Ja bym szukał innego sprawnego, jest tego jeszcze trochę. Sam mam skitrane kilka na zapas. To schowaj na gorsze czasy, może będzie sens wtedy regenerować.
Rozwiązanie tego prozaicznego problemu jest proste. Ustaw wał klinem do góry, włóż klin na swoje miejsce (musi być oryginał półokrągły) Ustaw koło zamachowe rowkiem do góry, popatrz przez otwór czy klin zgrywa się z rowkiem w kole zamachowym. Podnosząc koło zamachowe do góry wsuń na wał. Jak nie waliłeś młotem po kole zamachowym powinno wszystko chodzić....
Cewka albo magneto.
Czy w takim przypadku możliwe że przyczyną jest ścięty klin na wale od strony magneta??
Zapłon oczywiście się powinno ustawiać, ale po to by iskra występowała we właściwym momencie. Natomiast w tej chwili sugeruję sprawdzić czy przewód idący do stacyjki nie jest zwarty do masy (możesz go dla pewności rozłączyć przy module CDI). Ponadto sprawdzić czy nie pomylone są przewody wychodzące z magneta.
Podstawa dobra świeca , dobrze wyregulowany gaźnik i zapłon. Dobrze dokręć magneto
Ale i tak możesz na docisk przykręcić pneumatem , bo tam klin jest nie potrzbny do pracy magneta.
Z cewki WN unosił się dym? Boże spraw abym zobaczył to na własne oczy bo jak grzebię w tych zabytkach od 30 lat to takich jaj nie widziałem. Być może (najprawdopodobniej) źle zamontowana, magneto lekko ocierało i ją rozgrzało "do czerwoności"...
To znaczy że to może być przyczyna? A czy magneto mogło się rozmagnesować?
Jeden kabel idzie na platynki od platynek na kondensator i do cewki butelkowej a od cewki kabel wn na swiece a minus na mase i powinno odpalać najlepiej zostaw samą krzywke z magneta bedzie sie szybko wkręcać.
A jeszcze pytanie - tam masz magneto? Cewka w magnecie czy osobna?
Wymieniłem kodnensator na nowy do wsk iskra jest taka sama może magneto jest już rozmagnesowane i nie ciągnie.
Można, np paskiem od magneta - tylko że przy wydajności powiedzmy tylko 300W pobór mocy z silnika to ok. 400W czyli ponad pół konia mechanicznego!
mam małe pytanko do kolegi szymx4 a co masz zamiar podpiąc do tego alternatora (bo chyba to będzie za duże obciążenie do tego silnika) Dodano po 1 niedawno pewien pan podsunął mi pomysł jaki mam zrobić wentylator doczepiony na magneto do wsk-125 krążek aluminiowy fi100 grubość blachy 4mm+osiem łopatek 5cm szerokości przyspawanych pod skosem do teko...
Może kolega uzupełni - WSK 125 czy 175, bo układ zapłonowy jest zupełnie różny.
ale zastosowanie wirnika lekkiego, zamiast topornego magneta, da niezły efekt.
Witam Posiadam WFM 125 M06. Chcę do niej założyć tani zapłon CDI do chińskich skuterków 50cc. Widziałem już gotowe zestawy, ale do WSK 125. WFM ma inną podstawę zapłonu. Magneto dotoczę pod czop. Jeśli chodzi o podstawę, to zostawię oryginalną i do niej przymocuję stator. Czy jest sens i czy będą jakieś z tym problemy?
Tak miałem napisać, bo mnie wczoraj w nocy tknęło, że częstą przyczyną słabego silnika jest zapchany tłumik (niech nikt nie wnika w jakiej sytuacji mnie to naszło ;) ). No co? Zostaje ci zdobycie schematu i szukanie. zacznij od magneta. To jest miejsce, gdzie najblizej położone są obwody świateł i zapłonu. No i przegląd instalacji. Zwracaj uwagę na...
wsk ma magneto i nie potrzebuje aku do odpalena wsk 175 tam aku było potrzebne
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Sprężyna jest w dekielku sprzęgła (Taki mały obok magneta), linka idzie dołem, stan oleju sprawdzisz odkręcając śrubę na deklu olejowym (ta pośrodku), jeżeli olej będzie się lał to znaczy ,że jest w normie.
