Ten niebieski kapturek przy chłodnicy to wysokie ciśnienie (tłoczenie), a na grubej rurce masz niskie ciśnienie (ssanie). Jeśli tak jest to czy muszę mieć manometr z zaciskiem konkretnie pod taki zaworek? Myślałem, że to wszystko jest uniwersalne. Nie jest uniwersalne. Port LP jest węższy od portu HP. Manometry są dwa, inaczej wyskalowane, LP do około...
Najpierw podłącz manometry i sprawdź czy jest czynnik.
Nie da się na odległość zdiagnozować samochodu i jego niesprawnej klimatyzacji, bez fizycznego podłączenia manometrów, komputera diagnostycznego i obserwacji parametrów "live"
Skoda Octavia 1 problem z klimatyzacją. Silnik 2.0 8V benzyna AQY. Kupiłem samochód z niedziałającą klimatyzacją, ponoć tylko trzeba było dobić czynnika. Podłączyłem manometr do złącza i okazało się że ciśnienie było za duże upuściłem więc do zielonego pola na manometrze, ale klimatyzacja nie odżyła. Podłączyłem zasilanie na cewkę sprężarki, ona uruchomiła...
A jak zrobisz nawiew tylko na twarz? Jak ciśnienia po podłączeniu manometrów?
Coś mi się wydaje że jest za mało czynnika. Nabite dla zwykłego LT a ten pewnie ma jeszcze drugi parownik z tyłu. Tu dokładnie to co napisał kolega wyżej. Manometry i do tego kontrolką podłączona do sprzęgła klimatyzacji.
Podłącz manometry, włącz silnik/klimatyzację i obserwuj manometry. Opisz co zaobserwowałeś. Typuję problem z czynnikiem (ciśnienie), lub jego obiegiem. Elektronikę zostawiłbym w spokoju (narazie).
Kol. daro111 napisał ... Najlepiej podjedź gdzieś do dobrego warsztatu gdzie robią a nie tylko "nabijają" klimatyzację. Trzeba podłączyć manometry i posprawdzać co się dzieje z ciśnieniami, jak to wszystko działa. Przyczyn może być wiele, dlatego trafna diagnostyka oszczędzi Ci czasu i pieniędzy.. i właśnie koszt niewspółmierny do efektu pozdro
chodzi Ci aby sprawdzić przy jakim ciśnieniu czynnika chłodzącego wyłącza się klimatyzacja tak ? Tak trzeba podłączyć manometry i sprawdzić pracę układu. Dość istotne jest ciśnienie na ssani przy takiej usterce.
Sprężarka bez podłączonego zaworu na pompować na max. LP sprawdzasz manometrem podłączonym do instalacji(złącze HP ślę po stronie LP) a HP urządzeniem diagnostycznym
Bez próżni w układzie nigdy nie uzyskasz optymalnej pracy klimatyzacji. Zaproś osobę z pompą i manometrami.
Aby wiedzieć czy czujnik odcina klimatyzację bo jest w niej za wysokie ciśnienie wystarczy podłączyć manometry i to potwierdzić. Jeśli się to nie pokrywa czujnik do wymiany lub uszkodzenie w instalacji i tyle w temacie.
Nie podłączaj komputera,podłącz manometry!!! Trzeba wydać trochę pieniędzy na diagnozę po sprawdzeniu ciśnień,ale wtedy będziesz miał obraz sytuacji. Możesz szukać informacji na wszystkich forach w internecie,ale zrozum,że jeśli ktoś ma Ci pomóc to daj mu chociaż szansę ! W sposób jaki podchodzisz do zagadnienia to klima w Twoim samochodzie nie będzie...
Schemat Ci tutaj nic nie pomoże bo wszystko w nim jest ok - gwarantuję. Podłącz manometry (dwa!), uruchom silnik/klimatyzację i obserwuj ciśnienia HP i LP. Spostrzeżenia opisz - dopiero w tedy można coś powiedzieć!
Brak drugiego biegu wentylatora bądź brudny skraplacz. Dobrze by było gdybyś podał ciśnienia jak na początku klima działa i później jak ją prawdopod ... Do tematu:wiatraki ok. skraplacz umyty dokładnie Karcherem.Ponadto nie napisałem ale byłem w dwóch serwisach klimatyzacji gdzie klima była podłączona do maszyn serwisowych z manometrami i ciśnienia...
Bez podłączenia manometrów, sprawdzenia ciśnień w układzie, ilości czynnika nikt nic nie wymyśli
Tutaj masz schematy: https://4cardata-info.translate.goog/ele... Tutaj jak to działa: https://4cardata-info.translate.goog/ele...
