Gdyby faktycznie miało sens drukowanie (czy zapisywanie w pdf) jednej kolumny arkusza z kilkadziesiąt czy kilkaset wierszami :D - to wówczas lepiej wykorzystać domyślne ustawienia Excela do ustalenia długości jednej strony (zapewni to lepszą czytelność wydruku niż Twoje 70 wierszy na stronie). Przy takich założeniach :idea: wystarczy wykorzystać kod...
Mam makro które generuje do pdf Zdefiniuj w makro obszar wydruku (nagraj rejestratorem i "wkomponuj") w trakcie generowania pdf'a...
chciałbym żeby w raz z usunięciem danych w komórce, również usuwał się wiersz tabeli W przedstawionym rozwiązaniu usunięcie indeksu powoduje "wyczyszczenie" całego wiersza :cunning: (jakkolwiek do tego celu wykorzystano odpowiednie formuły w tym arkuszu :D ) - nie wiem jak duże (ile pozycji ?) oferty przygotowujesz dla Waszych klientów , jeśli więcej...
Jak to zrobić? 1. Nagrać makro (obszar wydruku, orientacja strony) 2. Usunąć nadmiar (interesuje nas wyłącznie 'PrintArea' oraz ''Orientation') 3. Podstawić wartości 4. Cieszyć się działaniem
Na początek proponuję skorzystać z rejestratora makr (dla każdej czynności osobno), połowa pracy będzie z głowy. Pozostanie tylko odrobinę "posprzątać", podstawić zmienne i określić ich wartości (zamiast sztywnych zakresów, nagranych przez rejestrator) i poskładać wszystko do kupki.
Prawdą jest, że powinno się program wykonać w Accessie. Można jednakże dużo wykonać w Excelu i prezentuję mój pomysł na rozwiązanie problemu.W dołączonym pliku zamieściłem przykładowy kod do drukowania etykiet. Na stronie "Wydruk" jest przycisk uruchamiający makro. Wielkość wydruku należy ustawić w zależności od drukarki. Ustawienie obszaru wydruku...
kwestia zabawy z ustawieniami strony i marginesów To wcale nie jest zabawa :| - to jest bardzo ważny element całej procedury VBA, bez pełnej jasności co wchodzi w obszar wydruku (czy tak jak pisałeś wcześniej Arkusz2!A2:B25, czy Arkusz1!A1:G45 :cry: ) nie można zbudować prawidłowego kodu makra :not: Najprostszą metodą uzyskania makra (również w OpenOffice)...
Długie makro można skrócić :] Tak to może wyglądać dla wydruku 3 kopii A4 z wybranego obszaru po pominięciu wszystkich niepotrzebnych rzeczy generowanych przez recorder i dodaniu obsługi błędów (pamiętaj o prawidłowym wyłączaniu, a na końcu - włączeniu odświeżania ekranu na czas działania makra - tutaj i w innych przyciskach też): [syntax=vb]Private...
chciałbym aby wydrukował się cały Arkusz 2 Co to wg Ciebie znaczy cały Arkusz czyżby wszystkie komórki w 1 048 576 wierszach i w 16 384 kolumnach :please: :?: Jeśli nie - nagraj sobie makro do określenia obszaru wydruku, sformatowania go i wydruku na odpowiedniej liczbie stron :idea: Bez przykładowego pliku trudno Ci doradzić jakie makro masz zastosować...
1. Zmiana koloru nie jest zdarzeniem, więc musisz uruchamiać makro (w ostateczności można wykorzystać 'SelectionChange', ale ma to w tej sytuacji swoje minusy) Następna sprawa, to skąd Excel "ma wiedzieć" jaki kolor był przed zmianą? Potrzebna byłaby tabelka w dodatkowym arkuszu kolor>zakres obszaru wydruku. 2. Myślę, że wystarczy zwykłe JEŻELI(Arkusz1!suma>160;Arkusz1!suma-160...
rozwiązanie nr 1 wydaje się najbardziej przyjazne W odróżnieniu od rozwiązania zaproponowanego przez kolegę JRV - ja miałem co innego na myśli pisząc o szablonie "wydruku" :D Jak widać w przykładowym pliku 864864 szablon wydruku przygotowany jest na znacznie większą liczbę rekordów i tak sformatowany, żeby tworzyć wielostronicowe wydruki. Owszem ja...
