalsze uproszczenie z jednoczesnym usprawnieniem zasilania mojego palnika nadciśnieniowego. Zamiast załączania dwa razy na dobę pompy hydraulicznej do zbiornika doprowadziłem grawitacyjnie olej odcinany zaworem. Zbiornik napełniam do 3/4 objętości przy otwartym zaworze odpowietrzającym. Następnie zamykam zawory kulowe i pompuje powietrze...
szukaj na magistrali olejowej :lol:
W silnikach doładowanych (nie tylko wysokoprężnych) jest pompa podciśnienia napędzana z wałka rozrządu (zwykle) i smarowana z magistrali olejowej.
Na magistrali olejowej do turbiny?
(at)jarysss odkrecic ta srube na dole co idzie olej z turbo do silnika i wywal ta odme z tej rurki takie male metalowe sitko Coś chyba pomieszałeś. Odma to odpowietrzenie komory silnika i zaworów. To , o czym piszesz to magistrala olejowa smarująca oś turbiny i tam jest to sitko. Tam jest jedynie odpływ oleju - chociaż do tej samej przestrzeni:) Mi...
Wymień filtr. A ciśnienie na magistrali olejowej jakie jest?
Pod korkiem nie jest "śmietana" jak w silnikach z gazem, tylko ciemnobrązowa substancja. Może i racja, że silnika sie nie dogrzewał ale dlaczego własnie po kupnie magistrala olejowa siadła? Raczej tego nie udowodnie sprzedającemu ale ciekawe czy był tego świadomy.
W tych silnikach lubi się zapychać magistrala olejowa smarująca wałek/ szklanki Trzeba zdjąć dekiel, wyjąć rurkę i wyczyścić otworki nad krzywkami wałka
masz instrukcję do władka? jest tak przekrój filtra. Możliwe że olej omija filtr oleju i płynie bezpośrednio do magistrali olejowej. Rozbierz swój a szczególnie oś baka. Sprawdź czy jest rurka w jej dolnej części a jeśli tak to czy wystarczająco długa.
Numery zaworków magistrali olejowej Z17DTL (Opel Isuzu 1,7 CDTI): • GM 94158727 - zawór jednokierunkowy • GM 98039340 (JNS GM 94381699) - zawór nadmiarowy (JNS = już nie stosować) • GM 97043774 - zawór bocznikujący Uszczelki podstawy filtra oleju/chłodniczki: • GM 97189134 - uszczelka podstawy filtra oleju • GM 98080996 - uszczelka łba śruby drążonej...
A nie ma drugiego zaworu na magistrali olejowej?
W niektórych samochodach są montowane zaworki jednokierunkowe na magistrali olejowej zasilającej głowicę, aby ten nie spływał po zgaszeniu silnika
Po długiej nieobecności (choroba i późniejsze problemy) w końcu udało się dojść przyczyny. Mianowicie magistrala olejowa podająca olej na szklanki była zapchana szlamem. Regulacja tych zaworów na blaszkach i wyczyszczenie magistrali rozwiązało problem. Biorę pod uwagę wymianę tych popychaczy, ale to za jakiś czas.
Jest korek na magistrali olejowej pod sprężarką klimy i tam mam wkręcony czujnik ciśnienia który załącza lampkę (dorobiona) ale ona jak zapale to nie świeci.. Powinno być dobrze ale mi to nie daje spokoju..
Oleju możesz nalać jakiego się Tobie żywnie podoba silnikowego, Lux 10 itp - w większości ciężarówek, kompresory smarowane są z magistrali olejowej silnika. Więc nie ma sensu szukania specjalistycznego smarowidła. Oleje stricte sprężarkowe leje się do kompresorów klimatyzacji i sprężarek śrubowych ze względu na inne wymagania.
Ostatnio takiego robiłem, gasł przy 12bar na magistrali olejowej, podpierało zawory
już dawno temat rozwiązany, ale może komuś się kiedyś przyda:) Sylikon w silniku 4T nałożony nieprawidłowo najczęściej kończy się zatkaniem magistrali olejowej, czego strasznie wysilone silniki 4T nie lubią. Odnośnie spalania - powstaje więcej nagaru
Pod warunkiem że odróżniasz pełny syntetyk od hydrokraka, tak czy inaczej, jeżeli będzie syf na magistrali olejowej, to i nowe popychacze nie pośmigają długo, także ważne aby mechanik podszedł do wymiany dośc skrupulatnie.
