Bardzo często padają te moduły w aparacie tylko wymiana na nowy draga sprawa.
Czy pompa paliwowa w ogóle pracuje? W chwili uruchamiania silnika powinna być słyszalna praca pompy.
To za dużo co podałeś w priv. Dobij do 1.1mm. Domyślam się, że masz szczelinomierz skoro tak precyzyjnie określiłeś tą szczelinę. Nierówno iskra przeskakiwała, o ile w ogóle przy tak dużym odstępie. Dodano po 49 Teraz wiem dlaczego na priv pisałeś, masz zablokowane pisanie na forum :P.
sprawdź aparat zapłonowy bo miałem tak że jak się zagrzał powyżej 30c to działo mi się to samo więc mogę w ciemno powiedzieć podmień aparat i wszystko ustąpi a zrób jeszcze tak:jak zgaśnie odczekaj aż wystygnie i spróbuj zapalić. jak zapali to masz winowajcę
Naprawdę chciałem pomóc ale jak nie masz podstawowej wiedzy to lepiej oddaj do warsztatu.
rozrusznik kręci iskra jest i próbuje załapać i w tym czasie zapalają się światła Skoro tak się dzieje, to musi być problem z masą, gdzieś zwiera albo są za duże spadki napięcia (źle podłączone aku, woda).
Do samego rozrusznika dochodzi gruby przewód z akumulatora oraz przewód ze stacyjki który załącza przekaźnik na rozruszniku i ten przewód warto sprawdzić czy napięcie jest poprawne. Musisz zaopatrzyć się w schemat a będzie wtedy łatwiej operować lokalizacją.
miałem kiedyś identyczny przypadek, w ciemno wymieniłem czujnik temperatury i pomogło http://obrazki.elektroda.net/32_12135657...
immobilaizer, sprawdź cewkę może się coś odlutowało albo się rozkodował
Świece wymienione były na nowe i też nie odpalił. Dopiero na pycha.
Witam ponownie zwracam uwagę że pare porad jest ok ale wczoraj pytałem o pompe paliwa napisałeś że wymieniłeś na nową mimo wszystko radzę sprawdzić ciśnienie bo jeśli będzie zby małe silnik będzie pracował ale tylko na wolnych obrotach. Życzę Powodzenia.
Tuż za dźwignią zmiany biegów, między fotelami.
Uszkodzić to się raczej nic nie uszkodzi - problem jest innego rodzaju: Matiz ma tak mikroskopijny akumulatorek, że jako dawca się nie nadaje ;)
Aparat zapłonowy do wymiany, albo moduł w nim jak dostaniesz.
Wydaje mi się, że masz zapchany filtr paliwa. nawet po takim krótkim czasie. a termostat na pewno jest już lekko otwarty ze starości i długo się nagrzewa silnik. ja mam przejechane 136 tys i od dłuższego czasu widzę ,że się długo nagrzewa .Jak masz lpg 2 gen. to zdejmij blokadę przełączania i będziesz mógł sam przełączać :D
Żony Matiz około 55 tyś. -zimny pracował dobrze po rozgrzaniu słabł na wolnych obrotach pracował znośnie na wyższych - gasł brak mocy. W serwisie podpięli pod komputer - ok , po rozebraniu kopułki - korozja. Wymienił kopułkę palec rozdzielacza przewody (choć te bym zostawił). Przyczyną gaśnięcia po rozgrzaniu się samochodu może być też cewka zapłonowa...
Jak to dwa rodzaje? A czym się różnią?
http://obrazki.elektroda.pl/8075834600_1... czy to jest też filtr paliwa
mam problem z matizem już drugi raz jak jest wilgotne powietrze (pada deszcz) nie odpala samochód stał na parkingu, wyczyściłem kopułkę, na świecy jest iskra. dzięki za podpowiedź pozdrawiam
Przed diagnostyką sprawdz naładowanie akumulatora.
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
" i 320 ale moduł nóweczka ( ten w aparacie ) Zaczynam już głupieć przez ten wóz" Sam sobie odpowiedzaiłeś na pytanie. Ale po koleji: to że masz nowy moduł nie znaczy że jest OK. Ja w tamtym roku wymieniałem w ASO cały aparat zapłonowy 4 razy w przeciagu /żebym nie skłamał/ tygodnia. Wszystkie były nówki DAC. Pochodził 1 dzień , gdzieś się pojechało...
