Nie wiem czy dobrze rozumię ale po co kolega robi w swojej octavii 1 przekaźniki świateł drogowych i mijania jeśli je już daje fabryka na produkcji !? Chcesz powiedzieć kolego, że Twoja Octavia, samochód z lat 2000 jest bez przekaźników ? Nie możliwe aby to był fabryczny układ, to maluch i polonez miał przekaźniki a "volkswageny " nie ? Przekaźnik samochodowy...
Witam jestem nowicjuszem w sprawie elektryki smaochodowej ale maluch jak to maluch ma swoje uroki, i mam taki problem nie swieci mi sie światło przeciwmgielne z tylu :/ i nie wiem dlaczego bezpiczenik jest dobry, lecz nie wiem czy do niego jest przekaźnik licze na pomoc pozdrawiam :D
Co to było za punto? O ile dobrze wiem to we wszystkich fiatach punto (od roku 1994) światła były właczane automatycznie - dlatego była oddzielna pozycja kluczyka w stacyjce do zapalania tylko świateł postojowych. Nic nie trzeba było grzebać. Tak jest we wszystkich fiatach: tipo/tempra/cc/sc/ i innych - nawet 125 tak miał i nowszy maluch (elegant?)...
albo gotowy moduł albo: dwa przekaźniki 641(jak dobrze pamiętam) w każdym sklepie motoryzacyjnym takie jak do świateł do "malucha" podaj maila to ci wyśle schemat podłączenia
Jaką tam masz konfigurację? Czy pojedynczy moduł SAM (skrzynka bezpieczników i przekaźników), czy rozdzielony na SAM kabiny i SAM ramy czy może masz już zaawansowany moduł SAM (Advanced SAM)? W każdym przypadku rozmieszczenie bezpieczników i przekaźników jest inne! To nie jest maluch 126p klepany ćwierć wieku w dwóch wersjach! Poza tym zacząłbym od...
Przekaźniki świateł do malucha, kupisz taki zestaw za 20zł
Nie trzeba żadnego trafa. Nawet się nie da. Trzeba zastosować zespół przekaźników, bo: oryginalnie w maluch prąd na światła idzie sobie drogą: akumulator -> stacyjka -> wyłącznik świateł -> przełącznik zespolony pod kierownicą -> skrzynka bezpiecznikowa -> żarówki. Długa ta droga i każdy styk powoduje spadki napięć. Szczególnie ten zespolony pod kierownicą....
Widać na podstawie logo Hybryd, czyli polska produkcja. Rzeczywiście wygląda jak PSA-116, tyle że to był przerywacz świateł awaryjnych — przekaźnik z dwoma parami styków na obwody prawych i lewych kierunkowskazów. Nie pamiętam jaki był elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w maluchu FL (1990 rok). Nie ma pewności czy ten przerywacz jest do instalacji...
właśnie zauważyłem dziwna rzecz tylko na jednych drzwiach można zamontować lusterko oraz ze nie ma nawet śladu po zamku bagażnika porostu nie ma go i nie bylo i jakim prawem ?! W pierwszych fiatach 126 nie było otworów w drzwiach do montowania lusterek, a zamków w bagażnikach nigdy nie było bo pokrywę bagażnika otwiera sie przez pociągnięcie dźwigni...
Powielono błąd z Malucha- gdzie ci inżynierowie mieli głowy?
to jak to działa w maluchu???, są dwa przekaźniki 85 i 85 połączone razem, 30 i 30 połączone razem, a od reszty wychodzi po jednym przewodzie, to był układ do przerywania świateł kierunkowskazu w maluchu
Podstawowe przeróbki ( niedomagania) instalacji w maluchu to : zabudowa przekaźników świateł, podłaczenie światła stopu bezpośrednio z akumulatora, zastosowanie elektronicznego przerywacza kierunkowskazów, podłączenie obwodu kierunkowskazów oddzielnym obwodem z akumulatora, sprawdzenie "masy" żarówek , alternatora, silnika itp, zabudowa elektronicznego...