A kompresor się załącza? Tam kompresor jest na sprzęgle elektromagnetycznym czy stale zasprzeglony? Ciśnienia w układzie możesz sprawdzić mając podłączoną maszynę do napełniania klimy. Są tam manometry które pokazują ciśnienia w przewodach podczas pracy.
Możesz mi powiedzieć w którym bloku jest ta wartość? Niestety ja wszystkie bloki od 1-10 przejechałem i nigdzie nie ma w etykiecie opisu, aby był pomiar ciśnienia w bar czy w voltach. "010,3,Pressure Switch,(F129)" pokazuje jedynie wartość 0.0(gdy gra) lub 1.0 gdy dla "001,1,Comprossor,Shut-Off" jest wartość 1.0(za wysokie) lub 3.0(za niskie) Byłem...
Czołem. Skąd to wiem? Byłem w serwisie klimatyzacji, myślałem, że czynnik się skończył. Serwisant podłączył manometry i stwierdził, że czynnik jest. Poświecił, pooglądał sprężarkę i stwierdził, że to sprzęgło. Podjechałem do znajomego mechanika na moment ale nie miał za bardzo czasu, popatrzył chwilę i od razu mi powiedział, że to może być cewka, jednak...
Manometry były podłączone na pracującej klimatyzacji i wykazały że jest wszystko ok. Co to oznacza? Podaj dokładne ciśnienie, a nie pisz że jest ok! zawór rozdzielający? A cóż to takiego? Nie ma czegoś takiego w układzie klimatyzacji. W twoim aucie jest zawór rozprężny! Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Najprawdopodobniej mało czynnika w układzie....
Witam kolegów wymienili mi w stacji diagnostycznej chłodnicę od klimatyzacji twierdząc że jest nieszczelna gościu podłączył 2 zegary i nabił klimatyzacje jakimś gazem pokazując mi że na obu zegarach manometrach niebieskim i czerwonym że jest ciśnienie 20 atm i po chwili i faktycznie po mału schodziło Mam pytanie czy dając 20 atm na chłodnicę gościu...
A gazu nie za czynnika jechać do mechanika niech podłączy manometry.
nieszczelność została usunięta i układ sprawdzony za pomocą jak to nazwałeś specjalistycznej pompy czyli poprostu pompy próżniowej połączonej z manometrami. Moje pytanie było czysto praktyczne czy lepiej ODESSAĆ do zera i nabić na nowo gaz czy też próbować uzupełnić brakującą część czynnika. Jeśli układ był podłączony do pompy próżniowej i faktycznie...
Ale wentylatory zasila chyba oddzielnie? One kręcą gdy załączam klimę na panelu. Natomiast taka jeszcze rzecz mnie martwi. Jak pidpiołem manometr do portu niskiego ciśnienia to brakuje skali a jest do 100 psi. O co chodzi?
Test szczelności maszyna do niczego nie potrzebny. Próżnią to można testować jak jest wielka dziura a skoro był czynnik to dziury nie było. Jak majstry miały podłączoną maszynę to trzeba było zobaczyć jakieś są ciśnienia HP i LP bo bez tego to nie wiemy czy układ działa poprawnie. Podłączyć manometry i sprawdzić ciśnienia. Wentylatory na chłodnicy w...
Witam. Mam pytanie jak prawidłowo napełnić klimatyzację samochodową czynnikiem r134a. Czy w formie gazowej czy ciekłej zaworem ku dołowi? Do serwisu posiadam osobno wagę, pompę, manometry itd. Gdzie podłączyć przewody czy do niskiego ciśnienia (niebieskie) czy razem na 2 zawory. Dziękuję z góry za pomoc.
A jak się to ma do uzupełniania gazu bo z reguły podłącza się pod obydwa zawory a on podłączył tylko pod jeden? Czy to może mieć wpływ na poprawne załadowanie gazu razem z olejem? Oczywiście są specjalistyczne urządzenia do ładowania klimy, i mają one wbudowany podawacz oleju, ale można też załadować robiąc dekompresję następnie zassać np. z pojemnika...
Tak, tylko czemu czujnik nie wiesza się w czasie postoju lub małych prędkości.Ja przejachałbym się z podłączonymi manometrami aby zobaczyć co dzieje się z ciśnieniem zwłaszcza z wysokim.
Tutaj żeby jakąkolwiek diagnozę postawić dlaczego się tak zadziało to trzeba najpierw wymienić kompresor, skraplacz, osuszacz i rozprężny, wypłukać przewody i parownik, ustalić odpowiednią ilość oleju w kompresorze, nabić czynnik, podłączyć manometry i zobaczyć jak ta klima pracuje.
To nie jest takie proste , to że masz czynnik chłodniczy i manometry nie znaczy że zrobisz to sam . Najpierw trzeba by podłączyć pompę próżniową i sprawdzić próżnię , a dopiero potem napełnić klimę .
