Mniej więcej tak. http://obrazki.elektroda.net/7_125372482... Ważne jest oczywiście odpowiednie nawinięcie (żebyś miał odpowiednio bieguny) i radze pamiętać o odpowiednim umiejscowieniu przerwy w komutatorze.
Rozumiem że ta czarna kostka to magnes ? Nie musisz tego do prądu łączyć. Za to musisz drugą taką kostkę przyczepić na górze tak aby wirnik miał z jednej strony magnes zwrócony do siebie biegunem N a z drugiej biegunem S.
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Najczęsciej stosowany jest magnes trwały,chyba że chodzi o rozrusznik,to wówczas jest to szeregowy silnik.
jednak nie wiem jakie urządzenia byłyby potrzebne, aby ten elektromagnes zasilić, wystarczy zwykły zasilacz laboratoryjny prądu stałego? U nas jest 6 elektromagnesów na tarczy. Każdy w kształcie walca, 10cm średnicy i może 15 długości. Wymiary orientacyjne i z pamięci. Wewnątrz rdzeń ze stali... jakiejkolwiek bo strumień magnetyczny też był stały....
Nie gniewam się, to prawda to jest dosłownie walka z wiatrakami. Bawiłem się już dawno temu alternatorami oczywiście nie było neodymów tam tylko oryginalne wzbudzenie. Przewijałem stojany, budowałem przekładnie i cóż, nic z tego nie wyszło. Co do obecnego tematu to myślałem o wklejeniu 2 magnesów na cewkę, tylko każdy o przeciwnej polaryzacji. Nie wiem...
Pisałem o energii z magnesu, a w silniku elektrycznym energia pochodzi z baterii, nie z magnesu.
Najpewniej masz silnik przekładniowy a przekładnia planetarna jest uszkodzona ewentulanie któryś z magnesów się obluzował i trze.
Robiłem to i trzyma już rok. Użyty klej to dedykowany do magnesów Acralock SA 1-15. Magnesy należy ustawić tymi samymi biegunami do siebie, by się wzajemnie odpychały a jednocześnie przyciagały do wirnika ( w moim przypadku statora ) oraz do oznaczenia biegunowości wykorzystałem kompas. Jako dystanse użyłem wykałaczek, później zostały usuniete. Poszukaj...
Jakiś szczątkowy strumień magnetyczny będzie co najwyżej magnesował wałek, może też przyciągać drobne opiłki. Może też namagnesować łożysko, co może przyspieszyć jego zużycie. Natomiast bez rysunku trudno coś więcej powiedzieć.
Nie. Silnik nie zadziała bo energia nie weźmie się znikąd. Chyba że zamiast prądnicy dasz silnik i podłączysz go do prądu. Tylko że wtedy to będzie silnik elektryczny z jakimś dziwnym czymś.
Sądzę że niewłaściwe są proporcje napięcia do rezystancji uzwojenia. Przy tak małej ilości zwojów prawdopodobnie lepiej byłoby połączyć ogniwa równolegle, nie szeregowo. Najlepiej zaś użyć cieńszego drutu i większej ilości zwojów. Poza tym sprawdź, jak położone są bieguny w magnecie, bo na foto nie można tego "zobaczyć".
Dwie wskazówki: 1 Usuń część metalową z magnesu(środek ma przeciwny biegun), 2 Obniż cewkę tzn. zbliż ją do magnesu.
Witam. Moim zainteresowaniem są silniki elektryczne, a tak dokładniej free energii, chciałbym poprawić sprawność elektryczną silnika. Po co to chyba wiadomo, więcej energii mechanicznej kosztem mniejszej energii elektrycznej czyli można by to wykorzystać do samochodów elektrycznych lub rowerów itp. Pierwsza myśl to zastosowanie magnesów o silnym polu...
Silnik indukcyjny działa przecież bez magnesów stałych...
Nie jestem specjalistą O to to właśnie, skoro piszesz ze silnik szeregowy jest najbardziej energochłonny. Tu nie o energochłonność chodzi, a o sprawność silnika w przetwarzaniu energii elektrycznej w mechaniczną. Natomiast prawdą jest że Farady zbudował pierwszy silnik elektryczny z wykorzystaniem magnesów. Na marginesie silnik szeregowy DC ma najlepsza...
