Zamiast oglądać filmiki na YouTubie Jak się reguluje to poczytaj Jak działa gaźnik. Najprostszy gaźnik ma 2 dysze biegu jałowego i pracy. Ty nie masz przejściu z biegu jałowego na pracę, jedna dysza główna rurka emulsyjna no i skład mieszanki jest jeszcze ważny. Do tego maluch nie ma pompki zrywu.
kolego na bank: albo w paliwie woda lub inaczej ochszczone :) albo przytkana dysza elektroniczna wolnych obrotów albo jak czyścił styki przerywacza zrobił zadużą przerwę i robi zwarcie naobudowe albo nie ma iskry
to nie paliwo tylko dysza wolnych obrotów w gazniku.pozdrawiam
Z 1991 roku maluch maił już chyba elektroniczny element w gaźniku odpowiedzialny za wolne obroy Może elektryczny. Dodano po 4 uszczelki w gaźniku i pod podstawką są nowe i dalej to samo .. maluch odpali tylko na ssaniu .. jeżeli puszcze ssanie to gaśnie .. i w ogóle nie reaguje na gaz chce dodac to zaraz gaśnie strasznie słychać jak ucieka gdzieś powietrze...
Chętnie bym to komuś oddał do regulacji , niestety nie wiem komu, z tym , że nie wiem jak działa gaźnik to się nie zgodzę ponieważ wyremontowałem 4 silniki motorowerowe i działają bez problemowo, chodzi o to że jak zapuszczam silnik na włączonym ssaniu to ma obroty takie jak powinien mieć maluch na ssaniu ale po odpuszczeniu ssania o kawałek silnik...
Witam. Dysza wolnych obrotów nie ma tu nic do rzeczy, możesz ją całkowicie zatkać, a auto powinno na obrotach "iść" Pzdr. Gerri Witam. To tak jakbym usłyszał słowa mechanika 10 lat temu - bez urazy :) (też maluch 1978, ale to nie ma nic do tego). Męczyłem się z tym problemem dwa dni (bawiłem się gaźnikiem, pompą itp. - w końcu okazało się, że przyczyną...
Zimny maluch zazwyczaj odpala tylko ze ssaniem, chyba że mowa o ciepłym silniku. Poza tym podaj więcej danych, bo jak to elegant to platynek sobie nie ustawisz ;) (moduł i czujnik położenia wału) jeżeli na module sterującym zapłonem to wymień moduł Moduł w maluchu jest niezniszczalny, prędzej przestawi się czujnik położenia wału jak ktoś go czymś potraktuje,...
Witam. Od roku jestem posiadaczem fiata 126el rocznik 95. Już nie jedno przeszedłem z tym autkiem. Fiacik nie jedną naprawę już przeszedł. Mój problem jest następujący: normalnie odpalam go na ssaniu, po rozgrzaniu silnika wyłączam je. Auto normalnie sobie przejeżdża(wraz z hamowaniem na światłach) z 6-10 km po czym nagle przy hamowaniu traci obroty...
Witam najczęściej w maluchach przerywanie to cewka wysokiego napięcia przewody i świece lub ustawienie przerwy między czujnikiem położenia wału a kołem powinna wynosić 0,8 mm albo zatkana dysza w gazniku. Gaznik przedmuchaj powietrzem żeby być pewnym że czysty dyszę od składu mieszanki wykręć około 1,5 obrotu
Dysza wolnych obrotów do sprawdzenia. Nie napisałeś jaki to maluch, ma elektrozawór na gaźniku?
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
na tym przewodzie z pojedynczym konektorem żeńskim ns gaźniku to jest jakiś elektrozawór? To jest elektrozawór paliwa wolnych obrotów, który wyklucza podawanie paliwa po wyłączeniu zapłonu do zatrzymania obrotów .Miał zmniejszać zużycie paliwa, ale tylko teoretycznie. Najlepiej go wykręcić przeczyścić dyszę i sprawdzić czy iglica reaguje przy włączonym...
Co do regulacji wycieraczce kto było to takie pokrętło na desce ale to nie było w wersji podstawowej. To pokrętło chyba sterowało szybkością kręcenia silniczka od wycieraczek, w tych starych wersjach (kapliczka) chyba w ogóle nie było pracy przerywanej (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę). Tam też nie było kontrolki od ssania, w późniejszych wersjach...
Miałem to szczęście jeździć maluchami składanymi w garażu od podwozia, żaden nigdy nie stanął w trasie a jeździły w poprzek polski nie raz. Zatkana dysza wolnych obrotów czy inne 5 minutówki to w zasadzie nie awarie ;) - to maluch.
pokazało mi nieszczelność. Wziąłem kompresor, dmuchałem mu na chama przez otwór składu mieszanki, wcześniej zalewając gaźnik benzyną i powietrzem. Benzyna ucieka mi przed dyszą wolnych obrotów (brak oringu) oraz delikatnie na uszczelce ssania popuszcza.
