Trudno. I tak miałem dostać jedną. Nie wiem co tak wysłali tą drugą. Dzięki i pozdrawiam :).
Takie coś wykombinowałem : https://obrazki.elektroda.pl/1322889100_... Więcej gwoździ za bardzo blokuje magnes.
Jak się nazywa blokada zapłonu na magnes tzn. po przekręceniu kluczyka trzeba przejechać magnesem aby odpalić.Czy coś takiego można samemu zmontować ,ma ktoś może schemat? Nie używaj w tytule dużych liter - REGULAMIN.
Mam problem z silnikiem simka. Właśnie ustawiałem zapłon i gdy już wszystko ustawiłem chodził bardzo dobrze miał wysokie i niskie obroty i nawet nieźle się wkręcał. Przejechałem ok 2,5 kilometra i przyjechałem do domu i go zgasiłem i zostawiłem na dosłownie 5 minut. Po tym czasie chciałem go odpalić i coś się zablokowało bo wogule się nie chciało magneto...
Często odklejają się magnesy na wirniku. I jak się kręci bębnem to nie raz blokuje o ile magnes jest przełamany.
Witam wszystkich , robię blokadę do samochodu która uniemożliwi otwarcie maski , całość będzie wykonana z aluminium , jednak mam problem , nie wiem jak wykonać elektromagnes który by przesuwał bolec z obrazka w górę tak by wcięcia były na równi ,obwinięcie go oizolowanym drutem(taką ala cewką) nic nie daje , więc jak zrobić taki elektromagnes?
Założyłem nowy temat, ponieważ mój poprzedni z przed kilku dni został wyrzucony. W tym temacie (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... dostałem odpowiedź na swoje pytanie, ale mam kolejne. Ponieważ magneto odpadło do wewnątrz, to teraz nie mogę przytrzymać magneto aby wkręcić ściągacz. Powiedzcie mi czy jest jakiś sposób (a jeżeli tak to...
Witam. Silnik elektryczny z wentylatora chłodnicy wymagał naprawy, wymiany łożyska przedniego. Po rozebraniu zanurzyłem stojan w odrdzewiaczu, który niestety rozpuścił blaszki trzymające magnesy. Żeby go wyczyścić i pomalować to te magnesy wyjąłem i nie sprawdziłem jak one miały być ułożone. Po złożeniu teraz mam taki problem że silnik w ogóle nie ma...
Komutator to są te blaszki (?) na osi wirnika podłączone do jego uzwojenia do których dotykają szczotki silnika przekazujące napięcie na wirnik. Jeśli będą ustawione nieprawidłowo względem ustawienia magnesów (pod złym kątem) to wirnik się będzie blokował lub w najlepszym razie niechętnie kręcił. Niestety nie pamiętam jakie jest optymalne ustawienie...
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
Jeśli nie przesiliłeś agregatu dużym obciążeniem (szczególnie silnikiem elektrycznym), to po wymianie "C" na identyczny agregat powinien zadziałać. Czy sprawdziłeś działanie wyłącznika termicznego/przeciążeniowego. Jeśli masz podejrzenie do połączenia wału silnika z wirnikiem prądnicy, to przecież łatwo to sprawdzić - łeb śruby (klucz 10-tka) jest na...
Pewnie magnes się odkleił. Musisz rozebrać koło i zobaczyć co blokuje. To jest silnik bez szczotkowy, więc nie ma tam w nim za dużo części.
tulejki mają luz a nie kręci? Jak maja za duzy, to wirnik blokuje sie o stojan (magnes) podgrzaniu udało mi się wyciągnąć magnes z korpusu silnika Zaznaczyłeś jego położenie ? Masa tych silników jest dostępna na Allegro.
Skoro sterownik otrzymuje informację ze pompa obiegowa nie daje rady - to blokuje grzanie. Sprawdź tacho silnika, magnes, o ile jest w tym modelu.
http://obrazki.elektroda.pl/3439567300_1... Witam. Chcę pokazać rzecz która nazywa się Mendocino motor, czyli lewitujący silnik zasilany energią słoneczną. Sam silnik składa się z czterech ogniw słonecznych, dwóch cewek i dwóch magnesów. Podstawa ma łącznie pięć magnesów i ścianę, która blokuje silnik w jednej pozycji. Ogniwa słoneczne...
