Autor zmieniał gaźnik. Chyba do tego nie trzeba ściągać koła magnesowego (magneto)?
A jak ustawić platynki i czy trzeba założyć koło zamachowe (magneto)?
Jak dla mnie jest to standardowy "kwadraciak". A biegi są w rączce bo nawet lepiej. Sam już parę razy przerabiałem tak biegi na wzór starych komarów z silnikiem okrągłym bo wkurzały mnie te szybko wyrabiające się automaty trące o magneto. Wbijając jedynkę czasem silnik potrafił zgasnąć. A przy biegach ręcznych sprawa jest rozwiązana :).
Witam. Mam mianowicie problem z odpaleniem komara, Wymienione zostały: Kit, wał, iskrownik, magneto, świeca, fajka, przewód. Komar po złożeniu działał idealnie, później nie chciał odpalić, była to wina iskry, problem z iskrą został rozwiązany, paliwo też dochodzi, kompresja jest, lecz motorek nadal nie odpala, próbowałem podlać tłok paliwem i paliwo...
Witam czy posiadałby ktoś dane tokarskie do magneta od rometa. Dokładnie chodzi mi o kąt ścięcia stożka wewnątrz magneta tak aby można ten stożek powiększyć.
Moja motorynka też gubiła iskrę. Wymieniałem wszystko: cewkę, kondensator, fajkę, cały zapłon.. Objawy były takie, że iskra pojawiała się raz na kilka suwów pracy. Co się okazało, wał był delikatnie krzywy, magneto miało 'za daleko' i iskra uciekała..
Do gawelx: też robiłem takie eksperymenty z magneto komara. Podłączyłem za tym trafo 230/7,5V odwrotnie to prz pełnych obratoach zaświeciłem żarówkę (230V 15W). Czekam na pomysły wykorzystania komarków jako prądnice :) Połacz diody równolegle nie trzaba będzie opornika, szeregowo trzeba 90V (30x3V). Przy 6V musisz dać opór 5R 2W
Witam, ostatnio zakupiłem komarka i mam kilka pytań. 1. Komarek z z teleskopami z przodu i lampą bez tej tylnej obudowy lampy, to 2251 czy 2250? 2. Jak ustawić biegi, czy rączkę od biegów? Ponieważ ciągle rączka chce się wbić na 2 i trzeba trzymać żeby było na 0, może linka za krótka? 3. Na wale jest luz osiowy, po wciśnięciu sprzęgła widać jak magneto...
z tym klinem juz tak zrobilem, magneto bylo obrucone o 180° a koles nie wiedzial co z nim jest :)
Można sprawdzić oporność jej uzwojenia i porównać ze sprawna. Tez tak kiedyś miałem i winna była cewka, blokowalem srubokretem magneto przy odkręcaniu i się omsknął po cewce. Wymiana na jedną z zapasów pomogła.
Witam mówie z góry że jestem tu nowy i proszę po mnie nie "jeździć" :D Chciałbym zrobić układ ładowania akumulatora do motoroweru komar (zasilanie z magneto) który ładował by akumulator 6V okolo 4Ah (proszę też o schemat do instalacji 12V) Prosiłbym o jakiś łatwy i tani układ (schemat) Z góry dziękuje i Pozdrawiam Przeniosłem z "Schematu/instrukcji/artykułu"....
witam poraz pierwszy na forum myśle jak coś zaoszczędzić i wymyśliłem 2 kolektory słoneczne, ale woda jest ciepła jak świeci słońce - więc wiatrak, turbina Pawlaka 18cm na 35cm. Chciałem zastosować magneto od komara do tego akumulator 6V i miałbym oświetlenie na podworku, ale to nie wypaliło, same problemy. Zdemontowałem prądniczke i kręci sie sama...
Zdjąć magneto, wyczyścić układ zapłonowy (platynki) i ustawić przerwę oraz wyprzedzenie zapłonu, wymienić kondensator, sprawdzić świecę zapłonową oraz jej przerwę, skontrolować kabel wysokiego napięcia pod kątem przebicia no i próba.
Chodzi ci Stasiektoja o układ do kontroli naładowania akumulatora, czy ogólnie instalacje? Jeśli o układ do akumulatorka, jest to możliwe, i właściwie to najlepsze (i co najważniejsze najtańsze) rozwiązanie, z tym że każdy układ jest dostosowany do innego akumulatora (chodzi o pojemność i ewentualnie napięcie) i trzeba by poszukać kompletu (akumulator...
