To du.... Ten 4 pin to wyświetlacz z manetka, reszta to światła sygnał, hamulec.
Sprawdziłeś czy dostałeś sprawną manetkę? Pinout na 100% taki sam? Jaka jest konfiguracja manetki? Sygnał narastający czy opadający względem naciskania na manetkę? Jaki jest zakres napięciowy pracy fabrycznej manetki? Z tego wszystkiego chociaż czujnik halla dobrze Ci dobrali ale jeszcze pozostaje poprawne osadzenie go w manetce, oraz brak zużycia mechanicznego...
Z twojego opisu wynika, że dashboard działa: zczytuje i przesyła dane z manetek, działa BT, sygnał DS jest przesyłany do sterownika, itp. Co nie działa? Wg. mnie warto sprawdzić samo zasilanie wyświetlacza zespolonego LED, czy do syntezy wyświetlacza dochodzi zasilanie, cały tor zasilania LED.
Cruise control steruje ecu, bezpośrednie połączenie manetka-ecu, z ecu wychodzi tylko sygnał do body aby zaświecić lampkę na desce.
Właśnie wykonuje pomiary. Pomiędzy 1 i 2 pinem mam 5V. Pomiędzy 1 i 3 pinem, też mam 5V. Co to za element w manetce? Co reguluje sygnał. Wygląda jak tranzystor. Domyślam się, że + i - 5V. Trzeci to sygnał. Który to sygnał?
Układ zaproponowany przez kolegę zetdeel jest super. Jeśli sterowanie odbywa się następująco: do przodu sygnał +6V, do tyłu sygnał -6V oraz to bardzo ważne manetka w pozycji neutralnej - brak sygnału to będzie on działał wyśmienicie. Bez podania sygnału silnik otrzymuje zasilanie "+" z obu stron.
Chodziło mi o to czy wystarczy się podłączyć między manetką a sterownikiem. Manetka jaki sygnał daje, napięciowy?
Może by tak posprawdzać zanim się wymieni - np. kierunkowskazy sterowane są masą - zobacz czy na manetce jest masa, zobacz czy jak podasz masę na UCH na wejście sygnału z manetki to czy kierunki zaczną działać. Może problem w instalacji a nie w UCH. Wymienisz UCH i nie odpalisz auta bo w nim siedzi immo.
Elektrozawór reduktora: biegi 5-8 (wysoka) zwarcie do masy Zasilanie (sygnały) z manetki (joystick) zwarcie do masy
Tu masz powinno pomóc
Masz urwane przewody przy manetce.
Witam. Mam kilka pytań związanych z załączonym schematem wycieraczek. Nie jestem elektronikiem, więc proszę o wyrozumiałość. W necie nie znalazłem informacji, więc tu zapytam. Chodzi o identyfikację symboli na schemacie. Z tymi strzałkami przeciwsobnymi to domyślam się, że oznaczają jakąś linię magistrali ale proszę o wyjaśnienie, na jakiej zasadzie...
Te wszystkie sygnały idą przez stacyjkę - wtyk C
Na manetce gazu masz trzy przewody: zasilanie czyli +5V, minus i sygnał do sterownika. Poziom sygnału z manetki zależy od pozycji manetki oraz od konstruktora :). Sygnał przy przekręcaniu manetki może zmierzać w kierunku stanu wysokiego lub niskiego. Jak coś mierzysz to rób zdjęcia i wrzucaj tutaj. Będzie łatwiej Ci pomóc.
Pomogła wymiana UCH dzieki koledzy za sugestie.
Odkopuje dla potomnych z tym problemem, w silniku przekładniowym magnes odpowiadający za prędkość jest na samym rotorze który kręci się tylko po podaniu prądu na silnik lub kręceniu kołem wstecz aby przekładnia planetarna zakręciła magneto dlatego po przestaniu pedałowania lub braku sygnału z manetki, ekran nie pokazuje prędkości.