O ile dobrze pamiętam to korek spustowy oleju ma magnes, czy zauważyłeś na nim jakieś opiłki metalu ?
problem rozwiązany, okazało się, że capstan ma debilną konstrukcję. Powierzchnia magnesu była pokryta warstwą chromu (?), który odlazł i blokował silnik. Doszło nawet do starcia lakieru z drutów uzwojeń silnika.
Witam po wymianie silnika brama działa bez problemu idealnie pracuje :) a powodem uszkodzenia tego elektro-magnesu była brama która rolka była źle spasowana rolka która przez nią silnik szarpał i się uszkodził ten elektro-magnes. Zamykam Temat
I niestety będzie. Taka jest konstrukcja tych silników. To silnik lotniczy, do napędu bezpośredniego śmigła. Regulator ma funkcje hamulca, żeby śmigło się w locie nie obracało. Rusza dopiero przy odpowiednio dużym wysterowaniu. Trzymają go też magnesy neodymowe w polu - musi zerwać ich siłę, żeby ruszyć. Jak pokręcisz osią, poczujesz że "przeskakuje"....
Czyli rozumiem sama konstrukcja silnika czyli stator + wirnik (bez trybików) nie określa, w którą stronę wirnik będzie się kręcił? Nie ma tam żadnych przyklejonych magnesów. Jedyny magnes to wirnik. Wirnik w kształcie pierścienia jest pęknięty w połowie (mimo wszystko się nie rozpadł). Nie wiem, czy to w wyniku eksploatacji, ale drobne opiłki magnesu...
U mnie pomogło rozkręcenie pompki (można dostać się od dołu pralki, po położeniu pralki na bok) - odłączyłem całą pompkę i rozkręciłem . Wyjąłem wirnik z plastikowego gniazda i dokładne wymyłem (było dyzo osadu i kamienia). Jak się okazało pompka działała po podłączeniu do prądu ale prawdopodobnie opór osadu powodował, że czasami działała na pół gwizdka...
Proponuję najpierw wymienić pasek napędu szuflady - bardzo często w starszych napędach jest rozciągnięty i ślizga się na osi silnika.
Skoro zmiana temperatury oddziałuje na właściwości magnetyczne, to i pole magnetyczne wpływa na temperaturę -> uzyskasz ruch magnesu, ale kosztem wkładania energii w chłodzenie i nagrzewanie półprzewodnika - wyjdzie z tego silnik cieplny.
Sterowanie silnikiem BLDC jest proste i jednoczenie nie jest ... Jest - bo niewiele trzeba i będzie działał, Nie jest - bo kultura pracy wymaga bardziej złożonych algorytmów ( np. sterowanie wektorowe ) Ja poprzestałem na takim prostym sterowaniu ... po części z braku czasu / wiedzy, po części z braku dawcy do testowania ... Silnik roweru SPARTA mam...
Witajcie, Posiadam pralkę LG F2J7HY2W, w której pojawił się błąd LE. Bęben, przy zamontowanej cewce silnika, jak i bez niej, obraca się swobodnie — nic go nie blokuje. Swobodnie można kręcić bębnem przez oś napędową palcami. Cewka silnika to model 90Y2AL bez podłączonego hallotronu. Wszystkie pomiary pomiędzy trzema stykami na cewce dały równo 6,7–6,8...
Cześć, kiedyś miałem tanią hulajnogę elektryczną i podczas zjazdu z ostrej górki najprawdopodobniej coś się spaliło – podejrzewam, że zbyt duże napięcie/prąd zadziałało na silnik (może przez rekuperację?) i odkleiły się magnesy na wirniku. Hulajnoga pokazała jakąś dziwną kontrolkę i koło się zablokowało, że luźno już nie jechało nawet na wyłączonym,...
Nie wiem czy teorie spiskowe ale weźmy na ten przykład patent błyskawicznego zamka był blokowany przez 12 lat przez producentów guzików. Sądzę że nowe technologie które by były konkurencja dla ropy naftowej tez będą albo są blokowane przez np "Arabów". A i dla twojej Wiadomości nie jaram.