Witam, może spróbuj zmienić położenie magnesu, trudno to wyczytać z tej fotki ale może jest źle ustawiony względem szczotek. A magnes nie ma przypadkiem biegunów ustawionych wzdłużnie?. Na zdjęciu nie ma magnesu
Moc silnika (ta, którą on przetwarza z elektrycznej na mechaniczną) jest równa iloczynowi SEM i prądu, i jednocześnie iloczynowi obrotów i momentu siły, bo SEM = K*Ω (K to stała silnika, Ω to obroty), a moment siły = K*I (I to prąd). K jest proporcjonalne do ilości zwojów uzwojeń wirnika, do pola magnetycznego, w którym się poruszają, i do powierzchni...
Jest to silnik asynchroniczny 1 fazowy , małej mocy. Na wirniku nie ma magnesów. Tutaj masz coś więcej na temat takich silników [url=http://docplayer.pl/24349215-Wyklad...
jakis metalowy pręt owinąć wiele wiele razy drutem izolowanym, takim jak w silnikach elektrycznych, tylko taki malutki skoro elektro magnes ma pobierać mało prądu, dwa końce owiniętego drutu podpiąć pod + i -, i gra. Masz dziłający elektromagnes.
Ja potwierdzam, że działa! (Aczkolwiek sprawność strasznie licha...) :D Dużo zależy od wyważenia, ilości zwojów, "mocy" magnesu.
Chciałbym zaprojektować dwa silniki momentowe. Silnik bezszczotkowy z magnesami trwałymi z wirnikiem zewnętrznym i wewnętrznym. Silniki posiadają 28 i 32 magnesy. Jaką dobrać ilość żłobków w stojanie? Program wyrzuca błąd, że jest nie prawidłowa ilość żłobków co do ilości magnesów.
Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. I powiedz mi jeszcze, że to działa i silnik po prawej jest w stanie uruchomić silnik spalinowy... Generalnie nie ilość magnesów jest problemem. Normalnie masz 2 magnesy, a na wirniku prąd elektryczny tworzy 2 "wirtualne" bieguny magnetyczne. Wirtualne,...
Witajcie. Możliwe, że temat był już poruszany na forum, ale zanim się doszukam, to szybciej założę nowy. Wpadłem na pewien pomysł. Mianowicie chciałem zrobić prostą prądnicę do roweru na zasadzie - cewka na widelcu i magnesy neodymowe na szprychach. Podczas jazdy wytwarzałby się jakiś tam prąd, który ładowałby powerbank. Czyli inaczej mówiąc, chcesz...
Drodzy. interesuje mnie w jaki sposób zrobić silnik elektryczny, alternator, czy prądnicę. Chodzi mi dokładnie o uzwojenia. W jaki sposób liczyć długość, przekrój drutu czy ilość zwoi jaka będzie potrzebna do uzyskania danej mocy. Oczywiście jeszcze jest temat magnesów, czy elektromagnesów. Jak się też sprawdzają magnesy neodymowe?
Więcej zdjęć daj, całość, przód, tył. Co możesz. Spróbuj odszyfrować numery z naklejki i nam przepisać.
Z moich notatek wynika, że do silników BV koło magnesowe, które współpracuje z cewką zewnętrzną, alternatorem i rozrusznikiem elektrycznym, ma numer katalogowy 14110020 (dawniej 14110012). To w zasadzie jedyny ślad, po którym można go tropić, bo Tecumseh nie ma specyfikacji wymiarowej swoich części, a przynajmniej ja się z nią nie zetknąłem. Rozumiem...
Ja wiem że nie ma sensu ale chce się dowiedzieć czy to coś da bo niektóre większej klasy mają inny kaształt.