Przewody WN ?
tak, pompa jest w zbiorniku, wkład w pompie był wymieniony, co nic nie dało, a silnik na innej pompie jest w 100% sprawny W zasadzie to nic nie odpowiedziałeś co mogłoby być znaczące. Co uważasz "wkład w pompie"? Może przeglądnięcie tego Y/T video będzie pomocne.. https://www.google.com/url?sa=t&sour...
Od tico aparat ani cewka nie pasuje!
Jest prosty test , jeśli 6 zasili światła drogowe to jest w miare sprawny. Właczasz długie , liczysz 6 minut i odpalasz.
zobacz,czy po włożeniu kluczyka zgasła dioda od immo,często zdarza sie ,że nie używany kluczyk się rozreguluje i wtedy trzeba do serwisu a oni za pomoca skanu zakodują kody z działajacego kluczyka
Głupie pytanie Masz paliwo w zbiorniku. Świece suche czy mokre.
Witam na tym przewodzie ma się pojawić + 12V w momencie przekręcenia kluczyka w momencie zapalania.
Matiz lubi wypalić kostkę stacyjki myślę że masz styki wypalone .Robiłem przypadek że rozrusznik kręcił a znowu w tym momencie odcinała stacyjka zapłon. Może i tak jest, zachowanie by pasowało do tego. Ja jeszcze dzisiaj zrobiłem taki test: Podjechałem drugim samochodem (focus I - o ile to ważne :P), odpiąłem akumulator w matizie i poprzez kable podłączyłem...
No wiec na 99% czarnym powinna być masa, na pomarańczowym +12V, czerwono-żółty +12V.
Witam, Mam problem z moim matizem, nie chciał odpalić (wcześniej brak jakichkolwiek dolegliwości). Z obserwacji wyglądało to tak jakby 'zaskakiwał' i gasł po paru obrotach. Wymieniłem świece, przewody wn, palec i kopułkę rozdzielacza. Sytuacja bez zmian - nie odpala, zakręci (wydaje się że iskra jest, parę razy obróci i gaśnie); Dzisiaj rano (deszcz,...
Proszę wyciągnąć akumulator i naładować.
Musisz zsynchronizować zacznij od oryginalnego modułu,ACC przy rozruchu nie zanika?
Tak więc przyczyną braku sterowania cewką WN i wtryskiwaczami było pęknięcie paska rozrządu.Teraz mam inny problem,ale to temat na inny wątek.Na razie muszę poradzić sobie z poprawnym założeniem nowego paska. Dzięki za porady-wątek zamykam.
Immobilizer został skutecznie odcięty ale tylko do pierwszego rozłączenia akumulatora.
Jeśli akumulator kręci to przyczyn może być wiele. Począwszy od blokady immobilisera, brak iskry spowodowane jakąś usterką elektryczną itp... a także usterki mechaniczne typu brak podawania paliwa (pompka, wtrysk itp...).
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
najdokładniejszy sposób jakiego ja używam to stroboskop. najpierw spróbuj lewo prawo aparatem żeby zapalił aparat najlepiej przestawiaj na wyłączonym silniku .
Piotrkam chcesz bana?
1500 termistor par paliwa zwarty do masy lub zasilania.Ten błąd jest pomijany w każdym Matizie,zawsze obecny.... 1510 nie ma takiego jest 1610 Przekażnik główny zwarty do masy,plusa... Porada Sprawdż masy silnika i akumulatora ten ostatni może być rozładowany...
Palec źle wciśnięty.
Matiz odpala normalnie ale po czasie gaśnie i niema iskry. Postoi z godzine i odpala normalnie. Co może byc przyczyną?
witam na akumulatorze mam 15.8 v w porywach do 16v ,i to jest napięcie przy zdjętych klemach, przy założonych napięcie jest 14.7 - 15.4v , sprawdzałem miernikiem i testerem z ledami, mimo to przy próbie odpanlenia jest tak że na początku próbował zrobić obrót ale padł , a teraz nawet nie próbuje zakręcić i to przy naładowanym akumulatorze. a druga sprawa...