Śmiało możesz ustawić na 0,1 i 0,15. Dobrze byłoby także sprawdzić kompresję. Miałem też taki przypadek, że rozrusznik słabo kręcił, bo wirnik był blokowany przez odklejony magnes. Motor nie chciał palić od strzała i czasami - zwłaszcza zimą - trzeba było zrobić kilka serii zanim silnik odpalił. A ja już chciałem głowicę zdejmować celem wymiany pierścieni...
Chyba silniki posuwu laminarek nie mają elektrycznego sposobu na odwrócenie biegunowości - taki silnik po podaniu napięcia zaczyna się obracać w losową stronę, po prostu w zamkniętym pudełeczku z silnikiem jest mini reduktor, który obniża obroty silnika i jednocześnie jest zapadka, która blokuje obrót w drugą stronę, więc silnik gdy się uruchomi w złą...
Ale co, jak nie działa? Świadczy to jedynie o tym, że to nie przepustnica była powodem problemu! Poza tym jest jedna para czarnych kabelków o oporności 69 Ω i nie bardzo wiem, jaką one funkcję pełnią Są to grzałki przylgni klap. Ja mam na jednej parze 7 V, a na drugiej 5 V Trochę chyba mało? Silnik przecież jest na napięcie DC 12 V. Ale co, jak nie...
Witam 99,9 % -koniec życia. W drodze eksperymentu otwóż (sam uratowałem jeden dysk) i zobacz czy przypadkiem nie pękł magnes silnika liniowego napedu głowic (nie dotykaj talerzy). Miałem taki dysk kawałek magnesu ukruszył się i wpadł w szczelinę blokując głowicę. Po usunięcu udało się odczytać wszystkie dane z dysku i normalnie działał (oczywiście z...
Hallo, a widzisz, tu jest trochę inaczej. Z tego co widzę, jedyne zabezpieczenie alarmowe polega na łączeniu lub rozłączeniu połączenia między czerwonym i pomarańczowym. Można to zrobić np. włącznikiem z kluczykiem lub czymś podobnym lub zewrzeć oba kable i wtedy nie masz żadnego zabezpieczenia. W czerwonym jest 36 V i jak zmostkujesz z pomarańczowym...
Silnik ma oznaczenie szxb6514. Wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/3142565400_... To silnik od wentylatora, 220V 0.1A dwa przewody zasilające, brak kondensatora. Mam dwa takie silniki jeden działa drugi po upadku nie działa. Rezystancja na wyjściach sprawnego 497Ohm, a uszkodzonego 506 Ohm. Ten niesprawny po podłączeniu do...
Witam, to mój pierwszy post. Nie wiedziałem, w jakiej kategorii to umieścić. Czytałem przed założeniem tego postu dwa artykuły na elektrodzie: magnetyczny silnik oraz free energy. Czy istnieje na świecie materiał który by był anty przewodnikiem magnesu? Zakładamy, że między magnesem, a metalem wstawili byśmy materiał X. Ten X powodowałby, żę metal już...
Witam, wałek wymieniony i wszystkie popychacze od pomp również, dużo opiłków nie było, bo szybko się zorientowałem. Z pompy nic nie wypadło, kanały czyste, w podstawie filtra nic nie ma, tylko na filtrze było trochę i misce. Wszystkie czyste i poskładane, tylko mam problem, bo koniki są po 3 i drugi cylinder jest ustawiony w górę, czy można wał jakoś...
Przypomniałem sobie kto był producentem kamer z mini projektorem, to było Sony: (at)CMS może nam coś podpowie? A może na taki uproszczony projektor wystarczy pojedynczy power LED, i jakieś elementy typu soczewka/przesłona, kilka przełączanych przesłon i ultradźwiękowy nawilżacz? Ad1. silniki DC 12/24V z przekładnią (być może coś samochodowego np. silnik...
To ja zadam moje zwykłe pytanie: na czym ten efekt ma polegać i na co należy patrzeć, żeby go zauważyć? (może by się przydało, jakby ludzie zamieszczający takie filmy przyzwyczaili się od razu dodawać odpowiedź - a jakby od razu z informacją, na co nie patrzeć, żeby nie zauważyć, że to tylko złudzenie, czy oszustwo...) Jak widzisz kolego urządzenie...
