Tutaj masz napisane jak odczytywać błędy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... jak następnym razem Ci sie tak stanie to odczytaj.
Pod schowkiem od strony pasażera.
Po co płacić komuś za odczytanie błedów komputerem skoro można je odczytać samemu. Wystarczy zewrzeć pin A i C w gnieździe gdzie podłacza się komputer przekręcić kluczyk w stacyjce i kontrolka CHECK zacznie mrygać pokazujać kody. Już kidyś umieszczałem na elektrodzie tabelke błędów tak więc powinno byći można sobie ją pobrać Pozdrawiam
tak 1-3
To jeszcze poczytaj. Określona ilość mrugnięć lampki "check" daje określone cyfry, przerwy między nimi itd. Temat wałkowany wiele razy - zamykam
Jeździłem autem długi czas aż mechanik miał czas. Okazało się że wiązka przewodów była zawilgocona, mokra i było jakiś przebicie. Zostało to zabezpieczone i dodana została także lepsza masa do silnika. Także została wyregulowana przepustnica. Teraz nie ma już żadnych problemów.
miałem kiedyś identyczny przypadek, w ciemno wymieniłem czujnik temperatury i pomogło http://obrazki.elektroda.net/32_12135657...
sprawdziłem komputer samochodu przez zwarcie w łączu diagnostycznym pinów A i C wyszedł błąd 0110, 1620,1500 ten ostatni to standard i występuje zawsze w Matizie ,pierwszy to czujnik MAT który został wymieniony na nowy i oryginalny w ASO drugi błąd odpowiada za włącznik A/C (klimatyzacja?) błedy zostały póżniej również potwierdzone przez komputer serwisowy...
mysle ze to immo oczywiscie jezeli nie mozna go odpalic
Reset z interfrejsa pomógł.
mam pewien problem z kontrolką check. Nie masz problemu z kontrolką, ona tylko cię informuje, że masz jakiś problem ze sterowaniem układu wtryskowego....i trzeba oddać auto do polecanego warsztatu
Przed diagnostyką sprawdz naładowanie akumulatora.
Moge przeslac skan z kiazki. prosze o adres
No sprawdzić zasilania sterownika.
może masz czujnik crash i on jest wybity
WIecej na ten temat znajdziesz na matiz.autokacik.pl W tym jak odczytywac bledy.Liczy sie migniecia kontrolki check
sprawdz odczyty z lambdy, jakie ma wartosci
Witam. Po kilku dniach odpaliłem matiza. Auto jeździ jakby bez problemu. Kontrolka Check się nie zapaliła ale za to wskaźnik temperatury silnika po przejechaniu 20 km ani drgnął.
Gdy sonda dobiega juz kresu swego zywota to na pb jeszcze tyle o ile wskazuje normalnie to na lpg juz nie chodzi w calym swoim zakresie
wymieniałeś palec, kopułkę, świece?
Mam podobny problem. Też w moim Matizie zapala się check podczas jazdy i gaśnie, mało tego na wolnych obrotach to samo, czyli stoję na światłach nagle szarpnie autem, zapali się kontrolka i z gazu przełączy się na benzynę. Błąd jaki pokazuje na komputerze wskazuje na moduł optyczny, ale elektryk wymienił moduł na nowy i to samo, zapala się check. Na...
dziękuję za podpoeiedż a może ktoś się orientuje czy można zamienić przewody wysokiego napięcja matiza naprzykład przewodami od poloneza lub malucha albo innego typu samochodu
Witam kiedyś robiłem z matizem miał podobne obiawy jak u Ciebie jeden z mechaników rozebrał układ zasilania paliwem a tam wyłożył sie aparat zapłonowy. Jeżeli check nie świeci to paliwo i jego układ.
No raczej problem z elektryką, skoro po resecie komputera, po każdorazowym odłączeniu akumulatora na parę minut, auto bez problemu odpala, więc jakby to był problem z paliwem, to raczej reset komputera, nic by nie pomagał. Chyba że się mylę.
...może moje pytanie wydawać się prozaiczne, ale w jaki sposób zrobisz mostek A i C? Jakich kabli użyć i z jakimi końcówkami (wsówkami?!) Nawet spinacz biurowy będzie ok.
witam,matiz nie chce odpalic po zgaszeniu,brak iskry na świecach ,nie słychac pompki paliwowej,nie zapala sie kontrolka check po przekręceniu zapłonu
Szarpanie i check engine na rozgrzanym silniku. Sonda lambda daje taki efekt gdy nie dziala poprawnie.