Schemat MK 125 ułatwi czytającym.. https://obrazki.elektroda.pl/9075870400_...
A Batman191 nadal czary-mary z iskrą opowiadać bedzie:/ Rezystancja wejściowa obrotka jest zbyt duża by jakiekolwiek zakłócenia do zapłonu przenieść i w dodatku wejście jest odseparowane pojemnością! Skąd taki teorie wyciągasz? Tak jak z tym kręceniem PERKA w obrotku:/ Porażka zupełna bo służy on do dokładnej kalibracji a nie do preskalacji z 2/1 do...
najpierw sprawdz dokładnie to co napisałem nie koniecznie to może być simmering a jeśli tak to jeśli ciągnie ze skrzyni to świeca będzie mocno zaoliwiona i bedzie bardzo dymił , a jeśli koło magneta to przypadek powyżej czyli mulenie i nierówna praca do wymiany simeringu od strony magneta nie trzeba rozbierać silnika pozdrawiam
sprawdziłem na spokojnie wszystko jeszcze raz po kolei i się okazało ze iskra jest słaba, moze to być tego przyczyna ze magneto ma minimalne bicie?czy moze jakaś całkiem inna usterka?
Witam posiadam WSK 125 z zapłonem CDI i sprawa jest taka że iskra raz jest normalna a raz jest tylko przy bardzo mocnym kopnięciu gdzie magneto obkreci się z 5 razy przeskoczyć może raz wymienialem cewkę WN moduł zapłonowy sprawdzalem czy nie ma nigdzie zwarcia do masy i nadal to samo
Spróbuj zmniejszyć przerwę na impulsatorze. BDW to nie rozumie tej obecnej mody na wstawianie wszędzie CDI. O ile w przypadku WSK 175 jest jeszcze jakiś sens. Miałem kiedyś WSK 125 tam zapłon nie jest kłopotliwy a ciężkie seryjne magneto zwiększało moment obrotowy silnika. Osobiście miałem tak zapłon ustawiony, że paliła lepiej niż te współczesne rozwiązania...
Chodzi o luz który jest jak delikatnie ciągniesz za magneto lub wpychasz?
wentylator do magneta, niektóre silniki DEZAMET były tak chłodzone
Co do problemu z przepalaniem się żarówki LED - przecież w tym motocyklu jest prymitywny układ cewek świetlnych i "magneta", napięcie przemienne, coś jak w WSK 125. W takim układzie, maksymalne napięcie jest w jako-takim przedziale wyłącznie przy zachowaniu mocy znamionowej żarówki. Po zamontowaniu Leda z dużo mniejszym poborem mocy nastąpi zrozumiały...
Jak kupiłeś ten chiński wał który ma "pełne" tarcze bez blach to wazy on około 2kg więcej niż ten oryginalny.... Czego nie zrobisz z tłokiem to i tak będzie wibrować nadmiernie , rozwiązaniem jest zmierzenie % współczynnika wyważenia z oryginalnego wału i próba uzyskania go w tym nowym poprzez nawiercanie tarcz. Tyle że dziury też by trzeba było czymś...
Silnik oddałem do remontu, łożyska były pokryte rdzą, jeden pierścień zapieczony, tarcze szsprzegła do wymiany, tłok też. Teraz silnik działa lecz nie mogę dolnej śruby pokrywy magneta odkręcić by założyć łańcuch, co proponujecie? Rozwiercić?
Jak mi się zapiekło magneto i klin to silnik chodził ale nie miał mocy i strasznie się grzał. Nic nie śmierdziało i nie dymiło. Wał od tarcia o magneto zrobił się fioletowy a klina nie dało się zlokalizować.
