Więc wiele może być przyczyn mniej lub bardziej wpływających na spalanie. Padnięty termostat znacząco podnosi spalanie, kable i świece też mają duży wpływ. Może jakiś wężyk podciśnienia jest pęknięty np. od map sensora.
To przewód podciśnienia do Map Sensora.
Ok a jak sonda zachowuje się na benzynie? Bo jednak należało by to sprawdzić. Po drugie sprawdzić też nalezy wskazanie map sensora.
problem rozwiązany...powodem były nieszczelności w układzie i map sensor pozdrawiam
Przepustnica była czyszczona map sensor jest nowy .
[quote="ekmir"]autko było podpięte pod komputer, który wskazał problem z sondą lambda i kanałem dolotowym (?). Sprawdzic odczyt pracy sondy i map sensora
WITAM. Sprawdż dokładnie przewody podcisnieniowe czy gdzieś nie łapie lewego powietrza.Miałem podobny przypadek, był pęknięty przewód od Map-sensora.
Wężyk do map sensora.
Jak w przepustnicy było grzebane to trzeba zrobić adaptację. Podpowiedz jak ją sie robi i czy zwykły komputer serwisowy da rade.Czy tylko orginalny renault Dodano po 1 Dzisiaj wsadziłem nowy map sensor
Pompa była wymieniana ponieważ się spaliła. Świece wymieniałem 2 lata temu. Cewke WN nie sprawdzałem. Potencjometr przepustnicy jest dobry, MAP sensor jest cały.
Skoro dolne i górne koło ustawiłeś na znaki to szukaj gdzie indziej np, wężyk do MAP sensora?
Sprawdz przewody podcisnieniowe (MAP sensor, odprowadzanie par paliwa). Pozdr.
Do "Przemo"- gazowni nie ma, ciśnienie paliwa dobre, wężyk map sensora sprawdzę, a sonda lambda - Magneti Marelli .
Przewód podciśnieniowy map sensora lub serwa jest na 100% peknięty i przy ruszaniu silnik na poduszkach sie przechyla , rozchyla się pękniecie i zasysa lewe powietrze i gaśnie,szarpie.Standardowa usterka.Ew. z tyłu silnika lużne/oberwane masy kompa ale to rzadko.
Masz napisane jak na dłoni, zaciśnij wężyk pochłaniacza oparów paliwa i zobacz, czy będzie lepiej. Sprawdź Map sensor w parametrach ile widzi na wolnych obrotach.
Zmagam się z tym map sensorem. Byłem na szrocie i kupiłem, ale od innego modelu samochodu, od Reno Megane, chyba mi dali, nie jestem pewien. Sprawa jest taka, że napięcie wychodzące z tego czujnika wynosi około 1 z groszami i strasznie dużo pali. Potrafi zgasnąć i falują obroty czasami Czujnik znów do wymiany ?
Szarpanie i dławienie na zimnym renault Megane 2 2004r 1.6 16v 110km Panowie sprawa wygląda następująco samochód na zimnym silnik szarpie dławi się jak jest ciepły to jest ok Wymieniony map sensor czujnik temperatury cieczy. Nowe świece nowe cewki . Nowy rozrząd wraz z oryginalnym kzfr od renault. I teraz zamówiłem zawór kzfr z nadzieją że pomoże bo...
Instalacja holenderska Co to konkretnie oznacza? III generacja? Zaglądałeś w ogóle pod maskę, bo pewnie coś przy tym wystrzale spadło/pękło? Skoro auto na benzynie też nie jedzie, to mógł spaść wąż podciśnieniowy od MAP sensora, ew. przewód ssący za przepływomierzem, bo nie wiem, co to auto ma (pewnie MAPa).
podciśnienia założone? map sensor podpięty? zawory kiedy regulowałeś, po założeniu głowicy czy przed?
W jednym z tematów wyczytałem, że prawidłowe podciśnienie wynosi ok 320-360mbar, u mnie wynosi ok 440mbar przy obrotach biegu jałowego, to oznacza, że nie ma nieszczelności, ale z czego wynika różnica w wynikach? Dodano po 54 Zgodnie z tym co zaobserwowałem nieszczelność=mniejsze ciśnienie na MAP-sensorze zgadza się? I z czego może wynikać zwiększone...
