Krótszego łańcucha rozrządu niż w maluchu nie widziałem i rozciągnięcie nie wpływa na fazy rozrządu! Owszem, wymienia się, bo maluch nie ma "prawdziwego" filtra oleju i nie chroni tak przed opiłkami w przypadku "zmielenia" kółek rozrządu. Luz łańcucha wyczuć jest bardzo łatwo podkręcając w lewo-prawo kołem pasowym, wyraźnie czuć opór od wałka rozrządu....
Łańcuch rozrządu malucha jest zbliżony szerokością do tego z roweru ( mała różnica). Można zastosować łańcuch z jakiegoś motory jak Java 350, Panonia itp, ale jak zauważył już kolega pioart to jest duża masa. Jeśli maszyna nie będzie duża to lepiej zastosować jakieś gotowe gumowe gąsienice. Np tak jak tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Z dwusuwa NIE ZROBISZ sprężarki. Odpuść sobie. Jak wspominałem - silnik czterosuwowy (z malucha robili, ale też się wałek rozrządu demontowało) lub jakiś gotowy kompresor z ciągnika, czy podobny. Szukaj ze smarowanie rozbryzgowym. A przede wszystkim, to musisz wiedzieć, jakie masz zapotrzebowanie na powietrze. I od tego trzeba zacząć.
Tutaj zaczynają się schody- silnik ma 2x większe obroty jak wałek rozrządu i wał będzie mieć za duże obciążenie żeby zapalić.
Witam. Może ktoś grzebał przy rozrządzie ?. Czy był wymieniany i kiedy ?. Ile ma przejechane - "maluch" i rozrząd ?. Pozdrawiam :).
taka przekładani jest droga :( luksky a co powiesz na dwa samochodowe paski rozrządu tanie i mocne :)
Wywaliłem TO samo. Czy to może być wina rozrządu?? Pojechałem na warsztat ale koleś nie zajmował się maluchami ale mówi że to chyba rozrząd. Niby szef naprawia maluchy i kazał jutro przychechać. I teraz już nie wiem :D Pozdrawiam i z góry dziękuję LEDJ(at)wp.pl
Ludzie co dysza wolnych ma do odpalania? to jest maluch jeżeli jest iskra i podaje paliwo to rozrząd też jest ok bo pompka jest napędzana przez wałek to samo z aparatem zapłonowym, zostaje tylko ciśnienie ale to też dziwne żeby tak z dnia na dzień, ja wymieniłbym świece i przynajmniej wysuszył przewody, iskra może być ale pod ciśnieniem może zniknąć
Silnik prymitywny jak w maluchu. Każdy mechanik poradzi sobie z ustawieniem rozrządu bez blokad. Maluch to miał znaki tu ich brak. Co więcej koła nie mają klinów zakładasz jak chcesz. Krzywe zawory i grzybek dobija do tloka. Wloz tam kamere albo sprawdz kompresje / szlelnosc zaworow. Kolejny znawca co silnika nie widział na oczy.
Ciśnienia nie sprawdzałem. Iskra jest. Na popych też nie idzie. Dodano po 1 Jest opcja że przeskoczył rozrząd? Maluch ma przejechane 180 tys.
5200 marek, jakoś na 1 dolara wchodziły 3 marki. Dobrze pamiętam cenę kanciaka- 1400 dolarow. 10 dolarów kosztował w pewexie w Katowicach kompletny włoski rozrząd do malucha. 3 dolary bendiks rozrusznika
Witaj sprawdż popychacz pompki paliwa "taki drut od wałka rozrządu"
Przekonasz się jakie są obciążenia jak ci kiedyś rozrząd przeskoczy :] Malucha jasne ale nie taki samochód jak E90
To mało słyszałeś. A już na pewno nie słyszałeś, jak rozrząd w maluchu ładnie grzechocze.
Spraktykowałem, nie przekręcisz obrotomierza, układ zapłonu blokuje dodatkowo, poprzez spadek energii iskry. A skąd, wszelkie elektroniczne układy zapłonowe sa układami stałoenergetycznymi. Limiter zas tnie wtryski, pomijając cienkiego na gaźnku malucha.
Znów odświeżamy temat:) Czytałem wszystkie posty i wpadło mi do głowy, że nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Można do stworzenia silnika parowego wykorzystać na przykład silnik od malucha. Trzeba tylko przerobić rozrząd, żeby zawory sie inaczej otwierały- raz jeden cylinder sie napełnia raz drugi. Być może należałoby powiększyć skok zaworów i zmniejszyć...
