Dopasuj sobie takie makro: [syntax=vbscript]Sub Przelicz() Dim cel As Range With Worksheets("Generator cen") For Each cel In Worksheets("310").Range("A2:A180") .Range("B3") = cel.Value cel.Offset(, 3) = .Range("B26").Value Next cel End With End Sub[/syntax] Po otwarciu załącznika zapisz go sobie w formacie .xlsm. Ja użyłem starego formatu .xls ze względu...
ze tak czy siak potrzebne są dwa klawisze Można z jednym np. "end" wrzuć to do modułu [syntax=vbscript]Sub test() MsgBox "ok" End Sub[/syntax] a to do thisworkbook [syntax=vbscript]Private Sub Workbook_Open() Application.OnKey "{end}", "test" End Sub[/syntax] Zapisz zamknij i uruchom skoroszyt naciśnij "end"
Przedstawione makro nie do końca tylko "zapisuje jako" plik. Ono tworzy nowy plik kopiuje odpowiednie dane (arkusze) zapisuje go pod pewna nazwa i go zamyka. Przy czym, ponieważ jest wyłączony "podgląd", nie widzisz wszystkich kroków. Też tak chcesz stworzyć plik? Czy wystarczy ci "zwykłe" zapisz jako - czyli plik nazwijmy go źródłowym, na którym włączysz...
Oferują sposób - aktywowany Arkusz 2, ma dialogu, który zaprasza zaznaczyc wierszy do edycji. Następnie Kliknij OK - dziala makro Inny sposób zapisz w makro w postaci "1:1 , 5:26, 29:57" np. [syntax=vb] Private Sub Worksheet_Activate() Dim k&, och As Boolean Set arw = Range("2:2, 3:3, 5:8, 12:24") With Me .Unprotect For k = 1 To 11 och = UCase(.Cells(1,...
Jeżeli tak to proponuje nagrać makro i podpiąć je pod przycisk (będzie najprościej). Włącz na wstążce zakładkę deweloper Plik-opcje-Dostosowanie wstążki-i w oknie po prawej stronie zaznaczyć Deweloper i OK Na wstążce pojawi się karta deweloper.Otwórz ją. Przejdź na twój pierwszy arkusz. Wciśnij "Zarejestruj makro" Teraz postępuj tak jak zawsze robisz...
Ale nie rozumiem jak jest z zapisem liczby z kalkulatora do jakieś komórki w arkuszu Jak można nie rozumieć, że ty sam napisałes? To znaczy: Z pierwszego arusza "Sheets(1)" odczytaj komórkę A1 i dodaj do niej liczbę z TextBox1 ("TextBox1.Value" = przekształć tekst na liczbę). Wynik zapisz do pierwszego arkusza "Sheets(1)" do komórki A1 = "Range("A1")...
To całe makro?? Ten fragment służy jedynie do wybrania nazwy pliku. Zapis nastąpi w momencie wywołania: [syntax=vb]ThisWorkbook.SaveAs (ZapiszJako)[/syntax]
pokazyje błąd. Nie powinno tak być, albo nie rozumiem. WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Y!A:B;2;0) tylko wtedy, jeśli LICZ.JEŻELI(Y!A:A;A1)>0 Innymi słowy jeśli w Y jest, w przeciwnym razie zapisz ""(empty string) Czy możliwe by nie zmieniał komórki Arkusza X. jesli nie wyszuka w Arkuszu Y odpowienika ? Nie, bo jesteśmy wszystkie formuły przepisze w klatki kolumny...
Witam! Możesz wykorzystać kod: :spoko: [syntax=vbscript]Public Sub zapisz() Dim Wb_Name As Variant Wb_Name = Application.GetSaveAsFilename If Wb_Name <> False Then ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Wb_Name End If End Sub [/syntax]
Cześć. Chciałbym żeby w makro Zapisz excel pobierał ścieżkę z komórki H1. Obecnie w makro mam ustawioną wartośc stałą jako Pulpit ("C:\Users\Pawel\Desktop\") i wygląda to w ten sposób: Sub zapisz() ' ' zapisz Makro Range("H3").Select ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _ "C:\Users\Pawel\Desktop\" + ActiveCell.Text,...