Rozrusznik jak kazdy silnik elektryczny nie lubi wilgoci szczególnie gdy na nim zamarza.Zimą to częste niedomagania.Jakbyś miał zatkany któryś z kanałów magistrali olejowej to by się kontrolka paliła smarowania.
tak jak kolega pisze należy pamiętać o pompie oleju ale i też o wyczyszczeniu kanalików wału z nagaru i innych nagarów z magistrali olejowej . W końcu skąd się wzięło obrócenie panewki
Filtr oleju w C330/C360 ma dwa zaworki. Pierwszy to oczywiście zawór bocznikowy w przypadku zatkania filtra. Drugi to zawór przeciw spływowi oleju, w tych filtrach wykonany w postaci podkładki gumowej pokrywającej otwory zewnętrznej części podstawy filtra. W filtrach do samochodów zdarza się zastosowanie trzeciego zaworka w centralnej części podstawy...
Na ciepłym silniku to zjawisko trwa kilka sekund a na zimny minutę albo dłużej - tak wynika z mojej całkowicie przypadkowej obserwacji A skąd, to wynika z uszkodzonego zaworka zwrotnego w magistrali olejowej.!!! Każdy samochód go ma.
Samoczynnie. Pompa ciągnie śladową ilość oleju przez uszczelnienie wałka napędowego. Nie ma osobnego wyjścia magistrali olejowej do smarowania jej.
Jedyny sens instalacji takiego czujnika, to tam, gdzie ma styczność z olejem, czyli albo w misce, albo w magistrali olejowej. W tym otworze nie ma sensu, nawet gdyby się udało wywiercić, nagwintować i wkręcić.
Dobre, to znaczy jakie? Tylko poprosze realne zmierzone, a nie wartosć znalezioną w sieci. To raz. Dwa - popychacze wymienione wszystkie? Pozostaje jeszcze kwestia zatkanej magistrali olejowej do klawiatury, popularne w Fiatach. o wyregulowaniu całosci o wymianie popychaczy nie wspomnę.
problemem w tym silniku były wałki rozrządu, zatykała sie w nich magistrala olejowa co prowadziło do wytarcia krzywek 3-4 cylindra efekt to brak regulacji samoregulatora
Wszyscy tutaj są specjalistami więc... Kontrolka pocoś jest i coś symbolizuje skoro jest druga kontrolka oleju wiec oznacza poziom. Gdyby silnik miał magistrale olejową czujnik ciśnienia byłby w magistrali.
Witam MAN TGX euro 6 2018r mam pytanie odnośnie smarowania tłoków czy posiada ktoś schemat magistrali olejowej silnika np czy po drodze są jakieś zaworki gdy olej idzie do dysz smarujących?
Nie ma blaszanych misek do tego silnika. A od czego pasują? Od S/V40 z silnikiem B4204S. Miska jest częscią silnika tutaj - dodatkowo go usztywnia, przechodzi przez nią magistrala olejowa z mocowaniem filtra.
Na głowicy od strony sprzęgła powinny być dwie zaślepki na imbus od magistrali olejowej, zmierz tam ciśnienie. Dobrze by było jak byś nagrał ten dźwięk i wrzucił na forum.
Regulacja luzu zaworów jest hydrauliczna.Na zimnym silniku -przez chwilę silnik będzie głośniejszy ,aż olej nie dotrze do wszystkich miejsc w silniku [nie napełni się cała magistrala olejowa].
Smok nie zatkany? Magistrala olejowa z pompy do filtra nie zatkana, przedmuchana? Śruby-łączniki przewodów nie mają zatkane otworki? Pompy maja wpusty na wałkach napędowych?
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
1400 obrotów na ssaniu - nie rozwiązano. Mało który właściciel rozwiązał ten problem. Taka przypadłość ABC. Falowanie obrotów - przepuszczał zawór od lpg oraz nieszczelny dolot powietrza. Stukanie w głowicy - wymiana hydropopyhaczy, zaworków zwrotnych oleju w glowicach oraz zaworka w magistrali olejowej pod kolektorem ssącym.