Witam. Kupiłem nie dawno silnik syreny 102 2cylindrowy własnie do motopompy po5 i miało wszystko byc ok, ale nie było iskry wiec odkręciłem cały dekiel od zapłonu i dostałem ogromnego ździwienia. Oryginalnie powinno być tam magneto i 2 cewki takie jak w wsk 125, ale sa 2 cewki butelkowe bez magneta i troche kabli, wiec domysliłem sie ze jest to zrobione...
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Znalazłem taki opis: Akropol 2, w którym zamiast skali mechanicznej (linki) zastosowano walcowy wskaźnik magnetoelektryczny. Chyba chodzi tu o którąś z wersji Akropol SMT-203
Koło magnesowe jest od wsk 125 nic nie ociera tylko nie chce wejść do końca wału. Ściągnąłem magneto ponieważ chciałem wymienić właśnie cewkę tylko że magneto stawiało duży opór za nic nie chciało zejść ale jakoś mi się to udało i teraz nie mogę go za nic założyć w połowie wału zatrzymuje się i dalej nie ruszy.
Nie zapomnij za każdym razem kiedy zakładasz magneto odtłuścić stożka zewnętrznego jak i wewnętrznego, przez co unikniesz ścinanie klinów, zapłon musi być idealnie ustawiony.
witam! Szukam z wielką cierpliwością schematu instalacji elektrycznej motocykla WSK M06 Z2 1960 (kolor lub opis). Wymieniałem magneto i cewki. Do bloku silnika dochodzą trzy kable: czerwony, zielony i czarny. Proszę o pomoc jak je podłączyć do iskrownika.
Do tłumienia wahań wskazówki stosuje się odpowiednio dobrane oporniki - kiedyś uczyłem studentów, jak policzyć, jaki opornik jest do tego potrzebny, orientacyjnie 5-10 razy większy od oporności wskaźnika. Ten opornik wylicza się na zasadzie maksymalnego tłumienia obwodu rezonansowego: R^2=L/C.
Zwarcie przerywacza ? Jest kompletnie zwarty , i nawet obracając magnetem , nie ma przerwy , to odkręć magneto ( potrzebny ściągacz) , i sprawdź , w jakim stanie jest krzywka na magnecie .
Wszystko zależy od prędkości obrotowej magneta , w tym przypadku trzeba solidnie nacisnąć na kopniak aby uzyskać odpowiednią prędkość obrotową koła magnesowego jak i powtarzalność , dlatego gdyż przełożenie rozruchowe jest wolniejsze od dedykowanego do tego statora-magneta i jeszcze jedno spróbuj zamienić miejscami przewody od impulsatora .
Mam pytanie bo chciałbym kupić bezstykowy zapłon CDI ale nie mam w motorze instalacji i chce żeby była tylko iskra. Czy wystarczy magneto, iskrownik i przewód wysokiego napięcia żeby była ta iskra, trzeba regulator napięcia itp podłączac?
do tego jak siegam pamiecia, tylko w tym sprzecie byl taki vu, pozostale kasetowce mk 125 i pochodne mialy inne wskazniki...
Teraz to już niemożliwe, bo przetoczyłem magneto ,ale wcześniej już to sprawdziłem i tak jest właśnie ustawione we wsk, mimo to nie odpala, spróbuje jeszcze za pomocą tej lampy. z góry dzieki.
W pokrywie magneta w dźwigni wycisku sprzęgła (jak piszesz "w tym ślimaku") jest wewnątrz kulka. Następnie jest kulka pomiędzy popychaczami wycisku sprzęgła wewnątrz wałka głównego skrzyni/wałka sprzęgła. Tu masz rozrysowane jak to wygląda, są wszystkie popychacze wysprzęglające, kulki, "ślimak" jak go nazywasz, czyli cały schemat sprzęgła. https://obrazki.elektroda.pl/6405090800_...