Jak już było wspominane te wciągarki są strasznie głośne. Jak ktoś nie chce spać w nocy to polecam. Nie lepiej jakiś moto reduktor z allegro. Jak będzie za szybki to dwie zębatki plus łańcuch ze starego roweru. Sam kiedyś zwalniałem podajnik ślimakowy przy pomocy starego rozrządu z malucha.
może skonczył sie wałek rozrządu
na kole pasowym jest 3 ząbki ! zobacz sobie na allegro http://moto.allegro.pl/item530112056_fia... Dodano po 3 i przez to może iskry nie być , ja miałem taki przypadek że oberwało mi eden dzyndzelek i maluch umarł , rozbierałem rozrząd, wymieniałem , i dalej dupa , po kilku dniach spędzonych w garage :D olśniło...
Witam. I dołożył bym sprawdzenie zapłonu, rozrządu, regulacje zaworów i krzywiznę wzniosów wałka rozrządu. Wypluwające paliwo a raczej już mieszankę paliwowo-powietrzną w dolocie świadczy też o tych problemach. W maluchach standard. Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/9322261100_1... Witam. Chciałem zaprezentować rębak do gałęzi wykonany przeze mnie razem ze znajomym. Konstrukcja wykonana z tego, co mieliśmy pod ręką, stąd taki masywny szkielet. Założenia: - maks. bezpieczeństwa; - staramy się wykorzystać, co mamy dobrego i nadającego się; - napęd elektryczny silnikiem...
To rowerowe plus wizyta u tokarza i dorobienie środka. To ma być na łańcuch? Jeśli tak to prostszego rozwiàzania nie widzę. Jeśli przełożenie 1:2 to można wykorzystać koła od rozrządu np od malucha. Łańcuszek bez problemu można połączyć z drugim. Testowałem więc wiem.
Jeśli myślisz o założeniu zapłonu z eleganta do zwykłego malucha, to moze nie wyjść, bo jest tam kilka przeróbek, których nie widać gołym okiem: zmieniona głowica, zmienione fazy rozrządu - inny wałek. Nie wiem czy silnik ze zwykłego malucha wytrzyma zapłon o dwóch przełączanych wyprzedzeniach. Poza tym do modułu potrzebnych jest kilka dodatkowych czujników,...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Niestety na gaźniku silnik w turbo w ogóle nie będzie chodził :cry: , także ta koncepcja odpada. Możesz spróbować przeróbki wg książki "Poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" autorstwa Januły i Szczecińskiego. Podobno, że można zwiększyć moc do 10 KM, dokładając do tego sportowy wałek rozrządu Świątek - Bydgoszcz..
Pojemność, zmiana wałka rozrządu . Zamiana gażnika na 2 gardzielowy Plantownie głowicy. Itp.
Ja mam silnik WSK + skrzynia z malucha (dwa przełożenia jedno z silnika łańcuchowe + na skrzyni na pasku rozrządu) no i jest mechanizm różnicowy.
Pomierz odstępy między zębami na starym i nowym kole, będzie wiadomo czy są identyczne bez demontażu. Druga sprawa, to maluch nie ma czujnika halla, tylko indukcyjny
Kolego RobertLodz09 nie tak dawno była sprawa malucha eleganta, tak mu się mała zębatka wytarła że właśnie rozrząd przeskoczył (mało prawdopodobne ale nie niemożliwe :)) Warto sprawdzić
A jeszcze pytanie o głowice czy będziesz musiał lać dodatek czy będziesz miał już wersję do bezołowiowej benzyny (inne zawory i gniazda). Jak wersja starsza na aparacie to do tego cala masa problemów z tym związana. Rozrząd w maluchu to jakieś śmieszne 30 tyś (ciekawe czy współczesne oleje coś są wstanie z tym zrobić na plus). Jakieś zabytki z prądnicą...
Greenpeace - łańcuszek z rozrządu malucha- dobra sperawa, sam używam, tylko że przynajmniej raz na 2tyg trzeba go przesmarować by nie halasował. poza tym nie potrzeba go szczególnie napinać jak pasek, nie ma prawa się ślizgać, a żeby go zerwać.. hmm= no chyba będzie cieżko :) panowie- mam myśl.. chodzi mi po głowie i tylko denerwuje- zmieniłbym kąt...