Check jest to kontrolka sewisowa silniku,przeważnie informuje o jakimś błędzie któregoś elementu w osprzęcie silnika Napewno odłączałeś złącza elektryczne,pomóc może odłączenie na kilaka minut dodatniej klemy akumulatora,powinno być dobrze ewentualnie mogą rozregulować się obroty biegu jałowego,należy je ustawić według opisu w książcze lub na Forum.
Połączenie przewodów przy klemie + lub uszkodzony alternator
Witam, Mam problem z moim matizem, nie chciał odpalić (wcześniej brak jakichkolwiek dolegliwości). Z obserwacji wyglądało to tak jakby 'zaskakiwał' i gasł po paru obrotach. Wymieniłem świece, przewody wn, palec i kopułkę rozdzielacza. Sytuacja bez zmian - nie odpala, zakręci (wydaje się że iskra jest, parę razy obróci i gaśnie); Dzisiaj rano (deszcz,...
Check się zaświeca ?
Odnośnie świateł - przełączniki w matizach lubią robić takie maniany, prawdopodobnie zestyki sa cały czas zwarte.. pewnie przełącznik do wymiany . ikonka check engine
Z wolnymi obrotami bywa bardzo różnie . czasami silnik pracuje normalnie , czasami "wachluje " na wolnych .
Napięcie na pompie paliwowej pojawia się na chwilę w momencie kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce po tym czasie jeżeli silnik się nie uruchomi pompa już nie dostaje napięcia.
Witam Dziękuję, postaram się sprawdzić. Dzisiaj silnik pracował prawie zawsze poprawnie, może miał troszeczkę wyższe wolne obroty, niezależnie czy świeciła sie lampka CHECK lub nie. Jerzy
Przy takim opisie problemu, to tylko jasnowidz pomoże. Jak samochód chodzi na benzynie - jak dobrze, to problem jest tylko w ustawieniu gazu, jest go po prostu za dużo podawane i dlatego silnik jest przymulony i dużo pali. To jest tak, jakbyś na gorącym silniku jechał na ssaniu. Źle ustawiony reduktor. Check ci się pali - sygnalizuje prawdopodonie za...
zlacze jest pod tapicerka od strony pasazera. mostkujac styki a i c wywolasz kody bledu.tylko jesli odpinales kleme to musisz poczekac az usterka znowu sie pojawi i zapisze sie blad.
a jak auto odpala gdy jest zimne? jeżeli jest problem z uruchomieniem tzn. odpala ale nie od razu trzeba go "prze-gazować" czy też niekiedy zimny gaśnie to należałoby sprawdzić jeszcze czujnik temperatury silnika. Może wskazywać złe wartości ale nie zapala się od tego lampka check engine
Witam. Mam mega problem! Otóż matiz odpala dobrze, podczas gwałtownego wciskania gazu zapala się kontrolka check. Wolne obroty niekiedy falują ale najgorsze to jest to,że puszczając sprzęgło na biegu wstecznym auto gaśnie, zapala się check, nie słychać pracy pompy paliwowej? Ciężko uwierzyć ale tak jest! Proszę o pomoc.
Jednak złapał błąd P0420 ale check się nie zaświecił. U mnie błąd pojawia się najpierw jako oczekujący, sporadyczny i jeżeli przyczyna go wywołująca trwa nadal, to zyskuje status błędu stałego i zapala się wtedy check. Mało tego jak przyczyna błędu znika i nie pojawia się przez jakiś czas (tego jaki, to nie wiem), wtedy check gaścnie, a błąd sam znika...
Jakie dane cię interesują ? Online to za mało np. [url=https://vindecodervehicle.com/check...
Witam wszystkich czy ktoś ma jakąś rozpiske wtyku do Matiza jak podłączyć uniscana kody błędów w matizie odczytasz zbierając piny złącza diagnostycznego... są one wtedy sygnalizowane przez "check"
kostka stacyjki podmieniana i jest ok, check gaśnie czyli nie ma błędów
Zanim wymienisz cały aparat spróbuj go przemyć benzyną ekstrakcyjną. Tam często śniedź z płytki zanieczyszcza optoelektronikę. Ja kilka w ten sposób uratowałem.