Wygląd i zasada dzialania (animacja) silnika trójfazowego z magnesami neodymowymi - wybrać z lewej strony SILNIKI http://ekonapedy.com/ pozdrawiam
Czujnik przegrzania silnika. Właśnie widać :D Nie wiesz- nie pisz! (at)slomariusz Gorne zaciski to ewidentnie stojan, dolne to szczotki (wirnik) Musisz połączyc szeregowo stojan z wirnikiem do poprawnej pracy tego silnika. Do zmiany kierunku wirowania zamieniasz to połączenie - biegunowość stojana względem wirnika lub odwrotnie. (at)slomariusz Na koniec...
Ostatnio się tym nie interesowałem ale wiem, że podobne rozwiązanie zastosowała firma Mitsubishi rodzaj wentylatora, który miał obniżone zapotrzebowanie na energię elektryczną dzięki zastosowaniu magnesów neodymowych.
wiesz na zaskoki z tego co wiem to taki sposób że rzędy magnesów przsówasz ukośnie....
Hallo, jeżeli działa na manetce, to znaczy, że silnik podłączyłeś dobrze i nie ma tam błędu. Najlepiej zamontować stary PAS i sprawdzić oscyloskopem, jakie są sygnały. Może przy tym wypadku magnes się odsunął, przesunął, przekręcił czy jeszcze co.
Do napędów bezreduktorowych, nowoczesnych dźwigów ze sterowaniem falownikowym używa się obecnie silników synchronicznych z wirnikami posiadającymi magnesy stałe. Silnik tego typu jest odmianą silnika krokowego. Tak więc weź kajecik i sobie to zanotuj. Nie ma co notować, bo napisałeś bzdurę. Silniki synchroniczne z wirnikami z magnesów trwałych (a nie...
No masz rację z tymi przeróbkami. Dlatego zanim się wezmę za to wolał bym posiąść jakąś wiedzę w tej tematyce. A wiem że nie trzeba przewijać jeżeli uzwojenie jest ok. - narazie chciałem na tym silniku się czegoś nauczyć. Ostatnio myślałem żeby sobie stojan zmajstrować (dopiero jak pojmę wiedzę na temat silników) ze stali austenitycznej żeby opory...
Czy można by więc powiedzieć, że pompy obiegowe mają silniki: 1) Tanie modele: "silnik elektryczny asynchroniczny typu klatkowego" ALBO: 2) Droższe modele: silnik SYNCHRONICZNY z magnesem trwałym w którym prędkość wirnika jest regulowana falownikiem. Z elektrycznego punktu widzenia taka pompa składa się z: prostownika -> falownika -> silnika synchronicznego....
Fajny filmik z tym silnikiem... Tylko ze moja koncepcja jest troche inna Magnes bedzie jako tlok a elektromagnes bedzie nieruchomy. Do tego koło zamachowe bedzie profilowane dla równowagi sił. Nie bedzie więcej strat niż w silniku spalinowym. Jeden cykl - jeden impuls. W silniku spalinowym duże straty są w sprężaniu mieszanki paliwowo powietrznej i...
Witam Panowie.. a gdyby silnik Stirlinga zaprząc do produkcji energii elektrycznej za pomocą magnesów neodymowych rozmieszczonych na obrotowej tarczy a obok odpowiednie cewki?
Pisząc "energia w nim jest stale obecna" miałem na myśli to, że jest tak aż do czasu całkowitego rozmagnesowania. Masz wiadro, powiedzmy 15l napelnione wodą. W dnie jest mala dziurka przez którą wylewa się woda. Aż do momentu opróżnienia wiadra, woda jest w nim stale obecna (w coraz mniejszej ilości) ale niezależnie jak szybko opróżnisz wiadro nie...
Ale po co ta tarcza z magnesami kiedy podpinając się pod silnik w rowerze ten sam efekt uzyskasz?
error 7 to błąd tachometru, do sprawdzenia: cewka tachometru i magnes na silniku, wiązka elektryczna ( połączenia pomiędzy silnikiem a modułem), i moduł ( obwody odpowiedzialne za komunikacje silnika na module)
Aha, chyba juz rozumiem , stojan zastępuje tak jakby magnes? Dodano po 1 Chodziło mi o to że wirnik z magnesem bedzie sie obracał
A Kolega wie, że z uwagi na to, iż silnik posiada jako stojan magnes trwały, musi być zasilany poprzez mostek prostowniczy o odpowiednich parametrach ?