On odcina dopływ paliwa na wolnych obrotach po wyłaczeniu zasilania. Tak z ciekawości, jaki to miałoby mieć sens, przecież po wyłączeniu zapłonu silnik i tak stanie. Miałem dwa maluchy, ale bez tego patentu. Bardziej widziałbym sens stosowania tego patentu, gdyby jego zadaniem, podczas hamowania silnikiem było odcinanie paliwa, a konkretnie zatykanie...
Może powinieneś sprawdzić dyszę wolnych obrotów w gaźniku ? Wykręcić i przedmuchać. Zazwyczaj pomaga.
SławekJ: czy my mówimy o tym samym elektrozaworze. W maluchu jest to wkręcone zamiast dyszy wolnych obrotów i jest pod napięciem cały czas podczas pracy silnika. Ma za zadanie zabezpieczyć silnik przed samozapłonami po wyłaczeniu stacyjki, do czego maluch ma skłonności, szczególnie w ciepłe dni. Ten elektrozawór jest chyba zamienny ze zwykłą dyszą....
Jednym z powodów mozy byc uszkodzona dysza wolnych obrotów i nalezało by ją wymienic, albo moze byc jeszcze jedna przyczyna którą ja miałem w swoim maluchu i aby mi nie gasł na wolnych obrotach musiełem trzymac go na ssaniu co sie okazało ze był spalony bezpiecznik który odpowiadał za zasilanie dyszy elektronicznej na tym samym bezpieczniku jest równiez...
Miałem Maluchy. Ich naprawa to była codzienność właściciela. Gaźnik Malucha miał dwie - dysze główną i wolnych obrotów. Jeżeli chodzi na wolnych a gaśnie po dodaniu gazu to jedno z: - dysza główna jest przytkana, - niski poziom paliwa w gaźniku (utopiony, dziurawy pływak, źle ustawiona dźwigienka pływaka- ją się odpowiednio przygina), - słaba wydajność...
Silnik na foto http://obrazki.elektroda.net/65_12154257... Jak zmieniałem filtr powietrza (przed wymianą był dosłownie czarny) to była tam podkładka na gaźniku zrobiona z dętki. Dziś kupię ją i zobaczę efekt. Dysza wolnych obrotów (myślałem że tylko w maluchach są) ... no dziś poszukam jej (podczas wymiany uszczelki). Tak, przed wymianą pasków,...
Tak jak wyżej , za to odpowiada dysza wolnych obrotów . wyczyść ją dokładnie ( alkohol) . I sprawdź wspominany drucik czy ma styk . Jeśli nie rozbierałeś wcześniej gaźnika to samemu za to się nie bierz . Nic innego nie odpowiada w maluchu za usterki wspomniane przez ciebie ....
Jeżdżę maluchami od 9 lat. Żaden z tych samochodzików (było ich 3) nie poczuł ręki mechanika ani elektryka. Zimą, przy obciążeniu 3 osobami paliły około 5.5 l/100. Wszystko czego się trzymałem to dokładne ustawienie zaworów (wydech-0.25 i ssanie 0.20 ), wyprzedzenie zapłonu (10 stopni przed zz), przerwa na platynach (0.5mm±0.25) i poziom paliwa...
No więc tak po tamtych ustawieniach zapłonu wszystko jest ok, nie jest idelanie w końcu to maluch :), autko wyremontowałem i pomalałem :), przyczym za bardzo niewielkie pieniądze :), a wygląda super. Przede wszystkim brak wolnych obrotów jest spowodowany dyszą elektromag. lub zapłonem, dzięki za pomoc raz jeszcze
Hm ta dysza odpowiada za wolne obroty, w normalnym maluszku jak się ją odepnie na wolnych to silnik gaśnie, a tu jak jest to rozwiązane to nie wiem. W starszych maluchach nie było takiej dyszy. Sprawdź luz zaworowy. A zapłon to najłatwiej ustawić tak. Dajesz silnik na GMP, cofasz go o kilka stopni i powolutku obracasz aparatem zapłonowym, żeby przeskoczyła...
No witam po raz kolejny :) Słuchajcie jest coś w moim maluszku co mi spokoju nie daje. Ostatnio mechanik zmieniał mi gaźnik (miałem luzy na przepustnicy i gasł mi na wolnych obrotach). Mój maluch z 91 miał gaźnik z elektroniczną dyszą wolnych obrotów. Mechanik założył mi normalny gaźnik bez tej dyszy elektronicznej. No i teraz... 1. Podnoszę dźwignie...