Dobrym rozwiązaniem jest pozbycie się ciężkiego magneta, pozostawienie samego garbika i podłączenie zapłonu na akumulator, daje to ciekawe efekty,
1.ustawienie zapłonu 2.zmień magneto 3.zerwany klin Dodano po 2 4.platynki sprawdż
Popatrze jeszcze na przeriwnik jak coś dam znać.PS: magnet dobrze siedzi
ja bym bardziej stawiał że to sprzęgło bo nawet ciągnęło na 1 i się nie dało wyregulować A czy jak odłączyłeś linkę i wykręciłeś śrubę od regulacji w taki sposób, żeby w ogóle nie wywierała nacisku na popychacz, sprzęgło dalej było ? Druga sprawa, nagraj filmik jak składasz skrzynię, gdyż jest dużo lepsza jakość. Magneto o nic nie ocierało ? Czy łożyska...
siema no fajnie ze oferujesz swoja pomoc, bo mam pytanie moze i banalne... ale co do motorow dopiero sie ucze:) jak zdjac zembatkę zdawcza(ta ktora daje naped na tylnie kolo ze strony magneta, co do kopki to sprezyna wyskoczyla juz jest gut :)
Witam! Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe),...
Witam. To, że Kol. < danielbod > wita nas z małej litery, to jeszcze mały problem, ale to że Kol. chce pływać w morzu tą WSK-ą i jeszcze nie wie co się dzieje, to jest duży problem. Moje pytanie jest takie, co się morze dziać ano MORZE to jest takie cuś co ma dużo wody, a u Ciebie MOŻE siedzi diabeł, który spowodował, że magneto i cewka zasilająca...
Jeśli w tym motocyklu jest magneto do zasilania wszystkiego, to cała ta dyskusja nie ma sensu, bo magneto nie wytworzy dość prądu na biegu jałowym. Takie rzeczy potrafi alternator, ale nie każdy potrafi go wpasować w stary motocykl. Rozwiązaniem mogłoby być podłączenie akumulatora, który pochłonie nadwyżkę energii wytwarzaną w czasie jazdy i odda ją...
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytani czy regulator poradzi sobie z dynamem? Magneto nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia. Najwyżej sie spali, nie bede płakał. Ale przynajmniej będę wiedzieć ze się do tego nie nadaje 😂
A może ktoś wie jakie magneto będzie pasowało na fabryczny stożek w WSCe 125?? Ktoś pytał o kąty stożka WSKi znalazłem coś takiego: Kat wierzchołkowy ok. 5st 30 min.
Witam . Założyłem do swojej wsk zapłon od piły motorowej tj. Magneto wraz z cewką . Mój problem polega na tym że wsk nie chce odpalić iskra pojawia się dopiero przy dużych obrotach magneta . Bardzo bym prosił o rade jak zrobić żeby wsk odpaliła . Poniżej przedstawiam link do filmu z wsk z zapłonem od piły . http://www.youtube.com/watch?v=Ju9CIeVr-...
Witam. Szukałem na ten temat i nic ciekawego nie znalazłem. Mam taki problem. Mam gokarta z silnikiem WSK 125 i mam b.kiepską elektrykę. Potrzebuje 12V w mojej maszynie ponieważ mam moduł GL100 i cewkę Zelmot 4220 na 12V. Nie pamiętam, gdzieś czytałem że z magneta WSK można wydusić więcej niż 50W a nawet podejść pod 90W. Nie wiem czy to prawda? Mam...
Mógł ktoś zamiast prostownika selenowego wpakować tam diode krzemową. Na prostowniku selenowym spadek napięcia to 3V, na diodzie 0.5 V, a na Shottky jeszcze mniej. O ile pamiętam, tam jest prostowanie jednopołówkowe ? Albo też zamienił cewki w magneto - lub przewody od nich. Jest wewnątrz lampy srebrzysta lub pomalowana płytka metalowa o boku 50mm z...
