Po temacie. Wtryskiwacze valtek. Ja też widząc to pod maska bym się nie przejechal. nie twierdze że to są dobre wtryskiwacze, ale nie można zakładać iż to ich winna nie widząc auta, są 2x albo zmienisz gazownika (który się przejedzie autem ze skanerem) albo przy odrobinie twoich chęci i wiedzy możemy Cię pokierować co masz robić aby samemu to ustawić
No wiem ze pod maska. Tylko w którym miejscu
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
UPC to ten pod maska po prawej? Tam często zalewa modół woda. Sprawdź wiązke i zasilanie do stera silnika.
w silniku 8V jest skrzynka z przekaznikami po lewej stronie pod maska silnika przy zbiorniczku wyrownawczym. w tym nie wiem,ale pewnie tez pod maska
Fakt jeden czujnik w dzwiach mi poszedl . Ale teraz wszystkie sa sprawne. Z skad wiem ?? Mam alarm silicon i on posiada auto hazard light - po otwaricu dzwi z wlaczonym silnikiem mrugaja awaryjne. Czyli alarm reaguje na czujniki dzwiowe czyli sa sprawne. W UCBIC sprawdzalem bezpieczniki teraz dokladnie nie powiem ktory ale narysowany jest na nim samochod...
Silnik chodzi bez wiekszosci sygnalow do sterownika i pewnie klekocze,jak by mial za chwile wypluc tloki,co?Wiazka elekt. od skrzynki bezp/przek.pod maska idaca w dol(miedzy miska olejowa silnika a belka pod chlodnica-pognite kable.Niewykluczone,ze wiecej jest takich miejsc
Sprawdz wlaczniki krancowe drzwi i pokryw silnika i bagaznika. Czasem zdarza sie ,ze podczas montazu alarmu zostaja podlaczone krancowki pokryw silnika i bagaznika pod jedno wspolne wejscie z drzwiowymi . W takim przypadku gdy maska niedokladnie dolega moze zapalac sie lampka wewnetrzna.
Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
A jaki tam siedzi silnik pod maską ?
Dzieki wielkie wszystkim za podpowiedz gdzie szukac przyczyny z licznikiem - szukałem tam gdzie pisaliscie (chodzi o wiązke przewodów od abs do sterownika ) i okazało sie ze była ok. przyczyna była dalej - przewód był uszkodzony miedzy skrzynka bezpieczników które znajduja sie pod maska-przy silniku a bezpiecznikami głównymi wewnatrz samochodu i faktycznie...
Jak nie działają kierunki i klakson dodatkowo to sprawdż skrzynkę pod maską...
W tym modelu skrzynka z przekaźnikami znajduje siś pod kierownica i pod maska z lewej strony, najlepiej poszukaj kabli od silniczka i podłącz kontrolkę, wyciągaj każdy przekaźnik po kolei i patrz kiedy ta kontrolka zgaśnie, jeśli trafisz na taki to zamień go z innym. Jeśli to nie to to ryć instalacje, zapewne gdzieś zwarcie ;)
sprawdz sobie bezpiecznik w komorze silnika kolo akumulatora mozliwe ze przegnil bo pod oweiwka miedzy szyba a maska dostaje sie woda a tam akurat jest skrzynka bezpiecznikow. ja tak mialem w swojej reni. sprawdz sobie ten bezpiecznik
Odłączyłem przewód wychodzący z filtra paliwa i było paliwo więc moim zdaniem filtr odpada, oraz był wymieniany 3-4 miesiące temu. paliwo nie dochodzi do (odpowietrznika, filtra) nie wiem co to jest jak to się nazywa pod maska przy prawym kole każdy mówi co innego nie znalazłem tego na internecie wiem że tam już paliwo nie dochodzi. gdzie jeszcze mógł...
Czy "padające", terkoczące KZFR będzie słychać w kabinie? Chodzi mi o opisany wcześniej odgłos słyszalny właśnie w kabinie. Pod maską już mniej, może tak gdzieś głęboko za silnikiem.
do miasta polecam PB E46-nie ten budżet na cabrio po 2002. poza tym + silniki m52, m54, + odczucia z jazdy + solidna mechanika - 90% wrak na kołach (nie jest pojazdem idiotoodpornym) - korozja tak w przed jak i polift (nadkola przód i tył, maska, ..) - sprowadzane przeważnie uszkodzona -/+ diesle z przebiegami powyżej 0,5mln km (m57 bardzo żywotne)...