Może.
Bo gdybyś sprawdził błędy silnika, to nie musiałoby być takich odpowiedzi, a może komputer silnika dałby jakąś wskazówkę. Jak masz błędy modułu optycznego, to istnienie iskry niewiele wnosi w tym temacie, a moduły w matizach są awaryjne i tyle. Mała szansa istnieje że przy holowaniu odpali z niesprawnym modułem, na obrotach szybciej załapie niż na tych...
W zbiorniczku płyny pojawił się osad jakby taka maź jak masło jasno brązowa na ściankach zbiorniczka, sam płyn czysty. To jest to normalny osad czy masło? Bo skoro płyn jest czysty to delikatnym osadem na ściankach bym się nie przejmował. Kiedy tam był robiony większy przegląd ? Świece, kable do świec, filtr paliwa ?
Witam. Mam mega problem! Otóż matiz odpala dobrze, podczas gwałtownego wciskania gazu zapala się kontrolka check. Wolne obroty niekiedy falują ale najgorsze to jest to,że puszczając sprzęgło na biegu wstecznym auto gaśnie, zapala się check, nie słychać pracy pompy paliwowej? Ciężko uwierzyć ale tak jest! Proszę o pomoc.
Ale zimny przecież odpalasz na benzynie więc parownik nic do tego nie ma, nadal pozostają ci kable WN do sprawdzenia.
Zbyt mało informacji. np. nie napisałeś czy rozrusznik kręci prawidłowo ,tzn równomiernie czy się "jąka". częsta przyczyna "takiego" zachowania.Słabe kable WN .Ostatnio miałem taki przypadek auto /Matiz/odpalało co n-ty raz.przyczyną była uszkodzona cela akumulatora /po potrząśnięciu aku zachowywał się normalnie ,po trasie potrafił paść/
Witam mam problem z matizem w lecie palil ok jak zrobilo sie chlodniej to bardzo trudno do odpalic po jakom czasie krecenia odala i chodzi bardzo dobrze . Jak odpali to prze zaly dzien odpala bardzo dobrze . Najgorzej jak jest nie palony przez jeden dzien lub po nocy.
sprawdź raczej czujnik temperatury silnika
pół baku - to powinno wystarczyć chyba.
maniu rozwiązałeś problem odpalania corsy bo właśnie dopadło moją dokładnie to samo
Pytanie jakim urządzeniem ładowałeś akumulator? Z opisu wynika, że go zabiłeś. Sprawdź jakie jest napięcie spoczynkowe akumulatora. Zakładam, że nie sprawdzałeś poziomu elektrolitu w celach.
Wymiana pierścieni i tak wiąże się z wymianą uszczelki pod głowicą, bo głowicę trzeba zdjąć, aby wymienić pierścienie. Wymieniłeś olej na mineralny?
Witam Nie tak dawno przerabiałem ten temat. Jeżeli silnik nie pali sprawdź tak; -w miejsce cewki (kostka na dwa piny)podłącz kontrolkę zrobioną z żarówki 12V /4W -jeżeli kontrolka miga podczas startowania ,świadczy to o uszkodzeniu cewki -jeżeli nie miga na bank jest uszkodzony jest moduł w aparacie (tak było w moim przypadku.Moduł można kupić koszt...
Co zrobić gdy mój Matiz nie odpala ? Nowy akumulator, wczoraj normalnie przyjechałem z pracy, a dziś rano nawet nie kręci.. Co mogło się stać?
Witam Ostatnio był wymieniany pasek klinowy od tej pory mam problem matiz odpala i gaśnie na zimnym silniku i na benzynie i tak jest kilka razy zanim ruszy później jak silnik jest rozgrzany jest ok odpala bez problemu rowniez na lpg jezdzi bez zarzutu dodam jeszcze że na warsztacie włączył się alarm który został wyłączony po przez wyciągnięcie bezpiecznika...
Ale co kręci i nie odpala czy nie kręci i nie odpala.
