Stara cewka dwubiegunowa od malucha lub zestaw cewka/przewód oporowy od tegoż auta. Jakiej mocy zastosowaliście te oporniki?
Oto schemat z regulatorem od malucha. Gdzie X to przewód z końcówką skośną (żółty) , a Y to przewód z końcówką prostą (zielony)
Jeżeli masz silnik z Malucha, a przewód ten nie jest przewodem oporowym to będą Ci się paliły cewki zapłonowe. Jeżeli aparat zapłonowy pozostawiasz mechaniczny to szeregowo z tymi przewodami trzeba wpiąć rezystor o odpowiedniej rezystancji oraz odpowiedniej mocy. Niestety nie pamiętam jaką powinien mieć rezystancję.
Zaczynając od najprostszych rzeczy, to prawdopodobnie przyczyną jest uszkodzony przewód zapłonowy. Przewody do malucha kosztują 16zł/kpl. , nowe świece: 14zł/ kpl.
Zbiornik mam obok kierownicy i idzie przewód przez całe buggy do filterka
Czarny masa, ciemny niebieski plus, pozostałe 2 do układu czasowego wycieraczek (styki w przekładni)
Witam. Kupiłem silnik do bugiego na zapłonie elektrycznym. Podłączyłem już cały moduł. Zostało mi tylko podłączyć gaźnik. I w tym cały problem... Przy gaźniku jest jeden przewód elektryczny. Nie wiem gdzie go podłączyć... Model silnika: 126p elegant (Maluch) Pozdrawiam.
A ja uważam, że to ciekawy temat - w końcu renowacja zabytku ;). Tam masz tylko kilka elementów. Sprawdź miernikiem cewkę, czy ma przejście. Sprawdź, czy odczep cewki (który służy do gaszenia silnika) nie jest zwarty do masy przez niewłaściwie działającą/ źle podłączoną instalację lub zepsutą stacyjkę. Jak pisał kolega wcześniej - może być za duża przerwa...
Witam . To masz alternator taki sam ,lub podobny ,co był stosowany w Fiacie 126p BIS. Nie pamiętam czy nie był on firmy ISKRA. Pytanie zasadnicze gdzie robiłeś pomiar ładowania(powinno być,akumulator jak również alternator).Dobrze jest dla pewności zrobić pomiar innym miernikiem (czy ten nie oszukuje).Jeżeli jednak okaże się że wina jest regulatora,można...
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Te 32m w domu to przewodem płaskim czy skrętką ? jak płaski to zacznij od wymiany bo 30m płaskiego przewodu to jak czepianie kempingu do malucha, przewód płaski nadaje się na odcinki 1-2m, nie więcej. Twoje 40 db tłumienia to granica na 6Mega, z czego kilka db tracisz na przewodzie. Parametry na screenie po podłączeniu 3m są znacznie lepsze więc....
Odłączasz przewód i dotykasz na włączonym zapłonie wtedy słychać "cyknięcie"
W trakcie rozruchu prąd może przekraczać 100 A . Jeśli chcesz tanim kosztem przewód o większym przekroju to zastosuj przewód z malucha ( aku z przodu silnik z tyłu ) albo przewód z ciężarówki ( Star , Jelcz itp).
taki regulator nie jest bardzo drogi nie musi to być orginał można jednak dopasować inny.łączy to się z koniecznością wyprowadzenia przewodów od szczotek i zasilania z diod pomocniczych alternatora. -REGULATOR MALUCH- Przewód z diod pomocniczych(zasilanie wzbudzenia) łączymy do jednej szczotki i do przezodu z końcówką 90 stopni tam też łączymy kntrolkę...
rozbierałeś ten alternator jesteś tego pewien że maluch miał jeden przewód a nie żółty i zielony
Wymień przy okazji przewód elastyczny.