W praktycznym elektroniku był opisany taki układ do malucha. Generator NE555, do tego BUZ11A i światła można było przyciemnić. Ponieważ BUZ11A kluczował tam światła do masy, to można dodać przekaźnik lub przełącznik omijający ten tranzystor by uzyskać normalne świecenie świateł nawet po awarii układu. Nawet da się tutaj znaleźć namiary na numer i rocznik...
PRzetłumacz to: "Widze ze takie światła nie mozna używać je podczas normalnych warunków atmosferycznych w czasie jazdy ze światłami mijania czy drogowymi" bo kilku rzeczytaniach nie ma pojęcia o co ci chodzi. Jak już wiesz są dostępne specjalne światła z zarówkami 21W/12V przeznaczone do jazdy dziennej. Podłącza się je tak, by działąły dopiero po włączeniu...
W maluchach było dopiero w tych co sobie ludziska pozakładali przekaźniki od świateł. W takim razie po co w stacyjkach był styk z oznaczeniem „INT” przez które szło zasilanie świateł? Jeszcze w każdym modelu — zarówno palonym na linkę i palonym z kluczyka. W wersji z nowym licznikiem był przełącznik świateł z tą funkcją „auto”. W dużym Fiacie i Polonezie...
Montując przekaźniki nie zapomnij o bezpieczniku .kiedys bawilem sie z takimi maluchami morzna zalorzzc jeden przekaznik przy zepsutym wzlonczniku . przekaznik z dwoma stykami
Przekaźniki można kupić gotowy zestaw do malucha i zaadoptować jeżeli lustra są ciemne to nic przekaźniki nie pomogą
Wymienić wyłącznik na zegarach i najlepiej dołożyć przekaźniki na światła. W skrzynce malucha w tej wersji jest już fajne miejsce na przekaźniki.
Nie podajesz rocznika, ale z tego co pamiętam maluchy nie miały stosowanych przekaźników do świateł tzw. krótkich oraz długich i dlatego przegrzewały się styki w przełączniku zespolonym. Efektem tego był brak świateł mijania, bądź drogowych a czasem obu. Po zamontowaniu sprawnego przełącznika proponuję zamontować przekaźniki dla obu świateł i będzie...
Miałem kiedyś malucha - dawno temu. Pamiętam, że zastosowanie przekaźników do świateł, w wersji z prądnicą, dawało bardzo dobry efekt i przy okazji oszczędzało się na zakupie nowego przełącznika świateł drogowych, który normalnie padał. Później, mimo to że były alternatory, to od razu zakładałem przekaźniki i swiatła przy okazji były jaśniejsze. Pozdr.
Schematu instalacji nie mam , może gdzieś jest,poszukaj., a co do przekaźnika to powinien wytrzymać zwykły przekaźnik który montowany jest do maluchów do świateł ( prąd chyba 30A), a gdzie go zamontujesz to już twoja sprawa( nie wiem czy w oryginalnej instalacji nie ma już przekaźnika, bo jeśli jest , to montowanie drugiego nie ma sensu) :(
Odciążają przełącznik, to przekaźnik przełącza prądy robocze a wyłącznik nim tylko steruję. W razie awarii przekaźnik jest tani i łatwy do wymiany a wyłącznik nie zawsze. Gdybym wymieniał instalacje w zetorze zrobił bym już ją na skrzynce bezpiecznikowej z malucha razem z przekaźnikami.
Czytam i nie wierzę, że w astrze nie ma przekaźnika świateł. To ja nawet w maluchu miałem. :-) Możesz wierzyć lub nie kolego nom ale w mojej astrze nie było przekażników do świateł!!! Pozdrawiam!:|[/i][/b]
Witam mam takie pytanie, otóż moja centralka ma 3 kanał słuzący do otwierania bagażnika z pilota. Podłączyłem to przez przekaźnik świateł od malucha, ale chcialbym jeszcze podlączyć kierunkowskazy zeby migały wraz z otwarciem bagażu. co musze podlączyć pod kable wychodzące z przekaźnika na kierunkowskazy zeby nie wracał prąd do przerkażnika gdy wlączam...