Stawiałbym na zawór rozprężny, dobrze by było gdyby koleś od nabijania klimy, podłączył manometry, i sprawdził jakie są ciśnienia w układzie.
Te 4,5 milibara to trochę mało, tam powinno być jak już to 4000 milibar czyli 4 bary. Podłączyć manometry do portów i zobaczyć jakie jest ciśnienie czynnika w czasie pracy i przy wyłączonej klimatyzacji. Teoretycznie to przy takim ciśnieniu nie powinno nastąpić włączenie kompresora. Czy na kompresorze masz tylko jedną wtyczkę? Po sprawdzeniu ciśnień...
Zacznij od odwiedzenia serwisu, by podłączyli manometry i sprawdzili czy masz czynnik. Na tym etapie nie ma co prowadzić akademickiej dyskusji.
Jak dla mnie to sprężarka jest uszkodzona. Dokładałeś klimatyzację oryginalną? Jeżeli zawór rozprężny będzie zablokowany, to klima wystartuje, ale po osiągnięciu wysokiego ciśnienia (zbyt wysokiego) powinna się rozłączyć. oprócz tego po podłączeniu manometrów będzie widoczna próżnia na niskim a na wysokim wspomniane wcześniej zbyt wysokie ciśnienie....
Witajcie, mam lodówkę, chce uzupełnić w niej gaz no i dać uszczelniacz bo podejrzewam że rozszczelnienie to pewnie mała dziurka, zanim ją wyrzucę chce spróbować ją naprawić. Czynnik to R600a wiem że łatwopalny itd. podpowiedzieć pod którą rurkę podpiąć zawór serwisowy żeby napełnić czynnikiem, no i jeszcze jedno, mam manometr z przewodem od klimatyzacji...
Witam Mam zamontowaną chińszczyznę AirForce 2,5KW z kastoramy ale niestety nie działa ona ostatnio zbyt dobrze. Daje rade schłodzić o około 1*C, wydaje mi się, że jest za mało czynnika w układzie. Na parowniku pojawia się szron na górnych lamelach, dolne są ledwo chłodne. Dodatkowo na rurce przy jednostce zewnętrznej osadza się szron. Klimatyzator chciałbym...
KLIMA 5 RAZY NABITA BYŁA a 1 nie wystarczyło?? :) ja sie nie pytam jakie ma być bo to wiem. ja się pytam jakie Ty masz ciśnienia jak klima pracuje. jak Ci podłączą manometry to zwróć uwagę jaka jest temp zewnętrzna.
Tak, sprężarka to Sanden PXV16. Układ się nie rozszczelnił – mam ten zestaw do nabijania z Allegro. Po podłączeniu pokazuje ciśnienie w układzie manometr. Na filmikach widać olej, chyba ze sprężarki. https://streamable.com/9hpdtz https://streamable.com/7of9jm Czy to jest z czegoś innego, ale problem pojawił się po załączeniu klimy.
Witam. Mam problem z Oplem Zafirą A z 2002 r. Przestała działać, po podłączeniu manometru do portu niskiego ciśnienia wskazuje 90 psi, prawidłowa norma na manometrze powinna być od 25 do 45 psi. Co może być przyczyną tego stanu?
Cz podłączałeś manometry ,żeby sprawdzić ciśnienia podczas pracy? 8,8 bar to ciśnienie gdy sprężarka nie działa? 25 bar to pewnie ciśnienie na tłoczeniu,podczas pracy ,a wentylator startuje zapewne na najwyższym biegu? Prawdopodobnie masz zatkany układ,ale przede wszystkim podłącz manometry i podaj ciśnienia pracy. Czy przewód tłoczny nie jest oszroniony...
8 do 10 bar na postoju Jest ok, przecież jest upalnie. W skrajnych sytauacjach nawet dopuszczelne jest 20 Bar i zdarza się to na postoju po uruchomieniu rozgrzanego silnika, gdy skraplacz ma np 60 st. i tyle samo jest w zamkniętej kabinie na słońcu. Wentylator przy 500 obr/min stwarza minimalny ciąg. Poczekam na ten opis błędu, zanim zacznę wymontowywac...
Cześć. Pierwszy raz w swoim życiu montowałem klimatyzacje i zacząłem od siebie by komuś nie spartolić. Przyznaje się o ile rozmieszczenie i położenie przewodów jakoś mi poszło tyle trochę za słabo poskręcałem. Do sedna czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć: Jakie powinny być parametry na manometrze podczas grzania klimatyzacją? Jaką temperaturę powinny mieć...
