Bardzo precyzyjnie określiłeś do jakiej instalacji poszukujesz czujnika - wpisz w googlach: czujnik mapsensor ciśnienia gazu i podciśnienia stefanelli - to samo możesz wpisać na Allegro, albo wpisz P1/MAP.
Wkręć manometr i się dowiesz. CZY masz stabilne ciśnienie gazu czy mapsensor siada.
to juz trzeba szukać w samym sterowniku, na allegro ogłasza się zakład specjalizujący w naprawch tego sprzętu, zadzwoń podpytaj czego szukać , może zechcą podpowiedzieć http://www.allegro.pl/item891463921_omvl...
bądź bardziej wnikliwy, jeśli jesteś pewien że ciśnienie jest OK i mapsensor tyż, to musi byc problem z pomiarem ciśnienia. Może to nie być uszkodzony mapsensor ale zimne lutowanie czy ulteniony odpwiedni styk w gnieździe sterownika. Nie oczekuj cudownej recepty w ciemno, tu trzeba samodzielnie wykonac testy i pommiary , a może i zajrzeć jak tam się...
sprawdź filtr powietrza i silnik krokowy, jak dobrze rozumiem mapsensor sprawdza ciśnienie w kolektorze dolotowym powietrza.
Nie na wtryskiwaczach tylko jakie idzie ciśnienie na wtryskiwacze. Czyta to czujnik (mapsensor), który powinien być za FFL. Dodano po 27 Nie ma reakcji gdy kręcisz imbusem przy reduktorze? Nie zmienia się wartość w programie diagnostycznym? Jakie masz w ogóle ciśnienie?
Jak to po co. A na jakiej podstawie sterownik ma wyliczać dawkę paliwa, musi wiedzieć ile powietrza dostaje silnik. Ilość ta nie jest stała w żadnym silniku, silnie zależy od prędkości obrotowej (dlatego moment obrotowy nie jest linią prostą nawet w silniku wolnossącym, tylko tam gdzie ma najwyższy punkt silnik dostaje najwięcej powietrza, tam gdzie...
mBar to jest ciśnienie, ciśnienie mierzy mapsensor, przeplywomierz mierzy przepływ powietrza w mg/cykl lub g/s albo kg/h. Instalacje sprawdzałeś ?
Do reduktora gaz dochodzi i z niego jak podłączę zasilanie pod cewkę też wychodzi, tylko nie wiem czy działa mapsensor. Do niego ciśnienie idzie.
przy sprawnym mapsensorze na obu było ok 9-10V. (podstawiłem inny na próbę) sposób z filmiku dla tego sterownika nie działa, auto co prawda odpala i pracuje na gazie ale się dusi. zbyt duże ciśnienie uszkadza czujnik ?
Stan dobrze podpowiada. 575 , to właśnie ciśnienie w dolocie . Może być to wieszający się zawór EGR lub jak piszesz mapsensor. Tylko jaki to rocznik? Zobacz jak wygląda przewód łączący dolot z z MAP , na pewno jest tam trochę oleju.
Regeneracja reduktora do sekwencji to wg. mnie nieopłacalny interes bo częst nie ma poprawy po wymianie jego części. Nowy reduktor do tej mocy nie kosztuje tak wiele. Jakie wtryski? Czarne ciut mało mówi. Mapsensor sprawny? Jakie ciśnienie gazu?
Dodatkowo pad mi chyba mapsensor bo przestalo pokazywać ciśnienie gazu mimo ze gaz jest czujnik ps 01.
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
Poczytaj instrukcję i się nie zastanawiaj :D:D:D . Współczesne sterowniki mają mapsensor który mierzy ciśnienie gazu względem ciśnienia w kolektorze i samo podciśnienie kolektora. U Ciebie jest tylko tylko ciśnienie. Dlatego do kalibracji dopina się ten drugi czujnik, który jest zbędny do normalnej jazdy. Zmień reduktor.
Mapsensor i czujnik ciśnienia w kolektorze to (prawie) to samo, jest na podszybiu z prawej strony (pasażera) sprawdź wężyk. Baro to czujnik ciśnienia atmosferycznego, jest w sterowniku, ale nie dawałby takich spadków mocy, jeśli kontrolka po zapaleniu gaśnie.