Witam Mógłby ktoś powiedzieć jaki model przekaźnika będzie tu dobry? Kompletnie się na tym nie znam. Objawy mam te same a mój elektryk stwierdził, że nic się z tym nie da zrobić bo to nie oryginalny markowy sprzęt tylko zestaw z allegro i one "tak już mają" Kolego w moim przypadku to kupiłem standardowy przekaźnik od świateł "malucha" i działa :)
witam! nie wiem jak masz rozwiązane sterowanie światłami awaryjnymi ale powinno pisać w instrukcji obsługi. ja nie dawno montowałem centralny zamek w swoim maluchu :) i tam miałem tylko jeden przewód z przekaźnika na światła więc trzeba było wstawić dwie diody prostownicze żeby nie zwierało lewego kierunku z prawym. może zrób tak jak ja wykożystaj ten...
Dla AMATORÓW postów ! Żarówki sprawdzone, bezpieczniki sprawdzone - linia, bezpiecznik, żarówka sprawne. Brak zasilania, na dwie lampy świateł MIJANIA !! Kontrolka na tablicy pokazuje włączenie świateł mijania !! Dodano po 11 Skoda Fabia 1,2 nie ma przekaźnika do włączenia świateł ? Włączenie świateł takie jak w MALUCHU ? Przecież instalacje wysoko...
witam jakis czas temu pytalem sie was jak zrobic światła awaryjne do żuka bo żuk nie ma standardowo ich zainstalowanych! temat skonczyl sie na tym że bede potrzebowal do tego celu przekaźnik od malucha do świateł awaryjnych jednak nikt mi nie powiedział jak mam to wszystko podłączyć! wiec teraz mam prośbe jeśli ktos moglby mi podeslac jakis prosty schemacik...
Przekażnik Wystarczy zwykły przekażnik od świateł [od malucha od świateł mijania] mała kostka z napisem 541 styk 30 napiecie może być prosto z akumulatora styk 85 masa styk 86 napiecie z włącznika halogenów a styk 87 wyjście na halogeny tylko trzeba dać bezpiecznik[20A] na tym przewodzie który wychodzi ze styku 87 napiecie na włącznik halogenów najlepiej...
Tak są włączone, jakieś propozycje schemat, który bezpiecznik, przekaźnik, jest jakiś moduł dziennych, czy może pająk pod kierownicą. Ogólnie to nie działają jeszcze przeciwmgłowe z przodu, może ma to jakiś związek z tym. Na internecie znalazlem jedynie opis bezpieczników tych w komorze silnika są tam jakieś przekaźniki tylko od czego nie ma nigdzie...
jeżeli chodzi o tanie przekakazniki to mogą być np raypola do druku w cenie około 5 zł lub zwykły samochodowy np od świateł w maluchu posiadaja takie styki cena około 4zł to wszystko co ci mogę pomóc nic innego nie przychodzi mi do głowy
Nie wiem, ile w tym prawdy, ale bardzo wiele lat temu (w kontekście Fiat 126p) słyszałem, że jest to ważne, żeby włączać i wyłączać stacyjkę przy wyłączonych odbiornikach. . Tak za grosz prawdy. Najstarsze maluchy miały włącznik klawiszowy jednopozycyjny który włącza postojowe natomiast pozostałe światła włączałeś przełącznikiem zespolonym przy kierownicy...