Sprawdź te masy na silniku które są są z tyłu silnika o krórych pisał ci przemo. Objawy są podobne bo nie działa też map sensor, żadnej reakcji na pedał i złe wskazania temperatury. Są to masy odpowiedziałne za większość czujników. A swoją drogą Piszesz jakbyś Chiał sprawdzić umiejętność forumowiczy , co chwile jakiś problem z autem Dodano po 1 poszarp...
Sam sobie odpowiadasz na pytanie. Gdy nie będziesz mógł odpalić odepnij wężyk od zaworu pochłaniacza oparów paliwa, im mniej paliwa w zbiorniku tym więcej chlupie i więcej oparów jest. Sprawdz jeszcze przewód od map sensor, czujnik na ścianie grodziowej z zieloną wtyczką.
U mnie ostatecznie wyszło, że po wymianie elektrozaworu, jak popracował przez kilka dni na nowym - auto wróciło do życia. Wszystko funkcjonuje bez zarzutu. Ale dużo czasu potrzebował żeby doszedł do siebie. Po tym co czytałem na forum myślałem, że czas po którym elektrozawór zacznie poprawnie funkcjonować po wymianie, to kilkanaście kilometrów/max kilka...
Koledzy nigdy nie będzie czuć oparów paliwa z nieszczelnego map sensor. Jedyne wytłumaczenie jest nieszczelność przewodów paliwowych na prawym kielichu( od pasażera) , albo nieszczelność przy zbiorniku
W piątek mam wolne więc podjadę na komputer. Tylko błędy mam z czytać? Czy coś jeszcze? ----------------------------------------... Auto dławi się i gaśnie gdy odłączę map-sensor , gdy jest podłączone dzieje się tak samo ale nie za każdym razem, tak jakby przepływomierz źle wyliczał wartości.
Jak zatkałem ręką dolot to silnik nie gaśnie, czuć jedynie zwiększone podciśnienie ale odczyty z Map sensora się nie zmieniają. Bo na wolnych obrotach, powietrze silnik dostaje za pośrednictwem silnika krokowego z odmy.
Więc jeżeli podmiana cewek nic nie daje, to co byłoby Twoim kolejnym krokiem? Myślałem, że o tym samochodzie wiem wszystko, ale to mnie przerosło. Jak odłączałem kiedyś map sensor zapalało się od razu EKG, teraz albo się nie zapali w ogóle albo po jakimś tam czasie...
To samo mam w Scenicu z tym samym silnikiem, ale polift, tyle, że auto z gazem. Komplet cewek pożyczony z innego auta i nic to nie zmieniło. Gaz odłączony od zasilania i też nic. Ogólnie efekt jest taki sam, przy próbie przyspieszania w zakresie jakoś 1500-2500 obrotów po dodaniu gazu auto dostaje czkawki, dławi się, szarpie i nie przyspiesza. Dzieje...
Cześć. Mam problem. Samochód Megane 3 RS turbo . Borykam sie z brakiem wskazania podciśnienia w kolektorze. Mam drugi taki sam samochód na testy i przez to wiem ze cos nie gra. Są 2 MAPsensory od cisnienia i doladowania turbo. Po podpięciu do torque wskazania cisnienia wynoszą 97kpa wiec atmosferyczne. w drugim samochodzie tak samo. A po uruchomieniu...
Ten sam silnik. Czasem wypadały zapłony na wolnych obrotach, ale przeważnie były w porządku. Objawy najczęściej występowały jak były temperatury w okolicach 0-3 stopni. Do rozgrzania albo do przejechania kilometra nie było praktycznie przyspieszenia do 2,5-3 tys obrotów, silnik po dodaniu gazu dławił się. Tak samo strzelał z wydechu po dodaniu gazu...
no więc sprawdziłem. może działał ale po wykręceniu go rozpadł się trzpień. kupiłem nowy, zrobiłem te całe adaptacje, resety itp i teraz dla odmiany mam 4-4,5 tyś, obrotów. przez pierwszych kilka minut myślałem że sie skalibruje bo obroty skakały w zakresie 500-4000 ale teraz tuż po odpaleniu ponad 4 tysiące. odpięcie TPS-a nic nie zmienia poza kontrolką...
Poniewaz nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mogłem go zdeinstalować od strony podwozia to użyłem silikony uszczelniając te grzalkę. Na dzis jest ok . Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grzałce podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym. Temat zamkne za parę dni . Moze ktoś będzie miał ptyania . ----------------------------------------...
