Mam nadal taki problem, pompka na krotko dziala, bezpiecznik 3 i 15 pod maska sprawdzony, przekaźniki 8 i 10 tez dziala spryskiwacz nie dziala, załącza sie wycieraczka..
Witaj kol. przód tylko nówki, tył jak strzeli to mały problem. No pewnie, wtedy (przy "ucieczce" tyłu) wali się w przeszkodę bokiem, bo już nic nie można zrobić. Z boku chroni nas trochę blachy, plastiku i powietrza, w cienkich raczej warstwach. Z przodu jest najpierw do zniszczenia i pochłonięcia energii silnik, maska i tak dalej, więc do ewentualnego...
Od samego początku ściąga. Samochód sprowadzony i był uderzony górą( tak jakby ktoś pod ciężarówkę wjechał. Lampy i maska wymienione)
Kiedyś w corsie miałem to samo plus dotykał maski efekt jak opisujesz i nawet bardzo maska nie była okopcona .
Może czujnik biegu wstecznego ? Nie da rady sterowanie masą do sterownika silnika.. Przesyłam schemat przekaźnika w komorze silnika..
Witam, Chce kupić Opla Corse 1998rok 1.0 Wie może ktoś z państwa gdzie znajduje się nr VIN wybity oprócz na blaszce która znajduje się pod maska ?
Sprawdziłem bezpieczniki pod maska wyglada na to ze wszystkie są ok chyba ze jeszcze gdzieś indziej są bezpieczniki w tych modelach nie mam pojęcia nie za bardzo się znam.
I aby nie było że odbiegam od tematu BSI - to nadal jest powiązane ścisłe z bsi bo te urządzenia występują jako para. Mam dostęp do 3 modułów: 1 -- W aucie - nic na razie nie grzebałem oprócz kodowania i podpinania klamki brak reakcji 2 -- moduł light te same nr co w aucie ale ma odblokowany dostęp i na stole reaguje na klamkę 3 -- moduł full który...
to znaczy pod maska go szukac?.a rezystor ma?
Pod maska masz moduł który odpowiada za oświetlenie zewnętrzne. Ma on osobne wyjścia na tył i przód. Możliwe że uszkodzone wyjście modułu lub przerwa,w obwodzie między żarówka a modułem. Przerywacz nie ma nic do tego i tam go chyba nawet nie ma.
Zacząłbym od posprawdzania bezpieczników i kostek pod maska wiele ich tam nie ma, wyjmować po kolei i sprawdzać , morze któryś bezpiecznik odpowiedzialny za zapłon się skończył lub przekaźnik skleił, na początek to.
Potwierdzam jak wyżej kolega kryststgpom można ja ruszyć xprog-m dziś miałem taka od Corsa C ,HC08AZ32 maska 0J66D odczyt/modyfikacja/zapis w układzie bezproblemowo.
Witam wszystkich mam problem z Corsa C 1.0 2002r po 4 tygodniach stania auto nie chciało odpalić tylko po włączeniu zapłonu migały kontrolki Check i auto z kluczem i pod maska strzelały przekaźniki i przepustnica rozrusznik kreci nie odpala. W pierwszej kolejności wyczyściłem wszystkie masy pod maska polepszyło się bo przekaźniki ucichły i raz na 5-6...
Witam. Podstawa sprawdzona, masy, plusy,itd. Do rzeczy bledy w silniku PO685 wadliwe dzialanie przekaznika glownego, deska E107 CAN komunikacja z komputerem ECU, E113 brak komunikacji przez szyne CAN z SMD detekcja poduszki powietrznej. Skrzynka bezpiecznikow pod maska ok. Jak ktos ma linka do schematu to prosze podac. Do moda nie mam polskich znakow...
spróuj odpiąć akumulator na 3 minuty może pomoże może komputer ma jakieś błędy a co do gazu to podejrzewam że pod maska jest przekażnik do odciecia wtrysku którego też możesz sprawdzić
Wlaśnie w corsach był pod maska przy ecu nie szukalem. Klient z problemem śmiga kilka lat serwis wymienił sondę i powiedzial że ma być ok. W poniedziałek dostane auto bede męczył.