Witam.Będzie potrzebny przewód zasilający nowy układ zapłonowy,od bezpieczników do silnika.W starych maluchach był to przewód oporowy i trzeba go zastąpić miedzianym.Ten oporowy to jest chyba niebieski i ma białe druciki.Zacznij robotę mechaniczną "elektroda"zapewni ci pomoc.Napięcie na tym przewodzie pojawia się po włączeniu zapłonu.
Częsta sprawa w starszych maluchach - zaśniedziały/urwany przewód od rezerwy przy zbiorniku. Sprawdź tak jak wcześniej radzono, podłączając masę do kabelka. Jak świeci to zbiornik do dołu i ..... wszystko stanie się jasne :o
Zamontuj sobie moduł zapłonowy z cewką lub sam moduł od golfa 3, minimalne przeróbki a efekt tego będzie dużo lepszy niż modu zapłonowy od eleganta bez osprzętu Jeśli jest to wersja FL malucha, wiązka silnika posiada przewód rezystorowy na zasilaniu cewki
Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu w sklepie , na zamówienie , a czasami trzeba szybko...
Weź kawałek przewodu i na próbę załącz zasilanie na cewkę, czy tez przewód oporowy. Przecież w komorze silnika masz plus na zacisku alternatora. Poza tym, zaopatrz się w schemat i skomplikowane narzędzie - żarówka z przewodem, które to jest wystarczające do naprawy malucha.
To jest chiński alternator z wbudowanym regulatorem napięcia, zbudowany na wzór alternatora z malucha BIS/CC. Przewód od kontrolki (D+) podłączasz obok śruby akumulatora (B+). Trzeci zacisk (1) to wyjście fazy stojana — pozostawiasz niepodłączony. https://obrazki.elektroda.pl/4346236100_... Po zamontowaniu sprawdź czy pasek idzie...
Czerwony dość gruby przewód we wiązce do tyłu auta to włączanie "elektromagnesu" rozrusznika. W zależności od tego czy zostaje ten "Maluchowski" czy raczej będzie ten z Uno. Z wiązki auta wychodzi też pomarańczowy - to zasilanie zapłonu. I tu kończy się kompatybilność. Cały układ zapłonowy trzeba przełożyć z Uno i tylko ten pomarańcz zostaje jako zasilanie....
Raczej w każdym maluch powinien się plątać orginalny przewód pod wykładziną siedzeń lub pod plastikiem na tunelu. Poszukaj lepiej.
Obejrzyj przewód plusowy na rozruszniku - ten gruby pod nakrętką. Od tego punktu idzie dalej do alternatora drugi gruby przewód. Tam właśnie w maluchach lubi się pojawić korozja - czasem luźna nakrętka, czasem skorodowane oczka przewodów lub wręcz ułamany przewód. Powodzenia.
Witam, ja ostatnio przerabiałem dodga z 2007 i na jednym przewodzie był stop i kierunek, przy pedale hamulca jest czujnik, odciąłem odpowiedni przewód i wysterowałem nim przekaźnik, dalej bezpiecznik i do światła stop,światło przeciwmgłowe obowiązkowe, lampa dodatkowa i wsteczne światło też lampa dodatkowa (do, od malucha)
Za czasów mojego dzieciństwa... Technicznie było to rozwiązanie raczej mechaniczne długi "przewód" (nieco ponad metr) to połączenie linki hamulca rowerowego i chyba trzech żył przewodu w wersji podstawowej, przewody odpowiadały za jazdę do przodu lub tyłu, natomiast linka niby hamulcowa działała na zasadzie przeniesienia siły z mini kierownicy umieszczonej...
Witam. Jak podłączyć regulator obrotów silniczka od malucha, ma 4 przewody, nie moge dość z tym do ładu który przewód jest do czego, regulator miał uszkodzony terystor,został wymieniony,na urzywany nie jestem pewien czy jeszcze coś nie jest uszkodzne.załaczam zdjecie płytki, nigdzie nie mogę znaleść informacji podłaczenia tego regulatora. Z góry dziekuję...
dodam że jazda bez korka nic nie dała filter jest w pożądku, czy moze to być zatkany przewód gdzieś w okolicach baku?
