Magnesy przy których są blaszki nie są klejone.P
Jeśli magnesy są cztery to najprawdopodobniej są takze cztery szczotki i wtedy się obraca o 90 stopni. Skoro sie nie da przebiegunować szczotek to jedynie trzeba przełożyć magnesy.
Może magnesy masz, na rozruszniku obrócone o 180 stopni.
Koledzy stosowali żywicę a niektórzy klej do okładzin hamulcowych, który jest odporny na temperaturę.
Gerri ma rację, sam mam samochód z rozrusznikiem ze stojanem na magnesy stałe. Jest dużo mniejszy niż tradycyjny.
Najlepiej kupić nowy stojan, ale ostatnio kleiłem magnesy w silniczku do regulacji fotela żywicą epoksydową dwuskładnikową, nie pamiętam nazwy, ale są to dwie połączone ze sobą strzykawki, które naciskasz równocześnie
Widzę, że muszę tu wprowadzić małe sprostowanie. Na pewno mi nie upadł. Jest mały i lekki - średnicy około 6 może 7cm. Wymontowałem go bo słabo kręcił. Teraz do rzeczy, co do polaryzacji, to nie ma możliwości pomylić, bo magnesy są wygięte (łukowato) a w końcówkach są jednakowe (przyciągają). O dystansach też pomyślałem, tylko martwi mnie ten klej....
72Ah wystarczy. I z 600A prąd rozruchowy. Stuknij rozrusznik delikatnie młotkiem i zobacz czy załapie. Stuknąć to ciebie powinni. Stukanie w rozrusznik kończy się tym, że pękają magnesy na stojanie.
OCZYWISCIE
I niestety taki silnik (rozrusznik) będzie miał kierunek wirowania zaleźny od polaryzacji zasilania. Nie będzie. Ten ma właśnie magnesy trwałe.
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
Wyrwij go i zmień tulejki,te fabryczne są z plasteliny i wirnik póżniej trze o magnesy stojana. Tam siedzi Denso tak?
Szukaj drugiego rozrusznika.
Od takiego uderzania mogą popękać magnesy stałe.
A może był to rozrusznik z magnesami stałymi? Blisko wydechu robiło mu się za gorąco i magnesy słabły.
Magnesy naprzemiennie, szczotki widać na pierwszym zdjęciu na wirniku. Większe magnesy dobrze siadają na kleju do szyb samochodowych, Jet bardzo mocny i jednocześnie elastyczny, tylko nie firmy Boll. Mocowałem nawet magnesy w rozruszniku.
Rozruszniki Valeo - te z przekładniami planetarnymi. Cudowny pomysł - Klejone magnesy wewnątrz stojana. Po kilku latach lubią się odkleić i zablokować wirnik. Na szczęście można z takiego dziada awaryjnie usunąć urwany 1 magnes i rozrusznik dalej kręci i wystarcza do zapalenia silnika. Wiem, to ostatnie to "druciarstwo" i "grzybo-patent" - ale działa.
W tych rozrusznikach odklejały się magnesy.
Witam miałem ten sam problem. Przyczyną jest rozrusznik w mim przypadku były to odklejone magnesy od stojanu rozrusznika. po pewnym czasi problem znów powrócił i tym razem przyczyną był pęknięty szczotko-trzymacz. Dodano po 46 Witam miałem ten sam problem. Przyczyną jest rozrusznik w mim przypadku były to odklejone magnesy od stojanu rozrusznika. po...
Sprawdź, czy przy tym stukaniu nie popękały lub nie odkleiły Ci się magnesy.
Oj chyba coś namieszałeś. Po pierwsze to raczej wiadomo,że częsci do samochdów to szroty lub giełdy. Po drugie części do rozrusznika to tam gdzie je naprawiają. Po trzecie to nie wiem w jakim rozruszniku są magnesy stałe. Moim zdaniem rozrusznik z magnesami stałymi nie zapewniłby koniecznej charakterystyki momentu. A może jednak szukasz czegoś innego?...
