Na początek - nie jestem elektronikiem. Skoro masz odwagę się do tego przyznać, miej odwagę poprosić jakiegoś starego fachowca z serwisu o pomoc. Bez "pacjenta na stole" trudno doradzić cokolwiek, a gdy chirurgiem jest ktoś kto nie trzymał nigdy skalpela w reku, można się spodziewać tylko zejścia pacjenta. Przepraszam za tak dosadne słowa, ale magnetofony...
Masz miernik (woltomierz)?Jeśli tak, to zmierz proszę jakie napięcie jest na tej żarówce podświetlania wskaźnika. Moim zdaniem coś za mocno świeci. Za duże napięcie na niej to większa moc i większa temperatura - to z kolei z czasem może doprowadzić do trwałego odkształcenia plastiku samej oprawki i pleksy skali; a wtedy będzie dopiero problem... Co...
Witam. Regulacja obrotów silnika w tym typie znajduje się w obudowie silnika . A Kolega to widział w ogóle [url=http://oldradio.pl/karta_odb.php?nr... 125 ?
Pliki ściągnięte z internetu zazwyczaj same w sobie są w porządku. Zawsze jednak możesz upewnić się wrzucając je do jakiegoś emulatiora C64. Kluczowe jest właściwe dobranie głośności nagrywania by nie była ona zbyt duża lub zbyt niska. Najlepiej jest robić to metodą prób i błędów. W urządzeniu którym nagrywasz ważna jest stabilność obrotów i ich prędkość...
Przed ingerencją w magnetofon dobrze było by sprawdzić jaka jest rzeczywista prędkość przesuwu taśmy, bo nie mamy jednoznacznej diagnozy, a metoda mierzenia czasu przejścia jest obarczona błędem, zależnym od producenta i może sięgać 2 minut (sprawdzone empirycznie), a niewykluczone że i więcej. Prawidłową metodą jest pomiar z użyciem kasety testowej...
Sprawdź tranzystor ,,mocy" jeżeli uszkodzony możesz go zastąpić jakimkolwiek o mocy ok.1W np. BD 135 jeżeli chcesz się trzymać oryginalnego silnika i stabilizatora obrotów jeżeli nie, to zamień na silnik z popularnych tanich jamników choćby made in china zawierających w obudowie silnika regulator zapewniający chyba zdecydowanie lepszą stabilizację obrotów.
Silnik powinien ruszyć przy napięciu 12V. Trzeba sprawdzić. Nie sprawdzałem tej przeróbki w modelu z autostopem na szczotkach. Ja sobie przerobiłem na auto stop optoelektroniczny (przekładka elektroniki). A więc tak: Pomysłodawcą tej przeróbki jest kol. parsifal7 z forum elektroda.pl i za jego wskazówkami wykonałem tą modyfikację. Magnetofon musi być...
to zdanie trochę gryzie się z Twoim pierwszym zdaniem gdzie piszesz "Jeżeli prędkość ....... znaczy że coś jest nie tak". Wydaje mi się że w poście przedstawiłem wszystkie możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy - pierwsze zdania postu 5. Czy "niezłe 3%", o których napisałeś wynika właśnie z praktyki? Jeśli tak, to jak to wyglądało? Kilkadziesiąt magnetofonów...
Natomiast zauważyłem jedną sprawę. Mianowicie przy ustawieniu max. głośności bez taśmy przy funkcji play słychać w głośniku bzyczenie zależne od pracy silnika. Z założonym paskiem dźwięk przypomina silnik dwusuwowy, bez paska bzyczenie równe. Czy to oznaka kończących się szczotek? Podejrzewam że bzyczenie mogą wywoływać małe iskry. Z doborem zamiennika...
Jeśli jest tam Silma to nic dziwnego. Stabilizator może być sprawny (w co wątpię bo to UL1901) ale stan szczotek silnika oraz komutatora może być bardzo zły, co będzie się objawiało spadkiem obrotów oraz mocy podczas pracy z obciążeniem. U mnie uszkodzenie/zużycie było na tyle duże, że silnik nie miał siły ruszyć nawet bez założonego paska, trzeba było...
Witam, jakie są obroty silnika głównego lub wałka przesuwu w magnetofonie szpulowym dla, na przykład, prędkości 19,05 cm/s ?
https://obrazki.elektroda.pl/8530383300_... Jakiś czas temu zaprezentowałem wykonany przez siebie zestaw elektroakustyczny Retro Tower. W jego skład wchodzą kolumny, wzmacniacz, tuner oraz odtwarzacz CD. W latach świetności zestawów wieżowych podstawowym źródłem bywał jednak magnetofon kasetowy. Ponieważ posiadam sporo nagranych kaset...