Temat już mocno przeterminowany, ale w ramach wiedzy załączam poniżej makro autozapisu co 15 minut, które działa w nowszych wersjach excela np 2010 Wklejamy w ten skoroszyt Option Explicit ' Zmienna przechowująca czas ostatniego zapisu Private dtLastSaveTime As Date Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, _ ByVal Target As Range)...
A gdzie ma być to makro zapisane? Tak jak miałeś zrobione, to wszystkie arkusze zostałyby przeniesione do nowych skoroszytów (bez makr), a ten skoroszyt źródłowy zniknąłby wraz z makrem, bo nie byłoby w nim arkuszy. Musisz mieć przynajmniej 1 arkusz (ja go nazwałem Ostatni), który zostanie w skoroszycie i wraz z nim makro. Ten skoroszyt możesz sobie...
z komórek o pierto niżej t.z. z wiersza 2 ?(b2 c2 d2) pisać makro cały czas to lipa zapisz w Osobisty skoroszyt
Taki problem, który pewnie jest dla wielu banalny. Zapisując plik za pośrednictwem zwykłej funkcji: Zapisz jako i wybierając .CSV rozdzielany przecinkami uzyskuję plik, który przy ponownym otwarciu jest podzielony na kolumny (patrz załącznik: 1058226 ZDEM_via_Excel.csv) tymczasem gdy stosuję taki kod do zapisania pliku. ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\ZDEM.csv"...
Witam, Mam pytanko do wszystkich fachowców z Excela, jak powinno wyglądać makro które stworzy mi kolejny plik, i skopiuje do niego dane które mam obecnie zaznaczone, dobrze by było aby w pliku głównym stworzyło mi również hiperłącze do nowego pliku, tak aby w razie ewentualnej edycji danych zmieniły się one również w pliku który powstał podczas owego...
Witam, Czy istnieje możliwość napisania w MS Excel makra, które będzie działało zgodnie z poniższym schematem: 1. W skoroszycie istnieje arkusz Jacek oraz Placek 2. W arkuszu Placek w zakresie A1:K500 występują wartości całkowite, które mogą się powtarzać 3. W arkuszu Jacek w kolumnie "W" istnieją wartości całkowite unikatowe - nie powtarzające się...
Witajcie, mam ogromną prośbę o pomoc w stworzeniu makra dla pliku. Męczę się z tym już kilkanaście godzin i niestety brakuje mi zwyczajnie wiedzy programowania VBA. Czy ktoś z Was mógłby mi pomóc stworzyć marko? Wkrokach opiszę co chciałbym, aby makro robiło. 1.Po naciśnięciu przycisku ( wiem jak przypisac marko do przycisku) odblokuj aktualny skoroszyt....
Taa, ci francuzy co tydzień zmieniają swoje poprawne znaki. Jedno z: 1. Zrób sobie kolekcje tychże tablic. 2. Zapisz sobie makro w którym otwierasz inny plik i robisz kopię komórki A1, będziesz mieć kod.
Witam! Chcialbym prosic o pomoc w napisaniu makra do przykladu z załącznika. Chodzi o to aby stworzyc przycisk w zakładce "dane" ktory bedzie zapisywal plik na pulpicie w formacie xls o nazwie z komórki "nazwisko" Chcialbym aby po zapisaniu pliku informacje wpisane do arkusza "dane" zostaly wyczyszczone i przeniesione do akrusza "dane2" ulozone w kolejnosci...