Powietrza w układzie się nie obawiam, bo wszystkie węże były już podłączone podczas robienia próżni, włącznie z tym podpiętym do butli dużej. Wąż od butli był podparty lekko w pobliżu butli więc wpływ na pomiar też był raczej nieduży. Jedyna strata która zauważyłem to czynnik który został w wężu pomiędzy złączem HP a blokiem manometrów. Może uda mi...
Jakie wyczyść sprzęgło, coś ty pił człowieku. Objawy mówią że rośnie ciśnienie czynnika i presostat wyłącza kompresor. Możliwe zapchanie osuszacza, bardziej prawdopodobne że skraplacz zawalony błotem albo rozsypane lamele. Rzeczywiście podłączenie do manometrów wiele powie ale sądzę że potwierdzi moją teorię.
Swoją hipotezę postawiłeś po mojej wypowiedzi: "mogę jakoś domowym sposobem posprawdzać ciśnienie?"? Chodziło mi o to czy obwody klimy mają jakieś króćce do których mogę swobodne podłączyć manometr. Zapewne tez można w inny sposób (bynajmniej orientacyjnie) sprawdzić ciśnienie :> Czy może coś innego Cię zirytowało?
Witam. Auto od 2 tygodni stoi u mechanika (tego co robił go ostatnio), mówił że podłączyli manometr i teraz ciśnienie oleju w silniku jest nieprawidłowe. Dwa miesiące temu było prawidłowe, bo powiedział że mierzył manometrem... a teraz już nie jest i przyczyny należy szukać gdzie indziej :D Powiedział, że teraz musi wymienić zawór ciśnienia, który jest...
Witam. Gdzie jak nie tu. :D Mój problem dotyczy klimatyzacji w Audi A4 B5 z 1998 roku. Silnik 1.9 TDI 110KM. Około 10 miesięcy temu wymieniałem sprężarkę. Klimatyzacja działała bez zarzutu. Teraz przyszła wiosna, uruchamiam klimatyzację, a tu nic. Pojechałem więc do speca, który się tym zajmuje. Podłączył manometry i powiedział, że sprężarka próbuje,...
Ta informacja o uszkodzeniu sprężarki bez czynnika to totalna bzdura. Konkretny przykład Ibiza 6J po lifcie typowa usterka tego modelu - nieszczelny skraplacz. Użytkownik jeździ bez gazu kilka miesięcy nawet o tym nie wiedząc (okres zimowy). Auto naprawione i klima działa bez problemu. Takich przypadków miałem kilkanaście. Były lepsze i gorsze serie...
Ale jak zaczynam puszczać azot na HP to od razu pokazuje sie na LP i to nawet sporo wyższe ciśnienie niż na HP Ja mam to samo. Na niebieskim manometrze (LP) mam już wskazówkę wychyloną na max, a na czerwonym (HP) dopiero na około 30 %. Czyli ciśnienie na LP jest dużo większe niż na HP. Jak to wytłumaczyć ?
Byłem dzisiaj u kolegi i podłączyliśmy manometr - okazało się, że jest zero ciśnienia. Pompowaliśmy azot i okazało się, że jest dziurka na chłodnicy :? . Na szczęście chłodnica wymieniana w marcu zeszłego roku. Jutro na 8 jadę do mechanika co ją kupował i zakładał. Ciekawe co powie jak podłączy się pod manometr i napompuje azotu... :changes: Pytanko...
Pomysł jak najbardziej słuszny, ale ciężko porównać dwa wskazania, jak komp podpięty z przodu, a manometr będzie podłączony z tyłu, 12 metrów dalej. Najlepiej by było, jakby jedna osoba obserwowała dwa wskazania na raz. Sam czujnik wydaje się ok, bo ciśnienie atmosferyczne pokazuje prawidłowo i doładowanie na wykresie też wskazuje liniowo. Na postoju,...
Podłącz manometry i obserwuj ciśnienia HP i LP zarówno podczas pracy i w momencie jak sprężarka się wyłącza. Albo oddaj to do kogoś kto się na tym zna.
Tylko teraz pytanie czy jak odkrecałem przewód nie uciekło za dużo czynnika wtedy się wentylator nie włączy z tego co wiem. Dodano po 1 sąsiad miał firme zakłądał pompy ciepła i pożyczył mi manometry po podpięciu na wysokim pokazywało nie całe 9 bar na niskim 3 bary ale nie wiem czy to ok jest. wentylator działa ale na krótko podłączyłem do akumulatora.najlepsze...
Nie ma możliwości sprawdzenia ile jest aktualnie, tylko pełen cykl odessanie-próżnia-napełnienie pozwala zweryfikować ile jest czynnika w układzie, można jeszcze podłączyć manometry i przy odrobinie doświadczenia widać jak zachowują się ciśnienia ale to nie do końca miarodajna metoda, poza tym sam i tak tego nie zrobisz chociażby z powodu braku zegarów....
