Maluch ma to do siebie, że kontrolka ładowania może się zaświecić na bardzo niskich obrotach biegu jałowego - dotyczy alternatora (bo przy prądnicy, to jest normalne). Problemy raczej wskazują na zanieczyszczony gaźnik, np woda w paliwie przedostała się do komory pływakowej. Rozebrać gaźnik, wyczyścić, ustawić pływak według instrukcji. Dodano po 1 pływak...
Wlasnie wyjąłem szczotki, ale wyglądały ok.. Poskręcałem wszystko do kupy i nagle zaczęło działać.. Kontrolka swieci, gasnie na wlaczonym silniku, a na zaciskach akumulatora jest 14,3 V przy wlaczonym silniku. Ciekawe, na jak długo.. Maluch to dziwne auto :)
tu powinno byc wszystko
13V powiadasz? Tyle to miał stary maluch z wychlustaną prądnica i totalnie rozjechanym w nastawach regulatorem.
Chłopie zamontuj przekaznik taki jak od świateł i sprawa zniknie ja tak zrobiłem bo nie chciało mi sie grzebać przy nim. Maluch to maluch nigdy nie bendzie idealny ale można mu pomóc.
witam. wymieniłem regulator napięcia (20zł) i szczotki alternatora (4zł) i maluch pali w największe mrozy od tyku;) . bardzo dziękuje wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam.
Temat ładowania w karaluchu i żarzącej się kontrolki był już tu wałkowany nie raz. Wklep w szukaja pf 126, ładowanie, maluch (...) i dostaniesz sporo wyników. Przyczyną może też być luźny pasek. Samo przeglądnięcie połączeń moze nie wystarczyć. Lepiej to wszystko przeczyścić. Oczyść też klemy. W maluchu, ze względu na jego prymitywną konstrukcję i jakość...
Maluch ma strasznie skomplikowaną instalację elektryczną. A tak poważnie to jeśli nawet w czasie postoju gdy silnik nie pracuje kontrolka przygasa to szukałbym w obwodzie wzbudzenia. Na początek przy zgaszonym silniku na luzie oczywiście włącz zapłon i ręcznie wolno obracaj „alternatorem” za pasek klinowy. Możesz tak wykonać kilka obrotów...
Akumulator w samochodzie oddaje prąd tylko w czasie rozruchu . Po uruchomieniu silnika akumulator jest już tylko ładowany . Po prostu alternator w samochodzie jest tak policzony żeby pokrywał potrzeby całej elektryki nawet na wolnych obrotach , wyjątek stanowi maluch w którym maksymalne obciążenie instalacji elektrycznej na wolnych obrotach nie powinno...
wymieniono moduł prostowniczy Odpowiedź po 20 latach ! Reg. 3.1.17. Publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji.
Można przerobić samochodowy np. od "malucha", czy innego auta. Powinieneś też mieć kontrolkę ładowania taką jak w samochodach, by wiedzieć kiedy akumulator jest ładowany. Kontrolka powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika i nie zapalić się nawet na wolnych obrotach.
Witam . Czy kontrolka ładowania całkowicie gaśnie. Kontrolki nie ma bo to jest traktor z silnikiem malucha bez kontrolek
Za żarzenie kontrolki ładowania w maluchu najczęściej odpowiedzialne były diody wzbudzenia. Jakie masz ładowanie i czy kontrolka żarzy cały czas tak samo, czy może słabiej / mocniej, w zależności od obrotów silnika. Jakie masz napięcie ładowania?
To nie maluch. Tutaj kontrolka ładowania nie ma znaczenia dla ładowania, może jej nie być i też będzie ładowanie.
witam mam taki problem w maluchu gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania wymieniłem szczotki w alternatorze i teraz nawet przy odpalaniu sie nie pali ani alternator nie ląduje czy to może być spowodowane że kontrolka ładowania sie spaliła proszę o pomoc
Dioda blokująca służy do wyeliminowania niepożądanego zjawiska "żarzenia" się kontrolki ładowania przez okres wybiegu silnika po wyłączeniu stacyjki, znanego z dawnych samochodów np. z malucha.
wymien trzy małe diody wzbudzenia koszt ok 1.5zł i problem zniknie jest to sprawdzone na 100%
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
. Zmierz napięcie na klemach akumulatora i na alternatorze i wtedy możemy coś doradzić. Inaczej to bez sensu. A po co temat stary jak maluch.P
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
Witam Czy kontrolka na światłach w nocy się żarzy czy mocno świeci .zrób pomiar napięcia na alternatorze ,zacisk śrubowy i na zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania (trzy wspólne zaciski).Napięcie powinno być jednakowe.Gdy na zacisku od kontrolki ładowania będzie 10V ,a na zacisku śrubowym 14V ,to masz uszkodzone diody wzbudzenia (przerwa...
Jedyna usterka to zwarcie w stacyjce ponieważ kontrolka ładowania w maluchu załączana jest stykiem stacyjki(po przekręceniu kluczyka) albo ktoś przepiął kabelki w stacyjce. Powodzenia....
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
a sam alternator jest sprawny? szczotki, mostek? inne elementy na płytce są dobre? Może podstaw regulator np. od malucha chyba że dla własnej satysfakcji chcesz ten naprawić
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
Tak właśnie ma być ,instrukcja do malucha mówi , ze żarówka do kontrolki ładowania alternatora , musi być 5W . Będzie wszystko dobrze.
miałem też tak w maluchu z alternatorem że tliła sie kontrolka od ładowania i akumulator był ciągle nie doładowany... wymieniałem szczotki alternatora i regulator napięcia i broblem znikł.
powinien byc tak wkręt albo dwa wykręcasz i zdejmujesz obudowę. jak się tam dostaniesz to odłącz aku i wyczyść wszelkie kostki przy stacyjce potem możesz przejrzeć całą instalkę w maluchu.poczyścić plus i minus na akumulatorze masę na karoserii przejrzeć kostki w bagażniku. Poprawić mase na alternatorze plus na alternatorze. Zerknij sobie też na kostki...