Kolego widzę , że za wszelką cenę nie bierzesz pod uwagę wprowadzenia mnie w błąd z tym mapsensorem. Oczywiście z tego co wywnioskowałem na podstawie innej fabii podciśnienie w kolektorze mam złe. Ale samo ciśnienie atmosferyczne pokazuje toledo jak i inna fabia takie samo jak moja. Także, mapsensor był i jest sprawny. Skoro nie mogę się doprosić o...
biały albo brązowy jeden to podciśnienie a drugi ciśnienie gazu trzeba by to było sprawdzić
Sprawdź reduktor, być może coś w nim kuca i daje za małe ciśnienie. Sprawdź też mapsensor, ewentualnie podmień od kogoś. Przejrzyj rurki od podciśnień.
do tego jeszcze egr, ciśnienie sprężania, czujnik temperatury wody, przepływomierz/mapsensor, okablowanie i mnóstwo innych rzeczy... ;)
Zacznij od podpatrywania kogoś, kto się na tym naprawdę zna. W BRC P&D do strojenia niezbędny jest mapsensor. Do listwy przykręcony jest tylko czujnik ciśnienia ale to nie mapsensor, którego prawdopodobnie nie masz w ogóle w instalacji.
Gdzie ten drugi czujnik? Obok pierwszego - niebieski. A jak ciśnienie w kolektorze ssącym? Mapsensor sprawdzałeś?
Przecież są zawory MBV (można regulować ciśnienie doładowania) i gruszki działające na ciśnienie dodatnie.
prawdopodobnie uszkodzony czujnik ciśnienia gazu (mapsensor) , ale może też byc kilka innych przyczyn ,któch i tak nie zdiagnozujesz bez podłączenia się do komputera. Odwiedź gazownika :D
Gazownia obecna? Ciśnienie paliwa? Wężyk mapsensora?
pomylono kostki od czujnika ciśnienia (mapsensor) i często niewykorzystanej kostki od filtra paliwa.
Wydaje mi się ,że może to być MAPSENSOR, czujnik ciśnienia gazu, przejrzałem YT i kilka osób miało podobne objawy i przyczyną był właśnie czujnik ciśnienia gazu.
A jakie ciśnienie widzi na nieodpalonym aucie, oraz jakie po odpieciu mapsensora?
Trochę często te sterowniki padają :) Zobacz czy ma dobrą masę
Może być trzpień w elektrozaworze, który odcina dopływ gazu. Może być tam brudno i się zacina. Najlepiej zakręć gaz na butli i wyjmij ten trzpień. Mapsensor może też być uszkodzony.
kontrolka świeci się cały czas podczas próby rozruchu (metoda zworkowa nie wyrzuca błędów). "Powrotem z wtryskiwacza"? Z wtryskiwacza mgiełka leci dosyć gęsta - chyba jest ok? Mapsensor sprawdzę jutro jak również ciśnienie. Z tymi małymi przewodami podciśnienia może być problem, bo dosyć dziwnie to wszystko wygląda. Jutro zrobię zdjęcia i zaznaczę co...
To chyba ja tutaj skierowałem z tym pytaniem z innego forum, może wyjaśnie boost- doładowanie, sygnał z mapsensora liniowy 0-5v tps - położenie przepustnicy, tak samo sygnał 0-5v sonda szerokopasmowa jak ma już kontroler to też daje liniowy sygnał 0-5v w zależności od składu mieszanki (AFR) (tak przynajmniej jest z sondą innovate której ja używam) EGT...
Dalej brak diagnostyki... Jakie ciśnienie w układzie dolotowym pokazuje MAPsensor? Jaka temperatura czujnika powietrza dolotowego, czujnika temperatury silnika dla komputera? W tym aucie są 2 czujniki temperatury silnika: 1 dla komputera, drugi na zegary.
Macie może jakieś doświadczenie jak poprawnie ustawić w Ac Gas Synchro : - rodzaj wtrysku, - lambdę, - ciśnienie na reduktorze, - ciśnienie na mapsensorze Może ktoś ma print screena z takich ustawień i z poprawnie wyglądających map wtrysku? Z wszelką pomoc z góry dziękuję.
Dokładnie, mapsensor ma czujnik ciśnienia w kolektorze który mierzy podciśnienie i ciśnienie bezwzględnie z jednego przewodu. Niezależnie czy na drugim króćcu ciśnienia gazu jest gaz czy nie. Zasilanie jest dla mnie obojętne, najlepiej 12V z instalacji w samochodzie. Zabuduje układ za tapicerką a wyświetlacz będzie ładnie osadzony w jakiejś wolnej zaślepce....