Witam mam problem z instalacja do radia generalnie mam brak plusa po przekreceniu stacyjki. Auto mam od nowosci i wydaje mi sie ze nie bylo go od nowosci rocznik 96. Problem pojawil sie dopiero teraz jak chcialem wymienic radio. Bezpieczniki w srodku sa ok czy pod maska sa gdzies ukryte??? Czy ktos mial juz podobny problem?
Witam, blad czujnika predkosci przy lewym kole (nie ma ABS) po wykasowaniu nie wraca, podczas jazdy na komputerze nie pokazuje predkosci w bloku pomiarowym, czujnik wymieniony i nic, licznik kilometrow tez nie dziala, bezpieczniki pod maska ok,kostki przy liczniku i czujniku ok, cos jeszcze moge sprawdzic? Pozdrawiam
Fakt faktem jak się ma coś spieprzyć to tuż przy końcu albo jak jest już skończone wygodnie siędzisz w fotelu i sprawdzasz nawiewy a tu zonk , siedzisko ufajdane smarem , albo zrobiłem ABS a tu zonk przy 80km/h maska się otwiera ...... brr.
czy może ktos wie w którym miejscu sie znajduje czujnik temperatury otoczenia w corsie 98r? Koleś kupił i nie ma na wyswietlaczu temperat.Autko najprawdopodobniej walone przodem.Pod maska namierzylem wolną wtyczke od str kierowcy(3piny) kole nadkola.Gdzie ten czujniczek moze być umieszczony i ewentualnie ile kosztuje? Dzieki
Dziala bez zarzutow, jak odpali to obroty tez sa wporzadku minimalnie prawie niezauwazalnie faluja glownie na lpg Dodano po 2 Przed chwila sprawdzilem jeszcze raz bledy i doszedl 19 obrotomierz, napewno mam do wymiany rozrusznik bo krecil i stanal, odstoji chwile i zas zaczyna krecic, akumulator ok ladowanie tez.... kurde coraz wiecej niewiadomych i...
maly kluczyk? zobacz pod maska w okolicach pojemnika z plynem do spryskiwania - mozliwe ze tam zamontowany jest taki owalny przedmiot z kapturkiem po podniesieniu ktorego bedziesz mial otwor na kluczyk ;)) czyli wylaczenie syreny
Witam miałem podobne problemy z centralnym zamkiem u corsy B z 97r Wcześniej wszystko działało należycie Rozkręciłem drzwi sprawdziłem kostki spryskałem podobnym środkiem co WD 40 kostki i zarazem wszystkie części ruchome tez od otwierania szyb za jednym rozbieraniem drzwi Również spryskałem kostki elektryczne łączące drzwi pomiędzy zawiasami drzwi...
Czesc. Czy w Corsie B 1.0 12v z 99r da sie odczytac kody blyskowe za pomoca zworki tak jak to sie robi w starszych oplach ? Znalazlem pod maska zlacze 16 pinowe ale pinow ktore nalezy zewrzec nie ma. Ktos mi mowil ze ta zlacze to jest juz OBD i nie ma mozliwosci odczytania kodow za pomoca zworki. Czy to prawda ? Ewentualnie co nalezy zerzec ?
Witam wszystkich! Mam Corsę C po spotkaniu z barierką. Oprócz uszkodzeń blacharskich ( tj maska lewy błotnik zderzak lampa okular i część fartucha) uszkodzeniu uległa półoś (wyrwało ją z przegubu zewnętrznego ) oraz pękł drążek kierowniczy zaraz za końcówka w efekcie czego koło żyło własnym życiem. Po dokładnych oględzinach zauważyłem że lewe koło jest...
Witam. Nie znam odpowiedzi na to zagadnienie którym sie tu własnie zajmujecie, w moim autku mialem problem z pierwszym cylindrem(od prawej).. tzn nie przepalał dobrze mieszanki,slaba moc,slabe przyspieszenie,nierowna praca silnika, jak sie okazalo do dopływu (do wlotu)tam gdzie wchodzi mieszanka do pierwszego cylindra podłączony jest wężyk od podcisnienia...
Witam wszystkich forumowiczów i mam takie pytanie, dot. chyba dość nietypowego problemu, który dot. sprzęgła w w/w aucie Sprzęgło pracuje bardzo lekko (lepiej niż w Passacie b5 mojego ojca). Jest dobrze wyregulowane, ale niepokoi mnie dźwięk, jaki dobiega po wciśnięciu pedału. Słychać wtedy takie dzwonienie, przyczym nie pojawia się ono ie na postoju...