Jak już pisałem zajrzyj do klawiatury i zapal ciągnik na chwilę i przyjrzyj się. Kolejna sprawa to filtr. Skoro jest to filtr odśrodkowy to trzeba się spodziewać spadków ciśnienia w magistrali olejowej bo tak z tym filtrem jest. Ale czy ktoś do niego zaglądał i oceniał jego stan, wypracowany filtr gubi więcej oleju.
Czy silnik pracuje na właściwym oleju, tj. sugerowanym przez producenta auta. Rozgrzany olej jest jak wiadomo rzadszy, więc ma też wpływ na ciśnienie w magistrali olejowej silnika. Zamontowano czujnik i filtr oleju sprawdzonego producenta, czy podróbkę.
W tych silnikach słabym punktem są zaślepki magistrali olejowej w bloku silnika. Znajdują się one za kołem zamachowym oraz rozrządem. Jest to korek wyglądający jak korek spustu oleju na imbus 10 mm, uszczelniany podkładką metalowo-gumową która ma tendencje do "puszczania" oleju po jakimś czasie. Problem ten jest często mylony w wyciekami z uszczelniacza...
Jeśli były wymieniane dźwigienki zaworowe to tam bym szukał a jeśli cała "klawiatura" została stara to niedrożność albo nieszczelność uszczelniaczy magistrali olejowej. Normalnie popychacze pompują się zaraz po uruchomieniu silnika.
Magistrala olejowa idzie poziomo na wysokości czujnika ciśnienia oleju . 1 Wwiert koło aparatu zapłonowego lub na pompie i powrót na otworze czujnika oleju + zaślepienie.
W tym passku wyciągnąć turbo to pod blokiem półtora godzinki na spokojnie, więc jak będzie to używane padniete to tylko tyle stracisz 😆. W tamtym tygodniu wymieniłem w AVB 800 zl rok gwarancji 920 zl 2 lata. Poszło to za 920 zl.uszczelki i trochę oleju. Zobacz czy odkrecisz bez problemu zasilanie z magistrali olejowej przewod 130 zl - nie spawalem...
Czyli mechanik nie zastosowal sie do zalecen firmy regenerujacej i nie wpompowal oleju do kanalu ? Swoja droga czujnik oleju jest za filtrem oleju, wiec trzeba by cos pomodzic zeby zrobic instalacje do tloczenia oleju z filtren ktora mozna wkrecic w magistrale olejowa. Firma od regeneracji z miejsca na Cie z glowy. Zostajesz tylko Ty kontra mechanik....
Zakupiłem komplet popychaczy lae moim zdaniem to nie jest ich wina tylko magistrali olejowej. A mianowicie przejścia oleju w komorę popychacza. Tam są takie sympatyczna gumki. Jutro je też kupię.
Pomiary logów warto by wkleic do analizy... Wtedy cos wiecej. Silnik sam w sobie warty uwagi jeżeli chodzi o eksploatacje zimą. Wadliwa konstrukcja odmy( zbierająca sie woda w kanałach magistrali olejowej która przy niskich temp. marzenie) w konsekwencji dochodzi do zatarcia jednostki szczególnie na wałku ssacym zdarzają sie również przypadki przytarcia...
Są dwa rodzaje smarowania tej sprężarki. Albo z magistrali olejowej silnika, zasilanie jest podłączone w otworze odpowietrzającym w pokrywce naprzeciw koła pasowego albo tak jak ty masz smarowanie rozbryzgowe olejem którym zalana jest skrzynia korbowa.
Jak nie ma smarowania, to 3000 km wystarczą aż nadto, żeby zeżreć krzywkę. Sama wymiana wałka bez wymiany (ew czyszczenia) tej rurkowej magistrali olejowej i zasadniczo czyszczenia całego silnika to marnowanie pieniędzy.
Dlatego też się śmieję z tych, co twierdzą, że gaz niszczy silnik, ale nie zamierzam z nimi polemizować. W sumie niszczy - jeśli chodzi o powypalane gniazda i zwory, dla innych podzespołów bez znaczenia. Co do oleju, to jeszcze widzę że nie wszyscy pojęli/zrozumieli o co tu tak naprawdę chodzi. Nie cały "syf" czyli laki i nagary zostaje wyłapany przez...