Ok, jest to jakieś rozwiązanie dziękuję, ale żeby osiągnąć pełnię szczęścia jeszcze zapytam - czy można tak zapisać makro aby nie tyle że drukował, ale żeby zmieniał obszar wydruku i powiązać z zawartościa komórki ? Coś na kształt jeżeli(czy.pusta(e22);"";obszar wydruku od 1 do e22).
Zrobiłbym inaczej: jedna etykieta, która na przemian wypełnione oznaczonymi danymi z bazy danych i wydruk. Oczywiście wymaga to makro.
PPM tak się nie da. Drukuje nie w kolejności. Dodano po 1 Tym makrem które podesłałem o sprawdzenie, robiłem w WORD 2007 i edytowałem scieżke makra, potem zapisz, potem klikałem zaznacz PPM obszar wydruku plików word w folderze i mi drukowało makro w kolejnosci. W 2010 WORD makro nie drukuje kolejno. Ktoś ma jakiś pomysł?
reszta już prosta :) dziękuje pięknie - kombinowałem kombinowałem ale na taki prosty pomysł nie wpadłem :P to może pomożesz jeszcze w jednym - mam makro drukujące zaznaczony w arkuszu obszar ale poszukuje możliwości zapisania w makro na której drukarce ma zostać wykonany wydruk - mam dwie i chciałbym drukować tylko na jednym z nich.
W mojej ocenie w Twoim pliku widać, że w ogóle nie panujesz nad tym co drukujesz :cry: Ustaw sobie właściwie obszar drukowania, spójrz na widok podział stron, ustaw właściwe skale. W większości arkuszy masz ustawione: szerokość jedna strona i wysokość jedna strona i normalnie te dwa obrazki się nie mieszczą "w drukarce" :D Proponuje albo zmodyfikować...
Witajcie, Potrzebuję pomocy z makrem. office 2010 Chciałbym,żeby automatycznie drukowało mi arkusze, ale jeżeli wartość w komórce j1 jest większa od zera.(w tej komórce przesyła mi dane z zamówienia) Wiem, że to proste, ale okazałem się być zbyt ułomny. Czyli powinno sprawdzać po kolei arkusze i jeżeli J1>0 , powinno drukować obszar wydruku. Ktoś pomoże?...
mogą być osobno Z mojego doświadczenia wynika, że w jednym arkuszu łatwiej zautomatyzować cały obszar wydruku tj. jednolite nagłówki i stopki oraz ilość wierszy :idea: - co jest szczególnie ważne jeśli mamy do czynienia ze zmienną ilością stron do wydruku :D
Gdzie jest błąd, powód takiej zmiany? Obstawiał bym na zmianę ustawień obszaru wydruku :idea: w obrabianych arkuszach :D Sprawdź, ustaw prawidłowo, ewentualnie wymuś w makrze prawidłowe ustawienia obszaru wydruku :ok:
Mam tagi problem do rowiązania. Może mi ktoś podpowie jakie makro to zrobi. A mianowicie: Mam w skoroszycie excela wiele arkuszy. W każdym arkuszu mam zdefiniowany obszar wydruku z tabela. Mam również zrobiony arkusz - listę ze spisem wszystkich arkuszy z tabelami. Chciałbym zrobic makro, którę bedzie drukować tylko wybrane arkusze. Wybór arkusz dokonywał...
Jesli masz udzielac takich rad to bardzo prosze o ich brak.Wiem co to jest obszar wydruku itp. Nie ma to nic wspólnego z podanym przeze mnie problemem , który suma sumarum mozna rozwiazac przez dajmy na to makro .
Witam mam pewien pomysł...ale oczywiście wiąże si eto z kolejnym problemem... jeśli wstawię jakiś kształt z półprzezroczystym tłem to będzie ładnie wszystko maskował i wszystkie komórki będą niedostępne bo klikając na tło klikniemy na format a że format też będzie zablokowany to nie będzie można go edytować:) no i oczywiście butony działają (bo nałożony...
W pierwszej kolejności ustawiłbym na arkuszach obszar wydruku (metoda dowolna ręcznie/makrem) [syntax=vbscript]wybrany_arkusz.PageSetu... = "zakres"[/syntax] Następnie w pętli np. For .. Next sprawdziłbym czy w zakresie komórek C3:C10 jest "PRAWDA". Jeżeli tak, to korzystając z instrukcji warunkowej If .. Then zainicjowałbym wydruk [syntax=vbscript]Sheets("nazwa_arkusza")...
nie wiem co dalej czegoś brakuje :) wiedzy zapewne. Poszukaj trochę i przyjrzyj się jak to zrobili inii. Po mojemu spokojnie obejdzie się bez makr. 1. Znajdź pozycję wybranych z list wartości. funkcja wiersz podstawiasz wynik funkcji z pkt.1 3, Kolorowanie wierszy zrealizujesz przez formatowanie warunkowe. Formuła: =$A6=1 zakres: =$B$6:$O$36 4. Zamiast...