Witam Juz raz mialem z nia problem ale pomoglo wyczyszczenie bezpiecznikow i wszystko bylo ok . Teraz problem jest taki w aucie ciagle delikatnie swieci sie dioda od immo. Immo reaguje prawidlowo - otwiera i zamyka dzwi ale dioda ciagle slabo swieci i nie idzie odpalic auta :/ Wyciagniety ostatni bezpiecznik 60 A powoduje znikniecie swiecenia diody...
Witajcie Mam następujący problem, trafił do mnie renault megane ii silnik 1.6benzyna rok 2006. Usterka to niedziałające wycieraczki z przodu i tył. Spryskiwacz działa bez problemu. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem bezpieczniki pod maska i w kabinie, wszystkie OK! Wyjąłem silnik z mechanizmem i sprawdziłem na stole działa czyli jest sprawny.Masa na...
Kolego, mam teraz ten problem, i co było przyczyną tego cykania?
A proponuje sprawdzić czy gdzieś nie zalało może instalacji pod maską tam są kostki rozpinające na silniku nie zaoksydowało coś tam na przekaźnikach?
Dobra nie wiem czy dodałem w dobrym dziale ale.... Mam pytanie a mianowicie mam do wymiany: -Rozrząd kompletny (silnik 1.4e 55kW 75KM) -Kolektor wydechowy pewnie używka, -Zderzak tylny, oraz wkładki lusterek zewnętrznych. ewentualnie jeszcze naprawienie wgniecenia maski (po kolizji z sarną) i drobne mankamenty lakiernicze po obu stronach zderzaka przedniego....
Mógł zaciąć sie termostat. Maska do góry,uzupełnić płyn , zapalić silnik, czekać aż rozgrzeje się do temp 80 - 90 stopni , obserwować zachowanie płynu. Następnie sprawdzić ciepłotę węży do i od chłodnicy, winny być ciepłe. Jest druga ewentualność , stary płyn , z dolewkami wody, przy temp.18 stopni , zrobiło kaszę w pompie paliwa i pleciały skrzydełka...
Witam serdecznie, jestem posiadaczem Megane II 1.6 16V. Samochod w zasadzie miesiac po zakupie zaczal tracic moc przy przyspieszaniu, glownie na zimnym silniku (wciskal ladnie w siedzenie i niespodziewanie "puszczal" pomimo gazu "do deski" za chwile znowu lapal itd.). Podobnie na swiatlach odczuwa sie, ze silnik jak by "podskakiwal" pod maska, subtelne...
Witam szanowne grono moze znowu zasiegne waszej pomocy tym razem cos innego niz elektronika... mianowicie.. Wczoraj podczas jazdy uszkodzil mi sie moj kochany samochodzik a z braku elektryka i mozliwosci transportu probuje przez wasza wiedze namierzyc usterke poki nie znajde jakiegos elektryka. wiec tak samochod to : RENAULT megane 1,6 RT 1996r +gaz...
Aby dostać się do filtra paliwa, luzujesz prawe koło, dźwigasz auto na lewarku, ściągasz koło, stawiasz auto na klocku/kobyłce, demontujesz przednią połówkę nadkola (tą z deklem) - bodaj mocują go 3 kołki i chyba 3 wkręty, jak zdemontujesz nadkole, to filtr zauważysz. Teraz są 3 różne rodzaje filtra: A. niski wkład B. wysoki wkład C. cały filtr bez...
wracając czyli mówicie że 7.2l lpg na 100km to by się mogło zgadzać problem bardziej z tą wachą, To nie za bardzo by się zgadzało, a zatem doprecyzuję co miałem na myśli w poprzedniej wypowiedzi. Bartek1999kk napisał: przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie, Moim zdaniem...