Tylko czy 386V na PFC to nie za mało? It is okay. While waiting for the IC check the elements in the PWM. Jest w porządku.Czekając na układ scalony sprawdź elementy w PWM.
Do złącza diagnostycznego mam wpiąć kontrolkę,czy patrzeć na kontrolkę "CHECK".
Ogólnie piszą żeby posprawdzać wtyczki. Wypiąć i wpiąć bo możliwe, że gdzieś nie styka. Kolejni, żeby wgrać nowy fw. Mało typowy błąd i trochę to wygląda na wróżenie z fusów. Jest też taka podpowiedź: [Service Mode] - [Memory/HDD Adj.] - [Memory Check] - [Detail Check]. When "NG" is displayed, replace the appropriate memory or PWB.
Z objawów-za mało paliwa.Świeci się check? Sprawdz ciśnienie paliwa.
Mało prawdopodobne żeby było to związane ze zwarciem w bezp.Wybłyskaj kody błędów to pomogę.Pozycyjne wymień żarówki .sprawdż złączki w lampach bywają nie zatrzaśnięte.
Z tą zworą uważaj, bo jeśli wsadziłeś ją w miejsce cewki, to może zaboleć. No widać że wpakowana w styki cewki. Ino dym pójdzie jak sterownik załączy. Ale ważne że check zgasł :)
Generalnie większość firm to zrobi bez zbytniego strojenia fochów. Bardziej chodzi mi o to, jakim sprzętem dysponują do diagnostyki francuzów, bo sam standard OBD to może być mało. Nieraz check się świeci, a uniwersalny tester mowi, że błedów niema. Z kolei to, że check się nie świeci, nie znaczy, że nie znajdziesz błędów producenckich.
Matiz z roku 2001 Ja to robiłem tak. Przy wyłączonym zapłonie zwarłem piny 1 i 3 albo jak kto woli A i C w gnieździe diagnostycznym. Następnie włączyłem zapłon i policzyłem błyski lampki Check. Cyfra zero to dziesięć błysków. Kody są czterocyfrowe.
przed wymianą kabli kopółki i palca palił z oporami tzn trzeba go było kręcić 10 razy taj jakby coś było na kablach po wymianie przestał palić , zastanawiam czy to przypadkiem nie wina świec były wymieniane z 2 lata temu . czasami zapala sie CHECK . masakra z tym matrixem
iskra sobie skacze cały czas kontrolka immo gaśnie. Więc chyba nic nie pozostaje jak tylko próbować podmienić aparat bo nie mam pomysłów co by innego mogło być co by można było sprawdzić hmm. A mam jeszcze takie małe pytanie kiedy komputer wywala błąd czujnika opto? bo wczoraj z ciekawości go odpiołem całkowicie iskry nie dawał ale check sie nie palił.
Wiem że pewnie już dawno rozwiązałeś ten problem ale teraz dostałem meila o zamknieciu tematu i znalazłem twój post. U mnie prawdopodobnie miejscem zwarcia była sonda lambda po wymianie palenie bezpiecznika ustało, ale czasami pojawiało się oznaczenie Check Engine. Teraz jednak od dłuzszego czasu jest Ok.
Czyli jednym słowem dostaje za mało paliwa? Po regulacji lpg i wymianie przepływomierza na gazie check gaśnie zapala się na benzynie i zazwyczaj na rozgrzanym silniku
witam poniżej dodaję link to tego daewoooo matiza i proszę posłuchać jak on pracuje na wyższych obrotach https://www.youtube.com/watch?v=WZdUODlO... Dodano po 2 i proszę przyuważyć że kontrolka check gaśnie po chwili
Witam. Jeżeli zaświeca się kontrolka check to pojawia się jakiś błąd. Proponuje zczytać kody błędów to może naprowadzić na uszkodzenie. Pozdrawiam.
Być może pin 9 lub 36, ale trzeba to sprawdzić... 1.4L to trochę za mało informacji
Tym programem to tak słabo diagnozowanie Toyoty - wg mnie mało możliwości odczytu modułów pod Toyotę. Błąd może powodować kontrolkę check silnika, ale tak jak koledzy podali masz jeszcze prawdopodobnie problemy z napędem AWD - chyba że ograniczenie mocy silnika przez błąd katalizatora powoduje dziwną pracę napędu AWD.