Jeszcze myślę, czy to nie jest tak, że te wężyki: 1) podciśnienia V i 2) ciśnienia P nie są ze sobą łączone po takim SP w czujniku ciśnienia AEB 013. No bo po co byłby doprowadzony wężyk V do AEB 013 skoro on nie mierzy podciśnienia? Inna możliwość to taka, że to jest czujnik podciśnienia typu: Jest podciśnienie/nie ma. Ma ktoś może opis do tego AEB...
Olej ABS bo to tylko organiczenie z powodu utraty mocy (z eCU). Masz zwracie na obwodzie 5V czujników silnika tj. mapsensor, przepływomierz, czujnik ciśnienia paliwa itp lub wiązka lub ECU. Niewykluczony ten nastawnik.
W momencie diagnostyki kompem mam przekręcony tylko kluczyk (włączony zapłon) a samochód nie jest odpalony ponieważ jak go odpalę tracę połączenie. Ciśnienie paliwa sprawdzałem przed listwą wtryskową po odpaleniu auta było około 2,5 Bara. Zakładam że przepustnica jest dobra bo taki sam sporadyczny efekt na jednej jak i drugiej,ale mogę się mylić,(nowa...
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Następnie elektryk stwierdził niskie podciśnienie w mapsensorze. Zalecił sprawdzić jak cylindry trzymają ciśnienie. Mechanik zrobił test, wychodzi 11,11,11 i 8 bar. Czyli silnik jest jeszcze wydolny. Następnie silnik zaczyna świszczeć charakterystycznie przy dodawaniu gazu. Uszkodzony kolektor dolotowy powietrza i (zamówiona wizyta u mechanika) To...
Pytanie co? Czujnik ciśnienia lub tak zwany mapsensor (wygląda na KME Nevo). Przewód powinien być skierowany do dołu (jeśli był inaczej, to popraw), Przedmuchaj czujnik (nie kompresorem), wysusz.
nie masz mapowania bo nie masz mapsensora do pomiaru podciśnienia, więc nie pisz głupot o kablu który sam coś ustawi. Chciałem pomóc, ale nie rozumiesz nawet tego co Ci jasno napisałem, więc szkoda czasu. hmm, mapsensor od pomiaru ciśnienia mam tuż przed listwą włąsnie taki kolego jak w tym linku, w ogóle od niego zacząłem moj temat nawet to czujnik...
Dzisiaj zmierzyłem częstotliwość jaką generuje mapsensor przy ciśnieniu atmosferycznym Wychodzi 159 Hz .Jak robię podciśnienie ustami schodzi do 140 Hz . Map zamontowany w samochodzie po odpaleniu silnika generuje 110-113 Hz na wolnych obrotach , jak robię wysokie obroty silnika wychodzi (skacze ) około 113 – 120 Hz . Moje pytanie czy takie wskazania...
Witaj, jakie masz ciśnienie w kolektorze ssącym na biegu jałowym i na wyłączonym silniku? Ogólnie wskazania Mapsensora wydają się prawidłowe - tj. przy wyłączonym silniku pokazuje ciśnienie atmosferyczne, na wolnych obrotach jest 35kpa, w trakcie jazdy wartość ciśnienia zmienia się płynnie i wydaje się nie odbiegać od "normy". Parametrem który najbardziej...
Jak śledziłeś forum to może natrafiłeś na mój problem. Moja instalacja też przerzucała na Pb, okazało się że jest do wmiany czujnik ciśnienia - mapsensor. Oczywiście wskazania ciśnienia były prawidłowe.
Witam serdecznie. Mam instalacje sekwencyjna AG Zenith w samochodzie Peugeot 806 2.0 89KW. Wtryski valteki 3ohm. Reduktor tomasetto alaska AT09. Czujnik ciśnienia jest nowy - Mapsensor Zenith AA-612. Oprogramovanie jest JZ 2009. Problem jest ciśnienie - Zobacz zdjęcie - pisze 3,6bar i powinny być 1,2 (ja ustawić).Samochód nie może być nakalibrowany...
Forum lpg naświetliło mi sprawę tak. Zwykły reduktor I albo II gen i silnik krokowy ze sterownikiem. Do sterownika silnika krokowego coś co udając sondę lambda w zakresie od 0-1 ewentualnie 0-5V będzie podawało płynnie napięcie do sterownika. Np na podstawie ciśnienia doładowania, tylko trzeba ogarnąć jak ciśnienie przełożyć na napięcie. Może dopasować...
