Witam Problem może być w napędzie przesłony nagrzewnicy - matiz nie ma zaworu przy nagrzewnicy ale grzeje cały czas. Na dole pod deską przy nagrzewnicy jest klapka która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub bokiem. Jeżeli rozpiął się ten napęd i klapka została w pozycji zimnej to gorąca nagrzewnica nie grzeje bo nie ma przez nią przepływu powietrza....
Według mnie nagrzewnica jest dalej przytkana, dopóki termostat jest zamknięty pompa chłodzenia wymusza przepływ przez nagrzewnicę. Z chwilą otwarcia termostatu ciecz chłodząca znajduje sobie łatwiejszą drogę przez chłodnicę (większa średnica węży) i pomija nagrzewnicę.
Kolego, tak jak napisałem matiza znam tylko z zewnątrz. Nie wiem jaki jest układ przestrzenny układu chłodzenia i czy sam się odpowietrza. Tego czy wody nie wyrzuci tego też nie wiem, bo nie wiem co jest przyczyną, ale nie powinno do tego dojść na wolnych przy próbie o której pisałem. Możesz te próbę (a nawet radzę)wykonać przy zdjętych korkach na zbiorniku...
Mam problem z ogrzewaniem w Matizie. Od jakiegoś czasu po zakupie przestał grzać. Zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego - brązowa maź. Wymieniłem zbiorniczek + korek oraz po przepłukaniu wodą destylowaną układu (wylałem stary płyn, nalałem wody i trochę pojeździłem, zlałem, nalałem wody, pojeździłem tak trzykrotnie) wlałem nowego płynu chłodniczego....
Jeśli nie możesz zidentyfikować wycieku zrób tak kup płyn do uszczelniania układu chłodzenia i po sprawie wiem to z autopsji miałem już dość szukania ciągle ubywało zalałem uszczelniacz i 6 miechów spokój .
ciśnienie w układzie chłodzenia ,które wylewa chłodziwo ,możesz mieć z przedmuchów z cylindrów albo zbyt wysokiej temperatury wody,bo wypływa korkiem jak piszesz.Jeśli to nie uszczelka ani pęknięty blok silnika,to pozostaje zatkany układ chłodzenia.
Pod korkiem nic czysto mazi nie ma, bagnet olej czarny mazi nie ma. Płyn chłodzenia czysty jest sam w sobie, tylko osad na ściankach jest. Uszczelka? Nie dymi z tłumika normalnie jedzie tylko przerywa czasami.
-zaślepie EGR i kolektor -wyczyszczę przepustnice A co to ma wspólnego z Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny i temeratura po chwili doszła trochę przed środek a płyn się gotuje Albo uszkodzony czujnik temperatury i nieszczelności, albo uszczelka, albo pęknięta głowica albo inne nieszczelności układu chłodzenia i płynu ubuwa, a układ...
Odświeżam. Witam użytkowników. Mam/miałem taki problem. Mój Matiz z bardzo małym przebiegiem jak na swój wiek (45 tyś km = 2000 rok prod.), jako auto mojej mamy - wszedł w małe użytkowanie przeze mnie. Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie. Wszystko działało jak należy, ogrzewanie, spalanie...
Witam. Jak samochód przejeżdża 20 km. i ledwo grzeje ogrzewanie to musi chodzić na dużym obiegu, wynika z tego, że termostat musi być otwarty od samego początku .W przeciwnym przypadku czyli normalnym obieg chłodzenia byłby mały ,termostat zamknięty a temperatura silnika około 90 stopni osiągnięta. po przejechaniu 5 km. jest to sprawdzone przez właścicieli...
Zapewne masz uszkodzony zawór w parowniku (na postoju gromadzi Ci się gaz w kolektorze) jak i sam parownik (membrany - nie trzyma ciśnienia). Do tego pewnie zapowietrzony układ chłodzenia lub nieprawidłowo włączony parownik w obwód chłodzenia. ...abstrahuję już od sensowności zakładania LPG do Matiza.