Witaj! Takie silniki były stosowane w latach 50 w projektorach radzieckich K25 i pracowały na 110v W latach 55 spotykane w pierwszych magnetofonach Radzieckich Dniepr 5 Magnetofon wyglądał jak duże radio.Po podniesieniu górnej klapy były dwie duże szpule po 500m lub dwa talerzy na które nawijała się taśma.Nowością było koło zamachowe,które stabilizowało...
jak zmienic obroty silniczka w magnetofonie jak gdzie i czym????magnetofon (????!!!!!!!!!!!!!!) - ozdobniki?
Kupiłem wysyłkowo magnetofon Radmor ,wiedziałem o tym ze wciąga kasety ale odkręciłem obudowę i nie bardzo chce coś ruszać,może ktoś się orientuje co takiego się dzieje w tym sprzęcie bo nie chciał bym czegoś innego popsuć,dziękuje za pomoc.
Witam serdecznie! ... 1. Na zdjęciu pierwszym mamy napęd kasety. Pasek jest tylko pomiędzy tymi rolkami, które wchodzą w kasetę? To gumowe coś pomiędzy tymi rolkami to jest sprzęgiełko tak? Póki co jeszcze dokładnie nie wyczyściłem, dlatego widać na tych rolkach pozostałości po starych paskach :) Biała strzałka wskazuje tzw. "idler" czyli kółko pośredniczące,...
Pięknie! Dziękuję za pomoc, pozdrawiam. Czy mogę prosić kolegów o pomoc w jeszcze jednym elemencie, jaki mam kupić? Wygląda na pęknięty, a to sterownik obrotów i magnetofon goni na obrotach. Dziękuję z góry. https://obrazki.elektroda.pl/7036482500_...
Ale ja silnik zmieniałem, bo stary nie miał już siły - nawet przesmarowanie nie pomogło.
Witam. W ww magnetofonie uszkodzony jest czujnik obrotów talerzyka. Brak jakiegokolwiek oznaczenia na nim jak i na schemacie. Jeżeli któryś z kolegów zna to oznaczenie będę wdzięczny za jego ujawnienie. Dzięki z góry.
Wystarczyło założyć pasek do licznika obrotów i działa.
Zapoznaj się z service: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Kasetę magnetofonową zanim załadujesz do magnetofonu możesz przecież sprawdzić, testowo próbując przesuwać taśmę przez zapięcie na kółeczko kasety ołówka w formie ośki napędowej - będzie to potwierdzenie czy sama kaseta wprowadza przesadne opory dla przesuwu taśmy. Magnetofon zwalnia, bo z dużym prawdopodobieństwem silnik PRM-33 Silma na już dość. Te...
A co z mechaniką stosowaną w magnetofonach serii 8000 i 9000? Polski projekt i wykonanie. Mechanika ta mogła śmiało konkurować z japońską z tego okresu - niestety co innego sam układ elektroniczny (szumiące tranzystory, kiepskie głowice uniwersalne...) Mieliśmy naprawdę dobrych inżynierów/konstruktorów, tylko realia socjalizmu skutecznie hamowały rozwój....
Witam nie ma otworu do regulatora obrotów i zastanawiam się gdzie on może być. Bardzo często, regulacja obrotów jest pod gumową zaślepką na silniku. PozdrawiaM.
Chyba, że istnieje jakieś proste (gotowe) rozwiązanie dla modułu rozpoznania kierunku obrotów? Owszem istnieje, a zwie się enkoderem . Poszukaj naprawdę małego, zamontuj mechanicznie jak licznik (napęd np. paskiem) i masz gotowe zliczanie przy użyciu dowolnego licznika do współpracy z enkoderem.
Czyli klasyczny licznik obrotów pozwalający również wykryć ruch osi. Rozumiem, że 4,9 V jest przy przerwanym strumieniu światła, a 4,5 V przy odsłonięciu szczeliny. To sugeruje logikę typu TTL-owego, bo tam są poziomy wysokie w okolicy 5 V. Zakres zmian napięcia kolektora jest dziwnie mały. Ja bym się spodziewał, że układ jest tak zaprojektowany (wartość...
W obudowie silniczka napędowego masz otwór na cienki wkrętak, tam znajduje się potencjometr regulacji obrotów.
Skoro tak, to ok. Szanowny Kolego! To, że wymieniłeś paski zanim o nie pytałeś to można wyczytać dopiero teraz - gdy o tym napisałeś. Wcześniej nie można było mieć pewności czy w ogóle wymieniałeś na nowe, czy o odpowiednich wymiarach i czy to były paski przeznaczone do magnetofonu, a nie np. jakieś gumki recepturki. Gdyby Szanowny Kolega był łaskaw...
