Proponuję wykorzystać kod makra typu :spoko: [syntax=vbscript]Sub FillCells oSelect=ThisComponent.CurrentSelection oColumn=oselect.Columns oRow=oSelect.Rows For nc= 0 To oColumn.getCount-1 For nr = 0 To oRow.getCount-1 oCell=oselect.getCellByPosition (nc,nr).setString ("Tu wstaw wypełnienie") Next nr Next nc End Sub[/syntax]
Utwórz nowe makro i szukaj plików z filtrem daty modyfikacji. W moim przypadku lokalizacja w LibreOffice 4.1: C:\Users\nazwa_uzytkownika\AppData\Roami...
To zostaje jeszcze jedna możliwość. Ustawiasz odpowiednie komórki formatem "godzina" następnie wpisujesz treść np. 13;12 a następnie zaznaczasz te komórki, wywołujesz funkcję "Znajdź i zamień" i zamieniasz znak ; na znak : . Jeżeli umiesz pisać makra to możesz napisać sobie makro.
Witaj. To jest bardzo trudne. Składnia jest zupełnie inny. Rejestrowanie makra w Libre i zobacz.
Z mojego doświadczenia - pracuję na Linuxie od kilkunastu lat, głównie na Mint - Są czasem problemy, ale większość da się obejść lub rozwiązać. Gdy jest problem na Windows - to się płaci, albo rezygnuje z czegoś. LibreOffice ogarnia Word-a, Excela itp. w całkiem dobry sposób. Otwiera i zapisuje najnowsze formaty plików. Wygląd nie jest tak bajerancko...
po otwarciu w moim LibreOffice (6.1.4.2) daje taki wynik :cry: Wprawdzie mój plik tworzyłem na Apache OpenOffice (4.1.5), lecz winien on równie dobrze (zgodnie z przyjętymi przeze mnie założeniami - de facto błędnie odczytałem Twoje potrzeby) pracować w Twojej aplikacji o ile: z moim plikiem przeniósł się utworzony specjalnie "styl użytkownika" nazwany...
Cześć Wszystkim :) Chciałbym zrobić coś takiego, taką funkcję w arkuszu kalkulacyjnym żeby po każdej modyfikacji zawartości komórki (przez użytkownika) nastąpiło sortowanie danych lub wykonanie makra które by to zrobiło. Czy zna ktoś z Was na to sposób ? Korzystam z LibreOffice Calc ale jeśli ktoś wie jak to zrobić w Excelu to też będę wdzięczny, może...
Niestety LibreOffice chodź darmowe to dobre jest tylko dla zabawy ewentualnie do napisania sprawozdania na pierwszym semestrze studiów. W biznesie używanie go jest okropnie męczące. Te ograniczenia to oczywiście jest prawda, ale pomijasz jeden fakt. Nie wszyscy pracują w korporacji i nie wszyscy wzbogacają każdy jeden dokument w nie wiadomo jakie makra...
Niestety, ale tak jak Writer jako tako może zastąpić Worda (chociaż jest zauważalnie gorszy) to Calc nigdy nie zastąpi Excela - bo w Calcu wielu funkcji po prostu nie ma. Poza tym na Excela masz masę "aplikacji" (wiele płatnych), które są odpowiednio spreparowanymi arkuszami to różnych specjalistycznych obliczeń. To prawda, makra i możliwość stosunkowo...
Dalej mam z tym problemy :( a na openoffice nie działają makra.
W VBA jest funkcja StrReverse. Np.: w LibreOffice trzeba opakować w makro.
makro, ktore skopiuje kolumne z arkusza A do arkusza B po napotkaniu okreslonego slowa np stop, koniec itp. Najprościej będzie przygotować plik poglądowy (spakować go do zip) i załączyć do Twojego postu :idea: Nie jest zrozumiały Twój opis - jeśli w kolumnie A występuje słowo stop to kopiować całą kolumnę, a jak występuje i stop i koniec to już kopiować...
Mam do wydruku umowy, każda z nich powinna mieć kolejny "numer umowa najmu nr 1/2024", "numer umowa najmu nr 2/2024" itd Czy jest możliwość, żeby automatycznie nadawało kolejne numery umowom bez ręcznego wpisywania? Na makrach się nie znam, nie wiem jak przygotować odpowiednie makro i jak go później użyć. Prosze o pomoc.