W załączniku masz program - odblokuj wcześniej nawigację - następnie spod windows ce z poziomu nawigacji odpal program - daj unlock zrestartuj i po wszystkim
Samochód już jakiś czas temu odebrałem od mechanika okazało się że była wydmuchana uszczelka pomiędzy dwoma tłokami po za tym był wymieniony kolektor powietrza, uszczelka pod nim, była planowana głowica, płyn w chłodnicy wymieniony coś tam gazownik musiał nawiercac i łącznie za naprawę wyszło mnie 850 zł
Witam, co prawda nie jest to Audi, tylko Daewoo Matiz, ale mam taki problem z odpalaniem na benzynie. Gdy włożę kluczyk do stacyjki i kręcę od razu, to auto odpala, ale jeżeli poczekam, aż pompka się wyłączy, to kręci i nie odpala. Pompka nie puszcza, zawór zwrotny nie puszcza, nie mam pojęcia, co się mogło wydarzyć. Wcześniej tego problemu nie było.
Witam kolegów-mam dziwny objaw . Matiz odpala po przejechniu kilku kilemetrów lub po kilku minutach,odcina mi zasilanie na pompkę paliwa.Przekażnik pompki pyka.Odczytałem kody migowe tj.1699-takiego w opisach brak,mam zdanie,że to1600,drugi to 1500 pomijam.Mierzone napięcie na pompie podczas pykania przekażnika 9,77v.Czy może to byc immobilizer?Proszę...
po sprawdzeniu luzu zaworu i kompa zobacz ciśnienie na garach. Morze być wina immo, sprubuj na samostart
Przynajmniej wzrokowo , ale najlepiej odkręcić i zobaczyć czy nie zaśniedziało.
Nie mam na chwilę obecną możliwości wstawienia jakichkolwiek multimediów. Wymieniłem elektromagnes i bendix/
Zobacz czy nie masz lużnik wtyków przy puszczce od immo lubia sie luzować
Nie było żadnych problemów z "1" i z stukaniem przy odpalaniu.
Akumulator nie wilgoć tak.
Tak dokładnie.Np. W Matiz cały czas pokazuje nawet po wyjęciu kluczyka.
Kopułka i palec wymienione? Podejrzewam... Reduktor który przepuszcza gaz. Z powodu zbyt bogatej mieszanki, 2 paliwa gaz + benzyna, trzeba długo kręcić silnikiem, aż zaskoczy bo musi pozbyć się gazu z kolektora. Z rana, lub po długim czasie postoju auta: Zdejmij osłone, wyjmij filtr powietrza i powąchaj czy ze środka z rury nie czuć gazem. Podejrzewam......
Mało informacji.Auto oczywiście nie odpala tak?Skasujesz to i tak powróci.Trzeba srobic jakieś synchro.Co to dokładnie za auto?jaki rocznik?
Matiz 13tyś przebiegu. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce kluczyk przekręca się dalej niż standardowo nie napotykając na opór, auto odpala ale rzęzi. Jaka przyczyna.
A kabli nie pomyliłeś?
Jest taka możliwość ! Rozrząd do sprawdzenia!
swiece wymieniłem na nowe iskra jest cały czas podczas kręcenia przy odpalaniu z gazem tak jakby go dusi delikatnie puszcza chmurke
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
A może jakieś immo off, skrzynka do odpalania auta, ale mało kości? Albo dziwny cziptuning? :)
Witam. W zeszłym tygodniu przerabiałem podobny przypadek .Matiz zgasł po chwili odpalał i tak sie to powtarzało.Wymieniłem moduł w aparacie zapłonowym i usterka ustąpiła.
Temat już był:http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...
Zastosuj "test spryskiwacza". Popryskaj spryskiwaczem do szyb po przewodach ,zobaczysz czy będzie różnica. Ewentualnie kostka stacyjki do sprawdzenia.
Ale czy to nie jest problem z immo bo zawsze dioda gasła po przekreceniu kluczyka a teraz swieci ciagle, jak zgasnie to odpala. ?
Gaz sekwencja czy mieszalnik? Jak ci zgasnie to wyciąg wtryski i zobacz czy tryskają. 2 sruby 13mm do wykręcenia i wyciągnięcie listwy wtryskowej. Dodano po 6 W czasie kiedy nie odpala iskra jest na każdym z cylindrów i testowałem też lampą stroboskopową czy zapłon jest w dobrym momencie (jest dokładnie na 10 stopni). Instalację LPG odłączyłem całkowicie...