Witam :) Jak wykonuje się magnesy stałe w zasadzie z grubsza każdy wie. Ale kto obliczył ile energii magnetycznej można otrzymać z magnesu stałego ?? Problem z magnesami poruszam też na elektrodzie w temacie "Magnetyczne silniki". W jednym z postów zaznaczyłem, że każdy silnik elektryczny z magnesami stałymi złużyje bardzo dużo baterii czy akumulatorów,...
Wypadało by zaopatrzyć się w drut nawojowy (w emalii )około 0,2 - 0,5 mm średnicy oraz omomierz. Znajomość prawa Oma też się przyda by nie trzeba było naprawiać prostowników. Nie myślał kolega o użyciu w charakterze stojana magnesów stałych ?
1,5mm jest i się nie grzeją :) Ale Chyba kupie kabel 6mm.Reguluję manetką hamulca po prawej jest przerobiona na gaz jest halotron i magnes :)
Dodanie magnesów w elektrycznym silniku ma swoje ograniczenia ilościowe ze względu na ewentualne korzyści, bo nasycają się blachy krzemowe rdzenia, to poprawia sprawność (jednak nieliniowo), chociaż do Free Energy daleko. A dodanie ślepych cewek - jakoś jeszcze nie widzę clkowości, może tu jestem trochę zbyt tradycjanolistą.
Przecież wyraźnie masz na silniku napisane 12V AC 50Hz.
Drut jest miedziany i przyciąga magnes. Na fizyce nie uważałeś? Miedź jest diamagnetyczna. Magnes jej nie przyciąga...
Póki co każdy silnik jest magnetyczny - chyba, że mówimy o parowym, ale w tym wątku mowa jest o silniku elektrycznym, tzn. pole magnetyczne napędzające wirnik powstaje poprzez zasilanie uzwojeń silnika. Czytałem kiedyś, że magnes neodymowy z czasem traci swoje właściwości więc kolejne perpetuum mobile. Takich wynalazków jest sporo, a wystarczyło by...
te z halami zdaje się są zazwyczaj BLDC ? Czy to za daleko idące wnioski? Czujniki Halla są potrzebny aby znać położenie magnesów na wale względem stojana ( położenie elektryczne silnika) celem odpowiedniego sterowania wektorowego.
Sygnał prędkości brany jest z białego kabelka. Jeśli nie jest pokazywany na wyświetlaczu, to trzeba szukać przerwania lub braku styku we wtyczce. Jeśli nic się nie znajdzie, to uszkodzony jest czujnik halla w silniku odpowiedzialny za przekazywanie impulsu po przekręceniu koła (wewnątrz silnika na dekielku jest magnes, który „mija” tego halla co obrót.
Jeśli chodzi o przewody, to temperatura 300°C nie jest taka straszna, jakkolwiek zwykłe, powszechnie używane przewody się tu nie nadają. Opatentować... przyszło mi to do głowy, tylko jako co? Wynalazek musi mieć cechę, która jest nowa i nie wynika w oczywisty sposób z rozwoju techniku, która zostanie zastrzeżona - coś, co jest sposobem pozwalającym...
(..) Ten magnes o ktorym mowa jest w srodku? wszystkie silniki bezszczotkowe jakie widzialem mialy magnesy na zewnatrz ale za bardzo w temacie nie siedze wiec sie pytam:) PS widzialem tez klatkowe, chodzilo mi o te male;d W silnikach BLDC magnes jest na wirniku a na statorze uzwojenia.
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
Może warto w takim razie bliżej przyglądnąć się tym silnikom magnetycznym, bo większość pewnie w kategori kompletnej ściemy na to patrzy, a być może niektórzy z tych szamanów w przydomowym garażu już dawno dużo wcześniej na to wpadli i od dawna wykorzystują podobny efekt w swoich silnikach magnetycznych?