Sprawdź czy to gumowe kółko przy włączniku obrotów dobrze dolega, powinno być dociskane do koła zamachowego i kółka silnika przez sprężynę. Możesz złapać za tę dźwignię i lekko popchnąć tak żeby mocniej dolegało. Może też być wypracowane to łożysko pod kołem zamachowym (jeśli magnetofon długo pracował w pozycji pionowej) lub też może nie dolegać gumowa...
Cześć. Udało mi się nabyć magnetofon Scott CD-67 Po uruchomieniu okazało się, że zaniża tonację. Zaglądając pod obudowę i sprawdzeniu pasków wszystko wydawało się być OK, postanowiłem więc dokonać małej regulacji obrotów silnika. Taśma zaczęła się przesuwać z odpowiednią prędkością co dało się zauważyć w odsłuchu. Pojawił się natomiast inny problem....
Sprawdz mechanizm napędzający w mechanizmie pasek, koło zamachowe, Wydaje się to być strzałem w dziesiątkę, dziękuję! Nie udało mi się co prawda wyciągnąć samego paska ale ściągnąłem go z tego dużego koła zamachowego oraz z silnika, następnie bardzo porządnie wyczyściłem alkoholem prowadnice na kole zamachowym oraz w silniku a także sam pasek przetarłem,...
Za prędkość przesuwu taśmy odpowiada tylko i wyłącznie silnik capstain, pod warunkiem że nie ma żadnego poślizgu taśmy na wałku tego silnika. Patrząc na zdjęcia z linku który podrzuciłem to akurat żeby wyjąć wirnik silnika capstain i przesmarować jego łożyska to nie powinno być żadnego problemu. Na wcześniejszym Twoim filmie słychać że ten silnik chodzi...
Problemem zapewne jest układ kontroli obrotów talerzyka dowijania. Czy podczas przewijania jest podobnie, czy dzieje się tak tylko przy odczycie/nagrywaniu?
Witam. Magnetofon jak w temacie. Początkowo obroty były prawidłowe ale co jakiś czas silnik "szarpał" i szybkość rosła w górę po ok. 20 minut pracy urządzenia. Obecnie obroty są bardzo szybkie niezależnie czy magnetofon pracował jakiś czas czy nie. Magnetofon nie reaguje na zmiany ustawienia potencjometru "pitch" w obu kierunkach odtwarzania. Początkowo...
Masz zamiar w ogóle kopiować kasety ze zwiększoną prędkością? Wiąże się to z większą utratą jakości sygnału i raczej tego się unikało. Jeśli regulacja ma być tylko jako "sztuka dla sztuki", żeby magnetofon był w pełni funkcjonalny to można to oczywiście zrobić. Sama prędkość kopiowania nie jest aż tak istotna, ważne żeby była identyczna w obydwu kieszeniach....
Gdy naprawiałem swój magnetofon ZK 147 natknąłem się na taką czarną dość cienką gumkę. Myślę że to gumka od licznika obrotów, który niestety nie działa. Czy da się w jakiś sposób naciągnąć tą gumkę na ten licznik obrotów? Wiem że trzeba nałożyć go na początku na prawy talerzyk naciągający taśmę, tylko nie wiem co zrobić, by naciągnąć go na licznik obrotów
Zadałem sobie trud i poczytałem w Google co to jest rotomat. Otóż moim zdaniem Kolega Autor na samym początku zrobił złe założenia konstrukcyjne. Po za tym, nie mając pojęcia nawet o podstawach elektryki/elektroniki chce zbudować układ nawrotny pracy silnika i napotyka piętrzące się problemy z tym związane. Moim zdaniem do takiego rotomatu najlepiej...
Spróbuj delikatnie docisnąć rolkę. Jeśli obroty będą prawidłowe to rolka do regeneracji lub wymiany.
O ile pamiętam układ regulacji obrotów silnika znajduje się w jego obudowie, powinna być mała dziurka w tylnej pokrywie silnika. Do regulacji najlepiej plasikowy mały śrubokręcik, uważaj na zwarcie do masy.
Mam problem ale na szczęście mechanizm jest bardzo prosty do złożenia , rozłożyłem go wyczyściłem ,zmieniłem pasek na nowy i fajnie magnetofon trochę pograł ,wyregulowałem skos głowicy później chciałem wyregulować obroty ale zanim się za to wziąłem magnetofon zaczął dziwnie grac i tak mu zostało , raz gra wolno jak by tą kasetę mielił a po jakimś czasie...