Tak, kody wymigałem. Tak jak napiałem wcześniej - zastanawia mnie dlaczego jak odepnę czujnik, to sam CHECK znika. W każdym razie staram się znaleźć jakieś rozwiązanie problemu.
Skoro silnik X14XE, to wtrysk wielopunktowy. Zastanawiam się, czy wtryskiwacz na jednym cylindrze się nie kończy. EGR też może siać zamieszanie. Może zaślep go i sprawdź, czy i wtedy będzie zapalał się check (mało prawdopodobne, ale i niewielki nakład pracy i środków, żeby to wykluczyć). Dobrze byłoby na oscyloskopie podejrzeć sygnał z sondy. Sonda...
Centralka ma napis na sobie AMERVOX P/N: 136-2137 jest też S/N: - ale to chyba numer seryjny :P i jeszcze jest mała naklejka na której jest napis OK/2D Jak przekręce kluczyk w stacyjce to nie zapala sie kontrolka check - sprawdzanie podzespołów auta czy to tez może być przez alarm ??
A czemu nie zainstalować emulatora wtryskiwaczy? cztery oporniki i przekaźnik jeden lub dwa. jeśli potrzeba mam niepotrzebny emulator z wtyczkami bosch. nie znam strategii wtrysku jaki jest w matizie, ale pewnie ecu zgłasza tylko błąd od podpiecia wtryskiwaczy bo dalszych nie zbiera widząc że wtrysków niema, a pewnie przeszedł by na testowanie sygnału...
Przerwa w obwodzie czujnika poziomu paliwa lub zły styk przez co była większa rezystancja. Duża rezystancja - mało paliwa. Mała rezystancja - dużo paliwa.
Uniwersalne sprzęty to niestety za mało na tego zwierza
Matiz 99 rok przerywa na maksymalnych obrotach. Przerywanie nie jest przypadkowe tylko cykliczne... Przy otwarciu przepustnicy na Max (auto na luzie) silnik wkręca sie na maks obroty po czym cyklicznie przerywa ... - ciągnie - nie ciągnie. Czy możliwe jest to ze Matiz ma zabezpieczenie przed zbyt wysokimi obrotami ? czy jednak te przerywanie jest spowodowane...
Obciąż auto światłami, wiatrakiem i szybą. Po obciążeniu powinno mieścić się w zakresie 13-14,5V. Opis sugeruje brak połączenia, ale może ECU sterować jakimś przekaźnikiem i ocenia ze auto ma za mało prądu
?? Tak na poważnie? Co można zobaczyć w rozdzielczości 80x60? I to taka cena. Za 1300 to można już mieć matrycę 256×192. A to i tak raczej za mało, żeby szukać nią ptaków wielkości gołębia w zaroślach z 50 metrów.
10,5 czego? Bo jeśli to bary, to raczej za mało.
Carman scan, Launch X431, Autocom, Bosch KTS 520, Mega macs; mało tego masz?
W jakim celu robiłeś aktualizację? Opisz dokładnie jak wykonujesz aktualizację, co jak podłączasz, wszystkie szczegóły. Bo samo wskazanie "przez wifi", to stanowczo za mało. Jak brzmi konkretnie komunikat na wyświetlaczu? Czy "Please check your network, unplug and reconnect the power cord, and try again", a może: "Please try again" lub "Please check...
Pomocy! Po wymianie alternatora i odpięciu akumulatora na 24 h pojawił sie mały problem: przekażnik pompy paliwowej pulsuje lecz jej nie załącza auto nie odpala - check nie pali sie immo gaśnie. Po wyjęciu przekaźnika zapala sie check - można odczytać błędy pojawia sie 1500 oraz 1510. Jakieś porady??
Nie dawno kupiłem żonie matiza 0,8 w gazie. Problem jest taki że w gazie wszystko jest ok wszystko chodzi poprawnie moc jest ale wyskakują mi kody błędu 1500, 0130, 0201, 0202. Świeci się kontrolka CHECK Natomiast kiedy przełączę na benzynę silnik dławi się, szarpie, czasem strzela i jest brak mocy czym mocniej wciskam pedał gazu tym bardziej się dławi,...