Zamówiłem nowy mapsensor - dotarł dzisiaj - założyłem i wahania ciśnienia były nadal, a na manometrze ciśnienie stało jak drut. Nie wiem co z tym dalej robić, i pozostał mi jeszcze problem szarpania przy puszczaniu i dodawaniu gazu. To nie jest seria szarpnięć tylko pojedyncze szarpnięcia.
Nie chodzi o reset mapsensora tylko o sprawdzenie czy jest uszkodzony i pokazuje ciśnienie bez ciśnienia. Sprawdź czy masz gaz bo bez tego możemy się ośmieszyć tą "techniczną" wymianą pomysłów.
To nie jest mapsensor, to czujnik ciśnienia i temp. gazu.
Posiadam VW T4 2.5TDI z silnikiem AXG. Mam zrobiony soft na 187KM. Czy są do tego auta jakieś wydajniejsze przepływomierze, mapsensory i zawory podciśnieniowe, które później upuszczają ciśnienie doładowania? Pytam, bo w poprzednim aucie T4 2.5TDI 102ACV, zmieniłem kiedyś przepływkę na jakąś ze zwiększonym przepływem do 1270. Zrobiło się całkiem inne...
Nazwa emulator MAPsensora jest niebyt adekwatna do dzialania - emu, MAP. obniza napiecie podawne przez MAP do ECU, A to napięcie to obniża w jakiś "inteligentny" sposób czy o stałą wartość, bo jak jest stała wartość to można wpiąć zwykłą diodę (ewentualnie 2, 3) i obnizyć napięcie o 0,7V (1,4; 2.1V). No ale ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak jest...
0 milibar cały czas jest ciśnienie atmosferyczne w live data
Inaczej - mapsensor czyli pomiar ciśnienia ma być za filtrem.
Wyjmij wielozawór i sprawdź pływak. Druga sprawa jest taka, czy aby na pewno w zbiorniku nie został gaz, tylko instalacja go nie chciała podawać? Tak się dzieje, gdy masz reduktor iglicowy, np. R01, i myślisz, że gaz się skończył, a to nie gaz, tylko zbyt niskie ciśnienie wywołane nieprawidłową pracą instalacji, a dokładniej reduktora lub mapsensora....
Jak uda się podłączyć to porównam z odczytami mapsensora . Spsikalem kable od elektrozaworu i podpiolem ponownie auto działa na gazie Dodano po 44 A i jeszcze jedno pytanie czy ciśnienie na wolnych obrotach powinno być stabilne ? Tzn na tych samych obrotach cały czas takie same ?
koledzy czy ja mam wymienić mapsensor?? czujnik od ciśnienia doładowania ?? czy coś innego??
Trochę szklana kula ale najprawdopodobniej reduktor - zapchany tak właśnie reaguje (gaz wyłącza się bo ciśnienie wariuje ale po porządnym rozgrzaniu pracuje jako tako) . Tak naprawdę może też być mapsensor, niedrożność, usterka sterownika, wiązki, problemy z napięciem. Trzeba podłączyć sterownik do komputera i podejrzeć błędy oraz parametry.
Witam! Ja chyba zatopię ten samochód w jakimś stawie:) Tragedia, znowu strzela mi w kolektor ssący i rozwala filtr powietrza. Miałem te problemy jakieś pół roku temu, ale problem powrócił, sprawdziłem wszystkie połaczenia elekryczne, wymieniłem świece na nówki do gazu(zaznaczam że poprzednim razem to własnie dzięki wymianie świec propblem ze strzelaniem...
