Rzeczywiście moduł jest zasialny z magneta. Dochodzą do niego 3 przewody w kostce: sygnał z impulsatora, zasialnie z magneta oraz gaszenie (gdy podana masa ze stacyjki) oraz masa "po śrubę". Tą masę sprawdziłem dokładnie tylko teraz zastanawia mnie jedna rzecz. Jakiś czas temu w tym skuterze uszkodziło się koło magnesowe - wykruszyła sie częśc magnesu....
Witam, Kupiłem magneto do piaggio tylko ze ma 7 pinów a w wiązce jest 6 pin jak to podłączyć ?
Cześć , link do schematu o.k. Żmudne przedzwanianie i znakowanie, kabelka po kabelku.Wszystkie obwody sprawdzone i sprawne ,działa. WAŻNE W SKUTERZE SĄ DWA RODZAJE INSTALACJI Z AKUMULATORA STAŁY/A Z MAGNETA ZMIENNY ,JEST TEŻ REGULATOR NAPIĘCIA. ZAMYKAM TEMAT.
Sprawdź jeszcze średnicę statora (np suwmiarką) i magneta wewnątrz. Możliwe że nowy stator jest minimalnie mniejszy od oryginalnego.
A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś że zapłon przy takiej przeróbce wychodzi w DMP i trzeba frezować magneto...
Witam. Słuchajcie jest taka sprawa, dostałem do przerobienia NRG MC3 Purejet na gaźnik, zrobione wszystko jak trzeba. Skuter odpalił. Regulacja, ładnie chodzi i odpala. Wjechałem na niewielki garb ziemi, skuter delikatnie podskoczył i zgasł. Spalił się bezpiecznik, po wymianie poszedł dym z wtyczki ECU, na wyłączonym zapłonie kontrolki lekko świecą......
Witam mam problem z uszczelniaczami w Piaggio Nrg mc2 lc gdyż wymieniałem wał a nie było uszczelniaczy w karterze i nie wiem ile simeringów idzie od strony magneta 2 czy 1 na allegro są komplety 2 więc nie wiem czy wchodzą tam 2 czy 1 w pg tak jest doradźcie ?
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
Gdzie ten schemat? Czy mamy szukać po linkach? Zrób tak jak inni - zamieść schemat w poście. Będzie prościej dla ciebie i innych. Po odłączeniu białego kable z modułu odcinasz cały obwód gaszenia czyli zwierania do masy, więc położenie stacyjki przestaje być istotne. Piszesz: "iskra jest". To bardzo enigmatyczna informacja! Jaka iskra (długość szczeliny...
No więc tak mam problem z maszyną Piaggio Nrg 96 rocznik chłodzony cieczą. Skuter miał generalny remont, nowy wał, cylinder, tłok, magneto. Problem w tym że skuter raz odpala i jeździ normalnie aż się nie zagrzeje. Gdy sie zagrzeje traci moc nagle i gaśnie, dopiero po jakiejś dłuższej chwili jak się silnik ochłodzi mogę jechać dalej. Ale problem drugi...
Problem rozwiązany. Przyczyną była wadliwie wykonana podstawa czujnika położenia wału. Szczelina pomiędzy kołem magnesowym a impulsatorem była za duża. Wystarczyło rozpiłować otwory w podstawie, przysunąć czujnik w kierunku magneta, a w miejsce gdzie śruby mocujące przychodziły poprzednio wstawić część podkładki sprężystej by podstawa się nie przestawiła...
Od pewnego czasu mam problem z moim skuterem Piaggio Free 50. Chodzi dokładnie o to że w skuterze nie ma iskry. Stał się to w ciepły dzień kiedy wyjechałem na górę i zostawiłem go na chwilę aby ochłodził się, po jakoś 5 min. przyszedłem skuter normalnie odpalił i zjeżdżając z góry nagle skuter zgasł. Prowadząc go do domu próbowałem jeszcze kilka razy...