Jeśli chodzi o próbę rozwiązania problemu to wzciąż się nie poddałem. Zmierzone zostały ponownie ciśnienia w cylindrach już dobrym manometrem. Wyniki są następujące: Na zimnym silniku: 1 cyl-13,5bar 2 cyl-13,5 3 cyl-13,45 Na zimnym silniku próba z olejem: 15,5bar 15,5bar 15bar Na gorącym: 14,5 bar 14,5 bar 14,4 bar Ciśnienie na wtryskiwaczach równe...
Przekaźnik od zapłonu sprawdź pod maską czy się nie z kleił .
Możliwe ze w autodacie jest błąd i przy zwykłych dziennych zasilanie wychodzi z modułu bezpośrednio, a przy ledach pojawia się po bezpieczniku. Wysyłam schemat: (A7 i A9 to światła mijania) https://obrazki.elektroda.pl/2966827200_... https://obrazki.elektroda.pl/6003441700_... Możesz to potwierdzić, włączając i wyłączając...
No stary to co masz w homologacji nijak się niema do tego co masz pod maską.
A masz jakieś pod maską?
Jest, tylko w masce.
przy setce rusza, ale i tak w tym przypadku nie można sugerować się wskaźnikiem W sumie sprawdzenie termostatu to tylko około 15sek. liczone z czasem podnoszenia i opuszczania maski :)
A sterownik, gdzie się znajduje? Gdzieś słyszałem, że pod maską na podszybiu.
Szukajcie a nie znajdziecie. Sterownik zamka jest zintegrowany w tzw. Moduł Sterujący Nadwozia. To ta czarna puszka pod maską pod podszybiem samochodu.
Proszę sprawdź uszczelnienie na układzie kierowniczym. i przelotkę od linki maski
Witam. Jak w temacie. Cz jest jakiś sposób na otwarcie maski bez uszkadzania innych elementów? Jeżeli tak to proszę o wskazówki.
Może zabrzmi to głupio,ale proszę o wyrozumiałość :D .Czy bez kanału dotre do rozrusznika?Niezbyt mogę go zlokalizować pod maską.
Wtyczka znajduje się pod maską, czy raczej zdjąć koło i tam jej poszukać? Na lewym kole, pod maską...:D
zawory.
No to otwórz maskę silnika i posprawdzaj
Jak chcesz wymieniać coś czego nie ma? Diagnozy zero. Nie odczytał nawet błędów. Ciekawe czy maskę otwierał?
Sprawdź również rozrząd. Znalazłem podobny temat do Twojego, może Ci trochę pomoże: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=1...
Ale to tylko w przypadku gdzie wycieraczki mogły by zawadzić o maskę.
Pod maską nie ma żadnych ciekawych bezpieczników panie kolego. Ma uszkodzony jeden bezpiecznik oznaczony jako KL15 w skrzynce nad kolanami kierowcy.
Ja przekładałem z Tigry na wentylowane. A większe pewnie będą pasować z kadeta/astry? Zaciski też trzeba wymienić z jarzmami. Serwo i pompę zostaw. Zainwestuj w nowe przewody bo pewnie już zgniłe. Na tył to pewnie jakiś swap z na tarczobębny może również z astry? Popatrz na forach corsy od groma było projektów w V6 pod maską to heble też pewnie zmieniali.
Corsa i astra kojarzy mi sie że przekaźnik jest pod maską zapięty na przegrodzie pod takim daszkiem z plastiku i dociśnięte to uszczelką przegrody.Bardziej po lewej stronie stojąc przodem do otwartej maski.
Z tego co kojarzę tam siedzą jeszcze dwa przekaźniki od świateł pozycyjnych- obok przekażnika świateł mijania (skrzynka pod maską), zajrzyj do nich, zobacz czy są zasterowane,czy jest U na nóżkach.
Odpal zimny silnik w nocy zobaczysz jak ładnie przewody świecą,oczywiście z otwartą maską
Zmieniałem to sam więc komu zareklamuje
Czujnik otwarcia maski, a raczej jego pozostałości.
Sprawdź jaki wpływ ma wilgoć na przewody. Odpal silnik, podnieś maskę i spryskiwacz do kwiatków w dłoń i sprawdź czy jak psikasz po przewodach WN to zaczyna przerywać.