Witam, szanowni koledzy i koleżanki potrzebuje waszej pomocy w stworzeniu dwóch rodzajów makro: - Makro "zapisz jeżeli" - Makro " wyświetl jeżeli" Mój brak umiejętności i wiedzy nie pozwala mi samemu rozwiązać danego problemu. I dlatego spieszę z wytłumaczenie mojego problemu licząc że pomożecie: W komórce "B3" z listy rozwijanej wybieram liczbę (od...
Pomysł z utworzeniem osobnego "przycisku" jest jak najbardziej godny uwagi i zastosowania. Chcąc uzyskać dostepnosć do makra przez cały czas, nalezy makro zarejestrowac w pliku personal.xls, a nie jak podaje kolega normal.dot ( tak na marginesie to taki plik tworzy Word, nie Excel ). Plik personal.xls pojawi sie , po zarejestrowaniu makra ( musi byc...
Cześć Od kilku dni rozkminiam makro, które pomoże mi zautomatyzować pracę. Co tydzień pobieram dane z różnych arkuszy kopiując do jednego arkusza. Żmudne i nudzące zajęcie. Nie jestem programistą, ale z pewnością da się to jakoś ogarnąć makrem. Dla zobrazowania pokazuję fragment pliku. To czego potrzebuję to: - w jednym arkuszu (w przykładzie jest to...
można to zrobić w 3 etapach 1. Przejdź do lokalizacji (ChDrive, ChDir) 2. przy pomocy funkcji Dir i FileDateTime zrobić listę plików 3. Sortuj listę malejąco po Data-godzina pierwszy na liście będzie plik, którego szukasz
Witam Prośba o pomoc jaki będzie kod makra żeby po naciśnieciu przycisku zapisz zapisywało zaznaczony obszar na szaro kopiowało jakby do nowego arkusza i zapisywało (wyskakuje okienko zapisz jako) do wybranego folderu(może być w pamieci folder) oraz nazwę brało z komórki A1 Plik w załaczniku Z góry dziękuję za odpwiedzi
zapisz makro jak formatujesz komorke, potem tylko wystarczy odpalic to makro po wybraniu konkretnej wartosci z listy.
Cześć, potrzebuje makra które będzie sumować zakres. w linku zobrazowane o co mi chodzi. Czy mógłby mi ktoś w tym pomóc? https://obrazki.elektroda.pl/6553279700_...
Witam, chciałabym utworzyć raport z automatycznym filtrem który posortuje dane według kryterium wybranego z listy rozwijanej a następnie przeniesie dane do nowego pliku pod nazwa wybranego kryterium czyli np kryterium to „market” „EMEA” i zapisze w tej samym katalogu gdzie plik z którego filtruje „bazowy”. Problem...
Cześć, Chcę stworzyć makro, który sumuje dane w komórkach kolumny P i w momencie gdy suma przekroczy 20 otwiera nowy skoroszyt i wkleja do określonego arkusza zakres komórek A1:Sn+1 lub całe wiersze 1:n+1. Po czy sprawdza dalej, aż do ostatniej aktywnej komórki. Udało mi się stworzyć coś takiego, ale niestety wyrzuca mi błąd :( [syntax=vbscript]Sub...
Witam wszystkich . Otóż mam problem następujący potrzebuje makro ,które sortowałoby wyszukane rekordy po nazwie i kopiowało do innego arkusza , najlepiej żeby było z oknem do wpisania tego co jest potrzebne. Nie zawracałbym tym głowy gdybym miał chociaż elementarną wiedzę. Niestety jestem totalnym laikiem w tej kwestii a znajomość excella mam podstawową....
Witam, mam pytanie czy ktoś by mi pomógł ponieważ mam do zrobienia proste makro natomiast ze względu na to iż nie bardzo orientuje się w temacie potrzebowałbym z tym pomocy. W załączniku jest plik: Makro, które potrzebuje: ma za zadanie skopiować komórkę z kolumny B (arkusz Dane) do arkusza Formularz do komórki H2 i wtedy wydrukować. i tak w kółko dla...