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Witam. Wrzuć zdjęcie wnętrza głównie chodzi o w miarę dokładne zdjęcie elektroniki tego urządzenia. Prawdopodobnie szybko będzie można wywnioskować, który przewód jest który. Pozdrawiam.
Zrób foto cewki zapłonowej, była wersja cewki która wymagała opornika od strony +12 V. W samochodzie był to odcinek około 60 cm (tak z pamięci) przewodu oporowego zasilanego cewkę. Wiele osób nie miało nawet pojęcia ze to jest przewód oporowy.
Witam. Jak się sprawuje podajnik do drutu? napisałeś że wystarczy od malucha. rozumiem że bez sprzężenia zwrotnego. jak się ma szybkość posuwu jeśli zginasz przewód? ja mam migomat fabryczny OZASU z silnikiem od podajnika na oko 2x większym niż ten z malucha i niestety przy zaginaniu przewodu drut ostro zwalnia że aż mnie krew zalewa :evil:
Nie wiem czy dobrze jarzę, ale w nowych maluchach bez rozdzielacza, kabel do cewki był z odpowiednią opornością to nie był zwykły przewód. Tylko nie wiem czy plusowy, czy ten do przerywacza.
Do czerwonego przewodu w wiązce biegnącej pod siedzeniem.:D
Sprawdź czy nie obrywa się przewód od alternatora przykręcony do rozrusznika z przewodem grubym rozrusznika.Podstawowy problem w maluchach.
Możesz, bo on coś koło tego miał. Nie w każdym maluchu był ten przewód.
:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: No właśnie, takie to forum. Jeżeli cewka ma 3 omy może śmigać bez opornika, opornik się stosowało w przypadku cewek o rezystancji 1,7 oma. Jeżeli chcesz spac spokojnie, zastosuj przewód oporowy z malucha, lub ten opornik-cegłę ze skody 120.
Witam. No trochę mineło czasu od ostatniego postu (prawie 2 lata) , ale może sie pojawi jakiś szpec. Oto mój problem. Kupiłem kobiecie "cipla" 92 r. i załatwiłem do niego silnik z Elx , wszystko pięknie gra ale mam problem z tym pochłaniaczem par paliwa , gdzie ten przewód od pochłaniacza ma iść? , do baku czy gdzieś pod auto? . Wyczytałem w książce...
Hehe klasyka usterki przełamany przewód czujnika na 90%. Ale i tak kolega nie naprawi. Tak sądzę po postach. Szkoda malucha.
A mi się maluch zachowywał podobnie jak mi się przewód odpowietrzający do baku zapchał i robiło podciśnienie. Czy na luzie można auto wkręcić na wysokie obroty? Czy to przerywanie występuje tylko na jednym biegu? Sprawdź dysze w gaźniku, pływak i ustawienie zapłonu oraz pompę paliwa.
Witam Mam pytanie chce podłączyć prosto do wtyków akumulatora plus i minus radia i zapal. i mam pytanie czy przewód grubości 2mm starczy? Czy musi na początku być grubszy? Podłaczam to wszystko w maluchu
Zaden moduł, nigdy sie nie psuł. Problem był jeden-łamał się przewód od czujnika wału, w tym miejscu, gdzie wiązka robi rozwidlenie.
Samowzbudne był zasadniczo wszystkie alternatory montowane w Volkswagenach, aby "zaskoczyły" trzeba było przekroczyć około 3tys obrotów na silniku. Jednak praca bez akumulatora nie jest wskazana., regulator może mieć problemy ze stabilizacją napięcia. W maluchu, przy urwanym przewodzie B+, napięcie potrafiło przekroczyć 50 wolt. B+ to zacisk do podłączenia...
