Tu cały czas chodzi o KOŁO PASOWE NA WALE KORBOWYM a nie o kółko alternatora.
Więc mimo, że ma 90A a nie 65 i nie ma uchwytu na podłączenie weza, bedzie dobrą ? alternatywą Dodano po 5 Nikt na prawdę nie spotkał się z problemem wymiany alternatora w fiacie bravo/brava/marea??
Cały alternator bo pękł.
Proszę rysunek 1. wersja bez klimatyzacji,rysunek 2. wersja z klimatyzacją. http://obrazki.elektroda.net/84_12522258... http://obrazki.elektroda.net/74_12522258...
Witam Borykam się od paru dni z takim problemem, że pulsuje mi każda żarówka i światła w samochodzie przy zapalonym silniku ( na zgaszonym jest ok ). Silnik na niższych obrotach trochę szarpie, jakby tracił moc. Sprawdziłem więc napięcie ładowania i waha się w granicach 14.2V do 14.5V (wtedy wszystko pulsuje), lecz po puknięciu alternatora kluczem (...
Witam serdecznie. Czu ktoś z szanownych kolegów orientuje się czy alternator w Fiat Brava 1,9 diesel posiada wyprowadzone złącze pod obrotomierz (zacisk W) czy trzeba go samemu wyprowadzić? Zamontowałem zegary z Fiata Marea z obrotomierzem i chciałbym go podłączyć. Typ alternatora to: Magneti-Marelli A115I-14V-40 /65A . Z góry dziękuję za odpowiedź....
Tak przecież zrobiłem.. Może gdzieś zwarcie jest? Problem jest w tym, że nie ładuje teraz alternator i wciąż nie działa dmuchawa. Zjem i idę szperać dalej.
Witam. Jako że jestem początkującym mechanikiem mam dziwny problem z moim Fiatem. Wczoraj jak zmieniłem opony na zimowe to chciałem zobaczyć jak się trzymają drogi. I trochę go pogoniłem po drodze i parkingu. Później jak wyłączyłem i chciałem odpalić znów to zaświeciła się kontrolka od ładowania... Nie wiem czemu... Na szczęście udało mi się dojechać...
Samochód to Fiat Marea Weekend 1,9 JTD, dokłądnie nie wiem jaki jest tam alternator, ale pewnie dośc duży. Myślę o podłączeniu ogniw Peltiera, czytałem trochę w innych wątkach, że aby efekt był chociaz trochę odcuwalny to trzeba ok. 250-300W mocy, więc zacząłem się zastanawiać czy to da radę.
Nie wiem dokładnie nigdy nie miałem do czytnienia z tym samochodem jeśli chodzi o obrotomierz ale jest kilka możliwości. Jeden to alternator ale to raczej w dieslach, drugi z cewki badź modułu zapłonowego , trzeci z czujnika obrotu wału, czwarty z komputera sterujacego silnik itd. ale mam nadzieję że koledzy na forum pomoga w tym temacie ...Pozdrawiam...
Witam może któryś z panów szacownego grona może naprowadzić na trop w sprawie obrotów w w/w autku . Jest tak że po zapaleniu przez kilka minut obroty falują miedzy 800 a 900 .jeśli w tym czasie zgaszę światła (jako obciążenie dla alternatora -bo jego podejrzewam ) to falowanie albo ustaje albo wydatnie sie zmniejsza-nawet naciśnięcie stopu robi mu różnicę...
Wcale bym się nie zdziwił ale Sienę i to aż tak starą bardzo ciężko sprzedać. Ja zaczynałem od 1200zł gdy jeszcze przegląd był i oc na pół roku. Zero zainteresowania. Później było 1000zł, później 800zł, później przyszła pora na 600zł gdy oc się kończyło aż w końcu przyszła chwila na 500,400 a nawet 350zł. Stała prawie trzy tygodnie za 400zł i cisza....
Sorki ale ty tam masz koło pośrednie na pompie wody i osobne paski na klime i alternator.
ok dzieki. sprawdze dzisiaj błedy i dam znac.jeszcze dodatkowo zapaliła mi sie wczoraj kontrolka ładowania-alternator ładuje.
Pora na wizytę u mechanika i diagnozę. Problemem w grupie Fiat są alternatory, ale trzeba to zdiagnozować.
Niestety nie posiadam wyjścia W ale wiem że można takie wyjście wyprowadzić. Czy po połączeniu tego przewodu z wyjścia alternatora na odpowiedni pin do zegarów z fiata marea (z wyświetlaczem cyfrowym) obrotomierz będzie działał czy trzeba coś dokładać?
byłam z problemem w kilku warsztatach Mam wrażenie że bujasz, bo każdy szanujący się fachowiec sprawdziłby napięcie ładowania i prąd w obwodzie alternatora oraz pobór prądu na wyłączonym samochodzie. Oraz stan akumulatora. I od tych czterech pomiarów należałoby zacząć zabawę.