Ja się chce wyzbyć ZK140T i ZK140TM jeden produkcji magmora a drugi zrk. W obu nie chodzi wskaźnik wysterowania. W piwnicy mam jeszcze ZK147 w drewnie. A także 2 sztuki M2405S. Chce to sprzedać jakby ktoś był zainteresowany to nie widze problemu.
http://obrazki.elektroda.net/85_12793176... http://obrazki.elektroda.net/88_12793176... http://obrazki.elektroda.net/100_1279317... http://obrazki.elektroda.net/0_127931769... http://obrazki.elektroda.net/62_12793176... http://obrazki.elektroda.net/22_12793178... http://obrazki.elektroda.net/1_127931787...
Witam jak w temacie do czego trzeba podlaczyc gaszenie silnika i swiatla. Wiem tyle ze trzeba sciagnac kolo magneto i gdzies tam. Chce to zrobic ze tak powiem na krótko bo nie mam akumulatora ani nic co jest w orginalnych wsk-ch. Rama wogole jest z cezety 175:) Prosze o pomoc!!!
Witam jak w temacie do czego podlaczyc gaszenie i swiatla. Wiem tyle ze trzeba sciagnac kolo magneto i gdzies tam. Ja chce to podlaczyc ze tak powiem na krótko bo nie mam akumulatora ani zadnych rzeczy potrzebnych do tego jak w orginalnych wsk-ch. Prosze o ponoc!!!
Zamawiam komplet do 2T, piastę trzeba dorobić lub przetoczyć dam wał i magneto do tokarza jak to zrobił AudioBas. Zamówiłem już magneto i moduł jutro zamówię iskrownik od 2t i zobaczymy co z tego wyniknie. Za około tydzień będę to wszystko montował. A o tym VAPE pomyśle w dalszej przyszłości. Bo w tej chwili nie pracuje i muszę kombinować forsę. Tokarz...
Witka! Ponieważ posiadaż jedynie obudowę (nie masz nawet wskażnika magnetoelektrycznego 270 stopni wychylenie) pilecałbym zakup np.obrotomierza od fiata 125p za kilka złotych.Ewentualnie jakiegoś innego zbudowanego na elementach dyskretnych. Przeróbka jest prosta ponieważ wymaga jedynie zmiany czasu przerzutnika monostabilnego(jeden kondensator). Hej.
trzeba kupić 5 przerywaczy i posładac z nich 1 poządny zadbać o ondenstaro mozna wsadzić nawet troche pojemnieszy 24µF :) standard to 22µF niezawodność wtedy jest duża nie ma sensu tego przerabiać :) chyba ze stoczysz wał i dasz magneto od czegoś innego np. od jawy 50 ale to mozolna praca. Wtedy silnik będzie żywszy i charakterystya podobna...
W oryginale zapłon był z cewki magneta, światła z dwu cewek świetlnych (przednia lampa), a postojówki, klakson i ew. kierunkowskazy z obwodu bateryjnego - akumulator ładowany z dodatkowej cewki, za pośrednictwem prostownika selenowego, schowanego w przedniej lampie.
Trzeba ustawić tłok 4mm przed górnym martwym punktem mierząc przez otwór świecy suwmiarką, lub nawet zwykłym patykiem stawiając kreski na patyku. Przy takim ustawieniu powinna się zaczynać przerwa na stykach przerywacza. Taki sposób ustawiania był nawet w instrukcji obsługi motocykla. Jak wyczuć początek przerwy? Przy zapłonie bateryjnym (jest akumulator)...
Witam. Mam następujący problem z WSK 125: Podczas ostatnie jazdy usłyszałem dziwny odgłos silnika, ale jakoś dojechałem do domu. Na drugi dzień chciałem go uruchomić i bez efektu. Oczywiście sprawdziłem zapłon i co się okazuje - zaznaczyłem jak każe instrukcja punkty na magnecie i obudowie przy najwyższym położeniu tłoka a następnie cofając tłok o 3...