Opisze mój WC. Składa się z pompy akwariowej 600l/min, uszczelnionej silikonem, WB własnej konstrukcji (nie ma wydajniejszego fabrycznego) nagrzewnicy od poloneza i kilku rurek o srednicy wewnetrznej 8mm. Prędkośc wody w rurce około 4 obiegów na sekundę, widac po pęcherzykacj wody. Włączany przekażnikiem sterowanym z zasilacza ATX. Działa bardzo dobrze...
właśnie że tgeraz nie mam tego ładowania bo one było kiedyś ... teraz miałem 11,9 a to już nie wystarczy ... auto jak nie pali to jest ok po prostu podczas jazdy pada ... z tą masą spróbuje pokombinować mam przewód masowy od malucha więc podłącze go na korpus alternatora ... jak mierzy sie prąd który pobiera utko na postoju??bo nie mam pomysłu
Tak czy owak: dla zastosowania regulatora Elmot musi Kolega zidentyfikować wyjście z diod wzbudzenia (z mostka) i wydzielić szczotki uzwojenia wzbudzenia tak by je podpiąć jak w maluchu. Jak się nie da - nie będzie działać. Gruby przewód może być tym głównym prądowym, zwyczajowo oznaczany w Europie B+.
Kolega zakuwa węże hydrauliki siłowej i ma też małą zaciskarkę i u niego zaciskam końcówki elektryczne na grubych przewodach miedzianych i dorabiam linki. Są też klemy do zaciskania mosiężne. Na przewody plusowe nakładam koło klemy czerwoną opaskę termokurczliwą. Maluch przy rozruszniku ma oczko wygięte pod kątem prostym do przewodu. Na przewód można...
Czyli do tego modułu nie da rady. To jak ta emza jest niskoomowa <elektroniczna> to może powinienem podłączyć przez jakiś rezystor, dokładniej przez przewód oporowy z malucha i dopiero podpiąć pod moduł, albo pod moduł GL200 (schemat)? Jaką powinien mieć pojemność C2 na schemacie bo nie ma? i jakiego typu? Schemat: 1 post : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
50mm^2 to już przegięcie. A tak wogóle to należy sprawdzić co idze z akumulatora na mase. Ewentualnie polecam przewód do rozrusznika od malucha on ma coś około 25mm^2 z tym że jest czarny i jak dasz podobną mase to łatwo pomylić zasilania. Jak potrzebujesz to moge dać namiar na priw gdzie zakupić taki zestaw.
znajduje się w wiązce kabli,jest to brązowy przewód,tak samo masz wyprowadzoną instalację w liczniku, że wkładasz tylko przełącznik i dziala.
Problem w tym że nie bardzo wiem co robisz , a spotkałem się już z takim przypadkiem że proponowano człowiekowi żeby pewien metal pospawał szklaną elektrodą bo inaczej to nie będzie trzymać. Z tego powodu ciągnę kolegę za język. Jeśli to ma pracować w polu magnetycznym to rzeczywiście będzie problem. To co kolega napisał troszkę rozjaśnia sprawę jedna...
Witam W czasach gdy było trudno o alternator a była prądnica ,montowałem alternator z Fiata 125p ,trochę było zabawy lecz działał dobrze.Zaletą tego było to że prędzej ładował niż oryginalny z malucha,dodatkowo regulator mechaniczny ,na którym można było podbić ładowanie.Ja stosowałem do Malucha tradycyjny jaki był ,wymieniałem przewód zasilający alternator...
Lata 90. Sobota wieczór. Maluch. Do domu 150 km. Fika dwubiegunowa cewka WN. A w bagażniku aparat zapłonowy, cewka jednobiegunowa palec rozdzielacza, kopułka.......Resztki po poprzednim maluchu. Potrzebny trzeci przewód WN. Yeess. Współosiowy kabel antenowy. Ściągnięta zewnętrzna izolacja. Ściągnięty oplot. Założona zewnętrzna izolacja. I czas mijał....