Koledzy mam taki problemik jak w temacie. W lipcu nadpalił się pin odpowiadający za pompkę paliwa na płytce przekaźników pod maska. Efekt był taki, że pompka nie działała wcale. Płytkę przeczyściłem a ten nieszczęsny pin nagiąłem i zaczęło łączyć. Niestety megi na benzynie nie działała już tak jak wcześniej. Autko można było odpalić na benzie i jakoś...
cholera,plaga jakaś :-) moj tezna to choruje,szukam ciagle.powiedz nam jeszcze co ty tam pod maską masz :)
zakladam alarm CORADO VERSUS P do meganki z 96r. wszystko jest ok procz 2 rzeczy: nie jestem pewien ale czujnik otwarcia tylnej klapy nie jest chyba podprowadzony zadnym przewodfem do przodu auta i musze zrobic to sam poprawcie mnie jesli sie myle nie wiem ktory kabel przeciac w kabinie przy bezpiecznikach zeby zrealizowac odciecie zaplonu lub paliwa...
Pojazd oddany do kasacji nie musi być kompletny, są co prawda ograniczenia ustawowe, że jeśli nie posiada istotnych elementów wyposażenia to za każdy brakujący kilogram stacja demontażu może doliczyć do 10 zł. kluczowe jest tutaj "do" bo tak to określ ustawa. Istnieją takie auto złomy, które na to machną ręką, istnieją takie które bezlitośnie 10 zł...
Witam ponownie. Dziękuję za to powyższe wytłumaczenie. Skrzynki UCBIC nie za bardzo udało mi się wyjąć, dużo kabli a ktoś tam jeszcze alarm wsadził na chama... Sprawę niedziałającego immo w megance kojarzę z forum, zaś mnie trochę zwodzą dwie sprawy - po pierwsze, kiedyś pomogła przy tej przypadłości terapia udarowa - wg. mnie coś nie stykało... Po...
sprawdź masę na module zapłonu na ściance grodowej pod maską oraz masę na silniku - sprawdzaj przy włączonym zapłonie
Zamkiem steruje moduł pod kierownicą, komputer silnika pod maską ma co innego do roboty
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
Pewnie:) Nie zapominając o pokrywie silnika zwanej maską. Nie wiedziałeś?
Do podłożenia zostaje jeszcze włącznik wycieraczek, choć osobiście stawiam na silnik wycieraczki. Wszystkie biegi wychodzą z UPC (pod maską) sprawdź jeszcze wiązkę.
witam Wiem,ze zakładam temat jak setki innych, no ale każdy ma inny sprzęt i cięzko coś interesującego mnie znaleźć. Otóż jestem elektromechanikiem samochodowym i na codzień zajmuje się elektryka,elektronika, diagnoza komputerowa itp. W nagłośnieniu nie siedzę głęboko, wiec potrzebuje trochę rady:) Postanowiłem nagłosnic sobie nieco lepiej moje auto...
To bardziej skomplikowana sprawa. Z włącznika wycieraczek sygnał cyfrowy idzie do modułu UCH nad nogami kierowcy i dalej CAN do modułu BSM pod maską. Tam przekaźnik uruchamia silnik spryskiwacza. Przekaźnik nie wymienny, tylko cały moduł. Najczęściej leci sam silnik spryskiwacza lub włącznik wycieraczek.
kolego mam upe tylko że w spisie brak tej motki, możesz podrzucić jak podłączyć w układzie robie ster silnika megane 1.6
Opel Astra H - wymiana żarówki /szczególnie przód/ to dramat. Przecież tam jest zaślepka pod nadkolem. Nawet maski nie trzeba otwierać. Tak samo jak w Megane II
Zdarza się to przy porannym uruchamianiu (w różnych odstępach czasu, raz na trzy miesiące a czasem raz na trzy dni) rozrusznik kręci silnik nie odpala. Podczas szukania przyczyny doszedłem do złącza przewodów sondy lambda, które po rozłączeniu i złączeniu powodują że silnik odpala . Problem jednak powraca , w tym tygodniu maskę otwierałem trzy razy....
Wiem, wiem. Ale czy jego brak powoduje problemy z odpaleniem, zwarciem i inne odpisane przeze mnie czy tylko na przykład nierówną pracę silnika ?