Oczywiście n,s,n,s.. ,ale żeby kręcił jak szalony konieczna będzie wizyta u mechanika chociażby w celu "obejrzenia"rozrusznika [w warsztatach leżą takie ]najepiej człowiek uczy się "organoleptycznie" mój rozrusznik ma cztery magnesy i w razie czego sprawi mniejsze kłopoty. :P
wina ponownie leżała po stronie rozrusznika - pozrywane magnesy, popalone szczotki. Do tego przeczyściłem stojan, odpala teraz jeszcze lepiej niż wcześniej (przed awarią) Dzięki za pomoc
Tu przesuń magnesy o 1/6 obrotu ( bo jest ich sześć na cały kubek), czyli jak np pod wcięciem masz przyciągający, to załóż odpychający. Pamiętaj, mają iść na przemian, nie mogą dwa jednoimienne znaleźć się koło siebie!
I ostatnia rzecz to stukanie po rozruszniku. Jak się magnesy rozlecą to już tylko wymiana na inny/nowy/sprawny.
No to masz uszkodzony wirnik albo odklejone magnesy.
Witam.Może trzeba poszukać rozrusznika mającego magnesy zamiast uzwojeń na stojanie. Mniejszy pobór prądu większa moc. Pozdrawiam.
Nie no, bo ludzie wymieniają te wkładki tak bezmyślnie, jak nie ma efektu, to naparzają młotkami po rozruszniku, bo pewnie się szczotki zawisiły, póxniej przyjeżdżają i płacz, bo wymieniali nie to co trzeba, w rozruszniku popękane magnesy, bo gdzie by nie, jak wali młotem...
Żeby wirnik był drutem aluminiowym nawinięty ? Reszta to 2 magnesy .
Witam.Czy można w prosty sposób zmienić kierunek pracy rozrusznika??.który pracuje w prawo,a chciał bym ,aby pracował w lewo.Rozumiem że potrzeba zamienić polaryzację na stojanie,tylko problem w tym,że nie da się wymontować elektromagnesów. Jak to można inaczej zrobić??,niż przekładając magnesy.
Dzisiaj wyciągnąłem rozrusznik. Magnesy były już klejone i są popękane. Sądzę że to może być problem. Teraz szukam rozrusznika. Niestety numer rozrusznika jest wybity pod przyspawana obudowa na śruby, czy znacie może prawidłowy rozrusznik do silnika tecumseh enduro 11.5 ohv 115
Elektro magnes w rozruszniku lub bendinks do wymiany. chyba że słyszane kliknięcie nie pochodzi od rozrusznika a od przekaznika ale to kolega raczej by rozpoznał różnice:) w każdym bądź razie rozrusznik do roboty
Zamień biegunowość albo przeklej magnesy.
Sprawdż magnesy na stojanie przesunięte lub uszkodzone.
Bardzo mądrej porady udzieliłeś. Jak sa skończone szczotki to "pyk" nie zrobi, bo nie działa uzwojenie wciągające. Jak się stuknie w rozrusznik to pękną magnesy na kubku. No i nie ma tam bezpiecznika rozrusznika.
Jeśli jesteś pewny, że zasilanie rozrusznika ma prawidłową biegunowość, to dla pewności napisz, albo zaznacz na zdjęciu w którą stronę kręci się u Ciebie rozrusznik. Jeśli faktycznie będzie w przeciwna strona to być może magnesy w rozrusznziku są zamienione...
cześc nigdy wcześniej nie brałem udziału w forum chciałem sie dowiedziec czy magnesy ferrytowe od rozruszników morzna urzyc do budowy małej prądnicy
Czekamy, może go źle składasz? Magnesy były demontowane ze stojana?