Cześć, potrzebuję makro które znajdzie się pod przyciskiem w tym kosztorysie, które skopiuje tabelę pomiędzy słowami "KOSZTORYS OFERTOWY" oraz "SUMA WSZYSTKICH PRAC" i kolumnami od A:G. Chciałbym aby makro utworzyło nowy plik który będzie zapisany w katalogu w którym znajduje się plik kosztorysu oraz aby wkleił do niego tę tabelę z zachowaniem formatowania...
Najprościej będzie jak "małpka" nagra sobie całą procedurę dla wszystkich lub kilku arkuszy - a tam sprawdzi jak następuje przechodzenie z jednego arkusza do następnego i jak ustawione są właściwości exportu do PDF np. parametr IgnorePrintAreas: Ok, małpka w miarę zna ten parametr i wie co to obszary wydruku itd, ale sprawdziła . Były 4 testy: Plik...
A nie możesz poprosić pana Krzysztofa, żeby Ci udostępnił cały arkusz wraz z kodami. Widzę, że przygotował ten arkusz, ktoś kto sprawnie porusza się po VBA i Excelu - choć popełnił kilka błędów, które powodują, że działa tylko przycisk "Dostawa". Jeśli czujesz się Ty dostatecznie mocny w Excelu to możesz skorygować kod przycisku "WD DRUK" co najmniej...
Mnie też się nie podoba Twój projekt :cry: bo nie rozumiem na jakiej podstawie jakieś makro ma wstawiać te oznaczenia 1,2,3 , a potem i tak dla każdego wariantu drukowane są 2 strony z arkusza AAA i dwie strony z arkusza BBB :?: :D W jednym z moich roboczych plików (wykorzystywanym do dokumentowania wyciągów bankowych) też korzystam z opracowania danych...
Nie powiem, żeby to było jasno napisane. Co z tego zrozumiałem. Numery stron nie mają pochodzić od Excela, tylko mają być wyliczone w arkuszu (w żółtych polach). Obszar wydruku może być określony makrem na podstawie widocznych wierszy, ale należy zadbać o przerwy między stronami do druku. Jeśli tak, to propozycja byłaby taka: 1) ukrywamy ręcznie wiersze,...
Mam komórke C5 w której wpisuje numer zamówienia klienta :?: , wykorzystując do tego inputbox. Wszystko działa świetnei :?: do momentu, kiedy zamiast 6 produktów faktura ma 7 produktów Czarno to widzę ten Twój projekt przy takiej "precyzji" działania i opisu :cry: We wszystkich wariantach faktur z Twojego pliku w komórce C5 masz albo "datę wystawienia...
Twoje makro: Faktura ")" 2. Zmień "Filename:=" Faktua.pdf "" na np. "Filename:=" C:\Temp\Faktua.pdf "", tzn podaj ścieżkę dostępu do pliku "pdf", katalog " C:\Temp " musi istnieć 3. Zmień "IgnorePrintAreas:= True " na "IgnorePrintAreas:= False " 4. Zweryfikuj zakres na jaki nałożony jest "obszar wydruku" w "ustawieniach strony" i sprawdź.
Witam jestem początkowym użytkownikiem VBA i chciałbym prosić o waszą pomoc. Staram się uczyć z serii filmów (odnośnik usunięty przez moderatora), ale musze na szybko przygotować makro które usprawniło by moją prace. W załączniku zamieściłem plik który wymagał by ulepszenia o Makro. 1) w zakładce dane mam pewne informacje które chciałbym zliczać i podawać...
Kolego sloshed: po kolei.. Jeżeli nafifrałeś z układem klawiatury w kasie 457 to najprościej jest przywrócić standartowy układ procedurą: [tryb SRV] ==> 950 [.] [x] [GOT] Ale pamiętaj, ze utracisz wtedy specyficzne ustawienia klawiatury, które robiłeś pod siebie. Nie można rozszerzyć pamięci tej kasy "na eany" Rozszerzanie pamięci w tej kasie funkcjonuje...