A co to za szyfr? "f5" ??? Masa silnika często jest prowadzona jednym z kabli wychodzących z magneta. Musiałeś czegoś nie podłączyć. Pewnie dzięki temu spaliłeś regulator napięcia. Sprawdź napięcia na kablach z prądnicy. Czy światła działają? Skąd wiesz,że nie ma ładowania?
Zastanawiam się co mogło spowodować takie zachowanie się magnesu. Sam nie mam pojęcia i pierwszy raz widzę takie coś. Dobrze, że magnes jest zrobiony z jakiegoś miękkiego tworzywa bo spora jego część została zmielona w statorze i zatrzymała się na impulsatorze. Generalnie dostałem owego skuterka do wskrzeszenia i widzę, że z poprzednika był niezły agent....
Tak jak widać na zdjęciu, zewnętrzny impulsator. Ten zapłon pochodzi z chińskiej podróby silnika AM6 stosowanego m.in. w CPI. Z tego co słyszałem to nie da się go nawet zamontować do silnika Minarelli AM6, nie wiem jakie są różnice, ale z pewnością jedną z nich jest brak mocowania impulsatora. Druga sprawa, alternator który jest sprzedawany na Allegro...
Chyba przesadzasz w druga stronę :D Nie musisz się doktoryzować z silników i ich układów zapłonowych. Chyba że chcesz, lubisz i masz czas. Wystarczą podstawy diagnostyki. Choćby umiejętność posługiwania się prostym multimetrem. Jeżeli zrobisz zdjęcia to można Cię będzie pokierować. Chodzi o to, że nikt nie zrobi pewnych czynności za Ciebie, bo nie ma...
Albo elektroniczny przerywacz łapie jakieś piki z alternatora/magneta i wariuje, albo masz coś nie tak z okablowaniem. Jeśli światła masz zasilane prądem przemiennym, a część skuterów tak ma, to może masz jakieś przebicie. Możliwe jeszcze jakieś problemy z poziomem napięcia. Zwykły bimetaliczny przerywacz jest odporny na takie sprawy, ale ma jednak...
W końcu skuter nie jest tak skomplikowany jak silnik nowego mercedesa. Jeśli masz zamiar dać skuter do klasycznego mechanika samochodowego, to zrobiłbyś tak, jakbyś z chorobą serca poszedł do neurologa - niby obaj lekarze. Silnik motocyklowy różni się w zasadzie we wszystkim od silnika samochodowego, poza ogólną zasadą działania. Nie wspominając już...
Najlepsza jest zmiana magneta wraz z statorem i przerobienie tego pod wymagany pobór prądu, kiedyś zrobiłem przeróbkę wsk na stator od gpz500(taki był pod ręka) i magneto od niego, prądu nigdy nie brakło, gość jeździł sobie tym w zimę i chciał mieć grzane manetki i siedzonko, do tego lepsze światła. Sam mam w elyseo grzane manetki i siedzenie z "regulatorami"...
Padł od strony sprzęgła tzn paska. To od strony magneta jest ok. Fakt silnik rozbierany młotkiem i siekierą. Pokrywane śruby i ślady bicia. Wał raczej nie krzywy bo złożyłem całość na nowych łożyskach i lekko się kręci bez zacięć ładnie i równo. Teraz też myślę że uszczelniacz padł przez łożysko a łożysko przez większe obciążenie bo padło to od strony...
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
zakupiłem uniwersalny obrotomierz cyfrowy na "smd" i próbowałem podłączyć do skutera 2 suwowoego piaggio sfera rst pod jeden z 3 kabelkow cienkich co ida do cewki i obrotomierz albo nic nie pokazywal albo jakies znaki typu 8888 w koncu sie spalił stabilizator 78m05 dlaczego ?? jak to podłaczyć żeby dziłało ? cewka ma 2 kabelki do magneta idące oraz...
zybi271 Nawet jak tak robisz, to nie wolno Ci się tym chwalić! Nie chodzi o Ciebie. Ty wiesz co robisz i jakie mogą być konsekwencje. Natomiast młodzi "fachowcy" z młotkiem i śrubokrętem poczują wiatr w żagle. Po co stosować ściągacz jak taki zybi271 doradza dwa (to i tak postęp w stosunku do jednego) śrubokręty. Potem będą płacze, że coś nie działa...