Witam.odczytałem kody po zworce a+c licząc mrugnięcia lampki check wyszło 1 ,5,10,10 poszukuje tabeli błędów by zdjagnozować przyczynę gasnięcia matiza po nagrzaniu się.Przecinki to przerwa w mrugnięciach.
Sam diagnozowałem kodem błyskowym, pali dobrze tylko falują obroty i jak szybciej jadę czy przytrzymam dłużej na większych obrotach, to zaświeca się check engine. Czujnika szukałem z tyłu czyli od strony alternatora, nie ma go tam gdzie powinien być.
Kolego, mało możliwe, że dobry sprzęt nie zobaczy tej usterki. Skoro zapaliła się kontrolka, błąd został zapisany. Brak błędu to też jakaś informacja, ale tu objawy nie pasują do ginącego zasilania. Proponuję podjechać do kogoś, kto ma sprzęt do opla. Nie skaner uniwersalny.
choćby i podał ich i sto, to dalej będzie za mało :lol:
Nie uwali napewno - bo ja znam te styki jako używane do zczytywania kodów błędów. Jak zewrzesz i przekręcisz kluczyk - błędy będzie "wybłyskiwać" lampka check... http://autokacik.pl/files/280285526-2732...
check zapala się mniej więcej po 600km, najdłuzej 2 tysiace km mi wytrzymał zanim się zapalił... wiec 300km na benzynie to za mało, musiałbym tysiac przejechac...
Doprecyzuje swoją sytuacje z wymianą immobilizera: pomimo prawidłowej procedury uruchamiania silnika i wskazań kontrolek check i immo nie można było uruchomić silnika.
Witam, Trochę mało szczegółów ;) teoretycznie powinna wyświetlić konkretny komunikat , jeśli urzadzenie było rozbierane to zacząłbym od sprawdzenia czy czasami Purge Unit ( stacja odsysająca , parkujaca głowicę ) nie została źle złożona , może być problem ze spozycjonowaniem sie głowicy. Bywa, że spreżynki wypadają i wtedy urządzenie nie może się ustawić...
Witam. Mam problem ze swoim matizem. Zapala normalnie, chodzi na biegu jałowym ok, następnie po wciśnięciu pedału gazu zapala się kontrolka check engine i silnik gaśnie. Po sprawdzeniu kodów błędów wyskakuje 0105 i 0130, czy ktoś miał taki przypadek ,błędy sondy lambda. Proszę o pomoc
Jak świeci check to oznacza, że sterownik zapisał błąd, warto zobaczyć jaki to może ułatwić diagnostykę. Podałeś za mało informacji, żeby cokolwiek doradzić, można jedynie zgadywać.
Od niedawna w samochodzie matki (Chevrolet Spark/ Matiz 0.8 2007r.) zaświeciła się lampka Check Engine, podejrzewam, że błąd dotyczy zaworu EGR, bo już wcześniej były z nim problemy. Zamierzam wymienić lub zaślepić EGR, pozostaje tylko usunięcie błędu. Znalazłem na allegro coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/7064966900_1... ]Link
16804 to przytkany kat. Możliwe że mało jeździsz po trasach, głównie po mieście lub krótkie odcinki. Można próbować go przepalić. Czyli wysokie obroty i tak 50km jazdy - najlepiej po autostradzie. Aleee kat może być przytkany olejem. Nie ubywa Ci ostatnio zbyt dużo oleju? Możliwe że problem z turbo. Jeśli turbo wysiada to można próbować ją regenerować...
A tak w ogóle to trzeba zacząć od: oznaczenia silnika, rocznika, moc, buda, za mało danych...
witaj Właśnie miałem Ci pisać ,że czasami wystarczy podglądnąć profil autora postu. A swoją droga to ładnie Cię wywiało , 600 km. Mało jest takich miejsc w Polsce gdzie z Krakowa można jechać dalej. pozdrawiam
Diagnostyka komp. Geometria do sprawdzenia. Lexusy są strasznie czułe na takie rzeczy toyot mało robiłem to nie wiem ale to raczej to samo. Z tym korkiem nie wiem o co chodzi, i jaki to ma związek z trakcją i napędem.
Panowie mam jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem na komputerze, że mam kat wyprzedzenia zaplonu 4 stopnie. Czy to trochę nie za mało ?