Witam Sterowniki Landi Lsi Nsi podaje na elektrozawór reduktora impuls (12V) tylko w momencie przełączenia ustawionego w sterowniku - 1600obr. (przełącznik ustawiony na gaz) i nie podtrzymuje tego napięcia dalej, ciśnienie około 0.5 bar. Samochód przełącza się na benzynę, załącza się piszczenie. Jedyna usterka jaką wyświetla w programie to zbyt niskie...
regulacja cisnienia nastepuje poprzez krecenie kruccem z parownika z ktorego wychodzi przewod gumowy do mapsensora,kluczyk dziesiatka Czytałem na kilku forum i też o tym pisali. Tylko ciśnienie jest umie na stałe 1 a jak długo przeciągne np przy wyprzedzaniu to ciśnienie wtedy spada do 0.5 i przełącza na benzynę
Passat B5, 1,6 AHL. Instalacja KME Diego (nie G3) wtryskiwacze matrix. Auto zaczęło szwankować nagle - nie dało się jechać na większym otwarciu przepustnicy. Po podłączeniu interfejsu okazało się, że wykres Tg/tb, który jak pamiętam był linią prostą, kompletnie się "pokrzywił". Po przywróceniu nastaw fabrycznych i autokalibracji pozornie wszsytko wróciło...
Zaczęło się od tego że zaczął słabo odpalać, a jak już odpalił to strasznie rzucało silnikiem i było czuć benzynę że go po prostu zalewa. I wywaliło błędy dwóch wtrysków p0269 i p0263 błąd dopływu i wyrównywania. Więc wyjęłam je i pojechały do regeneracji. Wróciły i zamontowalem je ale było to samo odesłałem i wysłali mi drugi komplet który nic nie...
W moim Fordzie Focus Cmax 2004 1.8 był przypadek przerzucania z LPG na Pb, błąd ciśnienia gazu. Instalacha STAG-200, parownik Shark 1200. Wymienione mam wtryskiwacze (Valtek), mapsensor SP-01 i wyczyszczony elektrozawór przy parowniku. Kłopot był nadal. W AC Gas Synchro raz ciśnienie wskazywało 0.5bara, później 1.88 i 1.3, obroty silnika 300 mimo, że...
Czy jest jakiś dokładniejszy opis błędu, który oczytałeś po pierwszym porannym świeceniu Checka?. Przykładowo "czujnik map-zbyt wysokie napięcie-ciśnienie". Wszystkie 7pkt-ow napisanych przez Ciebie to normalne reakcje(to samo się dzieje w moim oplu). 8 pkt. to już nie:D. Wartałoby zmierzyć miernikiem napięcie między środkowym kablem mapsensora a masą...
Mam problem z Laguną I 1.8 16V 2000r B + LPG. Uszkodzona była sonda lambda, napięcie na wejściu ECU 0.4V mierzone bez sondy lub z sondą identyczne. Na samej sondzie 0V. Po wymianie sonda reaguje gdy np przytykam dolot , jest 0.1V do 0,9V, jednak na biegu jałowym napięcie stoi na 0.7V i nie ma oscylacji. Temperatura powietrza 58 - 60 stopni, ciśnienie...
Witam czytałem co napisałem próbuję naświetlić jasno mój problem nieciekawych zdarzeń ciągnących się już od dwóch miesięcy i wciąż nie naprawiony teraz jest jeden częsty nie regularny ale zawsze pojawiający się przy uruchomieniu silnika na bp i zapala alarm braku gazu i to tuż po przekręceniu kluczykiem prawie zawsze na zimnym silniku alarmu czyli piskania...
witam czy podzielisz się z kolegami jak zrobiłeś mapsensor z kme jakie przeróbki itd?? Żadnych przeróbek nie trzeba robić jeżeli chodzi o map-sensor. Tylko mała pomyłka się wdała nie był to map-sensor kme tylko AC. kupiłem coś takiego tyle że na allegro i w cenie 70zł : http://www.drypa.pl/produkt582_CZUJNIKI_...
Zobacz czy na wolnych obrotach dźwignia poruszająca kierownicami spalin opiera się o ogranicznik na korpusie turbosprężarki. Widać to będzie dobrze z kanału : http://obrazki.elektroda.pl/8919093800_1... "VNT Lever" ma się całkowicie oprzeć na "stop" bo jak jeszcze raz spojrzałem na log przy podłączonym podciśnieniu "na krótko" to nawet...
ja bym się na początek przyjrzał wężykom podciśnieniowym a w szczególności wężykowi od MAP sensora i samemu mapsensorowi bo to wygląda jak by on był zdechły. sądząc po podkręconym regulatorze obstawiał bym że przepustnicę też ktoś podkręcił, żeby nie gasł mu, a to wszystko dlatego, że pewnie parownik ustawiony byle jak i na zimnym bardzo nierówno pracował...