Pierwsze maluchy jak miały rozrusznika na linkę to nad nim była blaszana rura od ogrzewania jak wprowadzono rozrusznik palony na stacyjkę to zmieniono tą rurę na mające wgłebienie na elektromagnes. Wymieniano stary rozrusznik na nowy a tej rury nie wymieniano. Śruba do której był przykręcony przewód od akumulatora była 3 mm od tej rury. W czasie palenia...
Bardzo ciekawy temat, proponuje użytkownikom aut marki Reno jeździć nago w metalowych gaciach. A tak serio to proponuje uziemić do nadwozia klamkę wewnętrzną od otwierania drzwi. Najlepszym jak myślę paskiem antystatycznym umieszczanym pod autem jest przewód masowy łączący silnik z nadwoziem od poczciwego malucha.
Witam Mam problem ze skuterem JMSTAR JSD 50QT-S. Co chwilę siadają mi świece zapłonowe, popracuje chwile i znów trzeba ją wymieniać, silnik wtedy przerywa, świeca jest cała okopcona i wilgotna. Miałem tak kiedyś w aucie i pomogła wymiana cewki zapłonowej. Chciałęm tez tutaj wymienić cewkę. Mam kilka cewek od aut i zastanawiam się czy taka od malucha...
Pokaż też od strony druku, zerknij na ten schemat i porównaj połączenia: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... 1 przewód do żaróweczki, 2 masa, 3 zasilanie, 4 przerywacz.
Stojan to magesy stałe, a chodzi mi o to , że trzeba odciąć przewód łączący szczotke z obudową ,do odciętej szczotki dołączyć przwód i wyprowadzić go na zewnątrz silnika.
... Kolejny biegły. Przecież są dwie moiżliwości: 2.Przewody były za nisko lub 2.Maszyna była za wysoka, bo przecież nie podskoczyła. No jeszcze trzecia możliwość: Akurat gdy maszyna była po linią przewód pękł, co się przecież zdarza. Zaraz okaże się, że maszyna była niższa niż zawieszenie przewodów. U nas wiele lat temu maluch (Fiat 126P) zabił dziewczynkę....
Jeśli podłączyłeś pod przewód wn to spaliłeś elektronikę i raczej nie będzie już działał. Musisz podłączyć pod przerywacz.
Wzmacniacz jest w bagazniku zaraz kolo akumulatora (maluch), przewody sygnalowe znajduja sie w poblizu, ale moj problem jest zwiazany z petla masy i do tego jest mi potrzebna taka przetwornica, bo stosowalem juz rozne filtry, odlaczanie masy sygnalowej ale to nie pomaga :/. Moze jest jakis skuteczny sposob na to???
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Ja zrobiłem tak : dobrałem się do lampki. Dolutowalem przewód w miejscu gdzie idzie zasilanie do żarówki, a zewnętrzną lampkę jaką zastosowałem, to światło wsteczne od maluch (126p) działa już dwa lata.
Ok ale czemu jak zalałem filtr paliwa i przewód paliwa PRZED pompką to zapalił i paliwo pociągnął? Ja wywnioskowałem że pompka jest sprawna. Słusznie? Pod siedzeniem jest jakieś dojście do zbiornika?
Mam pytanie do szanownych kolegów. dzie podłączyć zielony a gdzie żółty przewód regulatora napięcia w maluchu? Dodano po 5 pytam bo zmieniałem alternator i nie pamiętam
Podejrzewam że to kontestator i chce się dowiedzieć czy do motorynki spasuje kondensator od malucha i czy na tym będzie dobrze chodzić Bedzie chodził . Możesz na próbę podłączyć go na zewnątrz silnika pod przewód do gaszenia .
Jeżeli to starszy model nie "elegant" to możesz pobawić się nad układem zapłonowym bezstykowym, mam aplikację takich układów, kiedyś nawet jeden zbudowałem, ale nie miałem okazji przetestować. Znajomy zbudował, zamontował i bardzo sobie chwalił mówił, że nareście miał spokój z wypalonymi stykami przerywacza. Aha, jeszcze zapomniałem w maluchu przewód...