Inna opcja jest jeszcze peknieta membrana w gruszce. Jak zacznie falować na obrotach, podnieś maskę i obserwuj jej cięgło.
często pomaga wymiana dwóch przekaźników pod maską w takiej czarnej skrzynce - można podstawić normalne polskie
pomaranczowy kabelek od sterownika sprawdz postacyjkowy czy jest. Dodano po 1 podmień bcm pod maską na inny
Witam wszystkich, mam gigantyczny problem i proszę o pomoc !!! przełożyłem silnik megane 2 z roku 2003 osprzęt delphi na simens z roku 2005 silniki 1.5 dci , ale wtyczki nie pasują w rozdzielni pod maską z bezpiecznikami , napiszcie czy już ktoś robił takie przeszczepy i czy jest możliwość przepięcia kabli ??? Z góry dziękuje za zainteresowanie .
Chodzi tu o to że kiedy sie zagapie i dodam za mało gazu na jedynce i zgaśnie mi auto. Auto samo nie gaśnie , nie ma problemu z odpalaniem, gdy wciskam i odpuszczam sprzedło nie ma żadnych świstów i pukań spod maski
wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i już...
Przycisk to w zasadzie wyłącznik bezwładnościowy w razie wypadku odcina dopływ paliwa/ wyłącz pompę/ jest prawdopodobie pod maską silnika przy nadkolu/strona kierowcy/w plastikowej puszce. Mało prawdoodobne żeby on zadziałał przy wjeździe do garażu .Masz alarm?
Witam od jakiegoś czasu mam problem z moja Renault Megane 2 1.9 dci 2006. Po wyłączeniu silnika spod maski słychać odgłos stukania. Pozatym żadnych innych problemów nie ma oprócz tego że dwa razy trzeba kliknąć by zgasić samochód . Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie co to mogłoby być? W załączniku filmik.
Sprawdź styki przy wiązkach pod maską (jezeli jest to silnik na komputerze) miałem podbny przypadek w megane 1.6 16v 2005rok jeden z pin-ów był przepalony na kostce podłączonej do ECU przez co nie było napięcia do pompy. Dodano po 7 w razie problemów ze zlokalizowaniem przyczyny braku napięcia najprostsze rozwiązanie Odpiąc zasilanie (oryg) od pompy...
map jest u góy na grodzi komory silnika, patrząc pod maskę to za silnikiem doprowadzony jest do niego przewód gumowy podciśnienia i złącze elektryczne, jest na nim wytłoczenie GM bo takie stosują też w Oplach
czy przyuczając nową kartę mogła coś popsuć iż mam teraz ten problem? Nie ma takiej możliwości. Sprawdź UPC w skrzynce pod maską obok akumulatora czy nie dostała się wilgoć. Włączanie się wentylatora po zapłonie to najczęściej brak komunikacji ze sterownikiem silnika - typowa usterka Megane/Scenic II z tamtych lat, sporo informacji o tym problemie...
Odnośnie zdemontowania skrzynki bo są trzy z bezpiecznikami - obok akumulatora ta pewnie nie - po lewej stronie samochodu w komorze silnika (pod maską) - wewnątrz samochodu po lewej stronie na wysokości kolana , tam właśnie słyszalne jest te brzęczenie Czy to właśnie chodzi o tą ze środka samochodu , czy tą z przedziału silnika ?
UPC otwierasz maskę silnika i po prawej stronie masz plastik na dwie śrubki torx 30 :) i tam znajdziesz bezpieczniki pomiędzy masą wtyczek
Dość typowa usterka, najczęściej uszkodzona jest skrzynka bezpieczników pod maską (wilogoć, należy podnieść wszystkie przekaźniki od pcb oraz sprawdzić wszystkie przekaźniki), rzadziej kable od sterownika silnika do skrzynki bezpieczników.
Mógłbym, ale znalezienie rozrusznika będzie łatwiejsze, uwierz mi i następnego posta napisz dopiero po otwarciu maski, bo wydaje mi się, że nigdy pod nią nie zaglądałeś.
Witam, silnik sam z siebie zgasł i od tego momentu nie chce zakręcić, pojawia się komunikat STOP i załącza wentylator. W pierwszej kolejności naprawiona karta ( lutowanie ) potem sprawdzenie bezpieczników i czyszczenie wtyków pod maską. Sytuacja bez zmian. Dołączam zdjęcie deski, to co widać po załączeniu START ( brak kontrolki silnika i grzania świec)...
