Cześć. Myślę że instrukcja jest głównym wyznacznikiem. Na zdjęciu z eBaya ktoś miał dłuższy pasek to założył. Zapewne to tylko rolka dociskowa, nic nie napędzająca więc kierunek jej obrotu nie ma tu znaczenia. A i ostatnia kwestia to jak transmisja oplata szajbę silnika, przy opcji z ebaja pasek może się na niej ślizgać.
-Czym zrobić na nowo białe napisy na górze,myślałem na emalią zaprawkową nanoszoną cienkim drucikiem i taśmie malarskiej do zaznaczenia drogi linii i napisów Ja bym to zostawił - sa w niezłym stanie jak na te lata. A jak to ma być porządnie zrobione to zostaje sitodruk jak w oryginale (dużo pracy i eksperymentów). -Magnetofon zbyt wolno odtwarza-myślę...
Obstawiam w ciemno "wypasiony" silnik Silmy z rodziny PRM. Wstawione silniki tej rodziny do np. magnetofonów już po 2 miesiącach użytkowania lubiły pływać losowo z obrotami. Dopiero wymiana na coś dobranego z "chińczyka" jak ręką odjął. Bazuj na tym http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32...
Z tymi polskimi silnikami Silma to daj sobie spokój, niestabilne obrotami i lubią śmiecić od szczotek. Nawet nówka silnik potrafił już po 2 miesiącach używania tańcować z obrotami, rano taśma przesuwała się z inną prędkością niż po południu, gołym uchem było słychać te odchyłki, co dyskwalifikowało te silniki jak sensowny napęd magnetofonu. Wymień...
Jak się mylę to mnie koledzy poprawcie. Mylisz się. Tam są dwie identyczne mechaniki magnetofonów. Regulacja powinna się znajdować na płytce podłączonej do głównego silnika w każdym z modułów. Jest to zresztą uwidocznione na schemacie; tak więc poradzając innym Jakbyś przejrzał ową instrukcję to byś wiedział Zacznij od siebie... Każdy silnik główny...
W brew pozorom kółko skaczące czeto ulegało odkształceniom bo klienci zamiast przełączyć mechanizm obrotów na "0" i wyłączyć z sieci , zostawiali na "19" czy na "9,5" a tylko wyłączali z sieci nawet na funkcji pley ,przez co gumowa rolka ulegała odkształceniu od stałego nacisku na koło zamachowe i na oś silnika co objawia się stukiem na wysokich obrotach...
Historia... raczej z pawlacza -pasek dosłownie się rozłożył, pozostała z niego "smoła" Wyczyściłem, założyłem nowy. Magnetofon zaczął funkcjonować ale wyłączał się. Temat transoptora załatwiony. No i obroty w zasadzie też, tylko "po amatorsku" tzn. odtwarzałem te same utwory z dwóch źródeł i regulowałem tak długo, aż ten z magnetofonu nie nachodził...
Właśnie zastanawiało mnie to, czy nie "podwinie" się szczotka. Jak na razie wszystko jest o.k. - obroty trzyma "jak drut". Swoją drogą, do gramofonu powinien pasować w zasadzie każdy silnik od magnetofonu, który może ewentualnie pracować w dwie strony (chyba, że od razu mamy "prawy", być może są gramofony, napędzane "lewym" silnikiem); PRM-33-L pasuje...
pierwsze wypusty mechaniki K 520 miały koła zębate wykonane z bardzo podobnego plastiku jak te w radiomagnetofonach Grundiga I bardzo dobrze, że Kasprzak nie szedł dalej tą drogą. Te zębatki rozsypują się same z siebie. Ośki są pasowane na "duży wcisk" w blachę korpusu mechaniki. Koa są zdejmowalne (nie wyobrażam sobie by nie mogły być) - jako zabezpieczenie...