Sprawdź połączenie map-sensor - kolektor dolotowy. Możliwe, że wężyk jest gdzieś pęknięty i Twoje autko łapie lewe powietrze, przez co komputer myśli, że przepustnica jest cały czas otwarta soo... Mam nadzieję, że pomogłem :)
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem, mianowicie, problem występuje raczej na niższych biegach. Wrzucam jedynkę, później dwójkę i gaz. Auto wkręca się na obroty, ale po chwili tak jak by hamowało. Gdy trzymam wciśnięty gaz dalej to powoli, ale mega topornie wchodzi na obroty (nie zawsze tak jest, potrafi spaść do 1000 rmp, ale auto nie gaśnie),...
Ja miałem innego krokowca (bosch) , widać że ten jest inny. A kable WN i kopółkę i palec też zmieniałeś? Dodano po 12 Najlepiej jakbyś dołączył plik z przebiegów w czasie jazdy i ewentualnie z ustawień, można by wtedy zobaczyć jak pracuje map sensor i sonda lambda. A 4 lata do trochę dużo dla twoich wtryskiwaczy.
MAP-sensor jest bardzo istotny . Normalnie w kolektorze masz podcisnienie , im więcej wciska się pedał gazu i otwiera przepustnica to te podciśnienie spada . To informacja że paliwa trzeba podać więcej . Dziura w wężyku to raz że sugeruje dużą dawkę , dwa dostaje się lewe powietrze które może zakłócać pracę na wolnych obrotach .
Drugą kwestia jest sparciały szlauchik do MAP- sensora, rozwarstwia sie zaraz przy ujęciu To by raczej wymacał, najczęściej przy problemie z jałowymi odpinają wężyk od mapa i próbują zaślepić, w tym momencie najczęściej guma rozlatuje się i gość uradowany bo namierzył usterkę. A z luzem to norma, raz wrzucony wieki temu (na sztukę, aby taniej) i gniazda...
Witam. Nie mogę odpalić ustrojstwa. Auto z Niemiec , przywieziony z obróconą panewką na wale. Dół już naprawiony ( wymiana całego dołu) , wnioskuje ,że Megane chodziło do końca. Nie wiem co jest grane że wtryskiwacze nie podają paliwa. Na pompie przy kręceniu rozrusznikiem 400 bar , komputer nie pokazuje błędów , pokładowy również nic nie wskazuje....
znaczy filtr paliwa na poczatek i przewod gumowy miedzy kolektorem ssacym i map sensorem umieszczony przy grodzi silnika po stronie kierowcy. Cisnienie jak wyzej napisane rowniez silnik krokowy wykrec i wyczysc na poczatek znajduje sie zaraz za rura dolotowa z filtra na kolektorze ssacym.
Dzisiaj walczyłem ze swoją megi i problem rozwiązany okazało się że wężyk był uszkodzony ale nie ten co idzie do MAP Sensor tylko ten wskazany na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/6722662400_1... Teraz po odpaleniu obroty utrzymują się na poziomie 1500 trochę wysoko :( muszę sprawdzić omomierzem czujnik położenia przepustnicy.
Witam. Mam poważny problem z autem megane 99rok 1.4 16v benzyna. Podczas jazdy na biegach 2,3,4,5 jak wcisnę gaz do dechy powyżej 4tys obrotów, silnik nie ma w ogóle mocy wręcz się dławi dopiero gdy puszczę gaz a obroty spadną do ok 3tys silnik znowu ma moc ale tak jak wyżej pisze do 4tys... dodam że na 1 auto jedzie aż do odcięcia i na postoju silnik...
Witam.Renault megane 1, 1.4 55ps , 98r.Auto nierówno pracuje, szczgólnie na biegu jałowym ,napisze co wymieniłem: -czujnik halla bosch ,ponieważ od niego sie zaczęło auto nie chciało odpalić -świece,przewody,kopułka,palec -map sensor -rozrząd ,ponieważ juz był 7 letni-przed wymianą było to samo Dodam że sprawdziłem ciśnienie sprężania 12,5-12,5-12-10....