Witam. Nagrałem makro z ustawieniami wydruku. Mam pytanie gdzie tu wstawić lokalizację wydruku Drukarka znajduje się: \\Ivos-2-PC\DYMO LabelWrier 450 (musiałem zmienić na dymo ale to pewno bez zanczenia) I zauważyłem że jak już mam ustawiony obszar wydruku dla całego arkusza to żeby wydruk etykiety był właściwy to muszę podać zakres komórek w tym wypadku...
Do kolegów i koleżanek zwracam z prośbą o pomoc. Exel 2010 jaki używam. Mam zeszyt o nazwie "Wzor program do składnic". W tym zeszycie są arkusze o następujących nazwach: "Informacja", "DANE", "ZASTĄP", "SCALANIE", "DATY_SKRAJNE", "SPIS". W tych arkuszach znajduje się wiele funkcji, które miały mi pomóc w uzyskaniu efektu jaki znajduje się w arkuszu...
Cześć, chciałbym zrobić warunkowy podział strony do wydruku w zależności od zakresu aby dany obszar mieścił się na jednej stronie. Niestety ilość tekstu jest różna i stąd moja prośba o pomoc. Aktualnie mam makro które wstawia mi podział co 60 wierszy ale to jest niewystarczające. Będę ogromnie wdzięczny za jakieś wskazówki. Dim xLastrow As Long Dim...
Czołem, Przyda mi się pomoc w przebudowaniu makra jakie posiadam. W chwili obecnej mam makro, które drukuje mi wszystkie dokumenty per filtr w raportu. Potrzebuje zamienić opcję drukowania na: 1)Otwarcie szablonu prezentacji 2)Aktualizację danych i wykresów per filtr tabeli przestawnej 3)Zapis jako prezentacji nazwš filtra z aktualnš datš (komórka z...
To nie problem tuszu, bo wszystkie inne dokumenty exel i wszelkiego innego rodzaju drukuje dobrze, toner wymieniany 2 dni temu. Jeżeli to wina makr to czy na drugiej drukarce nie było by też problemu. eddsan powiedz jak sprawdzić jaki to typ sterownika PCL czy PS, sterownik z płytki instalacyjnej dołączonej do drukarki. Co ciekawe, ten dokument exel...
Dzięki za wskazówkę, ale niestety ona nie działa. Jeśli ustawię w ten sposób to wydrukuje mi jedynie jedną kartkę, a nie wszystkie z dokumentu. Ręcznie ustawianie granicy drukowania przy kilkuset stronach jest nieco męczące. Niemniej kombinując nad problemem nagrałem makro, a następnie z zarejestrowanego kodu stworzyłem kawałek skryptu, który rozwiązuje...
Moze istnieje jeszcze inna mozliwosc? Makra i moduły VBA wymagają elementarnej znajomości Excela :!: Nie polecam takiego rozwiązania dla użytkownika, który nie doczytał nawet co to znaczy obszar wydruku :?: Zaznaczasz cały obszar, który ma znaleźć się na wydruku - wybierasz zakładkę "Układ strony" - w podmenu wybierasz "Obszar wydruku" - w rozwiniętym...
To, co chcesz zrobić, powinno się udać - z tym że najlepiej, gdybyś zrezygnował z Worda na rzecz Excela. :) Word ma inną składnię niż VBA w Excelu, inny jest sposób pracy, rejestrator makr nie działa tak dobrze jak ten w Excelu. I chyba gorzej o pomoc w tym temacie. Sam "popełniłem" jedynie kilka prostych makr w wordzie i była to droga przez mękę. Ja...
Witam, na sprzedaż praktycznie nowy aparat fotograficzny Fujifilm FinePix S4400, wyciągnięty z pudełka w celu sprawdzenia i użyty kilka razy, później leżał nie używany. Brak gwarancji. Gorąco polecam :) Bardzo dobry aparat ale mi nie potrzebny. Cena 550zł. Odbiór osobisty w Warszawie. Specyfikacja aparatu: Producent Fujifilm Model FinePix S4400 Liczba...
makro drukuj obszar wydruku obszar wydruku obszar nieobsługiwany
makro przenoszenie kolumn pilot zmiennym kodem wyszukiwarka allegro
wytwornica piany wytwornica piany
Komunikat "TRYB NIEDOSTĘPNY" w Samsung PS50C550 Skrzypienie w nowej hulajnodze Joyor S5 - przyczyny i rozwiązania