Cześć. Mam problem z Corsa D 1.3 2007r opc. Pali bezpiecznik nr31 odrazu po włożeniu. Napewno nie działa jeszcze gniazdo zapalniczki, jest odpięte i też pali. Ma ktoś może jakiś schemat do tego albo wie za co odpowiada ten bezpiecznik? Nie mogę znaleźć podobnej skrzynki bezpieczników na necie która znajduje się pod maską. Pozdrawiam.
Wejdz przez bagażnik ,otwórz maskę i wymień akumulator
w corsie jest gumowe przejście od str kierowcy za bezpiecznikami, ale lepiej je widać z komory silnika
Dwa przekaźniki w skrzynce pod maską, nie te małe wąskie, a te kwadratowe, jest tak, że jeden obok drugiego na krawędzi skrzynki od strony pasa, jeden jest od zasilania strownika wtrysku, drugi pompy.
zajrzałem, w instrukcji są rozpisane tylko te pod maską, możesz powiedzieć coś więcej??
Miałem taki przypadek. Poprzegrzewana na stykach i skorodowana cała skrzynka bezpieczników pod maską. Może nawet ta sama Corsa? Bo nie naprawiałem jej jak należy, tylko poczyściłem z grubsza i pojechała dalej.
Nic nie trzeba stroić instalacja jest gotowa wpinasz kostki wkładasz duży bezpiecznik pod maską i wszystko chodzi.
Przeszukałem już pełno Internetów. :-) Każdy pisze, że ta "wsuwka" ma najść na jakąś blaszkę koło tej czujki, ale u mnie tego nie ma, albo bynajmniej jestem ślepy. Poszukam jeszcze w necie i pod maską.
Błąd dotyczy zaworu odpowietrzenia baku paliwa. Evap. Jest na filtrze powietrza pod maską.
Otworzyc maskę i sprawdzic płyny.
Podnieś maskę i sprawdź, to takie trudne?
Witam ponownie Trochę to teraz wygląda na usterkę połączeń sterownika silnika z resztą. Sprawdź bezpieczniki i podłączenia do skrzynki bezpieczników pod maską. Pozdrawiam
to nie takie proste skoro pojazd nie jest do niego przystosowany. Wystarczy znaleźć odpowiednie miejsce pod maską by zmieścić agregat. Samo podłączenie jest w sumie proste. Czy jest jakieś urządzenie, rozwiązanie które ułatwiłoby poranne zmagania z odśnieżaniem? Garaż, plandeka, farelka :D W moim aucie wstawiałem Webasto kilka lat temu. W prawdzie...
Witam. Chciałem sobie zamontować siłowniki do maski przedniej w oplu Corsie b. Czy ktoś juz próbował czegoś takiego? Czy trzeba jakieś specjalne siłowniki czy wystarczą zwykłe ogólno dostępne. Bo osobiście mi sie wydaje, że można było by je zamontować bez żadnych przeróbek. Proszę o porady.
Coście się tak uczepili tego ozonowania? Jeżeli jest to faktycznie silikon, to smród może być ciągnięty gdzieś spod maski i żadne ozonowanie kanałów wentylacyjnych nic mie da.
Ale zacznij od zdiagnozowania silnika.Nic pod maską nie syczy?
To sprawdź jeszcze przewód masowy łączący karoserię z silnikiem. Na próbę możesz wziąść kabel rozruchowy i podłączyć osobno pod maską. I wtedy wypróbować.
Bezpiecznik. Powinien być pod maską i mieć wartość chyba 80A.
Panowie mam Książkę COrsa c Sam naprawiam oprócz tego jakiś tam katalog i nigdzie ale to nigdzie nie ma pokazanych odpływów pod maską i teraz nie wiem co robić z czym to ugryźć ma może ktoś jakiś schemat albo coś do tego ?? w których miejscach są te odpływy a uszczelka pod kompem dobra tam gdzie kable idą w tej plastikowej puszcze.
A Sprawdzałeś przekaźnik w skrzynce pod maską? przekaźnik nr.3 obrazki.elektroda.net/2_1265801328.gif Mogły też paść wyłączniki w kierownicy.
Jak otworzysz maskę to w prawym rogu przy podszybiu plastikowy dekiel przykręcany na wkręty. Przekaźnik nr 15/16 https://obrazki.elektroda.pl/6115607600_...