No jak vcds to masz pełny opis błędu i podgląd z manetki. Sygnał z bordnetz na silnik i z jednego silnika idzie na drugi . Nie masz pseudo xenonów czasem?
To sprawdź czy w tej centralnej elektronice(bordnetz) jest parametr który "widzi" pozycję manetki. Jak nie ma ,to trzeba sprawdzić fizycznie za pomocą żarówki, miernika ,oscyloskopu "wejście " sygnału z manetki do bordnetz. Jak otrzymuje sygnały a nie uruchamia dalej kierunku, to trzeba go naprawić albo wymienić. Rozumiesz tak?
ln339ni lm339n to są te same operacyjki zresztą często stosowane w przetwornicach regulacja obrotów przebiega zapewne następująco sygnał zadany z manetki gazu jest porównywany na kompratorze zbudowanym z operacyjek które wysterowują tranzystorki mocy
chodzi mi że lekxia widzi sygnał z manetki, ale na wyświetlaczu niema zmian.Czy powód może być zmiana radia? Jakie radio było, a jakie jest zamontowane?
Kolejny dzień walki ze sterownikiem. Okazało się że styk przekaźnika podającego 24V na mostek regulatora obrotów jest zbocznikowany rezystorem SMD 200R. Rezystor miał przerwę i po wymianie nie ma już przerywanego sygnału z buczka zaraz po przekręceniu stacyjki. Sterownik też zaczął wykrywać wypięcie-brak cewki hamulca co sygnalizuje alarmem akustycznym....
Hej, dokładałem do swojego auta skrzynię DSG DQ250 i o ile skrzynia działa bez zarzutu to mam spory problem z komunikacją z nią przez VCDS. Dodam, że podłączona wg schematu z elsy. Jest to skrzynia GYU z Audi TT jeszcze w wersji "analogowej", tj sygnały manetek i sygnał prędkości nie idą po CAN. Sprawdzałem zarówno interfejsem przez USB jak i RS232...
Sygnał z manetki jak w wartościach rzeczywistych wygląda, sygnał ze sprzęgła... itp.
Skoro słychać przekaźnik to znaczy ze manetka wysyła sygnał do niego to oznacza ze działa. nie wiem co dokładnie dzieje Ci się z tymi wycieraczkami ale sprawdź ten przekaźnik
Z manetki przychodzą sygnały na LCM?
Witam. Widzę to tak: Na kierownicy mam 2 przyciski chwilowe. Naciśnięcie prawego powoduje wygenerowanie narastającego napięcia od 0 do 4,5V które to napięcie jest podawane w miejsce sygnału manetki halotronowej do sterownika. Czas narastania - programowalny, bo trzeba by ustawić to do własnych potrzeb. Drugi przycisk "lewy" ma służyć do włączania lub...
Manetka rozdziela sygnały wiem że się wypalały styki, tylko ten stop mnie zastanawia.
Nie ma żadnego przerywacza ani przekaźnika, kierunki sterowane przez moduł MICU (skrzynka bezpieczników pod kierownicą) a załączane sygnałem masowym z manetki. FR-V to 6 osobowy van :D Sprawdź sobie kolory kabli w tylnych lampach i znajdź te same w lewym progu, będziesz mieć kierunki.
Przy skrzynce bezpieczników sprawdzałem wszystkie kostki, chyba że jest jeszcze jakaś po drodze. Jutro to sprawdzę. Jeśli chodzi o manetkę to do przekaźnika wysyła dwa sygnały... pierwszy to 12V (pozycja manetki) a drugi to sygnał z potencjometru. Co się stanie jeśli zabraknie sygnału z rezystora? Tak czy siak moje pytanie nadal brzmi: Który przekaźnik...