Ćwiczyłem także elektroniczny zapłon. Mianowicie przy odkręcaniu rozrządu ukruszył mi się jeden z "dzyndzelków" znajdujących się na kole pasowym od strony rozrządu i za colere nie miałem iskry!!!! W elegantach muszą być 3!!! To do nich jest ten plastikowy czujnik. W starszych maluchach był tylko jeden!!!
a własnie ze nie do końca sie rozleci.... tylko wszystko z umiarem!!! koledzy z PRINCa potrafili "pycioka" nakryć głowica 6,5mm splanowaną i po drugiej turze wał pękał na pierwszej korbie :) silniki malucha czy z "kredensu" były fatalnie podpartymi motormi ale wieeele sie dało z nich wyciągnąć, wiec kolego _FlyMan_ nie poddawaj sie... a ile bedziesz...
Ok następne pytanie :D Jakie pierścienie założyć w sklepie polecają mi chromowane jednak znajomy mechanik polecał niklowane. Które dłużej wytrzymają ?? A drugie pytanie jak założyć korbowody przeczytałem gdzieś na necie ze zamkami w stronę rozrządu ale o co chodzi z tymi zamkami ??
A ja bym wywalił rozrząd i głowicę, a zastąpił ją dorobioną płytą stalową z zaworami zwrotnymi i wspawanymi króćcami. Zapewne chodzi ci o silnik malucha. Otoz wiem i to sprawdzona wiadomosc nawet go dotykalem ,ze glowice od malucha z powodzeniem mozna zastapic dwoma od sprezarek ursusa. Trzeba tylko nowe otwory na szpilki przewiercic. Zalozyc na maluchowskiej...
Blacharka - są reperaturki błotników, przód jest identyczny, tak samo drzwi i progi. A silnik? Wałek rozrządu jest inny tylko z rzeczy zużywających się - wszystko inne da się dokleić albo z jednego, albo z drugiego zauważ. Z częściami nie ma problemu, jeden z sąsiadów do tej pory jeździ.. Inne jest podszybie, bo masz wloty powietrza do urządzenia grzewczego,...
Nie licząc starych ład, skód i maluchów to tylko w 2 samochodach wymieniałem łańcuszki, zmienia się tylko jak jest taka potrzeba.
.Prostszego rozrządu niema. Jest. W polonezie, maluchu, cienkim.
Sam wałek da Ci, powiedzmy, 5% przyrostu osiągów, same modyfikacje dadzą Ci 5%, ale jedno i drugie zastosowane jednocześnie da Ci więcej niż 10%. Można, nic nie stoi na przeszkodzie ;) Jak się porządnie zdłubie 'Malucha' to potrafi pokazać pazurki, haha, tylko te niby przeguby ukręca chwila-moment ;)
Kolego to nie maluch jak tego nie robiłeś to możesz narobić sobie problemów każda ingerencja w rozrząd (również ze ściagnięciem głowicy) wiąże się z ponownym ustawieniem rozrządu zapłonu itd nie polecam osobą które tego nie robiły ale w każdym razie powodzenia na błędach człowiek najlepiej się uczy. A odnośnie sedna sprawy albo uszczelka pod głowicą,...
Siła przenoszona przez pas zębaty jest identyczna i niezależna od tego, którym z elementów będziesz kręcił, bowiem wynika wyłącznie z oporów jakie stawiają poszczególne mechanizmy. Opory zaś nie zależą od miejsca przyłożenia siły. Szanowny kolego. Bardzo proszę o ponowne przeczytanie tego, co kolega napisał. Następnie proszę sobie rozrysować przekładnię...
Oj to daj spokój, to najgorsze co może być, no ale jak się takim "smarkomatem" nauczysz spawać to wszystkim pospawasz :) a CC/SC i maluch są proste w odbudowie, miałem kiedyś kompletną podłogę którą jakiś dziadek w maluchu wymienił.... wycinając starą i skręcając tą nową na zakładkę na śrubki :) normalnie dookoła co 10cm śrubka ;) ale sprzedałem już...
cewka dokładnie taka sama jak do cinq, lub malucha eleganta. BAE800, ale lepiej polską, z Biazetu.