Sprawdź kompresję z próba olejową. Ogólnie mnie to wygląda na kończący zajeżdżony silnik który jeszcze ratuje się sam i próbuje jechać. Ale jego agonia to kwestia czasu. 8 bar to sporo za mało. Może uszczelkę wydmuchało mpiędzy cylindrami
Witam, w czasie jazdy zapaliła się kontrolka check na desce i na wyświetlaczu i komunikat za mało płynu chłodniczego. Zdziwiło mnie to gdyż poziom płynu nie był w tragicznym stanie. Płyn został uzupełniony , check dalej się świeci. Zauważyłem że komunikat o poziomie płynu pojawia się powyżej 120km/H. I chyba trzyma za niską temp. Wrzucam zdj. Coś radzicie...
Nie do końca piszesz o które chodzi, ale od lewej(lewe skrajne zdjęcie): -Usterka układu ABS -Układ hamulca postojowego -jak świeci, "ręczny" zaciągnięty, jak mruga -mało płynu hamulcowego -Check engine -usterka w układzie silnika -słabe lub brak napięcia ładowania -otwarte drzwi/klapa -niezapięte pasy bezpieczeństwa Opis tych ikon znajziesz też w instrukcji,...
mam mały problem z matizem. mam przejechane 104tyś przy 90 wymienialem ukł DAC. a teraz zaczęła mi świecić kontrolka check i nie gaśnie. przy sprawdzaniu błedów wyszło mi 1500 standard bo nie ma klimy ale 0320 i 0340. i nie wiem co mam zrobic. ? a jechać do serwisu to masakra bo oni nic nie robią a biorą kasę. jeżeli ktoś wie to proszę o info.
witam wszystkich mam taki problem samochód matiz 1999 rok podczas jazdy gaśnie nie raz na wzniesieniu jak czekam na przejazd zapala mi się i gaśnie kontrolka Check byłem na kompie wyświetlił mi błąd sondy lambdy oraz czujnik klimatyzacji jak ja nie mam klimy proszę powiedzieć co mam zrobić czy to że gaśnie jest to wina sondy?
Mam dwa stacjonarne które miały zainstalowane win10 z takim kluczem Proszę użyć ShowKeyPlus (ze sklepu Microsoft) i sprawdzić posiadane klucze wpisując je w wierszu Check edition. Pojawi się informacja o rodzaju licencji. Dzięki temu uzyska Pan wskazówkę na czym Pan stoi (jeśli chodzi o legalność) - detaliczna/OEM/zbiorcza. W ten sposób będzie Pan...
Mam problem. W Matizie rozładował mi się doszczętnie akumulator. Po podładowaniu nie świeci kontrolka immobilizera oraz nie włącza się kontrolka check eng... Rozrusznik kręci ale nie można odpalić silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jednak pompę czyli chyba działa. Proszę, napiszcie co może być przyczyną tego stanu rzeczy i co można z tym zrobić?...
membrany nie sprawdzałem dziś nie pojechałem nim do pracy ale ok 19 znów coś nie chciał zapalić mało tego jechałem zapalił mi się check energi na chwile od razu nie chciał iść i jak naciskam na pedał hamulca to obroty wzrastają i opadają mało tego nawet nie naciskam a czasem falują , dziś zrobiłem dodatkową masę od klemy - do silnika i wyczyściłem końcówkę...
Tym bezpiecznikiem (ECM) napięcie powraca na obwody po stacyjce. Już coś wiadomo.Popróbuj jeszcze znaleźć miejsce gdzie jest zasilanie tego "uszkodzenia", wyciągając bezpieczniki mające pełne "czyste" napięcie bez kluczyka.Tym razem kontrolki powinny zgasnąć a check sie nie świecić. Spróbuj też rozłączać kostki w okolicy silnika alternatora itp. obserwując...
Były też Z16SE... Ale te były jak Yeti - wszyscy o nich słyszeli, ale mało kto widział - chyba jeszcze rzadsze niż x14se w "eFkach",
check matiz matiz kontrolka check świecić check matiz
bester regulacja prądu potencjometr cambridge audio naczynie przeponowy vaillant
Lokalizacja bezpiecznika deski rozdzielczej w samochodzie Brak obrazu z GoPro HERO 9, HERO 11, HERO 4 Silver