Cześć, Ostatnio zabrałem się za odratowanie wski 125. motor stał 30lat u mojego ojca w szopie. kupiłem nową świecę, zestaw naprawczy do gaźnika zmontowałem, dałem świeże paliwo i niestety mam problem z którym nie bardzo wiem jak sie uporać. otóż: bardzo bardzo trudno jest mi uruchomić silnik. jeżeli już się uda jakoś odpalić to jedynie pomaga trzymanie...
Witam mam problem z WSK 125 nie chce palić miałem już kilka takich motorów i w każdym sam składałem silnik i robiłem remont niekiedy od zera. Ale z tą WSK nie daje rady! Ustawiłem dobrze zapłon, platynki, kupiłem nowy kondensator, świece pożyczyłem gaźnik, całe inne magneto i cały aparat zapłonowy od innej WSK na chodzie, i nic iskra jest bardzo dobra...
Witam, mam kilka pytań dotyczących mojej wski 125. Mianowicie ostatnio miałem trochę problemów z zapłonem, ale to nie o tym, ze zdjętym deklem od magneta niestety mi się przewróciła, wypadł popychacz i wylało się trochę oleju ze skrzyni właśnie przez popychacz, a przynajmniej tak mi się wydaje, teraz pytanie czy się tym przejmować, czy włożyć popychacz...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Obawiam się że masz tam coś nakombinowane. W Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim był zapłon oparty o cewkę WN będącą częścią magneta - jedyne elementy które były wyprowadzone poza magneto to przewód do świecy (oczywiste) i przewód (zdaje sie niebieski) do stacyjki (zwieranie przerywacza dla zgaszenia silnika). Cewka zapłonu w magnecie miała 2 uzwojenia -...
Niestety, gdy chciałem ściągnąć magneto żeby spiąć cewki szeregowo, utrąciłem plastik od platynek, platynki założyłem nowe, iskra jest, a motor nie chce odpalić, odezwie się i zalewa świece odrazu, jak tylko go odpalę to posprawdzam ile daje jedna cewka, ile w szeregu i ile za mostkiem. Jak tylko sprawdzę to napiszę.
jedna 25w świeci lepiej niż jak była jeszcze ta słabsza To normalne, jak przeciążysz magneto to masz słabsze światła bo napięcie spadzie. No tu rzeczywiście jest problem, tam jest tyle mocy co w wsce Nie żartuj, nowa WSK 125 miała dobre, jasne światło. Tam była żarówka 6w 25/25W. Jak osłabły magnesy w kole i słabo już świeciło wystarczyło zmienić żarówkę...
Wypchnęło uszczelniacz na wale. Nie pisz głupot. Tam jeden uszczelniacz jest pomiędzy 2 łożyskami natomiast drugi jest zabezpieczony przez aparat zapłonowy wiec nie ma prawa wypchnąć. Opóźniona reakcja na gaz mi wygląda na: ścięty klin magneta, źle ustawiony zapłon, zbyt mała przerwa na świecy lub przerywaczu problemy z gaźnikiem (źle ustawiony gaźnik...
jdubowski , co do potępiania w czambuł .. Zakładałem chęć właściciela motocykla do zachowania stanu oświetlenia nieodbiegającego od fabrycznego , tj. sprawnych cewek a wlaściwie calego magneto i oryginalnych żarówek. Jeno nie mamy pewności na ile oryginalne ma cewki - dziś rzadko kto zna pełną historię posiadanej WSKi, a na rynku pełno badziewia z...
Mostek jaki podłączyłem do instalacji to zwykły układ z czterech diod. Ze stacyjką jest wszystko ok. Jeszcze przed świętami dobrałem się do instalacji i przejrzałem ją od początku. W związku z połączeniem mojej instalacji już ją opisuję: :arrow: przewód od cewek świetlnych poprowadziłem pod siedzenie gdzie zamontowałem mostek prostowniczy. :arrow: wszystko...
Kolego jak iskra jest to nie znaczy że zapłon dobrze ustawiony, ja miałem kilka motocykli wsk też miałem więc sprawdź ten zapłon bo to pewnie jego wina. Odkręć dekiel od strony zapłonu (czyli prawy) żeby widzieć magneto, odkręć świece i wsadź np śrubokręt żeby wyczuć tłok (tylko czysty żeby był) i kręć magnetem aż tłok będzie w górnym tzw martwym punkcie...