chyba zbuduje ten układ do malczana co mamy na warsztatach (aktualna moc 50KM mierzona na hamowni) tylko ciekawe jak ten układ będzie działał przy ostrych wałkach rozrządu bo wógle ten silnik juz nie pracuje jak malucha :) zrobimy sprawdzimy i zdamy relacje ale to dopiero później się za to wezne najpierw trzeba wykończyć to co zaczołem juz
Witam Jest pare wersji Nanoplexa i do niego jest odpiwiedni wałek rozrządu i koło impulsowe. Moduły zapłonowe stosowane w maluchach nazywają sie MED 210, 211 ,213 , 214 i literki. MED 211 ma kąt zapłonu 4 stopnie a MED 210 chyba 10 stopni 210 i 211 nie są zamienne między sobą a jeśli już ktos zamieni i uda się mu zapalić silnik to będą takie fajerwerki...
Niestety, nie mam oscyloskopu i raczej z mechaniki pozostałem na etapie malucha. Pisałem o pomyłce, gdyż gdzieś wyczytałem,że komputer często myli błąd wałka rozrządu z błędem wału ale zaznaczam , nie jestem fachowcem. Zastanawia mnie również dlaczego mnie odcina obroty tak szybko, czy być może właśnie nie wiąże się to z czujnikiem wału, stąd moje pytanie...
Wałek rozrządu potrafi pęknąć w połowie - silnik zgaśnie i będzie próbował załapywać przy kręceniu - odgłos jak przy odpalaniu "malucha". Aczkolwiek to C14NZ - trzeba zdjąć kopułkę i zobaczyć czy palec rozdzielacza zapłonu się kręci w ogóle.
panowie to jest auto po to żeby się uczyć a nie nie do jazdy :D normalnie to jeżdżę dużym autem , ale chce się uczyć co i jak się robi przy aucie . maluchy już rozbierałem i składałem i nie było problemu . tylko to clio mi się coś stawia .
To fakt, ale w maluchach jak masz cewkę dwubiegunową to nie ma różnicy, a jak masz aparat z palcem rozdzielacza to najprościej jest zamienić przewody na kopułce. Także w maluchu nie trzeba ściągać pokrywy od zaworów i patrzeć kiedy się otwierają Pod warunkiem że koła ustawisz na znaki
Mam malucha od 4 lat i ustawiam zapłon na żarówkę, prawie jak opisał to kolega Sebastian. Co złego widzicie w tej metodzie. Aparat zapłonowy jak się skiepści to wymieniamy na nowy albo kupujemy sprężynki (0,50 zł). I uwaga: wyprzedzenie zapłonu ustawiamy statycznie i dynamicznie. Jak nie mamy lampy stroboskopowej to walimy na żarówkę. I to jest metoda...
mam podobny problem mam malucha towna 98r podczas jazdy dławi mi sie maluch głównie podczas najadu na dziury i nierówności pompa nowa,gaznik po regulacji łancuszek rozrządu nowy modół elektroniczny dobry czytnik obrotów dobry.czy to mozliwe ze gdzies poprostu jest przerwany przewód i szukaj igły w stogu siana czy jest konkretna przyczyna??
Touran to taki golf rozciągnięty, Superb klasa wyżej Natomiast jedyny pewny wybór to silnik diesla ale to zalezy od przebiegów i gdzie jazda czy trasa czy miasto... te TSI w Touranie z 2012 są chyba doładowane turbo i kompresorem - kiepska opcja i mają chyba bodajże łańcuchowy rozrząd.
proponuję sprawdzić stan zaworów. Starsze typy miały regulację, nowsze hydraulikę. I jedno i drugie trzeba poprawiać. Zdarzało się że wałek rozrządu zamiast krzywek był okrągły, a wtedy zapomnij o uruchomieniu. A tak w sprawie gaźnika to jaki masz?
Zbiornik wyrownawczy jest stosunkowo nisko, stad naczynie zamiast korka. Mozna tez podniesc cisnienie w ukladzie (przyrzad do wykryania wyciekow, na przyklad). Jest pasek i jest lancuch. Jesli wymieniasz przy 120 tys. km, nie ma problemu. Jesli wymieniasz przy 180 - 240 tys. km, lepiej wymienic wszystko, choc nie ma zadnych zalecen konstruktora na ten...