To silnik SPI?Podciśnienie w mapsensorze niskie, wyprzedzenie zapłonu małe ale błędów nie wykazuje więc nie wnikam w to . Jeśli sygnały z czujników są ok to poszukaj usterki w układzie paliwowym - ciśnienie paliwa na wtrysku jakie? Zobacz sam - lambda pokazuje około 0.2 volta czyli ubogą mieszankę paliwowo powietrzną. To napięcie oscyluje 0-1 volt na...
można to zrobić w drugą stronę, podłączyć sprężone powietrze pod kolektor np.przez przewód od mapsensora lub podobny i spryskać kolektor testerem szczelności(woda z mydłem ewentualnie).Pamiętaj żeby ciśnienie nie było duże 2 bary max.Z plakiem lub benzyną może być niebezpiecznie,mi raz silnik stanął w ogniu bo było przebicie na kablach WN
Wyczyszczony reduktor, nowe wtryski i nowe filtry - to silnik musi działać dobrze, i tak też jest. Nic się nie dzieje przy "depa", tylko te wtryski klekoczą, ale jak się trochę zabrudzą pewnie wszystko ucichnie. Co prawda jeszcze mapy nie zebrane żeby wszystko dopieścić, ale fotek sensorów nie dam bo was głowa rozboli :) Ciśnienie tym małym wężykiem...
Problem poruszany już kilka razy na forum, ale chyba żadne z rozwiązań nie pasuje do mojego. przy większych obrotach zrzuca na benzynę. Wymieniony reduktor na nowy, sprawdzałem na innym sterowniku i na innym mapsensorze i dalej to samo. Instalacja to sekwencja diego. Samochód clio I 1.8 8v. Zwiększałem również ciśnienie na reduktorze i nadal nic. Posiadam...
Wszystkie parametry w normie oprócz jednego: na biegu jałowym mam zawsze cisnienie w dolocie OBLICZONE około 180 mbar. Rzeczywiste około 270mbar. Co moze być przyczyną ? Zerowanie autoadaptacji bylo robione, tak samo podstawiany inny mapsensor, sonda lambda oraz nowy silniczek krokowy. Czasami sa problemy z opdajacymi cyklicznie obrotami na jałowym...
dobra juz znalazlem na net'cie , to nie chodzilo o zadna przetwornice tylko o Czujnik Ciśnienia Bezwzgędnego MapSensor i w nim ulamal sie przewod ale znalazlem w necie i koszta nie sa zbyt duze wiec sam juz podolam,
BRC Sequent 24 da się ustawić bez opcji mapsensora. Musi być wtedy podłączony przewód od obrotów (siwy - jak dobrze pamiętam). Odnośnie późnego przełączania się na gaz, należy zimny silnik odpalić na benzynie i w programie diagnostycznym BRC obserwować temperaturę reduktora i porównywać z temperaturą silnika. Za duże spalanie mogą odpowiadać wtryskiwacze...
Sprytne chłopaki z pewnego zakładu w Szczecinie znaleźli wyciek gazu. Okazało się, że był pęknięty króciec gazu w obudowie mapsensora. Ktoś to kleił, ale i tak było nieszczelne. To było również przyczyną, że rano mi auto gasło przy przełączaniu na gaz. Po prostu całe ciśnienie schodziło z układu. Wystarczało parę minut postoju i ciśnienie gazu w układzie...
Dalej nie rozumiesz i się upierasz przy swoim. LPG to nie jest nie wiadomo co - tylko inne paliwo. Wystarczy zmienić czas dawki paliwa i już. Przecież przy PB nie ma znaczenia czy silnik ma 3000rpm czy 1500rpm skoro z mapy zapisanej w ECU oraz odczycie MAPsensora wyjdzie czas wtrysku np. 6ms. Sterownik LPG w ogóle nie insertują ani obroty, ani ciśnienie...
Jak na gazie jest dobrze a na benzynie źle to ewidentnie wina układu wtrysku paliwa... Sprawdź wężyk do mapsensora czy nie jest nigdzie sparciały i nieszczelny (szczególnie na końcach), Może być też czujnik temperatury wody do wymiany (w kolektorze ssącym z tyłu - niebieska wtyczka) Można by też sprawdzić ciśnienie paliwa albo chociaż odkręcić wężyk...
Witajcie, maiłem w garażu starszy typ komputera stag 300. Kupiłem do niego nową wiązkę bo stara została w aucie. Nowa wiązka ma mapsensor na 5 przewodów a ja mam stary na 4. Ma ktoś rozpiskę który kolor odpowiada czemu w nowej? Który kolor to zasilanie, który map, ciśnienie i masa? I do czego jest 5 przewód?