A co mają paski do ZA SZYBKICH obrotów? Zastanawiałeś się zanim napisałeś swoje wiadomości czy akurat miałeś wenę i piszesz co Ci ślina na język/klawiaturę przyniesie? był u mnie wymieniany silnik na inny Wymiana silnika (o ile przy tej okazji nie uszkodziłeś czegoś) nie może mieć związku z brakiem jednego kanału. ma za szybkie obroty raz na stronie...
Witam serdecznie, trafił mi się do naprawy rodzynek z rodziny UNITRA, wcześnie poradziłem sobie z "przeszczepem" głowicy w AT9100. Teraz mam problem z szalejącymi, skaczącymi wskaźnikami podczas wyłączania REC. Co zrobione: Na początku zaśniedziałe bezpieczniki - wszystkie do wymiany, pomiar napięć - OK. wymiana żarówek, i naprawa mechaniczna stukania...
napięcie na silniku to 4,72V. Pytanie - Czy ten magnetofon posiada regulator obrotów silnika? Jeśli tak - co nam daje podanie napięcia, jeśli o obroty Kolega pyta? W tych mechanikach nagminną usterką było ogólnie rzecz biorąc ; przeniesienie napędu. Od początku (samego silnika) poprzez wszystkie sprzęgła tarciowe, przekładnie aż na sposobie docisku...
Po wymianie kondensatora dalej było obciążenie, postanowiłem sprawdzić napięcie na prostowniku (które okazały się za niskie), efekt: zdechły dwie diody w mostku, pomogła wymiana na nowy mostek prostowniczy o podobnych parametrach z nowym kondensatorem. Po tym zabiegu magnetofon ruszył, silnik od razu łapie obroty, odtwarza i przewija ładnie i równo....
No i gra. Wymiana silnika rozwiązała problem. Niestety nigdzie takiego nie mogłem dostać ale przypomniałem sobie że mam jakiś magnetofon od mini technicsa co już dawno miał być na śmietniku.. i wualaa jakimś cudem siedział tam prawie identyczny. Dziękuję za zainteresowanie tematem i pozdrawiam.
Proszę nie udzielać błędnych porad. Elektronika, która jest w silniku BLDC, może mieć ograniczenie minimalnych obrotów (jeśli to był silnik od wiatraczka, to przecież nie ma potrzeby, by kręcił się powoli - może kręcić się trochę wolniej, żeby było ciszej), i żaden regulator na to nie pomoże - tylko wymiana elektroniki. A i dla silnika szczotkowego...
Kolego nie odpowiedziałeś na moje pytanie a ja nadal zastanawiam się co ma zniekształcony dźwięk z przesuwem taśmy? Jeśli masz jakieś problemy z obrotami to wymień silnik. Od dawna wiadomo, że ten oryginalny, krajowy nie jest zbyt dobry, a skoro magnetofon jeszcze zaplombowany to pewnie takie (dwa) tam siedzą. Zużycie silnika powoduje wahania prędkości...
"W miarę" stałe napięcie i 20mV różnicy to oznaka zużycia stabilizatora (osobiście nic nie mam do sprzętu unitry - przeciwnie jestem jego zwolennikiem, ale magnetofon po 20 latach ma prawo tracić parametry). Tak jak mówiłem kup nowy silnik o podobnych wymiarach z wbudowanym stabilizatorem i pokombinuj z podprowadzeniem stabilizatora pod otwór do regulacji....
Dziękuję za odpowiedź. :) Pasek był już taki założony. Po jego zdjęciu, a następnie próbie ponownego założenia trzeba było mocno naciągać pasek by wszedł na koło pasowe silnika. Tak czy owak, problem falowania prędkości zażegnany - faktycznie wymiana paska na taki o właściwej długości pomogła. Sam silnik co prawda wciąż pracuje w słyszalny sposób, ale...
