2 cylindrowy gaźnik inny/ teraz jest poziomy przeróbki to najmniejszy problem magistrala olejowa będzie nie wyrabiać li źle działać/ smarowanie rozbryzgowe oleju, kanały olejowe, wałek też będzie musiał być inny itp/ chłodzenie będzie gorsze wg mnie to krok w tył Jeśli występuje wersja pozioma B&S to taniej wyjdzie kupić takowy albo pionowy z kowersją...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
(at)jarysss odkrecic ta srube na dole co idzie olej z turbo do silnika i wywal ta odme z tej rurki takie male metalowe sitko Coś chyba pomieszałeś. Odma to odpowietrzenie komory silnika i zaworów. To , o czym piszesz to magistrala olejowa smarująca oś turbiny i tam jest to sitko. Tam jest jedynie odpływ oleju - chociaż do tej samej przestrzeni:) Mi...
Witam Wprowadziłem dalsze uproszczenie z jednoczesnym usprawnieniem zasilania mojego palnika nadciśnieniowego. Zamiast załączania dwa razy na dobę pompy hydraulicznej do zbiornika doprowadziłem grawitacyjnie olej odcinany zaworem. Zbiornik napełniam do 3/4 objętości przy otwartym zaworze odpowietrzającym. Następnie zamykam zawory kulowe i pompuje powietrze...
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Tam są hydrauliczne kasowniki luzu. Więc może w czasie prac została jakimś paprochem zatkana magistrala olejowa lub, jak jest wyżej napisane, uszczelka zasłania kanały lub po prostu popełniono "czeski błąd" i jakaś część jest założona trochę nie na swoim miejscu...
Podczas sprawdzania czy magistrala olejowa jest drożna okazało się że dwie śrubki od tejże magistrali wyszły ręką[stąd pukanie popychacza]. Czy może ktoś to robił to przy tym Fiacie.Kolega mechanik polecił dorobić mi szpilki gdzie fi 8 szło by w głowice a do przykręcenia magistrali redukcja na fi 6.Tak podejrzewam ze śruba ta trzyma także panewkę wałka...
Pod korkiem nie jest "śmietana" jak w silnikach z gazem, tylko ciemnobrązowa substancja. Może i racja, że silnika sie nie dogrzewał ale dlaczego własnie po kupnie magistrala olejowa siadła? Raczej tego nie udowodnie sprzedającemu ale ciekawe czy był tego świadomy.
Po długiej nieobecności (choroba i późniejsze problemy) w końcu udało się dojść przyczyny. Mianowicie magistrala olejowa podająca olej na szklanki była zapchana szlamem. Regulacja tych zaworów na blaszkach i wyczyszczenie magistrali rozwiązało problem. Biorę pod uwagę wymianę tych popychaczy, ale to za jakiś czas.
W tych silnikach lubi się zapychać magistrala olejowa smarująca wałek/ szklanki Trzeba zdjąć dekiel, wyjąć rurkę i wyczyścić otworki nad krzywkami wałka
Taką najprostszą do naprawy przyczyną może być poluzowana "śruba" z zaworkiem zwrotnym (nie wiem jak to nazwać) na cylindrze siłownika. Mocuje ona Magistralę olejową która biegnie od rozdzielacza do tzw "tłoczyska" czyli siłownika podnoszenia. Kolejna sprawa to "za szybko otwierający" się zaworek zwrotny... Spadek wydajności pompy... i wiele innych...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Regenerowane turbiny są do d... , i te gwarancje. Przykład - Citroen Jumper założona regenerowana, po dwóch miesiącach urwany wałek. Reklamuje,dostaję odpowiedź coś wpadło do wydechu,nie uznano reklamacji. Zakładam nówkę jest OK. Citroen C5 ta sama sytuacja. Teraz mam Scenic II 1.9 DCI klient załatwia sam turbinę,przejechane 1500 km.pęka wałek strona...