Żeby ręcznie zeszlifować wał bez wyjmowania z silnika i utrafić w nastawy rozrządu to musiał by być nie fachowiec, ale magik 5 razy lepszy od Koperfielda. Robokop, porozglądaj się w ofercie dobrych firm produkujących kleje przemysłowe do metalu. Są specjalne kleje do mocowania łażysk czy kół zebatych na wałkach. Np Chester Molecular robi takie kleje....
pytałem dlatego ponieważ dawno dawno temu takie sytuacje widziałem w naszych maluchach 126p tam koło można było przykręcic w każdej pozycji tzn. otwory pasowały tylko ,że wtedy dostawał takich wibracji na wysokich obrotach,że się śruby same rozkręcały a nawet pękały podstawy od prądnicy.
Da się, ale musisz wymienić koło pasowe, na model z zębami (od el), rozwiercić dwa otwory w deklu rozrządu na tulejki ustalające wspornik czujnika, wytoczyć korek-zaślepkę aparatu zapłonowego. Oczywiście trzeba zamontować moduł, cewkę czujnik i wiązkę od el. Pamiętaj o wymianie kabla oporowego do cewki na zwykły
Dawno temu miałem 2 maluchy i wiem co mówię . Każdym zrobiłem grubo po wyżej 100 000 km . Nie zawsze tak było jak piszesz . Trafiały się podróby , a z nimi różnie było . Podobnie było z kołami rozrządu .
Trzeba było taki kłopotliwy samochód kupować? Same problemy. Tico było lepsze. 10 lat bez awarii. Akumulator ponad 5 lat wytrzyma. Ja dałem 72Ah i wytrzymało 7lat a było że złomu kupione... Raz tylko wymieniłem rozrząd i hamulec kompletnie. Reszta jeździło się. Tak piszę o tico bo inni zachwalają malucha 126p. Jak można takiego zloma chwalić jak tam...
Tak z ciekawości, co było przyczyną, że silnik trafił do warsztatu? i czy ten luz między tłokiem i cylindrem jest taki dyskwalifikujący? Opiszę przypadek z którym zetknąłem się pod koniec lat 70 w moim drugim maluchu. Wszystko mnie w nim na początku wkurzało, spalanie, zużycie oleju mieszczące się w obecnej normie fabrycznej, ale 6x większej niż w pierwszym,...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
Mam podobny problem. Micra K12 1000cm3 benzyna. Zapala bez problemu za pierwszym razem, nawet w największe mrozy i chodzi na wolnych obrotach, jeżeli dodaje gazu to gaśnie i trzeba czekać aż coś pyknie z prawej strony pod kolumną kierownicy (stąd podejrzenie że może immobi) i wtedy znowu odpali. Problem ustaje jeżeli maluch się zagrzeje ale przedtem...
No właśnie odbił parę razy i nie szło odpalić jak się okazało za mocno przestawiłem aparat, później ustawiony był na znak palec rozdzielacza na znaku na aparacie i znaki na kole rozrządu z plastikową obudową. I pytanie zostawić tak czy coś jeszcze kombinować. Dodano po 8 A wystarczyło tylko wziąć instrukcję od Warszawy Żuka czy od Malucha albo od dużego...
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
Baterie słoneczne nie dadza rady naładowac akumuatora samochodowego. Nie mają na tyle mocy. Gdyby tak było to akumulatory możnaby bylo ładować malutkim zasilaczem wtyczkowym z bazaru :). Co do kolegi, który napisał ze mozna popchać samochod i w ten sposob odpalić to jest w błędzie, no chyba ze ma na myśli malucha albo inny wynalazek. Popchnij jakiś...
Kolego Kobra, sprawdź przy okazji jak masz skompletowane cylindry z tłokami - czy są z tej samej grupy selekcyjnej. Ja miałem malucha z 78 roku, głośno chodził, niska kompresja, też lubił olej. Jak zdjąłem cylindry, żeby sprawdzić przyczynę głośnej pracy silnika i porównałem grupy selekcyjne to się okazało, że tłoki były o dwie grupy selekcyjne mniejsze...
Dzięki za link do sklepu. Może się przydać. Co do filtra, to pamiętam jak się wymieniało rozrząd w maluchu, wówczas było też usuwanie tego osadu w deklu. Nie mam pojęcia, czy w tym przypadku ktoś się to robił. Trzeba się będzie też tym zająć. Jest jeszcze cała masa roboty do wykonania. Odnośnie prędkości pojazdu na jedynkach, to jest oczywiście moje...