Witam, kolego Maxxc proponuję Ci pobawić się np.prądnicą od starszego typu "malucha" (stałe magnesy) lub jakimś rozrusznikiem (szeregowy silnik). Znajomy od dawna używa obydwie "maszyny" i używa je jako napęd do łodzi i jest z nich całkiem zadowolony. Pozdrawiam
Jaki rozrusznik, Bosch czy Valeo, bo zaczyna się s*anie po gałęziach? I co się stało, rozerwało uzwojenie wirnika, poodpadały magnesy, stopiło szczotkotrzymacz, zmieliło zębnik?
Wewnątrz zespołu sprzęgającego są rolki i sprężynki i problem z przepuszczaniem powodują uszkodzone sprężynki. Kręcąc ręką za zębatkę nie da się określić w jakim stanie jest sprzęgło jednokierunkowe. Pamiętam jak kiedyś mechanik rozebrał cały rozrusznik wyczyścił, założył nowy bendix i rozrusznik już w ogóle nie kręcił silnikiem. Bendix do reklamacji...
Są dwa wyjscia Mechanik albo musisz wozić zawsze ze sobą młotek i drugą osobę ktora bedzie stukać nim w rozrusznik kiedy bedziesz próbować odpalić ? Lubię jeżeli klient wybiera tą metodę.Zazwyczaj na wskutek stosowania jej są popękane magnesy na stojanie,jeżeli rozrusznik Boscha lub Valeo:)
Witam Magnesy nie oderwało,sprawdź.
moze wystarczy odpowiednio posterowac cewkami ladujacymi akumulator i one wraz z bebnem zawierajacym magnesy zadzialaja jak rozrusznik , podobny problem rozwiazalem podajac napiecie z "falownika" na alternator , alternator przez chwile dziala jako silnik a potem jak odpali spalinowy to odpinam sterownik i pracuje jak alternator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43...
Zwracam się z zapytaniem czy rozrusznik samochodowy morze pracować bez przewijania jako silnik łodziowy? Mam rozrusznik w którym na stojanie zamiast cewek są magnesy. Wirnik jest nawinięty drutem o średnicy 1,7 mm, Czy są regulatory które by z czymś takim dały sobie radę .
A jak byś chciał wkleić tam magnesy? Jeśli wiesz jak działa elektromagnes, to spójrz jak jest nawinięty twornik. Musiałbyś wyciąć środkowy kawałek wału i w to miejsce wkleić magnes, skierowany jednym biegunem na jeden koniec wału, a drugim na drugi koniec. Klej raczej nie utrzymałby wału w jednym kawałku. Możesz jeszcze poszerzyć szczeliny miedzy kłami...
Niemożliwe. Natomiast spotkałem się z tym, że były poprzekładane magnesy.
Witam , prosze o pomoc, laguna nie odpala nagrzana. wystarczy chwile pojezdzić jak się zgasi to już rozrusznik w ogóle nie kręci, musi ostygnąc pare godzin dopiero odpala normalnie. w rozrusniku wymieniane byly magnesy, wirnik.. KTOS MA POMYSł?
Rozrusznik też w porządku Dasz sobie rękę uciąć, że w porządku? Postukaj po nim i spróbuj odpalić. gogo motek do akcji, a potem mala wymiana rozrusznika bo magnesy poodpadaly :) bez egr nie pojezdzi, udusi silnik Masz porządny młotek na warsztacie i brak czucia ;) Jeszcze nigdy mi magnes nie odpadł w rozruszniku od (mojego!) stukania to raz, a dwa...
Witam mam pytanie tego typu w moim autku peugociku 406 padł rozrusznik. wymontowałem go i okazało się że z obudowy odkleiły się dwa z czterech magnesów i trochę je zmieliło (może to skutek wcześniejszj stłuczki nie wiem ale tak się stało) więc wyczyściłem wszystko nasmarowałem i złożyłem i pracuje, a w związku z tym mam pytanie czy można urzywać takiego...