Dzięki za te informacje. Osobiście też myślałem ze niemce to dobre auta. Potem przypadkiem kupiłem CX 2,5 benzyna którego wszyscy mi odradzali i to był super samochód. Teraz z konieczności jeżdżę astrą I 1.7D i co? poszła już uszczelka pod głowicą, pompa hamulcowa, alternator. Więc czemu nie zmienić na fiata? Chyba zaryzykuję. W końcu to nie rodzina,...
Witam Pojemność akumulatora nie powinna zbytnio przewyższać zalecaną przez producenta, ze względu na parametry ładowania alternatora. Osobiście używam akumulator Centry. Przy zakupie warto porównać (pisz o tym kol. zdyz) prądy rozruchu. Polecam zakup w znanym sklepie motoryzacyjnym, ze względu na łatwość w dochodzeniu ewentualnej reklamacji.
sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora . Przyblokuj wirnik i kręć kołem pasowym powinno w jedną stronę ciągnąć wirnik a w drugą chodzić luźno tak jak bendiks w rozruszniku .Podczas ruchu luźnego powinno się obracać luźno bez zacięć jesli tak nie jest to sprzęgło jednokierunkowe do wymiany .
przychodzą mi do głowy dwie rzeczy o ile sterownik jest ok poniżej pompy wtryskowej między alternatorem a rozrusznikiem do bloku silnika przykręcona jest końcówka z przewodami masowymi czujników być może coś tam nie łączy a wtedy auto nie odpali drugą rzeczą łatwiejszą do sprawdzenia jest skrzynka przekażników z przodu przy akumulatorze i być może uszkodzony...
Raz piszesz, że rozrządu nie ruszałeś, za chwilę że mechanik sprawdził rozrząd na oko i przestawił o jeden ząbek. Jedź do serwisu, a nie do "pana Edzia" i niech sprawdzą rozrząd jak się patrzy - na blokadach, bo na oko to można było było w Polonezie ustawiać, tu masz 2 wałki i niczego na oko nie da się ustawić. Jeśli chodzi o czujnik to do sprawdzenia...
W kompie nic. podejrzewałem że jest to związane z ładowaniem akumulatora który oddał trochę prądu podczas rozruchu.Alternator pobiera prąd obciążając silnik ,obroty spadają a komputer je podnosi i tak w kółko.Efekt jest taki jakbym np. włączał i wyłączał klimę .Sprawdzałem jeszcze jak z obciążeniem np. światłami ,szybą itd. Reasumując falowanie jest...
Cześć. Pacjentem jest fiat punto I 55 KM poj. 1.1 8V PB i LPG. Silnik po zagrzaniu gaśnie. Zmrożony odpala od strzała, utrzymuje właściwe obroty, jednak po zagrzaniu obroty zaczynają spadać poniżej 500 obr. min, zaczyna się dusić po czym gaśnie całkowicie. Jeśli jadę przez pierwsze 2 km jest ok, ale na 3km na skrzyżowaniu wciskam sprzęgło i gaśnie....
Witam ponownie, lecz tym razem z rozwiązaniem kolejnego problemu w postaci wskaźnika temperatury skaczącego na czerwone pole, a po wyłączeniu silnika i jego natychmiastowym włączeniu temperatura już jest w porządku. W międzyczasie pojawił się problem z ładowaniem i tu znalazłem rozwiązanie nie włączania się wentylatorów tak jak powinny i wspomnianego...
moge cos powiedziec o tym silniku:mam maree 1.9 jtd z tego samego roku: samochod kupilem z przebiegiem 200 tys. od 2 wlasciciela z pelna dokumetacja, z tego co z niej wynika poza wymiana czujnikow. nic powaznego nie mial naprawiane. byl tuningowany do 125 km. wiec moze dlatego musialem sprzeglo wymienic.240tys bo slizgalo. przez 60tys nic mi nie siadlo(2...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
Co za bzdura, Hanula. U mnie w rodzinie tylko Fiaty i wszystkie na dodatek stare. Sieny, Punta, Palio, Uno. Sam mam truposza którym wożę materiały (Palio kombi). Nie wiem ile ma przejechane. Licznik stanął w 2009r. Gdy jeszcze działał było na nim coś około 170.tys.km ale na bank był przekręcony bo jedynka była jaśniejsza od reszty i cyfry krzywo stały...
alternator marea gaśnie marea schemat marea
licznik spalać paliwo lenovo ciemny terminal kabla głośnikowego
podłączyć wentylator łazienkowy ocieplic kocioł
Kod błędu P2127 - niski sygnał czujnika APP/TPS Philips EP5333 błąd 4 – przyczyny, blok zaparzający, czyszczenie, czujnik położenia