Witam, proszę bardzo, zasadnicza różnica w budowie maszyn elektrycznych prądu stałego od prądu przemiennego tkwi w tym, że w maszynach prądu stałego wirnik i stojan są wykonywane z litego kawałka (bryły)ferromagnetyka miękkiego (w przypadku maszyn DC) lub składanego z szeregu cienkich blach żelazo-krzemowych odizolowanych od siebie (w przypadku maszyn...
witam mistrzów! ostatnio stwierdziłem że zbuduję silnik elektryczny - załączam dwa zdjęcia. oczywiście nie działa. napięcie na stykach wejściowych to 12,28 V a napięcie na ramce twornika to 3 mV. czyli jeśli dobrze rozumiem to zamiana energii elektrycznej na magnetyczną tu zachodzi. szczotki w tym momencie są zdemontowane bo były brzydkie więc zamontuję...
No i ile dostane za niego na złomie ze 400zł jak sprzedam go normalnie to z700-800 to po pierwsze szkoda dobrego silnika. Po drugie to nawet jak bym go sprzedał za 800 to jaki agregat sobie za to kupie no chyba taki który zasile tylko dwie żarówki na dobry agregat trzeba wydać conajmniej z 2000 tyś zł. A jeżeli już mam ten silnik spalinowy i elektryczny...
stojany niczym się nie różnią Chyba w silniku indukcyjnym. Nic nie wiemy o silniku oprócz mocy i napięcia. Aczkolwiek można podejrzewać że to silnik prądu stałego z magnesami trwałymi.
Zobaczcie sobie panowie tak dla porównania jakiej wielkości jest 400-konny silnik w elektrycznej Tesli model S - jest to zwykły 3-fazowy silnik indukcyjny, bez magnesów trwałych: https://youtu.be/9mzV7Y9B0tk?t=5m25s
A pan Faraday? Pan tesla? Reguła korkociągu? W silniku co prawda zachodzą nieco bardziej skomplikowane procesy ale uzwojenie stojana można uznać za elektromagnes. A ten jak wiemy jest magnesem zasilany prądem elektrycznym. U gdzieś tam na schemacie widziałem.
Przykład projektu (silnik w kole) : No tak, komel. KOMunistyczna ELektryka. Te głupki nic nie zrobiły, tylko: https://komel.com.pl/osiagniecia.html KOMEL jest autorem wielu patentów i zgłoszeń patentowych, w tym: - Stacja szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych (2019r.), - Wirnik głębokożłobkowy silnika indukcyjnego klatkowego (2019r.), - Wirnik...
No to wydałeś pieniądze na darmo na zakup silnika. Będziesz miał uszkodzony obwód tachogeneratora na module sterującym lub przerwę w wiązce elektrycznej zasilającej silnik. Mogłeś pomierzyć cewkę przynajmniej i sprawdzić magnes tacho i wtedy byś się zastanowił nad kupnem silnika.
Zmierzyłem magnes i wyszło że potrzebuję 30x10x3mm nie wiem gdzie szukać zazwyczaj są z połyskiem takie na lodówkę a nie takie do silników elektrycznych. Czy mógłby mi ktoś pomóc poszukać? Lub w ogóle coś opowiedzieć czy to się opłaca robic i czy to w ogóle jest możliwe. Byłbym wdzięczny za każdą odpowiedź.
najlepiej poszukaj starych zabawek z napem elektrycznym. Nie wiem jak teraz ale kiedy Dodano po 5 najlepiej poszukaj starych zabawek z napeędem elektrycznym. Rozbierz i pooglądaj. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś napewno silniki do zabawek były dokładnie takie jakie cię interesują. Magnes stały trzysekcyjny komutator. dwie szczutki. Jezeli wszystko wykonałeś...
To jest wirnik z zalaną klatką aluminiową umieszczoną w pakiecie odizolowanych od siebie blach. Magnesy można wstawić (wkleić), trzeba w tym celu wyfrezować kanały na frezarce z podzielnicą. Uzwojenia we wszelkich silnikach, cewkach itp. są wykonywane z izolowanych drutów. Bez warstwy izolacyjnej prąd płynął by z pominięciem zwojów, najkrótszą drogą...
nie wiem czy koledzy usłyszeli ale na filmie słychać pracę silnika elektrycznego, może do silnika ukrytego pod stołem przyklejony jest duży magnes neodymowy. Który daje potrzebnie duże pole magnetyczne.