Witam Potrzebuję pomocy w napisaniu makra. Mam w arkuszu1 dane w kolumnach od A5 do AB5000. W kolumnie G5 do G5000 znajduję się lista rozwijana z której użytkownik może wybrać kilka opcji. W przypadku kiedy użytkownik wybierze opcję "złomowe" chciałbym żeby makro przy użyciu przycisku przypisanego do tego makra wycięło wszystkie wiersze w których użytkownik...
Męczę raport i próbuje napisać makro , które by działało następująco: Jeśli komórka w plik1 ma określoną wartość (np wtorek) to przenieść wartość komórki która jest pod nią (w następnym wierszu) do pliku2 w miejsce (X,Y). Proszę pomóżcie.
Mam problem dość istotny. Może będzie mi w stanie ktoś pomóc załączam plik excela. Problem polega na tym że chce by pod przyciskiem Wstaw znajdowało się makro które będzie wczytywało dane z arkusza "KW" do arkusza "Arkusz1" To jeszcze nie jest takie trudne. problemem natomiast jest to że musi to robić w kolejności tzn. Sprawdza pierwsze wolne pole w...
Witam, mam problem z napisaniem makra w VBA. Mam plik o nazwie "program" w którym znajduje się tabelka (zał.3.). Mam początek kodu (zał.4.), ale nie umiem ruszyć dalej. Makro ma pozwolić na otwarcie dowolnej ilości plików Excela. Te pliki mają różne nazwy i nie da się określić jednej ścieżki do nich. Następnie w otwartych plikach we wszystkich arkuszach...
W zakresie wierszy od 3 - 10 we wszystkich komórkach mam różne wyniki, które aktualizują się z zewnętrznej bazy automatycznie i są zmienne. Potrzebuje z tych odczytów zrobić historię w postaci listy i chciałbym aby co 5 min. wykonywany był zrzut tego zakresu wierszy w formie listy w 2 arkuszu w tym samym pliku Proszę o wsparcie
witam :) Próbuje napisać mały programik jednak cały czas mam jakieś błędy, a na niektóre rozwiązania brak mi pomysłów. To mój pierwszy program, dotychczasowe wypociny opieram na tym co wyczytałem w internecie. Chciałbym stworzyć makro w Excelu, miałby to być wykaz uwzględniający wszystkie informacje z pozostałych zakładek (które edytowane są ręcznie)....
Witam, Zielony z makro szukam pomocy :-) Uprościłem pytanie, poszukuję makra które uruchamiałoby się automatycznie po wprowadzeniu zmiany w arkuszu dane C3, makro powinno zapamiętać i zapisać poprzednią wartość C3 do arkusza zestawienie C5, przy kolejnym wpisie do C3 w danych, kolejny zapis w C6 w arkuszu zestawienie itd. Mógłby ktoś pomóc w stworzeniu...
Witam Chciałbym stworzyć w Excelu VBA makro które pozwoli na zapisanie pliku pod nową nazwą z dodaniem daty na końcu przed rozszerzeniem. xlsx (przy zastosowaniu takiej formuły jak przy samym excelu =JEŻELI(DZIEŃ.TYG(DZIŚ();2)=1;DZIŚ()-3;D... Nazwa pliku wynikowego np."roboczy 2018-12-20.xlsx) gdzie data będzie się zmieniała w zależności od dnia...
:) makrem przywrócić poprzednie funkcje? można ale nie lepiej (prościej) aby makro tworzyło nowy skoroszyt lub po zastosowaniu makra zamiast naciskać zapisz wciśnij zapisz jako i nadaj nową nazwę cennika np z datą. Przyznam jednak że miałbym wątpliwości aby otworzyć nieznany plik excela w którym jest makro (monit przy uruchomieniu). Wg mnie najlepiej...