Nie ma blaszanych misek do tego silnika. A od czego pasują? Od S/V40 z silnikiem B4204S. Miska jest częscią silnika tutaj - dodatkowo go usztywnia, przechodzi przez nią magistrala olejowa z mocowaniem filtra.
problemem w tym silniku były wałki rozrządu, zatykała sie w nich magistrala olejowa co prowadziło do wytarcia krzywek 3-4 cylindra efekt to brak regulacji samoregulatora
PO wszystkim ma pryskać bo na klawiaturę jest magistrala olejowa.
Smok nie zatkany? Magistrala olejowa z pompy do filtra nie zatkana, przedmuchana? Śruby-łączniki przewodów nie mają zatkane otworki? Pompy maja wpusty na wałkach napędowych?
W aucie dostała się woda do oleju, została naprawiona głowica wymieniona uszczelka pod głowicą, magistrala olejowa i nowe śruby głowicy. auto odpala chodzi normalnie trzyma temperaturę na wolnych obrotach ale po dodaniu gazu od razu temperatura wchodzi na czerwone i się gotuje i zarazem wywala wodę ze zbiorniczka jak zdejmę nogę z gazu temperatura od...
Magistrala olejowa idzie poziomo na wysokości czujnika ciśnienia oleju . 1 Wwiert koło aparatu zapłonowego lub na pompie i powrót na otworze czujnika oleju + zaślepienie.
Sam układ jest ok. Całość ma prawo żyć ze względu na spadki napięć na połączeniach itp. Jedynie czego żal to alternatora i sterownika silnika. Sam sterownik delikatny jak baba... a alternator po rozruchu pakuje pełny prąd w dogorywający akumulator. Takie wspomagacze rozruchu stosuje się ale do sprawnych akumulatorów przy silnikach po remoncie. Taki...
Miałem kiedyś takie autko z silnikiem M40. Problem jest łatwy do rozwiązania. Wystarczy wymienic wałek rozrządu oraz popychacze hydrauliczne, jak starczy pieniędzy to dźwigienki itp. Silnik bedzie nie do poznania, GWARANTUJE ! Jeśli chodzi o olej to tylko syntetyczny. Magistrala olejowa która smaruje rozrząd ma malutkie otworki, prosze ją wyczyścic....
Witam. Mam problem ze zmianą miski olejowej w mojej Hondzie Civic kombi 1.4 (D14A8), 16V, 90 KM, 1998r. Mianowicie stara miska była skorodowana i podciekała pod wydechem, wiec zakupiłem nawą miskę firmy "Blic". Stara miska odeszła bez problemu, wszystko odczyściłem, zostawiłem 6 szpilek w bloku aby umiejscowić nową miskę i tutaj zaczeły się problemy....
Mechanik powiedzial, ze gora jest sucha - czyli pompa nie miala oleju jak podac z miski do gory- bo np zapchany smok, bo nie bylo oleju w misce, bo ulegla uszkodzeniu pompa olejowa lub zapchana magistrala olejowa. Sucha gora - moglo ulec uszkodzeniu - glowica jezeli jest fioletowa, turbo - trzeba sprawdzic na tym lub na nowym silniku przeplyw oleju,...
Witam już tak zrobiłem tu jest tylko serwo i turbina. Ciężko powiedziec czy to pompa czy serwo. Pompa bije do odpowiedniej wartości a znów serwo też trzyma ciśnienie wiec chyba tylko podmianka została. Pompa bije bije do odpowiedniej wartości ale może za wolno dlatego tak jest bo jakby było coś z sero to zazwyczaj gdzieś ucieka. Dodano po 1 Z podpowiedzi...
W tym bolidzie niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach to oznaka uszkodzenia panewki wału korbowego z przodu od rozrządu ( koszt na necie 30 zł orginał) bądż wytarcie przez wałek rozrządu w bloku silnika otworu w którym się obraca ( jest tam magistrala olejowa smarująca wałki oraz zasilająca hydrosztosy).Rzadziej jest to kwestia pompy. Poza tym bez...