Heloł, Silnik zaburtowy Mercury 35 HP 2T 2 cyl (lata 1983-89) Zachciało mi się przerobić z szarpanki na rozruch elektryczny- problem jednak tkwi w kole zamachowym ( a może nie) Otóż we wszystkich katalogach jakie przewaliłem, koło ma 12 magnesów poz. 3 https://www.perfprotech.com/mercury-mari...
W znanych mi silnikach bezszczotkowych (tzw. silniki z elektronicznym komutatorem) uzwojenia są w stojanie, a wirnik zawiera magnes trwały. Uzwojenia są przełączane przez elektronikę sterującą na podstawie impulsów z czujnika Halla.
Ok jak ta cewka jest zbudowana? Tam jest elektronika? Czy ktoś ma przybliżony schemat elektryczny takiego układu w traktorku?
a takie mam pytanko robie silniczek elektryczny prądu stałego i czy ważniejszy jest mocny magnes czy moc pola elektrycznego do napedzania z góry dziekuję?
A co z prądami wirowymi? Podobno w magnesach neodymowych pojawiają się one, bo te magnesy są przewodnikami (tak mi ChatGPT napisał). Mam też dodatkowe pyt. z tym związane. Jeśli oddziałują na siebie magnesy różnej wielkości, to większe prądy wirowe będą w magnesie dającym mniejsze pole magnetyczne (gdyż działa na niego silniejsze pole z większego magnesu)?...
Jeśli mamy silnik o sprawności 93% to redukując straty na stojanie o połowę to jaką sprawność osiągniemy? 95%? Jeśli chcemy zbić te 45% zużywanej energii to trzeba po prostu zezłomować silniki starej generacji oraz jeszcze bardziej upowszechnić falowniki przy wentylatorach i pompach. Tam dwukrotne zejście z obrotami 8-krotnie zmniejsza zużycie energii...
Jak chcesz żeby to ruszyło to znajdź normalny, duży magnes neodymowy. Polecam również znaleźć jakiś duży silnik (może być na prąd przemienny) i wyjąć z niego wirnik. Wszystko będzie dobrze działało. Poza tym taki wirnik zawsze będzie idealnie wyważony, a twoja konstrukcja na taką nie wygląda przez co jeśli jakimś cudem zadziała i nabierze obrotów to...
Silniki spalinowe pracują na zasadzie spalania. Są konstrukcyjnie dostosowane do bardzo wysokich temperatur. Ilość paliwa to także ciężar, który trzeba dźwignąć. W modelach spalinowych, które często latają wyczynowo, tankuje się model tylko na 3-4 minuty lotu, żeby zmniejszyć masę. Później paliwo się dolewa. W silnikach elektrycznych jest izolacja,...
bo tam jest kostka czarna z wiązką elektryczną do tego magnesu tylko ciężko ją rozpiąć a nie chcę uszkodzić
ceny te, są dla mnie zaporowe. Niestety podstawowym parametrem neodymów i cewek jest ich cena. Na twoje potrzeby (obroty i moc = materiały) wirnik musi kosztować ponad 1000 zł i stojan tyle samo. Do tego fachowa robocizna - ceny w pierwszej pozycji nie są wygórowane. Do koła wodnego na początek wystarczy Ci prądnica z silnika od pralki + przekładnia....
Uproszczony schemat silnika elektrycznego wygląda następująco magnes plus przewodnik w którym indukuje prąd, ale aby urządzenie działało potrzebna jest energia. Ilość energii elektrycznej oddanej jest zawsze mniejsza jak ilość energii włożonej tzw. sprawność. Czy istnieje możliwość zbudowania maszyny elektrycznej która by była nadsprawna ? Załóżmy że...
Można by to było porównac do wykożystywania sprężystości spręzyny którą to doptowadziło by się do utraty sptęzystości(zamienić spręzystośc na energię ) A przecież tak nie jest. trwałośc owej spręzyny zależna jest od materiału z jakiego została zrobiona , Ona nie koniecznie mysi ulec zniszczeniu mimo wieloletniego działania (ściskania i rozciągania)....