Zdemontowałem pokrywę silnika i zająłem się próbą rozruchu. Silnik z malucha ale chyba ostatnia wersja bo widzę zasobnik z węglem aktywowanym (znaczy system EVAP). Tutaj jest zbędny. Przewód od zbiornika sobie tak wisi i już. Mniejsza o to. W zbiorniku paliwa totalne bagno. Nie mogłem po prostu nalać paliwa i próbować uruchomić. Chodziło mi tylko o...
RobertLodz09 masz racje, tylko wtedy przekonam się jak mają dobrze świecić światła w seicento. Żaróweczki od postojówek w5w też zmienię obie. Instalacje robiłem nową w tamtym roku, przewód 2,5mm2 i porządne przekaźniki(odpowiednik 541). Podstawki pod przekaźniki pochodza od malucha. Plus z akumulatora z bezpiecznikiem, a masę wziąłem z karoseri( niestety...
Witam serdecznie. "gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania" czyli niewłaściwa wymiana szczotek raczej odpada. Masz do sprawdzenia ciągłość uzwojenia wirnika ,regulator napięcia ( możesz go na moment ominąć podając na szczotkę masę) sprawność kontrolki i instalację od niej. Kontrolkę i instalację sprawdzisz podłączając przy włączonym...
Są motocykle, np. BMW, które maja światła awaryjne. Inne też się znajdą. Chcąc zastąpić przerywacz bimetaliczny elektronicznym z samochodu, trzeba wykonać jedno proste dodatkowe połączenie: 49 na zasilanie, 49a na przełącznik kierunkowskazów i dodatkowe połączenie - 31 na masę (można zrobić nawet krótki przewód z tego złącza na śrubkę, którą się ten...
koledzy fura Maluch hehe:) jak podłączyć wzmacniacz bedzie umieszony w bagażniku przewody ciągniete od akumulatora jakiej mają być grubości i czy założyć kondensator do tego wzmacniacza polecali mi kondensator 10000uf/16V i co mi da podłączenie takieko kondensatora, kolejne pytanie czy przewody mają być długie czy krótkie i czy przewód + z skęcić z...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
miales zwarcie Zobacz na całej długości przewód akumulator-rozrusznik (taki gruby). Jak jest przetarta izolacja, to może być wtedy to. W maluchach to się niestety często zdarza. TWK
Przerywacz platynki aparatu zapłonowego były niedawno wymieniane ale tam iskrzy Ale iskrzy na styku? - tak jak wyżej napisał kolega - kondensator. Czy iskrzy pomiędzy ośka aparatu a samymi patynkami - zużyty ten plastik/bakelit co się ślizga po wygarbianiu ośki aparatu. Widziałem też zużyty sam wałek - są te wypustki widoczne? Okazało się, że winowajcą...
Takie pytanie uzupełniające, bo z tekstu to jednoznacznie nie wynika - czy to ten sam gaźnik z okresu, gdy było pod nim sucho i były wymienione uszczelki? Proponuję zrobić eksperyment o którym pisałem - gaźnik na poziomy blat stołu, króciec przelewowy zaślepić. wlot założyć wężyk podłączony lejka (butelki z odciętym dnem), uniesionym ponad 1 metr nad...
Miałem kiedyś podobny zagadkowy przypadek. Silnik po remoncie, iskra na świecy była, gaźnik pewny, a Simson nic. W końcu po próbach odpalenia wkrętarką, silnik "pierdnął" kilka razy i znowu nic. Różne próby, różne świece, różne ustawienia przerywacza i zapłonu, w końcu zdjęcie gaźnika i próba na Samostarcie - wszystko na próżno. W końcu zrobiłem taką...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Witam Gdyby nie był konieczny czujnik podciśnienia to by go nie montowano.Na pewno zmienia się kąt zapłonu co można sprawdzić lampą stroboskopową.Miałem ( moje początki motoryzacji zaczynały się od Malucha)i przerabiałem w swoim Maluchu zapłon tradycyjny na elektroniczny z Eleganta,i sprawował się bardzo dobrze.Uszkodzeniu ulegał jedynie przewód zasilający...