Podpowiem Ci tylko bys zwrócił uwagę na panewki (nominał ,po szlifie itd) bo zakładam że nie szlifujesz walu, tylko same panewki... Życze Ci jak najlepiej ale tak nietechnologicznie to słabo, i raczej będa stukać... Dodano po 2 ech... mam na 99 % pod pokrywą zaworów jest magistrala olejowa która sie zapycha , i powoduje co oczywiste brak smarowania,...
Ponieważ spalanie mam 14-15l LPG na sekwencji :| I rzęsie budą na wolnych obrotach ~700RPM ;/ Po wymianie ECU silnik jak by troszkę lepiej się wkręcał na obroty. Po zostawieniu na noc bez aku. Chodzi nierówno jak chodził. Wymieniałem, bedź sprawdzałem już: przewody, świece, uszczelkę pod kolektorem ssącym, zlikwidowałem przecieki, przepławkę sprawdziłem,...
Interesująca jest oczywiście przyczyna nie podawania oleju przez pompę olejową. Na początek nieco przewrotna teoria, że przy pierwszym uruchomieniu mechanik zapomniał wlać olej do silnika a zrobił to ukradkiem później jak już był zatarty. a pompa olejowa była w srodku dosłownie cała czarna, To świadczy, że albo stary olej cofnął się grawitacyjnie z...
Kolega ma Fiata Brava z silnikiem 1.4l. Padł mu wałek rozrządu i prawdopodobnie głowica. Ogólnie auto chodzi jak stary diesel a jest to benzyna (klekocze sobie itp)... Z tego co żeśmy się dowiedzieli, to jest to dosyć popularna usterka w Bravach z silnikiem 1.4l przy około 120 000km... I mam kilka pytań, mam nadzieję że ktoś pomoże: Co zrobić z taką...
Nigdy w żadnym nie regulowałem, nie było takiej potrzeby. Natomiast zdarzało się, że zatkała się magistrala olejowa, która jest w tym silniku pod postacią metalowej rurki umieszczonej nad wałkiem. Krzywka bez smarowania wytarła się i zniszczyła płytkę
Witam, Posiadam Bravę od salonu i jak dotąd nic się nie działo z nią. Aż rok temu zaczęła się pojawiać usterka, która męczy mnie do dziś i nie wiem jak sobie z nią poradzić. Problemem jest gaśnięcie silnika lub przygasanie podczas jazdy i jest to na wolnych obrotach. Jak już wystąpi to nie mogę odpalić autka bez gazu, no i po puszczeniu go gaśnie lub...
Witam mam problem z mazdą a mianowicie wszystko było ok aż pewnego dnia zaniemogła a mianowicie auto odpala lecz nie można wkręcić jej na obroty, sama siebie nie radzi do tego strasznie kopci z tłumika i śmierdzi nieprzepaloną ropą. Auto było oddane do warsztatu gdzie stwierdzono koniec silnika lecz w celu potwierdzenia usterki auto oddano do innego...
Nie napisałeś co to za MAN . Pompy wtryskowe w manie są smarowane olejem z magistrali olejowej silnika i ta nieszczęsna pompka też.
Witam, ciśnienie to jedno, zdjęcie miski było ? jak wygląda smok? drugie to na 99% powinieneś założyć nowej generacji sitko w serwisie kosztuje kilka złotych, na forum forda zalecają zmianę, a nie usunięcie, kilka osób faktycznie usunęło, ale wg mnie producent po coś je tam zamontował i ktoś obliczył przepływ, z normalnego punktu widzenia po co przeszkoda...
niepokoi mnie te popiskiwanie na wałku rozrządu, Piszczenie wałka, ma zawsze tylko jeden koniec. Sprawdź drożność magistrali olejowej w głowicy.
Co do brav to nie zgodzę się z kolegą wyżej ze 1.2 lub 1.6 Starczy poczytać opinie na forach lub awarie. Parę lat temu mieliśmy bravę 1.4 oczywiście z gazem samochód bez jakich kolwiek zarzutów jedyne co było robione to podstawowe rzeczy typu wymiana klocków ham. oczywiście rozrząd po 120tys. Jedyne na co należy zwrócić uwagę to by magistrala olejowa...