Podłącz manometry, sprawdź ciśnienie i porównaj z wskazaniem ciśnienia jakie widzi sterownik silnika. Jeśli manometry pokażą powyżej 4 bar, a sterownik będzie widział 0 bar, zmierz napięcie na czujniku przy podłączonej wtyczce i włączonym zapłonie( na środkowym pinie wtyczki). Jeśli napięcie będzie pomiędzy 1 a 4,9 V, to zmierz napięcie przy sterowniku...
Witam wszystkich serdecznie. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu niedziałającej klimatyzacji. Volkswagen Caddy BJB 2004. Ostatnio miałem problem z słabo działającą klimatyzacją - może za mało czynnika i sprężarka raz działała, a raz nie. Pojechałem nabić i okazało się, że było poniżej 200. Pacjent miał sprawdzoną szczelność i uzupełniony czynnik....
Czy masz czynnik w układzie możesz sprawdzić w bardzo prosty sposób - odkręć kapturek ochronny od zaworu i podłącz manometr , jeżeli nie masz to możesz delikatnie spróbować wcisnąć wentylek zaworu- to w ostateczności - chroń oczy i skórę !! , lepiej jednak podjechać pod stację i sprawdzić ciśnienie na maszynie - nie powinien policzyć za to gdy obiecasz...
Po 5 godzinach postoju podłączyłem diagnoskop i ciśnienie w układzie było 6 bar, klima załączyła sie normalnie, tak na postoju przez 15 minut działała, ale ciśnienie cały czas oscylowało. Kupię manometry i zobaczymy, bo zdaję sobie sprawę, że ten czujnik to tylko przetwornik sygnału i on sam może być powodem bolączki.
Trzeba podłączyć manometry i zobaczyć czy jest gaz.W tych focusach korodują skraplacze ,a także ulegają uszkodzeniu przewody klimy między sprężarką a skraplaczem i gaz się ulatnia.Może też być uszkodzona cewka kompresora. To najczęstsze awarie ,ale nie wszystkie.
przy spuszczaniu azotu można jeszcze zostawić te 5 bar poczekać 30min dłużej i mieć pewność. co do sprzętu do azotu w poniedziałek jadę kupić. gadałem z jednym majstrem który dał się za język pociągnąć i mi dużo podpowiedział. jego sprzęcik wygląda tak: reduktor->wąż ze złączką niskiego ciśnienia->wpuszcza azot na ssawnej->na stronie HP podłączony manometr...
Nie podłączona nie stawia wielkich oporów, dopiero jak zaczyna robić cisnienie to się ciężko obraca. Zeby sprawdzić musiałbyś podpiąć jakiś manometr i znaleść jakiś sposób żeby obracać kołem wystarczająco silno i szybko
Przerobiłem klimatyzator zibro 3348, 4,8kw na grzaniu ( mało ale taki miałem ). Wymiennik spory bo 60kw pow. wymiany 3,6m2 tak mi doradził facet od klimatyzacji bo jemu rozsadziło jak miał mniejszy podczas defrostu, tylko, że on ma agregat 17kw. Wymiennik z firmy promag przyłącza 5/4 cala. Rury gazową i cieczową dałem takie jak do jednostek 5-8kw i...
Witam. Jeśli autor nie ma nic przeciwko podłączę się pod temat bo mam podobnie. Octavia 2000r. 1.9tdi climatronic. Klima szczelna i nabita. Sprzęgło całe, elektromagnes załącza sprężarkę bo silnik zmienia obroty. Po włączeniu klimy wentylatory chodzą na drugim biegu. Kolega pożyczył manometry i w układzie niskiego ciśnienia 3bary a wysokiego 5barów....
Dziękuję za naukę. Przeczytałem wszystkie tematy w których uczestniczył kolega gajdek419 i dowiedziałem się że jednak taki tępy do końca nie jestem i nie ma w sprężarce zastosowanej w lagunie żadnego czujnika, a jeśli zawór sterowania zmienną pojemnością sprężarki jest dla kolegi automix czujnikiem to gratuluję i życzę szczęścia przy naprawie skrzyń...
Tak jak pisałem wyżej, więcej niż 10gr zostaje w wężach gdy zapodają ciecz. Dodatkowo większość wag chłodniczych jest z dokładnością do 10gr. Więc to moim zdaniem kit, tylko w jakim celu!? Nieszczelność na wentylu to też standardowy kit, gdy ktoś nie może lub nie chce znaleźć nieszczelności. W klimie wentyl jest zabezpieczony kapturkiem mosiężnym i...