Stary i twardy pasek wpływa jak najbardziej na równomierność przesuwu taśmy. Potencjometr do regulacji obrotów znajduje się w metalowej puszce osłaniającej silnik a dostęp do niego jest przez otworek po przeciwnej stronie kółka pasowego.
Jeśli silnik napędzający koło zamachowe nie posiada zintegrowanego stabilizatora obrotów to, bazując na schemacie magnetofonu, można wnioskować, iż inkryminowany silnik nie jest silnikiem oryginalnym i nie jest przeznaczony do napędu koła zamachowego. Serwisant sprzętu elektronicznego, powinien to stwierdzić samodzielnie i bez większych problemów. Jeśli...
Skontroluj czujniki obrotów talerzy , tam bodaj były czujniki Halla
To w takim razie trzeba rozebrać silnik i sprawdzić stabilizator obrotów na nim. Co tam jest za silnik? Pewnie Mabuchi jakiś.
W brew pozorom kółko skaczące czeto ulegało odkształceniom bo klienci zamiast przełączyć mechanizm obrotów na "0" i wyłączyć z sieci , zostawiali na "19" czy na "9,5" a tylko wyłączali z sieci nawet na funkcji pley ,przez co gumowa rolka ulegała odkształceniu od stałego nacisku na koło zamachowe i na oś silnika co objawia się stukiem na wysokich obrotach...
zmieniają się obroty raz jest szybciej, częściej jednak magnetofon zwalnia a po dłuższej chwili gra poprawnie. Potencjometr stabilizacji obrotów w regulatorze tychże. Druga możliwość to zabrudzone (pokryte śniedzią) styki komutatora silnika. TO jest capstan motor i pasowalo by sprawdzic motor drive . Strona 9 serwisowki RS BX404 np.Q909- 2SB621 ARSTA/...
Stabilizator obrotów silnika jak i sam silnik, mogą szwankować. Warto by zaobserwować poziom napięcia zasilającego silnik. Nie wiem jak jest zabudowany silnik w Finezji i jakiego typu. Silniki magn. serii M80**, M90** miały stabilizator zintegrowany z silnikiem.
Otóż prędkość silnika nie ma znaczenia żadnego w tym przypadku. Magnetofon posiada regulację obrotów silnika na potencjometrze i kręcenie nim nie zmienia tonu szumu mimo zmiany prędkości odtwarzania taśmy.
Drodzy Koledzy, czytając posty widzę, że macie już spore doświadczenia z wieżą Philipsa. Męczyłem się ostatnio z FW-P75/34 i z opisu widzę, że mają podobne rozwiązania. W tej "mojej" podejrzewam uszkodzenie M62320FP. Pokrótce opiszę co się aktualnie dzieje. Po wymianie AN 7125 (rozerwana obudowa) dalej cisza w głośnikach, zupełnie nie działa magnetofon...
Posiadam magnetofon unitra m8010 i chce wymienić regulator obrotów silnika. Bo oryginalny uszkodziłem proszę o schemat i żeby regulator miał wydajność prądową 1A napięcie zasilania na 12V.
za zwolnienie obrotów i to zwolnienie "falujące" - nigdy nie będzie to idealnie stałe zmniejszenie prędkości. A to już zależy od tego czy samo koło zamachowe jest równe. W radiomagnetofonach i magnetofonach dobrej jakości luźny pasek powodował spadek obrotów i nie było żadnego falowania. Sprawa się trochę zmienia gdy koło zamachowe nie jest idealnie...
W tych magnetofonach (i innych o podobnej konstrukcji czujnika obrotów talerzyka zwijającego) najczęściej powstaje kłopot ze "sterowaniem" czujnika obrotów talerzyka zwijającego taśmę. Z tego co pamiętam były dwa typy tego typu czujników: kontaktron i magnes na obracającym się kółku napędzanym wraz z prawym talerzykiem, lub żarówka z krążkiem (z lusterkami...
Pytanie dla myślących: Co może mieć wspólnego sterowanie prędkością obrotów z wciąganiem taśmy? Czy w tym magnetofonie jeden silnik zawiaduje dowijaniem taśmy na prawą szpulę, a drugi obrotami wałka napędowego?
magnetofon falowanie obrotów magnetofon regulacja obrotów stabilizacja obrotów magnetofon
rezystancja cewki elektrozawór zmywarki zawory motocyklowe diseqc dekoder
interfejs multidiag kabel brake radio
Brak świateł postojowych w Piaggio ZIP 4T 2008 Żarówka LED w Piaggio ZIP 50 cm³ 4T 2008 - Kompatybilność