Zdjęcie dobrej jakości co jest pod maską też pomoże, bo na chwilę obecną to jest jak jest.
Na wszelki wypadek wymieniliśmy też czujnik temperatury odpowiadający za ssanie. Nie tylko za ssanie, bo to czujnik temperatury sterownika, który odpowiedzialny jest za ten błąd. Dlatego na początku napisałem, że to nie ten wymieniasz. Al Ty zamiast pogrzebać po maską, wertowałeś jakieś fora.
Centralka powinna być od strony kierowcy po lewej stronie...musisz zdemontować plastikową osłonę tę przy tej ,,wajchle" do otwierania maski i tam ją znajdziesz...
To jest czujnik ciśnienia oleju z tego co się dowiedziałem a znajduję się po otwarciu maski po lewej stronie silnika na wprost chłodnicy, oczywiście w moim oplu corsa b 1.0, bo w innych silnikach może być w innym miejscu. Jak wyjdę z pracy to zrobię fotkę i podeślę.
Z własnego doświadczenia wiem, że sportowy wydech w seryjnym silniku nic nie daje. Dedykowany, owszem, coś da. Każdy 'kombinowany' trzeba modyfikować i sprawdzać efekty na hamowni. Stożek też nic nie daje. Wsadzony pod maskę 'stożek' za 40zł z allegro nic nie daje (oprócz dźwięku) :) Taki prawdziwy stożek z prawidłowym montażem daje efekty, ale na...
Pod maską nie zobaczysz, tylko z kanału, powinien być obok rozrusznika, najczęściej w oplach jest za prawą półośką pod rozrusznikiem ale zawsze go szukaj na łączeniu skrzyni biegów do silnika w okolicach rozrusznika, prosty temat wymienisz czujnik i po sprawie, także właź do kanału i wymieniaj, napewno nie jest od góry w oplu tak jak dałeś zdjęcie.
W tym modelu czyli w jakim? Autor podaje sprzeczne informacje - raz pisze, że ma wersję 1.2 45KM, a w tym samym zdaniu pisze, że ma silnik X14NZ... a X14NZ to 1.4 60KM - więc autor chyba sam nie wie co ma jego auto pod maską.
Piszesz że jest to licznik elektroniczny i ma linki? Jedno z drugim się wyklucza. są takie wynalazki,np renault safrane,linka ze skrzyni idzie do czujnika prędkości który jest wewnątrz potem z czujnika na deche ,ale w tej corsie to chyba linka tylko nie pamiętam już,ale wystarczy pod maskę popatrzeć
Bardzo częstym problemem w tych silnikach jest czujnik położenia wału korbowego. Jaśli immobiliser to by nie kręcił. Czujnik jest pomiędzy prawą półośką a silnikiem niedaleko skrzyni biegów (koła zamachowego), nad miską olejową, jak otworzysz maskę to z tyłu za silnikiem.
Pod maską -po prwej są dwa bezpieczniki - są ok.
Jak dla mnie to problem z czujnikiem - ECU steruje wiatrakiem żeby schłodzić. Jeżeli masz błąd pewnie soft decyduję o włączeniu wiatraka. Podnieś maskę - przyspieszysz chłodzenie może zobaczsz co nie gra?
Tak... a ten 1.6 to będzie świeżo po dotarciu... Pomarzyłeś? To teraz trochę faktów, przekładasz wszystko co pod maską, cały wydech i instalacje elektryczną, jeśli to ma jeździć. Inaczej wyjdzie kuriozum techniczna, które szybko odbije ci się czkawką. Skrzynia, ma inne przełożenie główne, wkładając silnik 1.6, spowodujesz wzrost zużycia paliwa i nie...
Wita, Mam o to problem przy odpaleniu Samochodu trzęsie mi w środku i skaczą obroty z tego co mi wiadomo i ludzie pisali to może być Silniczek krokowy tylko nie wiem gdzie on się znajduje w mojej Corsie mam 1 punktowy wtrysk. Wymieniłem dziś przewody od świeć bo miały przebicie kopało prądem. Po wymianie przewodów jest bez zmian jak go gazuje strzela...
To Combo nie Corsa :) Jeśli chodzi o czujnik niezamknięcia maski to takiego to auto nie posiada. A czy w Fiacie Doblo jest taka kontrolka bo to podobno ten sam samochód.