Sprawdź wydech czy jest szczelny, zobacz czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, jak to będzie ok to zaprogramuj sobie wolne obroty.
te płyny wiążą w kontakcie z powietrzem, więc nie powinny nic zaklejać W takim razie prawdopodobnie nagrzewnica była lekko zapowietrzona. Ja nigdy nie stosowałem żadnych ulepszaczy. To bardzo prawdopodobne. Bo po dolaniu płynu Petrygo Q w ilości ponad litra, poziom w zbiorniczku płynu chłodzącego po dniu jazdy powrócił do stanu sprzed dolania. I teraz...
Może zbyt pochopnie wyciągasz wnioski. Uszkodzenie uszczelki to może być także ciśnienie w układzie chłodzenia lub/i w komorze silnika. A więc wyrzucanie chłodziwa/oleju. To kolor spalin, chociaż obecnie większość silników dymi na biało ale ilość jest inna. I wreszcie ciśnienie w cylindrach. Biały osad pod korkiem oleju może być faktycznie wynikiem...
Pod aparatem zapłonowym jest przewód gumowy z chłodnicy połączony z układem silnika. Na łączeniu tych elementów widziałem ślady świadczące o nieszczelności. Uważam iż do aparatu dostawała się wilgoć w postaci pary z układu chłodzenia - założyłem drugą opaskę do istniejącej ,zobaczymy co dalej. Jak pisałem cewka zapłonowa nowa (z polmozbytu) co prawda...
pozwolę sobie podłączyć się do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma mój ojciec :). od początku. Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998 1. Ucieka płyn z układu chłodzenia. 2. Trudno rozgrzać silnik i są skoki temperatury na wskazaniu. Ad.1 z tego co zaobserwował ojciec to płyn wywala, ale już po wyłączeniu silnika. Dziwna sprawa bo teraz już zimno jest...
Czy oprócz uszczelki głowicy, olej silnikowy może dostawać się do płynu chłodzącego przez inne miejsce? Na jednym forum dostałem informację: zaślepka kolektora dolotowego? I autor tej podpowiedzi zamilkł na amen. Autko jeździ tak już ponad 1,5 roku. Ma moc itp. Ale co X czasu trzeba płukać i wymieniać płyn w układzie chłodzenia.
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Tylko nagrzewnicy czy cały układ chłodzenia? Wyciek występuje nadal?
Romuś, ale masz już w nim full elektrykę? Jeszcze nie ale, szyby elektyczne, lusterka podgrzewane, podswietlane klamki,podgrzewana tylna szybe, halogeny przeciwmgłowe, maty grzejące dup..sko, LPG ........ do jutra by zeszło wymieniać. Brakuje chłodzenia, foteli z pamięcią , elektrycznego wspomagania bicepsa.
Tak musisz odnaleźć przewód łączący się z przewodem chłodzenia bloku silnika. Od niego najprawdopodobniej jest trójnik ściągnij wąż powrotny I dmuchnij.
Usterka w tym, że mało dostrojony jest układ chłodzenia. Jeśli włączasz grzanie, które w matizie ze względów małej wydajności cieplnej silnika ma priorytet (bo klient ważniejszy od silnika) to skutkiem jest dodatkowa, duża chłodnica dla silnika.
Witam Was, zauważyłem wiele tematów dotyczących płukania nagrzewnicy różnymi metodami, środkami, płynami i chcę podzielić się z Wami moją opinią która może się przydać. Jeżeli w Waszym aucie macie kamień w nagrzewnicy to jedynym sposobem na oczyszczenie bez wyjmowania jej i rozbierania wnętrza auta jest oddanie go do firmy która podłączy nagrzewnicę...
Potraktowanie układu chłodzenia octem i sprężonym powietrzem nic nie da. Nagrzewnicę trzeba płukać wodą pod ciśnieniem w obie strony. Skoro na wskaźniku wskazówka nie żyje to tak jak piszesz , czujnik idzie na pierwszy ogień.Wejdź na oponeo a tam znajdziesz rozmiarówkę opon do matiza.Oryginalny rozmiar- 155/65R13. Jest też opcja 145/70R13 ale do matiza...