I nadal nic nie rozumiesz. Ruch wycieraczki rozpoczynasz sygnałem z manetki (podaje plus na jeden z pinów silniczka). I to u Ciebie działa. Do silniczka dochodzi jeszcze jeden przewód zasilający (plus po włączeniu stacyjki). Ten plus, za pomocą blaszki od spodu kółka i tych ślizgaczy, podawany jest na silnik, do czasu aż zatrzyma się on w odpowiedniej...
Andrzej - A widziałeś samochód który się nie psuje? Bo ja nie, a to że nszczury czy kuny zjadły podbitkę - normalna sprawa. Manetka od sygnału, cóż taki urok auta. I tak nadal polecam Dacie sandero stepway.
Tempomat dołożony, instalacja położona zgodnie z schematem, zakodowany w ster silnika i zaczynają się schody :) Spr manetkę tempomatu ster rozpoznaje pozycję off ale już ON widzi jako sygnał nie zrozumiały Spr włącznik stop i sprzęgła - widzi jako sygnał nie zrozumiały - wykodowywując tempomat jest już ok rozpoznaje poszczególne stany Podobno przy nowszych...
Po włączeniu wycieraczek na byle jakiej pozycji zaczynają pracować na 2 biegu i nie można ich wyłączyć. Usmx pod maską podmieniony na inny, masy posprawdzane, uch widzi każdą pozycje wycieraczek na manetce. Sygnał położenia wycieraczek do usmx-a dociera. Co ciekawe jak padało, to wycieraczki pracowały prawidłowa przez jeden dzień. Dodatkowo na desce...
Poza tym wiem że na lampki wychodzi też coś około 5 v no i na czujniki hala z manetek do sterownika sygnał
Wlaczanie drugiego silnika realizujesz poprzez połączenie przewodu RX do drugiego sterownika. Takie połączenie powoduje podanie sygnału z manetki gazu także na drugi sterownik, a więc i synchroniczną pracę obu silników. Nie muszę dodawać, że sygnał SL (hamowania) musisz połączyć na stałe pomiędzy sterownikami, inaczej będziesz kręcił malownicze bączki...
To czas zaopatrzyć się w schemat i sprawdzić instalację manetka-UCH albo diagnostyka i test sygnałów wejściowych do UCH.
Raczej nie. Powodem jest to, co napisał kolega wyżej. Sterownik nie jest zaprojektowany tak, że w przypadku odpięcia się czegokolwiek, zacznie podawać moc na koło i to jeszcze z tempomatem. Przez wilgoć mikrokontroler odbiera krzaki (sygnały) i wariuje. Sprawdziłbym jeszcze manetkę. Może w taki dziwny sposób się uszkodziła, że podaje sygnał, co w niektórych...
Stan jest niedawno był wymieniamy i spawdziłem czy jest sygnał z manetki do czujnika na skrzyni
Manetka sprawna do kostki sygnał dochodzi z manetki dochodzi do tego elementu metalowego jak na zdjęciu.
Przewody wpięte w zbr 20310 sygnał z manetki przechodzi ale do sinika nie dochodzi 20304 po wciśnięciu sprykiwacza sygnał jest Po wyłączeniu wycieraczek i spięcia 20301 z 20501 wycieraczki wracają na pozycje startową. Pytanie czy to wina ZBR czy instalacja
Ciekawe czy układ SiDoR'a ma wbudowany przerywacz Dzieki... nie ma bo u mnie podpiąłem to jako manetką i daje ciągły sygnał jako manetka :D
Raczej kranicówka maszki nie bo nic mi się nie wyświetla na panelu Dodano po 2 Może sprawdzę czy napięcie dochodzi do kostki przy pompce to wtedy by oznaczało że manetka nie wysyła sygnału
Wtedy z jednego bierzesz zasilanie do manetki +i- a sygnał sterujący dajesz do dwóch. Ale chyba oba kontrolery powinny być spięte razem minusami do manetki?
Myślę o enkoderze z drukarki, ale rozważę jeszcze ten czujnik halla z manetki
Pomierz miernikiem czy sygnał nie jest załączany, sterowaniem manetką. Pozostaje chyba tylko wymiana.