Zobacz czy nie masz bezpiecznika na klemie + z akumulatora ja tam mam taki płaski bezpiecznik i to on jest od kontrolek na desce rozdzielczej. A co do odpalania może immobilaiser jak masz jakiś kluczyk zapasowy to spróbuj nim odpalić. Mało danych żeby wiedzieć czemu nie odpala.
wszystko trzeba sprawdzać: świeca, iskra, czyszczenie gaźnika może dysze przytkane i poziom paliwa, lewe powietrze, kompresja. Musisz po kolei to posprawdzać bo tak ciężko coś powiedzieć, za mało informacji
Witam Matiz problem z odpalaniem i przerywa podczas jazdy po odczytaniu kodów błędów błąd 1600 błąd immo. Co było sprawdzone i wymienione jeszcze przed odczytaniem kodów palec nowy kopułka przewody zapłonowe świece zdemontowany i wyczyszczony aparat zapłonowy i dalej to samo tydzień było ok. a po tygodniu przerywa i nie pali czasami?. Zrobiłem jeszcze...
zwierasz 1 i 3 pin i przekręcasz stacyjke w pozycje zapłon . Wypluje 3 albo 2 błędy w zależności od rocznika . Potem odpalasz silnik i rozpoczyna sie test . silnik musi być ciepły .
programowanie wolnych obrotów: 1)przekręcasz zapłon na 10 sekund 2)wyłączasz zapłon 3)włączasz zapłon przekręcasz slinikiem przez rozrusznik ale tak żeby go nie odpalić 4)wyłączyć zapłon 5)odpalasz auto
elektryka padnieta
Zciąg pasek alternatora i sprawdź czy oś alternatora się swobodnie obraca,nie wydaje dziwnych dźwięków i nie ma luzów. Możliwe ,że skończyły się łożyska
Mam problem matiz raz odpala normalnie a czasami po jakimś czasie tzn. po przekręceniu kluczyka załącza się pompa paliwa i chodzi cały czas nawet kolo minuty i potem dopiero zapala albo też nie rożnie bywa. świeci się do tego kontrolka od układu elektrycznego. po zatem podczas jazdy przy gwałtownym dodaniu gazu robi się dziura(szarpnięcie) może ktoś...
Witam czy kostka stacyjki , może od temperatury nie odpalić mojego Matiza. Nie chce mi się w to wierzyć. czy w matizie w środku w kabinie jest jakiś czujnik który może powodować że gdy jest gorąco nie mogę go odpalić Nie ma czegoś takiego. Dodam że kostka od stacyjki po wyjęciu kluczyka nie odbija Kostka stacyjki nie ma nic wspólnego z odbijaniem,...
Sprawdz główne bezpieczniki
W temacie który podałem, jest wszystko opisane, jest plik który po rozpakowaniu, kopjujesz na kartę i to wszystko, takie to trudne ?
podłącz tak jak trzeba i powinno być ok
Klemę jak już smarować to nie olejem a np wazeliną techniczną. Przyczyn słabego odpalania może być wiele , za mało danych jakie objawy.
Witam wszystkich Od kilku dni mam taki problem z Matizem Odpalam go normalnie po czym zaraz gaśnie a póżniej odpalam normalnie i sytuacia się powtaża Wymieniłem Swiece palec moduł zapłonowy przeczyściłem czujnik potyczny filter paliwa Pomózcie I proźba do moderatorów żeby nie wyrzucali do kosza tego posta z góry dzięki
Zawory sprawdź. Do szklanek mogło nalecieć brudu i na nim istawiłeś luz. Brud wyklepało i zawory mało się otwierają.
matiz odpala gazem termet odpala gaśnie odpala odpala plaku
samsung ue37d5500rw ekspres delonghi zbiornik fusów iveco daily problemy klimatyzacja
ws2812 arduino przekaznik elektrozawor
Czy w stykach termostatu Brotje Energy Top płynie prąd? Piec Brotje Energy Top - Prąd w stykach do termostatu