Widzę że jesteś fanatykiem świateł nie wiem czy to dobry pomysł jasię ma malucha ale ... a jaka masz moc żarówek przyznam że 30A na żarówki to niezłe światełka musisz mieć. Zapewne spaliły (stopiły) się styki w przekaźniku. proponuje zmienić przekaźnik ewentualnie jak sie da rozebrać przekaźnik i sprawdzić styki może zaśniedziały choć z dnia na dzień...
W maluchu były gotowe wiązki do konwersji na żarówki H4. Jeśli coś odłączałeś od pająka podczas wymiany, to znaczy, że ktoś zrobił własną przeróbkę i nie wiadomo jak to jest zrobione. Jeśli jest jeden przekaźnik, to prąd z włącznika może na przykład być podawany na przekaźnik ze stykami przełącznymi, a pająk zmienia stan przekaźnika. Przykładowy, dość...
DJ BLIP fiat 125p to jest DUŻY FIAT. Maluch miał oznaczenie troszkę inne, bo 126. A instalacje w dużym fiacie różniły się w zasadzie tym, że wprowadzono przekaźniki w obwód świateł, a pod koniec produkcji zmieniono kilka wyłączników i rodzaj stosowanych przekaźników i alternatora.
Witam Wszystkich! Jestem tutaj nowy i nie wiem czy w dobrym dziale zamieściłem swój temat. A więc chce podłączyć halogeny razem ze światłami drogowymi. Znalazłem na elektrodzie opis podłączenia Przekażnik Wystarczy zwykły przekażnik od świateł [od malucha od świateł mijania] mała kostka z napisem 541 styk 30 napiecie może być prosto z akumulatora styk...
1. Jeśli chodzi o światła to ja kiedyś w 126p robiłem to w ten sposób że odpowiednio grubym przewodem prowadziłem zasilanie prosto z akumulatora przez osobny bezpiecznik do przekaźników, te zaś wpinałem w kostki za przełącznikiem, światła naprawdę były super. Sprawdź gdzie masz podpięte te przekaźniki. 2. maluch orginalnie nie miał żadnych przekaźników....
Po dłuższym przemyśleniu doszedłem do wniosku, że zaproponowane rozwiązanie nie spełni oczekiwań. Problem powstanie kiedy samochód pozostanie z włączonymi światłami awaryjnymi. Mógłby działać, ale tylko w przypadku bardzo różnej częstotliwości mrugania dla załączenia alarmu i trybu awaryjnego. Można by to obejść wykorzystując sygnał załączenia świateł...
Przełącznikiem od świateł sterujesz przekaźnik a on włącza leflektory drobna przeróbka. Chodzi o to by prąd roboczy płynoł przez przekaźnik a nie przez przełączniki od świateł. Przekaźnik samochodowy nie pamiętam oznaczeń takie jak stosowane były w polonezach na przyzwoity prąd chyba 16A ale nie jestem pewien. Koledzy napewno pamiętają. Pozdrawiam :)
przez stacyjkę zasilana jest dmuchawa od ogrzewania (ok 5A), w niektórych samochodach światła (sam oceń pobór świateł, chociażby same światła cofania to 2*21W czyli ok 3,5A), do tego dochodzi cała elektronika silnika, licznik (kontrolki, wskaźniki), niekiedy radio, wydaje się to niewiele ale jak się wszystko policzy to trochę tego jest. Podane przez...
Od ponad roku mam problem z przełącznikiem świateł drogowych w Seacie Cordoba 1,4MPI z końca 1999r. /jest to przejściówka/. Problem polega na tym, że w chwili, gdy włączę światła drogowe zaczyna śmierdzieć przysmażanym plastykiem z przełącznika. Dlatego też jeżdżę na światłach mijania. Kiedyś jak jeździłem ,,maluchem,, to odciążyłem przełącznik przekaźnikiem...
Coś tam zimna było czuć po 5 godzinach pracy (2,5 schładzania pustej i potem 2,5 jazdy z wcześniej schłodzonym załadunkiem). Ale to było ledwo kilka stopni poniżej temp otoczenia. Ale wiem, że ogniwo działa, bo wtyczka po dojechaniu na miejsce była mocno gorąca i lekko nadtopiona (sprężynka i bezpiecznik). Na szczęście mam wysoko prądowe gniazdo zapalniczki...