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
Dobrali z uszczelniaczami bo takie były dostępne po rozmiarze z półki, a nawet mogły być tańsze od tych bez uszczelnień. Ja bym zdjął uszczelnienia, jak w oryginale ich nie było. Wiem że w niektórych silnikach motocyklowych 4T Hondy na wale korbowym i na wałkach rozrządu były stosowane łożyska 2RS, ale nigdy nie miałem okazji się temu przyglądnąć i...
Armadon silnik 1,8 Rovera to nie do konca to samo co 1,4. Tam występują problemy z przegrzaniem, krzywieniem głowicy i bloku oraz osiadaniem tulei w bloku, wymagana jest wymiana szpilek oraz magistrali olejowej na nowy typ oraz przerobienie termostatu żeby uniknąć problemów w przyszłości. To że ty głowicę "przepolerowałeś" nie oznacza że naprawiłeś...
Tak, czujniki montowane w tych ciągnikach nie są rewelacyjne. U mnie wytrzymują średnio pół roku. Obecnie zamontowany pracuje trzy lata, ale już zauważyłem objawy uszkodzenia (migająca lampka przy bardzo rozgrzanym oleju). Można zastosować czujnik od C-330, z tym że należy przerobić króciec wkręcony w magistralę olejową (oryginalny czujnik ma gwint...
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
Witam, ostatnio miałem taki przypadek że wydmuchało wkład filtra oleju :cry: rozerwało bo kawałki tego elementu filtrujacego szwendało sie po magistrali olejowej, filtr marki optima! niby jest to szędziszów ? ale kto to wie co toto jest, oleje zgęstnieją jak wkład gó.......y to jest możliwość wycieku jak zawór w filtrze stanie(zapcha go ) ale jak jest...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Posiadam HS-18, rozłożyłem ją na części pierwsze, wykonam "dekiel" jeżeli wszystko będzie dobrze pracować, trzeba byłoby zmienić wejście magistrali olejowej, gdyż w oryginale jest z przodu - albo odwrócić wał. Zastanowię się nad tym tematem w maju.
Głowice dokładnie umyłeś po regeneracji? Duża szansa, że były wiórki w magistrali olejowej i zrobiły rysy.
Ja nigdy nie spotkałem się z superolem 15W- 40. Oleje pod tą " marką " zawsze były sezonowe czyli na lato/zima i zawsze marnej jakości tak wcześniej jak i teraz.Olej 10W-40 jest olejem półsyntetycznym ,ciężarówki robia na nim przebieg ok. 60 tyś. kilometrów . W ujemnych temperaturach szybko " rozchodzi " się po magistrali olejowej więc lampka od ciśnienia...
W barach to może być mało dokładny. Do ilu bar wyskalowany. Najlepiej do 6 żeby był. Jak długi przewód do zegara. Czasem powietrze w grubym i długim przewodzie może zafałszować wynik. Jeśli jest możliwość wkręć bezpośrednio. Kolejna rzecz. Umiejscowienie czujnika ciśnienia oleju w każdym aucie jest różne i jego lokalizacja nie jest odpowiednia do pomiaru...
Zapchana magistrala olejowa. Wałki do wyciągnięcia i wszystko do płukania.
Panowie o czym Wy piszecie, przecież to standardowa usterka w mazdach. Lepiej sprawdź ciśnienie oleju i czy nie masz zapchanej magistrali olejowej. Tą pompę doszczelnia olej. Brak ciśnienia oleju powoduje takie anomalia. Podkładki pod wtryskami wymianiałeś kiedyś? Czyściłeś smok olejowy?
Witam w Scania r400 w magistrali olejowej znalazłem kulkę łożyskowa i sprężynkę skąd może być
nagrzewnica olejowa lampka olejowa dysza olejowa
rezystancja rezystor liniowy pioneer radio pilot drukarki sterowniki canon
pralka amica programator świateł espace
Firmware Thomson 40FE5606 – aktualizacja OTA, Android TV 8, serwis, pliki update.zip Radmor 5470 – jak podłączyć korektor do amplitunera Radmor 5102 przez pętlę magnetofonową