Dysza wolnych obrotów do sprawdzenia. Nie napisałeś jaki to maluch, ma elektrozawór na gaźniku?
to nie paliwo tylko dysza wolnych obrotów w gazniku.pozdrawiam
Miałem to szczęście jeździć maluchami składanymi w garażu od podwozia, żaden nigdy nie stanął w trasie a jeździły w poprzek polski nie raz. Zatkana dysza wolnych obrotów czy inne 5 minutówki to w zasadzie nie awarie ;) - to maluch.
Zamiast oglądać filmiki na YouTubie Jak się reguluje to poczytaj Jak działa gaźnik. Najprostszy gaźnik ma 2 dysze biegu jałowego i pracy. Ty nie masz przejściu z biegu jałowego na pracę, jedna dysza główna rurka emulsyjna no i skład mieszanki jest jeszcze ważny. Do tego maluch nie ma pompki zrywu.
Silnik na foto http://obrazki.elektroda.net/65_12154257... Jak zmieniałem filtr powietrza (przed wymianą był dosłownie czarny) to była tam podkładka na gaźniku zrobiona z dętki. Dziś kupię ją i zobaczę efekt. Dysza wolnych obrotów (myślałem że tylko w maluchach są) ... no dziś poszukam jej (podczas wymiany uszczelki). Tak, przed wymianą pasków,...
Witam najczęściej w maluchach przerywanie to cewka wysokiego napięcia przewody i świece lub ustawienie przerwy między czujnikiem położenia wału a kołem powinna wynosić 0,8 mm albo zatkana dysza w gazniku. Gaznik przedmuchaj powietrzem żeby być pewnym że czysty dyszę od składu mieszanki wykręć około 1,5 obrotu
kolego na bank: albo w paliwie woda lub inaczej ochszczone :) albo przytkana dysza elektroniczna wolnych obrotów albo jak czyścił styki przerywacza zrobił zadużą przerwę i robi zwarcie naobudowe albo nie ma iskry
Miałem Maluchy. Ich naprawa to była codzienność właściciela. Gaźnik Malucha miał dwie - dysze główną i wolnych obrotów. Jeżeli chodzi na wolnych a gaśnie po dodaniu gazu to jedno z: - dysza główna jest przytkana, - niski poziom paliwa w gaźniku (utopiony, dziurawy pływak, źle ustawiona dźwigienka pływaka- ją się odpowiednio przygina), - słaba wydajność...
Co do regulacji wycieraczce kto było to takie pokrętło na desce ale to nie było w wersji podstawowej. To pokrętło chyba sterowało szybkością kręcenia silniczka od wycieraczek, w tych starych wersjach (kapliczka) chyba w ogóle nie było pracy przerywanej (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę). Tam też nie było kontrolki od ssania, w późniejszych wersjach...
Hm ta dysza odpowiada za wolne obroty, w normalnym maluszku jak się ją odepnie na wolnych to silnik gaśnie, a tu jak jest to rozwiązane to nie wiem. W starszych maluchach nie było takiej dyszy. Sprawdź luz zaworowy. A zapłon to najłatwiej ustawić tak. Dajesz silnik na GMP, cofasz go o kilka stopni i powolutku obracasz aparatem zapłonowym, żeby przeskoczyła...
Jeżdżę maluchami od 9 lat. Żaden z tych samochodzików (było ich 3) nie poczuł ręki mechanika ani elektryka. Zimą, przy obciążeniu 3 osobami paliły około 5.5 l/100. Wszystko czego się trzymałem to dokładne ustawienie zaworów (wydech-0.25 i ssanie 0.20 ), wyprzedzenie zapłonu (10 stopni przed zz), przerwa na platynach (0.5mm±0.25) i poziom paliwa...
elektrodysza nieraz nie zaskoczy bo nie słychać pstryknięcia, ale jak się w nią stuknie to działa ni i dysza czysta, więc to nie to, ale jak tą śrubką regulacyjną przy przepustnicy trochę zwiększe obroty to działa, ale chciałbym , żeby na wolnych działał jak maluch. Zaóważyłwm jeszcze coś dziwnego, jak silnik już gaśnie to gdy się zatrzymuje to jeszcze...
Witam. Przy zamkniętej przepustnicy na maxa (śruba regulacyjna poluzowana) te trzy otworki powinny znajdować się nad przepustnicą-otwieranie jej powoduje, że krawędź mija je(otworki służą do płynnego przejścia z obrotów biegu jałowego na główne).Ze zdjęć wynika ,że jest poprawnie zamontowana.Jak pisałem aby ją poprawnie zamontować wystarczy mieć śrubki...