Ponieważ jestem leniwy i mam sklerozę na jesieni 2005r. zrobiłem w końcu do swojej fabii włacznik świateł dziennych. Sterowanie to sygnał zza bezpiecznika pompy paliwa. Ponieważ w fabii nie ma przekaźników świateł mijania i drogowych przy okazji kupiłem zestaw dwóch przekaźników z podstawkami i kabelkami przeznaczony do malucha i polutowalem wszytsko,...
RobertLodz09 masz racje, tylko wtedy przekonam się jak mają dobrze świecić światła w seicento. Żaróweczki od postojówek w5w też zmienię obie. Instalacje robiłem nową w tamtym roku, przewód 2,5mm2 i porządne przekaźniki(odpowiednik 541). Podstawki pod przekaźniki pochodza od malucha. Plus z akumulatora z bezpiecznikiem, a masę wziąłem z karoseri( niestety...
Załatw sobie przerywacz do świateł awaryjnych od malucha (takie czarne pudełko pod maską ) tam jest przekaźnik który przełancza naprzemian raz na jeden styk raz na drugi, w maluchu chcąć żeby kierunki tak migały trzeba przepiąć tylko jeden kabel (jeden odczep w przekaźniku ma dwie blaszki a drugi jedą-wiesz o co chodzi) orginalnie jeden styk jest nie...
Przecież to układ jak w maluchu. I gorszy pod tym względem, że wszystko idzie w pierwotnym obwodzie, czyli bezpośrednio przez wyłącznik świateł i przełącznik zespolony. Jeszcze raz polecam ci schematy od fiata i starego poloneza. Poszukaj też w bibliotekach książki "Elektrotechnika samochodów polski fiat i polonez" autorstwa R Demidowicza. To ci wszystko...
A nie prościej i mniej awaryjnie było by zastosować takie coś .Miałem tak zrobione w golfie 3 i dział 4 rok.Pasat w sumie to to samo .Działało tak jak w maluchu .Wyłączasz zapłon i świateł nie ma.Cała operacja to przeciąć jeden kabelek i wstawić przekaźnik i dodatkowy włącznik do pozycyjnych. I pewnie ten układ jest bezpieczniejszy - a co będzie jak...
Witam.... W maluchu fabrycznie nie było montowanych przekazników, ja miałem bo sobie sam zamontowałem żeby nie obciążać przełącznika .Sprawdz bezpieczniki i jeśli mfaktycznie masz zamontowane przekazniki to je zamień miejscami i zobaczysz czy działa, przekaznik wygląda tak: Dodano po 2 widok przekaznika:
Ja to zrobiłem następująco. Przekaźniki kupiłem przygotowane, tzn spytaj się o przekaźniki do świateł do malucha. Są to dwa przekaźniki typowe w podstawkach tyle że na blaszce do przykręcenia i okablowane. Zaletą ich jest to że są tańsze niż by je kupić osobno + podstawki ;). Przykręciłem je do uchwytu silnika wycieraczki, tam też od razu podłączyłem...
to o czym piszesz to cos w rodzaju kolorofonu, poszukaj na elektrodzie schematu kolorofonu jednokanalowego i wszystko ok, albo zamiast zarowki w kolorofonie daj przekaznik ktory bedzie uruchamial swiatla (tylko nie bedzie to plynne)
przekaźnik maluch włącznik świateł maluch maluch przekaźnik światła
kyocera wydruk blady pralka montaż elektrotechnika ogólna książka
Chipsbank APTool v7200 (2019-11-27) for CBM2099, CBM2199 USB Flash Controller Repair & Formatting Fiat Punto - Trzecie światło stop nie działa po uruchomieniu silnika