Jeżeli masz funkcję świateł dziennych to być może pomocny będzie schemat. Sprawdź czy z nowego przełącznika wychodzą wszystkie sygnały do przekaźnika świateł dziennych, bo jak wynika ze schematu to on najprawdopodobnie wyłącza światła mijania po przełączeniu na światła drogowe.
Witam Kolega kupił octavie ll i nie dziala w nim tempomat jest tam modul przełączników 5k0953569al ustawiony był na komunikacje lin i czujnik kąta skrętu w module, a fizycznie jest w maglownicy i linu brak, nie mogę też ustawić kodowania na tempomat w manetce kierunkowskazów bo odrzuca. Podejrzewam że ktoś mógł ja wymienić ale złą dobrał, czy może mi...
Witam szanownych forumowiczów Jakiś czas temu w Passacie B6 2006r. wystąpił nietypowy problem z kierunkowskazami, dokładnie z kierunkowskazami w lusterkach, pozostałe kierunki działają prawidłowo. Podczas uruchomienia kierunkowskazów w lewo, świeci migacz w lusterku lewym i prawym, podczas sygnalizacji skrętu w prawo, żaden z migaczy w lusterkach nie...
Czy dochodzi sygnał sterujący z manetki spryskiwaczy oraz czy wychodzi napięcie do pompek, dalej czy instalacja jest sprawna czy po drodze nie ma kostek które się rozłączyły . Silniczki były sprawdzane na krótko czy działają?
Jeśli światło stopu miga, to oznacza ze kontroler otrzymuje prawidłowo sygnał z manetki hamulca. Różne kontrolery ten sygnał różnie interpretują: jedne po prostu przestają silnik zasilać, inne aktywnie stawiają opór silnikiem. W dobrych kontrolerach można wybrać tryb hamowania - mogłeś to przestawić, grzebiąc w ustawieniach. Do dalszej pomocy niezbędny...
Chyba tylko sygnał z manetki kierunków do UCH bo dalej z UCH do USM to już cyfra czyli CAN
Ta nowa manetka ma podobną wtyczkę co stary wyswietlacz, rozni się ilością pinow, stara 5 nowa 3. Myslalem żeby podłączyć ją z pominięciem wyświetlacza tylko nie wiem czy piny beda sie zgadzac Mam wrażenie że nie wiesz co robisz. Jeśli manetka jest podpięta pod wyświetlacz to on konwertuje sygnał analogowy z manetki na cyfrowy i to leci to ESC po przewodzie...
Problem tymczasowo rozwiązałem przekładając kostkę spryskiwacza reflektorów xenon do pompki na szyby i po włączeniu świateł sprysk mam ale tylko na przednią szybę działa, po tym wnioskuję, że jednak jakiś sygnał do pompek dochodzi. Dodam ponownie jeżeli w spryskiwacz szyby jest wetknięta kostka spryskiwacza xenonów szyba jest spryskiwana PRAWIDŁOWO....
Jeśli po podciągnięiu manetki nie zaczynają działać także wycieraczki to prawdopodobnie: 1. Uszkodzona manetka 2. Brak styku na kostce 3. Przerwa w okablowaniu Manetka wysyła tylko sygnał do modułu komfortu a on wysterowuje automatycznie spryskiwacz i załącza wycieraczki.
Proponował bym znaleźć moduł/przekaźnik spryskiwacza i tam sprawdzić którędy przychodzi sygnał z manetki i którędy wychodzi sprawdzić ciągłość obwodu i będzie wiadomo gdzie co nie łączy.
W Sharanie jest dodatkowy przekaźnik świateł nad skrzynką bezpieczników. Warto sprawdzić czy otrzymuje sygnał z manetek (czerwono-żółty i biało-zielony). Na manetkach do sprawdzenia dwa czerwono-żółte, gruby (czy napięcie ma stale) i cienki (czy otrzymuje gdy manetka jest na mijania).