Wzmacniacz - Potencjometr działa - po kilku obrotach 'tam i z powrotem' szumy zmalały, stawia odpowiedni opór. A co poradzić na ten nieprzewidywalny brum? Gdy wzmacniacz jest nieruszany wszystko jest w porządku, wystarczy drobny wstrząs i pojawia się jakby 50Hz w obu kanałach, nie reaguje na kręcenie gałami. Po delikatnym puknięciu w obudowę wszystko...
z tego co udało mi się wywnioskować to do wymiany mogłyby być paski Paski przy zbyt dużej prędkości odtwarzania? Na pewno nie. Paski (gdy się rozciągną lub utracą sprężystość) mogą być odpowiedzialne za niewłaściwe przewijanie (nawet jego brak w skrajnych przypadkach) lub za zwolnienie obrotów i to zwolnienie "falujące" - nigdy nie będzie to idealnie...
Wykombinowałem trochę inaczej, jutro pokarze niby gra ale troszkę za wolno. Dodano po 11 Stosujesz po pierwsze nie właściwe paski- na aukcjach są dostępne komplety posiadające różne średnice pasków dla tego modelu - a więc nie są dwa identyczne komplety pasków dla obu mechanizmów( tak to wygląda, trzeba zmierzyć odległości kól zamachowych od osi sinika,...
Witam. Jeden z mych przyjaciół, fascynat/kolekcjoner sprzętu z drugiej połowy XX wieku, podrzucił mi do przeglądu słynnego Revoxa A77, kupionego za przysłowiowe "psie grosze", podczas gdy te maszynki "chodzą na mieście" po kilka tysięcy :) https://obrazki.elektroda.pl/4802209600_... https://obrazki.elektroda.pl/3585918600_...
Dzień dobry, Kondensatory blokujące na uzwojeniach były sprawne, ich wymiana niczego nie wniosła. Zgodnie z podpowiedzią kolegi skupiłem się na synchronizacji pracy drum-motor. Okazało się, że sygnały tacho pochodzące z cewki mają niską amplitudę i są mocno zakłócane, szczególnie jak załączymy przewijanie czy przeszukiwanie po utworach. Prawdopodobnie...
https://obrazki.elektroda.pl/2717964700_... https://obrazki.elektroda.pl/1331249800_... i od czego są te piny po wyglądają na rozlutowane Wstępna ocena dostępnych informacji Na zdjęciach przedstawiono mechanizm urządzenia, który przypomina mechanizm magnetofonu lub innego sprzętu z napędem taśmowym. Widoczne są: - Piny na laminacie,...
Odnośnie obrotów silnika w prwie wszystkich przypadkach wystarczy oczyścić szcotki i komutaror silnika spirytusem. Taki zabieg wystarczy na jakiś czas. Silniczki zachodnie rozwiązują ten problem na bardzo długo. No pewnie wszystko mozna ale po co.hehe ja nie powiedzialem ze silnik mi nie chodzi chodzi i to nawet nie ma jakich dziwnych zwolnien naglych....
Wszystko z magnetofonem jest ok poza przesuwem taśmy. Przesuw taśmy, obroty, jak by się przyjrzeć na pewno byś coś jeszcze znalazł. Stosując smar, źle się wyraziłem użyłem odrobinę oleju silikonowego. Olej jest za gęsty do łożyska tego typu. Napisałem - oliwa do maszyn precyzyjnych. Myślę by jednak wymienić paski właściciel 2 lata temu wymieniał paski...
Witam! Właśnie zniosłem ze strychu, odkurzyłem i zabieram się za rewitalizację RM820S Condor. Czy ktoś mógłby doradzić, co tam wymienić, aby jakiś czas toto jeszcze pochodziło? Kiedyś, zanim jeszcze go odstawiłem, wymieniłem silnik napędzający koło zamachowe. Wstawiłem taki na 9 V, z wewnątrz zamontowanym regulatorem obrotów, co pozwoliło ominąć PRM-33-1,7...
ale tylko jak koła zamachowe są takie same - toczka w toczkę. Były dwie metody stosowane w dwuwałkowych magnetofonach - jedna to różne średnice osi napędzających taśmę, a druga to różne średnice kół zamachowych. A jakie mogą być różnice w fabrycznych kołach zamachowych czy wałkach napędowych? Z jaką dokładnością są wykonywane te elementy? Z jaką powtarzalnością?...