Okazało się że nie mogę dostac modułu GL200. :cry: Koleś na złomie pokazywał mi moduł wylądem jak GL200 a na aluminiowej obudowie było wytłoczone GL118 a to już na czujnik halla. A może dało by radę wpasowa ten czujnik jakoś pod magneto? I pytanie z innej beczki w którą stronę kręci się alternator od maluszka, patrząc od przodu, od zderzaka tylnego?...
Witam jestem nowy na tym forum,dlatego pozdrawiam wszystkich.Wiec mam problem.Jak wiadomo kazda wsk 125 tzw trojka posiadam elektryke 6v i ladowanie 6v(ktore czasem nie starcza)Sek w tym ze chcialbym przerobic wszystko na 12v i zrobic ladowanie na 12v.A po co?chce dodac modul zaplonowy,obrotomnierz,kontrolki ladowania itd,inne bajery ktore dzialaja...
Można spróbować złożyć magnetofon z fabrycznych części. Ale i do tego będzie potrzebna wiedza (wskazałem, gdzie jej szukać), i lepsze narzędzia. I zdobycie wiedzy (od tego najlepiej zacząć), części i narzędzi będzie wymagało poświęcenia sporej ilości czasu, i sporych wydatków. Konstrukcja magnetofonu MK-125 (i może paru innych - nie wiem, nie sprawdzałem)...
https://obrazki.elektroda.pl/6035658700_... Artykuł będący podróżą w przeszłość. Ostrzegam, że treść jest dość długa, więc jeśli kogoś nudzi dłuższa lektura niech lepiej nie czyta. Do napisania tego artykułu skłoniła mnie lektura poniższego wątku sprzed około 2 lat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam mam problem z WSK 125 niby nie duży ale irytujący i chce to rozwiązać.Mianowicie robiłem remont całego silnika nowe łożyska,uszczelniacze,wał,cylinder i pierścienie.Motor świetnie chodzi i nie łapie lewego powietrza bo po przytkaniu wlotu powietrza w gaźniku od razu gaśnie.Dałem mu nową świecę zapłonową i iskra jest dobra.Czasami co jakiś czas...
Witam z 'obrazu silnika' mozna wywnioskowac, ze zeby dzialal normalnie - trzeba by w nim wymienic : - przerywacz na oryginalny z 'PRL' i to 'kowadelko i mloteczek', - kondensator - na 'Miflex z PRL' i sprawdzic, - czy 'przypadkiem' nie jest jakis 'kombinowany klin' do magneta dorobiony, np. z 'przesunieciem fazy / pola magnetycznego' lub nie jest zrobione...
Ze swojej strony radzę go wydłubywać ostrożnie, bo jak go w środku rozklepiesz to dopiero będzie problem. Ostatnio musiałem wyjąć klin od strony magneta w simsonie tym właśnie sposobem, to skończyło się na tym, że musiałem go wyszlifować dremlem a teraz za klin musi robić gwóźdź bo nic innego nie dało rady włożyć żeby się trzymało.
Witam. Nie wiem czy dobrze pisze czy w tym dziale Jeśli źle to przepraszam ale pierwszy raz pisze w takiej sprawie. Otóż nie dawno jakiś czas temu nabyłem wsk 125 sprzedający dał mi iskrownik bez cewek do świateł Mam tylko cewką tą która jest potrzebna żebym mógł odpalić I dał mi jeszcze magneto. Klin wszystko było Kabel z iskrownika przerywacz i kondensator...
Potencjometrów już nic nie uratuje, ten sprzęt jest starszy ode mnie, więc miały prawo się zużyć - obecnie używam ich na zasadzie 'ustawić i nie dotykać bez potrzeby'. Wymiana tranzystorów od strony mechanicznej nie jest żadnym problemem, do tych radiatorów które tam są da się przykręcić praktycznie wszystko, otwory pasują nawet pod tranzystory w obudowach...