Nie bardzo rozumiem koncepcję z ramieniem. Możesz mierzyć moc oddawaną poprzez podłączenie rezystora do drugiego silnika i pomiar napięcia na rezystorze. Moc oddawana będzie proporcjonalna do wartości napięcia P = k*U*U/R k - sprawność przeniesienia napędu. Inną opcją może być hamulec magnetyczny stosowany np. w trenażerach, tj. obracające się koło...
Widzialem kiedys program FEMLAB, służący właśnie do tego. Posiada potężne zdolności obliczeniowe - widziałem symulację rozkładu pola elektrycznego w kondensatorach różnego kształtu, symulację rozkładu pola w silniku z magnesami trwałymi czy w elektromagnesie. Jest bardzo skuteczny a jednocześnie skomplikowany, ale warto spróbować (może uda Ci się gdzieś...
(at)Rezystor240 Dalej musisz bajdurzyć nie mając pojęcia o czym bajdurzysz? ? Specjalnie sprawdziłem w Tesli - silnik synchroniczny czyli inaczej zwany BLDC z wirnikiem złożonym z magnesów neodymowych. Jak w prawie każdym skuterze elektrycznym. Silnik asynchroniczny klatkowy nie nadaje sie do napędu pojazdu. Dlaczego, to sam pomyśl :idea: https://obrazki.elektroda.pl/2451420800_...
Cerv123, a czy widziałeś kiedyś silnik elektryczny na magnesach? Albo prądnicę? Pomyśl jak to działa i jak się zachowuje a będziesz miał odpowiedź na swoje pytania.
Dzięki za odpowiedź. Bawię się jeszcze z elektryką, ale już niebawem będzie sprawna i gotowa do montażu. Co do silnika. Łożyska oczywiście wymienię. Myjki ultradźwiękowej nie posiadam niestety. W pierwszej kolejności planuję to porządnie odtłuścić i usunąć smar wymieszany z brudem. Sprawdzę wtedy mocowanie magnesów, jak będzie trzeba to poprawię. A...
Witam. Czy ktoś wie, czego dotyczy kod błędu "E09" w Bieżni SY-1006 firmy ISE? Może w innej bieżni są podobne kody. Jakakolwiek informacja pozwoli mi zawęzić poszukiwania. Wzrokowe sprawdzenie Zasilacza, i Silnika (również pomiary omomierzem) wykonane. Wiem, że brak magnesu (zrywki) - wyświetla kod E07 - tak jest też u mnie.
Taką pętlą, można by "załatwić" także magnes w liczniku(wody, czy energii elektrycznej). Magnesów tym nie "załatwisz" , bo gdyby tak było, to nie miałyby racji bytu silniczki synchroniczne pracujące w aparaturze pomiarowej(konstrukcyjnie taki wirnik silnika jest złożony z magnesów ferrytowych)
Chciałbym zobaczyć szczotki w P307.Może wygram w Totka:) Tam jest zespół wirujących magnesów w silniku bezszczotkowym.Rada w płot.Elektronika jest łatwo dostępna.
Nie mogę znaleźć w necie ile cewek zrobić na te 16 magnesów co mam zamontowane w wirniku. Jaki drut Można wspomóc się wiedzą z silników elektrycznych. Przy 50Hz pole magnetyczne wiruje 3000 obr/min. Każda para biegunów zmniejsza obroty. Policzysz to ze wzoru: n=60xf/p. Jest to wzór na obroty silnika synchronicznego a takiej budowy jest prądnica ze...
Magnes ma "dwa pola" - jedno pole kwantowo odmienione, stąd ma dwie strony własności tego samego oddziaływania - przyciąganie i odpychanie. Grawitacja ma jedno pole. Prawda? Zatem jeżeli planety poruszają się, to wystarczy jedno pole, jedna strona własności magnesu. Prawda? Nieprawda. ...Pamiętam,iż najdłuższy efekt wirowania uzyskałem na trzech kartonach...
eP - z wyglądy identyczny z tym sprzedawanym przez ekonapędy tylko "chromowany". Na pewno z magnesami stałymi - bezszczotkowy.