Wymieniłem triaka i jest to samo; układ to PIC16F676 a więc jeśli padł, to po zawodach. Mnie zastanawia jeszcze inna rzecz - skoro startuje, ale się zatrzymuje, to tak jakby blokował go jakiś czujnik - są 2 mechaniczne właczniki bezpieczeństwa (które zamykają się po nałożeniu odpowiednich akcesoriów) natomiast na osi silnika jest magnes a obok coś co...
Silnik prądu stałego z komutatorem ( 12 wycinków) . Uzwojenie ciemno-fioletowe . Magnesy stałe (dwa) . Jak zmierzyć lub sprawdzić czy uzwojenie nie jest spalone lub zwarte ? Nie mam magnesówki . Nie wiem czy nie blokowała go przekładnia , która "ciężko chodziła" . Proszę o rady . Dzięki !
Witam. Potrzebuję pomocy, ponieważ cieknie z króćca sekcji wtryskowej, do której jest mocowana rurka, idącą do wtrysku. Moje pytanie, króciec jest blokowany kostką czy można go odkręcić, wymienić print lub podkładkę miedzianą i dokręcić na siłę, czy jakoś się to ustawia silnik się za powietrza przez to ktoś pomoże Witam Bez żadnego problemu wymienisz....
Witam, Przedstawię mój problem z bramą przesuwną. Jak czas temu kupiłem dom i poprzedni właściciele otwierali bramę ręcznie bo nie działała. Przyczyną problemu był magnes którego brakowało i brama po zamknieciu blokowała się. Udało mi się ja uruchomić silnik ruszył, elektronika też. Dorobiłem piloty – działa. Otwiera się i zamyka. W święta otwieram...
Witam . Wczoraj zostałem wezwany do serwisu napędu bramy przesuwnej Faac 740 . Usterka jest następująca : napęd jest w pozycji zamkniętej , naciskam pilota - brama sie otwiera , naciskam ponownie brama nic , otwiera dalej . Po dojechaniu do pozycji otwartej brama nic , jedzie dalej . W tym momencie trzeba odłączyć bo brama sie blokuje ale silnik dalej...
albo może koniec wirnika siedzi w łożysku? Tak sądzę. Wyjmij te odkręcone śruby magnesem bo one także mogą blokować i próbuj zdjąć 1 z plastików następnie wirnik powinien już wyjść. Może też być tak, że aby wszystko się rozeszło pokrętło udaru musi być w określonej pozycji.
Wewnątrz cewki tachometru powinien obracać się okrągły magnes wkręcony w czoło osi wirnika . Może wykręcił się z osi i nie przekazuje na cewkę tacho impulsów pola magnetycznego , cewka nie przekazuje tych informacji o obrotach do elektroniki która blokuje natychmiast prąd silnika .Sprawdź mocowanie tego magnesu.Pozdrawiam.
Nie znam tego magnetowidu ale ogólnie położenie bębna w stosunku do osi silnika nie ma znaczenia, ponieważ impulsy tachometryczne są wytwarzane przy pomocy magnesu stałego na bębnie. Istotne jest tylko wzajemne położenie głowic wizyjnych i magnesu stałego, a to jest na stałe ustalone na bębnie. Nie jest to prawda. Bardzo ważne jest wzajemne ustawienie...
Załączyłem schemat. Tam chyba żadnej głównej płyty sterującej nie ma. Bardzo możliwe. Szkoda, ze nie podałeś wieku lodówki. Straszne prostactwo z dzisiejszej perspektywy, ale kiedyś było super. Taki NoFrost robiony "na piechotę". Silnik nie jest indukcyjny, jak zgadywałem, ale z magnesami w wirniku. Dziwne rozwiązanie, ale realne, choć pewnie baaardzo...