Akumulator ma 50 Ah Ten alternator jak był w innym maluchu to też nie gasła kontrolka ładowania, diody są dobre, tylko własnie regulator jest "stary" tzn jest nadal zamontowany ten który był już przy tym alternatorze.
Panowie w alternatorze w mostku diodowym trzeba wymienic 3 małe diody od wzbudzenia (najlepiej 3 takie same) i usterka zniknie. Standart w maluchu z ładowaniem .
Może się zepsuł lygler? U mnie jak miałem malucha tak było.
prosze o opinie na ten temat. Moja jest tylko jedna-na temat żarzącej się kontrolki ładowania w maluchy napisano na tym forum wiele. Wyszukiwarka. Temat zamykam.
albo ten wspomniany RNA-1 będący jego elektronicznym odpowiednikiem) zamontować w Maluchu. Też go założysz, ale musisz dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania (ten regulator jest dla alternatora 6 diodowego, Maluch ma 9). RNA-2 jest dla 9 diód.
Co to znaczy podobny problem? Podobny do czego? A w tym cudzie techniki może zdażyć wię wiele. Przede wszystkim sprawdź miernikiem czy alternator ładuje? W czasie pracy silnika napięcie powinno wynośić około 13,8-14,4V. Jeśli tak jest to altek jest sprawny. A zanim weźmiesz się do rozkręcania alternatora dokładnie przejrzyj instalację elektryczną. W...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
I lampka się żarzy... Z resztą to nie jest problem tylko Malucha... Zamiast wymieniać pół instalacji wystarczy wymienić wkładkę w stacyjce.
W maluchu przy identyczych objawach uszkodzona była jedna dioda wzbudzenia, ładował a kontrolka na wolnych obrotach świeciła.
w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze. Wtedy częściej w ogóle nie zapalała się kontrolka.
Przy 800 obr powinna zgasnąć. A w maluchach faktycznie to się zdarzało, ale w starszych konstrukcjach tj, prądnicy. Przy alternatorach bardzo rzadko. Chyba że ślizgał się pasek.
Własnie, też mi się przypomniało, w maluchu jak lygler czy coś takiego się zapocił to tak miałem.
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
Jeżeli kontrolka zachowuje się normalnie a woda z akumulatora szybko paruje to nawet w ciemno wymienić regulator napięcia alternatora i wszystko będzie OK. Pozdr.
Mam trzy wskaźniki, które chcę podłączyć do mojej drezyny. Silnik ze skrzynią pochodzi z Malucha i chciałbym się upewnić co do podłączenia. Jeżeli chodzi o wskaźnik paliwa to już wiem jak, bo kiedyś tu o to pytałem. Jeżeli chodzi o wskaźnik ciśnienia oleju to też jest to proste. Nie bardzo jestem pewien tego, jak podłączyć wskaźnik ładowania. Wygląda...
Przypomniało mi się że kiedyś z wujaszkiem zmienialiśmy regulator w maluchu. Taki czarny mały elektroniczny tylko czy to była pradnica czy alternator nie pamiętam. Natomiast co do regulatora czy sprawdzenie jego mając zasilacz regulowany, odbiornik 12V żarówka 55W jest możliwe czy nie. Bo jak na razie nikt o tym nie napisał.
zmierz najpierw czy laduje alternator a pozniej daj znac. W maluchach czesto urywaja sie kable przy rozruszniku i nastepuje przerwa. Pozdrawiam.
Mam właśnie wykorzystany czujnik ciśnienia oleju. Przy czym jest jeden problem ( przynajmniej w części samochodów)- kontrolka gaśnie po pierwszym ruchu korbowodu. Ja musiałem niestety dać układ czasowy i teraz działa OK. Prościej wykorzystać kontrolkę ładowania akumulatora – tak miałem w maluchu.
W alternatorze w modelach rodziny 124F (żuk/fiat 125p/polonez/CNQ) wzbudzenie jest prowadzone przez żarówkę podłączoną szeregowo (kontrolka). Prościej: pomijasz stacyjkę, ale w kablu na wzbudzenie (ten cieńszy +) powinna być wpięta szeregowo żarówka 12V/5W. Gruby kabel + (kabel ładowania) podłączasz bezpośrednio do akumulatora na zacisk +, czyli tak,...
miałem ten problem w moim kaszlaku z 82. kabel masy łączący alternator z karoserią prześniedział, trzeba było go wymienić i jeszcze przez długotrwałe jeżdżenie baz sprawnej masy przysmażyła się kostka bezpieczników, też ją trzeba było wymienić. nadal lekko świeci się kontrolka ładowania, ale to jest normalne w maluchach.
staram sie szybko uczyc, juz jest chyba wszystko oki, musialem miec zly akumulator, bo teraz sprawdzalem napiecia na wyjsciu na alternatorze i jest 14.5V a na zaciskach akumulatora przy wlaczonym silniku pokazuje 13.5V, ale kontrolka dalej sie nie zaświeca, sprawdze jeszcze żaróweczkę. Dzięki wszystkim!!
kontrolka ładowania maluch maluch ładowania schemat ładowania maluch
battery debug odciągać sprężyna norma expert
kierunkowskaz świeci skoda sterownik komfort
Einhell SGA 160 - Charakterystyka i Zastosowanie Telewizor nie włącza się po puknięciu w róg