Mam podobne objawy w Toyocie Corolli e12 1.6L Dziwne stuki pod maską przy przyśpieszaniu, a przy 3000 obr/min. Są najgłośniejsze. Mechanik stwierdził że do wymiany są panewki :(
Witam wszystkich mam ten sam problem błąd p0045 napięcie do konwertera podciśnienia raz 0.3v a raz 2.30v wiązkę całą wyprułem przewody ok tyle że one idą nie do ECU tylko do modułu UPC pod maską . Czy jest możliwe że UPC padło? Może ktoś ma pomysł jak rozwiązać ten problem silnik chodzi w trybie awaryjnym. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie. Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu zweryfikować? opisuję fakt, jaki ma miejsce! co jest niejasne? Czy już wiesz jaki masz błąd w temacie i czy to jest jasne, że nie potrafisz opisać problemu Może...
Prawdopodobnie nie ta poduszkę wymienili co trzeba.Jezeli ta przednia jest zla to trzeba zaciagnac reczny i ruszyc , druga osoba przy otwartej masce musi sprawdzic czy silnik sie podnosci-odrywa ,raczej ta przy skrzyni biegow , nie wiem jak to jest w przypadku tego samochodu.
Sprawdzałem wtryski też przez zamianę i również bez zmian.Czy za ten stan rzeczy może być odpowiedzialny czujnik polożenia wału? Naprawdę podmieniałeś wtryskiwacze??? A to drugie pytanie wyklucza dalszą pomoc Masz maskę otwartą i pytasz gdzie sterownik silnika i jak go wymienić?, odpuść i oddaj do naprawy
Wszystko wskazuje że nie ma obiegu płynu przez nagrzewnicę. Na rozgrzanym silniku podnieś maskę i chwyć za wynrze do i od nagrzewnicy. Musimy ustalić czy jest w ogóle obieg wody przez nagrzewnice, by pruć sam mechanizm przesłon nagrzewnicy.
Witam ponownie i pozwolę sobie opisać co się dalej działo i jakie rozwiązanie problemu. Samochód zaczął podczas jazdy gasnąć po wrzuceniu luzu lub hamowaniu, póki się jechało i obroty ponad 1000 to wszystko w porządku, Na luzie - mogiła... Przyczyna i rozwiązanie problemu. Czujnik położenia wału tuż przy kostce z czytnikiem optycznym miał przebicie,...
Witam Samochód to Renault Megane 1,4 16V, 2002 r. Rano przy próbie zapłonu zaczeły migać wszystkie kontrolki na desce i oświetlenie wnętrza auta słychać klekotanie przekaźników (tych przy silniku - pod maską). Rozrusznik milczy. Po wyjęciu kluczyka nie zapala się nawet oświetlenie wnętrza. Ponowna próba to samo - dyskoteka. Do wczoraj żadnych problemów...
Witam, Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, co to jest za błąd "014 - obwód zaworu opróżniania kanistra"? Taki mi wyskakuje na komputerze bez przerwy. Co to jest i gdzie tego szukać? Powiem że pierwsze słyszę. Ma to związek z pochłaniaczem par paliwa? Ostatnio coś mi się deko samochód dziwnie zachowuje, tzn. Przy gwałtownym dodaniu gazu na małym biegu (chyba...
Właśnie obroty podczas kręcenia ,gdy odczytuję Launchem skaczą na jakieś 999 o ile dobrze zauważyłem i dalej 0 , zrywa połączenie oczywiście. Jednak brak reakcji nastawnika zaraz po przekręceniu stacyjki wygląda dziwnie. Czyli może rzeczwyiscie jest część wiązki przytknięta do masy. Tylko gdzie to szukać. Wiem że w nich instalka lubi gnić zaraz pod...
megane maska maska megane maska silnik
rygiel domofonu yamaha filtr paliwo napięcie baterii histereza
Mikrofalówka Delonghi pika i nie działa przycisk zatrzymania Jak zresetować mikrofalówkę Delonghi do ustawień fabrycznych?