J Nie wiem tylko czemu potrzeba przetaczać koło magnesowe. . Miałem na myśli moje zalecenie polegające na kupnie nowego zestawu koło magnesowe + cewki (z kołem magnesowym o średnicy zewnętrznej 110m - do kupienia pod nazwą Koło magnesowe iskrownik GY6) Za jakieś 60zł nowe. Są to zestawy do chińskich skuterów i w celu dopasowania ich do WSKi należy...
Problem będzie z elektryką: Jak dla kogo??? Słabo obeznani w elektryce faktycznie mogą mieć problemy, ale dla chcącego... http://www.motocdi.com/cdi-wsk-175-m21w2... Gdzieś na tej stronie był projekt zapłonu typu magnet do WSK175 ale nie mogę znaleźć.
Sprzęgło się ślizga, popuść na regulacji najpierw może tylko zbyt mocno masz naciągnięte(regulacja na pokrywie od strony magneta). Luzujesz nakrętkę, wykręcasz śrubę na płaski śrubokręt. Musisz ustawić taki moment żeby nie ślizgało, żebyś płynnie mógł ruszać i żeby był delikatny luz na dźwigni. Po wszystkim dokręcasz nakrętkę. Możesz również skręcić...
Witam Kolege! Jak pisalem powyzej cyt: "ja tak zrobilem w swoim motocyklu"... tzw, cewki pradnicowe polaczone rownolegle - jak sama nazwa wskazuje - sluza wytozeniu napiecia zasilajacego - glownie oswietlenie pozycyjne tylne, swiatla mijania i swiatla drogowego. Zas akumulator byl ladowany za prostownikiem selenowym - mam nadzieje ze Kolega o tym nie...
To jest dobra informacja. Jest nadzieja że te miliwolty to tylko błąd pomiaru niedokładnego miernika. Gdzieś w gratach powinienem mieć taką głowicę i jeśli będzie pasowało mocowanie, to wymienię. Dam znać, jaki będzie efekt wymiany. Póki co, nie będę grzebał dalej, zacznę od głowicy a potem się zobaczy. Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/1254156500_...
Podaję wymiary pasków napędowych do ZK: 1. Pasek główny - napędzający koło zamachowe: średnica paska - 125,5 ±0,6, średnica przekroju paska 2,75 ±0,1 2. Pasek napędzający koło dowijania: średnica 84 ±0,5, średnica przekroju 2,6 ±0,1. Tu spokojnie można darować sobie dokładne wymiary, nie gra większej roli nawet średnica przekroju....
(...)Jak byś mógł mi wytłumaczyć jeszcze o co chodzi z tym źródłem prądowym od strony linii.(...) Poczytaj artykuły w linkach, które wskazałem wcześniej, tam jest to opisane.
Co do Marcina to chyba masz rację muszę po niewczasie przyznać , ja oglądałem go tylko raz i takie informacje w dawnych czasach krążyły ale teraz wiem , że nie miałem racji, słyszałem też o podwójnym kabstanie w układzie przesywu taśmy w Marcinie (to była chyba najciekawsza rzecz w tym magnetofonie w ówczesnych czasach), wówczas rzadkość, później dość...
Dobrze, że dopisałeś o co ci chodzi. W motorynce i w starych typach motocykli gdzie nie ma prądnicy prądu stałego a jest iskrownik i tzw. magneto jest tak: Oświetlenie jest zasilane z cewki napięciowej ale MUSI być obciążenie ściśle określoną mocą. Jeżeli moc obciążenia jest za duża (np. podłączysz żarówki za mocne wtedy napięcie spadnie zbyt nisko...
magneto stihl magneto napiecie napiąć magneto
klimatyzacja przestaje gorąca szlifierka schemat peugeot partner
Jak połączyć równolegle akumulatory Seplos 2.0? Potencjometr siły i barwy głosu z włącznikiem do DIORA-TRUBADUR