Zwichruje się blok - podpory przestaną stać w linii, w dodatku równolegle do siebie - stąd konieczność słynnego osiowania podpór wału - ukręcone wały jakiś czas po konkretnym zagotowaniu silnika. Półksięzyce po jednej stronie, np. od rozrządu będą spiłowane do żywej stali, od strony wydechu nawet nie ruszone. Cienkiego czy malucha, bez luzu osiowego...
Z wałkiem rozrządu nigdy tam nie było kłopotów, głowica tez nie pękała. Gdzie ci dawni fachowcy, gdzie? miałem kiedyś malucha, głowica była wymieniana bo pękła pomiedzy zaworami wałek był też zmieniany bo był podtarty i przebierał przez to na wolnych obrotach
gimak napisał: Ja mu te peany skwitowałem - jak byś o malucha dbał tak jak teraz o Pony, to maluch też by ci wiernie służył. Miałem maluch i codziennie 64km robiłem i psuł się namiętnie, zawsze coś się spierd....o . Przednie zwrotnice, linka gazu, ssania, zabieraki, przeguby, lizak biegów, tylni wachacz brak konkretnego ogrzewania. Aż w końcu się przytarł...
gromleon się trochę myli bo silnik malucha jest bezkolizyjny tzn nawet jeśli zawór max otwarty to tłok i tak go nie dotknie a jak sam zauważyłeś podczas kręcenia wałem oporu nie poczułeś więc wszystko ok
Witam Mam maluch 126p z elektronicznym zapłonem i mam problem z jego uruchominiem. Iskra jest, paliwo dochodzi ale nie chce zapalić. Wygląda to tak że iskra jest wtedy gdy tłok jest na dole. rozrząd jest dobrze ustawiony. Kable wszystkie sprawzone. Cewka wymieniona. I impulser również wymieniony. Podejrzewałem modół ale mój kolega przywiózł mi modółów...
Pierwsza i najważniejsza rzecz to sprawdź do czego idzie ten kabel który zamieniłeś do plusa - wszystko się wyjaśni co spaliłeś, bo na 90% coś spaliłeś Po drugie - czy samochodem przejechałeś się przed wymianą silnika? może takie problemy były i na starym silniku, tylko o tym nie wiesz i coś masz uwalone Po trzecie - zmiana silnika bez zmiany komputera...
ja też chętnie poprosił bym jak by coś fajnego było z Lubelszczyzny :) tego całego szajsbuka to tak niecierpię że niewiem, szukanie tam czegokolwiek to męczarnia, a na olxie ostatnio pogięło ludzi z cenami jak dla mnie to też s15 najlepszy do esioka, skrzynia GAZ/Lublin 51, most najlepszy Star z blokadą, ale z Gaza też jest ok, no i fajnie jak ma podnośnik...
Samo plantowanie niewiele ci da. Ja miałem 2 maluchy, dorobiłem też gaz Wałek rozrządu lepszy był starego typu, miał większe kąty otwarcia zaworów. Głowica starego typu miała większą komorę i niższe ciśnienie. Ale mniejsze opory podczas ssania. lepiej poszukać nowszej głowicy z ostrym kantem obok zaworów. Co do zaworów to siedzą głęboko w komorze. To...
zależy ile kasy masz przeznaczone na zakup. do lpg (jezeli zależy Ci na kosztach) należy szukać od drugiej strony: od silników- najlepiej z łańcuszkiem rozrządu oraz z mechaniczną kompensacją luzu zaworowego (ale tylko nie płytkami lecz tak jak w maluchach- za pomocą sruby i przeciwnakrętki) lub z hydraulicznymi popychaczami (odpadnie regulacja zaworów-...
Widziałem takie rozwiązanie w junaku. Miał to założone człowiek z Poznania. Oczywiście dynastarter nie może się znajdować w miejscu oryginalnej prądnicy, bo przełożenie poprzez koła zębata rozrządu stanowi duże obciążenie. Założenie dynastartera wiąże się z przerobieniem prawego karteru i wspawaniem w niego łoża na to urządzenie. Dodatkowo dochodzi...
W motocyklach, trajkach i wszystkich rodzaju samach gaz raczej nie przejdzie. To jednak jest dość, jeśli nie skomplikowana instalacja, to na pewno wymaga dość sporych zabezpieczeń. Dość rygorystycznie regulują to przepisy. A tak "natchniony" trochę przez opis sama z silnikiem z malucha, zaproponuję takie rozwiązanie: zrezygnować na razie z silnika diesla,...