W maluchu nie ma wiele do sprawdzania: - świece - suche? mokre? iskra jest? - zapłon - w dobrym punkcie? przerwa na przerywaczu? kondensator? - gaźnik - dysza wolnych obrotów nie zapapruchana? zaworek iglicowy trzyma? pływak nie urwany/pęknięty? dobrze ustawiony? - rozrząd działa? kompresja na cylindrach jest? luzy zaworowe? - lewe powietrze - układ...
Mogła ci się zapchać dysza wolnych obrotów przestawić śruba regulacyjna składu mieszanki, urwać pływak w gaźniku lub się wyrobić. trachnąć zaworek nad pływakiem, wyrobić przepustnica, przestwić zapłon, walnąć kondensator, przestawić się przerwa na przerywaczu... Więcej typowych usterek malucha w tej chwili nie pamiętam. Ale lista jest na prawdę długa...
Jaki kontaktron? Gdzie? Jako czujnik zapłonu? Spotkałeś się kiedyś z takim rozwiązaniem? Więc nie pisz głupot! Tam jest albo czujnik halla albo cewka wyzwalająca. I ani w jednym, ani w drugim przypadku NIE MOŻNA podłączyć do tego bezpośrednio cewki. Musi być moduł, który będzie formował zbocze. 1 i 2 oraz 3 i 4 to są zdublowane styki. Są podwójne dla...
dziękuje za tak liczne odpowiedzi gaźnika i kolanka nie posiadam jeszcze zamierzam kupić i w związku z tym otwieram temat odnośnie elektronicznej dyszy wolnych obrotów czy można zamiast elektrozaworu zastosować zwykłą dysze od gaźnika starszego typu?? wszelkich obserwacji dokonuje w maluchu którego posiadam i stwierdzam że gaźnik jest w miarę bezawaryjny...
elektrodysza nieraz nie zaskoczy bo nie słychać pstryknięcia, ale jak się w nią stuknie to działa ni i dysza czysta, więc to nie to, ale jak tą śrubką regulacyjną przy przepustnicy trochę zwiększe obroty to działa, ale chciałbym , żeby na wolnych działał jak maluch. Zaóważyłwm jeszcze coś dziwnego, jak silnik już gaśnie to gdy się zatrzymuje to jeszcze...
Witam ma problem z maluchem Jakies 2 tyg temu gasł na wolnych obrotach i nie wkręcał się na obroty. Postanowiłem go wymyć kupiłem uszczelki i nowy pływak po wyczyszczeniu wszystkiego wyregulował m gaźnik na 15 i 7 mm złożyłem wszystko i jak odpaliłem malucha to działało wszystko dobrze ale ciekła z niego benzyna. Rozkręciłem na nowo i się okazało że...
sprawdź w gaźniku dyszę wolnych obrotów masz tam iglicę która otwierana jest elektronicznie ( chociaż nie wiem czy w el. 95r tak jest-czy w twoim akurat tak jest ) może byc obluzowana i nie otwierac się do końca warto ją sprawdzić w takim przypadku załóż nowa dyszę. ja bym zajrzał do tych zaworów-możesz mieć luzy. Może ci termostat nie otwiera i się...
Witam. Przy zamkniętej przepustnicy na maxa (śruba regulacyjna poluzowana) te trzy otworki powinny znajdować się nad przepustnicą-otwieranie jej powoduje, że krawędź mija je(otworki służą do płynnego przejścia z obrotów biegu jałowego na główne).Ze zdjęć wynika ,że jest poprawnie zamontowana.Jak pisałem aby ją poprawnie zamontować wystarczy mieć śrubki...
Panowie pierwsze słyszę że skład mieszanki ustawia się 1,5 lub 2,5 obrotu śruby regulacyjne jako wartość stałą. Silnik 80 stopni (silnik pracuje na wolnych obrotach)wkręć śrubę regulacyjną aż silnik wyraźnie zacznie się dławić nie może zgasnąć wykręcaj ją co 0,5 obrotu odczekaj chwilę za każdym razem aż praca silnika się ustabilizuje , ustaw równe i...
Nie było by tego problemu jak bym w maluchu miał instalację poprowadzoną zgodnie ze schematem. Ten maluch jest pożeniony z kilku i to widać nie tylko po przewodach. No cóż.. problem elektrozaworu rozwiązałem - porozcinałem wiązki i znalazłem przerwę w przewodzie. Wymieniłem go i sam zawór działa juz. Problem jest niestety gdzie indziej dalej ponieważ...