Manetki mają 3 kabe: +, - oraz sygnał. I to musisz podłączyć żeby jeździło. Kupiłeś manetkę z 7 kablami a jaka była wcześniej? Dlaczego ją zmieniałeś? Zdjęcia które wstawiłeś nic nie pokazują. Znajdz może w okolicy kogoś kto się na tym zna i to ogarnie
Zarówno przy włączonych światłach postojowych jak i mijania, sygnał świetlny (manetka na krótko do siebie) powoduje że przesłony działają, kontrolka też świeci, ale światła brak. Natomiast włączając światła długie na stałe nic się nie dzieje. Przy włączonym zapłonie (bez włączonych świateł ) sygnał świetlny nie działa, choć kontrolka się zapala. Dopiero...
Już w ogóle nie działają. Dodano po 9 Sygnał idzie od manetki > przekaźnik > silniczek wycieraczki?
[quote="zimek81"]Sprawdzona instalacja, silnik wycieraczek[/quote Skoro po podaniu napięcia na piny idące do tyłu silnik działa, i silnik daje masę na cienkim kabelku, i z manetki wychodzi na zielonym sygnał załączenia to zajmij sie puszką.
Odświeżę trochę temat. Udało mi się zrobić podmiankę przekaźnika z kolegą. Niestety dalej występuje identyczny problem. W weekend jak pogoda pozwoli to spróbujemy dostać się do silniczka. Możecie podpowiedzieć co i jak sprawdzić mając już go na wierzchu? Dodam, że z elektroniką/elektryką mam mało wspólnego (poza posiadaniem multimetru). Dla tego prosiłbym...
Hallo. A jaka to manetka? Ma jakiś symbol? Bo, typowo powinieneś mieć na czerwonym 5 V, to nie jest żaden sygnał, a tylko zasilanie halotrona, a sygnał wychodzi dopiero z zielonego (niebieskiego, jakiegokolwiek). Widocznie, gdy odłączasz masę, ten czarny, napięcie przedostaje się na sygnałowy. Może manetka uszkodzona? Ale i tak na czerwonym powinno...
Jutro siądę to więcej wykminię. Do sterowania kosiskiem są 4 przewody pewnie jakiś 1. wspólny 2. Sygnał załączania (sprawdziłem idzie prosto z krańcówki od manetki kosiska.) 3 sygnał przegrzania. (Domniemanie, bo jest kontrolka o przegrzaniu) 4. Sygnał pracy ekonomicznej. (domniemanie, bo jest przycisk pracy ECO) są jeszcze wtyczki zasilające 36V prosto...
Ciężko powiedzieć czy to zbieg okoliczności czy faktycznie to pomogło, ale jeśli miało by coś pomóc to tylko szarpanie za wiązkę tempomatu mogło przywrócić sygnał z manetki.
Sprawdź napięcie z manetki. Sprawdź sygnały z czujników halla w silniku. Jeśli wszystko jest ok, sygnały z czujników dochodzą, wtyczka aku, 2 wtyczki silnika i wtyczka lcd zapięte i nie działa to uwalony sterownik. Nadal nie wiemy czy kupiłeś nowy sterownik z wyświetlaczem czy tylko wyświetlacz. Na zdj pokazałeś komplet zatem stary sterownik chyba masz....
Kod 02 to błąd pozycji spoczynkowej Manetki czyli przetwornika hallotronowego. Pozycja nominalna to około 0.8 V na sygnalowym przewodzie. Brak tego napięcia lub ine przy butowaniu systemu wywoła taki błąd.zasianie manetki 4.8 V Sygnał od 0.8 do 3.8 V (pomiar testowy) Kod 01 to broblem komunikacji pomiędzy panelem kierownicy a modułem napędu. Np wywalone...