Tak, potrzebujesz ściągacz do magneta. Nie próbuj na siłę podważać go, bo tylko pokrzywisz. Pożycz od kogoś, albo kup, kosztuje parę zeta. Nakrętkę odkręcisz nasadowym, ale dalej siedzi na stożku.
Bo masz koło magnesowe i cewki założone od Komara. Stella ma moduł zapłonowy i nie ma opcji żeby wychodziły tylko dwa kable. Poszukaj schematu od Motorynki lub Komara. Jeżeli ten pojazd ma zewnętrzną cewkę i moduł a silnik ma magneto i cewki od komara to trzeba go przerobić albo w "stronę" Komara albo kupić stator i magneto od Stelli. Najlepiej jakbyś...
Witam. Troszeczkę wyjaśnień. " Magneto " nie jest żargonową nazwą prądnicy tylko najprostszym systemem zapłonowym, stosowanym w silnikach z zapłonem iskrowym ( benzynowe ). W takiej instalacji mogą powstawać przepięcia w momencie rozwarcia przerywacza. W celu zabezpieczenia innych odbiorników przed skutkami przepięć zastosowano trzy (zazwyczaj) cewki,...
Rozumiem, że mam wymienić wszystkie 10 sztuk elektrolitów na płytce cyfrowej. Skoro wymagają wymiany... (czyli faktycznie wynik pomiaru pojemności i ESR na to wskazuje) Z założenia jestem przeciwny "naprawianiu" czegokolwiek w taki sposób jak Ty wskazałeś - bo gdzieś tam wyczytałeś że kondensatory komuś padły i komuś tam pomogła wymiana ich na nowe......
Bardzo dobra podpowiedż TWK o magnecie (tak to się nazywa) W ubiegły wieku miałem Komara i pamiętam jak wymieniłem magneto to pracował jak po tuningu . Po prostu dobre magnesy dobry prąd . Sposobem na dobre swiatła i małe ociażenie prądnicy było wtawienie żarówki od Trabanta (w Trabancie prąd stały więc skuteczność prądu -razy 1,41 ale jak dobra prądnica...
Więc.. z tego co mój tata mówił komar nie był nigdy naprawiany ni nic, więc prawie nie ma możliwości uszkodzenia czegokolwiek, kupił go prosto z salonu, pojeździł nim z 3 lata do pracy po czy stwierdził że jest zbyt słaby i kupił sobie wsk'ę. Te 'farfolce' są tam od nowości, nie wiem czemu to jest tak a nie inaczej, filc do smarowania skrzywki jest,...
Tak z dzieciństwa wsk 175 podobna historia okazało się że założyłem Magneto odwrotnie i też nie paliła wykreć świece włóż suwmiarkę i iskra ma się pojawić ok 3mm przed Górnym położeniem tłoka i wtedy odpali nawet bez gaźnika jak np strzykawką ale jeszcze trochę paliwa
Do sprawdzenia lub wymiany, kondensator, cewka lub magneto, jeśli masz możliwość podmiany z innego silnika. Rower z silnikiem Komara ostatnio był na olx ale ktoś mnie ubiegł :(
Świecę zmieniałem, magneto nie ociera o cewki. Spróbuję jeszcze przestawić iglicę. Stojan, czyli iskrownik masz na myśli? Dysze nowe, będę mógł kupić dopiero po niedzieli. Założyłem dziś rano inny gaźnik i nic to nie dało. Nie mam już nerwów do tej maszyny.
Taśma przesuwa się bez problemu w obu kieszeniach, co mnie zastanawia wykresy na korektorze nawet nie drgną tak jak by nie było sygnału z decku do ampli tunera. Nie wiem gdzie sprawdzić sygnał wychodzący na taśmie z decku do wzmacniacza. Ewentualnie jaka powinna być wartość minimalna...? Dodano po 40 Dzięki za link do schematów ze zdjęć widzę, że będę...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Nie ważne czy Komar czy inny dwukołowy owad. Nie wiem skąd ta dziwna maniera w nazwach. Fizyki nie da się oszukać! Nawet prehistoryczny Komar miał prymitywne urządzenie rozruchowe w postaci przycisku do zatapiania pływaka gaźnika. Dziwi mnie to "zastyganie" bolca (używajmy fachowej nazwy iglica). Czy przypadkiem nie ma tam starego zastygłego oleju?...