Wybacz Roli z maluchami to ja robiłem od ich początku pierwszy serwisowany maluch miał nr nadwozia 942. Ale do żeczy nie zrywa się łańcuch tylko zużywają się zęby na małym kole , co prowadzi do przeskoczenia łańcucha i rozsynchronizowania rozrządu, drobiny metalu ze zużytych elementów dostają się do kanałów olejowych powodując całkowite spustoszenie...
Kąta wyprzedzenia się tu nie reguluje (to nie maluch) - gaźnik źle wyregulowany, źle lub nie podłączone wszystkie rurki podciśnieniowe - może być też jakaś uszkodzona. No chyba że masz gdzieś pęknięty przewód doprowadzający paliwo (one są plastikowe i nietsety czasem pękają)
Praktycznie nie ma ciśnienia na którym silnik od Malucha nie będzie chodził. 5 atm też strawi bez problemów. Próba olejowa to czysta bzdura. To się nie nadaje do niczego (ojejku dlaczego się nie nadaje? zwari..) W silniku mogą się tłoki przewracać i tak powinien chodzić, nie piszę jaki będzie miał apetyt na paliwo. Napisz gdzie mieszkasz na pw. jeżeli...
Mechanika płynów - R.GRYBOSIA lub W. J. Prosnaka - PWN Wytrzymałość materiałów - Z. Dyląg, A. Jakubowicz, Z. Orłoś - WNT Termodynamika - jakąś książke z poziomu nauczania wyższego Do tego jakaś mechanika układów korbowo tłokowych, wałki rozrządu, smarowanie, chłodzenie, obliczanie silników spalinowych i co tam sobie zapragniesz :) A z literatury angielskojęzycznej...
Problem ten dotyczy praktycznie każdych silników po lifcie.. Zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych.. Kupując E90 musisz mieć świadomość, że awaryjnością dorównuje "maluchowi", z tym, że ceny części nie są już takie tanie.. Ogólnie znalezienie zadbanej E90 to szukanie igły w stogu siana.. Konstrukcyjnie jest zrobiona tak by utrudnić podstawowe przeglądy...
Dzieki za odpowiedź :D luzy zaworowe będę sprawdzał w najbliższym czasie, plywak jest dobrze ustawiony i nie jest dziurawy bo go sprawdzałem ostatnio jak czyściłem gaźnik. Co do ssania no to właśnie na zimnym silniku źle pali a jak dam na ciepłym no to chyba powinien maluch zgnasnąc albo przynajmniej powinno go dusić a jeszcze ma większe obroty tak...
Koledzy tak czytając naprawdę chcecie się narobić i jeszcze dużo zapłacić. Rębak tarczowy, 2 noże z resora (mam prasę 100 ton) ale nie musi być prostowany, koło zamachowe od samochodu tylko nie osobowego bez wycinania szczelin, przekładnia do posuwu z przełożeni głównej Maluch na smarze, wał może być z półosi razem z oprawami a co więcej? No obudowa...
Około rok temu czytałem o podobnym rozwiązaniu.. wymyślił je i opatentował pewien Polak.. także duże koncerny samochodowe pracują już nad tym bo z tego co tam było napisane to zainteresował się tym wynalazkiem sam GM. Nie ukrywam że bardzo mnie to zainteresowało i także planowałem to wsadzić do silnika od malucha bo to chyba jest najtańszy czterosuw...
Ja samochodów nie rozpieszczam, dostają tylko to i co tyle (czasokres) jak to przewiduje instrukcja samochodu, a po zagazowaniu instrukcja instalacji gazowej. Na poldku przejechałem bez remontu silnika (poza wymianami pasków rozrządu) 186kkm, w tym ponad 100kkm na gazie i został sprzedany w pełnej sprawności. Być może przedłużyło mu życie zagazowanie,...
Raz założyłem nową rzemieślniczą podstawę gaźnika do malucha i auto stanęło. Okazało się, że grubość jej ścianek była tak duża, że opierała się o podkładki tych dwóch śrub, które pod nią są. I trzeba było podbierać materiał z tej felernej podstawy. Zdejmij kolanko z gaźnika, podlej gaźnik paliwem i próbuj odpalić. A listą uszkodzeń, z jakimi miałem...