Szczerze mówiąc nie spotkałem w samochodowych rozrusznikach silnika z magnesami. Rozbawiłeś mnie tym wyznaniem. Od co najmniej kilkunastu lat (jeśli nie kilkudziesięciu) większość rozruszników ma na stojanie magnesy. Równolegle do tego zaczęto stosować przekładnie planetarne lub zwykłe, żeby zyskać na momencie obrotowym. Ale oznacza to dużo wyższe...
Jak słychać stuknięcie, to sprawdź, czy masz napięcie na grubym przewodzie do rozrusznika, żarówką nie miernikiem, sprawdź masę silnika, sprawdź czy w momencie stuknięcia pojawia się napięcie przy rozruszniku na przewodzie sterującym. a jak głuchy? Nie kompromituj się Kolego. Dodano po 5 Jak słychać stuknięcie, to sprawdź, czy masz napięcie na grubym...
pukaj młotkiem w obudowę rozrusznika a potem wymień rozrusznik jak się magnes rozkruszy... Chyba prościej wziąć żarówkę i sprawdzić czy dostaje 50 na rozruszniku.
Lepiej i wydajniej zakupić silnik 250W DC na magnesach.
Witam! Z jakiś tam powodów chcę mieć mocniejszy rozrusznik w moto (orginalny mimo tego że sprawny nie radzi sobie z kompresją powyżej 4bar) I tu pytanie jak to zrobić? Czy dac komuś kto go przewinie 2x grubszymi kablami? Rozrusznik ma fabrycznie magnesy neodymowe (ale pewien nie jestem) Czekam na jakieś sensowne opinie, tylko błagam piszmy na temat...
Masz klasyczne CDI, więc napięcie cewki ładującej musi być powyżej 50 VAC przy pracy rozrusznika i wykręconej świecy. A "magneto" jest potoczną nazwą prądnicy-iskrownika z wzbudzanej od magnesów trwałych. Najczęściej magnesy są wewnątrz koła magnesowego, które jako element magnetyczny też jest nazywane magnetem. Panuje niezły bałagan w nazewnictwie,...
Szczotki to nie jest problem, dobierzesz coś z elektronarzędzi, zawsze można podpiłować na mniejszy rozmiar, gorzej wygląda (przynajmniej na zdjęciu) jej plastikowa, wyłamana prowadnica Magnesy zdarzało mi się kleić dwuskładnikową żywicą
Nieprawdę napisałem? Zniszczyłeś akumulator i rozrusznik. Na razie wymiana szczotek by może wystarczyła, ale popukaj w niego jeszcze to się magnesy odkleją albo popękają.
Witam .Obawaim sie ze lepszym rozwiazaniem bedzie kupno uzywanego rozrusznika albo chociaz stojana.Kiedys probowalem przykleic magnesy roznymi specyfikami i tylko czas zmarnowalem na wyciaganie i wkladanie rozrusznika co wcale nie bylo takie przyjemne :) Moze jak kupisz poszukaj jakiegos specyfika i bedziesz mail drugi w sytuacjach awaryjnych.Aha nie...
Teoretycznie się da, niemniej jednak taki rozrusznik nie jest przeznaczony do pracy ciągłej; chodzi o kwestie mechaniczne (łożyskowanie) jak i stosunkowo twarde szczotki które dosyć szybko zniszczą komutator. Dodatkowym kłopotem była by kwestia utrzymywania generowanego napięcia w takim zakresie, jakie toleruje akumulator. Rozrusznik ów wyposażony jest...
wszystko wyjaśniłem dzięki za fatygę ale rozebrałem rozrusznik i na kopule były 2 magnesy jeden z nich się połamał na 2 części i odkleił od obudowy trzeba kupić nowy rozrusznik te chinole to na śmieci tyle kasy w to się pakuje i roboty z tym jest mam nadzieje ze teraz będzie już chodzić jak talala.