Właśnie wróciłem z garażu i sprawy mają się tak: Nic podejrzanego nie znalazłem oprócz rzężącego silniczka krokowego, jednak wolne obroty są OK więc jego nie ruszam. TPS pomierzony i tu też nie ma się co czepiać. map sensor sprawdziłem w ten sposób że na pracującym silniku odpiąłem wtyczkę i motor zgasł. Z odpiętym TPS-em silnik pracuje, ale usterka...
witam kupiłem megane 2000r 1.4 16v z uszkodzoną stacyjką i rozrusznikiem. po naprawie stacyjki i wymianie rozrusznika auto odżyło ale zauważyłem problem z odpaleniem auta kiedy jest ciepłe. Auto odpala od razu(więc to nie wina czujnika wału) ale się dławi i po przegazowaniu chodzi równo, od czasu do czasu silnikiem "bujnie". komputer pokazuje tylko...
Witam serdecznie. Posiadam Megane 1.6 8v i chciałbym uzyskać informacje które pomogą mi w ustaleniu co jest temu pojazdowi. Mianowicie. Jeszcze do nie dawna po odpaleniu auta obroty ładnie spadały do 850 wszystko było cacy zaczeło się od tego że przy każdym podjeździe do skrzyżowania na luzie (wciśniętym sprzęgle) obroty falowały od 1500 do 2500 przy...
Sprawdziłem poszczególne systemy na uruchomionym samochodzie i kiedy zrobiłem test kompressor na ciepłym silniku auto zaczęło się dusić i zgasło. Jeli włączyłeś kompresor na uruchomionym silniku z poziomu testów to miał prawo zgasnąć - podałeś dodatkowe obciążenie silnika bez podniesienia obrotów silnika ( nie przygotowałeś go do dodatkowego obciążenia)...
Luz zaworowy był regulowany jade sprawdzić cisnienie na poszczególnych tłokach może to mi coś powie. Wymieniałem też pomke paliwową to w zbiorniku (kupiłem zamiennik) i zastanawiam się czy może mieć to cos wspólnego bo na gazie jakby troszke równiej pracował. Nadmienie, że ta nierówna praca nie jest ciagła czasmi silnik pracuje wmiare równo, a czasami...
Witam, chciałbym poprosić o pomoc w diagnozie usterki w Megane IPHII silnik 1.4 16v 2000r - identyczny problem spotkałem też w 1.6 16v. Problem polega na tym, że silnik "kuleje", na wolnych obrotach słychać "furkanie" z wydechu, obroty nie falują, ale gwałtownie spadają i się podnoszą, średnia trzyma się w okolicach 700-750. Wygląda to jakby gubił gdzieś...
He to możesz się cieszyć że przynajmniej wiesz co jest grane. W mojej 406 2.0 wentylator potrafi się załączyć na wysokich obrotach i już sie nie wyłącza! Dopiero zauważyłem, że jak wyciągnę 40A bezpiecznik ze skrzynki z bezpiecznikami i przekręcę klucz w stacyjce a następnie wsadzę zpowrotem bezpiecznik to przestaje się kręcić wentylator. Odłączałem...
Witam wszystkich, Mam problem z autem z którym walczę już od dłuższego czasu ... Scenic '99 2.0 8v PB + LPG Auto ma wielkie problemy z odpaleniem po dłuższej przerwie ... 3-4 godziny postoju w aktualnych temp. i autko odmawia posłuszeństwa. Po kręceniu 6-10 razy odpala, przy czym gaz trzeba trzymać w podłodze. Gdy już odpali i ustabilizuje obroty można...
Blad 109 wskazuje na uszkodzenie MAP badz BARO, sprawdz polaczenia oraz poproawnosc dzialalnia tych sensorow. Pozdr. Procekkk
Po pierwsze po co wymieniany rozrząd skoro producent zaleca po 120 tys km? Ale wolno. Sugerowałbym sprawdzenie przpływomierza (MAPP sensor) oraz regulatora ciśnienia paliwa. Rozumiem, że autodiagnostyka w porządku.
megane sensor sensor megane megane sensor poduszka
cooler podłączyć kontrolka stanu oleju vaillant histereza
regulacja kierownicy citroen eletta delonghi
Suzuki Jimny DDiS – mrugająca kontrolka świec żarowych podczas jazdy, jazda awaryjna, usterki EGR/wtrysk iRobot Roomba 880: zwalnianie zacisków latarni 81002-Lighthouse – instrukcja demontażu