Silniki synchroniczne, a zwłaszcza silniki krokowe i silniki z magnesem stałym, coraz częściej stosuje się do sterowania w systemach, w których wymagana jest nie tylko precyzja, ale też wysoka wydajność i wyjątkowa sprawność energetyczna. Obecna technologia sterowania silnikiem obejmuje zastosowanie mikroprocesorów w celu poprawy kontroli prędkości,...
Witam - proszę zamieścić zdjęcie na którym będzie widać co i jak popękało. Dodano po 2 Czy przypadkiem nie są to magnesy stałe?
Chcesz używać silnika asynchronicznego AC jako generatora? Mam wrażenie, że przy mocy kilku kW wciąż silniki z magnesami mają przewagę, o ile używa się w nich magnesów neodymowych - jakiś czas temu Zbyszek Kopeć namawiał na przerabianie samochodów na elektryczne, i opisywał kilka typów silników, w tym jakiś z magnesami neodymowymi - trzeba by poszukać...
Witam. Znalazłem w garażu silnik trójfazowy,leżał zakopany ze 20 lat, nie ma tabliczki znamionowej. Znajomy w przybliżeniu określił go na silnik o mocy 2KW i 1400 obr/min. Mam zamiar pobawić się w konstruktora wiatraka, bo być może przyda się w tych czasach. Nie musi to być wysokosprawna maszyna elektryczna. Noszę się z zamiarem zrobienia w domu instalacji...
W czasie pracy uzwojenie obraca się w zmiennym polu magnetycznym, więc rozpatrujemy je jako indukcyjność. Weź uzwojenie z rdzeniem ferromagnetycznym i podłącz do np. zasilacza regulowanego i nastaw mu np 5V. Odczytaj wartość prądu a następnie dla testu zbliżaj i oddalaj magnes bądź nawet większy kawałek ferromagnetycznego metalu. Wartości będą się zmieniać....
Witam Opiszę tutaj jak naprawić błąd ERROR 28 w rowerze el. TELEFUNKEN. Rower Telefunken Multitalent z wyświetlaczem ANANDA oraz kontrolerem MC5-B0 ANANDA. Od kilku dni borykałem się z naprawą roweru elektrycznego marki Telefunken. Usterka objawiała się wyłączaniem wspomagania po kilku przejechanych metrach i wyświetlaniem błędu ERROR 28 ROWER I WIDOK...
Hmm, kiedyś robiłem córce w liceum na fizykę model silnika elektrycznego z bateryjki, magnesu neodymowego i kawałka przewodu ze skrętki uformowanego w cewkę. Tylko ta cewka właśnie zwierała baterię, aby wytworzyć pole magnetyczne, które w oddziaływaniu z polem magnesu powodowało ruch obrotowy całego ustrojstwa. Tak więc nadal czekamy na film z działania...
- silnik elektryczny 12v z którego wychodzą 2 kabelki. :D A jaki ten silnik jest ? Z magnesami trwałymi czy zwykły z uzwojeniami na wirniku i stojanie ? Jeśli jest zwykły z uzwojeniami to aby zmieniać kierunki obrotów musi mieć wyprowadzone cztery przewody. Gdy jest z magnesami trwałymi to wystarczą dwa przewody
chyba to synchroniczny. No to musisz znać położenie elektryczne wału silnika w sensie położenie magnesów do odpowiedniej komutacji uzwojeń UVW. Zapewne do tego są te sygnały S1 S2 i S3 z czujników Halla. W pozostałych typach sprzężeń zwrotnych nie używasz tych sygnałów, bo masz resolwer i enkoder absolutny. Zasadnicze pytanie co planujesz zrealizować?
licznik elektryczny magnes silnik wiertarki magnes silnik szczotkowy magnes
indukcyjność łuku amplituner pioneer gramofon indesit instrukcja pralka
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Przepalanie i zwarcia matrycy telewizora - przyczyny i diagnostyka Zmiana taktowania procesora a plan zasilania