Wiem, przewidywałem takie rozwiązanie, ale jest ono trochę uciążliwe. Potrzebuję z jednego skoroszytu z wieloma arkuszami wygenerować każdy arkusz osobno - jako nowy plik xls. Dawałem zapisz jako, usuwałem co niepotrzebne, dodawałem co chciałem i... wszystko było ok, ale dla jednego docelowego pliku. Potrzebuję 10. Może dało by się zrobić tak: 1. Zapisz...
Panowie wyskoczył mi inny problem, który myślałem, że rozwiąże przy okazji poprzedniego. Program działa bez zarzutu, tak jak pisałem wcześniej raz nawet przejechałem ręcznie przy użyciu f8 i makro wykonało bez problemu wszystkie niezbędne operacje na ponad 10 detalach. Problem pojawia sie przy puszczeniu go w automacie. Jeśli w liście mam więcej niż...
To pewnie będzie trzeba zmienić podejście. Masz dane z ostatniego miesiąca (ile wierszy?) i potrafisz go przekonwertować do wymaganej postaci, masz z poprzednich miesięcy (znowu ile?) i to wszystko potem musisz złączyć (czy tu nie wejdziemy w ograniczenie Excela?) i przetwarzać? Dobrze to rozumiem? Jeżeli potrafisz przekonwertować plik w rozsądnym czasie...
Nie wiem jak :/ Podam ci jeden ze sposobów :) Zapisz jako bat i wrzuć do katalogu z tymi csv i uruchom [syntax=dos](at)echo off setlocal ENABLEDELAYEDEXPANSION set licz=1 for %%i in (*.csv) do ( if !licz!==1 ( for /f "tokens=6 delims=," %%j in ('type "%%i"') do echo %%j>>wynik.xls ) else ( for /f "skip=1 tokens=6 delims=," %%j in ('type "%%i"') do...
:arrow: 10fanta W Twoim przypadku można zupełnie prosto: 1. zapisz w komórce "gdzieś z boku" 1,1 2. skopiuj komórkę Ctrl+c 3. zaznacz "wymnażany" zakres 4. PPM, wybierz 'wklej specjalnie', w oknie dialogowym zaznacz "przemnóż"
Witam. Mam wielką prośbę. Dostałem w pracy zadanie utworzenia wizualizacji do procesu walcowania taśmy wraz z raportowaniem przebiegu.. Wizualizację (napisaną w In-Touch z wykorzystaniem SPC) połączyłem za pomocą DDE z arkuszem excel'a w którym ma być tworzony raport z walcowania taśmy. I tu zaczyna się mój problem. Samą wizualizację napisałem bez problemu...
Moze cos od poczatku zle robie? Plik z makrem jest kopiowany z komputera z danymi na komputer z nowym excelem i windowsem. Zmiany wprowadzam bezposrednio w dwa pliki xls i xlsm po zapisz jako (myslalem na poczatku ze moze to wina formatu pliku). Teraz po ruszeniu makra od poczatku wrocil blad 1004 [syntax=vb]Worksheets("Working").Select Range("a1:iv65536").ClearContents...
Siemka wyskrobałem takie makro ale nie chce mi zapisywać pliku niby jest zapisz i nic się nie dzieje [syntax=vb] Private Sub Workbook_AfterSave(ByVal Success As Boolean) plik = Application.GetSaveAsFilename(InitialFil... " & Cells(1, 1) & " 2014", _ Title:=" Zapisz plik z danymi") If plik <> "False" Then End If end sub [/syntax]...
Oczywiście, ale :) Excel lubi płatać figle. Zapisz jeden wiersz z CheckBoxem, skopiuj go 100 razy, po czym usuń przez zaznaczenie 80 wierszy. Ile jest CheckBoxów w arkuszu? I co będzie gdy uruchomisz powyższe makro? Raczej użyłbym czegoś w stylu For wiersz = 1 To Range("A65536").End... 'tu drukowanie zaznaczonych w gałęzi...