Rozrusznik też w porządku Dasz sobie rękę uciąć, że w porządku? Postukaj po nim i spróbuj odpalić. gogo motek do akcji, a potem mala wymiana rozrusznika bo magnesy poodpadaly :) bez egr nie pojezdzi, udusi silnik emisja spalin czyli lampka mil? jak mechanicznie bedzie silnik ok to rozrusznik zakreci, no chyba ze cos blokuje tloki albo zwyczajnie rozrusznik...
Niestety ten pomysł odpadł dlatego, że "magnes" nie pękł na dwie idealnie stykające się części ale na dwie plus szereg drobnych okruchów. Sklejenie i obwiązanie chyba by nic nie dało. Nie próbowałem nawet. Ale. Znalazłem na portalu aukcyjnym ofertę sprzedaży używanego tachometru wraz ze sprawnym "magnesem". Po wymianie jednego i drugiego (wymieniłem...
Obiekt zaznaczony strzałką to tachogenerator. Silnik jest nitowany i jeśli w grę wchodzi wymiana tylnego łożyska to jest to wykonalne w domowych warunkach, ale dostęp do przedniego blokuje kółeczko pasowe i dadzą radę go zdemontować tylko w warsztacie regeneracji silników. Dzięki wielkie Kenwort18 . Jutro wracam do zabawy z tacho i magnesem, a czy...
Akurat to jest bzdura. Płynna regulacja pojemności kondensatorów ?? Pan wybaczy, Panie Starszy Mylisz się, jest to stosowane w niektórych przypadkach rozwiązanie. Na koniec dodam, ze cały ten pomysł użycia silnika klatkowego asynchronicznego w elektrowni wiatrowej jest nonsensem. O ile taki układ generatora z silnikiem spalinowym ma racje bytu ze względu...
Usterka może być prozaiczna - prawdopodobnie naciągnął się pasek napędzający cały mechanizm wsuwania płyty. Teraz nie ma odpowiedniej siły, by płyta "odczepiła się" od magnesu ją trzymającego i stąd takie objawy. Sprawdź więc owy pasek - zazwyczaj jest on umieszczony z jednej strony na osi silnika, z drugiej na pierwszej napędzanej zębatce.
Temat stary, ale w związku z modą na retro i nostalgię napiszę. Sprawa jest prosta. Elektromagnes nie służy utrzymaniu dźwigni, a jej zwolnieniu. Dźwignia utrzymywana jest za pomocą magnesu stałego umieszczonego z tyłu elektromagnesu. Jeśli krzywka przesunie dźwignię, magnes stały łapie rdzeń w tej pozycji i zatrzymuje krzywkę. Elektromagnes służy jej...
Zakładam, że sprawdziłeś, że to nie taśma barwiąca blokuje przesuw karetki. Czasem odkształcają się rdzenie ferrytowe z cewkami w silniku i tarcza silnika ociera o nie. Łatwo to sprawdzić obracając oś silnika-ma się kręcić lekko. Oś można wyjąć ciągnąc silnie za koło zębate; trzeba tylko odpowiednio ją ustawić - patrz na wycięcia na obwodzie tarczy...
Takie zachowanie skrzyni biegów nie leży po stronie oleju. Masz już do wymiany (regeneracji) sprzęgło hydrokinetyczne, które zaczyna "pylić" pyłkiem metalowym, pyłek przedostaje się do zaworu lock-up. Zacinanie się zaworu lock-up powoduje blokowanie sprzęgła i po załączeniu D lub R autko chce raptownie ruszyć, przez co silnik gaśnie. A propo "pyłków"...
Z tego co widziałem nie było tam kabla zasilającego. Jedno nie ulega dla mnie wątpliwości gdy przyłożymy w odpowiednich miejscach cewki indukcyjne w bardzo prymitywnym i najprostszym silniku magnetycznym nawet takim zrobionym na płycie cd rom to gdy magnesy przesuną się obok cewek siłą rozpędu to wygenerują one prąd którym można zasilić kolejną cewkę...
silnik wiertarki magnes silnik szczotkowy magnes silnik magnes trwałymi
trybie bypass combo ferguson denon zawieszać
załączanie grzałki niskiego napięcia technisat digitradio
Podłączenie filtra oparów paliwa w Polonezie GLI Rurka na wzbudnik do nagrzewnicy indukcyjnej 1 kW