Sprawdz jeszcze raz te świece, kiedys miałem malucha to było czasami tak że zła jakosć mieszanki i spałanie powodowało uszkodzenie nowych siwec. Cewke łatwo sprawdzic bo wystarczy odłączyc ten przewód od przerywacza i dotykać nim z przerwami do masy pojazdu.
Była uszkodzona końcówka mocy TDA7377 -radio nie chciało się włączyć . Po wylutowaniu uszkodzonej końcówki mocy - załączyło się . Po wlutowamniu nowej zadziałało i CD uruchomił płytę i odtwarzał - nie miałem podłączonych głośników. Zawiozłem radio sąsiadowi , podłączyłem zasilanie i poszedł dymek ( bez głośników) . Prawdopodobnie majstrował przy przewodach...
Ano chodzi o uzyskanie poprawnej iskry podczas rozruchu. Dokładniej dotyczy modeli właśnie z taką cewką a w oryginale montowano nie tyle opornik co przewód o zwiększonej oporności. Cewka wówczas jest zasilona dwutorowo tj od wyłącznika zapłonu przez przewód oporowy oraz od rozrusznika przewodem standardowym. Chodzi o spadek napięcia na instalacji podczas...
Co do pierwszego problemu, to pozostaje Ci wymontowanie elementu ze zbiornika i sprawdzenie przy ręcznym poruszaniu pływakiem, jak będzie zachowywała się wskazówka. Co do problemu elektrozaworu w gaźniku, to powinien być on zasilany z +12V podczas włączonego zapłonu. Jeśli masz instalację dedykowaną do układu zapłonowego z rozdzielaczem WN (cewka jednobiegunowa)...
Z 1991 roku maluch maił już chyba elektroniczny element w gaźniku odpowiedzialny za wolne obroy (nie wiem jak się fachowo nazywa). Jeżeli do gaźnika dochodzi jeden przewód to właśnie ma to coś. Ta klapka musi "cykać". Może podaj 12v na ten przewód i słuchaj czy cyka. Jak będzie cisza, to znalazłeś przyczynę.
Już sam nie wiem. Cudów już się naoglądałem. I ty pewnie Elektrit też. Człowiek odłącza, przepraszam, "odłoncza", najpierw alternator, zresztą nie wiadomo, czy wyjście, czy wzbudzenie, a potem aku i się dziwi, że mu auto gaśnie. Ma 10 V, bo skąd ma mieć więcej, jak ładowania nie ma? O regulatorze pewnie pojęcia nie ma, o kontroli szczotek też nie. I...
Dioda sprawna? Przewód cały, ten do zbiornika? Kostki w liczniku kontaktują? Napisałem Tobie jak sprawdzić czujnik, zwierając na sekundę do masy. Tak, wskaźnik od malucha się nada, wymaga nieco rzeźbienia. Inne wyprowadzenia.
Mechanicy powinni naprawiać hamulce, tłumiki czy zawieszenie a nie rzeczy które dla nich nie są często zrozumiałe. Nie ma dla mnie nic gorszego niż przepustnica dotknięta przez "kowala", wszystko kręcone, wyginane jeśli brak regulacji a to tylko przez to że "Pan złota rączka" myśli że wie więcej niż jest naprawdę. Świece wymień a nie czyść, to nie syrena...
Witam Panowie, mam problem. Ostatnio po długim czasie nie odpalania maluszka zobaczyłem przepalone kable od alternatora ( te zielone na zdjęciu) http://obrazki.elektroda.net/85_12759451... Powiedzcie mi co może być przyczyną i w jaki sposób to naprawić, ew. gdzie dostanę takie kable. Pozdrawiam :( Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
Potrzebuję układu na 12V. kiedy podam sygnał, dioda 12V będzie włączona na bardzo krótko (tylko błysk) na zasadzie stroboskopu. Podejrzewam, że będzie tam jakiś tranzystor i może jakiś kondensator, aby ta dioda błysnęła. Problem w tym, aby dobrać jakie wartości tych podzespołów. Proszę o podanie jakiegoś takiego przykładu, jak zadziała, to daję punkty....