Czy nie zerwało wieńca z koła zamachowego? Ciekawe jak i dlaczego magnesy na stojanie poszły. warto sprawdzić czy trybik rozrusznika dochodzi do wieńca ( posmarować farbą mały tryb i później zobaczyć czy pobrudziło wieniec.)
Ja także proponuje sprawdzić magnesy często się odklejają lub pękają na wskutek pukania w rozrusznik.... :idea: :idea:
Dziękuję. Obydwaj macie rację. Tzn. Faktycznie szczotkotrzymacza się różnią minimalnym przesunieciem. Mój problem to magnesy. Fizyka z podstawówki się zapomniała. Jutro odwroce magnesy i zobaczymy.
Zalezy czy masz rozrusznik Valeo czy Boscha, jesli Valeo to tam czesto odklejaly sie magnesy ze stojana i to powodowalo duzy opor i mala moc rozrusznika. Widze ze jestes z Brodnicy, jak cos moge pomoc, tez mam 205, a w ogole zajrzyj na forum 205.pl
Masz zrobić diagnostykę to najprostszy pomysł i nie ma innego. Do najprostszej od której przy takich objawach trzeba zacząć, wystarczy słoik i magnes. O Rozruszniku i spadku napięcia ci pisałem ale olałeś. Jest dobrym bo kręci ele nie pali, jak z górki masz lepsze obroty i nie ma spadku napięcia i silniki zapala to nieważne. Najważniejsze to pisać czy...
A jakby zamiast siłowników pneumatycznych dać elektromagnesy? Patrząc od góry jeden mógłby poruszać końcówką od biegów w osi X a drugi w osi Y. tylko czy motor da wystarczająco dużo prądu do pracy magnesów i czy ich rozmiary nie będą za duże. Chyba sprawdzę na wymontowanej skrzyni. Pierwsza zmiana biegów "by wire" tylko jaja będą jak podczas jazdy...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Jak trafnie zauważyliście wina leżała w rozruszniku. Kończące się tulejki u uszkodzony jeden z magnesów stojana. Rozrusznik zregenerowany pali aż miło. Wszystkimi planującym samodzielna wymianę polecam melisę i muzykę relaksacyjna bo dostęp jest mówiąc bardzo delikatnie nieciekawy. Pozdrawiam.
porządny silnik bezszczotkowy, wolnoobrotowy Jest taka kwestia, że dla określonych strat w uzwojeniu wirnika moc danego silnika elektrycznego jest proporcjonalna do jego obrotów... do dużych obrotów silnik o mocy 1kW to taka mała mieszcząca się w dłoni zabaweczka ... właśnie dlatego, że moc rośnie z obrotami. Może jeszcze warto zauważyć, że magnesy...
A więc tak, zrobiłem diagnostykę, wszystko z elektryką jest cacuszko, jedyne co to jedna świeca żarowa do wymiany ale to nie wpływa na zapłon. Powiedziano mi, że po nagrzaniu magnesy nie puszczają w rozruszniku i dlatego nikie chce łapać, bądź siadł, któryś przekaźnik. Powiedzieli mi żeby spróbować ruszyć go na krótko, jeśli na krótko ruszy to znaczy,...
Mógłby zablokować bo przy luzie w łożysku, magnesy są przyciągane do rdzenia cewki
Nic nie bij bo potłuczesz magnesy. Sprawdz zasilania. Jak nie masz jak to linka i na warsztat
Najczęsciej stosowany jest magnes trwały,chyba że chodzi o rozrusznik,to wówczas jest to szeregowy silnik.
Czy to cykanie moze byc powodem braku prądu? Nie tak dosadnie. Po przekręceniu stacyjki uruchamia się elektro magnes (i to jest to "cyknięcie") Elektro magnes załącza styki zasilania rozrusznika (on potrzebuje dużo prądu). Fakt to może być również wina akumulatora, który ma już małą wydajność.
Co zrobić,nie da się obrócić rozrusznika o 180 stopni ponieważ nie pozwala na to rozstaw śrub. Pewnie da się obrócić sam stojan z magnesami.