Mogła ci się zapchać dysza wolnych obrotów przestawić śruba regulacyjna składu mieszanki, urwać pływak w gaźniku lub się wyrobić. trachnąć zaworek nad pływakiem, wyrobić przepustnica, przestwić zapłon, walnąć kondensator, przestawić się przerwa na przerywaczu... Więcej typowych usterek malucha w tej chwili nie pamiętam. Ale lista jest na prawdę długa...
Chętnie bym to komuś oddał do regulacji , niestety nie wiem komu, z tym , że nie wiem jak działa gaźnik to się nie zgodzę ponieważ wyremontowałem 4 silniki motorowerowe i działają bez problemowo, chodzi o to że jak zapuszczam silnik na włączonym ssaniu to ma obroty takie jak powinien mieć maluch na ssaniu ale po odpuszczeniu ssania o kawałek silnik...
Z 1991 roku maluch maił już chyba elektroniczny element w gaźniku odpowiedzialny za wolne obroy Może elektryczny. Dodano po 4 uszczelki w gaźniku i pod podstawką są nowe i dalej to samo .. maluch odpali tylko na ssaniu .. jeżeli puszcze ssanie to gaśnie .. i w ogóle nie reaguje na gaz chce dodac to zaraz gaśnie strasznie słychać jak ucieka gdzieś powietrze...
Witam. Dysza wolnych obrotów nie ma tu nic do rzeczy, możesz ją całkowicie zatkać, a auto powinno na obrotach "iść" Pzdr. Gerri Witam. To tak jakbym usłyszał słowa mechanika 10 lat temu - bez urazy :) (też maluch 1978, ale to nie ma nic do tego). Męczyłem się z tym problemem dwa dni (bawiłem się gaźnikiem, pompą itp. - w końcu okazało się, że przyczyną...
Zimny maluch zazwyczaj odpala tylko ze ssaniem, chyba że mowa o ciepłym silniku. Poza tym podaj więcej danych, bo jak to elegant to platynek sobie nie ustawisz ;) (moduł i czujnik położenia wału) jeżeli na module sterującym zapłonem to wymień moduł Moduł w maluchu jest niezniszczalny, prędzej przestawi się czujnik położenia wału jak ktoś go czymś potraktuje,...
Witam ma problem z maluchem Jakies 2 tyg temu gasł na wolnych obrotach i nie wkręcał się na obroty. Postanowiłem go wymyć kupiłem uszczelki i nowy pływak po wyczyszczeniu wszystkiego wyregulował m gaźnik na 15 i 7 mm złożyłem wszystko i jak odpaliłem malucha to działało wszystko dobrze ale ciekła z niego benzyna. Rozkręciłem na nowo i się okazało że...
Panowie pierwsze słyszę że skład mieszanki ustawia się 1,5 lub 2,5 obrotu śruby regulacyjne jako wartość stałą. Silnik 80 stopni (silnik pracuje na wolnych obrotach)wkręć śrubę regulacyjną aż silnik wyraźnie zacznie się dławić nie może zgasnąć wykręcaj ją co 0,5 obrotu odczekaj chwilę za każdym razem aż praca silnika się ustabilizuje , ustaw równe i...
Zrobiłem wszystko co można było zrobić, i normalnie zaraz mnie krew zaleje. Jest gorzej jak było i najgorsze jest to że nie moge dojsc do ładu. Pierwsze co zrobiłem to skasowałem błędy ECU benzyny i skalibrowalem kompa. Druga sprawa przeczysciłem listwe wstryskiwaczy LPG. Krok trzeci - autokalibracja, która spier... ła wszystko. Otóż na wolnych obrotach...
Który rok tego malucha pewnie filtr paliwa dziurawy i puszcza syfy do gaznika i zapycha dysze wolnych obrotów i sprawdz pompke czy olej się nie dostaje do paliwa tz czy membrana szczelna i czy to EL czy ELX bo tam jest cut off i jak moduł nie bedzie wiedział czy przepustnica zamknieta czy otwarta to bedzie sobie sam dodawał obrotów na ssaniu jak to...
Dawno temu byłem posiadaczem Malucha Właściewie żeby pojechać z dziewczyną ( obeną żoną ) musiałem zakasać rękawy i niczym Adam Słodowy zrobić sobie samochód. Ale nie czas na przechwałki. 1. Zapłon tradycyjny czyli z przerywaczem czy elektroniczny ( nowsze wersje ) 2. Ustawienie wyprzedzenia zapłonu na kole zamchowym wg GMP ( górny martwy punkt ) dotyczy...