Chciałbym maksymalnie wykorzystać tą prądnicę.Prądnica będzie wymontowana z motorka , właściwie to już jest ,Jak to zrobić może ktoś wie, na elektryce słabo się znam . wszystko mozna , cewkę WN zastąp identyczną jak dwie już istnijące do oświetlenia ........ tylko po co , jaki to ma sens zastanawiałeś się na tym jak ustawisz magneto , no chyba że zdemontujesz...
po przytkaniu dolotu świeca mokra. A czy przypadkiem za bardzo zalany to on nie jest przecież komarka czy wsk-ę też czasami trzeba było przegonić kilka metrów żeby wreszcie zaczęła się odzywać , a tak przy okazji kilka dni temu próbowałem odpalić kosiarkę coś tam zaczęła załapywać i koniec przestała wykręciłem świecę , mokra , szarpakiem parę szarpnięć...
Moc iskry zostaje zwiększona przez zmianę pojemności kondensatora C na większą oraz zastosowanie cewki zapłonowej o wyższej indukcyjności. Cewka zapłonowa od samochodu VAZ-01-07. Jeśli zapłon jest zupełnie sprawny to taka modyfikacja czemu służy ? Nastąpi jakaś poprawa w działaniu silnika, czy może chodzi o to że ta przeróbka ma czemuś zapobiec ? Jaki...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Chcialem tylko doradzic, bo od ok. 20 lat, nawet od konca lat 90-tych - bawie sie silniczkami rowerowymi, spalinowymi i to z ostatnich ok. 100 lat ich produkcji - najstarszy mam z ok. 1916/17r. i jest na chodzie. Jezdzilem tez na rosyjskim 'K-O' z lat 1957 i na nowszej wersji z lat 80-tych i oba maja dosc ciezkie waly korbowe i silne przelozenie : wstepne...
I drugie pytanko mam magneto z takim długim znacznikiem i tu pytanie w którym miejscu następuje iskra? Na końcu znacznika? Czy na początku? Na początku. Na kole magnesowym powinno być o znaczenie T jak Top (górny martwy punkt tłoka) i F jak Fire (iskra, zapłon).
A może poprostu masz zerwany klin na magnecie(chociaż ja ocobiście nie mam klina ponieważ w romecie mam wał o komara - to tylko kwestia dobrego przykręcenia magneta w odpowiednim położeniu). Najlepiej napisz czy masz iskre z przewodu( tzn. wykręć fajke, przyłuż przewód do masy i kopnij starter - tylko uważaj żeby ciebie nie kopło :D ) powinna przeskoczyć...
Witam Stałem się szczęśliwym posiadaczem Żaka z 1961 roku z silnikiem starego typu s-38 pokrywa magneta jest tłoczona a nie odlewana tak jak u komarka więc magneto komarowskie w ogóle do nie go nie pasuje u mnie są 2 cewki i kondensator a u komarka są 3 cewki i kondensator). W silniku zrobiłem kapitalny remont wymieniłem sprzęgło łożyska simeringi pierścienie...
Przydałoby się lepiej dopracować detektor Nie strzelajmy z armaty do komara. Ten układ jest sprawdzony (nie tylko przeze mnie - na Forum widziałem kilka takich zastosowań w praktycznym użyciu) i działa doskonale. To jest (i pozostanie) WSKAŹNIK - nie miernik; dokładność wskazań jest i tak zbyt dobra jak dla takiego wykorzystania. W magnetofonach serii...
Np. jakis telewizor czy inne urządzenie w trybie St-by. Współczesne mają niski pobór rzędu 1W. Lub lampkę z żarówka Ledową no 3W. Po tym jak powiedziałeś o tym współczynniku mocy zacząłem i ja się jemu przyglądać i parę rzeczy zauważyłem. W sumie to zacząłem już wcześniej, tak z ciekawości, jednak posprawdzać kilka urządzeń w ciemno i tak: dekoder...
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Stronę elektryczną wykluczyłem bo mam cały zapłon od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pominąłem oryginalną instalację. Właśnie gdybym tylko taki miał to już bym sprawdził. Też myślałem o uszczelniaczach ale jak pisałem wyżej olej jest normalny. Zrobiłem wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
Czytam, czytam napisane przez niektórych bzdury, które nawet nie tyle ich ośmieszają ale dyskredytują do logowania się na forum. Poziom umysłowy Polaków upada, a myśleniem logicznym coraz mniej się spotyka. No cóż, bezmyślnymi głupcami łatwiej rządzić. Dlatego świadomie niszczy się szkolnictwo. Wystarczy tylko zadać sobie trudu i wgłębić się w archiwalną...