Co do wybuchających filtrów, to miałem kilka przypadków w starych silnikach z zaworami regulowanymi płytkami, był zablokowany zawór w pompie. Ale ostatnio robiłem audi 1,9TD z taką usterką, przy 12 barach na magistrali olejowej silnik gasł, bo przestawały się opróżniać popychacze i podpierało zawory, a filtr był cały i nawet nie spuchł ;)
To widocznie mało widziałeś nie twierdze ze w hińczyku jest jakos super filtrowanie ale nawet w wielu markowych 125 nie masz filtra papierowego a siatkowy który ma wyłapać wieksze zanieczyszczenia a odśrodkowy wyłapuje szlam, tak czy ściak zaglądać trzeba. Czesto w chinolach dlatego nie zbiera sie tyle brudu w filtrze odśrodkowym ponieważ jest on nieszczelny...
witam, ...skoro schodzi ... znaczy ni mniej ni wiecej o olej z pompy olejowej po zatzrymaniu silnika, panewki zostaw w spokoju to odwdzieczą Ci sie poprawna pracą, taka naprawa jak proponujesz to tak jest "bezbożność techniczna" sprawdż magistrale olejowa zasilajacą smarowanie głowicy ,jej drozność, pompe olejowa ze smokiem i zaworem przelewowym, ale...
Wałek w tych samochodach wyciera się przez zbyt małe otwory w magistrali olejowej, problem da się banalnie rozwiązać rozwiercając te otwory. Co do samych obrotów to po 1 regulacja mieszanki paliwo powietrze, po 2 cewka miała delikatne pęknięcie przez co czasem świrowała, po 3 wymiana reduktora (parownika) LPG.
Miałem takie dwa przypadki, co prawda nie w TDI tylko w zwykłym turbodieslu VW, zablokowany zawór przelewowy w pompie powodował podpieranie popychaczy i gaśnięcie silnika przy ok 10 bar na magistrali olejowej. Zawory się nie pogięły, wystarczyło naprawić pompę i silnik pracował normalnie.
Zegar ciśnienia oleju zachowuje się normalnie czyli po odpaleniu silnika rusza od zera dalej na zielone pole , no i po zgaszeniu powoli opada do zera. Podczas zwiększania lub zmniejszania obrotów silnika wskazówka lekko zmienia swoje położenie. Olej wymieniany regularnie a zastosowany Mobil Delvac HP 15W40. W spuszczanym oleju nie ma nic podejrzanego,...
Wada tych silników (1,4 12V) jest nieudany sposób dystrybucji oleju na wałek rozrządu ( konsekwencja jest jego wytarcie ). Jest to tzw "pająk z rurek stalowych, które sie zapychają nagarem. Doświadczeni mechanicy zalecają czyszczenie tego cuda co 1-2 wymiany oleju. Ja ze swojej strony silnik 1.4 12V bede chwalil. Moje Bravo ma juz nastukane grubo ponad...
jeżeli ciśnienie oleju za wysokie to były wycieki a silnik suchutki. To nie współgra ze sobą bo zbyt wysokie ciśnienie będzie w magistrali olejowej a nie w misie olejowej. a może to wina pompy wtryskowej ? To jest prawdopodobne.
Wysokiego ciśnienia (bezpośrednio na głównej magistrali olejowej zaraz po filtrze) No prawie trafiłeś. (najczęściej w najdalszym/najwyższym punkcie układu smarowania, czyli na głowicy). Tu jest pudło.Nie trafiony.Nie w tym silniku.
Manometr wkręcasz w miejsce czujnika ciśnienia w kadłubie silnika. W głównej magistrali olejowej. Aby zamontować zawory należy wyfrezować u tokarza w blasze odpowiednio dużą powierzchnię i przykręcić. Do przykręcenia będziesz musiał dospawać mocowanie. Zależy jakie kupisz zaworki. Pamiętaj że mniejsza prędkość obrotowa wału to mniejsza wydajność, inne...