Po podłączeniu komputera wyświetla "zbyt długie oczekiwanie na sygnał"
Licznik ma z tyłu 2 złącza - niebieskie i zielone. Jak odłączysz zielone to wtedy manetka nie podaje sygnałów do licznika, czyli jak odłączysz zielone złącze i włączysz zapłon i będzie pojawiała się usterka tzn. że manetka ani instalacji od niej do licznika nie mają z tym nic wspólnego. Jeżeli bez tego złącza nie pojawi się usterka to wina leży w wiązce...
Paweł nie rozumiem. Jaki sygnał z manetki.
.....po skasowaniu błedów wagiem nie pojawiły sie..... A jakie błędy były ?? Bo te co napisałeś nie mają nic wspólnego ze skrzynią. 17964 - ciśnienie turbosprężarki - zawór, dolot, TC uszkodzone. 18261 - ABS nieprawidłowy sygnał - przewody, rezystor, ECM. Ps. jak manetkę ustawisz w tip tronik to też nie rusza ?
Witam serdecznie, Nabyłem ostatnio iveco daily 35s13 rok 2012 wersja V. Mam problem z klaksonem tzn po naciśnięciu przycisku na manetce brak sygnału. Przekaznik nie dostaje sygnału masy z przycisku. To pierwszy problem. Macie jakąś radę? Drugi to błąd oświetlenia mianowicie check trailer turn lights. Objaw jest taki, że swieci kontrolka spalonej żarówki...
Jesli masz sprzet (multimetr nie wystarczy) do sprawdzenia kontrolera, to rozkrecaj dół. Napięć jak pisałam nie sprawdziłeś, bo po co? ;-) Jednak z objawów sądząc, skoro kreci kolem prawidłowo, sam chip dashboardu jest zasilany (zbiera sygnały od manetek i przekazuje do kontrolera). Ja bym nie rozbierał, oddaj na gwarancji, zwłaszcza że sezon się konczy...
Zwykle jest to problem pękających lutów przekaźnika na płytce wewnątrz przekładni silniczka wycieraczki. Silniczek można rozebrać (roznitować) i złożyć na wkręty. Była jednak na forum sytuacja kiedy przyczyną okazała się skorodowana instalacja elektryczna. Dwa pierwsze piny złącza powinny być od zasilania, masa oraz zasilanie z przekaźnika w skrzynce...
Witam, może zamiast podtrzymywać prąd lepiej sterować cewką przekaźnika bezpośrednio z manetki kierunkowskazu, tam sygnał jest trwały, to znaczy nie jest przerywany. Czy takie zmiany są w ogóle bezpieczne, zgodne z przepisami, itd ? Pozdrawiam
Temat ogarnięty. Przy niedzieli się trochę nudziłem więc ... miernik w ręce i zacząłem mierzyć sygnały/napięcia między manetką a BSM. Okazało się, ze przy wyłączonym spryskiwaczu z manetki i tak przychodziło kilkaset omów (nie powinno być nic). Rozebralem manetkę, w środku na suwnicy oczywiście standartowo smar ale..... rozsmarowal się między scieżkami...
Problem w tym że nie zaskakuje w ŻADNYM trybie/"poziomie" No to masz do sprawdzenia dwie rzeczy: - czy "drugi poziom" manetki przekazuje odpowiednio sygnał do CEM - i czy sam CEM właściwie to interpretuje. Nie pamietam dokładnie czy tam za bistabilność odpowiada logika w CEM, czy mechanika w stykach manetki. Sprawdzisz to chociażby po ilości kabli...
Ok,sygnał z manetki dochodzi,zasilanie jest,a wycieraczki dalej martwe ;(
To wychodzi na to, że sterownik daje inne napięcie lub muszę zmienić manetkę. Odwrotnie, sterownik zasila manetkę(czujnik hall w niej) napięciem 5v, a manetka "odsyła" do sterownika od 1 do 4v jako sygnał zwrotny.