Przemyślałem jeszcze temat i wszystkie objawy wskazują jednak na czujnik temperatury i ciśnienia czyli mapsensor. Na wolnych obrotach i na lekko niedogrzanym się przełącza na lpg a jak jest już nagrzany do 90stopni i się jedzie drogą to odrazu po przełączeniu wraca na benzynę!! Jak diagnoza będzie nietrafna to wtedy Gazownik i komputer:)
Ciągle wywala mi błąd 17549 i 16555. Fabia z instalacją gazową. Na gazie pracuje i jeździ ok, na benzynie wolne obroty szaleją, czasami nawet gaśnie, szarpie przy zmianie biegów. VAG pokazuje dziwne wartości ciśnienia w dolocie. Na wyłączonym silniku wskazuje niecałe 1000 mbar czli prawidłowo, na biegu jałowym wartości szaleją od 320 do ponad 400 i...
Ciśnienie jest max 3 bary z zapasem można zrobić na 5, nie napisałem ale są zrobione dwa układy i na każdy trzeba osobno pomiar, myślałem jakiś mapsensor wykorzystać, mam w domu jakiś 3 bary z renault zasilany 5v może być? tylko jak potem to wszystko wyświetlic na małym wyświetlaczu i jakie arduino kupić? Na obrazku widać jak by o miało finalnie wyglądać:)...
A jesteś pewny że nie masz czujnik ciśnienia gazu? Bo nie bardzo rozumiem jak ci to chodzi gdy przykładowo ciśnienie gazu spadnie bo ci się gaz w butli kończy? W normalnych instalacjach się przełącza na benzynę a w twoim przypadku? O jakim zestawie filt+czujnik w ogóle mowa? przecież filtr to osobna rzecz a czujnik osobny chyba że patrzę w inną instalację....
Dzisiaj przyglądałem się przewoda psikałem, przebicia nie ma. Również przewód do mapsensora jest wizualnie ok. Czujnik wału był wymieniony rok temu wizualnie jest ok, lecz gdy rozłączyłem go przedmuchałem kostkę auto zaczęło chodzić lepiej i przerywa już sporadycznie. Jutro za jasnego założę stary oryginalny. Zastanawia mnie również sytuacja w zbiorniczku...
Witam wszystkich mam problem z c3, samochód zachowuje się tak jakby brakowało mu paliwa. Początkowo auto dławiło się podczas przyspieszania nie chciało wkręcać się powyżej, 3 tys obrotów. Aktualnie maksymalne obroty na postoju to niecałe 2 tyś. Dotychczas udało mi się sprawdzić: - rozrząd - świece nowe - ciśnienie paliwa wynosi ok. 3 bary (według danych...
Dett ma całkowitą rację. Mam tą samą instalację i ten sam problem. Dzieje się tak najczęściej jak silnik się rozgrzeje. Uszkodzony jest czujnik ciśnienia (mapsensor). Do czasu zakupu nowego (link do sklepu- http://nagaz.pl/sklep/index.php?producen... można wyłączyć to przerzucanie na bebzynę po podłączeniu...
Diego G3 to sekwencja to po pierwsze. Po drugie w tych instalacjach najczęściej pada mapsensor zintegrowany z czujnikiem ciśnienia. https://obrazki.elektroda.pl/1469874900_... Najprawdopodobniej centrala "nie widzi" odpowiedniego ciśnienia gazu i stąd problem. Trzeba również sprawdzić czy prawidłowo otwierają się wszystkie elektrozawory...
Witam Mam problem inst. gazową Zenit szarpie na wolnych obrotach i nie wchodzi na obroty. Dodając gazu ,są małe szarpnięcia ,dopiero jak ma powyżej 2 tyś obrotów jakoś idzie. Wymieniłem reduktor(AT-09) listwę wtryskową (valtek 1 OHm) .Do wymiany został czujnik ciśnienia gazu( Mapsensor AA - 612 A4.0i) ECU . Jak sprawdzić czy czujnik ciśnienia gazu jest...
Myślę, że skraplanie wody w niskiej temperaturze dałoby się opanować. Nie wiem jak rozwiązane jest odpowietrzenie skrzyni korbowej w tym silniku, ale można by rurkę od tego układu nieco przedłużyć i wykorzystać do podgrzewania przewodu z parą. Drugi pomysł to przytwierdzenie przewodu z parą do bloku silnika. Oczywiście oba rozwiązania wymagają, aby...