Zapłon sprawdzić to oczywiście podstawa; ja stosowałem wyprzedzenie nieco większe niż podaje instrukcja, bo zamiast 10 º przed ZZ daję ok 14 º - pali pięknie i się "zbiera". Do tego polecam nowy kondensator, kosztuje grosze a jest ważny, i sprawdzenie odstępu styków przerywacza. To wszystko uwagi dla zapłonu klasycznego. Druga sprawa, jeśli...
Witam mam problem z moim maluszkiem mianowicie po rozgrzaniu (na zimnym silniku tak sie nie dzieje) mój maluch dostaje drgawek. np gdy stoję na światłach, i wrzucę na luz i maluch chodzi na niskich obrotach, karoseria drży. taka sama sytuacja jest podczas przyspieszania przy około 60 km/h karoseria również drży, już nieco lżej niż podczas postuoju (cały...
Miałem Touarega z silnikiem 3,0 tdi 224km. Byłem bardzo zadowolony do czasu, kiedy jadąc na narty do Włoch w Czechach lejący wtrysk nie wypalił mi tłoka. Auto sprzedałem. Co do silników diesla to wszystkie są porażką, 5,0 porażka totalna, 3,0 wtryski + rozrząd, 2,5 R osiągi i brak mocy. Co do motania da się wszystko. Z 20 lat temu w Gliwicach na wyścigach...
Witam , mam problem w maluchu po wymianie rozrządu. Problem polega na tym że po wymienieniu kół zębatych i łańcuszka rozrząd już nie dzwoni ale słychać takie jakby tarcie części i się dość mocno nagrzewa pokrywa , zanim założyłem pokrywę jak już wymieniłem koła i łańcuch to wszystko się ładnie obracało bo kręciłem wałkiem , te wypusty z pompy oleju...
przewody są ok odnośnie rożrządu to nie wiem jak w cc ale w maluchu były całkiem inne objawy padającego rozrządu dodam że pali na dotyk
Kiedyś używałem Loctite do uszczelniania dwuskładnikowy, mieszasz, nakładasz, przykręcasz i po godzinie (minimum) masz idealną uszczelkę do 150C (wypełnia wszystkie dziury) - sprawdzone w maluchu, pralce - teraz są już pewnie lepsze.
jeśli chodzi o moją konstrukcję i rozwiązanie hydrauliki to mam podpiętą pompe olejową od jakiegoś widlaka pod silnik od malucha (koło na alternatorze mam przerobione tak że jest dwu rowkowe na jedym rowku chodzi orginalny pasek do alternatora a drugi dołączony rowek napędza pompe oleju i dodatkowo zamontowałem napinacz z opla z rozrządu) A jeśli chodzi...
U mnie padła nagle pod Toruniem bez ostrzeżenia tylko ze 1.9 tdi pd ( Octavia 1 fl kombi). Auto tydzień serwisowałem poszedł nowy dwumas uszczelniacz wały przy okazji zestaw do tdi pd czyli wałek panewki wałka szklanki glowica na zrobienie bo gniazda rozjechane od pompek czyli już po calości nowa uszczelka rozrząd regeneracja rozrusznika i alternatora...
Witam Silnik będzie tak pracował, zresztą jak widzisz pracuje, tylko jak? Moc jak w Maluchu a spalanie jak w Jelczu, ustaw rozrząd jak należy. Pozdrawiam
Jak sobie czytam te opowieści o maluchach, fso, czy poldkach, to muszę stwierdzić, że miałem nudne życie, albo mam takiego farta, że trafiałem na w miarę solidnie wykonane egzemplarze, że w zasadzie poza tym co fabryka (dtr) chciała, samochody nie robiły mi kawałów. W pierwszym maluchu - przebieg 65 tys.km, poza wymianą dwóch par przegubów elastycznych...
Witam Potrzebuje pompę olejową do smarowania sprężarki Hs 17 nie mogę trafić na żadną pompę która bez przeróbek by się nadała do ciśnieniowego smarowania tej sprężarki i do głowy przyszedł mi pomysł przeróbki pompy olejowej z fiata 126p. Czy próbował ktoś przerobić pompę olejową z malucha. Oryginalnie zasysa ona olej przez smoka i podaje przez tulejkę...
ssanie maluch maluch wsteczny opona maluch
cyfra zamiast litery pralka uszczelni wirnik wkrętarka parkside opinie
polecany zasilacz laboratoryjny subaru outback
Radio z nawigacją do Citroena C4 Picasso 2009 Wymiana przewodu paliwowego w pilarce Stihl 026