Dawno temu byłem posiadaczem Malucha Właściewie żeby pojechać z dziewczyną ( obeną żoną ) musiałem zakasać rękawy i niczym Adam Słodowy zrobić sobie samochód. Ale nie czas na przechwałki. 1. Zapłon tradycyjny czyli z przerywaczem czy elektroniczny ( nowsze wersje ) 2. Ustawienie wyprzedzenia zapłonu na kole zamchowym wg GMP ( górny martwy punkt ) dotyczy...
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Ale wróćmy do początku. Jest to wina głowicy czy błędnej regulacji gaźnika? Głowicę bardzo łatwo sprawdzić czy są szczelne zawory, wystarczy sprawdzić ciśnienie sprężania jakie jest co do wartości i czy jest równe...
Który rok tego malucha pewnie filtr paliwa dziurawy i puszcza syfy do gaznika i zapycha dysze wolnych obrotów i sprawdz pompke czy olej się nie dostaje do paliwa tz czy membrana szczelna i czy to EL czy ELX bo tam jest cut off i jak moduł nie bedzie wiedział czy przepustnica zamknieta czy otwarta to bedzie sobie sam dodawał obrotów na ssaniu jak to...
Kol.sztomel nie zgadzam się z twoją opinią sam to zpraktykowałem i wiem że pracuje normalnie na wolnych obrotach jedynie moc się zwiększa i spalanie x2. ja też się nie mogę z Tobą zgodzić, kilkanaście lat temu też jeździłem maluchem i nie pisz, że przy lewym powietrzu 2x zwiększa się moc silnika :D, silnik samym powietrzem nie pojedzie a co tu jeszcze...
czyli co na 1.8 ma być ustawiony na wolnych obrotach czy np. na kop-starterze. Zrobę dziś zdjęcia to wam pokaze jak mam zapłon. Może Wam to prędzej coś powie. Z tego wynika jednak że zapłon ustawiony jest prawidłowo. Nie mogę sobie jednak poradzić z ustawieniem tego przeklętego gaźnika. problem jest i na 16n1-5 z powodu prawdopodobnie nieoryginalnej...
Zrobiłem wszystko co można było zrobić, i normalnie zaraz mnie krew zaleje. Jest gorzej jak było i najgorsze jest to że nie moge dojsc do ładu. Pierwsze co zrobiłem to skasowałem błędy ECU benzyny i skalibrowalem kompa. Druga sprawa przeczysciłem listwe wstryskiwaczy LPG. Krok trzeci - autokalibracja, która spier... ła wszystko. Otóż na wolnych obrotach...
Witam! Problem mam następujący. Po kilku godzinach od poprzedniej (bezobjawowej) jazdy malucha nie dało rady odpalić. Podczas jazdy nic nie wskazywało na to, że pojawią się jakieś problemy. Konkrety - co do tej pory zrobiłem w celu próby jego uruchomienia: - sprawdziłem iskrę - jest + dodatkowo wymieniłem świece na nowe - przeczyściłem gaźnik, który...
Świece i kable do świec też miesiąc temu wymieniałem na nowe. W listopadzie rozrusznik też był wymieniany na nowy. Mam nadzieję że to wina tego akumulatora ale martwi mnie to że jak próbowaliśmy go odpalić na kable też nie odpalił. Zadam teraz głupie pytanie. W poniedziałek jadę kupić nowy akumulator. Jeżeli zamontuje ten nowy a maluch i tak i tak nie...
Jak czytam te wywody to mi gorzej.Gdyby malucha obciążyć 10 kW to by nie ruszył z miejsca Jego max moc to coś koło 23 KM (jeśli chodzi jak igła)To coś koło 16 kW. Przeciętny maluch rzadko kiedy rozwija moc 10kW.Pamiętajcie że do zasilania przykładowego silnika o mocy 75KM potrzeba 24 L gazowego wodoru ( ok 1 mol) przy ciśnieniu atmosferycznym na sekundę...
No i dobrze, że nie rozebrałeś pół silnika... Silnik spalania wewnętrznego jest dosyć prosty, choć osprzęt może być skomplikowany. W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka...
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
https://obrazki.elektroda.pl/1768207400_... Witam. Jestem początkującym użytkownikiem malucha.Zwracam się do Was z takim problemem: Mój fiacik to elegant z 1999r Niestety w drodze do garażu zaczął trzeć wentylator chłodzenia oleju. Po dobraniu się do niego okazało się iż było to winą uszkodzenia łożysk na alternatorze (wałeczek w alternatorze...
dysza wolnych obrotów skuter dysza wolnych dysza wolnych obrotow
lexia sterowniki interfejsu obsada pierścień regulacja dławików
zasilanie awaryjne pieca szlifierka jotes
Hydrofor Omnigena – nie włącza się po spadku ciśnienia, presostat nie załącza pompy Samochód gaśnie po rozgrzaniu - przyczyny i diagnostyka