Jaka rodzaj instalacji tam się znajduje? Czy jest akumulator czy zapłon iskrownikowy? Czy są osobne cewki na oświetlenie? Motorower to nie pojazd kosmiczny i w kilka minut ogarniesz czego się możesz spodziewać. Na przykład stare komarki-Romero miały cewkę iskrownika i dwie cewki oświetleniowe. Pomimo, że żarówki były na 6V to tylna (6V/5W) zawsze była...
Załóż kondensator od Fiata 126p firmy Magneti Marelli. Lepszych nie ma.
Witam, mam moped Żak MR2 z 1962 roku po kapitalnym remoncie silnika, lakierniczym i galwanicznym, zarejestrowany jako pojazd zabytkowy ponieważ nie było do niego dokumentów więc była to jedyna legalna droga do rejestracji. Silnik ma cylinder po szlifie, nowy tłok z pierścieniami, wał po kompletnej regeneracji, wymienione wszystkie łożyska, oringi oraz...
mam wrażenie że ludziom często się te anteny łamią lub gubią, nie wiem jakim cudem) To proste - jak kto niecierpliwy, nieostrożny to próbuje rozwiązań siłowych zamiast uruchomić zwoje mózgowe... ;) Wystarczy wcisnąć pod kątem w stosunku do osi i antena się wygina. Jak będzie się dalej naciskać - musi się złamać. Standard zwłaszcza w odbiornikach które...
(at)tomek122 Przeprosiny przyjęte, dziękuję. Nie tylko w Simsonie tak jest. Komar (i pochodne), WSK i Jawa 50 - znane mi sprzęty. W podlinkowanym temacie pierwszy schemat NIE jest rometowski. Po pierwsze dlatego, że Romet (raczej, i zaznaczam chodzi mi o produkcję PRL) nigdy nie miał fabrycznej cewki butelkowej tylko zintegrowaną (nawijaną na cewce...
A czy przypadkiem w jawie nie jest zapłon bateryjny??? Nie wiem o jakim ogarze mówisz, ale w tym z silnikiem od komara był zwykły iskrownik.
byłem w sklepie z całym zapłonem i magnetem chciałem coś dobrać i tak komar ma mniejszy rozstaw mocowania pozatym ma też mniejsze te blaszki ślizgowe, od wsk 125 uchwyty praktycznie asują minimalnie trzeba by było tylko dopiłować natomiast się troszkę niemieszczą te blaszki ślizgowe i trzeba by było je po jaiejś 5 mm dociać z obu stron.
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
Witam.W Bielsku nawinięcie takiej cewki to około 120 zł.Co do jej wymontowania to jest to kłopotliwe w przypadku sprężarek HARRISON i aby zdjąć sprzęgiełko bez jego uszkodzenia należy mieć ściągacz.Idealnie pasuje ściągacz chyba do magneta w komarku. Napisz jeszcze czy jest to klima montowana fabrycznie czy dołożona później.Jeśli fabryczna to pod maską...
Nic bardziej mylnego: co prawda faktycznie, wszystkie elementy z wyjątkiem wału są te same, jednak to oraz inne pochylenie cylindra powoduje, że Kolega nie ustawi zapłonu. Ja przy takiej przeróbce wykonałem nowy rowek na klin w "magnecie", kilka stopni chyba w prawo (nie pamiętam już - warto ustalić doświadczalnie bez zamontowanego klina).
Sprawdziłem na eBay-u faktycznie cena EC900 do przełknięcia. Jak wyjdę poza rozważania teoretyczne zakupię parę sztuk (będzie zapas i koszty przesyłki będą jedne). Najpierw spróbuję z PCC85, PCC84 i 6N3P (wszystkie mam) - od czegoś muszę zacząć - będzie to też odpowiedź na pytanie czy w ogóle dam radę :D Zostanę przy przestrajaniu pojemnościowym (nawet...
gaźnik do : komara motorynki itp jest przekroju fi 12 zakładaj od niemieckich motorowerów obojętnie jaki i będziesz miał jeszcze ssanie, 16n1>> przekraczały emisję spalin i dlatego wypuścili 16n3>>. nie zapomnij założyć przewodu przelewowego do komory pływakowej by pojazd ci się nie zapalił jak wypłynie z komory paliwo na pochyłym zakręcie lub gdy zawór...