Jak by było ok to by działało kolego zeimp. Ale masz trochę racji, trza podłączyć manometry i popatrzeć co dzieje się z ciśnieniami jak klima szwankuje. Wyłączy ją zarówno za niskie ciśnienie jak i za wysokie, być może ktoś na pałę dobijał czynnika? i jest go za dużo? Kiedy był ostatnio robiony serwis klimy? Tylko taki rzetelny?
To jest zabronione. Niby dla czego ma mu uciec ? Przecież będzie widział już na próżni czy ma szczelność czy nie. Zabronione jest każde działanie związane z fgazem bez swiadectwa kwalifikacji! W zasadzie nawet podłączenie manometrów. A już "przeganianie gazem" dość, że zabronione, to nie zastąpi próżniowania. Metoda stosowana w czasach R12 , R22 gdy...
Czynnik ściągniesz zamykając zawór na rurce tłocznej, a następnie na ssącej. Nie trzeba manometrów, jak już agregat "wciągnie" cały czynnik to słychać że inaczej pracuje i właśnie wtedy zakręcasz rurkę ssącą. Jednak po rozłączeniu instalacji i ponownym podłączeniu będziesz musiał zrobić próżnię. Inaczej będzie lipa.
Nikt nie odpisuje ale opisze co dalej poczyniłem z klimatyzacją. Niestety padła diagnostyka na zawór w sprężarce i osuszacz ale niestety klimatyzacja nadal działa w kratkę.. raz działa raz nie.. Nikt nie odpisuje, bo nic nie piszesz. Odpisujesz zdawkowo. Nie wiadomo czy coś zrobiłeś, czy nie. Nie dajesz żadnych informacji. Wydaje mi się, że miałeś...
Witam Sprężarka cały czas się kręci z silnikiem. Po podłączeniu vaga widzę błąd 819 (czujnik wysokiego ciśnienia G65). Jak byłem na sprawdzaniu, podłączyli pod klimę manometry ciśnienie w układzie jest w porządku, czyli układ jest szczelny. Sprężarka nie startowała dlatego podłączyli ją na krótko, wtedy wystartowała zmieniało się ciśnienie w układzie....
W niemal wszystkich Toyotach mruganie diody w przycisku AC oznacza zbyt niskie ciśnienie na stronie tłocznej kompresora. Może to być banalne ślizganie się paska napędu kompresora, sprzęgła, uszkodzenie czujnika, ale podstawowym problemem jest najczęściej zbyt mała ilość czynnika. Podłączyć stacje manometryczną i wszystko będzie wiadome. Na szczęście...
Zamontowałem w domu samodzielnie multisplita (mam certyfikat F-gaz, brak doświadczenia) Jednostka zewnętrzna Gree GWHD(21)NK600. Z trzech obwodów wykorzystuję dwa na krótkich instalacjach przez ścianę (jednostki wewnętrzne Gree Amber standard). Klimatyzacja grzeje dobrze, chłodzi moim zdaniem słabiej niż stary on/off. Temperatura wylotu powietrza wynosi...
Witam posiadam klimatyzacje typu split marki HISENSE. zamontowaną ok 2 tyg temu moc chłodnicza 3,5kW. Próżnia wykonana pompą roklima plus 4f przez ok 1h. Po wykonaniu próżni pompa nie wykryła nieszczelności nie pokazały jej tez bańki mydlane. Klimatyzacja odpalona wszystko ładnie pięknie działało, zauważyłem szronienie na stronie tłocznej zaworu. Nie...
czujnik jest na przewodzie wysokiego ciśnienia (tym cieńszym), lub w skraplaczu, lub w filtrze osuszaczu. Prześledź ten cieńszy przewód od parownika do skraplacza, gdzieś będzie Dodano po 5 Jeżeli jest to czujnik 3 pinowy sprawdzisz go jedynie kompem, lub oscyloskopem, natomiast 4 pinowy, po wykręceniu go powinien mieć styki 1-2 i 3-4 rozwarte, następnie...
Witam Lodówka stała za 2 m-ce odłączona od prądu - po jej włączeniu zamrażalnik bardzo mocno schłodził, ale lodówka praktycznie nic. Agregat cały czas pracował, robił sie gorący, a po pewnym czasie zapalała się czerwona dioda od temperatury. Nie naprawiam lodówek, ale zajmuje sie klimatyzacjami samochodowymi, wiec postanowień z racji niekompetencji...
Tak zrobili, podłączył tą maszynę i wykazało na pierwszym manometrze 8bar a na drugim chyba z 2 bary po jakimś czasie się ciśnienie wyrównało i załączyła klima to koleś wygasił auto i nabił klimę do 750g gazu i 50g oleju i potem znowu się nie załączyła to mnie skasował 40zl i powiedział ze nie wie co to i ze mam sobie jechać do elektryka. Nie wiem co...