Jeśli jest zregenerowane rozdzielacz i parownik i silnik krokowy nowy,a za obroty jałowe na gazie odpowiada sam silnik krokowy w rozdzielaczu,miałem kiedys taki przypadek ze tez szwankował i nie trzymał obrotów i musiałem wymienić silniczek oraz mapsensor który tez ma znaczenie dla sterowania silnika krokowego bo podaje sygnał dla komputera gazowego...
Za ten błąd odpowiada uszkodzony EGR, który się otwiera, kiedy nie potrzeba (czyli, kiedy stoimy w miejscu, albo mamy lekko wciśnięty pedał gazu) . W dużej mierze syf w kolektorze dolotowym, brudny MAPsensor i ewentualnie zawór sterowania turbiną. Mi się tego nie chce robić, bo to za dużo roboty, a wóz mi jest potrzebny, kiedyś to zrobię. Sprawdziłeś...
Czy po zmianie czujnika z CCT3 na CCT5 muszę zmienić w programie rodzaj czujnika i zbierać mapy od nowa? Czy wystarczy, że podłącze nowy czujnik i nie muszę niczego robić. I jeszcze jedno -wymieniam ten czujnik ponieważ obudowa już jest cała pokruszona, (ostatnio mechanik przez przypadek wyrwał nypel i go wsadził i cała żywica popękała a nypel jest...
Czy ten sensor ma aż tak duży wpływ na spalanie? Reszta elementów jest w porządku, reduktor wyrabia nawet przy maksymalnym butowaniu, wtryskiwacze OMVL std mają wymienione sprężynki i odbojniki na nowe, dysze 2mm, a po wymianie mapsensora na ten nowy wskazanie mam że dysze deczko za duże. Coś mi się wydaje że z ciśnieniem też lekko ściemnia mnie ten...
a i sie wyjasnilo proste i banalne a zarazem denerwujace i ciezko bylo dojsc do tego. srobeczka od regulacji cisnienia w reduktorze
Witam, proszę o pomoc. Posiadam Peugeota Partnera 1.4 o mocy 75 koni mechanicznych. Auto na benzynie pracuje idealnie, ma nowe świece, nową cewkę, filtry, sondę lambda. W ostatnim czasie dokonałem wymiany wszystkich najważniejszych podzespołów instalacji LPG na nowe, tj: -reduktor Tomasetto Alaska AT-09 -mapsensor AEB 025 -czujnik ciśnienia i temp....
Pytanie czy to naprawdę jest to. Popatrz dokładnie kontrolka od EPC czasem mrugnie szybciej niż ktoś manetka ruszy. 1:17. To samo obrotomierz skąd wiesz że nie jest podłączony diagnoskop i wywołany tryb serwisowy. I tylko ktoś tak pokazuję. Bo nic więcej nie widać i nie wiesz czy tak naprawdę ktoś jakieś mapy przełącza. Nie to nie jest tryb serwisowy,...
sprawdzi jaką temperaturę powietrza pokazuje w dolocie .najprawdopodobniej mapsensor do wymiany .oprócz ciśnienia powietrza w dolocie informuje tez o temperaturze a jak uległ uszkodzeniu to temperature znacznie zawyża i pokazuje ze jest grubo powyżej .komp dozuje mniejsze ilości benzyny i ciężko odpalić możesz sprawdzić ten czujnik zdejmując wtyczkę...
a wygląda to właśnie na pęknięcie przewodu podciśnienia bo ciśnienie gazu rośnie jak przygazujesz . Czy dałeś zbrojone wężyki podciśnienia przeznaczone do lpg ? Silnik jest zalewany gazem i dlatego szarpie. Stawiam na pęknięcie lub przecięcie czy pęknięcie tóregoś wężyka na zacisku ( na drogach reduktor-mapsensor-kolektor). Masz przyzwoity reduktor...
uszkodzić mapsensor sprawdzić mapsensor czujnik mapsensor
zapalona kontrolka akumulatora stacyjka ładowarka napięcie wkrętarka laguna tarcza hamulcowy
Zamienniki układu scalonego BM1Q001: BM1Q002, NCP1207A i inne Jak zdobyć punkty na remont-aud.net?