36 wartości musi się powtórzyć 30 razy, pod nim kolejny itd. Przy twojej ilości wpisów (23113) w pliku Excela szybko to przestanie działać... Zapisz sobie plik w nowym formacie jako xlsx (2007 i nowsze), ale nie na zasadzie "Zapisz jako" tylko tworząc nowy i przeklejając tam wpisy. Jeśli zapiszesz jako XLSx to niestety będzie to zapis w trybie zgodności...
Kolejna prośba. Wiem, że dla Was będzie to sprawa prosta, ja się cały czas uczę i będzie mi potrzebna pomoc: W Arkuszu 1 wprowadzam dane w wierszu 1 Po naciśnięciu przycisku ZAPISZ (tutaj właśnie potrzebuję makra) kopiuje wpisane dane i wkleja w kolejny wolny wiersz w Arkuszu 2 (jednocześnie kasując wpisane dane w Arkuszu 1 i przygotowując go do dalszej...
Mam makro po którego uruchomieniu wyświetla się forma z checklistą, polem umożliwiającym wpisanie tekstu, kilka optionbuttonów i 66 checkboxów po kliknięciu zapisz wszystkie dane zapisywane są do odpowiednich komórek, jednak jeśli, któreś z pól, lub żadne nie zostanie uzupełnione i tak można zapisać w tym wypadku bezwartościową informację. Takie działanie...
Dla pewności: Wróć do komputera na którym to działa, skopiuj i zapisz do pliku tekstowego kod od "sub..." do "end sub" makra powiązanego z przyciskiem, przenieś plik do komputera, na którym nie działa, wklej kod w edytorze VB, powiąż makro z przyciskiem opcji. Możesz też wyeksportować do pliku *.bas i zaimportować na drugim komputerze Z drugiej strony...
Niestety, z tego co się orientuję ustawienia wskaźnika powiększenia widoku dokumentu zapamiętywane są w samym dokumencie podczas zapisywania dokumentu. Po ponownym otwarciu dokumentu współczynnik powiększenia będzie dokładnie taki sam, jak po jego zapisaniu. Pozdrawiam. UPDATE: Jedyna droga aby pliki otwierały się zawsze w takim samym powiększeniu jest...
Zobacz nowy plik bo podmieniłem. Druga rzecz - dodałem wcześniej zapis danych, a ty piszesz że na tym wywala błąd, więc: Czy jesteś zalogowany jako administrator? Rozpakuj i zapisz gdzieś na dysku mój plik i jeszcze raz sprawdź. Bo makro zgłasza błąd "autozapisu" pliku. Dodane po chwili -------------------------- Nie sprawdzałem szybkości działąnia....
Nie wiem jak napisać pętlę, która będzie potrafiła kopiować tylko niepuste komórki ze wskazanej kolumny. Załóżmy, że w Arkuszu1 w kolumnie A jest 2000 komórek, z czego dane znajdują się tylko w 500 z pustymi w różnych miejscach pomiędzy. Chciałbym napisać makro, które utworzy nowy plik we wskazanej lokalizacji (stałej - U:\Lukasz\Raporty\) o zmiennej...
Można to robić i makrem ale może wystarczy skorzystać tylko z ... "zamień" Bo przecież chodzi tylko o zmianę nazwy pliku źródłowego w formułach (tak to zrozumiałem). Otwierasz plik w którym są już formuły do skoroszytu z poprzedniego miesiąca. Zaznaczasz wszystko (Ctrl+A) na arkuszu. Wciskasz Ctrl+H (lub z menu Edycja wybierasz "zamień..."). W okienku...
Utworzyłem makro które kopiuje zakres danych z jednego skoroszytu "Dane" do drugiego "GOW" w pierwszy wolny wiersz kolumny B arkusza "GO1" i "GO2" Niestety formuła nie jest idealna, widzi wstawioną tabelę w arkuszach "GO1" i "GO2" jako zajęty wiersz i wkleja wszystkie dane pod tabelą. Właściwe działanie jakie powinna wykonać formuła to wklejenie zakresu...