Jezeli nabiłes 800 a wyciągnęło 400 to masz uszkodzenie zaworu rozpręznego , zapchany gdzies jest układ, albo jest nieszczelny. Jesli uszkodzony zawór to moze byc ze na dziurze mógł ie troszke uchylic i dlatego klima przez moment zadziałała. Jakie były odczyty z manometrów kiedy nabijałes klime? Ile na Wysokim a ile na Niksim? Jesli chcesz sprawdzic...
Zastanawiałem się nad tym , czy uszkodzona waga w urządzeniu sprawiła, że do układu została wprowadzona zła ilość czynnika, ale podłączyłem golfa pod drugie urządzenie i sprawa ma się tak samo. Napełniłem układ ponownie tym razem 150 gram, oczywiście działa, nie wyje sprężarka a wentylator załącza się w razie potrzeby na niskiej prędkości. LP w zależności...
No dobrze, to pierwsza porcja wad i zalet. Oczywiście każdy inaczej podchodzi do pewnych rzeczy i to co istotne dla jednych jest marginalne dla innych: •System multimedialny się zawiesza. W ogóle pracuje wolno i na przykład kiedy odbieramy połączenie telefoniczne rozmowa zaczyna się po 2-3 sekundach co wprowadza u rozmówcy dezorientację •Ogrzewanie...
Przede wszystkim to należy sprawdzić ciśnienia pracy sprężarki,a nie myśleć o zmianie typu sprężarki. Trzeba rozwiązać problem z istniejącym układem , a nie kombinować jak przerobić klimę na zupełnie inny system sterowania. A więc ,najpierw podłącz manometry ,włącz silnik i klimę ,sprawdź jakie są ciśnienia , potem napisz co zobaczyłeś. Wygląda na to...
zastanawia mnie jedno dlaczego w większości aut ze sprawną klimatyzacją na Hp mam ciśnienie rzędu 6-8 bar a na Lp jest przeważnie w granicach 6 bar, Stacja klimatyzacji to Bosch acs 751. Gościu przeczytaj chociaż jakiś podręcznik (ale ze zrozumieniem) jak na niskim masz 6 bar to przeczy z prawami fizyki żeby klima chłodziła. Nawet Ci nie podpowiem...
Osobiście to bym w takim przypadku podłączył pod komputer mercedesowski Star Diagnose. Sprawdzić błędy, przeprowadzić dostępne testy - zwłaszcza te, dotyczące kompresora. Można sprawdzić jak kompresor reaguje na zażądane zmiany wydajności, jakie są odczyty z czujnika ciśnienia i czy są podobne do tych uzyskanych z manometrów. Jakie są wartości z czujników...
Witam Jak wyglada cisnienie klimatyzacji?Jak bedzie za male albo uszkodzony czojnik to nie bedzie aktywowany kompressor Problem w tym, że nie mam manometru :-). Zmierzyłem napięcie na wyjściu czujnika, jak na schemacie: https://obrazki.elektroda.pl/5458215600_... Z charakterystyki czujnika wynika, że jest za małe ciśnienie, napięcie...
Nawet nie trzeba podmieniać przekaźnika, a wstawić zamiast niego kawałek drutu. Jak się sprężarka załączy, to jest winny. Sprawdzone zasilanie w gnieździe przekaźnika? Sprawdzony opór obwodu sprzęgła? Ale - nie odpowiedziałeś, jak i czym sprawdzone ciśnienie w układzie! Ciśnienie było sprawdzone poprzez podłączenie manometra do układu. Dodano po 1...
Do: Makalon : oki sprawdzę tą cewkę tak jak piszesz Do jurekk55 : podłączając CDIF2 czujnik ciśnienia wykazuje 20 bar na manometrach standardowo jest 5,5 - 6,0 bar Test elementów wykonawczych odpala obydwa wentylatory na niskich i wysokich obrotach ale cewka nie odpala .... Zabawa będzie nieziemska .... Do kombi15: Nie posiadam schematów więc nie będę...
1. Ciśnienie czynnika na manometrach 2. ciśnienie jakie widzi sterownik silnika 3. ciśnienia po załączeniu klimy, jak się zmieniają 4. czy sprzęgło nie jest zerwane 5. w parametrach czy jest zezwolenie na start 6. ---------------- jaka siła napędza sprężarkę 7. w parametrach czy widzi stany właczników i jeszcze kilka o których teraz nie pamiętam a wykonuje...
Cześć, Pisze z prośbą o pomoc w uruchomieniu świeżo zamontowanego (używanego). zestawu Split. Piszę spoza UE. A więc, jeśli ktoś chce pisać o prawie tam obowiązującym to proszę sobie darować. Konkretnie to piszę do Was z Ameryki Południowej z Paragwaju. Dostęp do specjalistów jest tutaj niestety bardzo ograniczony (bardzo to dziwne, bo klimat bardzo...