Odpowiednie formuły można skonstruować korzystając z funkcji LICZ.WARUNKI() i dodatkowej tabeli, w której będą zawarta lista wszystkich ekip i czynności. Na podstawie zliczania ilości osób w danej ekipie wykonujących daną czynność i mających urlop danego dnia można wyznaczyć ile osób pozostaje w dyspozycji pracodawcy. Załączam zmodyfikowany arkusz ilustrujący...
Czy ma to znaczenie, że odpalam w LibreOffice? :cunning: No zasadnicze :idea: To tak jakbyś próbował czytać poezję w obcym języku (przy pomocy tłumacza z Google) :please: - VBA i Basic to dwa różne języki programistyczne i trzeba by makra odpowiednio skonwertować. Ani słowa nie było w pierwszym poście: z jakiego programu korzystasz ? :cry: jako załącznik...
Nie wiem czy masz możliwość używania w pracy LibreOffice, jeśli tak to taka opcja jakiej potrzebujesz jest tam w standardzie. [url=http://przepis-na-lo.pl/2012/10/wyk... masz opisane jak to zrobić. Pozdrawiam.
Udało się skleić/napisac 2 makra, które robią robotę. Makro (1 i 2) zadziała o ile mamy poprawnie użyte style w dokumencie. (w opcjach stylów włączyć pokaż wszystkie style) Jeżeli nie to: -zmienić styl odnośnika do przypisu dolnego (w tekście) na styl "Odwołanie przypisu dolnego" np. jeżeli odnośnik ma styl "Normalny" używamy: https://obrazki.elektroda.pl/9955118700_...
Jeśli komórki byłyby wyliczane, to można to zrobić tak, jak zrobiłem w przykładzie wyżej sprawdzając puste komórki. Jeśli są wpisywane, to przepisujesz jakąkolwiek formułę byś w nich umieścił. W tym przypadku kombinowałbym z formatowaniem warunkowym ustawiając w niektórych przypadkach (w tych, w których nie chcesz komórki wyświetlać) białą czcionkę...
Wszystko można zrobić. Jeden rekord czy wiele? W drugim przypadku jest to wbudowana w program Writer funkcja "mailmerge". Wybiera się zakres danych i multiplikują rekordy. Profesjonalniej to się robi w raportach LibreOffice Base lub innych programach.
Powinieneś użyć offset https://wiki.openoffice.org/wiki/Documen... A co do numerowania, jak wpiszesz sobie 2 wartości, np 1 i 2, potem je zaznaczysz to możesz przeciągać, a jak chcesz X tysięcy to chyba ci tylko makro zostaje.
No tak było przecież w ostatnim arkuszu. Jak zamienisz wartość w danych na zera to można najwyżej cofnąć ctrl+Z. albo wpisać je ponownie, albo zrobić jakieś rozbudowane makro, ale po co. Dlatego ja bym proponował zrobić więcej arkuszy, tam gdzie są formuły i wyniki to ustawić raz i nie ruszać, a gdzie dane to wklejać, albo zmieniać ręcznie. Co Ci szkodzi...
A proste makro w word'zie to "zawiłość jakowaś" ? A czy zadziała to w np. w openoffice czy libreoffice? Nie każdy użytkownik pc musi mieć pakiet microsoft office.
Z Accessem miałem styczność tylko raz i z tego co pamiętam, to nie pozwala usuwać wierszy, tzn. zostawia je puste, tworzy wiersz o nowej numeracji i tworzy się bałagan, a ja będę przekopiowywał, przenosił i kombinował na wiele sposobów, excel jest do tego łatwiejszy. Proszę jeszcze raz o pomoc w excelu;p No dobrze, sprawdzę to w domu, bo w pracy mam...
Witam ponownie. Problem udało mi się rozwiązać w trochę inny sposób, ponieważ arkusz ma działać na różnych programach libre, star ,open, excel to postanowiłem poświęcić więcej czasu formułom w ostateczności korzystać z makr. I to był dobry pomysł bo okazało się, że testy na libreoffice wykazały, że część makr krzaczy, a wszystkie formuły działają ok....
Office za 56 PLN licencja wieczysta za 56 PLN? Czy może jednak abonament roczny? Dodano po 4 oszczędzać bogatych, doić biedaków. Kto bogatemu zabroni ;) Na szczęście rozwój LibreOffice idzie w bardzo dobrym kierunku, na dzień dzisiejszy do zastosowań domowych gdzie nie ma potrzeby stosowania kosmicznych makr w arkuszach imho spełnia swoją rolę. No...