Nawet nie pytam gdzie kupiłeś pompę z taką diagnozą. Ale się domyślam. Pomysł montażu podstawy jest bez sensu. W bloku silnika jest wystarczająco zaślepek w magistrali olejowej by z nich nie skorzystać. Nie wspomnę o tym że czujnik ciśnienia oleju jest nastawiony wysoko bo na 1,8bar. A czujnik przegrzania silnika też masz w tym silniku fabrycznie z...
mysle ze narazie poprzestan na walku , wymien walek , popychacze ,magistrale olejowa . zrob plukanie silnika i zalej nowy olej . i pilnuj wymiany co 10000 km. po kilku tysiacach km sprawdz droznosc otworow smarojacych krzywki walka
(at)kada77 Najlepiej to oddaj to auto do warsztatu w którym dobry "silnikowiec" pracuje. Rzeczywiście, możliwe jest, że któryś z zaworków magistrali olejowej ( wcale nie musi być taki zawór wbudowany w pompę) został "przyblokowany" przez metalowy opiłek. Samo wymontowanie pompy i jej obejrzenie sprawy nie załatwi.
Korekcje, BIP w normie. To znaczy ? Co tam jest? Zaślepki magistrali olejowej klawiatury leżały sobie beztrosko leżały sobie pomiędzy popychaczami. Jak wyregulowałeś pompowtryski? Zamontowane prawidłowe? Poczytaj na temat standardowych usterek Siemensów i diagnozy problemu.
Rozumiem i dziękuję za pomoc. Ja będę musiał chyba dorobić jakąś podkładkę w kształcie tych kanałków ale nie wiem jakie wymiary i ile tych kanałków i w których kierunkach są ustawione, bo nigdzie na necie nie znalazłem zdjęcia zdemontowanej głowicy, czy rysunków, a nie mówiąc już o serwisówkach, w których ten temat (magistrali olejowej) jest pominięty...
No jak bez oleju się jeździ to tak bywa. Wadą tych silników jest wycieranie/zacieranie krzywek wałka rozrządu na skutek zapchania się otworków w magistrali olejowej (taka rurka którą idzie olej do popychaczy i przez małe dziurki psika na krzywki wałka). Z panewkami to się jeszcze nie spotkałem.
Znowu? :lol: Poza tym co oznacza w dolnych partiach? Na łaczeniu bloku z misą? To czemu renówki mają w połowie wysokości bloku? A skody u góry bloku, zaraz pod głowicą. A nie możesz napisać technicznie-"czujnik znajduje się w obwodzie magistrali olejowej, poszukaj schematu smarowania silnika" i po ptokach?
Bo to czujnik temperatury. Powinien być na dwie wsuwki. Większa 6,3 do pomiaru temperatury i mniejsza 4,8 do kontrolki przegrzania.Masz go z lewej strony filtra, z prawej powinien być czujnik na kontrolkę, a na wprost może być czujnik na zegar. Czasem wkręcany był w magistrale olejową z jednej lub drugiej strony silnika.
Witam ! Są dwie opcje mogło delikatnie wydmuchać uszczelkę pod głowicą pomiędzy kanałem olejowym a wodnym albo głowica pękła pomiędzy kanałem olejowym a wodnym, z racji że w magistrali olejowej panuje trochę większe ciśnienie to olej przedostaje się do płynu chłodzącego, z tego co się orientuje to w tych silnikach lubią pękać głowice ale to nie jest...
Taką najprostszą do naprawy przyczyną może być poluzowana "śruba" z zaworkiem zwrotnym (nie wiem jak to nazwać) na cylindrze siłownika. Mocuje ona Magistralę olejową która biegnie od rozdzielacza do tzw "tłoczyska" czyli siłownika podnoszenia. Kolejna sprawa to "za szybko otwierający" się zaworek zwrotny... Spadek wydajności pompy... i wiele innych...
Test przepływu/cisnienia był pewnie Ok bo wymienili rurki etc i na pewno go robili. Sek w tym że reszta magistrali olejowej była tak zawalona "brudem" ze w krótkim czasie zablokowała filtr, ten puscił nie filtrowany olej do góry, bypasem... Wg. mnie powinienes sie domagac od serwisu naprawy szkody na podstawie niewywyazania sie z umowy. Serwis (zapewne...
nagrzewnica olejowa dysza olejowa próba olejowa
thunderbird konfiguracja wykorzystać wyświetlacz radia sterownik ducati
moduł komfort termet skoda felicia
Objawy uszkodzenia pompy ciśnieniowej w Ariete 1334/1 Pojemność kondensatora strojeniowego w radiu Stolica