Oba zawory zrobiły "psik" czyli ileś tam czynnika jest. Pasek się kręci, ale nie widziałem czy sprzęgło ruszyło i kręciła sprężarka. Po chwili pracy obie rurki gorące. Jak psyknęło to coś czynnika musi być. Pytanie ile, manometry się kłaniają. Jeśli wyłączę klimatyzację rurki się nie grzeją. Dalsze informacje po obserwacji : na trasie klima włączyła...
Witam, chciałbym zacząć moją przygodę z lodówkami, jako że zainteresowała mnie budowa lodówki po zakupie. Otóż lodówka to Liebheer KGT 3946 na czynniku R600a. Lodówka jest wysoka, więc niestety podjąłem decyzję o transporcie na leżąco. I tutaj ludzie różne zdania mają. Jedni że na stronie ssącej, drudzy że na tłocznej a admin AGD pisze, że nie ma to...
Witam, powierzono mi do naprawy makietę chłodziarki - urządzenie wykorzystywane w szkole do celów dydaktycznych. Jakiś czas temu konserwator szkolny wymontował uszkodzoną sprężarkę, niestety nie jest w stanie dokończyć naprawy. Odcięte króćce zabezpieczono koszulkami termokurczliwymi. Makieta została wykonana na bazie nadachowej klimatyzacji z p-py...
Powymieniales czesci, wiec musiales napelnic system. Jak to zrobiles, skoro zadajesz takie pytania odnosnie cisnien? Podlaczyc manometry i popatrzec na nie. Proste.
Podłączasz manometry i sprawdzasz ciśnienie jakie generuje sprężarka i już masz jakiś obraz w sytuacji.
A czy po załączeniu się sprężarki jeden przewód o klimatyzacji robi się zimnymi drugi ciepły? Możliwe że sprężarka jest uszkodzona i nie tłoczy czynnika. Były podłączane manometry pod porty i sprawdzane ciśnienia podczas pracy sprężarki?
Włącz klimatyzator na chłodzenie niech popracuje z pięć minut. Następnie musisz wziąć klucz imbusowy oraz klucz nastawny i dostać się do zaworów w urządzeniu zewnętrznym. Musisz zakręcić w pierwszej kolejności zawór na cienkiej rurze i odczekać z 4 minuty aż cały gaz wróci do agregatu następnie zakręcasz zawór na róże grubej i zdejmujesz z urządzenia...
Raczej marne szanse. Ja podłączam maszynę i widzę na manometrach. Innego sposobu nie znam
Witam. Wczoraj nabiłem klimatyzację,jest szczelna,po włączeniu klimy i odczekaniu kilkunastu sekund,manometr wskazał prawie 20 bar,natychmiast wyłączyłem klimę,niestety nie włączył się wentylator,sprawdziłem bezpieczniki,przekazniki,wszystko ok. co ciekawe,po odłączeniu kostki od czujnika temperatury,wentylator samoczynnie się włącza na najwyższe obroty...tak...
Witam.Jak w pytaniu bo narazie nikt nic nie odpowiedział sensownego gdzie podłączyć uziom z klimatyzatora.Pytam ponieważ nie raz serwisując klimatyzator mam problem z podłączeniem manomertów,lub innych czynności związanych z obsługą.Bić w ogródek bednarke i przewód z klimatyzatora to są prace wymagające troszkę czasu i koszty.A jeżeli rurociąg jest...
Ok. wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem, nie mam doświadczenia z klimatyzacją, nigdy nie było okazji naprawiam tylko lodówy i zamrażarki. Jak to mawiają: Lepiej zapytać raz i wstydzić się raz, niż nie zapytać i wstydzić się całe życie. :D Kolego SP7SEC ,wytłumaczyłeś mi przystępnie za co Ci dziękuję. Przyznam się, że podłączałem się już...
Najlepiej wezwać Fachowca a nie fachowca.Bo nawet hydraulicy biorą sie za podłączanie klimatyzacji bez zrobienia próżni w układzie.Jeżeli nie mam na agregacie napisanego ilości czynnika to trzeba ukłąd napełniać przy pomocy manometru z odpowiednia podziałką do odczytu temperatury parowania,a w warunkach amatorskich to jest raczej nie mozliwe.I najlepiej...
manometry klimatyzacji klimatyzacja manometry manometry chłodnicze
łańcuch pilarka czyszczenie ariston sprawdzić moduł pralki gniazdo bypass
modus wspomaganie modus naprawa sterownika wspomagania
ESP8266 – rozszerzenie pamięci FLASH SPI, Winbond W25Q, LittleFS, wymiana układu do 16 MB 6SN7 SRPP – optymalny punkt pracy, parametry, ustawienia dla preampów lampowych