Witam. Od roku jestem posiadaczem fiata 126el rocznik 95. Już nie jedno przeszedłem z tym autkiem. Fiacik nie jedną naprawę już przeszedł. Mój problem jest następujący: normalnie odpalam go na ssaniu, po rozgrzaniu silnika wyłączam je. Auto normalnie sobie przejeżdża(wraz z hamowaniem na światłach) z 6-10 km po czym nagle przy hamowaniu traci obroty...
SławekJ: czy my mówimy o tym samym elektrozaworze. W maluchu jest to wkręcone zamiast dyszy wolnych obrotów i jest pod napięciem cały czas podczas pracy silnika. Ma za zadanie zabezpieczyć silnik przed samozapłonami po wyłaczeniu stacyjki, do czego maluch ma skłonności, szczególnie w ciepłe dni. Ten elektrozawór jest chyba zamienny ze zwykłą dyszą....
Jednym z powodów mozy byc uszkodzona dysza wolnych obrotów i nalezało by ją wymienic, albo moze byc jeszcze jedna przyczyna którą ja miałem w swoim maluchu i aby mi nie gasł na wolnych obrotach musiełem trzymac go na ssaniu co sie okazało ze był spalony bezpiecznik który odpowiadał za zasilanie dyszy elektronicznej na tym samym bezpieczniku jest równiez...
Witam! Problem mam następujący. Po kilku godzinach od poprzedniej (bezobjawowej) jazdy malucha nie dało rady odpalić. Podczas jazdy nic nie wskazywało na to, że pojawią się jakieś problemy. Konkrety - co do tej pory zrobiłem w celu próby jego uruchomienia: - sprawdziłem iskrę - jest + dodatkowo wymieniłem świece na nowe - przeczyściłem gaźnik, który...
On odcina dopływ paliwa na wolnych obrotach po wyłaczeniu zasilania. Tak z ciekawości, jaki to miałoby mieć sens, przecież po wyłączeniu zapłonu silnik i tak stanie. Miałem dwa maluchy, ale bez tego patentu. Bardziej widziałbym sens stosowania tego patentu, gdyby jego zadaniem, podczas hamowania silnikiem było odcinanie paliwa, a konkretnie zatykanie...
Witam. Mam problem w moim maluszku (fiat 126p) który jest na module. Maluch jak nie odpali na rozrusznik to na popych. Problem jest tego typu ze gdy odpali na ssaniu obroty rosną proporcjonalnie to pociągnietego ssania A gdy już sie rozgrzeje i ssanie "wyłącze" to silnik trzyma wolne obroty ale nie chce na nie wejść gdy dodaje gazu. Gdy włączę spowrotem...
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Wszystkie dysze, rurki, dziurki itp. są w 100% drożne, sprawdzane 2 razy i w przypadku przytkania przeczyszczone, przedmuchane a w ciezkich przypadkach brudy wydłubane igłą cieniutką także mam pewność, że tu problemu...
Może powinieneś sprawdzić dyszę wolnych obrotów w gaźniku ? Wykręcić i przedmuchać. Zazwyczaj pomaga.
Jak czytam te wywody to mi gorzej.Gdyby malucha obciążyć 10 kW to by nie ruszył z miejsca Jego max moc to coś koło 23 KM (jeśli chodzi jak igła)To coś koło 16 kW. Przeciętny maluch rzadko kiedy rozwija moc 10kW.Pamiętajcie że do zasilania przykładowego silnika o mocy 75KM potrzeba 24 L gazowego wodoru ( ok 1 mol) przy ciśnieniu atmosferycznym na sekundę...
Jaki kontaktron? Gdzie? Jako czujnik zapłonu? Spotkałeś się kiedyś z takim rozwiązaniem? Więc nie pisz głupot! Tam jest albo czujnik halla albo cewka wyzwalająca. I ani w jednym, ani w drugim przypadku NIE MOŻNA podłączyć do tego bezpośrednio cewki. Musi być moduł, który będzie formował zbocze. 1 i 2 oraz 3 i 4 to są zdublowane styki. Są podwójne dla...
W maluchu nie ma wiele do sprawdzania: - świece - suche? mokre? iskra jest? - zapłon - w dobrym punkcie? przerwa na przerywaczu? kondensator? - gaźnik - dysza wolnych obrotów nie zapapruchana? zaworek iglicowy trzyma? pływak nie urwany/pęknięty? dobrze ustawiony? - rozrząd działa? kompresja na cylindrach jest? luzy zaworowe? - lewe powietrze - układ...
Tak jak wyżej , za to odpowiada dysza wolnych obrotów . wyczyść ją dokładnie ( alkohol) . I sprawdź wspominany drucik czy ma styk . Jeśli nie rozbierałeś wcześniej gaźnika to samemu za to się nie bierz . Nic innego nie odpowiada w maluchu za usterki wspomniane przez ciebie ....