Dzień dobry, w Ducato 2006r z dnia na dzień przestały działać światła mijania. Na szybko poradziłem sobie mostkując przekaźnik pod maską. Po pomiarach okazało się, że sygnał z manetki idzie w wiązkę, ale nie dochodzi do skrzynki bezpieczników pod maską, a konkretnie nie dochodzi do przekaźnika. Czy mogę prosić o schemat lub podpowiedź dotyczącą przebiegu,...
Zasilanie do manetki bierzesz tylko z jednego sterownika masy też sygnał musi pójść do obydwu wyświetlacz to może być problem bo wyświetlaczu jest zapisywana konfiguracja i i po włączeniu zasilania ta konfigurację jest przekazywana do sterownika ale może spróbować to tylko pięć przewodów. Tradycyjnie zasilanie tylko z jednego sygnałowe do obydwu.
W manetce gazu znajduje się czujnik Halla, sterowany 5V ze sterownika(czerwony przewód w kostce, zielony przewód sygnał z czujnika, czarny masa).
do manetki idą 4 a mimo to nie ma z niej sygnału :( jakiś pomysł ?
Czyli o ile dobrze rozumiem to jest tak... Z hulajnogi mamy silnik z regulatorem w którym to prędkością sterowało się manetką która dawała sygnał 1-5V z czujnika Hall'a... Teraz wywalamy manetkę wraz z czujnikiem... Sygnał 1-5V do sterowania tym regulatorem pochodzić ma z "szukanego układu" który wygeneruje go na bazie sygnału z odbiornika RC... wooow......
Silnik wycieraczek NIEWINNY - on jest tylko elementem wykonawczym. Wykonuje dokładnie takie polecenia, jakie dostanie z elektroniki sterującej. Jeżeli działa w innych "programach sterowania" oznacza to, że w pozycji x1 manetki nie otrzymuje zasilania. Sugestia weryfikacji "co widzi" BCM w momencie użycia trybu x1 jest jak najbardziej słuszna. https://obrazki.elektroda.pl/7545812900_...
Czerwony plus czarny minus zielony sygnał :) Do manetki idą trzy przewody, manetka z woltomierzem jak ta to jezcze żółty do plusa akmulatora coś namieszałeś. Wtyczka z pięcioma przewodami do hallotronów a nie hamulca, do czujnika hamulca idą dwa przewody. Na fotce dobrze nie widać ale na bank trzy przewody to manetka, wtyczka na pięć to plus minus i...
Manetka jest tylko elementem sterującym, sygnał leci do bsi, bsi wysyła polecenie do bsm, tam jest układ wykonawczy, przekaźniki. Pewnie sklejony przekaźnik.
Panowie, w moim 807 pompka spryskiwaczy jest zabezpieczona bezpiecznikiem nr 3 – 10A, skąd takie rozbieżności? A kontrolę zaczynałbym raczej od manetki przy kierownicy, przecież to ona daje sygnał do BSM czy BSI, którą szybę chcemy spryskać.
Mam Jazz 2009 i sygnał z manetki idzie do bcm. Testerem mozna włączyc co sie chce w elementach wykonawczych.
Witam. Nie wiem czy do końca zrozumiałem o co chodzi ale ja zrobiłbym np. tak: -wystawiam moc obliczaną przez falownik na wyjście sygnału analogowego -dokładam PLC z 2wej. 1 wyj. analogowe -manetka zadająca sygnał o mocy pod jedno wej. analog do PLC -wyj.analogowe z falownika (moc) pod drugie wej.analog do PLC -wyjście analogowe PLC steruje prękością...
Hallo, jeżeli działa na manetce, to znaczy, że silnik podłączyłeś dobrze i nie ma tam błędu. Najlepiej zamontować stary PAS i sprawdzić oscyloskopem, jakie są sygnały. Może przy tym wypadku magnes się odsunął, przesunął, przekręcił czy jeszcze co.