A nie prosciej podlaczyc kabel od klemy plusowej do cewki zapłonowej i wtedy problem mamy rozwiazany a jezeli chodzi o samo odpalenie to dal plus na chwile do wzbudzenia elektro magnesu rozrusznika.
wirnik nie kręci bendix wyrzuca.Szczotki albo sie magnesy z obudowy poodklejały
trochę późno ale przeglądałem forum i trafiłem na waszą sprzeczkę ale wszystko rozładował karol3 opisując profesjonalnie całą sytuację i KingKong nie powinien sie pieklić bo nie ma racji. Oczywiście że rozrusznik kręci się zawsze w jedną stronę chyba że posiada magnesy stałe
takie prądnice występują w motocyklach typu ural,dniepr, junak. około 6-7 cm średnicy i 12-15 cm długości. z jeszcze mniejszych rozrusznik od skutera tylko przerabiać trzeba z tulejek na łożyska dla stałej pracy. rozrusznik lepszy bo ma magnesy trwałe i w związku z tym nie potrzeba wzbudzenia-taki na przykład http://moto.allegro.pl/item178147191_peu...
Dzień dobry. Na zał zdjeciu mamy dwa silniki prądu stałego pracujące jako rozrusznik w qaudzie. Ten po lewej czyli silnik który posiada cztery magnesy trwałe jest uszkodzony. Magnes sie uszkodził. Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. Tu pojawia sie pytanie - Czy ilość magnesów wpływa na obroty...
prawdopodobnie magnes w rozruszniku, albo ktoś go źle złożył
Znaczy na co ? Na koło zamachowe, czy na uniwersalny pierścień zębaty na nim ?. Zresztą - w obecnej chwili 90% rozruszników masz na magnesach stałych, prosta eliminacja zwarcia/przerwy w wirniku, po cóż komplikować sobie życie stołem?
Może sieje rozrusznik i zakłóca sygnał z czujnika wału. Czasem tak się działo np. przy odklejonych magnesach w rozrusznikach z magnesami trwałymi.
szczotki 4 szt. , wg mnie luz jest dobry, jedyne co mi przychodzi do głowy to to ocieranie wirnika o magnesy, słuchajcie a można coś zrobić tymi magnesami, np wyjąć je i jakoś je przeszlifować (zmniejszyć grubość) ?? tylko że to nie takie proste bo one nie są płaskie na powierzchni tylko zaokrąglone. Oglądałem te magnesy jeszcze raz i wygląda na to...
Witam pierwsza ustrka sprawdź czy nie ( kleji ) ci stacyjka po puszczeniu kluczyka automatycznie powinie być odcięty prąd na elektro magnes na rozruszniku. Druga usterka najpierw pytanie jąką tęperature pokazuje po rozgrzaniu
Tak jak kolega napisał prawdopodobnie pod wpływem ciepła wymiary jakichś elementów zmieniają się i coś nie łączy. Za poradą morcin2 stuknąłem w niego i ... oderwały się 2 magnesy które są przy wirniku (także nie polecam stukania w rozrusznik). Ps. Wyczyszczenie rozrusznika nic nie dało.
Witam więc tak: Okazała się, że uzwojenie stojana miało uszkodzony jeden magnes. Rozrusznik wymieniony i silnik kręci jednak nie odpala. Po podłączeniu pod kompa zastanowiła mnie jedna rzecz: http://obrazki.elektroda.pl/6108083300_1... Z aprogramowany kalkulator kontroli silnika (i sparowany ) Jest na NIE - czy oby on nie ma na to wpływu....