Nie mówi się pompę wody, bo wody (kranówy) nie stosuje się w układzie chłodzenia. Niektórzy stosują :) Ale nieważne. Na innym zaprzyjaźnionym forum koledzy polecili wymienić od razu Simering wału korbowego
Box obudowę nagrzewnicy przekładasz w całości nawet dziury mieliśmy na węże tylko żaślepki były po prostu wypinasz i wpinasz. Matrix ma jakąś dziwną sprężarkę nie jest jak w normalnym nie chcę siać herezji ale chyba łopatkowa jest nie tłoczkowa w każdym razie nie dało sie odczuć znacznego spadku po załączeniu ale i szału z chłodzeniem nie było.
Przypominam o kolektorze jak nie to wymienię chłodnice Tu o chłodnicę bym się nie martwił, bardziej jak wymienić grzejnik nagrzewnicy, bo to on daje ciepło w kabinie. Co do samej nagrzewnicy, czujesz że przekręcasz gałką z zimnego na ciepłe ? Płynnie, bez wracania/odbijania pokrętła ? Mogła strzelić linka klapki ciepło/zimno i np masz cały czas na zimno....
No własnie.. Leganza i Nubira. To chyba jedyne Daewoo które mają dobrą opinię ale zauważ kolego że ani Leganza ani Nubira nie były produkowane w Polsce :-) U Nas "spawali" Tico, Matizy i nieszczęsne Espero z Lanosami a ten ostatni to już masowo... na Żeraniu. Dlatego... jedyne Daewoo jakie spotkasz w dobrej kondycji to jeszcze Leganzy i cząstka Nubir......
LM350K i LM350T roznia sie tylko obudowa. Matizz Jesli chodzi o timer- uzywam stary sprezynowy. Timer na 555 i 4040.Dlaczego nie?! Dodano po 1 marcinex357. Wez ten w metalowej obudowie.Lepiej bedzie oddawal cieplo do radiatora.Jesli zadbasz o dobre chlodzenie tego drugiego to bez roznicy.
Kolego pracujac kiedys w serwisie w holandii nauczylem sie sprawdzac uklad chlodzenia czy nie jest zapchany w taki sposob ze: do zbiorniczka ukladu wlozyc weza ze sprezarki tylko musisz to w miare uszczelinic i sprawdzali po kolei kazdy waz oddzielnie gdzie powietrze uciekalo bylo ok, gdzie sie zatrzymalo widac bylo ze cos jest zapchane. Swojego czasu...
czyli jeśli dobrze rozumiem to co napisałeś to jeśli chce mieć 7 A na wtórnym to przy obecnej przekładni 1:5.75 musze nawinąć wtórne na 40A! Pierwotne na 40A policzyłem nowe traffo i wyszlo mi coś takiego: zasilanie 12V wyjściowe do 30V i 7A: przekładnia n=30/12 =2.5 doliczamy 80% sprawności to mamy ~3 uzw. pierwotne: 12/3=4zwoje u wtórne 30/3~10 zwoji...
Witajcie, mam pytanie odnośnie układu chłodzenia. Czy w przypadku każdego samochodu płyn chłodniczy się przelewa przez zbiorniczek wyrównawczy przez wężyk odpowietrzający (ten cienki) który biegnie od chłodnicy do zbiorniczka? Czy płyn w zbiorniczku musi być tak samo gorący jak woda w chłodnicy? Np w Matizie widać nawet na zimnym silniku że po uruchomieniu...
matiz układ chłodzenia układ chłodzenia matiz citroen chłodzenia
philips obudowa metalowo gumowe token działa
ogranicznik przepięć alphard sw1203
Panasonic DMR-49 wyświetla "Please wait" - możliwe przyczyny Antena rybaków i tuner CG-3000 - współpraca