Witaj, Potęga Google wie wszystko, a koledze się nie chce szukać. Z reguły masz 3 przewody masa,15 po stacji i sygnał chwilowy, przy naciśnięciu manetki pojawia się prąd. Sprawdzaj za pomocą żarówki nie miernikiem, jak przewody na łączeniu klapy z nadwoziem są porwane, miernik wprowadzi Cię w błąd. Jak masz stały + i sygnał z manetki a silnik stoi to...
rozbierając manetkę gazu widzę że faktycznie zrobiła się pleść na płytkach chyba najlepszym sposobem bedzie wymiana manetki na nową chyba
Sądzę że jest to do ogarniecia ale nie jestem na 100% pewien czy kontrolka od świateł by sie paliła a to dlatego że nie wiem skąd komputer bierze sygnał do sciemnienia zegarów ale sądzę że z tego samego co sygnał na kontrolkę. Trzeba to zrobić tak aby wyłącznik podawał sygnał na światła mijania i pozycyjne ale nie na deskę, dopiero przekrecenie manetki...
Jeśli w odbiorniku nie wychodzą sygnały skrętu z głównego scalaka , a do przodu i tyłu jest ok to scalaka bym nie podejrzewał. W nadajniku może być uszkodzona manetka skrętu, Może zimny lut, lużno przylutowany kabelek.... Zrób fotki nadajnika wewnątrz to będzie można podpowiedzieć co sprawdzić. Dziecko mogło nie raz upuścić nadajnik.
W niektórych samochodach (a zwłaszcza starszych) sygnały z manetki do kierunkowskazów idą przez wyłącznik awaryjnych. Żęby się o tym przekonać odłącz kostkę od wyłącznika i zobacz czy masz lewy kierunek.
Po co wyważać otwarte drzwi? Ja to zrobiłem tak. Kupiłem taśmę do kierownicy na aliexpres. Brakło trochę na dole. Jakieś 3cm. Obszyłem, jednocześnie podklejałem klejem cjanoakrylowym. Następnie obszyłem skóra. Do zasilania użyłem przewodu od sygnału dźwiękowego. Sam sygnał działa jest na pilota. Zmieścił się w kierownicy. Do Microswitchy dolutowane...
A BCM ?? A co tam sprawdze i jak ? Te wycieraczki z tego co kojarzę są razem ze sterownikiem i komunikacja idzie do Bordnetz (podsystem Wischer). Sprawdzić można wiele rzeczy, chociażby czy są jakieś błędy i czy przychodzi sygnał z manetki.
Na wstępie zaznaczę, że nie jestem elektronikiem. Mam jedynie doświadczenie (ok. 15 lat) w konwersji rowerów (kilkanaście sztuk) na elektryki. Ten sterownik jest dedykowany do silnika szczotkowego (bez hallotronów). Świadczy o tym (oprócz napisu na obudowie) ilość tyrystorów i przewodów do zasilania silnika. W swojej "karierze" nie spotkałem silnika...
Zrobiłem tak jak pisaliście, kupiłem wyświetlacz od 206 z funkcją komputera pokładowego. Dałem 90 zł. W manetce odciąłem dystanse od przycisku, włożyłem spinacz i ładnie mi wszystko działa już prawie rok :)
Jak w temacie . Lublin III brak kierunkowskazów awaryjne są . Do tej pory sprawdzony bezpiecznik - jest dobry . Podmieniony przerywacz kierunków ( zespolony w skrzynce bezpieczników pod kierownicą -) dobry . Manetka kierunkowskazów załącza sygnał a mimo to nie świeci . Podejrzenie pada na włącznik awaryjnych ale brakuje mi schematu . Może ktoś z kolegów...
manetka hulajnoga naprawa manetka manetka elektryczna
schemat instalacji uziemienie uchwyty drzwiczek skracania muzyki
fotel kierowcy proste konstrukcje lampowe audio
Wzrost oporu grzałki wodnej od 20°C do 60°C Klimatyzacja dwustrefowa: różne temperatury po stronach kierowcy i pasażera