No witam po raz kolejny :) Słuchajcie jest coś w moim maluszku co mi spokoju nie daje. Ostatnio mechanik zmieniał mi gaźnik (miałem luzy na przepustnicy i gasł mi na wolnych obrotach). Mój maluch z 91 miał gaźnik z elektroniczną dyszą wolnych obrotów. Mechanik założył mi normalny gaźnik bez tej dyszy elektronicznej. No i teraz... 1. Podnoszę dźwignie...
pokazało mi nieszczelność. Wziąłem kompresor, dmuchałem mu na chama przez otwór składu mieszanki, wcześniej zalewając gaźnik benzyną i powietrzem. Benzyna ucieka mi przed dyszą wolnych obrotów (brak oringu) oraz delikatnie na uszczelce ssania popuszcza.
dziękuje za tak liczne odpowiedzi gaźnika i kolanka nie posiadam jeszcze zamierzam kupić i w związku z tym otwieram temat odnośnie elektronicznej dyszy wolnych obrotów czy można zamiast elektrozaworu zastosować zwykłą dysze od gaźnika starszego typu?? wszelkich obserwacji dokonuje w maluchu którego posiadam i stwierdzam że gaźnik jest w miarę bezawaryjny...
No więc tak po tamtych ustawieniach zapłonu wszystko jest ok, nie jest idelanie w końcu to maluch :), autko wyremontowałem i pomalałem :), przyczym za bardzo niewielkie pieniądze :), a wygląda super. Przede wszystkim brak wolnych obrotów jest spowodowany dyszą elektromag. lub zapłonem, dzięki za pomoc raz jeszcze
Otóż Panowie;) Maluch działa, wykonałem wszystko co mi pisaliście rezultaty te same tak jak i przed naprawą, okazało się, gdy sprawdziłem dysze wolnych obrotów iglica która otwierana jest elektrycznie była bardzo hymm obluzowana i nie otwierala sie do konca.. dlatego, też auto bez dodania kilkukrotnie gazu nie odpalało bo paliwo nie dochodziło;) Uciąłem...
Witam mam problem z fiatem 126elx 97r. mianowicie chodzi o to że gdy jest zimny i go odpalę chodzi ładnie :) lecz po chwili lub dodaniu gazu na wolnych obrotach zaczyna przerywać :( czasami chodzi ładnie nawet jak jest ciepły :) na wysokich obrotach jest ok z odpalaniem również nie ma problemów. Bardzo proszę o pomoc ponieważ na innych forach nic nie...
Świece i kable do świec też miesiąc temu wymieniałem na nowe. W listopadzie rozrusznik też był wymieniany na nowy. Mam nadzieję że to wina tego akumulatora ale martwi mnie to że jak próbowaliśmy go odpalić na kable też nie odpalił. Zadam teraz głupie pytanie. W poniedziałek jadę kupić nowy akumulator. Jeżeli zamontuje ten nowy a maluch i tak i tak nie...
Witam Panowie taki post był juz poruszany na elektrodzie jednak nie znalazlem w nim odpowiedzi na nastepujacy problem. Jadę maluchem, po przejechaniu oklo 2 lub 3 km nagle szarpie maluchem jakby mu brakowalo paliwa po czym gasnie. Czasem przejade 30 km i nie zlapie go to szarpanie a czasem 2 km i szarpie go kilka razy. Rozebralem pompe, membrane wymienilem...
Witam. Posiadam maluszka rocznik 93, robię go na igłę. Ale ma problem, gdy już go poskładałem i trochę pojeździłem (jakieś 100 km przejechałem) zważyłem ze silnik zaczyna mi szarpać jak dodaje mocno gazu. Wiec zacząłem dłubać, wymieniłem świece, filtr powietrza, wywaliłem filtr paliwa bo myślałem ze z niego ciągnie powietrze. Wszystkie zaciski na wężykach...
Energia za Darmo? Silnik Johnsona – PPM. Jest to silnik, który przekracza barierę 100 %, używa magnesów stałych do generowania i podtrzymywania swojego ruchu. Inż. Howard Johnson stwierdził, że przy odpowiednim ułożeniu magnesów energia poruszających się na nich elektronów może stanowić nieskończone źródło energii, dzięki której będą mogły się...
dysza wolnych obrotów skuter dysza wolnych obrotow polonez wolnych obrotów
pierścień ferrytowy przeciwzakłóceniowy schemat uzwojenia szlifierki parsowanie plików
bojler galmet neptun bojler galmet neptun
Zasilacz cyka przy wyłączonym komputerze - co robić? Czy można zamienić kable plus z minusem przy ładowaniu baterii?