Pod maską obok pompy abs masz skrzynkę są w niej cztery kwadratowe przekaźniki od wentylatorów i jeden mniejszy od sprężarki klimatyzacij
Miałem 2 tygodnie temu to samo w swoim Kadecie. Okazało się,że skleił przekażnik świec żarowych (pod maską). Po wyczyszczeniu styków jest OK.
Chyba SEH-a miałeś? Wracając do stożka, czy "rybie skrzela" na błotniku, albo wlot na masce poprawia cały mechanizm zasysania powietrza? Oczywiście przy oddzielonym przegroda kolektorze. Co się stanie, jak będzie padać i stożek bedzie mokry? Choć powiem wam, że bandaż na kolektorze tez obniza temperaturę pod maską.
Kup czujnik od kadetta GSI. Tam byl licznik elektroniczny i impulsator w skrzyni. Wiem bo miałem :) Tak żeby jeszcze raz jednoznacznie wyjaśnić - to JEST Kadett GSI, ale nie ma oryginalnego czujnika na skutek modyfikacji skrzyni biegów - i już nie da rady oryginalnego zamontować więcej. Więc ta opcja definitywnie odpada . Auto nie ma również prędkościomierza...
Faktycznie akumulator umarł... nie dało się go nawet naładować :/ Dzięki za pomoc :)
niestety nagle odmówiła posłuszeństwa moja corsa. Chciałem odpalić a ona nic tylko jak przekręca, kluczyk to robi jedno tykniecie gdzieś pod maską. akumulator siedzi nowy. Może rozrusznik ale szczerze mówiąc nie wiem gdzie on jest schowany. Liczę na wyrozumiałość i trafne porady
Co do zamulania.... nie zgadzam się w wypowiedzią kidu22 - nie każdy silnik jest utrzymany odpowiednio... w silniku zużywają się pierścienie, rozciągają paski klinowe i rozrządu, popychacze, panewki, brak kompresji... Nie powiesz chyba że silnik przy 100.000 200.000 i 300.000 km jest taki sam. Przegląd nie u Zdzisia tylko w ASO Może nie mam na imie...
Witam, posiadam corse D 2012r która nagle straciło lampkę w bagażniku i w kabinie umieszczona na podsufitce. Żarówki całe tak jak i bezpieczniki. Kolega podpowiedział że może być to któraś z czarnych kostek w skrzynce bezpiecznikow pod maską. Jestem zielony w temacie i poszukuję jak najszybszej pomocy
Witam gdzie będzie najlepiej odciąść pliwo w oplu corsie lub jakoś wpiąś się w układ zasilania cewki.Wolałbym odcięcie paliwa niewiem czy jest tam jakaś pompa z przewodami z tyłu koło baku czy trzeba odciąść przewody z przodu pod maską.
Witam. Corsa D 2008 rok, 1.3 CDTI. Gaśnie, nie chce odpalić. Błąd P1625-02 Zbyt niskie napięcie przekaźnika głównego. I rzeczywiście, po podłączeniu op-com, w parametrach napięcie pokazuje 5 V. Czy owy błąd dotyczy przekaźnika K8 w skrzynce pod maską, czy sterownika silnika? Raz wyjąłem i włożyłem wszystkie przekaźniki, po tym jeździł tydzień ok. Teraz...
Ok. Dziękuję Panowie za pomoc. Spróbuję z plaka, ale fakt, to może być pompa, bo w ogóle jej nie słychać (jak mi to kolega doradził). Przy odpalaniu wszystko niby działa prawidłowo (nie wariuje nic pod maską). Sporbuje plaka, byle dojechać do mechanika. Dziękuję jeszcze raz za pomoc.
W zbiorniku jest tylko sitko na smoku pompy niskiego ciśnienia. Jedyny filtr paliwa jest pod maską zintegrowany z separatorem wody. Połączenia przewodów przy filtrze jak i obudowa filtra muszą być szczelne.
xsara maska maska mercedes maska maska wprowadzania
lodówka samsung rl34hgps renault master klucz radio mercedes reset radio
panel reczny zablokowany nissan qashqai
Wpływ niskiego ciśnienia na kocioł Termet Ecocondens Crystal Termet EcoCondens Crystal - wysokie zużycie gazu