Sony MHC 771 30 lat z tego ostatnie 20 nieuruchamiana. Jest to forum dla początkujących... to za dużo powiedziane.. początkującym to mogłem być 60 lat temu jak bym się za elektronikę zabrał.. Moje dotychczasowe osiągnięcia: "radio na kryształek" 65 lat temu. A więc po prostu laik. Do rzeczy, potrzebuję pomocy w naprawie tej wieży, jak się znajdzie jakaś...
Tak sobie siedzę i czytam i śmiać mi się chce. Widać gołym okiem że ci co na mnie naskoczyli nie mają zielonego pojęcia o temacie. Myślę że kolega Plumpi wyczerpał temat rezystora i odpowiedział dlaczego wymiana rezystora usunęła usterkę buczenia w czasie jazdy mojego dźwigu. W którym miejscu odpowiedział, możesz zaznaczyć? Też tam byłem. Pierwsze co...
Czytałam wiele twoich postów i widzę, że na moim poziomie nie ma sensu się z tobą droczyć. Masz ogromne doświadczenie. Miło mi, że doceniasz doświadczenie i zdobywaną latami wiedzę. Dziwię się tylko jak możesz pisać o "nie wpływaniu negatywnie" zbyt dużego momentu dowijania tak beztrosko. Kasety magnetofonowe obecnie są produkowane tylko przez jeden...
Do modelu Kudelski 3 jest głowica tachometryczna, zastosowana jest stabilizacja obrotów silnika, to jest pośrednia stabilizacja przesuwu taśmy.Od wersji 4 jest już dodatkowy kanał na taśmie, z zapisem częstotliwości pilota, z generatora stabilizowanego kwarcem i jej jednoczesnym odczytem dla układów stabilizacji.To jest stabilizacja prędkości nośnika,...
Opis: magnetofon zmienia obroty Diagnoza: Lużny pasek klinowy łaczący silnik z mechanizmami posuwu taśmy oraz po wykr...Opis: magnetofon zmienia obroty Diagnoza: Lużny pasek klinowy łaczący silnik z mechanizmami posuwu taśmy oraz po wykręceniu silnika okazuję się że zgrzyta przy zmianie pozycji z poziomej na pionową. Uszkodzenie: Wymiana paska, przesmarowanie...
Dzień dobry Kupiłem do naprawy magnetofon kasetowy Unitra B302 (podobny do MK125). Jako, że był on lekko zdekompletowany to udało mi się wymienić wszystkie elementy gumowe napędu kasety, naprawić regulator obrotów silnika (poprzez wymianę popękanego potencjometru na nowy, naprawić układ auto- stop oraz wymianę silnika, który okazał się zatarty. Teraz...
Cała elektronika w tych modelach gramofonów jest zaszyta w silniczku. Ma 3 wyprowadzenia i dwa otwory regulacyjne kupię taki silniczek. Może być od rozbitka - byle by kręcił i dał się regulować. Mój kręci na maxa nie regulują się obroty. Jest zakuty skuteczne, tak, że robiórka i wymiana regulatora chyba nie wchodzi w grę. Ma dwie regulacje od dołu na...
Opis : Nie działa mechanizm, nie ciągnie taśmy. Uszkodzenie : Opis : Nie działa mechanizm, nie ciągnie taśmy. Uszkodzenie : Spalony jeden lub oba silniki. Diagnoza : Z braku takowych silników pod ręką zastosowałem kompletne silniczki z radioodtwarzaczy samochodowych firm no name (rozstaw otworów mocujących pasuje bez żadnych przeróbek), ponieważ silniczki...
obroty silnika magnetofon magnetofon wymiana silnika unitra obroty silnika magnetofon
adblue podgrzewanie światła mijać honda schemat wtyczka bolec
dobra antena pokojowa wykrywacz metali schemat
Czujniki NOx Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D – lokalizacja, numery, objawy awarii, wymiana Junkers ZW-14 – demontaż spinki zaworu napełniającego wodę, klips U, wymiana O-ring