Po co ma zmieniać elektromagnes. Podpinasz się pod cienki przewód rozrusznika przez diodę, jak napisał Kolega. Ne szalałbym z diodą schottkiego, zastosował zwykłą prostowniczą 5A to aż za dużo. W maluchu to było nieco inaczej, tam szla dioda (chyba nawet dwie w szeregu) zamiast przewodu oporowego (były dwie wersje, albo dioda alb niebieski przewód oporowy),...
Czy zasilanie modułu Abimex w polonezie, czyli przewód biały z czerwonym paskiem jest odłączane po wyłączeniu stacyjki? Według schematu w książce jest ono na stałe ale schemat ten źle podaje opis przewodów do Abimexu. A w tej chwili po wyłączeniu stacyjki z kluczyka, silnik zachowuje się jak rozgrzany maluch. Dostaje jeszcze kilku zapłonów. Jeśli zasilanie...
przewód z wąską wsuwką do szczotki szeroka wsuwka to połączenie z drugą szczotką, mostkiem wzbudzenia (3 małe diody) i kontrolką tzn wszystko razem kontrolka oczywiście z plusa po stacyjce i reg od malca należy oczywiście umasić
Witam serdecznie. Po kolejnym obudzeniu mojej malutkiej córki przez "życzliwych" sąsiadów, dzieci sąsiadów i głupich kawałów, sprzedawców jajek, ulotki itp. postanowiłem zamontować jakiś wyłącznik wywołania, lub ściszacz. Po zdjęciu obudowy oto ukazało mi się wnętrze domofonu, znajome z innych fotografii zamieszczonych na forum, oraz tajemnicza płytka...
Wyżej na rysunku jest pokazane podłączenie, czerwony kabel to przewód od świateł z cewek i to jest moje źródło prądu. Idę robić przy moto, wieczorem opisze efekty, mam miernik, kondenatory od malucha więc będę próbował.
O jakich cewkach piszesz? Oryginalnych? Ile cewek masz w oryginale? Przydał by się schemat instalacji. Cewka od malucha z przerywaczem miała ok 1.6 om i musiała współpracować z rezystorem w postaci dość długiego drutu oporowego. Wyglądał jak zwykły przewód.
Witam. Postaram sie to w najbliższym czasie wykonać. Teraz nowe pytanko założyłem ten nowy akumulator i po paru dniach użytkowania jak silnik pracuje na wolnych obrotach to światła świecą słabo, gdy lekko dogazuje widać znaczna poprawe gołym okiem, czym to jest spowodowane?? Jak to nieco poprawić opisałem na http://www.forum.powe.pl/viewtopic.php?t...
Mam pytanie tego typu: dwa razy zdarzyło mi się, że w 110 TDI tak jakby zawiesiła się turbina (max 90 km/h, jak maluch), po restarcie silnika problem zniknął. Ale jak puszczę gaz, szczególnie z wyższych obrotów, to za prędkościomierzem słychać takie "cykanie", które po spadku obrotów ustaje. czy może to być czujnik podciśnieniowy? Bo gdzieś tam idzie...
Ja zrobiłem przewody z dwóch maluchów który idzie do rozrusznika pod maluchem.Te przewody przeżyją mnie.
ssanie maluch maluch wsteczny opona maluch
odblokować eberspacher hasło wygasa amplituner przygasa
najlepsze czaty delonghi caffe corso
Szlifierka Parkside PWS 125 G6 - włącza się i wyłącza Wzmacniacz Rotel: Cichy lewy kanał, jak podłączyć tuner?