11V na akumulatorze jest bo akumulator jest umierający i pełni jedynie funkcję "jakiegokolwiek akumulatora by nie zepsuć regulatora napięcia, który potrzebuje akumulatora". U mnie w instalacji światła są zasilane z wiązki, akumulator jest połączony do regulatora i na tym połączeniu są również światła. Jak już mówiłem instalacja elektryczna to połączenie...
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Dostałem do roboty nowy nabytek jakim jest właśnie ten nieszczęsny Typhoon, NRG czy TPH, sam nie wiem do końca jak go dokładnie zidentyfikować. No ale do rzeczy. Miał kilka mankamentów jak popękany króciec, membrana z drutowanymi listkami i marny kabel WN. Zmieniłem te części na nowe choć króciec nie jest do końca taki jaki ma być ale testowałem jego...
Do silnika X9 250 powinieneś zastosować moduł zapłonu Magneti Marelli AC13I.
http://obrazki.elektroda.net/10_12826778... http://obrazki.elektroda.net/41_12826780...
Problem rozwiązany. Przyczyną okazał się spalony moduł kodujący immobilisera. Szczęście w nieszczęściu że moduł był kompatybilny z modułami samochodowymi. Różnił się jedynie wykonaniem, był wodoszczelnej obudowie zalanej silikonem. Na chwilę obecną w skuterze siedzi moduł od fiata marea z przegranym wsadem procesora z oryginalnego immo. Wszystko śmiga...
Tam siedzi immo magneti marelli czy efi? Jak MM pozbycie nierealne jak efi można próbować zastąpić chińskim modulikiem ale skutek jak i jego trwałość niepewny. Zazwyczaj to się naprawia bo nie jest to jakiś awaryjny system. Słuchaj, jeśli blokuje immo to po włączeniu zapłonu zaczyna migać dioda, najlepiej nagraj filmik jak się ona zachowuje gdy nie...
Nie wiem jak sprawdzić czy dochodzi powietrze, ale jeśli zrobię przekręcę trochę magnesem to zaczyna coś syczeć, lecz motocykl wciąż nie odpala Dodano po 55 Zdjąłem głowice nie było w ogóle uszczelki widocznie w poprzedni właściciel nie założył przy obrocie magnetem coś syczało pewnie to była uciekająca kompresja cylinder od góry jest cały czarny i...
Piaggio nrg mc3 2001r. z magnetem
jakoś nie zauważyłem wpisu o świecy w pierwszym poście sorry, a coś chociaż odezwie się na sekundę, łapie czy nic, może klin masz zerwany na magnecie i iskrę podaje np w dolnym położeniu tłoka, jeśli to silnik czterotakt to może i zawory się w ogóle nie otwierają (regulacja), musisz jeszcze zobaczyć czy paliwo jest tłoczone przez pompkę czy tylko jest...
Witam. Mam problem że skuterem piaggio zip 50 4t. Mianowicie skuter nie pali. Pluje paliwem do filtra powietrza. Dodam że był wymieniony filtr powietrza świeca tłok+pierścienie. Bagażnik też był czyszczony nie raz. Jak ustawić rozrzad bo tam nie ma oznaczeń na magnecie?
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma...
Jak w temacie. Mam problem z ładowaniem (tak mi się wydaje) i nie mogę dojść z tym do ładu. Pisze, bo może ktoś z was ma jakieś doświadczenie na tym polu i będzie mógł pomóc. W skrócie, chodzi o to, ze mam problemy z odpalaniem skutera. Niestety moja wersja nie ma kopniaka, wiec jedynym sposobem odpalenia jest rozrusznik. Czasem zdarza się tak, ze przy...
skuter piaggio magneto magneto stihl magneto napiecie
centrala hipath schemat rozruchu excel wynik szuka
uszkodzony przekaźnik pralka samsung głowica canon
Lokalizacja sterownika ECU w Peugeot 5008 1.6 HDI Odzyskiwanie kodów sterownika Opel Vectra C