Jest tak - są dwa kable co przychodzą do wyżutnika z tym że sterujący można bez problemu pomierzyć z góry odsłaniając pokrywę plastikową nad akumulatorem . na kablu o ile pamiętam czarny z białym a dokładnie legnij pod niego i zerknij bo możesz mieć inny kolor przychodzi do skrzynki tej co mówiłem tam wetknij najzwyklejszy miernik i po przekręceniu...
po złożeniu też nie działało słychac jak elektro magnes brzęczy
Kolego, ty wiesz co ty piszesz? Pytam poważnie, bo w D6RA stojan nie jest uzwojony, to rozrusznik ze wzbudzeniem od magnesów trwałych.
Młotek do stukania po rozruszniku I zaraz będzie się dziwił czemu poodpadały magnesy.
Te tulejki to już by musiały być tak zużyte żeby wirnik obcierał o magnesy. Sprawdź jeszcze tuleję na wirniku przekładni planetarnej. Ale wcześniej sprawdź kabel ten co leci bezpośrednio od klemy na rozrusznik. Może na nim masz spadki. I jaki ten spadek niby był? Sprawdź miernikiem kabel ten o którym piszę pod obciążeniem.
Myślałem żeby założyć np. na el. magnes rozrusznika - na kabel od stacyjki, lub na zasilanie pompy paliwa(wtedy muszę dłużej trzymać przy rozruchu - lub założyć dwie sztuki). Problemów z wyłączeniem tyrystora by nie było - bo po wyłączeniu stacyjki prąd do pompy nie płynie/ rozrusznik dostaje prąd tylko na chwilę i tyrystor sam się "wyłącza". Bardzo...
Dzięki Przemo za wskazówki, ale nie skorzystałem jestem elektronikiem, a tak duży zakres prac mechanicznych wykonuje co najwyżej w swoim aucie jak trzeba. Odkręciłem węże do intercoolera, aku, potem z góry trzy śruby na klucz 13 na skrzyni i wyrwałem chwasta górą, razem z przewodami, odkręciłem je na górze. Łatwo nie było ale się udało, od dołu masakra,...
dzięki wielkie problem już naprawiony to była przyczyna elektro magnesu na rozruszniku
Zbyt niskie napięcie akumulatora. Stojan z cewkami czy magnesami stałymi ?
Miałem podobny problem tylko tyle w Citroenie C5 2,0 HDI. Przyczyna tkwiła w .....rozruszniku. Sprawdź sobie napięcie na akumulatorze jak kręcisz rozrusznikiem ( ja miałem ok. 6 V ) i jeżeli masz b.duży spadek napięcia to najprawdopodobniej masz wyrobione tuleje na wirniku rozrusznika. Diesel musi kręcić z ikrą by zapalić a tak 50 % mocy rozrusznika...
Między polami komutatora jest przewodzenie, ponieważ do nich są podłączone uzwojenia wirnika. Może występować zwarcie między zwojami, ale wtedy z reguły pozostają ślady wypalenia na niektórych polach komutatora. Nie znam tego rozrusznika, ponieważ nie naprawiam od lat motocykli. Jeżeli stojan posiada uzwojenia (a nie magnesy trwałe), to również trzeba...
Na mojego nosa to albo zły wirnik ( nie ten ) albo ma poprzestawiane magnesy na stojanie. Ale widać wyraźnie że szczotka slizga po krązku hamulca. Dym jest stąd że mu się nie chciało wymyć rozrusznika
Dla pradnicy i regulatora mechanicznego to bez różnicy jak zamontujesz. Działa tak i tak bez znaczenia czy + czy - na masie.. Mylisz prądnicę że stratnymi regulatorami w motocyklach i motorowerach. Gdzie magnesy trwałe i nie ma możliwości sterowania wzbudzaniem. A tu masz przecież styk DF.
magnesy drzwi magnesy przetworników baterie magnesy
głowica próżniowy protect radio kenwood toyota avensis odpalać
17ips62 podświetlenie schemat zmywarki bosch
Napięcie 220V w wężu z zimną wodą zmywarki Bosch - przyczyny i rozwiązania Panasonic SA-AK300 - problem z odtwarzaniem taśmy