No, to prawie wszystko masz gotowe, tylko o funkcji CDate() zapomniałeś - "w polskich warunkach systemowych" FileDateTime() zwraca tekst, a nie podtyp daty z "Variant", jak napisane jest w pomocy podręcznej - łatwo to sprawdzić, np. przez "?TypeName(test2)" w oknie Immediate. Czyli porównujesz np.: tak: "If CDate(test) > CDate(test2) Then", chociaż...
Zrobiłem bez makr. Może ktoś Ci przerobi na makro. Łącze do formantu w komórce bieżącej, formatowanie niestandardowe ukrywające wpis ;;; formatowanie warunkowe określające kolor. Niestety łącza nie dają się kopiować, bo są zawsze adresami absolutnymi, nawet jeśli się je zapisze bez dolarów.
No OK, ale jeśli nacisnę 'zapisz' i nie zamknę pliku? Po mojemu zapisywanie w logu powinno być przy BeforeClose
Spróbuj tak: 1. Wejdź w Narzędzia -> Makro -> Zarejestruj nowe makro 2. Nazwij makro, opcjonalnie wybierz klawisz skrótu, a z listy Przechowuj makro w: wybierz Skoroszyt makr osobistych 3. Nagraj makro lub po prostu zakończ rejestrację. 4. Zamknij plik. Kiedy zapyta o zapis zmian w arkuszu makr osobistych, zatwierdź zmiany. 5. Otwórz dowolny plik, wejdź...
[quote="Andrzej59"]Zrobione w PQ[/quote Po dopisaniu do listy jednej lub dowolnej liczby pozycji trzeba arkusz zapisać i odświeżyć a tabele same się uaktualnią
ok zrobiłem ci szablon z makrem wklej swoje dane i naciśnij zapisz stworzy ci plik .csv który wg opisu wczytasz do Outlooka
makro musisz napisać ;) http://www.exceltip.com/st/Save_a_workbo... http://www.ozgrid.com/forum/showthread.p... http://www.lqnet.com/Excel/SaveAs.asp http://www.excel-vba.com/vba-12-code-wor...
Witam,potrzebuję rozwiązania takiego problemu w Excelu,że jeśli wpisałbym w jednej komórce cyfre od 1 do 9999 to w drugiej pojawiłaby zapisana ona słownie.Problem w tym,że chciałbym by była to jak najprostsza metoda poprzez wykorzystanie bazy danych zawierającej zapisane te cyfry ,bez używania żadnego makra.
Czy zapisujesz plik w formacie dopuszczającym użycie makr tzn. np. xls lub xlsm? Bo jeśli to jest .xlsx, to zapisze się bez makr.
Nagraj sobie makro zapisywania. Poniżej zarejestrowane (bez korekty) dwa: "Zapisz jako" oraz Ctrl+s (zwykłe zapisz) http://obrazki.elektroda.pl/3841968300_1... i wybierasz z listy. Aby oprogramować komórkę/zakres potrzebujesz procedury zdarzeniowej [url=http://dzono4.w.interiowo.pl/kurs/d... Tu należy warunkowo wywołać...
Ponieważ w Outlooku nie pracował, bo go nie używają. Ale wiem, że może mieć także makra i uruchamiania, może automatycznie zapisać plik w odpowiedniej lokalizacji i również rozpakowac go.
Chyba że w pliku Excel uda się wyłaczyć za pomocą makra opcję Zapisz jako....
excel makro zapisz makro zapisz zapisz makro
lodówki bosch opinie profil usuniecie klawiatura goclever
dospel turbina konica minolta bizhub
Podłączenie wiązki do modułu pralki Ariston AQGD 149S Jak zresetować moduł Wemos D1: instrukcje i metody