Z tego zdjęcia to można jedynie wywnioskować, że brakuje filtra powietrza a silnik to dwusuw. Sam filtr jest podobny jak w poczciwych "komarkach" Kiedyś AGRIA stosowała te silniki w swoich glebogryzarkach, ale to dawne czasy. Dzieki, za informacje, pogrzebie w takim razie w czyms od komarow, może cos przypasuje, orientujesz się jaka moca cos takiego...
Jutro się tym zajmę, ale skuter odpalił, więc czy się tak poprostu z minuty na minutę zatarł na amen? to coś nie pasuje mi tu, i prze tym podłączeniem pod aku samochodu kręciłem na akumulatorze skutera, ale był słaby, żeby załapać, ale kręcił bez problemu, i wariatorem dało się zakręcić, i magnetem również, ale posprawdzam jutro wszystko dokładnie....
Witam Pisząc "przejście", miałem na myśli "buzer(ciągłość przewodów)" w mierniku. Mierząc "ciągłość połączenia przewodów" między masa cewki a białym przewodem, buzer się załącza. Dokonałem próby o której pisałeś(wyciągnięte cewka WN, napięcie zasilania +12 biały, masa na rdzeń,) i iskra przeskakuje. To chyba świadczy o tym iż jest dobra, czy dobrze...
Witam. Jakiś czas temu miałem okazję bawić się ustrojstwem na kształt śrubokręta i wydawało dźwięki przy "fazie" i miało nie brzęczeć przy "niczym". Okazało się że czasem na "niczym" też brzęczało, ale nie na wszystkich "N". Pomiary miernikiem nic nie wykazywały ani na jednych brzęczących, ani na innych nie brzęczących. W jednym z pokoi brzęczało na...
Podpowiem jeszcze, że rezystancja 1,5Ω jest dobrze wykrywalna zwykłym miernikiem, omomierzem (cyfrowym oczywiście). Każdym uniwersalnym miernikiem z cyfrowym wskażnikiem bardzo łatwo da się wykryć różnicę pomiędzy 0Ω a 1,5Ω, nawet uwzględniając rezystancję przewodów pomiarowych. W czasach gdy miałem Komara ustawianie zaplonu robilem...
Wszyscy doradzają a efektów brak. Jak część zapłonu sprawdzić napisano -ponoć iskra jest w/g autora tematu. Opisałem w poprzednim poscie jak to łatwo zweryfikować i co zmierzyć. Na czas naprawy ktoś tu pisał warto odłączyć przewód do wyłączenia z modułu Zawory wyregulowane ok. Teraz problem gaźnika - czy potrzeba była go wymieniać? -powiedzmy grzebał...
Zapomnieliście mistrzowie o jednym - z odśrodkowym sprzęgłem nie będzie działać rozrusznik nożny. Co racja to racja- wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Racja, ale można to rozwiązać stosując tzw szarpankę, z silnika z kosiarki lub piły. Można ją zamocować od strony magneta Powiedz jeszcze ile przeznaczasz na zakup tego silnika? Aby ją wstawić trzeba...
Witajcie. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem od jakichś 2 tygodni Rometa Ogiera 205 w oryginale, wszystko seryjne, dwu biegowy, polski silnik Dezamet 023 i mam z nim dość spory kłopot. Przed jego kupnem, stał w garażu nie ruszany jakieś 3 lata, ale po małej walce odpalił. Troche w nim pogrzebałem, wyczyściłem gaźnik, kranik, dysze itp. Zalałem go mieszanką...
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma...
Zdjęcia mojego trafa https://obrazki.elektroda.pl/7196117500_... https://obrazki.elektroda.pl/1449120200_... A no i który kabel najlepiej wykorzystać czerwony czarny czy kremowy? https://obrazki.elektroda.pl/4695061200_... Dodano po 4 A no i który tranzystor lepiej się nadaje? BU 508DF czy D2499 https://obrazki.elektroda.pl/2816389300_...
To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
komar komar magneto stihl magneto napiecie
kopanie bitcoin medion software połączenia kabli audio
dziwne nazwy aktualizacja dekodera
Jak sprawdzić kolejność faz w liczniku energii? Adaptacja przepustnicy po czyszczeniu Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004