Witaj. Jest sporo oprogramowania do rozliczania mediów, są też pluginy do programów do prowadzenia księgowości, są też kombajny do rozliczania wspólnot mieszkaniowych - mają również często moduły rozliczania mediów. Te wszystkie programy mają pewną cechę - są płatne. Z bezpłatnych opcji pozostaje Koledze baza danych (Access z pakietu Office, albo darmowy...
Mam do wydrukowania etykiety. Każda powinna mieć kolejny numer. Do tej pory po prostu drukowałem/kserowałem etykiety i nabijałem numery numeratorem. Czy mógłbym wydrukować je już z kolejnymi numerami - czyli jest standardowy tekst i każda kolejna strona różni się tylko kolejnym numerem ( Na każdej stronie a4 mieszczą się 2 etykiety z tym samym numerem,...
Excel, a właściwie sam Office, nie zaleca, a wręcz blokuje makra. Uznaje je za pliki potencjalnie niebezpieczne. Trzeba dodać do zaufanych witrynę, z której pobieramy pliki, pobrać ponownie i dopiero wtedy jest możliwość odblokowania pliku w jego właściwościach. Wtedy Excel pyta, czy na pewno chcemy to zrobić. Dopiero wtedy zadziałało. Temat plików...
Otóż, żeby zainstalować OpenOffice jako portable musiałem się uciec do pierwszej z opisanych tutaj metod: [url=http://www.oooninja.com/2009/03/ope... Próbowałem też LibreOffice z PortableApps. Ten drugi nie pozwala niestety na spersonalizowaną instalację - nie daje możliwości wyboru składników pakietu - chyba,...
Ciekaw jestem bardzo jak rozwiązałeś problem, żeby "maska" rozpoznawała, który numer jest stacjonarny, a który komórkowy (spośród dwóch 9 cyfrowych numerów) :please: :?: Też chciałbym poznać takiego kozaka. Ja, niestety, musiałem zrobić dwie osobne kolumny. PS. Nie znam się na programowaniu; uczę się w miarę potrzeb, ale przyszedł mi do głowy pewien...
Panowie, dzięki za odpowiedzi, odpowiadam po kolei według uwag :) - Moja propozycja dotyczy Excela Pomijając makra, to Calc sobie nieźle radzi z formatem xlsx, zresztą ten załączony plik Excela został w Calcu stworzony :) chciałem zauważyć, że wykresy tego typu wymagają danych liczbowych, więc dopisywanie do temperatury tekstowego oznaczenia jednostki...
Witam. Potrzebuję wskazówek jak napisać makro w Libreoffice . Makro ma za zadanie skopiować wybrane kolumny (A1,B1,C1,D1) z pliku Nadajnik.xlsx do pliku Odbiornik.ods arkusz Cel. Dziękuję każdą wskazówkę.
Witam. Męczę się już od dłuższego czasu nad tym zagadnieniem w VBA. Jeśli chodzi o formuły excel itd. mam wszystko zrobione. (Wrzucam do wglądu) Ale wolałbym aby to było zrobione za pomocą makro ze względu na to że codziennie przy nowym gatunku muszę ręcznie zmieniać formułę grubości z 2 na 3 lub coś w tym stylu. Mimo że próbuję w żaden sposób nie umiem...
Witam. Co może być powodem błędu otwierania arkusza calc? Przy próbie otwarcia pojawia się górna belka dokumentu, po czym wyskakuje błąd odczytu, jak na załączonym screenie. Przy czym problem dotyczy tylko arkuszy calc utworzonych lub zmodyfikowanych przed dniem 24 marca. Pozostałe dokumenty openoffice oraz arkusze calc tworzone dzisiaj otwierają się...
Witam wszystkich - to mój pierwszy post i miło mi znaleźć się na tym forum. Mam problem następującej treści. Codziennie eksportuję dane do pliku .csv, np. eksport.csv. Dane zapisywane są w 3 kolumnach. Stworzyłem drugi plik (np. drukuj.xls), który ma konkretnie wyglądać - mieć zmienioną orientację strony na poziomą i powiększoną czcionkę, ale te same...
libreoffice drukowanie makro libreoffice libreoffice openoffice
drgania styków mirek laptop włączać chwila zabezpieczenie głośnik diora
czajnik siemens tw86103 toshiba pompa ciepła
Moment dokręcania Mercedes W220 3.2 CDI OM613/OM648 Oznaczenie pinów w kostce lampy Volvo XC60 2016 bez ksenonów